Κυριακή 21 Ιουνίου 2015

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΙΤΣΑΣ ...ΑΝΑΚΡΟΥΕΙ


     Υπό τις ρυθμικές ανακρούσεις του γκογκ του πάντα αυτοσυγκεντρωμένου Γιάννη Δρίτσα, Ιδρυτικού Μέλους και Συνασκουμένου των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", διεξήχθη η χθεσινή ομαδική Προπόνηση της Ομάδος μας στη Παραδοσιακή Τοξοβολία.


     Μετά την καθιερωμένη και απαρέγκλιτη προθέρμανση καθώς και τις εισαγωγικές τοξεύσεις, πολλές και διάφορες ασκήσεις συνέτειναν στη βελτίωση των τοξευτικών δεξιοτήτων των Μελών μας.


     Έμφαση στη μαχητική δυναμική της τοξεύσεως η οποία "κεντρίζει" το ένστικτο και οδηγεί στην ευστοχία, ταχύτητα, συνεκτίμηση πολλών παραμέτρων, αυτό είναι το "επίκεντρο" του προγράμματος των ομαδικών Προπονήσεών μας και αυτό φάνηκε ότι είναι και στη τελευταία ομαδική μας Προπόνηση της 20ής Ιουνίου 2015.


     Το ίδιο μαχητικό και το "γυναικείο στοιχείο" της Ομάδος μας, πλάι στο "αντρικό" με την ίδιαν άνεση καθώς στις πολεμικές φατριές άντρες και γυναίκες πρέπει να χειρίζονται το ίδιο άνετα τα όπλα.


     Η κόρη του Εταίρου και Συνασκουμένου μας Γιάννη Δρίτσα, (τι άλλο;...) Άρτεμις, με το ιδιαίτερο τάλαντο του γονιού της τόξευσε στη γραμμή βολής ισότιμη με τους ενήλικες Συνασκουμένους της.


     Αλλά η μικρή Άρτεμις δεν υστέρησε διόλου και σε άψογη τόξευση και έφιππη, όπως μαρτυρά η φωτογραφία που ακολουθεί.


     Πάντοτε αντάξιος του Πατέρα και της Αδελφής του και ο γιος του Γιάννη Δρίτσα, ο Αριστοτέλης, με την ίδια ικανότητα τόξευσε κι αυτός στη Γραμμή Βολής και ...όχι μόνον!


     Ο Αριστοτέλης Δρίτσας έδειξε ότι και έφιππος διατηρεί την ίδια ικανότητα σε συνεργασία με τον ιδανικό "Ποσειδώνα" ο οποίος ξέρει, πια, να προάγει τις ικανότητες των αναβατών του!


     Παραλλήλως, τα μαθήματα Ιππασίας και Έφιππης Τοξοβολίας του Εκπαιδευτή και Αρχηγού της Ομάδος μας Αρπάλυκου στους μαθητές του και αυτή την εβδομάδα υπήρξαν καρποφόρα με έμφαση την καλύτερη προετοιμασία τους για Εξετάσεις.


     Ο Αρπάλυκος, μεθοδικά και χωρίς καθόλου βιασύνη, προετοιμάζει με ασφάλεια τους μαθητές του "βήμα προς βήμα" βοηθώντας τους να αναπτύξουν άριστο κάθισμα με τις πλέον ευφάνταστες ασκήσεις που δεν αποτολμώνται πουθενά αλλού κάνοντας τη Σχολή μας μοναδική στο είδος της ως εκ των αποτελεσμάτων της διδασκαλίας της.


     Οι ασκήσεις Ιππηλασίου οι οποίες αποτελούν τη βάση της ασφαλούς ιππεύσεως δε παραλείπονται από τα καθημερινά μαθήματα με εμφανή τα ευεργετικά αποτελέσματά τους επί των μαθητών μας.


     Και ο Αρπάλυκος δεν περιορίζεται απλώς στη διδασκαλία της Ιππεύσεως και της Ιπποκομίας αλλά προχωρεί τη διδασκαλία του προς τους μαθητές του και σε πλέον εξειδικευμένους τομείς που σχετίζονται με την ευημερία του Ίππου. 


     Έτσι οι μαθητές του στο τέλος κάθε μαθήματος αναδεικνύονται πολλαπλώς ωφελημένοι και, ακόμη περισσότερο, οι Ίπποι μας οι οποίοι αντιμετωπίζονται ως οι καλύτεροι συνεργάτες μας και "αδελφοί" ...ομόσταυλοι...


     ...το ίδιο λαμπροί, ενώπιον της κάμερας και ...πίσω από αυτήν!



ΤΟ Γ' "ΓΥΡΙΣΜΑ" 
ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ 
ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΒΛΑΣΣΗ
ΜΕ ΤΟΥΣ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ"
ΓΙΑ ΤΟ 
Β' ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ



     Με "πιστωμένη" μία τεράστια εμπειρία κινηματογραφικών "γυρισμάτων", με το "Discovery Channel", με το "History Channel" και με πολλούς ακόμη διεθνείς κινηματογραφικούς Οργανισμούς, ο γράφων-Ιδρυτής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", συμβάλλοντας ως επιστημονικός σύμβουλος στο ιστορικό ντοκιμαντέρ της Ελένης Βλάσση που τώρα "γυρίζεται", είχε το πιο ευχάριστο "ξάφνιασμα" ώστε να εκτιμήσει ακόμη περισσότερο τις ικανότητες του Ελληνικού Κινηματογράφου και των ανθρώπων του. 



     Άλλοτε πεσμένος στο χώμα για ένα "δραματοποιημένο" κι άλλοτε σκαρφαλωμένος στα δέντρα για ένα "πανοραμικό" πλάνο, ο εικονολήπτης Τζανέτος και σε αυτό το τρίτο κατά σειρά "γύρισμα" του ιστορικού ντοκιμαντέρ της Ελένης Βλάσση με τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" είχε την ...τιμητική του.


     Η άψογη επίδειξη Έφιππης Τοξοβολίας του Αρχηγού των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Αρπάλυκου επί ανοικτού πεδίου αποτυπώθηκε όχι μόνον με ευκρίνεια αλλά και με όλη τη σκηνική της πληρότητα από τον "φακό" του Τζανέτου.


     Με τη σύμπραξη μιας σκηνοθέτιδος ολκής, ενός "μάγου" του φακού και ενός μοναδικού Εφιπποτοξότη κερδήθηκε όχι μόνον ο "ιδρώτας" του Ίππου αλλά και εντυπωσιακά πλάνα για την πρώτη Ελληνική κινηματογραφική παραγωγή με αναφορά στην Έφιππη Τοξοβολία, την αρχέγονη πολεμική τέχνη που πρωτο-υλοποίησε στην ιστορία του πολέμου της ανθρωπότητος το δόγμα "πυρ και κίνηση".


     Τα "καλπαστικά" έδειξαν, ήδη, από το viseur την "αξία" τους με τον "Ποσειδώνα" και τον Αρπάλυκο σε πλήρη και αρμονικότατη συνεργασία!


     Από πλευράς του, ο εικονολήπτης μας έκανε τα πάντα ώστε να τα αποδώσει ακέραια μη διστάζοντας και πάλι να εκθέσει σε κίνδυνο τη σωματική του ακεραιότητα προκαλώντας τον Αρπάλυκο να διευθύνει τον καλπάζοντα Ίππο του "ξυστά" πλάι του ώστε να "αιχμαλωτίσει" την δραματικότητα της καλπαστικής κινήσεως.


     Η εικονοληπτική φαντασία, όμως, του τεχνικού μας δε σταματούσε εδώ, έχοντας προνοήσει να διαθέτει και μία κάμερα χειρός, μετατρέποντας τον Ιππέα Αρπάλυκο σε εικονολήπτη ώστε να καταγραφεί και "από πάνω" η κίνηση των ποδιών του Ίππου συμβάλλοντας στην αλήθεια και την δραματικότητα του καλπαστικού πλάνου.


     Και βεβαίως σήμερα, ο Αρχηγός της Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Αρπάλυκος, εκτός από τέλειος Εφιπποτοξότης, οπλοκατασκευαστής σιδηρουργός, ράφτης, μάγειρας κλπ κλπ, απέδειξε ότι με τη διδασκαλία της Ελένης Βλάσση και του τεχνικού μας Τζανέτου είναι και ...εικονολήπτης, κάτι που ο ίδιος έδειξε να το χαίρεται ιδιαιτέρως!


     Η αληθοφάνεια των πλάνων που ο τεχνικός μας σήμερα επεδίωκε είχε πολλούς κινδύνους για τον Ίππο αλλά και τον Ιππέα μιας κι έπρεπε να περνούν και οι δύο τους συνεχώς ανάμεσα από πυκνά κλαριά. 


     Χωρίς επαρκή ανοίγματα ασφαλούς διελεύσεως, μέσα σε ένα απολύτως φυσικό τοπίο, όπως και "τότε", ο Αρπάλυκος με τον "Ποσειδώνα" έπρεπε να βγουν ...ακέραιοι από τα πυκνά κλαριά και με τη σκηνοθέτιδα και τον εικονολήπτη ικανοποιημένους.


     Και αυτό το κατάφερε ο Αρπάλυκος διευθύνοντας τον Ίππο του με προσοχή και "χειρουργική" ακρίβεια έχοντας κατά νου την αποφυγή της οιασδήποτε βλάβης του ζώου!


     Παρόμοιες ή και μεγαλύτερες δυσκολίες αντιμετώπισαν οι πρωταγωνιστές των σημερινών πλάνων μας καθ'  όλη τη διάρκεια αυτού του τρίτου "γυρίσματος", αλλά η τεράστια, πια, ιππική και εφιπποτοξοτική εμπειρία του Αρχηγού της Ομάδος μας μετέτρεψε τους κινδύνους σε ...διασκέδαση.


     Οι σημερινές, όμως, λήψεις που έγιναν σε ένα ποτάμι στις υπώρειες του λόφου Νάσιουτζικ, ήσαν το "κάτι άλλο" αυτού του "γυρίσματος".


     Τοπίο απολύτως φυσικό, με φυσικό φωτισμό και ανέγγιχτο από τον Άνθρωπο, αυτός ο υδάτινος "δρόμος" πήρε ξαφνικά τα χρώματα των χιτωνίσκων των "οπλιτών" κι "έδεσε" με αυτά και με την κίνηση των ενόπλων ανδρών.


     Αυτή η ξεχασμένη "γωνιά" της Παλλήνης "ζωντάνεψε" ξαφνικά η ίδια αλλά και τα πλάνα μας με τη φυσικότητά της.


     Πανταχού παρών και ξεπερνώντας κάθε δυσκολία "τερέν" ο Τζανέτος με τη κάμερά του να καταγράφει κάθε εικόνα, κάθε κίνηση που θα συνέβαλε στη πληρότητα της τελικής εικόνος του "γυρίσματος". 


     Και, πράγματι, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Ελένης Βλάσση, ακόμη και η στατική φωτογραφία των λήψεων αυτού του "γυρίσματος" είναι απολύτως "ομιλούσα".


     Εκεί που, άλλοτε, κινηματογραφίζαμε με διεθνείς κολοσσούς όπως το "Discovery Channel" στα "γυρίσματα" του οποίου προβληματιζόμασταν ποιο ...ελικόπτερο θα μας ήταν το πιο κατάλληλο ώστε να βιντεοσκοπήσουμε τις διαστρωματώσεις της καλντέρας της Σαντορίνης "καταδυόμενοι" μέσα σ'  αυτή, τώρα μια "ταπεινή" κάμερα λήψεως στα χέρια του εμπνευσμένου Έλληνος Τζανέτου έφερνε τα ίδια, αν όχι λαμπρότερα, αποτελέσματα...


     Εκεί που, άλλοτε, συνεργαζόμενοι με διεθνώς κορυφαίους ντοκιμαντερίστες-σκηνοθέτες στα "άδυτα" σημαντικών αρχαιολογικών χώρων και μουσείων υπό "ιδανικές συνθήκες" τεχνικού εξοπλισμού και τεχνικών, τώρα, στη μέση του "πουθενά", καταλήγαμε σε ένα άριστο πλάνο της Ελένης Βλάσση, με συγκριτικώς, μηδενικά μέσα!


     Η εξαιρετική Ελληνίδα σκηνοθέτις, ο απίστευτος εικονολήπτης της και ένας λιτός εξοπλισμός σε ένα κρηπίδωμα σαθρής παραποτάμιας όχθης, κάπου στη Παλλήνη, ξαναζωντάνεψαν τη δραματικότητα της Ιστορίας όπως δε θα μπορούσε ίσως ούτε ο Ηρόδοτος, ίσως ούτε ο Θουκυδίδης να αποδώσουν!


     Και τα πλάνα του εικονολήπτη Τζανέτου με τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ", αν και μόνο με ένα κοινό 'τριπόδι', έδειχναν πολύ καλύτερα από εκείνα που είχαν τραβηχτεί από ...ελικοπτέρου μέσα στη καλντέρα της Σαντορίνης, πιο αληθινά πιο "εικονοπλαστικά" με έναν βερισμό που κόβει την ανάσα.


     Ένα άριστο κλίμα συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκομένων, απέφερε αρκετές σκηνές σε ένα, μόνον, τετράωρο, καταλήγοντας στην ολοκλήρωση του "γυρίσματος" με την ελάχιστη κόπωση όλων.


     Αυτό το "γύρισμα" το "αγκάλιασαν" με το ενδιαφέρον τους αρκετοί περίοικοι, κάποιοι εκ των οποίων έλαβαν μέρος και στα πλάνα μας ως ...μακεδόνες οπλίτες! 


     Και με την ευγένεια και την εγκαρδιότητα που χαρακτηρίζει τον Έλληνα, η Πρόεδρος του τοπικού Πολιτιστικού Συλλόγου αλλά και  οι κάτοικοι της Κοινότητος, μετά το "γύρισμα", μας προσέφεραν αναψυκτικά στην όμορφη κοινοτική εγκατάστασή τους, πλάι στο ποτάμι, αλλά και μιαν ομαδική φωτογραφία εις ανάμνηση της υπέροχης κινηματογραφικής εμπειρίας μαζύ τους.


     Ασφαλώς, όμως, ο πιο χαρούμενος και σήμερα υπήρξε ο Αρχηγός μας ο οποίος αξιοποίησε στο έπακρο όχι μόνον το εφιπποτοξοτικό ταλέντο του αλλά και την ...εικονοληπτική ικανότητά του υπό τη διδασκαλία της Ελένης Βλάσση και του διευθυντή φωτογραφίας Τζανέτου, δίνοντας -και πάλι!- την καλύτερη "εικόνα" των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ".


Μία παραγωγή
για το "Β' Διεθνές Φεστιβάλ Νοκιμαντέρ Ιεραπέτρας"
υπό την αιγίδα:



Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

ΘΕΑΜΑΤΙΚΑ ΤΑ "ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ"
 ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
 ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ
 "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"
 ΓΙΑ ΤΟ
 ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ


     Mε έμφαση στην απόδοση το διαχρονικού πολεμικού ήθους των Κρητών και την "καταγραφή" της λεβέντικης εικόνας τους, οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" συνεχίζουν, για δεύτερη εβδομάδα, την συμμετοχή τους στο ιστορικό ντοκιμαντέρ παραγωγής της κ. Ελένης Βλάσση που προορίζεται για το " Β' Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ιεράπετρας 2015" υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και του Πανεπιστημίου Κρήτης.


     Στόχος του επιστημονικού συμβούλου αυτής της παραγωγής και Ιδρυτή της Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", υπήρξαν τα απέριττα πλάνα, η "λιγόλογη" εικόνα, χωρίς καμία "φεστιβαλική" χροιά, με μόνη επιτρεπτή "φλυαρία" την ιστορική πληρότητα και ο "φακός" δείχνει από τα "γυρίσματα" ότι ο στόχος αυτός να υλοποιείται στο ακέραιο.  


     Άλλωστε, όταν αναφέρεσαι στη Κρήτη και στο λαό της η ίδια η Ιστορία σε δεσμεύει να κρατήσεις "αδιάβατο" το έρκος των οδόντων σου και να περιοριστείς στο ψυχικό "δακτυλικό αποτύπωμα" αυτού του νησιώτικου πληθυσμού που είναι η γενναιότητα και η αυταπάρνηση.


     Το έλος του Μαραθώνος "αγκάλιασε" ρεαλιστικά όλη τη δράση των "γυρισμάτων" σε ένα τοπίο αληθοφανές "φιλόξενο" αλλά και εικονοπλαστικό από κάθε άποψη. To διεξοδικό όσο κι εξαντλητικό repérage που προηγήθηκε των "γυρισμάτων" έδωσε τους αναμενόμενους καρπούς με ένα σκηνικό περιβάλλον άριστο για την περίσταση.


     Το Εθνικό Πάρκο Σχινιά Μαραθώνα βρίσκεται στην Αττική και στην πεδιάδα του Μαραθώνα, στην ομώνυμη περιοχή. Απέχει από την Αθήνα 40 περίπου χιλιόμετρα ΒΑ και αποτελεί το σημαντικότερο παράκτιο οικοσύστημα της Αττικής. Ιστορικά ο χώρος ταυτίζεται με το πεδίο της Μάχης του Μαραθώνα, και συγκεκριμένα με το στρατόπεδο των Περσών, ενώ το Τρόπαιο της Μάχης βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση. Η περιοχή ανήκει στο δίκτυο “Natura 2000” με κωδικό αριθμό GR 3000003 με συνολικά 19 τύπους ενδιαιτημάτων, 115 είδη πτηνών με δυνητική ποικιλότητα 215 ειδών ενώ υπάρχουν απειλούμενα είδη ψαριών γλυκού νερού, αμφιβίων και ερπετών. Kαι σ'  αυτό τον μοναδικό τόπο τα "γυρίσματα" με την συμμετοχή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" υπήρξαν μία βιωματική εμπειρία για όλους μας.


     Το υπέροχο, φυσικό, σκηνικό plateau με τη δράση των αρχαίων Κρητών τοξοτών να ξαναζωντανεύει, δεν έδειχνε διόλου μακρυά από τις εκβολές του ...Άναμι ξανακερδίζοντας την αρχαία του "λάμψη".  


     Τα πλάνα από αέρος έδειξαν όχι απλώς "εικαστικά" αλλά και αλληγορικά, αποδίδοντας την απεραντοσύνη του οράματος του Μεγάλου Αλεξάνδρου αλλά και την, τεραστίου εύρους, επίδρασή του στην Ιστορία!  


     Και οι ακούραστοι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" ακολουθώντας τις οδηγίες της σκηνοθέτιδος και των τεχνικών εικονοληπτών και ηχοληπτών, επαναλαμβάνοντας κάθε πλάνο μέχρι την επίτευξη της πλήρους τελειότητος, από τις πεντέμισι το πρωί μέχρι αργά το βράδυ, μπαίνοντας μέσα στο έλος, δίπλα σε νωχελικά ερπετά και αποδίδοντας τις σκηνοθετικές παραμέτρους της απαιτούμενης δράσεως, απέδειξαν ότι, πραγματικά, αποτελούν μία πολεμική Ομάδα! 


     Mετά το έλος του Μαραθώνος τα «γυρίσματα» συνεχίστηκαν στο Κορωπί, στον πάντοτε φιλόξενο «αδελφό» Σταύλο “Working Line Shepherd Club Golden Aphrodite” της Τσέχας πολυβραβευμένης εκτροφέως σκύλων Gabriela Zanosova που ζει μονίμως στην Αθήνα και η οποία μας χορήγησε ευγενώς τον χώρο και τους Ίππους της ώστε να υπάρχει ακόμη πιο γεμάτη «εικόνα» για τις σκηνές Έφιππης Τοξοβολίας των αρχαίων Κρητών Εφιπποτοξοτών αλλά έφιππης μάχης, σύμφωνα με το scenario


     Στο συγκεκριμένο "γύρισμα" αντιμετωπίσαμε πολύ σοβαρές δυσκολίες πεδίου όπου ήσαν εμφανή πολλά εναέρια ηλεκτροφόρα καλώδια  αλλά και κτίσματα τα οποία θα έπρεπε να αποκρυβούν, κάτι το οποίο επέβαλε τη χρήση "κινηματογραφικού γερανού" αλλά και την επικίνδυνη προϋπόθεση ώστε όλο το "γύρισμα" να γίνεται  με τους Ίππους να καλπάζουν εν επαφή, σχεδόν, με τον πεσμένο ανάσκελα επικουρικό εικονολήπτη ο οποίος θα κατέγραφε δραματοποιημένα πλάνα προς τα πάνω με όλους τους συνεπαγόμενους κινδύνους ατυχήματος. Η υψηλή ιππική αλλά και έφιππη μαχητική ικανότητα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" αλλά και η μεγάλη ψυχραιμία του σπουδαίου εικονολήπτη κ. Τζανέτου, απέδωσαν έξοχα πλάνα σκηνικής δράσεως έφιππης μάχης  


     Η ασφάλεια, όμως προηγείται πάντοτε στην εργασία των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" και το "γύρισμα" ξεκίνησε με την εξ αρχής καταλληλοποίηση και των δύο Ίππων που θα χρησιμοποιούσαμε ώστε να είναι ασφαλή και συνεργάσιμα ενώπιον κάμερας και ανεκτικά του οπλισμού αλλά και των σκηνών έφιππης μάχης. 


     Σε αυτή την εισαγωγική διδασκαλία των δύο Ίππων, ο Αρπάλυκος ως Επικεφαλής Εκπαιδευτής απέδειξε για άλλη μια φορά τις υψηλές ικανότητές του καταφέρνοντας τάχιστα αποτελέσματα. 


     Η σκηνοθέτις και οι τεχνικοί μας, προφανώς μη σχετικοί με την ασφάλεια των Ίππων μας, αφού έστησαν τον εικονοληπτικό εξοπλισμό τους, μας έδωσαν εντολή ενάρξεως του "γυρίσματος" αλλά σύντομα κατάλαβαν ότι μπορεί εκείνοι να ήσαν άριστοι στη δουλειά τους αλλά και εμείς εξίσου άριστοι στην Ιππική. Έτσι, αφού τους ..."παρκάραμε" στη σκιά, εμείς ξεκινήσαμε (πυρπολούμενοι από έναν καφτό ήλιο και με θερμοκρασία 36C)  με την ησυχία μας να καταλληλοποιήσουμε τους δύο Ίππους που θα χρησιμοποιούσαμε στις ανάγκες του δύσκολου "γυρίσματος" που είχαμε μπροστά μας.


     Η συμβολή του Γεωργίου Σταυριανόπουλου (Ιφικράτους), στη "μυητική" διαδικασία των Ίππων στις ανάγκες του "γυρίσματος" υπήρξε σημαντική και ο ίδιος απέδειξε ότι κατέχει πλήρως τη πολύτιμη γνώση που του απέδωσε η επιτυχής παρακολούθηση του "Σχολείου Ιππικής" των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" από το οποίο επιτυχώς απεφοίτησε ως δόκιμος Εκπαιδευτής της Ομάδος μας.


     Το να καταλληλοποιήσεις δύο Ίππους χωρίς καμία προηγούμενη εμπειρία στις ανάγκες ενός τόσο δύσκολου "γυρίσματος" σε χρόνο λιγότερο της μιας ώρας, είναι πραγματικά το "θαύμα" που κάνει όλους τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" και, ειδικώς, τον Αρχηγό τους Αρπάλυκο ιδιαίτερα περήφανους! Οι δύο Ίπποι εξοικειώθηκαν με όλα τα όπλα και τις συνθήκες μιας έφιππης μάχης πριν ξεκινήσει το "γύρισμα", από τον Αρπάλυκο, των Γεώργιο Σταυριανόπουλο και τον μαθητή του Αρπάλυκου Παντελή Γιαννίκο.


     Ασφαλώς, η κορύφωση αυτής της "μυητικής" διδασκαλίας των δύο Ίππων περιελαμβανε και την Έφιππη Τοξοβολία η οποία προσφέρθηκε ως "μάνα εκ γης" στο κινηματογραφικό φακό! Με σκύτινη χαλίνωση εποχής η, ευγενώς παραχωρηθείσα, αραβική φορβάδα "Helma" της Gabriela Zanosova, απέδειξε ότι είναι μία εξαιρετική ψυχή στην υπηρεσία κάθε σοβαρού Ιππέως ο οποίος γνωρίζει να προσεγγίζει ένα τόσο ευγενές και ευδιάθετο τετράποδο!


     O Aρχηγός των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Αρπάλυκος κατάφερε να χειρισθεί τον Ίππο του μικρομετρικά όπως απαιτούσαν οι πολύ δύσκολες ανάγκες της εικονοληψίας και να αποδώσει καλπάζοντας τα δραματικά πλάνα που απαιτούσε το scenario.


     Ο Ιδρυτής της Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" ο οποίος παρακολουθούσε υπερήφανος τον Αρπάλυκο, θυμήθηκε τη δική του εμπειρία όταν παλιότερα "γύριζε" ανάλογες σκηνές για μία ιστορική παραγωγή του "History Channel" και, ακριβώς εκείνη τη στιγμή ένοιωσε δικαιωμένη τη προσπάθειά του για μια παραγωγή εφιπποτοξοτικού Πολιτισμού μέσω αυτής της, λαμπρής πια, Ομάδος, ενώ τον ίδιο τον Αρπάλυκο να προσωποποιεί το «ΑΜΕΣ ΔΕ Γ’ ΕΣΣΟΜΕΘΑ ΠΟΛΛΩ ΚΑΡΡΟΝΕΣ»!


     Σημαντική συμβολή στις σκηνές έφιππης μάχης υπήρξε και εκείνη του μαθητή του Αρπάλυκου, Παντελή Γιαννίκου ο οποίος "στάθηκε" πειστικότατα ως Πέρσης πολεμιστής πάνω στη ράχη της δικής του φορβάδος αντιξιφιζόμενος με τον επίσης έφιππο Εκπαιδευτή του. 


     Οι σκηνές έφιππης μάχης δεν υπήρξαν απλώς "εικονοπλαστικές" αλλά αληθινές με τους πρωταγωνιστές να τελούν σε πραγματική έξαρση αντιπαλότητος κάτι που ο φακός κατέγραψε δείχνοντάς τους να βρίσκονται, συχνά, εκτός κέντρου ισορροπίας προκειμένου να μπορούν να πλήξουν τον αντίπαλο!


     Έτσι, το αποτέλεσμα αυτού του "γυρίσματος" έδωσε για το φακό άπειρα καρέ-πίνακες ζωγραφικής δίνοντας σε όλους μας την αίσθηση της δικαιώσεως των κόπων και αυτής της προσπαθείας. 


     Κυρίως, όσο ο εικονολήπτης μας κ. Τζανέτος παρέμενε ανάσκελα πλάι στις οπλές των Ίππων που κάλπαζαν αλλόφρονα για να αποδώσουν το ρεαλισμό της μάχης, εμείς επιβεβαιώναμε τις ικανότητες των εφίππων "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" οι οποίοι όχι μόνον μάχονταν αλλά και διηύθυναν τόσο προσεκτικά τους καλπάζοντες Ίππους τους ώστε ο φίλτατος κ. Τζανέτος να επιστρέψει ακέραιος το βράδυ στο ...σπίτι του!


     Στο συγκεκριμένο "γύρισμα" δεν υπήρξε καμία ιδιαίτερη σκηνική διδασκαλία ενόπλων συγκρούσεων αλλά οι εμπλεκόμενοι αφέθηκαν να αναπτύξουν μιαν εξατομικευμένη προσέγγιση στο θέμα. Το ένστικτο που η Ομάδα μας αναπτύσσει στα Μέλη της κατά τα δέκα χρόνια της λειτουργίας της θα έπρεπε να ...επαληθευθεί από τα καταγεγραμμένα πλάνα στο φακό. Και, πράγματι, τόσο ο κύριος όσοι και οι επικουρικοί εικονολήπτες αυτό το είδαν στο viseur τους πριν το καταγράψει η κάρτα μνήμης της μηχανής τους.  


     Βεβαίως, ιδιαίτερη και η αίσθηση σκηνικής παρουσίας και του ...Αρχία, του Σπύρου Νικόλη, ο οποίος μας έπεισε όλους για το ...μαχητικό του τάλαντο σε όλα πλάνα όπου κλήθηκε να το επιδείξει.


     Αργά το απόγευμα και μέχρι το βράδυ, το "γύρισμα" συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε στη Κοιλάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ".


     Στο δικό μας, πια, φυσικό περιβάλλον, εδώ που ασκούμεθα καθημερινώς, η "εικόνα" υπήρξε άρτια και ..."parlante"!


     Tα "πρόσωπα" ειλικρινή και πειστικά με την "πατίνα του χρόνου" να διαπερνά το "σήμερα" και να μας επιστρέφει σε χρόνους ηρωϊκούς...


     Άντρες και γυναίκες, εξίσου ...Έλληνες, εξίσου Πολεμιστές, εξίσου "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ", πειθαρχημένοι και συνεργαζόμενοι πρόσφεραν την "εικόνα" τους στη παραγωγή με ανιδιοτέλεια και αυτο-υπέρβαση αφού οι απαιτήσεις αυτού του "γυρίσματος" ήσαν, επιεικώς, ...εξοντωτικές!


     Οι ψυχές των αρχαίων Κρητών πολεμιστών της στρατιάς του Μεγάλου Στρατηλάτη θα αισθάνονται ανακουφισμένες βλέποντας, απ΄ όπου κι αν βρίσκονται τους νεωτέρους Έλληνες να τους τιμούν με μία αντάξια παρουσία στο plateau αυτής της παραγωγής. 


     Κατά τη διάρκεια αυτού του "γυρίσματος" σε κάποιο πλάνο έφτασε ...απρόσκλητος κι ένας ...Περίτας να υπογραμμίσει την ύπαρξη εκείνου του σκύλου του Μεγάλου Αλεξάνδρου που ακολουθούσε πιστός τον αφέντη του στις εκστρατείες του! Μπορεί τούτος εδώ ο "Περίτας" να μην ήταν σαν εκείνο τον αρχαίο μολοσσό, αλλά μας θύμισε ότι οι ψυχές ζώων κι ανθρώπων βρίσκονται ανάμεσά μας εκεί όπου ζούμε τη δική μας καθημερινότητα των "ζωντανών" και μας υπογραμμίζουν την απρόβλεπτη ταύτιση των φυσικών με τα "μεταφυσικά", ανά πάσα στιγμή. 


     Η παραγωγή της κ. Ελένης Βλάσση ήδη από το "γύρισμα" εκλύει την "αλήθεια" και το φως του αρχαίου μακεδονικού και κρητικού κλέους όπως μας το μεταφέρουν οι αρχαίοι συγγραφείς και οι νεώτεροι ιστορικοί.


     Τα πλάνα που "γυρίστηκαν" και στη Κοιλάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" απέδωσαν πολλούς ..."ζωγραφικούς πίνακες" στη πινακοθήκη της Ιστορίας. 


     Πραγματικά η σκηνοθέτις θα αντιμετωπίσει μια μεγάλη δυσκολία στο montage όταν θα έχει να επιλέξει ανάμεσα από τόσες πολλές "εύγλωττες", αληθοφανέστατες και συναρπαστικές λήψεις των τεχνικών αυτού του "γυρίσματος".


     Και αυτοί ακριβώς οι τεχνικοί, με την επίμοχθη δουλειά τους δε θα πρέπει ποτέ να παραλείπονται να αναφέρονται ως "συναρχιτέκτονες" αυτών των εικαστικών δημιουργιών.


     Πάντα, με τον υπέροχο εικονολήπτη μας κ. Τζανέτο ανάσκελα στο έδαφος να τραβά μέχρι αργά το βράδυ δραματοποιημένες σκηνές για ένα docu drama αξιώσεων, ανάμεσα στους ακούραστους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ".


     Κάτι τέτοιες στιγμές κατά τις οποίες ο εγωϊστής άνθρωπος θεωρεί ότι κατάφερε το σκοπό του και νοιώθει ότι αποτελεί ..."περιούσιο" είδος διότι παρήγαγε ...Πολιτισμό, καλό είναι να θυμάται στη ράχη τίνος μεταφέρεται αυτός ο Πολιτισμός ανά τους αιώνες και να ευγνωμονεί αυτή τη "ράχη"! Κι εμείς, στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" μετά την κάθε μας επιτυχία δε παραλείπουμε να ευγνωμονούμε τους Ίππους μας οι οποίοι συνεχίζουν να είναι οι καλύτεροι συνεργάτες μας στο τεράστιο "εργοτάξιο" του "χτισίματος" του Κόσμου!


Μία παραγωγή 
για το "Β' Διεθνές Φεστιβάλ Νοκιμαντέρ Ιεραπέτρας" 
υπό την αιγίδα:


&