Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011



ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΣΥΝΑΣΚΟΥΜΕΝΟΥΣ


     Η χαρά της διαρκούς παρουσίας ανάμεσά μας νέων φίλων κι επισκεπτών των Προπονήσεων και, εν γένει, δραστηριοτήτων μας αναδεικνύει την ανάγκη της γνωστοποιήσεως του γενικού "πλαισίου" της "ετικέτας" που ισχύει στον προπονητικό χώρο μας. Παρακαλούμε , λοιπόν, τους επισκέπτες του προπονητικού χώρου μας να μελετήσουν και να εφαρμόζουν τις παρακάτω οδηγίες οι οποίες προορίζονται για τα προπονούμενα Μέλη μας, εφαρμόζοντάς τις και οι ίδιοι. 



ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΣΥΝΑΣΚΟΥΜΕΝΟΥΣ
                                                                                       
Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο Μαρκοπούλου, 1η Σεπτεμβρίου 2011

Αγαπητοί Συνασκούμενοι,

     Η αριθμητική επαύξηση των Μελών της Ομάδος μας με την εισδοχή πολλών νέων Συνασκουμένων αλλά και η αναγκαιότητα "φρεσκαρίσματος" της μνήμης ημών των προηγηθέντων, καθιστά απαραίτητη την υπόμνηση μιας σημαντικής παραμέτρου η οποία αποτελεί την βάση λειτουργίας της Ομάδος μας: την ΟΡΘΟΤΗΤΑ και την ΕΥΓΕΝΕΙΑ συμπεριφοράς!

     Είναι απολύτως διακριτή η  ά β υ σ σ ο ς  διαφοράς ημών των Ελλήνων εκ των υπολοίπων γραικύλων! Εμείς διακρινόμεθα για την φυσική ευγένειά μας, ενώ, εκείνοι χαρακτηρίζονται από την νοσηρή αγένειά τους! Και αυτή την τιμητική διαφορά, εμείς οι Εφιπποτοξότες είμαστε αποφασισμένοι να την διατηρήσουμε. Έτσι, υπενθυμίζω σε όλους και πρωτίστως στον εαυτό μου και, ειδικώς, σε εκείνους οι οποίοι αναλαμβάνουν ρόλο Εκπαιδευτού ή Αρχηγού Βολής τα παρακάτω:

1. Η ατομική υγιεινή και η ευπρέπεια της ατομικής εμφανίσεως ενός εκάστου είναι υποχρεωτική! Ο Εφιπποτοξότης είναι πάντα ευπρεπής και καθαρός, ασχέτως εάν βρίσκεται στον Σταύλο ή στην αίθουσα συναυλιών. Δεν μπορεί μία καθαρή ψυχή να "κατοικεί" σε ένα ακάθαρτο σώμα!
 
2. Δεν έχει σημασία το τι φοράμε αλλά έχει σημασία η ευπρέπεια της ενδύσεως (καθαριότητα και φροντίδα ενδυμάτων). Δεν μπορεί ένα καθαρό σώμα να "κατοικεί" σε ένα ακάθαρτο ένδυμα!

3. Ο μεταξύ μας χαιρετισμός και κατά την άφιξη και κατά την αναχώρηση είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΣ και θα πρέπει να είναι ειλικρινής κι εγκάρδιος διότι έτσι εδραιώνεται η μεταξύ μας σχέση και αποδίδεται ο εκατέρωθεν σεβασμός! Προσοχή σε αυτό που παραλείπεται να διδαχθεί και όμως ισχύει : πρώτος χαιρετά εκείνος που φθάνει εκείνον που ήδη ευρίσκεται και πρώτος χαιρετά εκείνος που φεύγει εκείνον που παραμένει.

4. Απαγορεύεται αυστηρώς το κάπνισμα εντός του Σταύλου, του Τοξευτηρίου, των Προθερμαντηρίων και Ιππευτηρίων και πέριξ της όλης εγκαταστάσεως στην οποία εδρεύουμε και δραστηριοποιούμεθα. Το αυτό ισχύει και κατά την  διάρκεια του Κύκλου, ασχέτως εάν διεξάγεται ή όχι Προπόνηση ή μάθημα και ασχέτως εάν υπάρχουν εντός αυτών Ίπποι ή Άνθρωποι! Τα Μέλη της Ομάδος μας υποχρεούνται στην τήρηση αυτού του κανόνος επί ποινή διαγραφής!

5. Μεταξύ μας είναι καθιερωμένος ο ενικός αριθμός αλλά προς ξένους, εκτός Ομάδος ενηλίκους ή ανηλίκους, είναι υποχρεωτικός ο πληθυντικός ευγενείας εκτός εάν ο ξένος ζητήσει το αντίθετο! 

6. Καθ' όλη την διάρκεια της Προπονήσεως ή ενός ιππικού μαθήματος όλα τα φορητά τηλέφωνα τηρούνται απενεργοποιημένα! Μόνη εξαίρεση συγχωρείται σε Ιατρούς ή Στρατιωτικούς ή Άνδρες των Σωμάτων Ασφαλείας εν υπηρεσία.

7. Κατά την διάρκεια των Προπονήσεων πάντοτε οι ενήλικες φροντίζουν και υπηρετούν τους ανηλίκους Συνασκουμένους με θετικές παρατηρήσεις (όχι "δασκαλίστικο" ύφος, αλλά γονικό) ώστε να βελτιώνουν και την συμπεριφορά και τις επιδόσεις τους! Είναι Τιμή μας οι Γονείς να μας εμπιστεύονται τα Παιδιά τους και μέσα στην Ομάδα μας τα Παιδιά διατηρούν την ιερότητα της "ελπίδας" μέλλοντος της Κοινωνίας μας!

8. Όλα τα οχήματα σταθμεύουν στον προβλεπόμενο χώρο σταθμεύσεως του τομέως μας. Μόνη εξαίρεση αποτελούν τα οχήματα μεταφοράς βαρέων υλικών κατόπιν προσυνεννοήσεως των οδηγών τους με τον υπεύθυνο Αρχισταυλίτη του οποίου η έγκριση απαιτείται .

9. Κάθε Συνασκούμενος ΠΡΟ της Προπονήσεως πρέπει να φορά τα αναγκαία προστατευτικά (δικά του ή κοινόχρηστα) και να μη διακόπτει την ομαδική Προπόνηση εξερχόμενος για να τα φορέσει εκ των υστέρων. Εφεξής, όσοι παραλείπουν να τα φορέσουν εξ αρχής και διαπιστώσουν αδυναμία συνεχίσεως άνευ αυτών θα εξέρχονται της Προπονήσεως χωρίς δικαίωμα επανεισόδου!

10. Κάθε Συνασκούμενος ΠΡΟ της Προπονήσεως ή όποτε αισθανθεί ενόχληση έχει υποχρέωση να αναφέρει στον Αρχηγό Βολής ο,τιδήποτε καθιστά δυσάρεστη ή και επικίνδυνη την πρόοδο της ατομικής Προπονήσεώς του. Πρώτιστο μέλημά μας είναι η ακεραιότητα των Μελών μας! 

11. Είναι υποχρεωτικό μέλημά μας να διατηρούμε την μεταξύ μας επαφή και εκτός Προπονήσεων ώστε να μπορούμε και να αλληλο-εξυπηρετούμεθα όποτε χρειάζεται. Επί παραδείγματι, ας φροντίζουμε όσοι διαθέτουμε μέσο μεταφοράς να εξυπηρετούμε την μεταφορά προς και από τον χώρο Προπονήσεων όσων Συνασκουμένων δεν διαθέτουν ή όσων έχουν λόγους να μη μετακινήσουν το δικό τους μεταφορικό μέσον. Αποτελεί βασική ένδειξη αλληλεγγύης η διευκόλυνση των Συνασκουμένων και παρακαλώ αυτό να μη το παραλείπουμε!

12. Όσοι κατ’ εξαίρεση λόγω σοβαρού κωλύματος θα ήθελαν μία επιπλέον ημέρα Προπονήσεως ας μη διστάσουν να μου ζητήσουν (6977764737) εγκαίρως (δύο ημέρες πριν)  να διεξαγάγουμε Προπόνηση κι εγώ, κατ΄οικονομίαν των υποχρεώσεών μου, θα προσπαθήσω ανταποκριθώ!

13. Απαγορεύεται η κατανάλωση φαγητών ή ποτών κατά την διάρκεια των Προπονήσεων και, γενικώς, η εισαγωγή τους εντός των χώρων Προπονήσεως. Εξαιρείται η πόση ύδατος το οποίο μπορεί κάθε Συνασκούμενος να εισάγει στον χώρο των Προπονήσεων αλλά να το διατηρεί έτσι ώστε να μη προκαλείται αταξία χώρου ή παρενόχληση στους άλλους Συνασκουμένους.

14. Η συνέπεια ωραρίου είναι βασική για όλους μας! Οι περισσότεροι ερχόμαστε από διάφορες "άκρες" του λεκανοπεδίου για να ασκηθούμε και γνωρίζουμε ότι ΚΑΙ φορτισμένη είναι πάντα η κυκλοφορία στους δρόμους ΚΑΙ απεργίες συνεχώς σημειώνονται ΚΑΙ αστάθμητοι παράγοντες εμφανίζονται όμως ο Πολεμιστής ΠΑΝΤΑ είναι συνεπής στο "ραντεβού" της αναμετρήσεώς του! Δεν νοείται να εμφανιζόμαστε σε ένα σύνολο ασκουμένων που ήδη έχουν ξεκινήσει την προσπάθειά τους με το Τόξο και τα βέλη στη θήκη! Παρακαλώ, σταθμίσετε τα συναισθήματα εκείνων που συγκεντρώθηκαν εγκαίρως για μία Προπόνηση να βλέπουν κάποιον να πλησιάζει χαρωπά περνώντας εμπρός από την Γραμμή Βολής τους... Εφεξής, απόντες κατά την στιγμή ενάρξεως της Προπονήσεως δεν θα γίνονται δεκτοί κατόπιν!

15. Οι ημέρες και οι ώρες των Προπονήσεων είναι πάντα γνωστές! Θεωρώ άκομψο και αντίθετο προς το ομαδικό Πνεύμα μας την ίδια ώρα Μέλη μας να ασχολούνται με άλλες δραστηριότητες στον Όμιλο, έστω κι αν αυτές είναι ιππικές! Μόνη εξαίρεση επ΄ αυτού τα προγραμματισμένα μαθήματα Ιππασίας από τον υπεύθυνο Εκπαιδευτή της Ομάδος μας που έχουν πάντα προτεραιότητα για εκείνους που ιππεύουν ως μαθητές της Σχολής μας.

16. Στις τοξευτικές Προπονήσεις δεν φοράμε κοσμήματα, ωρολόγια, ενδύματα με φαρδιά μανίκια, φουλάρια ή μαντήλια λαιμού και γυαλιά ηλίου εξαιρέσει όσων φέρουν φακούς επαφής! Στις ιππικές Προπονήσεις πλην των προαναφερθέντων, αποφεύγουμε και την χρήση αρωμάτων, σεβόμενοι την ευαίσθητη όσφρηση των Ίππων!

17. Ασφαλώς και μπορείτε να συνοδεύετε φίλους σας Επισκέπτες  που θα ήθελαν να παρακολουθήσουν κάποια δραστηριότητά μας. Οι Επισκέπτες αυτοί είναι κι ευπρόσδεκτοι και τιμώμενοι! Όμως γι αυτούς τους Επισκέπτες ισχύουν αδιακρίτως όλα τα παραπάνω και είσθε οι ίδιοι υπεύθυνοι ώστε να τους ενημερώσετε αναλαμβάνοντες την ευθύνη της συμπεριφοράς τους.

18. Εφεξής, υποχρεωτική ένδυση κατά τις θερινές Προπονήσεις είναι το προβλεπόμενο Επινώτιο της Ομάδος. Aπαγορεύονται αυστηρώς τα σανδάλια και τα κοντά παντελόνια.

19. Προκειμένου να επιτραπεί σε Συνασκούμενο η συμμετοχή σε Προπόνηση θα πρέπει αυτός να έχει προσκομίσει σχετική ιατρική βεβαίωση Ψυχιάτρου η οποία ήδη έχει ζητηθεί από όλα τα Μέλη της Ομάδος. Παρακαλούμεθα, λοιπόν, όλοι να μην αμελήσουμε την προσκόμιση αυτής της βεβαιώσεως διότι αποτελεί λόγο εξαιρέσεως από τις Προπονήσεις.

20. Απαγορεύεται η εισαγωγή ζώων ή πτηνών στον χώρο όπου προπονούμεθα χωρίς προηγούμενη συνεννόηση και λήψη σχετικής αδείας από τον Αρχισταυλίτη! Ουδεμία εξαίρεση συγχωρείται επ΄αυτού.

21. Τα ναρκωτικά υφ’ οιανδήποτε μορφή είναι απαράδεκτα από την παγκόσμια Οικογένεια της Έφιππης Τοξοβολίας, συνεπώς, δεν τίθεται καν ζήτημα συζητήσεως περί αυτών. Συνασκούμενος εμπλεκόμενος σε απλή κατοχή και χρήση καθώς και, πολύ περισσότερο, σε εμπορία οιουδήποτε είδους ναρκωτικών αποπέμπεται από την Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ» ! Κατόπιν αυτού, κρίνεται περιττό να επισημανθεί ότι απαγορεύεται η εισαγωγή ναρκωτικών στον χώρα των Προπονήσεων! Επίσης, απαγορεύεται ρητώς και η εισαγωγή πυροβόλων όπλων! Συνασκούμενοι οι οποίοι νομίμως οπλοφορούν, υποχρεούνται αμέσως μόλις εισέλθουν στον χώρο της Προπονήσεως να ενημερώσουν περί αυτού τον επικεφαλής της Προπονήσεως (Αρχηγό της Ομάδος ή αντικαταστάτη του) και να ασφαλίσουν επί παρουσία του σε απρόσιτο σημείο ΚΕΝΟ ΠΥΡΟΜΑΧΙΚΩΝ το όπλο που φέρουν, το οποίο θα μπορούν να παραλάβουν ΜΕΤΑ το πέρας της Προπονήσεως! Απαγορεύεται το φέρειν πυροβόλο όπλο, κενό ή ένσφαιρο, κατά την διάρκεια της Προπονήσεως ακόμη και από κατόχους νομίμου αδείας οπλοφορίας, ανεξαιρέτως ιδιότητος του κατόχου!

22. Οι Πολεμιστές σε όλη την Ιστορία του Πολέμου φέρουν τα χρειώδη τους στον σάκκο τους! Ας καθιερώσουμε κι εμείς τον ατομικό μας σάκκο διότι κι εμείς Πολεμιστές είμαστε! Μέσα στον σάκκο μας ας βάλουμε όλα τα χρειώδη για την Προπόνησή μας, όλα, εκτός του Τόξου και των βελών μας που πρέπει να φέρονται ξεχωριστά. Στον ατομικό μας σάκκο θα τοποθετήσουμε τα αναγκαία προστατευτικά, τα παρελκόμενα που θα χρειαζόμαστε σε κάθε Προπόνηση (μαντήλι για τα μάτια, φάρμακα που ενδεχομένως λαμβάνουμε, υγρά φακών επαφής εάν χρησιμοποιούμε, κάλτσες για ενδεχόμενη αλλαγή υπό συνθήκες βροχής, ένα εύκαμπτο αντιανεμικό κλπ). Η ύπαρξη του σάκκου δεν είναι απλώς πρακτική αλλά και απαραίτητη να μας υπενθυμίζει το προπονητικό μας καθήκον!

23. Στον χώρο της Προπονήσεως, ο ατομικός μας εξοπλισμός και τα προσωπικά μας αντικείμενα θα πρέπει να διατάσσονται κατά εύτακτο τρόπο διότι, η αταξία χώρου σημαίνει αταξία του Πνεύματος! Κατ’ αρχήν, ο διασκορπισμός τήδε κακείσε των ατομικών μας αντικειμένων δεν δικαιολογεί Εφιπποτοξοτικήν Ομάδα, αλλά, τουναντίον,  καταυλισμό …αθιγγάνων! Στον χώρο της Προπονήσεως δεν μεταφέρουμε τίποτε άλλο εκτός του εξοπλισμού μας ο οποίος είναι απαραίτητος για την Προπόνησή μας! Άσχετα αντικείμενα και παρελκόμενα, δεν είναι δεκτά στον χώρο αυτό! Ενδύματα, επανωφόρια κλπ που δεν τα φοράμε δεν είναι σωστό να αφήνονται οπουδήποτε στον χώρο της Προπονήσεως διότι, μία αστάθμητη ριπή ανέμου μπορεί να τα κινήσει ώστε να τρομάξει ο χρησιμοποιούμενος Ίππος ή να διαταραχθεί η αυτοσυγκέντρωση των Συνασκουμένων.  Έτσι, ο εξοπλισμός μας εναποτίθεται με απόλυτην ευταξία στον οριζόμενο χώρο. Στον χώρο αυτό επιτρέπεται η τοποθέτηση μόνον Τόξων και βελών (σε φαρέτρα ή μεμονωμένων). Στον συγκεκριμένο χώρο και στο δεξί (προς τον βλέποντα) άκρο του τοποθετείται ο ομαδικός εξοπλισμός με πρώτο τον κοινόχρηστο σάκκο τον οποίο φέρει και εναποθέτει ο επικεφαλής της Προπονήσεως. Στον σάκκο αυτό περιέχονται τα ομαδικά κοινόχρηστα αντικείμενα τα οποία παραλαμβάνουν ελεύθερα και χωρίς την αίτηση αδείας όσοι τα χρειάζονται. Από τον σάκκο αυτό παίρνουν οι πάντες ελεύθερα ό,τι χρειάζονται (χωρίς περαιτέρω συζητήσεις) αλλά απαγορεύεται να βάλουν μέσα σ’ αυτόν το ο,τιδήποτε! Παραπλεύρως αυτού του σάκκου τοποθετούνται Τόξα και βέλη με πρώτα αυτά της Ομάδος και παραπλεύρως αυτών , με την σειρά ελεύσεως των Συνασκουμένων, τα ατομικά Τόξα και βέλη ενός εκάστου. Αμέσως με την άφιξή του κάθε Συνασκούμενος καταθέτει στον εν λόγω χώρο το Τόξο και τα βέλη του, το μέν Τόξο ωπλισμένο με την κυρτότητα προς τα αριστερά, υποκάτω αυτού την υφασμάτινη θήκη διπλωμένη στα τέσσερα και επάνω σ’ αυτήν μικρή στερεωτική πέτρα, παραλλήλως δε του Τόξου τα βέλη. Η απόσταση θήκης από θήκη είναι 60 εκατοστά και αυτή η απόσταση καθορίζει τον διαχωρισμό του εξοπλισμού των Συνασκουμένων ώστε να αποφεύγονται προβλήματα συγχύσεως ατομικού εξοπλισμού! Όλα τα επί μέρους συνθέτοντα μέρη του ατομικού εξοπλισμού μας θα πρέπει να είναι σημαινόμενα ώστε να εντοπίζεται εύκολα ο ιδιοκτήτης τους σε περίπτωση αμφισβητήσεως. Ειδικώς τούτο πρέπει να εφαρμόζεται στην περίπτωση των χρησιμοποιουμένων βελών. Επί του χώρου δεν επιτρέπεται να βαδίζουμε, είτε επ’ αυτού υπάρχει τοποθετημένος ατομικός ή ομαδικός εξοπλισμός, είτε όχι! Η κίνηση των Συνασκουμένων,  προκειμένου να εναποθέσουν ή να παραλάβουν αντικείμενο γίνεται γύρω από τον εν λόγω χώρο και όχι επάνω σε αυτόν!

24. Το περιεχόμενο της Προπονήσεως φωτογραφίζεται και βιντεοσκοπείται από τον επικεφαλής της Προπονήσεως, αποτελεί δε, πνευματικό περιουσιακό στοιχείο της «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ» και της Ομάδος «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ», φορείς, από τους οποίους χρησιμοποιείται απεριορίστως για λόγους εκπαιδεύσεως και προβολής. Η αποτύπωση του περιεχομένου της Προπονήσεως γίνεται για την βελτίωση των Συνασκουμένων και τον καλύτερο σχεδιασμό του περιεχομένων των επομένων Προπονήσεων, ενώ, η «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και η Ομάδα «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ» αυτονόητο είναι ότι επιλέγουν προς δημοσιοποίηση μόνον τις καλύτερες των φωτογραφιών ή κινηματογραφήσεων προς ανάδειξη των εν αυταίς εμφαινομένων προσώπων και του παραγομένου εφιπποτοξοτικού Έργου!

25. Κατά την Προπόνηση,  παρακολουθούμε προσεκτικά και εφαρμόζουμε τις οδηγίες του επικεφαλής της Προπονήσεως. Τηρούμε τους κανόνες ασφαλείας στην Γραμμή Βολής, κατά την διάρκεια της εκτελέσεως της ασκήσεως και στην περισυλλογή των βελών. Δεν μιλάμε μεταξύ μας παρά μόνον με τον επικεφαλής προς επίλυση αποριών σχετικών με την εκτέλεση της υπό εξέλιξη ασκήσεως Σε καμία περίπτωση δε «στήνουμε» κατ’ ιδίαν συζητήσεις. Σε περίπτωση που κάποιος χρειασθεί να μετακινηθεί από την Γραμμή Βολής προς οποιοδήποτε σημείο του χώρου της Προπονήσεως (π.χ. προς το αυτοκίνητό του ή την τουαλέτα) ας ζητήσει την έγκριση του επικεφαλής όχι κατά την εξέλιξη μιάς ασκήσεως αλλά μετά το πέρας της, ώστε να μη διαταραχθεί η συγκέντρωση των υπολοίπων Συνασκουμένων.
Το περιεχόμενο κάθε Προπονήσεως σχεδιάζεται προσεκτικά πολύ πριν φτάσει η ημέρα διεξαγωγής της. Για την σχεδίαση αυτή κάποιοι εργάζονται επίπονα ώστε κάθε Προπόνηση να είναι η καλύτερη από πλευράς «καρπών» για όλους τους Συνασκουμένους, περιλαμβάνουσα μόνον αυτό που πρέπει και τίποτε το περιττό. Έτσι, είναι άτοπο να νομίζεται ότι κάποια άσκηση, κάτι απ’ όλη την Προπόνηση «δεν χρειάζεται»… Αν δεν εχρειάζετο δεν θα υπήρχε. Για να υπάρχει, χρειάζεται κι έτσι θα πρέπει να εκτελείται κανονικά! Στην Έφιππη Προπόνηση ορίζεται από τον επικεφαλής ο Συνασκούμενος που θα φέρει τον Ίππο από τον Σταύλο. Αυτός ο Συνασκούμενος είναι υποχρεωμένος να επιθεωρήσει την συμπεριφορά, την σωματική κατάσταση και την σαγή του παραλαμβανομένου Ίππου και να επισημάνει στον Αρχισταυλίτη ο,τιδήποτε αντικανονικό παρατηρήσει. Εάν κατά την κρίση του τίθεται ζήτημα ακεραιότητος, συμπεριφοράς ή ασφαλείας του ζώου, ή, της ιπποσαγής, ΔΕΝ παραλαμβάνει τον Ίππο και ειδοποιεί τον επικεφαλής της Προπονήσεως. Πάντα θα έχουμε υπ’ όψη μας ότι, στην περίπτωση διαφυγής ενός Ίππου εκ του ρυταγωγούντος ελέγχου μας, δεν καταδιώκουμε τον διαφεύγοντα Ίππο ούτε του δίδουμε την εντύπωση ότι τον ακολουθούμε για να τον συλλάβουμε, απλώς, τον ακολουθούμε διακριτικά μέχρι τον Σταύλο όπου σίγουρα θα καταλήξει κι εκεί τον αναλαμβάνουμε χωρίς βιαιότητα ή επιπλήξεις που μπορεί να τον τρομάξουν! Προ της ενάρξεως μιάς έφιππης Προπονήσεως εξασφαλίζεται ο έλεγχος προσβασιμότητος στον προπονητικό χώρο και κανείς δεν επιτρέπεται να προσπελάσει άνευ εγκρίσεως του επικεφαλής της Προπονήσεως. Όλοι παρατάσσονται κατά τις οδηγίες του επικεφαλής και δεν επιτρέπεται να κινούνται πέραν των οριζομένων θέσεών τους ή να παράγουν θορύβους. Σε περίπτωση ανάγκης απευθύνονται στον επικεφαλής ΜΟΝΟΝ μετά την ολοκλήρωση της εφιπποτοξοτικής διαδρομής του ιππεύοντος Συνασκουμένου. Κατά την έφιππη Προπόνηση φωτογραφίζει και κινηματογραφεί τους Συνασκουμένους, είτε ο επικεφαλής, είτε άλλος Συνασκούμενος οριζόμενος παρ’ αυτού. Οι χειριζόμενοι κάμερες προσέχουν ώστε να μη προξενήσουν ενόχληση στον ιππευόμενο Ίππο, θέτοντες εν κινδύνω τον ιππεύοντα Συνασκούμενο. Επιχειρούν τις λήψεις τους διακριτικά, χωρίς έντονες κινήσεις και ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΡΟΤΑΣΣΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΜΕΡΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΙΠΠΟ! Διαρκούσης της Έφιππης Προπονήσεως δεν επιτρέπεται να τεθεί σε λειτουργία κανένας κινητήρας από, τυχόν, πλησίον σταθμεύοντα οχήματα, πολύ δε περισσότερο να μετακινηθεί κάποιο εξ αυτών! Σε περίπτωση μεγάλης ανάγκης ο οδηγός που επιθυμεί να θέσει σε λειτουργία τον κινητήρα του οχήματός του ή να μετακινήσει το όχημά του θα πρέπει να ζητήσει την έγκριση του επικεφαλής μόνον μετά την ολοκλήρωση της εφιπποτοξοτικής διαδρομής του ιππεύοντος Συνασκουμένου. Σε κάθε Προπόνηση λειτουργούμε ομαδικά και αποφεύγουμε τον αυτοεγκλεισμό στον εαυτό μας! Παρατηρούμε ενεργά τους Συνασκουμένους μας και παρεμβαίνουμε όπου τίθεται ζήτημα ασφαλείας της Προπονήσεως ενώ, εάν μας ζητηθεί από τον επικεφαλής είμαστε έτοιμοι να πούμε τι παρατηρούμε σε κάποιον από τους Συνασκουμένους μας στους οποίους έχουμε οπτική πρόσβαση. Επίσης, εφ’ όσον μας ζητηθεί από τον επικεφαλής απαντούμε σε ερωτήσεις που έχουν σχέση με την άσκηση που εκτελούμε! Επίσης, ασχέτως της προσηλώσεώς μας στην εκτέλεση των ασκήσεων, διατηρούμε σε εγρήγορση τις αισθήσεις μας και πέραν αυτών ώστε να προλάβουμε κινδύνους που μπορεί να εμφανισθούν ανά πάσα στιγμή και από το «πουθενά»! Κατά το παρελθόν, η Συνασκουμένη Φλώρα Παπαδοπούλου, ενώ εκτελούσαμε ασκήσεις και ο επικεφαλής ήταν με την πλάτη εστραμμένη προς το σημείο, ειδοποίησε για την αυτανάφλεξη της κοπριάς ακριβώς κάτω από τα σταθμευμένα οχήματα των Συνασκουμένων με αποτέλεσμα η έγκαιρη ειδοποίησή της να αποτρέψει πραγματική καταστροφή ! Την ίδια εγρήγορση καλό είναι να έχουμε όλοι κατά  την παραμονή μας στον προπονητικό μας χώρο.

26. Μετά την Προπόνηση και αμέσως μετά την ολοκλήρωση των ασκήσεων, πρώτη μέριμνα των Συνασκουμένων είναι η επιμελής συγκέντρωση του εξοπλισμού και των ατομικών τους ειδών, μη εγκαταλείποντες ο,τιδήποτε πίσω! Αυτό πρέπει να γίνεται με τάξη, ηρεμία και αυτοσυγκέντρωση διότι αποτελεί μέρος της Προπονήσεως! Δεν νοούνται Πολεμιστές με μυαλό … «σκορποχώρι»! Εν προκειμένω δεν εξετάζεται η αξία ή το μέγεθος του καταλειπομένου αντικειμένου αλλά η αμέλεια του εγκαταλείποντος η οποία –οιαδήποτε αμέλεια- είναι ασυγχώρητη για Πολεμιστή! Ο επικεφαλής θα ορίσει τον Συνασκούμενο που θα φροντίσει ώστε να μην αφήσουμε στον χώρο απορρίμματα, όπως επίσης και τις ομάδες εργασίας για την συντήρηση του χώρου, αναλαμβάνων αυτός πρώτος μέρος των εργασιών. Ο «Κύκλος» του απολογισμού θα είναι πλέον ο μόνιμος «επίλογος» κάθε Προπονήσεώς μας! Παρακαλώ όλους να μετέχετε αυτού του «επιλόγου» χωρίς τον οποίο καμία Προπόνηση δεν ολοκληρώνεται! Ο «Κύκλος» αυτός είναι καθιερωμένος στην Κοιλάδα όπου όλα γίνονται με γνώμονα την ωφελιμότητα και την εμπειρία! Στον «Κύκλο» αυτό εκφράζουμε την ΑΠΑΡΕΣΚΕΙΑ μας για οποιονδήποτε και ο,τιδήποτε θεωρήσαμε λάθος στην Προπόνηση που μόλις τελείωσε. Κρίνουμε τον επικεφαλής, τους Συνασκουμένους  και θυμόμαστε : αν κάτι που μας απασχολεί αρνητικά δεν το πούμε ΕΔΩ απαγορεύεται να το πούμε ΕΞΩ ΑΠΟ ΕΔΩ! Γι αυτό ας μη διστάσουμε να εκφρασθούμε, όπως και όσο νοιώθουμε ότι θέλουμε να το κάνουμε. Αυτό είναι ιδιαίτερα απαραίτητο να επιτελείται σωστά και συστηματικά μεταξύ των μελών κοινωνιών όπως η δική μας όπου επικρατεί το «πισώπλατο κουτσομπολιό», ο φατριασμός, η καταλαλιά και άλλα τέτοια «γραφικά» που τα συναντάμε αφειδώς σε χώρους «ιππικούς» και ..μη! Στον «Κύκλο» καθόμαστε όλοι όπου ο Αρχηγός της Ομάδος ή ο επικεφαλής της Προπονήσεως ορίσουν, κυκλικά, οι Άνδρες δεξιά και οι Γυναίκες αριστερά του Αρχηγού ή του επικεφαλής. Πρώτος, δεξιά του Αρχηγού ή επικεφαλής, κάθεται ο πρεσβύτερος ή ο σημαντικότερος της Ομάδος ο οποίος μιλά πρώτος και ακολουθούν οι υπόλοιποι κατά την αντίστροφη φορά των δεικτών του ωρολογίου. Την συζήτηση διευθύνει ο Αρχηγός ή επικεφαλής αλλά δεν έχει το δικαίωμα να αφαιρέσει τον λόγο από κανέναν ομιλούντα! Επίσης δεν επιτρέπεται ο διάλογος μεταξύ των Μελών παρά μόνον μεταξύ Αρχηγού ή επικεφαλής και Μέλους όταν ο Αρχηγός ή επικεφαλής κρίνει σκόπιμο προς εξαγωγή συμπεράσματος. Στον «Κύκλο» ακόμη και εάν κάποιος παραφερθεί «λόγω» (και μόνον, «λόγω») δεν τιμωρείται, ασχέτως βαρύτητος της παραφοράς του! Η αποχώρηση των αναχωρούντων γίνεται πάντα με ευταξία, χωρίς οχλαγωγία και άσκοπη κινητικότητα. Εάν κάποιοι θελήσουν να παραμείνουν θα πρέπει να ζητήσουν την έγκριση του Αρχηγού ή επικεφαλής και αυτό μπορεί να γίνει οριζομένου υπευθύνου εκ των παραμενόντων. Αποχαιρετήστε τους Συνασκουμένους σας με την ίδια εγκαρδιότητα που τους χαιρετήσατε! Με την ίδια χαμογελαστή και ειλικρινή ματιά, υποσχόμενοι να τους ξανασυναντήσετε ακόμη και εκτός Προπονήσεων! «Οικογένεια» είμαστε, ο σεβασμός και η αγάπη μας συνδέει πριν από την Έφιππη Τοξοβολία, φυσικό είναι…! Αυτή είναι η τελευταία εντύπωση που αφήνουμε πίσω, ας είναι η ευγενέστερη, ας είναι η πιο ανθρώπινη! Ο τελευταίος εξερχόμενος βεβαιώνεται ότι δεν παραμένει στον προπονητικό χώρο κανένα πρόσωπο, ζώο, ή πράγμα, ή εστία πυρός, ή ανοικτός κρουνός και αποχωρεί επιθεωρώντας τον χώρο !

27. To αποθηκευτικό ερμάριο της Ομάδος μας το διαχειρίζεται αποκλειστικώς ο Αρχηγός της ή άτομο εξουσιοδοτημένο από αυτόν στο οποίο παρέχει τον κωδικό αριθμό του λουκέτου. Στο ερμάριο αυτό τοποθετούνται μόνον τα κοινόχρηστα  χρειώδη των προπονήσεών μας και απαγορεύεται ρητώς η διαφύλαξη προσωπικών αντικειμένων ασχέτως είδους! Υπεύθυνος ασφαλείας του ερμαρίου και του περιεχομένου του είναι ο Αρχηγός της Ομάδος ή (σε περίπτωση απουσίας του) άτομο εξουσιοδοτημένο από τον ίδιο. Σε κάθε περίπτωση, το ερμάριο θα πρέπει να τηρείται διαρκώς ασφαλισμένο με κλειστό το λουκέτο του ακόμη και εάν μετά από λίγο πρόκειται να ξανα-ανοίξει.

28. Μη διστάζετε να εκφράζετε τις παρατηρήσεις και τις ενστάσεις σας για ο,τιδήποτε νομίζετε. Σημασία έχει να μην "αποθηκεύουμε" ό,τι θα έπρεπε να εκφράσουμε διότι αυτή η "αποθήκευση" μόνον χιονοστιβάδες συνεπειών επιφέρει. Κι ευτυχώς, στην Ομάδα μας τέτοιες συνέπειες τις αποφύγαμε και τις αποφεύγουμε με την άμεση, κατά πρόσωπο και συνεχή, επικοινωνία!


Αγαπητοί Συνασκούμενοι,

     Όλες αυτές οι Οδηγίες προέρχονται από την εμπειρία των μέχρι τώρα Προπονήσεων που έχουμε διεξαγάγει και αποτελούν ένα γενικό περίγραμμα το οποίο πρέπει να εφαρμόζεται συστηματικά! Πρόθεση της Ομάδος μας είναι να βελτιώνει τις δραστηριότητές της, βελτιώνουσα τον τρόπο λειτουργίας των Μελών της αλλά και όλων των συνθηκών του Έργου της.


Η φιλοσοφία λειτουργίας της Ομάδος μας είναι
ο Αριστοκρατικός Ηρωϊσμός,
ένα «αντίδοτο» απαραίτητο για την παρακμιακή εποχή μας!

Αξιοπρέπεια, Γενναιότητα, Εντιμότητα κι Ευγένεια
είναι οι παράμετροι της ζωής κάθε Πολεμιστή,
της ζωής της δικής μας!

Εφιπποτοξοτικά!

O Aρχηγός της Ομάδος.

Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

Η ΜΑΓΕΙΑ ΤΗΣ ΣΑΜΑΝΙΚΗΣ ΟΙΩΝΟΣΚΟΠΙΑΣ

-ΩΜΟΠΛΑΤΗ-




      Ο Σαμανισμός είναι, πράγματι, μία μυστηριακή ατραπός που σε συνδέει και σε οδηγεί βαθιά στη μάνα Φύση! Ίσως, για όσους τον γνώρισαν, η πλέον αυθεντική και "γήινη"! Τίποτε παραπάνω, τίποτε λιγότερο, από τον θόρυβο των αργοσερνάμενων νεφών και την απόλυτη σιωπή του μανιασμένου ανέμου που προσπερνά τα πυκνά δάση κάνοντας τα αιωνόβια δέντρα τους να υποκλίνονται στο διάβα του.


     Δεν είναι απλά μια θρησκεία, ένα δόγμα, μια πεποίθηση! Ο Σαμανισμός, για τους πιστούς του, είναι μια έκσταση που οδηγεί στη συμφιλίωση με τη πιό οργισμένη και αντίξοη Φύση κι αυτό το καταφέρνει αποτελεσματικά και με πολλούς τρόπους. Ένας από αυτούς, η οιωνοσκοπία!


     Η Σβάστικα, το ιερό σύμβολο της Μογγολίας και ο Σαμανισμός, πάντα στήριζαν αυτό τον ολιγάριθμο πολεμικό Λαό να επιβιώνει μέσα στο πιό αντίξοο περιβάλλον και όχι μόνο... Να κυριαρχεί και να κατακτά ακόμη αχανέστερες εκτάσεις, πάνω στις ράχες των αλόγων του και με το τόξο στο χέρι!

     



     Αν και με πολλές μεθόδους, η σαμανική οιωνοσκοπία, κρατά πάντα στη κορυφή την "ανάγνωση" της ωμοπλάτης, αυτού του συγκεκριμένου οστού που μπορεί να προέρχεται από πολλά ζώα της μογγολικής πανίδος, έτοιμο να "αποκαλύψει" τα μυστικά του στους εκστασιασμένους σαμάνους.




     Η ωμοπλάτη (νταλ, όπως λέγεται στα μογγολικά) θεωρείται ως ένα αντικείμενο ιδιαίτερης σημασίας στη Μογγολία. Η σημασία αυτού του, τόσο ασήμαντου για την υλιστική Δύση αντικειμένου,  αποτελεί μέρος της εθνικής κληρονομιάς των Μογγόλων και κληροδοτείται από γενιά σε γενιά με πολύ σεβασμό.

     Μπαίνοντας σε μία γιούρτα, ο ξένος θα γίνει δεκτός φιλόφρονα από τον Μογγόλο οικοδεσπότη με βραστά αρνίσια πλευρά και ωμοπλάτες που θα του προσφερθούν ευγενικά σαν καλωσόρισμα. Το ίδιο συμβαίνει και στις επίσημες εθνικές τελετές, σε όλη την Μογγολία. Και ο "κώδικας συμπεριφοράς" των Μογγόλων απαιτεί από τον επισκέπτη να δεχθεί με ευγνωμοσύνη τη βραστή ωμοπλάτη αλλά ποτέ να μη δαγκώσει το κρέας της εάν παρίστανται γηραιότεροι συνδαιτημόνες, αλλά να το αφαιρέσει προσεκτικά με το χέρι. Η ωμοπλάτη θεωρείται ως ένα φυλακτό για την προστασία των Ίππων από τους λύκους, γι αυτό συχνά αναρτάται ως αποτρεπτική, σε κάποιο σημείο του σάγματος.


     Ένα τέτοιο αποτρεπτικό φυλακτό υπό τη μορφή λαϊκού χειροτεχνήματος εμφανίζεται στην παραπάνω φωτογραφία. Είναι κατασκευασμένο από την ηρωϊκή φυλή των Τσατάαν μια ολιγάριθμη κοινότητα ελάχιστων εκατοντάδων ατόμων τα οποία, όταν εκβιάστηκαν από τους κομμουνιστές να εγκαταλείψουν τα πατρογονικά τους εδάφη και να εγκατασταθούν σε εργατικές πολυκατοικίες αυτοί προτίμησαν να κρυφτούν μέσα στα δάση της βόρειας Μογγολίας (περιοχή Khuvsgul ) όπου ζουν μέχρι σήμερα ασκητικά, σε σκηνές όμοιες με εκείνες των Ινδιάνων,  καβαλώντας μικρούς ταράνδους απρόσιτοι από επισκέπτες και τουρίστες. H ωμοπλάτη είναι επενδεδυμένη με δέρμα νεαρού ταράνδου και φέρει σαμανιστικές παραστάσεις και επιγραφές




     Στην "ανάγνωση" της ωμοπλάτης βρίσκονται κρυμμένα πάνω από δέκα χιλιάδες μυστικά και μέσα στους αιώνες ανεδείχθη σε έναν καθιερωμένο τρόπο οιωνοσκοπίας. 

     Υπάρχουν αρκετοί τρόποι να "αναγνωσθούν" οι πληροφορίες που φέρει επάνω της μια ωμοπλάτη, είτε "διαβάζοντας" τις γραμμώσεις της όταν η οστέινη επιφάνεια καθαρισθεί καλά, είτε παρατηρώντας την καύση της πετώντας την στη φωτιά και πολλοί βοσκοί στη Μογγολία καταφέρνουν να τη "διαβάσουν" αποτελεσματικά, όμως, απόλυτα μπορούν να τη "διαβάσουν" μόνο οι χαρισματικοί σαμάνοι.




     Σήμερα, στη Μογγολία, πέρα της οιωνοσκοπικής χρησιμότητος, η ωμοπλάτη αποτελεί ένα ιδιαιτέρως εκτιμώμενο αντικείμενο Τέχνης. Επάνω της, οι Μογγόλοι καλλιτέχνες αποτυπώνουν την υψηλή αισθητική παράδοση της χώρας τους και, συχνά, γίνονται εκθέσεις αυτών των μικρών καλλιτεχνικών θησαυρών.




     Ένας από τους πλέον γνωστούς, σύγχρονους, οστεογλύπτες είναι ο Battogtokh Turbat ο οποίος, επιπλέον, είναι και ένας πολύ γνωστός τραγουδιστής της Μογγολίας. Τα έργα του κοσμούν αυτό το κείμενο (εκτός του έργου του τίτλου) και προσφάτως πιστώθηκε με μία πετυχημένη έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης του Ulaanbaatar όπου, πραγματικά, απέσπασε διθυραμβικές κριτικές. Όσο κι αν φαίνεται παράξενο, η εθνική παράδοση τιμάται από όλους τους λαούς που καταφέρνουν κι επιβιώνουν σε εξαιρετικά εχθρικές κι αντίξοες εποχές! Η εμμονή στα πατρώα είναι η μόνη "συνταγή" επιβιώσεως μιας Κοινωνίας!

  



ΕΝΑΣ ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΑΙΕΣ
479 π.χ.χ.

Αφιερωμένο στον Αριστοτέλη για τη ευγενική του ενθάρρυνση.


Αγαλματίδιο Περση ιππέα της Αχαιμενικής περιόδου
 [Βρεταννικό Μουσείο]

Τον έλεγαν Μασίστιο και ότι ξέρουμε για αυτόν προέρχεται από τις Ελληνικές Πηγές. Τα ανασκαφικά ευρήματα στο Ιράν και την κεντρική Ασία βάζουν μόνο λίγες επιπλέον ψηφίδες. Ο ιστορία του Μασίστιου έφτασε ως τις μέρες μας γιατί ο άνθρωπος αυτός, αν και μέλος ενός στρατού ξένων εισβολέων, εντυπωσίασε τους αντιπάλους του τόσο ώστε να τον θυμούνται.

     Ο Ηρόδοτος και ο Πλούταρχος μας λένε ότι ήταν Ίππαρχος - διοικητής δηλαδή του Περσικού ιππικού.  Αυτό με τη σειρά του μας λέει ότι ήταν ένας εύπορος αριστοκράτης. Σε μια εποχή όπου τα άλογα  ήταν μόνο για πόλεμο ή κυνήγι, μόνο οι ευκατάστατοι αριστοκράτες τα διέθεταν.

     Το αξίωμά του επίσης μας αποκαλύπτει ότι δεν ήταν τυχαίο άτομο. Σε ένα φεουδαλικό διοικητικό σύστημα όπως όπως αυτό της Περσικής Αυτοκρατορίας, η καταγωγή και οι γνωριμίες ήταν κλειδί για την ανέλιξη του ατόμου.

     Το όνομα του Μασίστιου δεν αναφέρεται στο αρχικό κατάλογο των αξιωματικών του ιππικού που διοικούσαν συγγενείς του Ξέρξη. Τον συναντάμε όμως όμως ως διοικητή του ιππικού στις Πλαταιές. Η σφαγή της Περσικής αριστοκρατίας στη Σαλαμίνα άνοιξε φαίνεται το δρόμο των άμεσων υπασπιστών τους. Ο Μασίστιος μάλλον θα είχε διακριθεί στη φρούρηση των βορείων συνόρων της αυτοκρατορίας και φυσικά χάρη στις διασυνδέσεις της οικογένειάς του θα βρέθηκε υπασπιστής των υψηλών Αχαιμενιδών αξιωματούχων. Το αφιλόξενο περιβάλλον των βόρειων στεπών που είχε στοιχίσει τη ζωή του Μεγάλου Κύρου θα είχε μάλλον βοηθήσει στην δημιουργία ενός ικανού ηγήτορα. Εξ’ άλλου, οι αρχαίες πηγές λένε ότι έχαιρε εκτίμησης και σεβασμού από όλο τον περσικό στρατό όχι μόνο για το παράστημα και την καταγωγή του αλλά και για τις ικανότητες του.



Στέπες και βουνά του σημερινού Ουζμπεκιστάν· των τότε βορείων συνόρων της Περσικής αυτοκρατορίας. Σε τέτοια μέρη ίσως ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του ο Μασίστιος πολεμώντας κατά των νομάδων


     Το μοιραίο 479 π.Χ. ο Μασίστιος οδήγησε του άντρες τους στον πόλεμο κατά των Ελλήνων υπό τις διαταγές του Μαρδόνιου.  Οι ιππείς του επανεξασφάλησαν την υποταγή των Βοιωτών και δήωσαν για δεύτερη φορά την Αττική αλλά σύμφωνα με διασωζώμενες επιγραφές μάλλον αποκρούστηκαν στη Μεγαρίδα. Οι Πέρσες αποσύρθηκαν στη Βοιωτία στην πεδιάδα του Ασωπού στη γη των Πλαταιών περιμένοντας την Ελληνική αντίδραση που ήρθε μέσω της πρoέλασης των Ελλήνων στο ίδιο μέρος. Υπήρχε μια διάχυτη αίσθηση ότι αυτή τη φορά θα ξεκαθαρίζονταν οι λογαριασμοί αλλά τα προβλήματα ήταν πολλά. Οι άντρες του Μασíστιου αναγκάστηκαν να εκτελέσουν καθήκοντα στρατονόμων στους επίστρατους Eλληνες συμμάχους καθώς οι ενδοελληνικές έριδες ειδικά μεταξύ Φωκέων και Θεσσαλών απειλούσαν την ασφάλεια των Περσών.       

     Οι Ελληνες κάλυπταν της οδεύσεις προς νότο και ο εφοδιασμός γίνονταν προβληματικός για τους Πέρσες. Μια ευθεία επίθεση κατά συγκροτημένου βαριού πεζικού δεν θα απέφερε αποτέλεσμα και κανείς Ασιάτης δεν θα ήθελε να ξαναζήσει τον εφιάλτη των Θερμοπυλών. Ο Μαρδόνιος ανέθεσε στο ιππικό να εξαναγκάσει του Ελληνες ν' αφήσουν τις οχυρές θέσεις τους. Ο Μασίστιος σίγουρα έστειλε του ανιχνευτές του να βρουν αδύνατα σημεία στην ελληνική παράταξη, Οι ιπποκόμοι του προετοίμασαν το Νισσαίο άλογο το ιππάρχου και τον βοήθησαν με το χρυσοποίκιλτο θώρακα του. Για να αντιμετωπίσει τη ζέστη φορούσε ένα μεταξωτό κάνδυ (το ιρανικό πανωφόρι) πάνω από το θώρακά του και όχι  για να δώσει θάρρος στους ιππείς του παριστάνοντας τον αθωράκιστο όπως υποστηρίζουν κάποιοι λόγιοι που λίγη σχέση έχουν με την οπλομαχητική και την ιππασία.


Πέρσης Εφιπποτοξότης


     Οι ανιχνευτές του θεώρησαν το τμήμα των Μεγαρέων ως πιο ευάλωτο και ο Μασίστιος κατεύθυνε τον κύριο όγκο της προσπάθειάς του εναντίον τους. Κατά διαδοχικά κύματα  οι Πέρσες, οι Βάρδοι και οι Σάκες εφφιποτοξότες  επέλασαν κατά διαδοχικά κύματα. Μια συνεχής ροή βελών έπεσε πάνω στους Μεγαρείς. Κάθε Μεγαρέας ακοντιστής ή σφενδονήτης που προσπαθούσε να αντιδράσει έπεφτε θύμα της ταχυβολίας των εφιπποτοξοτών. Ήταν ζήτημα χρόνου να σπάσουν οι πεζικάριοι που υπέφεραν χωρίς να μπορούν να ανταποδώσουν. Οι Μεγαρείς έστειλαν κήρυκα στους Αθηναίους να μεταφέρει την αγωνιώδη έκκλησή τους για βοήθεια. Οι Αθηναίοι έστειλαν σώμα τοξοτών και 300 επίλεκτους οπλίτες.

     Οι άντρες του Μασίστιου άρχισαν ξαφνικά να δέχονται βέλη. Μερικοί που είχαν ξεθαρρέψει και είχαν πλησιάσει πολύ κοντά στους Ελληνες το πλήρωσαν με ζωή τους. Ο Mασίστιος δεν δείλιασε. Ειδοποίησε με τη σφυρίχτρα να τον ακολουθήσουν και κάλπασε προς τους Αθηναίους.

     Οι ερευνητές ακόμα απορούν τι ώθησε το Μασίστιο να διατάξει επίθεση εναντίων βαριά οπλισμένων πεζών. Το ποδοβολητό τον ίππων είχε σηκώσει σύννεφα σκόνης στο πεδίο της μάχης. Μήπως δεν αντιλήφθηκε τους Αθηναίους οπλίτες που προστάτευαν τους τοξότες τους; Δυσκολευόμαστε να το πιστέψουμε. Μήπως νόμιζε ότι το ψυχολογικό αντίκτυπο της εφόδου θα έκαμπτε του αντιπάλους του. Ίσως· άλλωστε το ιππικό είναι ψυχολογικό όπλο και μπορεί τέτοιες έφοδοι να είχαν αποβεί επιτυχείς στο παρελθόν. Οι Αθηναίοι οπλίτες όμως γονατισμένοι πίσω από τις ασπίδες τους με τα δόρατα σε γωνία 45 μοιρών κάλυπταν ακλόνητοι τους τοξότες και ο Μασίστιος που διαπίστωσε το σθένος τους καθώς κάλπαζε εναντίον τους προσπάθησε να κάνει στροφή. Ίσως εκείνη τη στιγμή πέταξε και ακόντιο του αλλά ειχε πλησιάσει το σχηματιμό των οπλιτών  κοντά...επικίνδυνα κοντά.



Πέρσες ιππεις και ιπποκόμος.


     Κάποιος Αθηναίος τοξότης διατηρώντας την ψυχραιμία του εκτέλεσε μια ενστικτώδη βολή και το βέλος του καρφώθηκε στο πλευρό του Νισσαίου ίππου. Το τραυματισμένο ζώο έπεσε σφαδάζοντας στο έδαφος και οι οπλές του στον αέρα ανάγκασαν του οπλίτες να καλυφθούν με τις ασπίδες τους. Ο Μασίστιος που ίππευε από πολύ μικρός κατάφερε να απεμπλακεί από το άτυχο ζώο αλλά βρέθηκε πολύ κοντά στους οπλίτες που αποπειράθηκαν να τον λογχίσουν αλλά δυσκολεύονταν από την άβολη θέση των δοράτων τους που τους προκαλούσε αταξία καθώς προσπαθούσαν να χρησιμοποιήσουν τις αιχμές. Κάποιοι που τον έπληξαν διαπίστωσαν την ύπαρξη του θώρακα κάτω από τον κάνδυ. Ο Μασίστιος ενώ με την ασπίδα και του ξίφος του απέκρουε  τις λόγχες προσπάθησε να συρθεί μακριά ώστε να μην τον φτάνουν τα δόρατα  Η Περσία μπορούσε να είναι περήφανη για το τέκνο της που μάχονταν όπως οι παλιοί ήρωες, αλλά δεν του ήταν γραφτό να επιβιώσει. Κάποιος οπλίτης σήκωσε το δόρυ κάθετα ψηλά και χτύπησε το γενναίο Πέρση στο πρόσωπο με το σαυρωτήρα.  Η ορειχάλκινη αιχμή εισήλθε από τον οφθαλμό και έφτασε στον εγκέφαλο του Μασίστιου σκοτώνοντάς τον ακαριαία. Μέχρι σήμερα οι λόγιοι προβάλουν ευφάνταστες θεωρίες για το αν ο Μασίστιος φορούσε μεταλλική μάσκα στο πρόσωπο και γι αυτό τον έπληξαν στο μάτι παραγνωρίζοντας τον κονιορτό και ότι στη σύγχυση της μάχης σώμα με σώμα ειναι δύσκολο έως αδύνατο να σημαδέψει κανείς.

     Οι ιππείς του Μασίστιου που, λόγω του κονιορτού, δεν είχαν αντιληφθεί το δράμα ανακάλυψαν την απώλεια όταν τον αναζήτησαν για νέες διαταγές.  Μεγάλη θλίψη κυρίεψε τους Πέρσες Παραταγμένοι μακρυά από τους Ελληνες θρήνησαν τον αφέντη τους και τις επόμενες μέρες εφάρμοσαν το έθιμο της επικήδειας κουράς  σε ανθρώπους και ίππους. Ο βασιλιάς Παυσανίας διέταξε να τοποθετηθεί η σωρός του γενναίου εχθρού σε μια άμαξα και να περάσει μπροστά από την παράταξη των Ελλήνων για να τον δουν όλοι χωρίς να αφήνουν τις γραμμές τους. Οι σκοπιμότητες του Ελληνα αρχιστρατήγου έγιναν αιτία  μιας νεκρική πομπής που άξιζε για το ηρωισμό ενός νεκρού εχθρού ευγενή που πέθανε  υπηρετώντας με τιμή το βασιλιά του.

Ιστορικός ερευνητής-Συγγραφέας



Α complete translation in English of this essay you can read in Author's personal blog under the title  "A NOBLE LORD DIES IN PLATAIA BATTLEFIELD 479 B.C." among many other, very important articles.
DVD     ΣΠΑΘΑΣΚΙΑΣ







     Οι Οπλοδιδάσκαλοι της Ομάδος μας Εmanuele Argento και Παναγιώτης Τσιλιάνης, προκειμένου να βοηθήσουν τους Συνασκουμένους στην Σπαθασκία να εμβαθύνουν στη διδασκαλία και να επιτύχουν στις εξετάσεις που θα ακολουθήσουν, απεφάσισαν την έκδοση ενός εκπαιδευτικού DVD με όλη τη διδασκόμενη ύλη Σπαθασκίας.





     Με το συγκεκριμένο DVD θα μπορεί ο ενδιαφερόμενος, μόνος, να αντιληφθεί το περιεχόμενο των ασκήσεων και να βελτιώσει την τεχνική του. Θα είναι απολύτως κατανοητό και παραστατικό με ήχο, εικόνα και κίνηση, καθώς και με όλες τις επεξηγήσεις ώστε κάθε ενδιαφερόμενος να μπορέσει να κάνει κτήμα του τη χρήση των αγχεμάχων όπλων.

     Το συγκεκριμένο DVD απευθύνεται ακόμη και σε μη Μέλη της Ομάδος μας που ενδιαφέρονται να εξασκηθούν στη Σπαθασκία και η αγορά του κοστίζει 20 ευρώ. 

     Για την αγορά αυτού του DVD επικοινωνήσετε άμεσα με τον Οπλοδιδάσκαλό μας Παναγιώτη Τσιλιάνη στο τηλέφωνο : 6973792951.










ΜΙΑ ΖΕΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΥ

[Για τους αφιερωμένους "Πολεμιστές"]









Από "ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΖΕΝ" του Eric Chaline, μία πολύ αξιόλογη έκδοση του Οίκου "Κοχλίας", το οποίο μυεί μεθοδικά στο μονοπάτι του ζενικού βουδισμού. Ο συγγραφέας Eric Chaline είναι απόφοιτος του Cambridge και της Σχολής Αφρικανικών και Ανατολικών Σπουδών του Λονδίνου και έζησε επτά χρόνια στην Ιαπωνία μελετώντας Ζεν.







Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011









"Τα εν οίκω εν δήμω"...]






     Η Ομάδα μας ιδρύθηκε με δύο σκοπούς, ιεραρχημένους σε "ελάσσονα" και "μείζονα". Ο ελάσσων είναι, απλώς, η απόλαυση της Έφιππης Τοξοβολίας. Ο μείζων είναι η επίτευξη υγιούς πλαισίου διανθρώπινης επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των Μελών της. Ως προς τον ελάσσονα σκοπό το πλαίσιο του Οργανισμού “KASSAI” αποτελεί την υπέρ-επαρκέστερη εγγύηση επιτυχίας, κάτι που επαληθεύεται από τον χρόνο. Ως προς τον μείζονα σκοπό, σχετικό Άρθρο του Καταστατικού μας αποτελεί την «δικλείδα» επιτυχίας του!


Άρθρον 5ον

Ως μέλη της Εταιρείας εγγράφονται μόνον
οι της Ελληνικής Παιδείας μετέχοντες,
αδιακρίτως Εθνικότητος, μητρικής γλώσσης
και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων,
αποδεχόμενοι πλήρως τας Αρχάς και τα Αξιώματα
άτινα καθορίζουν την ευνομουμένην Κοινωνίαν,
ως ταύτα περιέχονται εις την «Πολιτείαν» του Πλάτωνος.   
Ειρήσθω ότι, υπέρ πάν Άθλημα ή Τέχνη,
υπέρ πάσαν επίδοσιν αθλητικήν ή άλλην,
το εν επικινδύνω ανεπαρκεία είδος
των διανυομένων παρακμιακών ημερών
είναι η Αρετή και ταύτην επιχειρεί ενισχύουσα
η συνιστωμένη παρούσα Ελληνική Εφιπποτοξοτική Εταιρεία.



     Εξ αρχής, ήταν δεδομένο ότι η Ομάδα μας δεν ιδρύθηκε για να παραγάγει «παραγοντισμό» και «παράγοντες» αλλά Εφιπποτοξοτικό Πολιτισμό! Και «Πολιτισμός» σημαίνει υψηλή προσδοκία, αυταπάρνηση και ανιδιοτέλεια, προσφορά, δίκαιη σκέψη και δράση, δηλαδή, Αριστοκρατικότητα! Η αρχή του «ενός» στην υπηρεσία όλων ήταν δεδομένη σε ό,τι αφεώρα στην διοίκησή της και ήταν γνωστό ότι, από την πρώτη στιγμή ο ιδρυτής και συντονιστής της κινείται προς την ανάδειξη του Αρχηγού της υπό καθαρά αριστοκρατικά κριτήρια. Ο τρόπος διοικήσεως αυτής της Εφιπποτοξοτικής Ομάδος έδειξε ότι, πράγματι, εμείς οι Έλληνες μπορούμε και να συνεννοηθούμε και να επιτύχουμε ορθοφρονούντες και εν δικαίω!

     Παρά το ότι το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας της Ομάδος μας υπήρξε εξ αρχής ισχυρότατο, εν τούτοις, ο ανθρώπινος παράγων συχνά ενέχεται για παραλείψεις. Μία από αυτές κατάφερε να επισημάνει το ενδιαφέρον ενός Εφιπποτοξότη της Ομάδος μας ο οποίος δεν το κράτησε «σαυτόν» αλλά το κατέγραψε, το υπέγραψε και το απέστειλε προς τον Αρχηγό της Ομάδος, επισημαίνοντάς του την ασάφεια της διαδικασίας αναθέσεως των Αρχηγιών Αποστολής, όποτε η Ομάδα οργανώνει μία αποστολή εκπροσωπήσεώς της στο Εσωτερικό ή στο Εξωτερικό! Ο Εφιπποτοξότης, διετύπωνε την ευθεία ερώτηση με ποια κριτήρια ο Αρχηγός της Ομάδος αναθέτει την Αρχηγία Αποστολής σε όσους μέχρι σήμερα «έχρισε» επί κεφαλής Αποστολών ; Παραλλήλως, ο ερωτών Εφιπποτοξότης προέτεινε την καθιέρωση μιας διαγωνιστικής διαδικασίας ώστε μέσω αυτής να αναδεικνύονται, εφεξής, οι Αρχηγοί Αποστολών.

     Ο Αρχηγός όχι μόνο δεν θεώρησε αυτή την παρατήρηση ως «αμφισβήτησή» του αλλά, πραγματικά ένοιωσε ευγνώμων προς τον υπογράφοντα Εφιπποτοξότη για το ενδιαφέρον βελτιώσεως των διοικητικών «πραγμάτων» της Ομάδος, κοινοποίησε την συγκεκριμένη επιστολή προς τα Μέλη του Δ.Σ. της «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ», συνεφώνησε επί της αρχής με τον ερωτώντα Εφιπποτοξότη και συνέταξε αμέσως προσχέδιο κανονιστικής διαδικασίας ώστε να ψηφισθεί κατά την αμέσως, ωρισθείσα, συνεδρίαση του Δ.Σ. Ο Αρχηγός, συνέταξε μία πλήρη διαγωνιστική εξέταση των υποψηφίων Αρχηγών Αποστολών ώστε να αναδεικνύεται, κατά περίπτωση, ο πλέον ενδεδειγμένος και να μη καταλείπεται σε κανένα εκ των Μελών μας η απορία, ή και η πικρία, «γιατί όχι ο ίδιος»! Τέλος, προσεκάλεσε τον ερωτήσαντα Εφιπποτοξότη (και ακόμη έναν Εφιπποτοξότη) ως παρατηρητές της συζητήσεως κατά την συνεδρίαση του Δ.Σ. αλλά και προς παροχή επιπλέον προτάσεων προς του συνέδρους, ώστε να προκύψει το καλύτερο δυνατό κανονιστικό αποτέλεσμα.

     Κατά την γενομένη συνεδρίαση του Δ.Σ., ο μεν Αρχηγός της Ομάδος συνεφώνησε με τον, αρχικώς, ερωτήσαντα Εφιπποτοξότη και εζήτησε να γίνει δεκτό το πνεύμα της παρεμβάσεώς του ώστε να καθιερωθεί ένας διαγωνισμός αναδείξεως των μελλοντικών Αρχηγών Αποστολών και εκεί προέκυψε η μεγάλη έκπληξη! Όλοι αντετάχθησαν στην διαγωνιστική διαδικασία και εζήτησαν από τον Αρχηγό να εξακολουθήσει να αναθέτει ο ίδιος με τα δικά του κριτήρια την αρχηγία σε όποιον νομίζει ως κατάλληλο! Όλα τα Μέλη του Δ.Σ., οι προσκεκλημένοι Εφιπποτοξότες, ακόμη και ο ίδιος ο, αρχικώς, ερωτήσας Εφιπποτοξότης, εζήτησαν την καταψήφιση του κανονιστικού προσχεδίου του Αρχηγού διευκρινίζοντες ότι αρκούνται στην κρίση του! Έτσι, ο Αρχηγός μειοψήφησε και η πρότασή του απερρίφθη από όλους οι οποίοι αρκέσθηκαν στην …κρίση του! Και ήταν χαρακτηριστική η διατύπωση ενός εκ των προσκεκλημένων Εφιπποτοξοτών ο οποίος είπε : "Αυτή η Ομάδα εκπροσωπεί την Κοινωνία μέσα στην οποία θα ήθελα να ζω!".

     Παράξενα πράγματα συμβαίνουν «τέτοιες» μέρες σε «τέτοιο» τόπο… Σε μία κοινωνία η οποία παραληρεί και …παραπληγεί δημοκρατικώς, το “Fȕhrerprinzip” δείχνει ισχυρότερο παρά ποτέ και μια μικρή Ομάδα Εφιπποτοξοτών λειτουργεί ολοένα και πιο αποτελεσματικά ακολουθώντας τις Αρχές και τις Αξίες των αρχαίων πολεμικών φρατριών. Είναι σίγουρο ότι πετύχαμε τον μείζονα σκοπό της ιδρύσεως της Ομάδος μας! Είναι σίγουρο ότι στην περίπτωση των Μελών μας επαληθεύεται ο χαρακτηρισμός που μας προσέδωσε αθηναϊκή εφημερίδα προβάλλοντας την Ομάδα μας : «Οι Άνθρωποι που κάνουν τη διαφορά»! Το πιο σίγουρο είναι ότι στον ελάχιστο χρόνο λειτουργίας της Ομάδος μας έχουν αξιοκρατικά αναδειχθεί πολλοί περισσότεροι του ενός Αρχηγοί για να την αναλάβουν και αυτό δίνει ιδιαίτερη ικανοποίηση στον υπογράφοντα. Περισσότερη ικανοποίηση και από την παγκόσμια διάκριση που τρεις Εφιπποτοξότες μας κατάφεραν στην τελευταία διοργάνωση της Ν. Κορέας!



















Εφιπποτοξοτικά!

A.H.K.
ΔΥΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ, ΜΙΑ ΣΚΥΘΙΚΗ ΦΑΡΕΤΡΑ

     Δύο φορητές εικόνες του 13ου αιώνος οι οποίες βρίσκονται στη Μονή Αγ. Αικατερίνης (Σινά) μας παρέχουν άρκετή πληροφόρηση για ένα πολύ γνωστό "υπόδειγμα" φαρέτρας το οποίο με την σειρά του μας αποκαλύπτει ένα βασικό "μυστικό" της Έφιππης Τοξοβολίας.        


              


     Και  οι δύο εικόνες απεικονίζουν Εφιπποτοξότες αγίους με ιπποτική περιβολή, έχουν δε φιλοτεχνηθεί από τον ίδιο αγιογράφο ο οποίος, όμως, αν και αναπαράγει τα πρόσωπα κατά τρόπο τελείως στυλιζαρισμένο, εν τούτοις δείχνει βαθειά γνώση ιππεύσεως και εξαρτύσεων. Είναι γνωστή η ασάφεια της "απεικονίσεως" προσώπων, στη χριστιανική αγιογραφία. Οι "άγιοι", οι οποίοι ιστορικώς δεν τεκμαίρονται, δεν είναι δυνατόν και να απεικονίζονται με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Όμως, η χριστιανική εικονογραφία αποτυπώνει "πληροφόρηση εποχής" και δε διστάζει να εμφανίζει στη θέση των "αγίων" της και αλλοδόξους διαφόρων καταγωγών εντάσσοντάς τους εικονοπλαστικά στη δογματική της "χορεία", όπως εν προκειμένω τρεις (ο εξής ένας...) Σκύθες!

     Σε ό,τι αφορά στην ίππευση, ο εικονογράφος "καθίζει" σωστά τους Ιππείς-Εφιπποτοξότες, δίνει έμφαση στην προϋπόθεση της "καλής χειρός" η οποία κρατά τις ηνίες χαλαρά έως ...απαξιωτικά (άλλωστε, οι ηνίες αποτελούν εντελώς δευτερεύον "βοήθημα" για τους Εφιπποτοξότες) με τους Ίππους σε ευπειθή "κάμψη" του αυχένος, ενώ τα πόδια των Ιππέων τοποθετούνται με ακρίβεια "χιλιοστού" στους αναβολείς και με την ολόσωστη κλίση του πέλματος για την επίτευξη της βέλτιστης ευσταθείας και το βλέμμα τους παραμένει στραμμένο προς την κατεύθυνση κινήσεως. Όλα αυτά αποτελούν κανόνες ιππεύσεως που ισχύουν αναλλοίωτοι έως και σήμερα και τούτο μαρτυρά τη στενή σχέση του εικονογράφου με την Ιππασία.

     Στη μία εκ των δύο εικόνων, στην διπρόσωπη, παρατηρούμε μία σημαντική λεπτομέρεια που επικυρώνει την ιππευτική γνώση του αγιογράφου : ενώ ο εσωτερικός Ίππος τείνει να καλπάσει, με ...μειδιώσα διάθεση ο αναβάτης του, κρατώντας πάντοτε χαλαρά έως αδιάφορα τις ηνίες, στρέφεται προς τον συνιππεύοντα Εφιπποτοξότη, προφανώς, για να του μιλήσει. Αυτή η βιωματική ίππευση μπορεί να χαρακτηρίζει μόνον έναν Εφιπποτοξότη και δη Σκύθη λόγω της πλήρους "απαξιώσεως" των ηνιών!  

     Εκείνο που παρατηρούμε, επιπλέον, είναι η επαναλαμβανόμενη (και στις δύο εικόνες) φαρέτρα, με την ίδια σχεδίαση αλλά και τα πανομοιότυπα διακοσμητικά μοτίβα.



     Και οι δύο φαρέτρες, ιστορικώς, παραπέμπουν στην σκυθική φαρέτρα η οποία, πολύ προ του 13ου αιώνος, εμφανίζεται χρησιμοποιούμενη από τους Σκύθες, επικρατώντας ανά τους αιώνες για να φθάσει χρησιμοποιούμενη με το ίδιο σχήμα έως τις ημέρες μας, κυρίως, από τους σημερινούς Μαγυάρους Εφιπποτοξότες και απλούς Τοξότες.


     Στην πλέον έγκυρη δίγλωσση έκδοση η οποία κυκλοφορεί σήμερα στην Ουγγαρία και απεικονίζει με τηνακριβέστερη λεπτομέρεια Σκύθες πολεμιστές, θα δούμε την ίδια φαρέτρα που μας απεικονίζει ο εικονογράφος στις δύο προαναφερόμενες φορητές εικόνες να φέρεται τόσο από πεζούς Τοξότες όσο και από Εφιπποτοξότες άλλοτε κρεμασμένη από την σαγή και άλλοτε κρεμασμένη από την ζώνη του πεζού Τοξότη. Σε κάθε περίπτωση, οι Σκύθες του ιστορικού σχεδιαστή Kertai Zalán ο οποίος βασίζεται σε αρχαιολογικά συμπεράσματα, τεκμηριώνουν την χρήση της συγκεκριμένης φαρέτρας.





             

     Συμβουλευόμενοι ακόμη μία πολύ έγκυρη μελέτη η οποία κυκλοφορεί, επίσης, στη σημερινή  Ουγγαρία επιβεβαιώνουμε το, ήδη, γνώριμο σχήμα της φαρέτρας που είδαμε στις δύο φορητές χριστιανικές εικόνες του 13ου αιώνος και στη προμνημονευθείσα μελέτη του ιστορικού σχεδιαστή Kertai Zalán και όχι μόνον! Στην παρούσα πολυσέλιδη μελέτη η οποία περιέχει πολλά αναλυτικά σχέδια των περιγραφομένων σκυθικών, ούνικων και μαγυάρικων χρηστικών αντικειμένων κι εξαρτύσεων, βλέπουμε και ένα σχεδίασμα ενός αρχαιολογικού ευρήματος σκυθικής φαρέτρας και την πλήρη σχεδιαστική αναπαράστασή του:
      

                                               

     Παρατηρώντας την διευθέτηση των βελών στην συγκεκριμένη σκυθική φαρέτρα βλέπουμε ότι αυτά ήσαν τοποθετημένα με την αιχμή προς τα άνω, κάτι που και η ίδια η διαμόρφωση της φαρέτρας "υπαγόρευε". Αυτό δείχνει αντίθετο με την σύγχρονη διευθέτηση των βελών στις διάφορες φαρέτρες στις οποίες, τα βέλη, τοποθετούνται όχι με την αιχμή αλλά με το πτέρωμα προς τα άνω. Και ακριβώς σε αυτό το σημείο μας δίδεται η πληροφορία για την ειδοποιό διαφορά μεταξύ Αθλητικής και Πολεμικής Τοξοβολίας. Στη μεν Αθλητική τα βέλη εξάγονται και τοξεύονται αργά ένα προς ένα, συρόμενα από το πυθμένιο (υποκάτω του πτερώματος), ενώ στην Πολεμική Τοξοβολία όπου η ισχύς πυρός είναι απαρέγκλιτος κανόνας, τα βέλη εξάγονται από την φαρέτρα μαζικά, διευθετώνται στα δάκτυλα της τοξοφόρου χειρός και τοξεύονται ταχύτατα, το ένα μετά το άλλο. Το ίδιο το σχήμα της σκυθικής φαρέτρας μας αποκαλύπτει και τις παραμέτρους της Πολεμικής Τοξοβολίας μέσα στην οποία και η Έφιππη Τοξοβολία. 




     Το κλασικό σχήμα της σκυθικής φαρέτρας με την πολεμική σημειολογία του παραμένει εν χρήσει αναλλοίωτο έως σήμερα, ειδικώς από τους κεντρο-Ευρωπαίους Εφιπποτοξότες, ιδιαιτέρως τους Μαγυάρους αδελφούς. Αποτελεί την προτίμηση όλων μας, ανεξαρτήτως εθνικής καταγωγής, για την ιδιαίτερη χρηστικότητά του και κατασκευάζεται με μεγάλη επιτυχία από πολλές σύγχρονες ουγγρικές εταιρείες εξοπλισμού Παραδοσιακής Τοξοβολίας με αυθεντικά διακοσμητικά μοτίβα που "απηχούν" κυρίως το σκυθικό παρελθόν!


     Η φαρέτρα της Ομάδος μας ακολουθεί το παραδοσιακό σχήμα των σκυθικών φαρετρών και των φαρετρών του σιναϊτη εικονογράφου του 13ου αιώνος.


     Είναι κατασκευασμένη στην Ουγγαρία με βαρύ "λαδωμένο" δέρμα, "ραφτό", διακοσμημένη με "γλυπτά" σκυθικά διακοσμητικά μοτίβα. Φέρεται από πεζό και έφιππο και αναρτάται από δερμάτινο αναρτήρα ο οποίος, παρά το ότι δεν είναι εμφανής, φέρει ανάγλυφη διακόσμηση σκυθικού μοτίβου.