Παρασκευή 22 Απριλίου 2016

ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΣ ΤΕΛΕΙΟΥΣ ΙΠΠΕΙΣ


     H Iππασία είναι μία ασφαλής διαδικασία όταν ο Ιππέας καταφέρνει να διατηρεί την ισορροπία του υπό τις πλέον αντίξοες συνθήκες ευσταθείας πάνω στη ράχη ή και στη σέλλα του Ίππου του και οι Έφιππες Πολεμικές Τέχνες που διδάσκονται στη Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" δίνουν μεγάλη έμφαση σ'  αυτό.


     Η άσκηση της ανασύρσεως βέλους που είναι καθιερωμένη για όλους τους μαθητές της Σχολής μας, είναι μία άριστη εισαγωγή για την ανάπτυξη της αισθήσεως ισορροπίας του Ιππέως, υποχρεώνοντάς τον σε μία διαδοχική κατάσταση αντίξοων συνθηκών ευσταθείας προκειμένου να καταφέρει, τελικώς, να ανασύρει το βέλος εν κινήσει.


     Στο χθεσινό μάθημα της Σχολής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" ο αρχάριος μαθητής ανέλαβε να εκτελέσει την άσκηση της ανασύρσεως βέλους ξεκινώντας από το απατηλό αίσθημα της ενισχύσεως της ισορροπίας καθώς, αρχικώς, άρχισε να σκύβει και χαμηλώνοντας, έτσι, το κέντρο βάρους του με το βλέμμα προς το βέλος που τον περίμενε καρφωμένο στο έδαφος, έτοιμος να το αρπάξει. 


     Όσο πλησίαζε προς τον στόχο-βέλος και βυθίζονταν για να το πιάσει, ενώ διευθετούσε το σώμα του ώστε η "ανασύρουσα χείρα" να βρεθεί προς το βέλος, άρχιζε και η αντιφατική ισορροπιστική αίσθηση με το, μεν, χαμήλωμα του κέντρου βάρους να εδραιώνει ακόμη καλύτερα το αίσθημα ισορροπίας αλλά, παραλλήλως, η εκτροπή του σώματος προς τη πλευρά του βέλους να διαταράσσει τελικώς την ισορροπία του Ιππέως σε βαθμό κρίσιμο.


     Προς αντιστάθμιση της εκτρεπτικής μετακινήσεως του κέντρου βάρους από την μετατόπιση του κορμού προς τη πλευρά του βέλους για να έχει πρόσβαση προς το βέλος η "ανασύρουσα χείρα" ο Ιππέας, ενστικτωδώς, προσπαθεί μεν να επιτρέψει στην "ανασύρουσα χείρα" να προσεγγίσει το βέλος αλλά και να αντισταθμίσει την αναγκαστική μετατόπιση του κορμού του προς τη πλευρά του βέλους με μία αντίστοιχη μετατόπιση του υπολοίπου σώματός του προς την αντίθετη πλευρά. Έτσι, για να συνεχίσει να παραμένει ισορροπώντας επί του, εν κινήσει, Ίππου του θα πρέπει συνεχώς να αναπροσαρμόζει τις διαδοχικές καταστάσεις ισορροπίας του διαχειριζόμενος τη θέση και τη στάση του κορμού, των χειρών και των ποδών του, μέχρι να καταφέρει να ανασύρει επιτυχώς το βέλος!


     Το να αναδείξεις τελείους Ιππείς, όπως επιχειρεί η Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" είναι υπόθεση καθημερινής μελέτης του αντικειμένου και εκπαιδευτικού μόχθου ο οποίος διέρχεται από πλείστα όσα στάδια και κλιμακώσεις. Και είμαστε περήφανοι που αυτό το καταφέρνουμε καθημερινώς επί δέκα χρόνια και με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων!






Πέμπτη 21 Απριλίου 2016


KAI OI BΛΕΠΟΝΤΕΣ ΕΣΟΝΤΑΙ ...ΤΥΦΛΟΙ


     Η σπουδαία ερευνητική εργασία  της Σχολής τυφλών Τοξοτών, των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ", συνεχίζεται και με τη συμμετοχή βλεπόντων μαθητών υπό την εποπτεία του επικεφαλής του παραρτήματος Αθανασίου Ψωρομύτη και την ευγενή υποστήριξη του έργου του από την Σύζυγό του  Χριστίνα Αδαμοπούλου.


     Ενώ οι τυφλοί μαθητές μας συνεχίζουν να προοδεύουν βελτιώνοντας τις τεχνικές τους, όπως δείχνει το συλλεγόμενο οπτικοακουστικό υλικό, ο ευφυέστατος επικεφαλής έκανε δεκτά ως νέα Μέλη και βλέποντες μαθητές ώστε να εξασφαλίσει μία επωφελή διάδραση τόσο για τους τυφλούς όσο και τους βλέποντες μαθητές του.


     Η κυρίως "σπονδύλωση" της Σχολής τυφλών Τοξοτών των "΅ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" εμπλουτίζεται και με βλέποντες Συνασκουμένους οι οποίοι θα ωφεληθουν πολλαπλώς παρακολουθώντας μία εκπαίδευση η οποία ξεπερνά την αναγκαιότητα της οράσεως και, έτσι, αναπτύσσει ακόμη περισσότερο το ένστικτο.


     Ακολουθώντας τις επιτυχημένες "συνταγές" των προπονητικών ημερίδων της αθηναϊκής Σχολής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" ο Αθανάσιος Ψωρομύτης, με τη "βοήθεια" ενός μαντηλιού που κλείνει τα μάτια των μαθητών του εξομοιώνει τον βλέποντα με τον τυφλό.


     Χωρίς να παραλείπει την εκπαίδευση των μαθητών του συμπεριλαβανομένης και της εκπαιδεύσεως της μικρής κόρης του στην ενστικτώδη Τοξοβολία, ο επικεφαλής του Παραρτήματος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" όχι μόνον προάγει το τοξευτικό Πολιτισμό αλλά και χαράζει ένα σημαντικό "μονοπάτι" αναπτύξεως του ενστίκτου ως αντισταθμίσματος της απωλείας της οράσεως Συνανθρώπων μας.


     Τα πορίσματα της λαμπρής δραστηριότητος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" σύντομα θα αποτελέσουν ένα σημαντικό κεφάλαιο ανθρωπιστικών (και όχι μόνον...) Επιστημών.







ΟΙ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" 
ΣΤΟ
 "ΕΘΝΙΚΟN ΙΔΡΥΜΑ ΕΡΕΥΝΩΝ"


     Με εύλογο ενδιαφέρον, "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" παρηκολούθησαν στο "Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών" την Τρίτη, 19η Απριλίου 2016, δύο περιεκτικές διαλέξεις του Δ' κύκλου ομιλιών "Ο Πόλεμος εκτός μάχης". Η πρώτη, από τον Καθηγητή της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων, ειδικόν επιστήμονα κ. Νικόλαο Σ,. Κανελλόπουλο με θέμα την προς μάχη προετοιμασία του στρατού στην ύστερη βυζαντινή περίοδο (1204-1453) και η δεύτερη από τον Διευθυντή Ερευνών ΙΙΕ/ΕΙΕ κ. Χαράλαμπο Γάσπαρη με θέμα τον Ίππο στη μεσαιωνική βενετική Κρήτη.


Τρίτη 19 Απριλίου 2016

"ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ" ΤΟΥ 1ου ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΥΠΑΙΘΡΟΥ


     Ο επικεφαλής της συμμετοχής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" στο 1ο Σχολείο Υπαίθρου, Ιωάννης Παρμάκης, καταγράφει την ενθουσιώδη του εμπειρία από αυτή τη διοργάνωση και τη μοιράζεται μαζύ μας. 


Σάββατο 16  Απριλίου 2016

05:15. Ακούγεται ο πιο μισητός μου ήχος, το ξυπνητήρι μου. Δεν μπορώ να πω ότι με ξύπνησε, καθώς όλο το βράδυ δεν με «έπαιρνε» ο ύπνος - είχα αγωνία για το σχολειό στην Πάρνηθα.


06:40 - Συναντήθηκα με το Μηνά στο σταθμό Λαρίσης. Το τρένο αναχώρησε μετά από 5 λεπτά. Είχαμε χρόνο να συζητήσουμε και να γνωριστούμε με το Μηνά. Η κουβέντα με ηρέμησε. Ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και αποτέλεσε τον πρώτο οιωνό για το απολαυστικό διήμερο που θα ακολουθούσε.

Στις 07:02 φτάσαμε στο σταθμό της Δεκέλειας και ξύπνησαν μέσα μου οι μνήμες της πρώτης μου άφιξης κατά την είσοδο μου στη Σχολή Ικάρων. Τότε βέβαια με είχε καταβάλει η αγωνία και ο φόβος για το τι θα ακολουθούσε, ενώ τώρα η αγωνία είχε μετατραπεί σε θετική ανυπομονησία και περιέργεια. Ήπιαμε ένα σύντομο καφεδάκι, ενώ συνεχίσαμε την κουβέντα μας για ταξίδια και το νόημα της ζωής.

07:45 - Έφτασε ο Τηλέμαχος και αναχωρήσαμε για την Πάρνηθα. Στη διαδρομή είχα τη χαρά να τον γνωρίσω και να ακούσω τις εμπειρίες του.


08:30 - Φτάσαμε στον Αγ. Μερκούριο στην Πάρνηθα, ένα όμορφο μέρος μέσα στο δάσος, τόσο κοντά στην Αθήνα, αλλά ταυτόχρονα και τόσο μακριά. Ο Κώστας, ο Δημήτρης και ο Μιχάλης, οι εκπαιδευτές, μας υποδέχτηκαν και μας πρόσφεραν ένα πρωινό κέρασμα. Εκεί γνωριστήκαμε και με τους άλλους συμμετέχοντες, φυσιολάτρες, άνθρωποι με υγιή περιέργεια, πρώην στρατιωτικοί και μια Αμερικανίδα. Είχα τη χαρά να συναντήσω ξανά τους συμμετέχοντες του προηγούμενου σχολείου βασικής επιβίωσης στον Κίσσαβο, οι όποιοι δεν έχασαν την ευκαιρία να παραβρεθούν για ένα μικρό «φρεσκάρισμα» των γνώσεων τους.  Τις ώρες που ακολούθησαν είχαμε την ευκαιρία να αναπτύξουμε ενδιαφέρουσες συζητήσεις και να ανταλλάξουμε οπτικές για τη ζωή.


Στις 09:00, όπως προβλεπόταν, ξεκίνησε η εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτές έκαναν μια σύντομη παρουσίαση της σχολής τους και έπειτα ανέφεραν τα αντικείμενα στα όποια θα εκπαιδευόμασταν. Ο Κώστας, ακριβής και σχολαστικός, τόνισε τη σημασία της προετοιμασίας (συλλογή προσανάμματος, κατάλληλης καύσιμης ύλης, επιλογή τοποθεσίας κλπ), πριν την εφαρμογή κάποιας μεθόδου αφής φωτιάς.


Η εκπαίδευση ξεκίνησε με επίδειξη αφής φωτιάς με τη μέθοδο "bow -drill", μια πρωτόγονη μέθοδο, η όποια χρησιμοποιείται, όταν έχουμε στη διάθεσή μας απλώς ένα μαχαίρι. Αφού ανέλυσε όλες τις λεπτομέρειες της μεθόδου, πολλές από τις οποίες δεν αναγράφονται στα εγχειρίδια επιβίωσης, ο Κώστας εφάρμοσε τη μέθοδο και μετά από λίγα λεπτά ζήσαμε το «θαύμα» της αφής φωτιάς χωρίς τη χρήση σύγχρονων μέσων. Το περιγράφω ως θαύμα, γιατί αποτέλεσε καταλυτική στιγμή στην εξέλιξη της ανθρωπότητας, και τώρα μας παρουσιάστηκε η ευκαιρία - σε πολλούς από μας για πρώτη φορά - να ξαναζήσουμε αυτή τη στιγμή.


Έπειτα, ήρθε η σειρά μας να εφαρμόσουμε αυτό που είδαμε. Η αλήθεια ήταν ότι ο Κώστας το έκανε να μοιάζει αρκετά απλό κι εύκολο. Αλλά, όταν ήρθαμε αντιμέτωποι με την πραγματικότητα, γρήγορα την περιέργεια και τη θέληση διαδέχτηκε η απογοήτευση. Βέβαια, οι έμπειροι εκπαιδευτές μας ήταν προετοιμασμένοι και υπομονετικά στεκόντουσαν πάνω από τον καθένα ξεχωριστά, για να τον καθοδηγήσουν σε κάθε βήμα. Κάποιοι τα κατάφεραν γρήγορα, άλλοι χρειάστηκε να προσπαθούν μέχρι το μεσημέρι. Κάποιοι σκέφτηκαν να παραιτηθούν της προσπάθειας, όμως, οι εκπαιδευτές δεν παράτησαν κανένα. Με τις παραινέσεις  τους όλοι έζησαν την εμπειρία να γυρίσουν πίσω στο χρόνο και να λάβουν το «δώρο» του Προμηθέα, όχι απλόχερα, αλλά καταβάλλοντας κόπο και προσπάθεια και επιδεικνύοντας τη θέληση να το κερδίσουν.


Όσοι τα κατάφερναν πιο νωρίς, δε σταματούσαν την προσπάθεια, αλλά επαναλάμβαναν τη διαδικασία, προκειμένου να την βελτιώσουν, αλλά και να την επιτύχουν χωρίς καμία βοήθεια. Ίσως, μέσα από αυτή τη διαδικασία, το πιο σημαντικό μάθημα που λάβαμε ήταν όχι η αφή φωτιάς, αλλά η συνειδητοποίηση ότι για να είσαι  πραγματικά ελεύθερος και ανεξάρτητος, πρέπει να πάψεις να εξαρτάσαι από τις ανέσεις της σύγχρονης εποχής και να καταβάλεις προσπάθεια να επιβιώσεις. Και η επιβίωση απαιτεί υψηλή αυτο-εκτίμηση, προκειμένου να μην απογοητεύεσαι, να αποδέχεσαι τις αποτυχίες, αλλά να επαναλαμβάνεις την προσπάθεια μέχρι να επιτύχεις.

Μετά από αυτήν την προσπάθεια όλοι είχαν ανάγκη ένα μεσημεριανό διάλειμμα για φαγητό, αλλά και για κουβέντα. Ήταν φανερό ότι το κενό απογοήτευσης είχε πληρωθεί σε όλους με τη χαρά της επιτυχίας, της σύνδεσης μας με τους προγόνους μας, και με αυτοπεποίθηση.

Η μέρα συνεχίστηκε με επίδειξη και εφαρμογή άλλων μεθόδων αφής φωτιάς, που χρησιμοποιήθηκαν σε ύστερες ιστορικές περιόδους: με πριόλιθο και πέτρες, χρησιμοποιώντας ως προσάναμμα ίσκα ή «charcloth». Μας επισημάνθηκε που μπορούμε να βρούμε κατάλληλες πέτρες, πώς να τις αναγνωρίσουμε, αλλά και πως μπορούμε να κατασκευάσουμε το δικό μας πριόλιθο.

Ακολούθησε επίδειξη παρασκευής «charcloth» και της προετοιμασία της ίσκας, ώστε να γίνει εύφλεκτη. Έπειτα, μας δόθηκε χρόνος να αναζητήσουμε ίσκα μόνοι μας και να βρούμε υλικά για «charcloth» και να τα προετοιμάσουμε για προσάναμμα.

Το απόγευμα περπατήσαμε μέσα στο δάσος, όπου ο Κώστας και ο Δημήτρης μας έδειξαν πώς να αναγνωρίζουμε τα κατάλληλα ξύλα για την εφαρμογή της μεθόδου «bow-drill». Κόψαμε τα κατάλληλα κλαδιά και τα διαμορφώσαμε, ώστε να νιώθουμε πλήρως έτοιμοι σε περίπτωση που χρειαστεί να ανάψουμε φωτιά, έχοντας στη διάθεση μας μόνο ένα μαχαίρι.

Στο σημείο αυτό η εκπαίδευση της πρώτης μέρας ολοκληρώθηκε, αλλά η μέρα μας δε θα μπορούσε να τελειώσει χωρίς μια βόλτα μέσα στο δάσος. Περπατήσαμε με το Μηνά εντός και εκτός μονοπατιού «χαζεύοντας» τη φυσική ομορφιά του βουνού, και νιώσαμε πάλι σαν παιδιά προσπαθώντας να αναζητήσουμε κρυμμένους «θησαυρούς».

Όταν επιστρέψαμε στο χώρο εκπαίδευσης, ο φιλόξενος Κώστας μας ζήτησε να του γράψουμε τι θα θέλαμε να μας φέρει την επομένη το πρωί, και αναχώρησε. Μείναμε πίσω ο Δημήτρης και τέσσερις εκπαιδευόμενοι, συμπεριλαμβανομένων του Μηνά κι εμού. Ανάψαμε φωτιά (με αναπτήρα), κάτσαμε γύρω της, μιλήσαμε για τοξοβολία και ιππασία, και απολαύσαμε τις ιστορίες του Δημήτρη, ιστορίες επιβίωσης, αλλά και εμπειρίες του από τις επιχειρήσεις στις οποίες συμμετείχε.

Το βράδυ αποσυρθήκαμε στις σκηνές μας και απολαύσαμε έναν ξεκούραστο ύπνο. «Δυστυχώς», η απογευματινή βόλτα και η βραδινή μάζωξη μας απορρόφησε τόσο πολύ που δεν σκεφτήκαμε να βγάλουμε φωτογραφίες. Όμως, οι στιγμές αυτές είμαι σίγουρος ότι έχουν χαραχτεί στη μνήμη μας.

Κυριακή 17 Απριλίου 2016

Το πρωί ξυπνήσαμε με μεγάλη όρεξη για τη δεύτερη μέρα εκπαίδευσης. Υποδεχτήκαμε τους αφιχθέντες συνεκπαιδευόμενους, ήπιαμε το καφεδάκι μας και ακριβώς στις 09:00, ο Δημήτρης ξεκίνησε την παρουσίαση του εκπαιδευτικού αντικειμένου των καταφυγίων. Διδαχτήκαμε διάφορους τρόπους να φτιάχνουμε γερά σχοινιά με υλικά που μπορούμε να βρούμε στη φύση και τους εφαρμόσαμε στην πράξη, υλικά και τρόπους που ένας άνθρωπος συνηθισμένος στις ανέσεις της σύγχρονης εποχής ούτε θα μπορούσε να φανταστεί.


Το μεσημέρι ξεκινήσαμε να εφαρμόζουμε όσα διδαχτήκαμε, και με ομαδική δουλειά καταφέραμε να ολοκληρώσουμε την κατασκευή ενός καταφυγίου με κρεβάτι, που δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από το κρεβάτι του σπιτιού μου - ή τουλάχιστον έτσι αισθάνομαι.


Το μάθημα κάποιες φορές διακόπηκε ευχάριστα από επισκέπτες του βουνού, που κατέφθαναν,  για να απολαύσουν μια ανοιξιάτικη Κυριακάτικη πεζοπορία στην Πάρνηθα. Η ευχάριστη διακοπή όμως, έλαβε χώρα το μεσημέρι, που είχαμε την ευκαιρία να ασκηθούμε στην τοξοβολία με ένα τόξο που έφερε ο Γιάννης, ένας εκ των εκπαιδευομένων.



Η εκπαίδευση ολοκληρώθηκε στις 17:00. Οι εκπαιδευτές μοίρασαν τις βεβαιώσεις, αποχαιρετιστήκαμε και αναχωρήσαμε πλήρεις γνώσεων και εμπειριών, αλλά και δίνοντας την υπόσχεση να ανανεώσουμε σύντομα το ραντεβού μας. Νιώθαμε λυπημένοι που η διημερίδα έφτασε στο τέλος της, αλλά συνάμα  χαρούμενοι για τις γνώσεις που λάβαμε, την εμπειρία που βιώσαμε και τη χαρά της συνάντησης και επικοινωνίας με ανθρώπους παρόμοιας νοοτροπίας και διάθεσης για ζωή.



Δευτέρα 18 Απριλίου 2016

"ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ ΧΑΛΚΙΔΟΣ"
citius, altius, fortius


     Aν και η "φιλοσοφία" των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" αποβλέπει στο βάθος χρόνου, το Παράρτημά μας της Χαλκίδος δείχνει να ...σπεύδει αλλά, πάντως, μέσα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων των μαθητών του. 


     Η τελευταία Προπόνηση των μαθητών μας της Χαλκίδος δείχνει μία σαφή ανατοποθέτηση του "πήχεως" από πλευράς προπονητικών απαιτήσεων, με αίσια, όμως, κατάληξη.


     Ο επικεφαλής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ" με τον παρορμητικό χαρακτήρα του δείχνει να παρασύρει σε αλματώδη πρόοδο τους μαθητές του και παρά το ότι στην Έφιππη και Παραδοσιακή Τοξοβολία αυτές οι "παραφορές" δεν είναι πάντοτε εύπεπτες, στη προκειμένη περίπτωση μάλλον, αντί παρατηρήσεων, παρασυρόμεθα να συγχαρούμε τον Ιφικράτη για τη γρήγορη πρόοδο των αγαπημένων του μαθητών.


     Και η ιδιότητα του αρχαρίου, στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ" δείχνει πια να μην έχει καμία σημασία!


     Ειλικρινά συγχαρητήρια σε όλους τους Χαλκιδείς Τοξότες και στον Ιφικράτη για ό,τι βλέπουμε!


ΕΝΑ ΟΝΕΙΡΟ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ

"Π Ο Λ Υ Θ Ε Α Σ Η" 

ΚΟΥΜΑΡΙΑ-ΒΕΡΟΙΑ


     Ένας μεγάλος φάκελλος με καλαίσθητα έντυπα και μία πρόσκληση για τα εγκαίνια της 2ας Μαίου 2016 σηματοδότησε την υλοποίηση ενός οράματος του Γιώργου Κώτα και της συζύγου του Μαρίας Σταύρου η οποία μαθήτευσε μαζύ μας. Το όραμα δεν ήταν άλλο παρά ένας πολυχώρος δραστηριοτήτων με έναν στίβο περιπετείας και, ασφαλώς, Τοξοβολίας, Ιππικής και Έφιππης Τοξοβολίας που λέμε να το κάνουμε "σπίτι" μας στη πανέμορφη φυσική περιοχή της Κουμαριάς, στη Βέροια. Και το όνομα αυτού "ΠΟΛΥΘΕΑΣΗ", ανάλογο με τις ανοιχτές θεάσεις των οραματισμών των δύο δημιουργικών Συνελλήνων που το δημιούργησαν!  


     Ο Αρχηγός της Ομάδος μας Αρπάλυκος θα παρευρεθεί εκπροσωπώντας τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" σε αυτή την καταπληκτική εγκατάσταση η οποία "γειτονεύει" με το Καταφύγιο Άγριας Ζωής Κουστοχώρι αλλά και την ιερή Μίεζα όπου ο Αριστοτέλης δίδαξε τον Μέγα Έλληνα και Αλέξανδρο ονομαζόμενο, τον Μακεδόνα την οποία έχει χρέος να προσκυνήσει κάθε πνευματικός Άνθρωπος.


     Εμείς, ήμασταν "εκεί", θα είμαστε και θα παραμένουμε "εκεί" και συνιστούμε σε όλους μια εμπειρία στη "ΠΟΛΥΘΕΑΣΗ" που δε περιορίζεται στη Κουμαριά Βεροίας αλλά "αγκαλιάζει" με τις προσδοκίες της όλο το Κόσμο! Διότι, ο τόπος αυτός έχει ιδιαίτερη "ενέργεια" στην οποία ο επισκέπτης αναβαπτίζεται όσο πουθενά!


 1o ΔΙΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΥΠΑΙΘΡΟΥ
16-17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2016
ΠΑΡΝΗΘΑ


   Το 1ο Διήμερο Σχολείο Υπαίθρου που διοργανώθηκε στις 16 και 17 Απριλίου 2016 έληξε με επιτυχία και αρκετές σημαντικές γνώσεις για τους «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ» που το παρακολούθησαν.


     Η εκπαίδευση άρχιζε  το πρωί της κάθε ημέρας και συνεχίζονταν μέχρι τη δύση του ηλίου. Και η εκπαίδευση θα συνεχιστεί για όσο χρειαστεί μέχρι τη δύση του ηλίου.


     Δύο ήσαν τα εκπαιδευτικά αντικείμενα αυτού του διημέρου, η κατασκευή καταφυγίου με φυσικά μέσα και η αφή φωτιάς επίσης με φυσικά μέσα.


     Ασκούμενοι και στα δύο εκπαιδευτικά αντικείμενα, οι «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ» εκφράστηκαν με ενθουσιασμό για την οργάνωση της διδασκαλίας αλλά και για το όλο «κλίμα» του 1ου Διήμερου Σχολείου Υπαίθρου.


     Μάλιστα, ο ενθουσιασμός ήταν τόσος ώστε, το βράδυ, αν και μπορούσαν να επιστρέψουν σπίτι τους προτίμησαν να διανυκτερεύσουν στη Πάρνηθα όπου και ο χώρος εκπαιδεύσεως, φυσικά, μη παραλείποντας να εξασκηθούν και στην αγαπημένη τους Τοξοβολία.


     Στο 1ο Σχολείο οργανωτής ήταν η «SURVIVAL EXPEDITIONS CAMP» με μεγάλη εμπειρία στο τομέα της «Επιβιώσεως» [http://survexcamp.com/] και υπεύθυνος για τους «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ» ο Συνασκούμενος Ιωάννης Παρμάκης τον οποίο θερμά ευχαριστούμε για όλες τις οργανωτικές ενέργειες.


     Oι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" ανανεώνουμε τη "συνάντησή" μας με την http://survexcamp.com/ για το επόμενο, 2ο Σχολείο Υπαίθρου για το οποίο σύντομα θα υπάρξει σχετική ενημέρωση.


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ  ΑΝΑΠΤΥΞΕΩΣ  ΑΝΤΙΔΟΜΩΝ 


     Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αλλά και χαρά, ο Αρχηγός και Μέλη των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" παρακολουθήσαμε τη διάλεξη του Μέλους μας Βασιλείου στο χώρο του "Εθνικού Μετώπου", την Πέμπτη 14η Απριλίου 2016, με θέμα "Προτάσεις αναπτύξεως Αντιδομών" ως υποστηριγμάτων μιας καταρρέουσας Κοινωνίας, διερμηνεύων τον Πλατωνικό πυρήνα του καταστατικού χάρτη της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" . 


     Ενώπιον ενός ακροατηρίου που κατέκλυζε τις δύο αίθουσες του "Εθνικού Μετώπου" (ακόμη και με ορθίους ακροατές στο κλιμακοστάσιο) ο αγαπημένος μας Βασίλειος ανέπτυξε το θέμα του με εφαλτήριο την αγαπημένη του επιστήμη (ως Ιστορικός) και με τη φωνή του "δασκάλου" (ως Εκπαιδευτικός, καθηγητής στη Γαλλία) καταλήγοντας σε μία ευχή η οποία είναι και ευχή όλων των Ελλήνων και, ασφαλώς και των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ": σύντομα η σπαρασσόμενη κοινωνία μας να απαλλαγεί από τον "δεξιό" και "αριστερό" διαιρετισμό!

Ο ομιλητής-Εφιπποτοξότης.

     Οι "Προτάσεις Αναπτύξεως Αντιδομών" είχαν ως επίκεντρό τους τη προτεραιότητα παροχής εθνικής καλλιεργείας στους Έλληνες κάτι στο οποίο η Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" επικεντρώνεται από της ιδρύσεώς της.  

Ομοίως εύστοχος και ως ομιλητής και ως Εφιπποτοξότης.

     Θερμά συγχαρητήρια στο διοργανώσαν την εκδήλωση "Εθνικό Μέτωπο" για την επιλογή του ομιλητή αλλά και του θέματος, όμως, προσοχή: Ο Βασίλειος, λειτουργών ως "αφέτης"  ώρισε δι …εκκωφαντικού "πυροβολισμού" την εκκίνηση από της ύσπληγγος. Το αποτέλεσμα αυτής της καθοριστικής "αφέσεως" θα κριθεί επί της γραμμής τερματισμού των "αθλητών", όσων, τελικώς θα διατρέξουν το στάδιο και δε θα αρκεσθούν στην αφετηρία.