Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014

Η ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΓΡΑΦΙΑΣ


     Η ψυχική καλλιέργεια, υπό την έννοια της βελτιώσεως του επιπέδου ψυχής του ατόμου, καθορίζει, στη περίπτωση του ενόπλου, την χρηστή ή όχι χρήση των όπλων που φέρει! Και ένα από τα αρχαιότερα "μονοπάτια" ψυχικής καλλιεργείας υπήρξε και το καταγίνεσθαι με την Καλλιγραφία περί της οποίας κάναμε μνεία σε προηγούμενη ανάρτησή μας προαναγγέλλοντας την καθιέρωσή της στην Εκπαίδευση των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ". 


     Από αρχαιοτάτων χρόνων η Καλλιγραφία αποτελούσε εκπαιδευτική παράμετρο της στρατιωτικής παιδείας και ως τέτοια έφθασε και στην ελληνική στρατιωτική εκπαίδευση των νεωτέρων χρόνων με την επισταμένη διδασκαλία της στην Στρατιωτική Σχολή των Ευελπίδων. 


     Και, ας μη ξεχνάμε ότι, αντιθέτως από την ακαδημική απαξία στην οποία η σημερινή δημοκρατία κατήντησε την Στρατιωτική Σχολή των Ευελπίδων από την οποία, πλέον, αποφοιτούν δημόσιοι υπάλληλοι και όχι Στρατιωτικοί, αυτό το στρατιωτικό σχολείο κατά το πάλαι και μέχρι τα μέσα του 20ού αιώνος, υπήρξε το κορυφαίο ίδρυμα ανωτέρας μορφώσεως! Διόλου τυχαίως, λοιπόν, στον κύκλο των μαθημάτων της Στρατιωτικής Σχολής των Ευελπίδων εντοπίζουμε και το μάθημα της Καλλιγραφίας. 


     Διδάσκαλοι Καλλιγραφίας πολλοί και σπουδαίοι, όπως όλοι οι καθηγητές της Σχολής των Ευελπίδων, κατέδειξαν στους μαθητές τους έναν "δρόμο" για την καλλιέργεια του ψυχισμού τους, την άσκηση της υπομονής τους, την αυτοσυγκέντρωση και την αισθητική δια της χρήσεως της γραφίδος. κατόπιν, τα τελευταία παρακμιακά "χρόνια", η Στρατιωτική Σχολή των Ευελπίδων θεώρησε περιττή την διδασκαλία της Καλλιγραφίας (όπως, άλλωστε και της Ιππικής) μέσα στο εξευτελιστικό πνεύμα παραγωγής, απλώς, ενστόλων υπαλλήλων, με εντελώς αμελητέα όλα τα υπόλοιπα.


     Τα ίδια ακριβώς οφέλη των Αξιωματικών του, άλλοτε, ενδόξου Ελληνικού Στρατού (προ της υπαλληλοποιήσεώς τους) επιδιώκουμε και για τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" υιοθετώντας την άσκηση Καλλιγραφίας για τα Μέλη μας. Διότι, εάν παρατηρήσουμε στην φωτογραφία της κεφαλίδος την χειρόγραφη σημείωση του Αξιωματικού εκείνης της εποχής, δεν μπορεί  παρά η καλλίγραφη "εικόνα" της να μας μεταφέρει την εθνική θλίψη και την πατριωτική απογοήτευση του γράψαντος. Και από αυτό και μόνο μπορούμε να κατανοήσουμε την βαθειά επίδραση της Καλλιγραφίας όχι μόνον στην καλλιέργεια των χαρακτήρων αλλά και στην μεγάλη "αλήθεια" την οποία μεταφέρει...!  




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.