Πέμπτη 30 Αυγούστου 2012

ΤΡΙΑ ΝΕΑ ΜΕΛΗ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ


     Έναν λαό γενναίο, ευγενή, ανυποψίαστο και μαχητικό, δε μπορεί παρά να τον αγαπάς! Γι αυτό και μείς αγαπάμε τους Πολωνούς τους οποίους εκτιμήσαμε σε πολλά ταξίδια (και, μάλιστα, ιππικά) στη πανέμορφη Χώρα τους! Για μας δεν έχει σημασία αν κάποιος Πολωνός Υπουργός Στρατιωτικών, ευγενούς καταγωγής αλλά και ασυγγνώστου αφελείας, ο περίφημος Kaspritzki, με την συνέργεια του Πρεσβευτή Juliusz Łukasiewicz προκάλεσαν, μαζύ με τη σφαγή της Γερμανικής Μειονότητος του διαδρόμου του Danzig, την εισβολή των Γερμανών στην Πολωνία και την αφορμή του Β' παγκοσμίου Πολέμου. Σήμερα, με τη "σκόνη" του χρόνου να σκεπάζει πολλές πικρές αλήθειες του παρελθόντος, κρατάμε την ωραία εικόνα των Πολωνών και χαρήκαμε δύο από αυτούς που γεννήθηκαν στην Ελλάδα να ιππεύουν σήμερα για πρώτη φορά μαζύ μας... 


...Τον πιτσιρίκο Κάσπερ και τη νεαρή Χαρά, δυό παιδιά τα οποία ίππευσαν με την ίδια γενναιότητα αλλά και το ίδιο χαμόγελο με τα οποία, άλλοτε, εκείνοι οι Πρόγονοί τους το 1939, επετέθησαν έφιπποι και με σπάθες προτεταμένες εναντίον των Γερμανικών αρμάτων μάχης, ανοίγοντας την "αυλαία" του τελευταίου, μεγάλου πολέμου!


     Για την "μετρημένη", "μεθοδική" ..."αλγεβρική", θα λέγαμε Χαρά, τα λόγια περιττεύουν! Δεν ήταν τίποτε περισσότερο ή λιγότερο από από μία Αμαζόνα που, μετά από χιλιετίες ληθάργου στις κιτρινισμένες ...περγαμηνές, ξεσηκώθηκε για να μας αποδείξει ότι το αρχαίο θρακιώτικο και ποντικό αίμα εκείνης της λησμονημένης φυλής κυλάει στις φλέβες των νέων κοριτσιών με σφυγμούς γιγάντιου καταρράκτη!


     Θεωρήσαμε ότι, ο,τιδήποτε κάνει η Χαρά στο μάθημά της ήταν φυσικό με την "ορατή" αντιληπτική της ικανότητα. Έτσι, δεν θα μας εντυπωσίαζε διόλου με τους χειρισμούς της εάν σε κάποια στιγμή δεν της ζητούσαμε να τραγουδήσει δυνατά την ώρα που διηύθυνε, περήφανη, τον Ίππο της. Αυτό είναι μέρος του μαθήματός μας ώστε ο μαθητής να χαλαρώσει και να ρυθμίσει την αναπνοή του συνεχίζοντας την χρήση των συνεργημάτων. Τότε η Χαρά κατάφερε να μας εντυπωσιάσει, αρχίζοντας να τραγουδά τον Εθνικό Ύμνο της Πολωνίας! Η Ευρώπη θα εξακολουθήσει να υπάρχει εις πείσμα των αμφισβητιών της αφού τα "παιδιά" της τιμούν τις ευρωπαϊκές Πατρίδες τους! Χαρά, σ' ευχαριστούμε για το δίδαγμα κι ελπίζουμε οι Έλληνες να φέρνουμε πρώτα και υπερήφανα, τον Εθνικό Ύμνο μας στα χείλη μας! 


     Την Χαρά, βοήθησε στο "παρθενικό" μάθημά της ο Χρήστος, αποκτώντας μια πρώτη εμπειρία αλληλοδιδακτικής κατά το πνεύμα της Ομάδος μας. Τον χαρήκαμε σ΄ αυτό το πρώτο εκπαιδευτικό του ρόλο όταν , αφού τον ολοκλήρωσε, ένοιωσε τόσο "δυνατός" που, μόνος του ξεχύθηκε σε έναν καταπληκτικό αμφίδρομο καλπασμό με το καλύτερο δυνατόν "κάθισμα"! Τον χαρήκαμε και ως "δάσκαλο" και ως Ιππέα όσο ποτέ! Το έχουμε πει, άλλωστε: εφαρμόζουμε πολλά κόλπα για να παραγάγουμε άριστους Ιππείς, όπως και Πολιτισμό! Αλλά, αυτά είναι τα μυστικά μας...


     Ο πιτσιρίκος μας, τώρα, ήταν αυτός που μας άφησε άφωνους με την αποφασιστικότητα, γενναιότητα, ακρίβεια, αυτοπειθαρχία και ταχύτητά του! Εάν αυτό το λιλιπούτειο "δυναμιτάκι" δε το βλέπαμε "ζωντανά" μπροστά μας σ'  αυτό το μάθημα, θα ήταν αδύνατον να πιστέψουμε ότι κάπου γύρω μας ζει ένα τέτοιο πλάσμα!


     Αρχικά, "σαλτάρησε" κυριολεκτικά στον Ίππο του ο οποίος, φροντίσαμε να μην είναι κάποιο Ιππάριο για παιδιά αλλά ένας κανονικός μεγαλόσωμος Ίππος για ενήλικες! Ο Κάσπερ, δεν υπελόγισε ...μεγέθη και ...όρμησε!


     Ο "Κύκλος Προσεγγίσεως Αρχηγού", η Ρυταγώγηση και η Γυμνιππευτική, όλο το βασικό Πρόγραμμα του πρώτου μαθήματος, έγιναν από τον μικρό Κάσπερ στον ταχύτερο χρόνο απ΄ ό,τι έχουν εκτελεσθεί ακόμη κι από ενήλικες μαθητές μέχρι σήμερα!


     Παρά την τεράστια εκπαιδευτική εμπειρία μας, δεν έχουμε ξανασυναντήσει παιδί (ή και ενήλικα) που όχι απλώς να αποτελεί μέρος της Φύσεως αλλά να ενσαρκώνει την ίδια την Φύση! Ο Κάσπερ μας το απέδειξε!


     Με την αποφασιστικότητά του (που δεν χρειαστήκαμε ούτε για μία στιγμή να επαναλάβουμε για δεύτερη φορά μιαν εντολή...) κατάφερε να "καθηλώσει" τον Ίππο ως πραγματικός Αρχηγός, υποχειριάζοντάς τον με τον ευγενέστερο τρόπο!


     Χωρίς να χάσει ούτε για μια στιγμή το χαμόγελό του, ο μικρός Πολωνός μας απέδειξε ότι σε ελάχιστο χρονικό διάστημα ήταν σε θέση να διευθύνει το τετράποδο ..."υπερωκεάνιο" που του εμπιστευθήκαμε για να κάνει το πρώτο του μάθημα! Και δεν τρίψαμε καθόλου τα ...μάτια μας, βλέποντας τον Κάσπερ να οδηγεί τον (δύσκολο και βαρύ...) Ίππο του δίνοντάς του εντολές με τα παιδικά ποδαράκια του πιο αποτελεσματικά κι από ενήλικας!


     Την διδασκαλία στον Κάσπερ την έκανε ο Αρπάλυκος ο οποίος, σήμερα απέδειξε ότι έχει προχωρήσει τόσο πολύ και στον εκπαιδευτικό τομέα ώστε να μπορεί να βγάζει από τα "χέρια" του μοναδικούς Ιππείς επιβεβαιώνοντας ότι και ο ίδιος εξελίσσεται σε μοναδικό Ιππέα!


     Μόνο ..."πρόβλημα" του Κάσπερ, το ...λιλιπούτειο μέγεθός του μπροστά στο μεγαλόσωμο Ίππο του! Όταν το βράδυ ζήτησε να περιποιηθεί τον τετράποδο δάσκαλό του, συνειδητοποίησε ότι δεν έφτανε την ακρωμία του, αλλά γι΄ αυτό ήταν κοντά του η Εριθέλγη που τον βοήθησε! Τώρα ο Κάσπερ νοιώθει ότι δεν άφησε τίποτε που να μην το ...καταφέρει!


     Ο τρίτος "νέος" στο Ιππευτήριό μας, σήμερα, ήταν ένα φτερωτό ...έργο τέχνης που κατέφθασε με τον συνοδό του, τον φίλο Μιχάλη.



     Εντυπωσιακός, υπερήφανος, άφοβος μπροστά και δίπλα στους καλπάζοντες Ίππους, ερευνητικός αλλά και ήρεμος, αυτός ο φτερωτός κυνηγός, είναι το μόνο από τα αμέτρητα και πολυπρόσωπα "αρπακτικά" που μας κάνει να συμπαθήσουμε από την πρώτη στιγμή της γνωριμίας μας. Για τα υπόλοιπα, "γιαλαντζί" αρπακτικά στήνουμε κρεμάλες κι ο Σεπτέμβρης ...εγγύς!



     Τον "προξενέψαμε" υπό ...δοκιμή στους τετράποδους "οικοδεσπότες" του Ιππευτηρίου μας και πέρασε την δοκιμασία με άριστα! Και, κάθε φορά που κρατάμε ένα τέτοιο πλάσμα στο χέρι, νοιώθουμε το μεγαλείο της Φύσεως να "αρχιτεκτονεί" τόσο καλαίσθητα το πιο ελεύθερο των πλασμάτων της, μετά τον Ίππο: τα αρπακτικά!


    Πιστεύουμε να γίνεται απολύτως κατανοητό ότι οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" είμαστε οι τελευταίοι που θα μπορούσαμε να κινδυνεύσουμε από ...πλήξη! 
  





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.