Κυριακή 14 Ιουλίου 2013

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ/ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΒΕΛΩΝ
 

 
 
    Υπενθυμίζεται σε όλους τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" ότι σήμερα το απόγευμα στις 18:00 στις εγκαταστάσεις του Ομίλου μας, θα γίνει από τον ειδικευμένο Συνασκούμενο Σπυρίδωνα Νικόλη Σεμινάριο κατασκευής/επισκευής βελών για κάθε ενδιαφερόμενο.
 
 
 
Για περισσότερες πληροφορίες: 6944528083 & 6976345555
 
 

Σάββατο 13 Ιουλίου 2013


O «ΚΥΚΛΟΣ»

 
     Για τους «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ» ο «Κύκλος» αποτελεί έναν θεσμό αγαστής συμβιώσεως και αρμονικών σχέσεων μεταξύ των Εφιπποτοξοτών της Ομάδος, κυρίως, έναν τρόπο ουσιαστικής επικοινωνίας.
 
 
     Ο «Κύκλος» κατάγεται από τις νομαδικές ευρασιατικές κοινωνίες στις οποίες, κάθε φορά που ανέκυπτε κάποιο σοβαρό πρόβλημα, ο Αρχηγός συγκαλούσε τους συνεργάτες του ώστε από κοινού, καθισμένοι σε κύκλο να συσκεφθούν και να ληφθούν οι απαραίτητες αποφάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
 
 
     Στους «Κύκλους» εκείνων των παλιών νομαδικών κοινωνιών, ως επικεφαλής, λάβαινε θέση ο Αρχηγός, στα δεξιά του ιεραρχικώς έπαιρναν θέση οι άνδρες και αριστερά του, ομοίως, οι γυναίκες. Εάν ο «Κύκλος» λάβαινε χώρα σε κλειστό χώρο (συνήθως στη γιούρτα) ο Αρχηγός κάθονταν με μέτωπο προς την είσοδο και την πλάτη του προς τον βωμό ο οποίος βρίσκονταν πάντα απέναντι στην είσοδο. Κατ΄ αντιστοιχία, όταν ο «Κύκλος» συνεκαλείτο σε υπαίθριο χώρο, ο Αρχηγός κάθονταν με την πλάτη προς τον Ήλιο (ημέρα) ή την Σελήνη (βράδυ), πλανήτες που εκπροσωπούσαν τον βωμό. Τα ίδια ισχύουν και στον «Κύκλο» των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ».
 
 
     Την σύγκληση του «Κύκλου» την προκαλεί ο Αρχηγός της Ομάδος ο οποίος διευθύνει και την συζήτηση την οποία μπορεί να διευθύνει και ο, σε κάθε περίπτωση, καθορισμένος από τον ίδιο τον Αρχηγό της Ομάδος επικεφαλής και μιλούν ιεραρχικώς κατά σειρά οι άνδρες και κατόπιν οι γυναίκες.
 
 
     Οι μετέχοντες στον «Κύκλο» συνομιλούν στην Ελληνική, απευθύνονται προς όλους με ευκρινή φωνή, ευγένεια, σαφήνεια και λακωνικότητα αυστηρώς επί του θέματος που θέτει ο Αρχηγός της Ομάδος ή ο επικεφαλής του «Κύκλου». Γίνονται ατομικές τοποθετήσεις ή και διάλογος κατόπιν συναινέσεως του Αρχηγού της Ομάδος ή του επικεφαλής του «Κύκλου». Φωνασκίες, κατ’  ιδίαν συνομιλίες, προσωπικές αντεγκλήσεις και «σκηνές κοινοβουλευτικής χάβρας» είναι αδιανόητες στον «Κύκλο» των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ».
 
 
     Την σύγκληση του «Κύκλου» μπορεί να την ζητήσει από τον Αρχηγό της Ομάδος και κάθε Μέλος της Ομάδος όταν θεωρήσει ότι συντρέχει λόγος και ο Αρχηγός της Ομάδος αποφασίζει αναλόγως. Κατά την διάρκεια της συζητήσεως όλοι έχουν δικαίωμα εκφοράς γνώμης, αναγνωρίζεται σε όλους το δικαίωμα ισηγορίας και όλοι σέβονται το δικαίωμα του ομιλούντος να ολοκληρώσει τον λόγο του χωρίς διακοπές.
 
 
 
     Στο τέλος ο Αρχηγός της Ομάδος ανακοινώνει τις αποφάσεις του τις οποίες, εάν κρίνονται σοβαρές για την λειτουργία της Ομάδος πρέπει να τίθενται υπ΄ όψη του Διοικητικού Συμβουλίου της «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ» ώστε να επικυρωθούν με την έγκρισή του
 

 
 
Βλ. και :
 

Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013

ΔΩΡΕΑΝ ΤΟ ΝΕΟ ΜΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ

TΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ
ΤΩΝ
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"
 
 
 
     Η «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» ευχαρίστως ανακοινώνει ότι, σήμερα, το αρμόδιο γραφείο ISBN της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος παρεχώρησε αριθμό ISBN για το πλήρες εκπαιδευτικό εγχειρίδιο των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» υπό τον τίτλο «Εγχειρίδιο εκπαιδεύσεως στην Έφιππη Τοξοβολία και στις Έφιππες Πολεμικές Τέχνες». Το νέο εγχειρίδιο θα διατίθεται δωρεάν υπό μορφή PDF καθώς δεν είναι στις προθέσεις μας η εμπορικοποίηση της γνώσεως.
 
 

 
 
     Το «Εγχειρίδιο εκπαιδεύσεως στην Έφιππη Τοξοβολία και στις Έφιππες Πολεμικές Τέχνες». των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» είναι ένα εκτενέστατο έργο 267 σελίδων, λεπτομερώς εικονογραφημένο για την κατανόηση και πλήρη εμπέδωση όλων των τομέων και παραμέτρων των Εφίππων Πολεμικών Τεχνών με πρώτιστη την Έφιππη Τοξοβολία.
 
 
     Η συγγραφή του υπήρξε αποτέλεσμα μακροχρόνιων αρχαιολογικών ερευνών του αναβιωτή της Έφιππης Τοξοβολίας στην Ελλάδα και ιδρυτή της Ομάδος των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» Αριστοτέλους Ηρ. Καλέντζη .
 
 
 
 

 
 
     The “HELLENIC HORSEBACK ARCHERY SOCIETY” is happy to announce that today the ISBN. office of the Greek National Library gave the ISBN. Number for the complete training manual of the “GREEK CENTAURS” titled: “Training in Horseback Archery as well as in the Equestrian Martial Arts”. The new manual will be free to the public in a PDF form as commercialization of knowledge is not included in our aims.
 
 
     The complete training manual “Training in Horseback Archery as well as in the Equestrian Martial Arts” of the “GREEK CENTAURS” is an expanded, volume documented work of 267 p.p., with detailed iconic explanations so that is easily understand and comprehended, in all of its sectors and parameters of the Equestrian Martial Arts lead primarily by the Horseback Archery.
 
 
     The writing of the manual came as a result of years of archaeological research conducted by the founder of the Team of the “GREEK CENTAURS” and the visionary of the revival of the Horseback Archery in Greece Aristotle Herc. Kalentzis.
 


 
 
 

 

 
ΠΕΡΙ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΣ, ΑΝΙΣΟΡΡΟΠΟΥΝΤΩΝ...
 



     Χωρίς Αξίες και χωρίς "πυξίδα", οι σύγχρονες Κοινωνίες παραδέρνουν στην ασκήμια του δημοκρατικού λαβυρίνθου στην οποία τις ενεκλώβισε η διανοητική ανεπάρκεια των μαζών τους και οι δημαγωγοί που αναδεικνύονται μέσα από την ελαττωματική δομή του πλήθους. Κι όμως, οι λύσεις για έναν λαμπρό βίο υπάρχουν από καταβολής του Ανθρώπου, υπάρχουν μπροστά μας, απτές κι εφαρμόσιμες...
 
 

  Ο Νίκος Καζαντζάκης στην "εναίσιμoν επί υφηγεσία διατριβή" του περί του "ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΟΥ ΝΙΤΣΕ εν τη φιλοσοφία του Δικαίου και της Πολιτείας" την οποία δημοσίευσε στο Παρίσι το 1908 και τύπωσε στο Ηράκλειο της Κρήτης το 1909, αναφέρεται με διαυγέστατο λόγο στη δημοκρατική ανοησία και στις ευτελέστατες δημοκρατικές αντιλήψεις οι οποίες διεμόρφωσαν έναν σύγχρονο άρρωστο Κόσμο μακρυά από την φυσιολογία της ίδιας της ζωής. Οι σελίδες 46-47 εμπεριέχουν το απόσταγμα του προβλήματος αλλά και την λύση η οποία, είναι φυσικό να μη γίνεται αντιληπτή από τους επέκεινα της Φύσεως απερίσκεπτους...




     Έφιππη Τοξοβολία, αλλά και ο,τιδήποτε άλλο, ο Άνθρωπος δεν μπορεί να εξασκήσει με επιτυχία και ουσιαστικό ωφέλημα άνευ έρματος Αξιών ζωής, αλλά και θετικού πολιτειακού προσανατολισμού, κάτι που οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" λαμβάνουμε σοβαρά και συνεχώς υπ΄ όψη, ενθυμούμενοι την τελευταία παράγραφο της διατριβής του Νίκου Καζαντζάκη (σελ. 93):
 
 
     Bεβαίως, τόσο ο Nietzsche όσο και ο Καζαντζάκης γνώριζαν και τη νόσο και τη θεραπεία της..., όπως την γνωρίζουμε και οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" βιώνοντας μια σφριγηλή καθημερινότητα "μακράν" (όπως αυτό το "μακράν" υποδεικνύεται από τους, ως άνω, δύο σοφούς...) νοσηρού "περιβάλλοντος"! Σημασία έχει να μπορέσουν, κάποτε, να τα μάθουν και οι υπόλοιποι που δεν ασκούνται στην ...Έφιππη Τοξοβολία και ανισορροπούν ...δημοκρατικώς!
 
 
 

KINHΣΗ - ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ - ΑΚΡΙΒΕΙΑ

KINHΣΗ - ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ - ΑΚΡΙΒΕΙΑ


 
     Όσο αυξάνονται οι ικανότητες του Εφιπποτοξότη τόσο αυξάνεται και  ο βαθμός δυσκολίας των ασκήσεων του Ιππηλασίου στις οποίες καλείται να ανταποκριθεί!

 
     Το Ιππηλάσιο, πια, εκτός Ιππευτηρίου, σε ανοικτό ορεινό χώρο με φυσικό έδαφος αλλά πρόσφορο για καλπασμό αφού η έφιππη μάχη, κατά κανόνα, διεξάγεται στον ταχύτερο βηματισμό προς αιφνιδιασμό του εχθρού και ετοιμότητα διαφυγής από το σημείο εμπλοκής.

 
     Όμως, "καλπασμός", παρά τα μαχητικά πλεονεκτήματά του, σημαίνει δυσκολίες στην ακρίβεια διευθύνσεως και χειρισμού του Ίππου από τον Ιππέα, δυσκολίες που πολλαπλασιάζονται με την χρήση των όπλων.

 
 
     Σήμερα η αντικαταστάτρια Αρχηγός των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" είχε να εκτελέσει ένα απαιτητικό ασκησιολόγιο που ήθελε να πλήξει με αλλεβάρδα, ελλοχεύοντα πεζό. Δύσκολη άσκηση διότι η αλλεβάρδα βαρειά και δύσχρηστη, ιδίως για γυναικείο χέρι, ενώ η θέση του ελλοχεύοντος στόχου σε χαμηλό σημείο που πολλαπλασιάζει το βάρος του όπλου ενώ ο στόχος, ταυτοχρόνως, να κινείται από την πνοή του ανέμου, αφημένος να αιωρείται στο μίσχο ενός ...αγκαθιού. Αλλά ας τα δούμε με τη σειρά:


 
     Ο στόχος δύο ανεξάρτητοι αλλά κοντινοί κρίκοι διαμέτρου 30 εκτμ., σε ύψος 60 εκτμ από το έδαφος. αιωρούμενοι σε δύο μίσχους αγκαθιών.  

 
     Το έδαφος ημι-κατηφορικό, πλαισιωμένο με αγκαθερή βλάστηση "επώδυνη" για τα πόδια του Ιππέως στη περίπτωση επαφής η οποία, ναι μεν βοηθά στη περισυλλογή των στόχων με την αλλεβάρδα, όμως οι συνέπειες της επαφής υπαγορεύουν στον Ιππέα να την αποφύγει, έστω κι αν κινδυνεύει να μην ευστοχήσει.


 
     Ο κίνδυνος πτώσεως του Ιππέως μεγάλος, εάν προσπαθήσει να πλησιάσει με επιμήκυνση της λαβής της αλλεβάρδας τους υπό περισυλλογή στόχους διότι, έτσι, μετατοπίζει πολύ "εκτός" το κέντρο βάρους του 
"καθίσματός" του. Πάντως, η αντικαταστάτρια Αρχηγός των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" τα κατάφερε μια χαρά, συλλαμβάνοντας ακόμη και διπλούς κρίκους!


     Η συνεργασία Ίππου και Αμαζόνας, εν προκειμένω, είναι καθοριστική! Χωρίς μετάπτωση του καλπασμού σε χαμηλότερο βηματισμό,η διατήρηση του κέντρου βάρους του "καθίσματος εντός",  η ακριβέστερη διεύθυνση εγγύς του στόχου και ο ακριβέστερος χειρισμός του όπλου είναι οι παράμετροι επιτυχούς περισυλλογής του στόχου (κρίκων).Και από τα εξαγόμενα της σημερινής ασκήσεως, όπως αποτυπώθηκαν και ...φωτογραφικώς, η Χαρά δεν αντιμετώπισε καμιά δυσκολία!


     Αυτές οι ασκήσεις μπορεί να μην υπόσχονται άμεση εφαρμογή στο πεδίο της ...μάχης (άλλωστε η πυρίτιδα εφευρέθηκε προ αιώνων...) αλλά βοηθούν τον Ιππέα και, εν προκειμένω, την Αμαζόνα να ανελιχθεί, δίνοντας εικόνες όπως αυτή που ακολουθεί.


     Και, εμείς οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" ακολουθούμε πολλά "μονοπάτια" για να παραγάγουμε άριστους Ιππείς και Εφιπποτοξότες!


         

Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

"ΠΟΥΘΕΝΑΔΩΝ" ΣΥΝΕΧΕΙΑ... ...ΣΤΗ ΓΚΛΙΤΣΑ ΤΟΥ ΤΣΟΜΠΑΝΗ

"ΠΟΥΘΕΝΑΔΩΝ" ΣΥΝΕΧΕΙΑ...
...ΣΤΗ ΓΚΛΙΤΣΑ ΤΟΥ ΤΣΟΜΠΑΝΗ
 

 
Άγημα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" στις Πλαταιές (2012).
Πήγαμε για να τιμήσουμε τους Προγόνους μας και όχι ως ..."reenactors"!


     Κατανοούμε πλήρως το σύνδρομο του υπαρξιακού «βαλτώματος» των ανθρώπων της εποχής μας! Ερμηνεύουμε τη φυσική τους υστέρηση και το ολοένα διανοητικό  «βύθισμά» τους στους μαλακούς καναπέδες που προωθεί το ΙΚΕΑ. Δικαιολογούμε την εμμονή τους για «εικονική προσέγγιση» της ζωής αφού δεν έχουν ατροφήσει, απλώς, οι μύες τους, αλλά και η ίδια η ψυχή τους. Και δεν τους «κακίζουμε», όσο δεν «κακίζουμε» κανέναν αναξιοπαθούντα, μην έχοντας το ηθικό δικαίωμα για κάτι τέτοιο, ασχέτως αν οι αναξιοπαθούντες δεν έχουν τη στοιχειώδη φρόνηση να αποφύγουν την επίκριση… την οποία η αφροσύνη τους προκαλεί! Άλλωστε, ως εμπεπλεγμένοι σε "κύκλους" του ελλαδεμπόρου ...Αδώνιδος δεν διεκδικούν και κοτίνους σωφροσύνης και/ή συμπεριφορικής αισθητικής!

 
Για τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" υπάρχει και "Τόπος" και Σημαία",
οι "πουθενάδες" ας καλύψουν τα κενά τους.
 
     «Αριστοτέλη, το έργο που μου ανατέθηκε, να εκπαιδεύσω Εφιπποτοξότες στην Κύπρο είναι, ίσως, το δυσκολότερο που μου έχει ανατεθεί ποτέ.», γράφει, με πλήρη επίγνωση της βαρειάς ευθύνης του για επιτυχία, από την Κύπρο, ο Αρχηγός των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ», Αρπάλυκος.

 
     Στους «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ» η καθημερινή εργασία με την μάχιμη εφιπποτοξοτική ΠΡΑΞΗ είναι κανόνας και κανένας μας δεν κοιμάται «άπραγος» το βράδυ… Ασκούμεθα στο Ιππευτήριο, στο Τοξευτήριο, στο γραφείο, αλλά ΑΣΚΟΥΜΕΘΑ ΣΥΝΕΧΩΣ και επικαλούμεθα μιαν ιδιότητα, εκείνη του «Εφιπποτοξότη» που συνεπάγεται απτές, τεκμαρτές, ικανότητες και δεξιότητες και όχι απλώς μια στημένη «φωτογράφιση στούντιο»! Άλλο «ιδρώτας» κι άλλο «ποζάρισμα»…


Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" τιμούν τη Γυναίκα
και δεν παρακολουθούν τις μισογυνικές αποκλίσεις προβληματικών
οι οποίοι δεν τους αναγνωρίζουν το δικαίωμα να τιμούν κι αυτές τους Προγόνους μας.

 
     Ωστόσο, οι βαλτωμένοι «πουθενάδες», οι … «λούτρινοι ελλαδο-τρανς» όπως αυτοαποκαλούνται, νομίζοντας ότι αναφέρονται σε άλλους, με τη γνωστή γραικύλικη μικροψυχία τους, δε προσπαθούν να θεραπεύσουν εαυτούς αλλά ικανοποιούνται να προβάλλουν τη νόσο τους στον «απέναντι» με διάφορους τρόπους (τον εξής ένα, που λέγεται «πληκτρολόγιο»). Αναζητούν ευκαιρία, όχι εξυψώσεως του εαυτού τους, αλλά υποβιβασμού του άλλου, ώστε να φανούν «ψηλοί» οι ίδιοι και εξαντλούνται σε σκιαμαχίες μην αισθανόμενοι ότι, πια, πριονίζουν τις ίδιες τους τις υπάρξεις! Και οι ξεκρέμαστοι «πουθενάδες», χωρίς ταυτότητα, χωρίς περιεχόμενο, χωρίς λόγο υπάρξεως, συνεχίζουν την αυτοκαταστροφή τους κάτι στο οποίο κανείς δε μπορεί να τους φανεί πιο «χρήσιμος» απ΄ την ίδια την αφροσύνη τους η οποία θα προκαλέσει τη Νέμεση. Πώς (και, γιατί;) να τους προστατεύσουμε, αφού οι ίδιοι αποφάσισαν να «αυτοκτονήσουν»; Ίσως αυτή η επιλογή τους είναι κι ο μόνος τρόπος εξόδου από το υπαρξιακό τους αδιέξοδο...
 
Α.Η.Κ.
 

___

ΥΓ 1: Παρακαλούνται οι "πουθενάδες" πριν αρχίσουν να φαιδρύνουν την ατμόσφαιρα με τις περισπούδαστες "περί διαγραμμάτου" ...διαλέξεις τους από ...πληκτρολογίου αναφερόμενοι σε ...«Πυδναιοσαρισσοφόρους», να μάθουν πώς γράφεται, τουλάχιστον, η "σάρισα" και να μη τη μπερδεύουν με τη ..."γειτόνισσα"! Ανελλήνιστοι και αγραμμάτιστοι ελλ(εει-)ηνολαγνίζοντες, προκαλούν θυμηδία και όχι οργή!   Σας το ξαναείπαμε να πάτε σε κανένα φροντιστήριο στοιχειώδους (για να μη σας προτρέψουμε για "αλλού" που θα σας βόλευε λόγω υστερικού μισογυνισμού...), αλλά επιμένετε να παραδίδετε διαλέξεις  ...αγραμματωσύνης! Και, πάντα ταύτα, σας τα λέμε με πολύ χαμόγελο. :)

YΓ 2: Και πριν αλέκτωρ... Ναι, όταν κανείς είναι και εμπαθής και ανεγκέφαλος καταφέρνει εν ριπή οφθαλμού να δημιουργήσει όχι έναν αλλά τρεις εχθρούς!  Είναι, άραγε, αυτό που θα ήθελαν όσοι περιβάλλουν τον ανεγκέφαλο ανορθόγραφο ο οποίος λιμπίζεται "πανεπιστήμια και μουσεία" αλλά δεν έμαθε ακόμη πώς γράφεται η ..."σάρισα";

 

 

Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013

ΟΥΤΩ ΜΟΙ ΔΟΚΕΙ...!

ΟΥΤΩ ΜΟΙ ΔΟΚΕΙ...!



      Είναι δεδομένο ότι ο Ίππος και η Ιππική αποτελούν καθαρά "στεριανά" αντικείμενα..., παρά ταύτα φαίνεται ότι το έργο της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" είναι αισθητό ώστε να προκαλέσει ακόμη μία δωρεά βιβλίων και προσωπικών αντικειμένων σεβαστού Ναυάρχου του Βασιλικού Ναυτικού (όπως ο ίδιος επικαλείται, ζητώντας να τηρηθεί η ανωνυμία της ευγενούς δωρεάς του!) που σχετίζονται με την ...θάλασσα!


     73 σπάνια βιβλία και χειρόγραφα του 19ου αιώνος, ελληνόγλωσσα και ξενόγλωσσα, σχετικά με την πολεμική και εμπορική ναυτοσύνη, την πράξη και την ιστορία της, είναι το κύριο "σώμα" της δωρεάς του σεβαστού Ναυάρχου, ο οποίος σεμνύνεται για την "εύορκη υπηρέτηση της Πατρίδος και των θαλασσίων Αξιών της", όπως ο ίδιος υπογραμμίζει και τονίζει ότι "αισχύνεται για την ύβρι του συνενστόλου του Νίκου Παππά ο οποίος επρόδωσε την Πατρίδα παραδίδοντας Ελληνική πολεμική μονάδα σε ξένη δύναμη!".


     Ιστορικές αποτυπώσεις λιμένων, σκαφών και ναυτικών εγκαταστάσεων ξαναγυρνούν τον μελετητή δύο αιώνες πίσω για να "ιχνηλατίσει" την ίδια τη θάλασσα και τους "δρόμους" της ανά τον κόσμο!

  
    Παμπάλαιες εκδόσεις που "ζωγραφίζουν" ανταριασμένους ωκεανούς και απάνεμους κόλπους, φλοτίλες σε παράταξη μάχης και ιστορικά παραφερνάλια από διαχρονικές ναυτικές "στιγμές" προκαλούν ακόμη κι εμάς, τους στεριανούς αλογατάρηδες να στραφούμε έστω για λίγο και, ξεχνώντας για λίγο την αναζωογονητική οσμή της φρέσκιας κοπριάς, να οσμιστούμε "αύραν αλός"... 


      Παλαιά εκπαιδευτικά εγχειρίδια του άλλοτε, κραταιού, Ελληνικού Βασιλικού Ναυτικού και της Σχολής των Ναυτικών Δοκίμων, με παραστατικές εικονογραφήσεις και τεχνικά στοιχεία μας έβαλαν στον πειρασμό να τα "φυλλομετρήσουμε"...


     Μέρος της ειδικής Βιβλιοθήκης του αειμνήστου Ράδου με έναν φάκελλο γεμάτο ανέκδοτες σημειώσεις του μας εντυπωσίασε με τις πληροφορίες που προλάβαμε να "στραγγίξουμε" πριν καλά-καλά προλάβουμε να ξεφυλλίσουμε όλα τα χειρόγραφα που περιείχε!


     Διάφορα χαλκογραφημένα "διαμάντια" με αποτυπώσεις φάρων σε ελληνκές γωνιές αλλά και σχεδιάσματα σκαφών που ανήκουν, πια, στη βαθειά ιστορική "μνήμη" γίνονται το αναγνωστικό "προσφάι" μας μετά την πρώτη ταξινόμηση αυτού του ενδιαφέροντος υλικού στα ράφια της Βιβλιοθήκης της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ".


     Mα πάνω απ΄ όλα μας συγκίνησε το περιεχόμενο ενός μοναδικού αρχείου που αφορά στη Κρήτη κατά την διάρκεια του Ελληνο-τουρκικού πολέμου και στον, τότε, ρόλο του Ναυτικού μας.


     Είναι μοναδική αίσθηση να κρατάς στο χέρι σου ενυπόγραφα κείμενα εθνικής αγωνίας του μοιραίου Αρχηγού της Θωρηκτής Μοίρας Κ. Γ. Σαχτούρη, ή του ίδιου του Υπουργικού Συμβουλίου της εποχής με την κήρυξη Πολέμου του οποίου η έκβαση ήταν τόσο τραγική για τη Πατρίδα μας, η οποία, μετά την αγνώμονα και αυτοχειριαστική εκδίωξη του Βασιλέως Όθωνας Α' δεν είδε "άσπρη μέρα" !


      Με το δωρηθέν υλικό διαπιστώσαμε πόσο επιστημονικά και επαγγελματικά το Ελληνικό Κράτος του 19ου αιώνος αντιμετώπιζε το Πολεμικό Ναυτικό και την τέχνη του ναυτικού Πολέμου, πόσο φρόντιζε για την κατάρτιση των στελεχών του και, παρά τα μέσα εκείνης της εποχής εφοδίαζε ακόμη και με ναυτικές γνώσεις παγκόσμιας εμβελείας τον Έλληνα ναυτικό!


     Χάρτες με τις ακολουθούμενες διελεύσεις των ιστιοφόρων από τους ωκεανούς και χάρτες με τις κινήσεις των θαλασσίων ρευμάτων, όλοι στη διάθεση των ναυτικών μας.


     Αναλυτικοί πίνακες ναυτικής ορολογίας και ναυπηγικής μιας εποχής που το καρνάγιο ήταν το τέμενος τούτης της ναυτικής χώρας...


      ...Τέλος, κάποια αντικείμενα-λάφυρα από το Τουρκικό πολεμικό ναυτικό, συμπληρώνουν τα όσα, σήμερα, ο σεβαστός Ναύαρχος του Ελληνικού Βασιλικού Ναυτικού ευγενώς μας προσέφερε και τον οποίο ευγνωμονούμε!


     Απομεινάρια μιας περιόδου που κόστισε στη Πατρίδα μας ανυπολόγιστη εθνική ζημία, εξ αιτίας του φιλοτομαρισμού και της ανευθυνότητος των κατοίκων της και των αείποτε προδοτών κοινοβουλευτικών εκπροσώπων τους, οι οποίοι μέχρι σήμερα δεν κατάλαβαν ότι τίποτε δεν κερδίζεται σε ατομικό επίπεδο αλλά ό,τι μπορεί να κερδηθεί είναι μόνο σε πανεθνικό επίπεδο με μόνο κριτήριο τον αλτρουϊσμό!     


     Απομεινάρια που μας επαναλαμβάνουν ότι τίποτε απ΄τα κακά του παρελθόντος δε μπορεί ν' αλλάξει, αν εμείς οι ίδιοι δεν θεραπεύσουμε τα συμπλέγματά μας που μας θέλουν ανεύθυνους "πολίτες του κόσμου" και όχι υπεύθυνους Πατριώτες μιας και μόνης, φυσικής, Πατρίδος!


     Λίγους μόνον μήνες μετά την ευγενή δωρεά της ερίτιμης κ. Κλ. Παπαδήμα, η σημερινή δωρεά του σεβαστού Ναυάρχου του Ελληνικού Βασιλικού Ναυτικού επιβραβεύει καθ'  υπερβολή το έργο της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" και είναι χαρακτηριστική η απάντηση του δωρητή όταν του υπεδείξαμε μήπως θα ήταν σκόπιμο να αξιοποιήσει καλύτερα την δωρεά του προορίζοντάς την σε μία σημερινή ναυτική Αρχή ή Βιβλιοθήκη: "Oύτω μοι δοκεί!".