ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Στη Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" δεν είμαστε "θαυματοποιοί" αλλά επιμελώς σκεπτόμενοι. Ό,τι διδάσκουμε είναι αυτό το οποίο οι επιστήμες των μαθηματικών και της γεωμετρίας αναδεικνύουν ως αξιώματα και αυτά χωρίς βερμπαλιστικές αναλύσεις αλλά με οξεία αντίληψη η οποία μετατρέπει το αξίωμα σε ασφαλή πράξη. Ένας βασικός τομέας της όλης ασφαλείας των μαθημάτων μας είναι και η ενσυναίσθηση της οδικής ασφαλείας των Ίππων και μαθητών μας, κάθε φορά που τους βγάζουμε εκτός Ιππευτηρίου σε εξωτερική περιίππευση. Βεβαίως, πολύ πριν ένας Εκπαιδευτής αναλάβει την εκπαίδευση μαθητή στη Σχολή μας έχει αποδείξει την πλήρη ικανότητά του σε όλους τους εκπαιδευτικούς τομείς και έχει κριθεί, υπό αυστηρότατους όρους, απολύτως κατάλληλος, ώστε τίποτε, πλέον, να μη μας εντυπωσιάζει από τους περαιτέρω χειρισμούς του. Επιπλέον, το εκπαιδευτικό Επιτελείο της Σχολής, παρακολουθεί αδιακόπως και επισταμένως τα μαθήματα μέσω του αυστηρώς τηρουμένου για κάθε μάθημα οπτικοακουστικού υλικού ώστε να προβαίνει σε ζωτικές συστάσεις ασφαλείας προς τους Εκπαιδευτές. Παρατηρώντας, όμως το οπτικοακουστικό υλικό από το τελευταίο μάθημα εξωτερικής περιιππεύσεως του Εκπαιδευτή Κωνσταντίνου στην αρχάρια μαθήτριά του Ιωάννα, δε μπορούμε παρά να εκπλαγούμε από τους απολύτως "γεωμετρημένους" χειρισμούς ασφαλείας του Εκπαιδευτή και Αρχηγού της Ομάδος μας Κωνσταντίνου ο οποίος, άθελά του, αποτυπώνει στις φωτογραφίες του μαθήματός του τον ασφαλέστατο Εκπαιδευτή Ιππασίας!
Ρυταγωγώντας την αρχάρια μαθήτριά του Ιωάννα, και πριν εξέλθη από τον χωματόδρομο της Σχολής στον ασφαλτόδρομο, ο Κωνσταντίνος την ρυταγωγεί δια συραγωγέως (ο ασφαλέστατος τρόπος) διατηρώντας ιδανικό μήκος ώστε να ελέγχει απολύτως την κίνηση του Ίππου, ενώ κραττά μήκος ασφαλείας στο αριστερό χέρι του επιμελώς διπλωμένο σε κουλούρα ώσρτε σε περίπτωση ανάγκης να μπορεί να απελευθερώσει όσο χρειασθεί. Κρατά αρκετά πίσω του τον Ίππο ώστε να μπορέσει να ελέγξει την κίνηση του ασφαλτόδρομου και το κάνει όχι τυπικά, όχι βαριεστημένα ή μηχανικά, αλλά ενεργότατα "σκύβοντας" προς την κατεύθυνση ελεύσεως των οχημάτων ώστε εγκαίρως να προβεί σε ακινητοποίηση ασφαλείας του Ίππου εάν χρειασθεί.
Βγαίνοντας στον ασφαλτόδρο, ολόσωστα, κινείται στο αντίθετο ρεύμα ώστε να ασκεί αποτελεσματικό και άμεσο έλεγχο των κινουμένων οχημάτων ενώ, επίσης ολόσωστα, ο ίδιος παραμένει εσωτερικά διότι παραμένοντας εξωτερικά (α) οι αντιθέτως ερχόμενοι οδηγοί εστιαζόμενοι στον ογκωδέστερο και εντυπωσιακότερο Ίππο αφήνουν σε "δεύτερη" οπτική αντίληψη τον ρυταγωγούνται άνθρωπο με αυξημένο κίνδυνο να τον παρασύρουν και (β) στην όποια περίπτωση κινδύνου από το εσωτερικό μέρος ο ρυταγωγών μπορεί να σύρει τον Ίππο εσωτερικά του δρόμου ενώ από το εξωτερικό μέρος και ο ίδιος εκτίθεται πρώτος σε κίνδυνο και τον Ίππο δεν μπορεί να οδηγήσει εσωτερικά προς αποφυγή του κινδύνου.
Ο Εκπαιδευτής έχει "περάσει" την δική του, αλάνθαστη, ενσυναίσθηση ασφαλείας και στη μαθήτριά του η οποία επιλέγει να κινηθεί, όπως πρέπει, στη δεξιά άκρη της οδού με πολύ καλή επαφή ηνιών.
Και πάρα πολύ σωστά, η μαθήτρια επιλέγει την αριστερή πλευρά της οδού, στο "κράσπεδο" εξόδου από αυτήν στη περίπτωση αντιθέτως ερχομένου οχήματος, πλησιάζοντας σεμία κλειστή στροφή εκ της οποίας ερχόμενο ένα γρήγορο όχημα, λόγω της φυγοκέντρου, θα έπεφτε επί του Ίππου εάν η μαθήτρια οδηγούσε στη δεξιά πλευρά της οδού!
Μικρές λεπτομέρειες που υπογραμμίζουν ένα πλαίσιο μιας Σχολής που από το 2005 λειτουργεί για την πρόοδο και τη χαρά των μαθητών της αλλά και την περηφάνια των Εκαπιδευτών της!