Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2019

Η ΙΔΑΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ 
ΚΑΛΠΑΣΤΙΚΟΥ "ΚΑΘΙΣΜΑΤΟΣ"



     Ο Κωνσταντίνος είναι ο πλέον αρχάριος μαθητής της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" και στο τελευταίο μάθημά του μας έδωσε την ιδανική εικόνα καλπαστικού "καθίσματος" ιππεύοντας με σέλλα, άνευ αναβολέων, τον Ίππο της Σχολής μας.

  Oι βασικές συνιστώσες του καλπαστικού "καθίσματος" είναι η κλίση του κορμού (1), η διεύθυνση του βλέμματος (2), η σχέση των πήχεων με τις ηνίες (3) η καθετότητα των κνημών (4) και η κλίση των πελμάτων (5). Και ο αγαπημένος Κωνσταντίνος μας  κ α ι  στις πέντε αυτές συνιστώσες, κατά το τελευταίο μάιθημά του επέδειξε ιδανικότητα! Συγκεκριμένα:

     1. Η κλίση του κορμού προς τα οπίσω αποτρέπει αναπηδήσεις της έδρας με συνέπεια απώλεια ισορροπίας και επιβαρύνσεις της ράχεως του Ίππου και, εν προκειμένω, η κλίση του κορμού του Κωνσταντίνου είναι η ιδανική εν σχέσει προς την υψηλή ταχύτητα του Ίππου του.

     2. Το βλέμμα του Κωνσταντίνου κατευθύνεται προς άνω και δεν παγιδεύεται "στα αφτιά" του Ίππου ή και προς τα κάτω. Έτσι, ο Ιππέας απαλλάσσεται από επικεντρώσεις εστιάσεως που συντελούν σε απώλεια ισορροπίας.

     3. Οι πήχεις του Κωνσταντίνου σχηματίζουν  ε υ θ ε ί α  με τις ηνίες, όπως πρέπει να συμβαίνει σε κάθε ιδανική ίππευση με ηνίες ώστε να διατηρείται ο έλεγχος διευθύνσεως του Ίππου αλλά και διακριτική ισορροπιστική αίσθηση "στηρίξεως" και όχι αμιγής στήριξη επί των ηνιών, κάτι το οποίο θα ήταν λάθος.

     4. Η κνήμη του Κωνσταντίνου είναι κάθετη ώστε να επιτρέπει στην πτέρνα να προσεγγίζει στο χαμηλότερο σημείο της χαμηλώνοντας το όλο κέντρο βάρους του Ιππέως, εδραιώνοντας ασφαλέστερο κάθισμα και καλύτερη ισορροπία ιππεύσεως.  

     5. Τα πέλματα του Κωνσταντίνου έχουν κλίση 45 μοιρών, την  ι δ α ν ι κ ή ώστε η πτέρνα να αγγίζει το χαμηλότερο, δυνατόν, σημείο προκειμένου να επιτυγχάνονται τα όσα ανωτέρω (4) αναφέρονται!

     Το συγκεκριμένο μάθημα, το δεύτερο του Κωνσταντίνου στη Σχολή μας, όπως και όλα τα μαθήματά μας, διεξήχθη με σεβασμό στο "Σχολείο Σιωπής" που εφαρμόζουμε, δηλαδή, χωρίς υπερβολική ομιλία, χωρίς υπερβολικές οδηγίες προς τον μαθητή και χωρίς καθόλου "φωνές", με αποτέλεσμα συχνά να ακούμε από τους μαθητές μας την επιθυμία τους να τους διορθώσουμε κάτι το οποίο δεν παρέλειψε να μας ζητήσει και ο αγαπημένος μας Κωνσταντίνος νομίζοντας, ίσως, ότι μας διαφεύγουν πιθανά ελαττώματα του μαθητή. Κάθε άλλο!

     Ο τρόπος διδασκαλίας της Ιππικής στη Σχολή μας είναι ...εγκεφαλικός και προγραμματισμένος ώστε χωρίς "δασκαλίστικες" παρεμβάσεις να ωθεί τον ίδιο τον μαθητή να ανακαλύπτει την ιδανικότητα της σχέσεώς του με τον Ίππο και να ρυθμίζει ο ίδιος το "κάθισμά" του ώστε να είναι, πρωτίστως, ασφαλής αλλά και αποτελεσματικός ως "κύριος" της κινήσεως του Ίππου του! "Σχεδιάζουμε" εξατομικευμένα το κάθε μάθημα ώστε Εκπαιδευτής του εαυτού του να είναι ο ίδιος ο ...μαθητής και, εμείς, αυτή την "σχεδίαση" προσφέρουμε. Όλα τα υπόλοιπα, είναι υπόθεση του μαθητή και, ασφαλώς, του Ίππου του προς τον οποίο όλοι οφείλουμε ευγνωμοσύνη.

     Στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" εκπαιδευόμαστε όλοι ανεξαιρέτως και, πρωτίστως, οι Εκπαιδευτές οι οποίοι έχουμε και την επιπρόσθετην υποχρέωση της προσεκτικής μελέτης του οπτικοακουστικού "υλικού" μετά από κάθε μάθημα, ώστε να εξαγάγουμε τα απαραίτητα συμπεράσματα που θα βελτιώσουν την ποιότητα των επομένων μαθημάτων κι έτσι φθάσαμε να είμαστε υπερήφανοι για τον μηδενικό δείκτη ατυχημάτων της Σχολής μας με την παράμετρο της ταχύτητος προόδου των μαθητών μας καταφέρνοντας να αναδείξουμε ιδανικώς καλπάζοντες μαθητές στο δεύτερο μάθημα και Εφιπποτοξότες στο ένατο, λόγος για τον οποίο ευγνωμονούμε τους Ίππους μας οι οποίοι μας δίδαξαν να τους γνωρίζουμε σε βάθος!


     Αγαπημένε μας Κωνσταντίνε, ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.