Παρασκευή 25 Μαΐου 2012

ΟΧΙ!
ΔΕΝ ΚΑΤΑΡΡΕΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ Σ' ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ!

     Μπορεί να είναι διάχυτη η εντύπωση ότι όλα καταρρέουν σ΄αυτό τον Τόπο, ότι όλοι και όλα έχουν διαφθαρεί, αλλά κάθε άλλο παρά είναι έτσι! Ευτυχώς, μπορεί το όνομα "Τσοχατζόπουλος" να προκαλεί εμετό αλλά ένα άλλο όνομα, αυτό του Κωνσταντίνου Λαψάνη έρχεται να αντισταθμίσει με υπερηφάνεια, τη ντροπή που μας κάνουν να νοιώθουμε οι διάφοροι "Τσοχατζοπουλαίοι"!

     Ο Κωνσταντίνος Λαψάνης είναι ένας νεαρός Συνέλληνας ο οποίος σπούδασε στο Τ.Ε.Φ.Α.Α. με ειδικότητα στην Καλαθοσφαίρηση. Ανάμεσα στην εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεών του και στην προπονητική του Αθλήματός του την οποία ασκεί στον Σύλλογο "ΤΥΦΩΝ", ο νεαρός Συνέλληνας σκέφθηκε να προσφέρει μία δυνατότητα εισαγωγής στην καλαθοσφαίρηση και, κατ΄ επέκταση στον Αθλητισμό, στα νέα παιδιά αυτής της τάλαινας Χώρας! Έτσι, ο Κωνσταντίνος Λαψάνης, παρά τις βαρύτατες στρατιωτικές κι επαγγελματικές υποχρεώσεις του διοργανώνει μία αθλητική εκδήλωση για τους σημερινούς "πιτσιρικάδες" δείχνοντάς τους ένα υγιές αθλητικό "μονοπάτι" με τον ακόλουθο τρόπο :




     Και, βέβαια, ο διοργανωτής είχε την πρωτοβουλία να καλέσει την "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" προκειμένου να παρουσιάσουμε την Παραδοσιακή Τοξοβολία στους νεαρούς προσκεκλημένους του, κάτι που θα κάνουμε με ιδιαίτερη χαρά, τιμώντας την οργανωτική πρωτοβουλία του και τη διάθεση προσφοράς του προς τους (σχεδόν...) συνομιλήκους του!

     O Kωνσταντίνος Λαμψάνης και η Ομάδα του, ο "ΤΥΦΩΝ" δεν εξαντλούν το ενδιαφέρον τους στην αθλητικοποίηση των νέων Ελλήνων. Έχουν ένα πολύ πιο φλέγον "ενδιαφέρον", συνεισφέροντας στον αγώνα κατά των ναρκωτικών. Όπως μας "πληροφορεί" η παρακάτω φωτογραφία, η εύστοχη προτροπή του Κωνσταντίνου και της Ομάδος του "ΤΥΦΩΝ" είναι : "Άσε τη ζωή που κάνεις, ψάξε τη ζωή που χάνεις!" και, ομολογουμένως, είναι ό,τι πιο αναγκαίο (δυστυχώς..) για πολλά νέα παιδιά, σήμερα!
   


Ο «ΚΥΚΛΟΣ»
ΩΣ ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΟ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΟ ΗΘΟΣ
ΤΩΝ
«ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ»


     Προσφάτως εντοπίσαμε στο διαδίκτυο έναν σημαντικό προπονητικό προβληματισμό μιας επιστήμονος, πτυχιούχου των Τ.Ε.Φ.Α.Α. ο οποίος έχει ως εξής:

"Η ψυχολογική κακοποίηση των αθλητών
και η ευθύνη όλων μας

Από πολύ νωρίς, μπαίνοντας στον αθλητικό στίβο και μεγαλώνοντας μέσα σ’ αυτόν άρχισε να με απασχολεί επίμονα η σχέση εξουσίας προπονητή-αθλητή. Με εντυπωσίαζε πάντα αρνητικά η λεκτική κακοποίηση που παρατηρούσα δυστυχώς σε όλη την αθλητική μου πορεία από την πλειοψηφία των προπονητών προς τους αθλητές τους. Και αυτή η κακοποίηση περιελάμβανε όλη την ηλικιακή γκάμα των αθλητών… Στην αρχή σαν παιδί, μου φάνταζε δεδομένη, ξέρετε, μέσα στην ‘λογική’ της εκπαίδευσης, αργότερα όταν ενηλικιώθηκα συνειδητοποίησα την ανηθικότητα της ‘λογικής’ αυτής και την απαγόρευα ρητά με συνοπτικές διαδικασίες προς το πρόσωπο μου.

Τι νομιμοποιεί έναν προπονητή να φωνάζει βρίζοντας τον αθλητή του; Να τον μειώνει επιδεικτικά μπροστά σε όλους, να τον περιφρονεί, να τον ειρωνεύεται, να του λέει συστηματικά ψέματα; Τίποτα και κανείς. Απλά η ανοχή των αθλητικών παραγόντων – και όχι μόνο – του δίνει μια άτυπη άδεια να το κάνει. Ελάχιστοι προπονητές γνωρίζουν ότι η συνεργασία με αθλητές κάθε ηλικίας σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει πάντα μια παιδαγωγική προσέγγιση προς αυτούς, ακόμα και αν είναι ενήλικες. Ο προπονητής είναι ο ‘πατέρας’, ο ‘ηγέτης’ μιας ομάδας, πρέπει να καθοδηγεί, να δίνει το παράδειγμα, να εμπνέει και να διατηρεί ισορροπίες.

Αυτό προϋποθέτει να έχει συναισθηματική νοημοσύνη ενηλίκου, βεβαίως. Γιατί αν συμβαίνει το αντίθετο, τότε μοιραία λειτουργεί εγωκεντρικά όπως ένα μικρό παιδί, αδιαφορεί για τα μέλη της ομάδας του, φέρεται βάναυσα και αυταρχικά, κρύβεται πίσω από το πέπλο της εξουσίας για να επιβληθεί και να νιώσει ηδονή, είναι ένας κουτσός συναισθηματικά άνθρωπος που προσπαθεί να βρει ταυτότητα μέσα από έναν τίτλο, κακοποιώντας όσους διαπιστώνει πως μπορεί…

Εδώ είναι και το πιο ανήθικο κομμάτι της όλης υπόθεσης. Αν έχεις ΗΘΟΣ, δεν μπορείς να κακοποιείς λεκτικά τον αθλητή σου. Έχουμε γεμίσει από προπονητές που παίρνουν ένα χαρτί και νομίζουν ότι ξέρουν. Αδιαφορούν για την ψυχολογία των αθλητών τους, μάλλον δεν έχουν καν ιδέα τι σημαίνει αυτό. Και πάνω απ’ όλα δεν έχουν το ταλέντο… Γιατί για να διευθύνεις μια ομάδα πρέπει να έχεις το χάρισμα: να αφουγκράζεσαι τον καθένα ξεχωριστά ως μονάδα, να έχεις ενσυναίσθηση, να γνωρίζεις για το κίνητρο επάρκειας, να έχεις διδαχτεί την προ-κοινωνική συμπεριφορά, να είσαι ειλικρινής με τους αθλητές, να αντέχεις να ζητάς συγνώμη, να κάνεις πάντα αυτοκριτική και διάλογο, να ξέρεις να ακούς, να μπορείς να δένεις τον κάθε ένα στο σύνολο και το μέγιστο μέλημά σου είναι να προστατεύεις όλους τους αθλητές σου. Εν ολίγοις, να μην αφήνεις κανέναν να νιώθει αόρατος ή παρείσακτος. Αυτός είναι ο ρόλος του προπονητή, να καταφέρει να κάνει τους αθλητές του να νιώθουν χρήσιμοι, να βοηθήσει να βρει το ρόλο του ο καθένας και να τον παροτρύνει να τον αναπτύξει. Μόνο τότε θα μεταμορφωθεί η ομάδα του.

Έπαιξα και παίζω μπάσκετ περισσότερο από μια δεκαετία συνολικά και σε όλες τις ηλικιακές εκφάνσεις της ζωής μου. Πέρασα από εθνικές και τοπικές κατηγορίες, γνώρισα δεκάδες συναθλήτριες και άλλους τόσους προπονητές. Το καλύτερο μπάσκετ το έπαιξα με προπονητές που μπορεί να μην είχαν την αρτιότερη τεχνική κατάρτιση, ήταν ωστόσο σωστοί παιδαγωγοί. Αργότερα, συνειδητοποίησα από τον προπονητικό θώκο, ότι οι νεαροί αθλητές αποδίδουν και αυτοί καλύτερα όταν ξέρουν ότι είσαι πάντα δίπλα τους με αυθεντικότητα και σεβασμό.

Είναι ωριμότητα να αναλαμβάνεις την ευθύνη μιας ήττας αντί να κοιτάς να ρίξεις το φταίξιμο στους άλλους και να αποφεύγεις τη δημόσια κριτική/επίπληξη. Είναι γνησιότητα να είσαι κοντά στον αθλητή και να τον στηρίζεις ακόμα και στις άσχημες στιγμές. Είναι καλλιέργεια ψυχής να μη θυμώνεις με το παραμικρό και να διαχειρίζεσαι ώριμα την οργή σου και είναι γενναιοδωρία να μπορείς να πεις μια καλή κουβέντα. Νομίζω πως είναι επιβεβλημένο καθήκον των αθλητικών παραγόντων (και των γονέων των ανήλικων αθλητών) να απαγορεύουν στους προπονητές να κακοποιούν τους αθλητές. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα των αθλητών να μην επιτρέπουν τη λεκτική κακοποίηση από τους προπονητές τους, αντί να τη θεωρούν δεδομένη. Είναι καθήκον της πολιτείας να περνάει από ψυχολογική εκπαίδευση τους προπονητές, γιατί οφείλουν να είναι πέρα απ’ όλα παιδαγωγοί.

Ο ερασιτεχνικός αθλητισμός / πρωταθλητισμός προσφέρει το εξής προνόμιο, μπορεί να είναι ανθρώπινος όσο και εποικοδομητικός, ας μην το στερούμε αυτό από τους αθλητές."

Της Σοφίας Ξυγαλά (πτυχιούχου Τ.Ε.Φ.Α.Α.)



     Η «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» είχε την αγαθή «τύχη» να «σχεδιασθεί» επάνω στο Πλατωνικό κοινωνικό πλαίσιο και να «εφοδιασθεί» με ένα κανονιστικό «οπλοστάσιο» που ρυθμίζει απολύτως και σε κάθε λεπτομέρεια συμπεριφοράς τα Μέλη της και τα Μέλη της εμπεριεχόμενης Ελληνικής Ομάδος Έφιππης Τοξοβολίας «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ».

     Ο, εξ αρχής, «σχεδιασμός» του δικού μας Οργανισμού βασίσθηκε στην αναγνώριση του Ήθους ως  κριτηρίου ομαδικής αποτελεσματικότητος με κατάληξη, σήμερα, να διαθέτουμε ένα ολοκληρωμένο Καταστατικό, έναν πλήρη Κανονισμό Λειτουργίας Ομάδος και μία σειρά λεπτομερών Οδηγιών προς Συνασκουμένους που δεν αφήνουν κανένα κενό υγιών διανθρωπίνων σχέσεων μεταξύ των Μελών μας. Κοινός  «παρονομαστής» όλου αυτού του κανονιστικού μας πλαισίου είναι ο σεβασμός προς την προσωπικότητα και την ατομική ελευθερία του άλλου! Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και το προπονητικό Ήθος στους «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ» κάθε φορά που βρισκόμαστε είτε στη Γραμμή Βολής, είτε στο Ιππευτήριο!

     Η προπονητική ευπρέπεια στην Ομάδα μας έχει την αρχή της στο ότι ουδείς, μηδέ εξαιρουμένου και του Αρχηγού της, θεωρεί εαυτόν ως διακρινόμενο των άλλων! Ο ίδιος ο Αρχηγός της θεωρεί εαυτόν ως Πολεμιστή ισότιμο των υπολοίπων και τούτο αναιρεί κάθε αποστασιοποίηση,  διασφαλίζοντας βαθύτερη αλληλοκατανόηση και αλληλοσεβασμό χωρίς το δέος προς τον «υπερκείμενο» (Προπονητή) που γεννά, τελικώς, φόβο, αποστροφή και αντιπαλότητα!

     Οι εκατοντάδες των Μελών μας έχουν προσέξει ότι ουδέποτε και παρά τις υψηλές απαιτήσεις των Προπονήσεών μας, κατά την διάρκεια της οιασδήποτε Προπονήσεώς μας υπήρξε, γενικώς, ύβρις, λοιδορία ή έστω απλή υποτίμηση Συνασκουμένου από τον Αρχηγό (προπονούντα) ή από Αρχηγό Βολής. Και όχι μόνον… Όλοι οι Συνασκούμενοι  με την είσοδό τους στην Ομάδα αναπροσαρμόζουν (λόγω Κανονισμού και Οδηγιών) και την κοινωνική συμπεριφορά τους επί τα βελτίω ώστε, ακόμη και μεταξύ τους, εν ώρα Προπονήσεως να μην έχει ποτέ ακουστεί η παραμικρή απρεπής έκφραση στα τέσσερα χρόνια λειτουργίας της Ομάδος μας! Είναι χαρακτηριστικό το μοναδικό αποτέλεσμα ευπρεπούς ομαδικής συμπεριφοράς κατά την διάρκεια των Προπονήσεών μας, όπου όλοι επικοινωνούμε σιωπηρά, σχεδόν, δια νευμάτων, ακόμη και στο Ιππευτήριο όπου, αναγκαστικώς, λόγω ανοιχτού πεδίου και φυσικών συνθηκών η ένταση της φωνής είναι αναγκαία για τον προπονούντα!

     Η αδιάκοπη συχνότητα της προπονητικής μας δραστηριότητος με τις ιδιαίτερες εντάσεις που προκαλεί -κυρίως- η Ιππασία, θα συγχωρούσε μύρια όσα περιστατικά αγενούς ή και βίαιης συμπεριφοράς από τον προπονούντα  προς τους Συνασκουμένους, όμως δεν επιτρέψαμε ποτέ (!) να σημειωθεί ούτε ένα τέτοιο περιστατικό στα τέσσερα χρόνια της λειτουργίας μας σεβόμενοι την προσωπικότητα των Μελών μας, κυρίως δε την ίδια την Έφιππη Τοξοβολία! Εάν, δε, προσέξει ο αναγνώστης όχι μόνον το παρόν κείμενο αλλά και όλη την μεταξύ μας επικοινωνία θα παρατηρήσει ότι για μας πάντοτε το «Μέλος» και ο «Συνασκούμενος» γράφονται με κεφαλαίο το πρωτόγραμμα, ως απόδοση Τιμής και αναγνώριση του όρου όχι ως απλού ουσιαστικού αλλά ως κυρίου τίτλου με όλον τον συνεπαγόμενο σεβασμό! Το ίδιο ισχύει και σε κάθε αναφορά του όρου «Προπόνηση» διότι η δική μας Προπόνηση δεν αποτελεί μιαν απλή διαδικασία απλής αναπτύξεως δεξιοτήτων, αλλά μία πλήρη παιδαγωγική τελετουργία συνδυαστικής αναπτύξεως Ήθους και δεξιοτήτων, όπως ακριβώς απαιτείται για έναν πραγματικό Πολεμιστή.

     Τέλος, θεωρούμε απαραίτητο να αναφερθούμε στον θεσμό του «Κύκλου» ως βασικού μέσου στην εδραίωση αγαθών σχέσεων κι ευπρεπούς συμπεριφοράς μεταξύ των Μελών της Ομάδος, ενός θεσμού ο οποίος αποτελεί θεμέλιο δίκαιης διοικήσεως όλων των πολεμικών νομαδικών Κοινωνιών της Ευρασίας από τις οποίες τον δανεισθήκαμε. Από την αρχή της λειτουργίας της Ομάδος μας συνηθίζουμε, μετά το πέρας των Προπονήσεών μας να καθόμαστε όλοι οι Συνασκούμενοι κυκλικά γύρω από τον Αρχηγό, δεξιά οι άνδρες και αριστερά οι γυναίκες, ώστε ένας προς ένα να διατυπώνουμε ευθαρσώς τις αρνητικές σκέψεις, διαθέσεις, εντυπώσεις και συναισθήματα κατά πρόσωπον εκείνου που θεωρούμε ότι μας τα προκάλεσε και να δίδεται η ευκαιρία παροχής εξηγήσεων ή και συγγνώμης, αποκαθιστώντας έτσι κάθε αναφυόμενο πρόβλημα συμπεριφοράς και σχέσεων. Ο «Κύκλος», για μας, δεν αποτελεί βήμα εκφράσεως «ευχαριστιών» ή «ευαρεσκείας», αλλά βήμα εκφράσεως παραπόνων και δυσαρεσκείας με πρώτο κρινόμενο τον προπονούντα ο οποίος, έχοντας κατά νου ότι στο τέλος θα κριθεί φροντίζει να μη δίδει «λαβές» παραπόνων και δυσαρεσκείας.


     Ο «Κύκλος», λοιπόν, των πολεμικών νομαδικών Κοινωνιών της Ευρασίας, αποτελεί το δικό μας «κλειδί» ευρύθμων κι αγαστών σχέσεων, εξασφαλίζοντας στην Ομάδα των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» υψηλό προπονητικό ήθος.

Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΤΗΣ
ΕΦΙΠΠΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ




     Απόψε, στις 22.30, στο διαδικτυακό ραδιόφωνο “EOELLAS Web Radio”, οι Πρόδρομος Κοφσανίδης και Περικλής Τσιούτσιος θα παρουσιάσουν την Έφιππη Τοξοβολία με καλεσμένο τον Αρχηγό της Ελληνικής Ομάδος Έφιππης Τοξοβολίας Αριστοτέλη Καλέντζη.

      Ζωντανή ακρόαση 
                                                   



ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ "ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΕΛΛΗΝΩΝ"

Ο «Ερευνητικός Οργανισμός Ελλήνων» έχει ιδρυθεί στις 28 Δεκεμβρίου 2001 και είναι ένας μη κερδοσκοπικός Οργανισμός με σκοπό τις μελέτες και τις έρευνεες στις θεματικές ενότητες : 1) ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, 2)ΑΝΕΞΗΓΗΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΑ, 3)ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.  Εδώ και κάποια χρόνια εκδίδει και δικό του περιοδικό το «ΝΕΜΕΣΙΣ». Ο Ε.Ο.Ε., μέσω της «Ηistory moments by eoe», δραστηριοποιείται και σε ντοκιμαντέρ με κορυφαίο το  "21/12/2012 : «Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ». Ο Ε.Ο.Ε. είναι, επίσης, "ανοιχτός" σε όλα τα ερασιτεχνικά συγκροτήματα οποιασδήποτε μουσικής κατηγόριας, προκειμένου να τα βοηθήσει στην προβολή τους.

Επικοινωνία:
Ε-mail/msn : eoellas@yahoo.gr
Τηλέφωνο : 6940827501.

Θα μας βρείτε:


ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΕΔΩ

Τρίτη 22 Μαΐου 2012

ΘΑ ΔΙΑΣΧΙΣΕΙ ΕΦΙΠΠΟΣ ΤΙΣ ΑΛΠΕΙΣ...
...και μας έκανε την Τιμή να τον εκπαιδεύσουμε στην Ιππασία!


     Μπορεί να έχει "γυρίσει" την Ευρώπη με το ποδήλατό του αλλά ο σκοπός του είναι να διασχίσει τις Άλπεις ...έφιππος! Ακολουθώντας τις οπλές των Ίππων του Ιουλίου Καίσαρος, ο δικός μας Χαράλαμπος ξεκίνησε το δικό του διαλπικό ταξίδι μαθαίνοντας κοντά μας Ιππασία. Σήμερα ήταν το δεύτερο, ΜΟΛΙΣ!, μάθημά του και όχι μόνο διηύθυνε σε βάδην και τροχασμό τον Ίππο του αλλά και "πέρασε", γυμνιππευτικά και χωρίς σέλλα, διαδρομή ...βαλβίδων! Τα αποτελέσματα της προόδου του φαίνονται στις εικόνες. Εκείνο που δεν φαίνεται είναι το πρώτο του "δείγμα" συραγωγήσεως το οποίο, χωρίς καν να διδαχθεί, μας επέδειξε, συραγωγώντας έναν Ίππο καθόλου "εύκολο"! Όταν του προτάθηκε να του διδαχθεί το "πώς" γίνεται μία συραγώγηση απήντησε ότι ήδη μελέτησε το εκπαιδευτικό εγχειρίδιό μας και θα μπορούσε αμέσως να μας δείξει το τι έμαθε, οπότε, μας ξάφνιασε όλους με μία ακριβέστατη συραγώγηση του "Σκούμπι" μας!... Τα ταλέντα ...κυκλοφορούν ανάμεσά μας και είναι αρκετά σ΄ αυτή την Ομάδα...


      Εμείς απλώς νοιώθουμε για μια ακόμη φορά χαρούμενοι για έναν αρχάριο με ...λαμπρό μέλλον!


ΟΛΟΕΝΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗ ΦΥΣΗ!


     Μπορούμε , πια , να πούμε ότι είμαστε απόλυτα "ενσωματωμένοι" με τη Φύση! Οι νέοι χώροι των Προπονήσεών μας απεδείχθησαν ακόμη καλύτεροι από τους προηγούμενους και το όλο προπονητικό μας πρόγραμμα "σοφό"!


     Οι Συνασκούμενοι ακόμη πιο εύρωστοι, έφιπποι ή στη γραμμή βολής, αποδεικνύουν με τις επιδόσεις τους τη βελτίωση των δεξιοτήτων τους.


     Ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας, οι Εφιπποτοξότες συμπαρατάσσονται και συνασκούνται επί ίσοις όροις, όπως ακριβώς σε κάθε πολεμική φράτρα που αντιμετωπίζει τον κοινό εχθρό, αυτόν που σήμερα ονομάζεται "παρακμή" και "κατάπτωση Αξιών"!


     Μας δίνει ιδιαίτερη χαρά όταν τους βλέπουμε να καταφθάνουν με τα ποδήλατά τους, αμέσως να ...προθερμαίνονται συστηματικά και κατόπιν να πιάνουν τα Τόξα και να ..."κεντάνε" τρέχοντας σε ορεινό έδαφος :


     Σε λίγες μέρες οι ανόητοι θα επιτρέψουν και πάλι στο σύστημα να τους δώσει τη "χαριστική βολή στον ...οργασμό τους με την εκλογική απάτη! "Ουδέν κακόν", αφού έτσι θα αποφευχθούν επιπλέον "τερατογενέσεις ή και απλές διαμαρτίες περί την διάπλαση"... 


     Ασχέτως των ανοήτων, οι νοήμονες Εφιπποτοξότες θα βελτιώσουμε τη σχέση μας με τη Φύση, θα οξυγονώσουμε περισσότερο τον εγκέφαλό μας και θα εντείνουμε τον οργασμό των αντοχώνμας ώστε να βγούμε νικητές από την κρίση των Αξιών η οποία, άλλους τους οδηγεί στον αφανισμό.


Αυτό είναι "Έφιππη Τοξοβολία"!  

Κυριακή 20 Μαΐου 2012


ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΕΙΣΜΟ ΣΤΗ Β. ΙΤΑΛΙΑ


Mετά τον σημερινό σεισμό
των 6 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ
που έπληξε πόλεις και χωριά
μεταξύ της Μπολόνια και της Φεράρα,
στη Βόρεια Ιταλία,
εκφράζουμε την οδύνη μας
για τα δεινά του φίλου Ιταλικού Λαού
και των δικών μας αγαπημένων Προσώπων,
Μελών και φίλων της Ομάδος μας,
που ζουν στην πληγείσα περιοχή
κι ευχόμαστε ταχεία επούλωση των «πληγών»
που προξένησε η νέα αυτή καταστροφή!


Σάββατο 19 Μαΐου 2012

ΣΤΗΝ ...ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ!

     Ο φίλος μας Κωνσταντίνος έχει καιρό να προπονηθεί μαζύ μας δε παύει, όμως, να αγαπά την Ομάδα μας  και, ως "θαμώνας" του διαδικτύου, να μας ενημερώνει για τις όποιες "ενδιαφέρουσες" εξελίξεις!

     "Ανακαλυπτικός", όπως πάντοτε, ο Κωνσταντίνος, μας ενημέρωσε και γραπτώς και δια ζώσης ώστε να πληροφορηθούμε την "εξάτμιση" και τον εξευτελισμό μιας ολιγάριθμης, μονοψήφιας, παρέας η οποία, με πρόσχημα την "ιδεολογική αντιπαλότητα", προέβαινε σε μία εργολαβική διαδικτυακή  συκοφάντηση της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" και του έργου μας. 

     Πράγματι, στο παρελθόν και κατ΄ εφαρμογή των Κανονισμών μας, διεγράψαμε για λόγους ήθους κλπ τέσσερα πρόσωπα από το δυναμικό της Ομάδος μας. Εκείνοι, χολωμένοι και ακολουθώντας τα γνωστά τερτίπια νοσούντων χαρακτήρων συγκρότησαν τη "γλυκειά συμμορία" η οποία με υβριστικά διαδικτυακά λασπολόγια από το ιδιόκτητο "Φόρουμ" τους θα μας ...σπίλωνε, προσεταιριζόμενα, μάλιστα και μία γερμανίδα ομιλάρχισσα του μεγάλου ουγγρικού Οργανισμού, κάτω από τον ποδόγυρο της οποίας "κρύφτηκαν"! Ιστορίες γνωστές κι επαναλαμβανόμενες άνευ αξίας και, κυρίως, άνευ σημασίας αν δεν υποδήλωναν τα "ήθη" ενός κόσμου ο οποίος, αντί να παράγει έργο που θα τον αναγόρευε υπεράνω των άλλων δεν προσπαθούσε να καταβιβάσει τους άλλους υποκάτω του εαυτού του ώστε ο ίδιος να αποκτήσει ..."ύψος"!

     Το αποτέλεσμα: Η γερμανίδα ομιλάρχισσα εξεδιώχθη από τον ουγγρικό Οργανισμό τον οποίο προσπάθησε να υπονομεύσει και η εγχώρια "παρέα" της διασπασμένη εις τα εξ ων συνετέθη..., αναζητά νέο ...ποδόγυρο προκειμένου να συνεχίσει να συκοφαντεί κάποιους οι οποίοι αντί για ίντριγκες προτιμούν να παράγουν Πολιτισμό.

     Η βλακεία είναι, όντως, ακαταμάχητη αλλά και πολύ διασκεδαστική για όποιον απλώς την παρατηρεί έστω κι αν υφίσταται τις συκοφαντικές επιπτώσεις της. Και η "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" ήδη έχει επισημάνει αυτό το πάνδημο ελάττωμα, αναγνωρίζοντάς του, μάλιστα και δικαίωμα ...υπάρξεως! Σε ένα προηγούμενο δημοσίευμά μας (παράγραφος 6) είχαμε αναφερθεί διεξοδικώς σε αυτό και, προς θεού..., ουδέποτε πιστεύσαμε ότι η βλακεία αποτελεί "προνόμιο" μόνον των ελλαδιτών ' εξαίρεση δεν αποτελούν ούτε οι γερμανοί! 

      Ευχαριστούμε τον φίλο μας Κωνσταντίνο για την ενημέρωση και αφιερώνουμε το επόμενο τραγουδάκι της Μελίνας Τανάγρη σε όσους νομίζουν ότι η ...μοχθηρία είναι προτιμητέα της ...παραγωγής Πολιτισμού, αφήνοντας τις ίδιες τις περιστάσεις να τους στείλουν στην ...ανακύκλωση :


ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ "ΜΑΓΕΙΑ" ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ




     Άν η "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" ήταν, απλώς, ένας φορέας Εφίππων Πολεμικών Τεχνών, θα παρέμενε ένας Οργανισμός ...περιορισμένων προσδοκιών κι απαιτήσεων! Οι Τέχνες, γενικώς, δεν είναι παρά τα μέσα προς έναν ανώτερο σκοπό, την παραγωγή Πολιτισμού και προς αυτόν, ακριβώς, τον σκοπό αποβλέπει η "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ"! Για όλους εμάς, το εφιπποτοξοτικό αντικείμενο δεν εξαντλείται στην καλπαστική διαδρομή της προπονητικής ή αγωνιστικής διαδικασίας αλλά από αυτήν ξεκινά για να χαθεί στα βάθη μιας άοκνης και μαγικής, πολιτισμικής παραγωγής που δεν έχει όρια.


     Αν προσέξει κανείς την πορεία της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" θα καταγράψει μια πορεία πρακτικής αλλά και αισθητικής προσεγγίσεως της Πολεμικής Τέχνης της Έφιππης Τοξοβολίας ως πολιτισμικής συνιστώσας και όχι ως ένα απλό Άθλημα ή μία κοινή Τέχνη.


     Γιατί "Έφιππη Τοξοβολία" και ποιά η πολιτισμική υφή της ανά τους αιώνες και ανά τους Λαούς; τι είναι αυτό που την κάνει "παγκόσμια πολιτισμική κληρονομιά" υποχρεώνοντας την "UNESCO" να την αναγνωρίσει και να την θέσει υπό την αιγίδα της;


     Στην ατέρμονα, αυτή, "αναζήτησή" μας διασταυρωθήκαμε με έναν ρέκτη ερευνητή αλλά κι Εφιπποτοξότη, Πέρση ο οποίος ζει στη Βρεταννία, ειδικευμένο οχι μόνον στην Πολεμική Τέχνη μας αλλά και στον αρχαίο περσικό οπλισμό. Του ζητήσαμε να μας "ξεναγήσει" στο ιστορικό παρελθόν αλλά και στο παρόν της Έφιππης Τοξοβολίας της Πατρίδος του με την τεράστια Ιστορία κι εκείνος μας υποσχέθηκε ότι σύντομα θα τιμήσει το Ιστολόγιό μας με ένα εκτενές άρθρο του το οποίο αναμένουμε με αγωνία. Σας το συνιστούμε θερμά!

Πέμπτη 17 Μαΐου 2012


Ο ΜΟΓΓΟΛΙΚΟΣ ΧΑΛΙΝΟΣ



     Αν προσπαθούσαμε να ορίσουμε γενικά την «Μογγολία» θα λέγαμε ότι αποτελεί τον κανόνα της υπεραπλουστευμένης αλλά και πλέον αποτελεσματικής προσαρμογής στη Φύση. Η Μογγολία, ως μία γεωγραφική …αντιξοότητα για τους κατοίκους της, με τις ακραίες μεταβολές τοπίου και καιρού λόγω του αχανούς του εδάφους της, προκαλεί τον άνθρωπο σε διαρκή εγρήγορση και αναπροσαρμογή προκειμένου να επιβιώσει. Σ’  αυτή την χώρα τα πάντα, όπως κι ο άνθρωπος, θα πρέπει να χαρακτηρίζονται από λειτουργική απλότητα και ασφαλή αποτελεσματικότητα συμπεριλαμβανομένου και του …χαλινού που, για τους Μογγόλους, είναι το «πηδάλιο» μιας αντίξοης καθημερινότητος.


     Μελετώντας και ταξιδεύοντας στη Μογγολία διαπιστώνεις ότι δεν είναι διόλου τυχαίο ότι το ιερό σύμβολο της Χώρας είναι η Σβάστικα, αυτή η γραμμική αλληγορία της ηλιοκεντρικής δημιουργίας. Λιτή και λειτουργική ως σύμβολο, η Σβάστικα εκπροσωπεί το κάθε τι στη Μογγολία : την απλότητα των Μογγόλων, την επιτυχή κινητικότητά τους ως νομαδικού λαού σε ένα αχανές τοπίο και, κυρίως, την ένταξή τους σε μία φυσική, ηλιοκεντρική, αναγκαιότητα μέσα σε μία γεωγραφική περιοχή η οποία ταλανίζεται από μακρούς, άγονους, χειμώνες και πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.


     Εδώ, στη Μογγολία, διαπιστώνεις ότι αυτή η Χώρα ταυτίζεται με το γένος των Ιππιδών (Equidae) με κυρίαρχο το είδος «Ίππος» (Equus caballus). Και γι αυτό ακριβώς το είδος οι Μογγόλοι έχουν καθιερώσει μία ιπποσαγή ανάλογη της απλότητας αλλά και αποτελεσματικότητας που χαρακτηρίζει τη δύσκολη καθημερινότητά τους. Το ίδιο ισχύει, ασφαλώς  και για τον χαλινό.


     Ο μογγολικός χαλινός δεν είναι παρά ένα μήκος σκύτινου ιμάντα με επιμέρους κομβικές διαμορφώσεις και σιδερένια, "σπαστή", στομίδα. Αποτελεί μιαν αποτελεσματική, εύχρηστη οικονομική χειροποίητη κατασκευή η οποία μπορεί να προσαρμοσθεί γρήγορα και με ασφάλεια σε κάθε μεγέθους κεφαλή Ίππου, ανά πάσα στιγμή και υφ’ οιεσδήποτε συνθήκες, ενώ, με μηδενικό κόστος μπορεί να αποκατασταθεί η οποιαδήποτε ζημιά μπορεί να προκληθεί κατά την χρήση του. Ο μογγολικός χαλινός έχει «εμπνεύσει» πολλούς Δασκάλους της σύγχρονης Φυσικής Ιππασίας οι οποίοι προωθούν «δικές» τους παραλλαγές αυτού του χαλινού, ενώ, στη πραγματικότητα πίσω από αυτούς εξακολουθεί να βρίσκεται το πολεμικό πνεύμα της μογγολικής Αυτοκρατορίας του Τζίγκις Χαν, από την εποχή του οποίου «κατάγεται» ο, ίδιος μέχρι και σήμερα, μογγολικός χαλινός.


     Όχι ότι δεν μπορεί να είναι κατασκευασμένος από άλλα υλικά, έως και ημιπολύτιμα μέταλλα (χαμηλό ασήμι) αλλά ο μογγολικός χαλινός, όπως προαναφέρθηκε, είναι, κατά βάση, σκύτινος. Το υλικό αυτό είναι και άφθονο στη Μογγολία και πολύ πρακτικό αφού επιδέχεται εύκολα κατεργασία και συντήρηση, ενώ είναι και αρκετά ανθεκτικό στη χρήση.


     Η συνδεσμολογία των επί μέρους τμημάτων του είναι με αυτοτελείς κόμβους ή διελεύσεις μέσω θηλιών που διαμορφώνονται επάνω στα ίδια τα σκύτινα τμήματά του. Το σκύτος με την χρήση εξομαλύνεται και η συνδεσμολογία του με τα τεντώματα γίνεται συνεχώς ολοένα και πιο αποτελεσματική.


     Εκτός από τα αντίστοιχα προς τον δυτικό χαλινό μέρη που διαθέτει (κορυφαία, παραγναθίδια, υποδέραιο, επίρρινο) ο μογγολικός χαλινός διαθέτει επιπλέον ένα, επίσης, σκύτινο  μήκος το οποίο έχει την αποστολή ρυταγωγέως, μονίμως στερεωμένο στο αριστερό παραγναθίδιο, στο ίδιο ακριβώς σημείο στο οποίο στερεώνεται ο αριστερός κρίκος της στομίδας. Ο Ιππέας κρατά με το ίδιο (αριστερό) χέρι την αριστερή ηνία και τον μόνιμο ρυταγωγέα καθ'  όλη την διάρκεια της ιππεύσεως. Συχνά, στο δεξιό παραγναθίδιο, στο ίδιο σημείο που στερεώνεται ο δεξιός κρίκος της στομίδος, προσαρτάται μία σκύτινη θηλειά η οποία χρησιμοποιείται για την πρόσδεση άλλου ρυταγωγούμενου Ίππου. 



     Ο μογγολικός χαλινός δεν διαθέτει σημείο πιέσεως στο μέτωπο και η συνδεσμολογία του δεν αντιστοιχεί προς εκείνη των χαλινών των δυτικών χωρών στους οποίους υπάρχουν πόρπες στερεώσεως. Στον μογγολικό χαλινό εφαρμόζονται κόμβοι του ιδίου του σκύτινου δέρματος, αντί μεταλλικών πορπώσεων. Σε ό,τι αφορά τις ηνίες, το πλεονέκτημά τους στον μογγολικό χαλινό είναι ότι αφαιρούνται και αντικαθίστανται εύκολα με ελάχιστο κόστος, αλλά και ο τρόπος στερεώσεώς τους στον χαλινό είναι στερεός και εύκολος. Επίσης, στον μογγολικό χαλινό παρατηρούνται ειδικές αναδιπλώσεις των σκυτίνων τμημάτων του κυρίως υλικού κατά τρόπο ώστε να μη ερεθίζουν το δέρμα του Ίππου.


     Το μέγεθος και η ποιότητα του μογγολικού χαλινού είναι ανάλογα με εκείνα της φορβειάς. Με άλλα λόγια, αν σε μία μογγολική φορβειά προσθέσουμε στομίδα τότε σχηματίζουμε έναν μογγολικό χαλινό. Ας φαντασθούμε πόσο πιο περίπλοκος είναι ο δυτικός χαλινός συγκρίνοντάς τον με μία δυτική φορβειά…


     Αυτή ακριβώς είναι η απλότητα της ίδιας της Μογγολίας η οποία είναι παράμετρος της σοφίας του μογγολικού λαού ο οποίος αφομοιώνεται από τη Φύση ζώντας μέσα σ΄ αυτή!


     Ο μογγολικός χαλινός είναι δύο τύπων : δερμάτινος και ασημένιος. Ο δερμάτινος χαλινός διακρίνεται σε απλό και διπλό. Ο ασημένιος κατασκευάζεται, κυρίως, για διακοσμητικούς λόγους. Άλλωστε οι Μογγόλοι από τους αρχαίους χρόνους χρησιμοποιούσαν πολύτιμα και ημιπολύτιμα μέταλλα για την διακόσμηση των ιπποσαγών τους. Η χρήση αργύρου στη διακόσμηση ιπποσαγών ήταν διαδεδομένη ανέκαθεν στις ανατολικές περιοχές της Μογγολίας.


     Όπως αναφέρεται παραπάνω, ο μογγολικός χαλινός αποτελεί προέκταση της μογγολικής φορβειάς. Ειδικώς, τα μέρη του μογγολικού χαλινού είναι : (q) η στομίδα, (r) οι παραγναθίδες των οποίων η προέκταση σχηματίζει την καμπύλη της κορυφαίας, (j) το υποδέραιον, (y) το επίρρινον, ενώ επιπροστίθενται και οι ηνίες  και, επιπλέον, στην αριστερή πλευρά προσαρτάται και ο σκύτινος ρυτήρας.
     Το σκύτινο δέρμα το οποίο χρησιμοποιείται για την κατασκευή ενός μογγολικού χαλινού έχει πάχος 2-4 mm και μέσο πλάτος 30 mm με συνολικό μήκος περίπου 4 m, από τα οποία το 1.9 m προορίζεται για τον κυρίως χαλινό και τα υπόλοιπα για τις ηνίες. Ο μογγολικός χαλινός, όπως προανεφέρθη, μπορεί να είναι απλός ή, για λόγους μεγαλύτερης αντοχής, διπλός. 
 
     Oι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" χρησιμοποιούμε συχνά στις Προπονήσεις μας μογγολικό χαλινό (χωρίς, βεβαίως, τον παρεκταματικό ρυτήρα) ως αποτελεσματική λύση σε ιδιαίτερες καταστάσεις. Τα συμπεράσματά μας από την χρήση του είναι κάτι παραπάνω από θετικά. Οι Λαοί βιώνουν τη φυσική πραγματικότητα και διδάσκονται από αυτήν...

Τετάρτη 16 Μαΐου 2012

ΔΡΑΠΕΤΕΥΕΙ Ο ΑΡΧΙ-ΤΥΡΑΝΝΟΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ;




     Σάλο και εντονότατες συζητήσεις έχουν προκαλέσει στο πολιτικό παρασκήνιο ορισμένες εκφράσεις που χρησιμοποίησε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας κατά τη διάρκεια των συναντήσεών του με τους εθνοπροδότες "πολιτικούς αρχηγούς" την Κυριακή. Οπως αποκαλύφθηκε από τα πρακτικά που δόθηκαν χθες το βράδυ στη δημοσιότητα ο πρόεδρος της δημοκρατίας που από το Σύνταγμα ...είναι ο "εγγυητής του πολιτεύματος" είναι εξαιρετικά ανήσυχος για την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα (διάβαζε: ΓΙΑ ΤΟ ΤΟΜΑΡΙ ΤΟΥ!) αλλά κυρίως για τα όσα εμφυλιοπολεμικά θα ακολουθήσουν, πρόκειται δε να ...εκπλήξει με τις "κινήσεις" του.

Εμείς επισημαίνουμε:

     Αν, κατά Πλάτωνα (Πολιτεία, βιβλ. η') η δημοκρατία αποτελεί την μήτρα της τυραννίας, ο Κάρολος Παπούλιας, ως εγγυητής της, είναι ο εγγυητής της τυραννίας εν Ελλάδι! Γίνεται,δε, πασιφανές οτι μπορεί στις τελευταίες "εκλογές" να μην εκλέξαμε κυβέρνηση αλλά συμφωνήσαμε...ομοφώνως περί του ΑΡΧΙ-ΕΝΟΧΟΥ ο οποίος δεν είναι άλλος από τον Κάρολο Παπούλια ο οποίος υποθάλπει την εσωτερική τυραννία,...εγγυώμενος υπέρ αυτής! Ούτω πως θα επιπροσθέσω και την δική μου "προτροπή" : ΣΚΑΤΑ ΣΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΣΟΥ ΚΑΛΟΠΛΗΡΩΜΕΝΕ ΚΑΙ ΟΝΕΙΔΙΣΜΕΝΕ ΑΡΧΙ-ΤΥΡΑΝΝΕ ΚΑΡΟΛΕ ΠΑΠΟΥΛΙΑ!
Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης

Κυριακή 13 Μαΐου 2012

Ο "ΚΥΚΛΟΣ" ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΙΩΝ ...ΙΔΑΛΓΩΝ!




     "Ιδαλγός" (Hidalgo) είναι για τους Ισπανούς ένας τίτλος ευγενείας που προηγείται του "Ιππότου" και υποδηλώνει τον πρωτοείσακτο στην Ιπποτική Οικογένεια. Η λέξη, κάποτε, διεθνοποιήθηκε για να υποδηλώνει κάθε πρωτοείσακτο σε κάποιαν ευγενή κατεύθυνση κι έτσι χρησιμοποιείται και στη σύγχρονη Ελληνική επικοινωνία... Με τον παραπάνω τίτλο, εμείς, πλέον, αναφερόμεθα στην Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" η οποία διαμορφώνει μιαν, ιδιαίτερα, ποιοτική δυναμική, προσελκύοντας Μέλη πολύ πέραν του "συνηθισμένου"!

     Πανεπιστημιακές Καθηγήτριες που, άνετα οδηγούν με ...κλειστά μάτια τον Ίππο τους ως άλλες ..."Ελ Σιντ", επίσης, πανεπιστημιακοί Καθηγητές που αφιερώνονται στη κατασκευή των πλέον επακριβών παραδοσιακών βελών ως άλλοι ..."Γουλιέλμοι Τέλοι", ειδικοί της Κινεζικής Ιατρικής οι οποίοι μας αφήνουν άφωνους με τις ιππικές επιδόσεις τους ως άλλοι ...Κοζάκοι "Ντζιγκίτοβκα", όλοι, σιγά-σιγά, δίνουν το "rendez-vous" τους στην Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" η οποία, ξεπερνώντας την πλέον αίσια προσδοκία, έφτασε τον αριθμό των υπέρ- 350 Μελών!


     Το "Μαντείο" της Ομάδος μας που λέγεται "Ιωάννα", το είχε προβλέψει άλλωστε : τούτη την Άνοιξη έρχεται ακόμη μεγαλύτερη πρόοδος για τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" και το "Μαντείο" μας ουδέποτε έπεσε "έξω"!

     Το τελευταίο Σάββατο "ενώθηκε" με την Ομάδα μας ακόμη μία ιδιαίτερη προσωπικότητα, ο Συνασκούμενος, πλέον, Χάρης. Ο Χάρης, μας είχε προ ημερών τηλεφωνήσει για να μας ζητήσει να εκπαιδευθεί κοντά μας στην Ιππασία προκειμένου να διασχίσει τις Άλπεις, στα ίχνη του Ιππικού του Ιουλίου Καίσαρος!


     Βιωματικός αθλητής, ο ίδιος, ποδηλάτης μακρών αποστάσεων (έχει έρθει από το ...Λονδίνο με ποδήλατο φορτωμένο με 35 κιλά αποσκευές!) και θαυμαστής των εμπειριών του φίλου Tim Cope , σπούδασε Κινεζική Ιατρική στη Κίνα και βρέθηκε να τοξεύει μαζύ μας λες και ήμασταν χρόνια στη Γραμμή Βολής.


     O "Kύκλος" των σπουδαίων Ιδαλγών δείχνει να "ανασαίνει" στα πρόσωπα κάποιων Ελλήνων που ιππεύουν και τοξεύουν... Παρήγορο μήνυμα, σε μια Κοινωνία που καταρρέει οσημέραι...

Σάββατο 12 Μαΐου 2012

TO "NTEMΠΟΥΤΟ"
ΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΡΙΑΣ ΙΠΠΑΣΙΑΣ

Η αρχάρια Στέλλα, χωρίς σέλλα, περνά βαλβίδες γυμνιππευτικώς.

      Η Στέλλα μας είναι μία αρχάρια η οποία, όπως όλοι οι αρχάριοι στην Ομάδα μας, ενθαρρύνεται να "διδάξει", υπό επίβλεψη, αυτό που κατέχει καλά σε κάθε νεοεισερχόμενο. Αυτό αποτελεί την πάγια εκπαιδευτική "φιλοσοφία" μας ώστε ο, πάντοτε υπό επίβλεψη, διδάσκων να ενισχύει τις γνώσεις και τις δεξιότητές του και να αυτοεισάγεται στη μεθοδολογία του Εκπαιδευτού, ήδη, από το στάδιο του αρχαρίου!

Ο Ακάδημος βοηθά τον μικρό Νικόλα.

     Η διαδικασία της διδασκαλίας ενός εκπαιδευόμενου από έναν, επίσης, εκπαιδευόμενο αποτελεί ένα σημαντικό "κατώφλι" προόδου για κάθε αρχάριο. Σ' αυτό το "κατώφλι" το οποίο είναι πολύ κρίσιμο αλλά και πολύ χρήσιμο, γίνονται κατανοητά από όλους τους μετέχοντες τα προβλήματα της Ιππικής διδασκαλίας και επιλύονται πολύ πριν προλάβουν να εμφανισθούν τα γνωστά αδιέξοδα επικοινωνίας μεταξύ Εκπαιδευτού κι εκπαιδευομένου που βλέπουμε να ...φουντώνουν στα Ιππευτήρια, ανακόπτοντας την ροή της ιππικής προόδου με αντιθέσεις, εντάσεις κι εκνευρισμούς! 

Η Στέλλα, χωρίς σέλλα, με κλειστά μάτια, περνά βαλβίδες.

     Έτσι και η Στέλλα μας, η οποία αν και αρχάρια διακρίνεται για το καλό της "κάθισμα", έκανε το "ντεμπούτο" της ως, υπό επίβλεψη, Εκπαιδεύτρια Ιππασίας, προσπαθώντας να μεταδώσει την δεξιότητά της στην νεοεισερχόμενη Μαρία. Και τα κατάφερε θαυμάσια με αδιάψευστο "μάρτυρα" τη  φωτογραφία που ακολουθεί.

H Mαρία "πιστοποιεί" την εκπαιδευτική ικανότητα της Στέλλας!

     Τα συγχαρητήρια στη Στέλλα μας και πολλές ευχές για την μελλοντική ανάδειξή της σε μία χρήσιμη Εκπαιδεύτρια της Έφιππης Τοξοβολίας, κάτι που ήδη διαφαίνεται βέβαιο!


     Και μία συγκινητική σκηνή: στην παραπάνω φωτογραφία ο νεαρός Εφιπποτοξότης μας μελετά τα "αυριανά μαθήματά" του, ενώ αναμένει τη σειρά του μαθήματος Ιππασίας του. Μπορεί τα παιδιά μας να είναι βαρύτατα "πιεσμένα" από τον φόρτο των μαθημάτων τους, από τα φροντιστήρια και τις λοιπές εξοντωτικές υποχρεώσεις με τις οποίες η ανόητη κοινωνία των "μεγάλων" τους φορτώνει, αλλά εκείνα βρίσκουν την ευκαιρία να προπονηθούν και στην Έφιππη Τοξοβολία! Πώς να μην εκτιμήσεις αυτά τα πλάσματα;...