Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2023

ΕΦΙΠΠΗ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ: ΜΙΑ ΑΚΡΑΙΑ ΜΕΤΑ-ΦΥΣΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

 ΕΦΙΠΠΗ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ: 

ΜΙΑ ΑΚΡΑΙΑ ΜΕΤΑ-ΦΥΣΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ



     Λέγεται ότι τα Μεταφυσικά, δεν είναι παρά τα φυσικά μετά τα …φυσικά και η Έφιππη Τοξοβολία ως φυσικότατη πολεμική τέχνη δεν είναι παρά μια φυσική εμπειρία μετά από ό,τι …φυσικό και πράγματι… Η «διέλευση» πάνω από έξι εκατοντάδων Συνασκουμένων στην Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων» απέδειξε ότι η Έφιππη Τοξοβολία δεν προορίζεται για όλους, απαιτεί δε μεγάλο βαθμό νουνεχείας και αφιερώσεως για όποιον πιστεύει ότι τον ενδιαφέρει να την υπηρετήσει. Κυρίως, προϋποθέτει διαρκή ανύψωση του πήχεως ποιότητος χαρακτήρων και ως «Έλληνες Κένταυροι» είμεθα ευτυχείς διότι επιχειρούμε την Τρίτη κατά σειρά επαύξηση απαιτήσεων ποιότητος χαρακτήρων μετά από την επιπρόσθεση προϋποθέσεων για την ένταξη Μέλους στην Ομάδα μας. Τρεις, λοιπόν, οι αναβαθμοί ποιότητος από το 2005 μέχρι σήμερα και από αύριο και πάλι στο μόνιμο Ιππευτήριό μας, εκεί που η Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» προόδευσε, ευχαριστώντας πάντοτε τον Τάσο Μυλωνάκο, τον μόνο πραγματικό αλογατάρη στο χώρο της αμφιλεγόμενης ελλαδικής «Ιππασίας», για τις δυνατότητες που μας προσφέρει!


Τρίτη 7 Νοεμβρίου 2023

ΟΙ 10 ΓΩΝΙΕΣ ΕΦΙΠΠΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΜΕΛΟΥΚΩΝ


OI 10 ΓΩΝΙΕΣ ΕΦΙΠΠΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ

ΤΩΝ ΜΑΜΕΛΟΥΚΩΝ




     Εξαιρετικοί ως έφιπποι πολεμιστές οι Μαμελούκοι, ανταγωνίστηκαν ομοτέχνους τους με επιτυχία αποδίδοντας μεγάλη σημασία στον Ίππο και στις δυνατότητες που προσέφερε. Ανέλυσαν επιτυχώς τις παραμέτρους των εφίππων αναμετρήσεων και κατά τον 14ο -15ο αιώνα ένας εξ αυτών συνέγραψε κι ένα στρατιωτικό εγχειρίδιο το οποίο μας αφήνει γραπτώς την εμπειρία τους για τις 10 γωνίες Έφιππης Τοξοβολίας  οι οποίες αξιοποιούν κάθε στάση επί του Ίππου, όπως εν συνεχεία:

1. Αριστερά, προς τα εμπρός και προς τα κάτω παράλληλα με τον μηρό. 

2. Αριστερά, προς τα εμπρός και προς τα πάνω.

3. Αριστερά, οριζοντίως (επίπεδο στόχου ευθυγραμμισμένο με αριστερό ώμο).

4. Κατευθείαν εμπρός με τάση προς τα δεξιά ή αριστερά, πάνω ή χαμηλότερα από τον αυχένα του Ίππου.

5. Πλαγιοπρόσθια προς τα δεξιά, άνω και κάτω.

6. Οπίσθια προς δεξιά ή αριστερά υψηλά ή χαμηλά.

7, Αριστερά πλάγια πίσω, πάνω ή κάτω.

8. Οπισθοπλατιαία (Jarmaki=πίσω από το λαιμό) δεξιά και αριστερά.

9. Χαμηλότερα του λαιμού του Ίππου από αριστερά προς τα δεξιά.

10.Χαμηλότερα του λαιμού του Ίππου από δεξιά προς τα αριστερά.

(Taybugha Al-Ashrafi Al-Baklamishi Al-Yunani)


Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2023

ΜΕ ΜΟΝΑΣΤΙΚΗΝ ΥΠΑΚΟΗ

 ΜΕ ΜΟΝΑΣΤΙΚΗΝ ΥΠΑΚΟΗ



     "Η ΤΙΜΗ ΜΑΣ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΠΙΣΤΗ!" είπαν οι Ήρωες της Ιστορίας και το χάραξαν επάνω στα εγχειρίδιά τους κι εμείς αυτό το σεβόμαστε και το τηρούμε απαρεγκλίτως, μη φειδόμενοι θυσιών και μην οπισθοχωρώντας έναντι των προκλήσεων! Κι έτσι, με μοναστικήν υπακοή και αφοσίωση στο εφιπποτοξοτικό αντικείμενό μας παραμένουμε πιστοί στις οδηγίες των -έστω και απόντων- Δασκάλων μας, διαρκώς βελτιούμενοι και ανιδιοτελώς στρατευμένοι και στην βελτίωση όσων συναντιληπτόρων.

     Αυτή την περίοδο προετοιμάζουμε την ειδικήν ημερίδα του "Παιγνιδιού από την Πόλη των 3000 Ναών"  την οποία "δοκιμάζουμε" πρώτα στον εαυτό μας και σταθμίζοντας την Αξία του περιεχομένου της  π ρ ι ν  το μεταφέρουμε στους Συνασκουμένους μας.

     Το "Παιγνίδι από την Πόλη των 3000 Ναών" (στην πραγματικότητα 2217 Ναών από τις 13.000 που διέθετε στις ημέρες της ακμής της η πόλη Pagan της Burma) και που μας το προτείνει εξηγώντας το ο "άγγελος" της Ομάδος μας που, τώρα, ταξιδεύει σ΄ αυτή, δεν είναι παρά μια προέκταση του ζενικού κοάν "Πώς μπορείς να χτυπήσεις ...παλαμάκια με το ένα χέρι;", μια συναρπαστική πρόκληση διαλογισμού που τίθεται συχνά σε νεοφωτίστους όπως εμείς οι οποίοι διακονούμε επί 18 συνεχή χρόνια ένα αντικείμενο τεραστίων "διαστάσεων"! 

     Τυχεροί όσοι παρευρεθούν στις 19 Νοεμβρίου τ.έ. στις 16:00 μ.μ. στην έδρα της Ομάδος μας!  

Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2023

ΠΑΙΓΝΙΔΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΩΝ 3.000 ΝΑΩΝ

 ΠΑΙΓΝΙΔΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΩΝ 3.000 ΝΑΩΝ



     Είναι πολύ εύκολο να βρεις ένα τενεκέ , είναι εξίσου εύκολο να αρχίσεις να τον βροντάς παράγοντας κρότους κι εξίσου εύκολο να βρεθούν κάμποσοι ένα-γύρω ν'  αρχίσουν να κουνάνε τις κοιλιές τους έτσι όπως βροντά ο τενεκές! Όταν όμως σταματήσεις, ούτε μουσικό όργανο θα έχεις κρατήσει στο χέρι, ούτε μουσική θα έχεις καταφέρει να κάνει, ούτε κι οι υπόλοιποι θα έχουν μάθει χορό! Κι αυτό σημαίνει ότι σε μια εποχή που οι Ολυμπιακοί Αγώνες αποκαλούνται ... "Games" (παιγνίδια!), το να οργανώσεις "Αγώνες" είναι κάτι πολύ αμφιλεγόμενο, ανεξαρτήτως εάν καθημερινώς και σε κάθε γωνιά του πλανήτη διοργανώνονται αμέτρητοι ψευδεπίγραφοι "Αγώνες" που δεν είναι τίποτε άλλο παρά παρείστικες συναθροίσεις παικτών οι οποίοι προσπαθούν να φορτωθούν με μετάλλια, κύπελλα και τίτλους ...άνευ αντικρύσματος καταλήγοντας να ψήνουν όλοι μαζύ κοψίδια όταν το πανηγυράκι τελειώσει! Βεβαίως, εξακολουθούν να διοργανώνονται και Αγώνες με όλη τη σημασία της λέξεως και που αποτελούν εκείνες οι, ουσιαστικώς, εξετάσεις δεξιοτήτων που προκύπτουν μετά από μία ολοκληρωμένη διδασκαλία και εξάσκηση (π.χ. του Οργανισμού "KASSAI" και κάποιων ακόμη, ελάχιστων, σοβαρών Σχολών) όμως αυτό είναι η εξαίρεση σε μιαν επιδημική όσο και ανέμπνευστη μίμηση διοργανώσεων την οποία παρατηρούμε και στην σελίδα της διεθνούς Ομάδος Έφιππης και Παραδοσιακής Τοξοβολίας που διαχειριζόμαστε και στην οποία καθημερινώς αναρτούμε δεκάδες "αγωνιστικών" διοργανώσεων.

     Υπ΄ αυτές τις συνθήκες, εμείς επιμένουμε να κρατάμε μουσικό όργανο και να παράγουμε μουσική συντελώντας στην ανέλιξη ορχήσεως, περιοριζόμενοι στην ουσιαστική μελέτη και εξάσκηση στο εφιπποτοξοτικό μας αντικείμενο και σε όλες τις παραμέτρους του, ευγνώμονες στους Δασκάλους μας, ειδικώς δε σε αυτόν που σήμερα διαλογίζεται στην Ναό Ananda του μακρινού Pagan της Μπούρμα και ο οποίος λίγες ημέρες πριν ολοκλήρωσε την μακρά και ανιδιοτελή προσπάθειά του βοηθώντας μας να καταλάβουμε πόσο σημαντικός είναι στην Τοξοβολία ο συντονισμός στην Γραμμή Βολής και η μεταξύ των Συνασκουμένων αλληλοβοήθεια που αναπτύσσει μιαν επέκεινα της πολεμικής τέχνης αλληλεγγύη, στην καθημερινότητα του κάθε πολεμιστή.

     "Ψιλά γράμματα" για τους πολλούς που περιορίζονται να βάλουν το βέλος στο κέντρο του στόχου... Πολύ ψιλά και δυσανάγνωστα... Μια φωτογραφία πάνω στο βάθρο με το μετάλλιο στο λαιμό ή το κύπελλο κρατημένο ψηλά κι αυτό είναι όλο... Και ό,τι μπορεί να κρύβεται πίσω απ΄ αυτά παραμένει ασήμαντο γι αυτούς...

     Όμως για μας, αυτά τα "ψιλά γράμματα" παραμένουν απολύτως "ευανάγνωστα" κι αυτή τη φορά λέμε να τα διαβάσουμε ..."φωναχτά" στη Γραμμή Βολής της ειδικής προπονητικής ημερίδος που θα λάβει χώρα στις 16:00 μ.μ. σε σημείο του Λυκαβηττού λόγω ενάρξεως έργων στην αυλή  της έδρας της Ομάδος μας (και το οποίο μπορείτε να το πληροφορηθείτε τηλεφωνώντας εγκαίρως στο 6977764737), την Κυριακή 19η Νοεμβρίου 2023 εφ'  όσον, βεβαίως, καταφέρουμε να ξεπεράσουμε την αστρολογικώς ...σημαδιακή 11η Νοεμβρίου.

     Κι αφού, σήμερα, οι Αγώνες εκλαμβάνονται ως ...παιγνίδια, λέμε να ...παίξουμε κι εμείς και όχι "εν ού παικτοίς", μετατρέποντας σε ένα διαδραστικό παιγνίδι αυτό που επί πολύ καιρό με τα σοφά μηνύματά του μας ανέλυσε ο "άγγελός" μας που, τώρα, βρίσκεται στη πόλη των 3.000 Ναών. Και σας περιμένουμε!  


Σελίδα Εκδηλώσεως στο Facebook ΕΔΩ

Ο ΑΕΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΟΣ

 Ο ΑΕΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΟΣ



     Ο Συνασκούμενος Περικλής Τελειορίδης μας προσφέρει το τελευταίο βίντεό του με την συνέχεια της ανακατασκευής του αρχαίου Ελληνικού Τόξου. Χαρείτε το!

Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2023

ΥΠΕΡ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

 ΥΠΕΡ ΑΛΗΘΕΙΑΣ



     Η πρόσφατη ανάρτηση υπό μορφή pdf προς ελεύθερην ανάγνωση και κριτική του βιβλίου μας «Η ΣΧΟΛΗ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ‘ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ’», αποδίδει καρπούς και η Δήμητρά μας στέλνει το ερώτημά της:  

     «Στη σελίδα 42 γράφεις ότι δεν διάλεξες τους καλύτερους ιππείς μας για ένα γύρισμα που έκανες. Γιατί; Πάντα δε δείχνουμε το καλύτερο σε μια τέτοια περίπτωση; Και ποιος ήταν ο καλύτερος ιππέας μας;»

     Αρχικώς, δεν έκανα εγώ το «γύρισμα» αλλά η εξαιρετική σκηνοθέτις Ελένη Βλάσση η οποία μου εμπιστεύθηκε τις σκηνές έφιππης δράσεως και εφίππων συγκρούσεων, καθώς και μία σκηνή κλειστού χώρου. Πολύ σοφά η διακεκριμένη σκηνοθέτις ανέθεσε τις ιππικές σκηνές σε κάποιον που γνωρίζει τον Ίππο και αυτό επιβεβαιώνει μιαν άλλη θέση μου η οποία αναφέρεται σε άλλη σελίδα του ίδιου βιβλίου, σύμφωνα με την οποία ο σκηνοθέτης του Ιππικού Θεάτρου θα πρέπει να είναι Ιππογνώστης και Ιππέας.

     Το ερώτημα περί της μη επιλογής του καλύτερου Ιππέως θα μπορούσε να απασχολεί έναν οιονδήποτε εκτός των «Ελλήνων Κενταύρων» αλλά για ένα Μέλος είναι αρκετό να έχει κατά νου τους δύο άξονες της, πλατωνικής, Σχολής μας, την ΑΛΗΘΕΙΑ και την ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, εν προκειμένω δε, τίθεται θέμα αληθείας και συγκεκριμένα:

     Στο Ιππικό ενός τακτικού στρατού δεν είναι όλοι οι Ιππείς άριστοι διότι είναι άνισες οι ανάγκες εν σχέσει με τις δυνατότητες εκπαιδεύσεως. Και όποιος έχει μελετήσει το βιβλίο του Στέφανου Γαλάτη για την Γαλλική Σχολή της Saumur αυτό το καταλαβαίνει καλύτερα. Έτσι, είναι φυσικό οι Ιππείς ενός τακτικού στρατού και, μάλιστα, σε περίοδο πολέμου, να μην συγκρίνονται με Ιππείς επιπέδου Υψηλής Σχολής, ή, έστω, αρίστους ή και πολύ καλούς, όπως αυτοί νοούνται στην ακαδημαϊκήν Ιππική.     

     Υπ΄αυτές, λοιπόν, τις προϋποθέσεις και προς απόδοση της αληθείας των περιστάσεων, επιλέξαμε τους Ιππείς των συγκεκριμένων σκηνών με κριτήριο ότι δεν θα παρουσιάσουμε εξιδανικευμένες «εικόνες» …Ιππικής Δεξιοτεχνίας ή Caroussel στο Ιππευτήριο της Ισπανικής Σχολής Ιππασίας της Βιέννης, αλλά σκηνές συμπλεκομένων εφίππων εν πολέμω. Είναι πολύ σημαντικό να επιμένουμε στην αλήθεια σε κάθε φάση της ζωής μας και να περιφρονούμε τον εντυπωσιασμό του όχλου ψευδόμενοι διότι η αλήθεια μας στέκει απείρως πολύ πιο ψηλά από την οιανδήποτε "δημοφιλία"! 

     Ποιος ήταν ο καλύτερός μας Ιππέας εκείνη την εποχή; Μα βεβαίως, ο εικονιζόμενος, ανήλικος τότε, Γεώργιος (γιος της κ. Γαβριέλας Ζαμόσοβα η οποία μας παρεχώρησε Ίππους και χώρο για το «γύρισμα»).

     Η καλή μας Δήμητρα, λοιπόν, δικαιώνει και την επιμονή μου να μελετήσουμε Πλάτωνα και την «Πολιτεία» του. Την ευχαριστούμε γι αυτό όπως και για την υποβολή του ερωτήματός της. Ιδιαιτέρως δε, ευχαριστούμε και τους αναγνώστες του βιβλίου μας.


Δευτέρα 30 Οκτωβρίου 2023

ΝΥΧΤΕΡΙΝΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΓΗ ΤΩΝ ΣΑΡΑΚΗΝΩΝ

 ΝΥΧΤΕΡΙΝΟ ΤΑΞΙΔΙ 

ΣΤΗ ΓΗ ΤΩΝ ΣΑΡΑΚΗΝΩΝ

 


     Μικρής διαρκείας κοντινών αποστάσεων αλλά μεγάλων συμπερασμάτων επί μακρινών προοπτικών η σημερινή Προπόνηση Τοξοβολίας μας. Ποικιλία Τόξων, Τοξοτών που, όμως, κατέληξαν σε κάποιες συντονισμένες "ομοβροντίες" που σήμαιναν επαλήθευση κάποιων μεθόδων όχι δικής μας επινοήσεως αλλά καθιερωμένων στην ανατολική Τοξοβολία.

     «Ραχοκοκκαλιά» αυτής της νυκτερινής (λόγω προώρου δύσεως του ηλίου) ημερίδος ήταν η έρευνα μιας παραμέτρου από το "Taybugha Al-Ashrafi Al-Baklamishi Al-Yunani" και, πιστέψτε μας, ακόμη δεν συνήψαμε συνεργασία με την ...Hamas!

     Με διαφορετικήν, αρχική, σχεδίαση, η αιφνιδιαστική όσο και πολύ ευχάριστη προσέλευση επιπλέον των αναμενομένων, άλλαξε τον σχεδιασμό του ασκησιολογίου και περιόρισε τον χρόνο διαρκείας αυτού του ωραίου νυκτερινού προγράμματος, όμως, άξιζε!

    Ένας κατασκευαστής Τόξων, του αρχαίου Ελληνικού, ο Περικλής, με ένα δικής του κατασκευής Τόξο σίγουρα 60# που τοξεύει με τον ανατολικό τρόπο και τρεις ακόμη Τοξότες που τοξεύουν με τον μεσογειακό τρόπο με πολύ μικρότερης ισχύος Τόξα, οι δύο, η Πάτυ κι ο Μάνος, με αρκετήν αποχή από την Τοξοβολία κι ο ένας, ο Πολυδεύκης, τακτικός και προχωρημένος Τοξότης, συνέθεσαν μια Γραμμή Βολής ευρείας «ποικιλίας» ώστε το αποτέλεσμα να είναι εμφανέστερο…

     Χρειάστηκε ελάχιστος χρόνος να συντονιστούν και να αρχίσει η ταλάντευση για τον Αρχηγό Βολής, «Λειτουργεί…, δεν λειτουργεί…, μας τα λέει καλά, δεν μας τα λέει καλά…»…

     Και να που μας τα είπε καλά,  π ο λ ύ   κ α λ ά  και το πολύχρωμο ουράνιο τόξο δεν υπαινίσσεται απλώς φαιδρά από-«κυήματα» αλλά μπορεί να αποδίδει και τα χρώματα μιας πελώριας «γέφυρας» που συνδέει τοξευτικές παραδόσεις από την γη των Σαρακηνών μέχρι την γη των Σινο-Ιαπώνων, περνώντας, ασφαλώς, και πάνω από την αρχαία Ελληνική τοξευτική παράδοση!