Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2022

EUGEN HERRIGEL "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 4ο ΜΕΡΟΣ

 EUGEN HERRIGEL 

"ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 

4ο ΜΕΡΟΣ

 

 


     Την Κυριακή, 27η Νοεμβρίου 2022, στις 16:00 μ.μ. και στην έδρα της Ομάδος, καλούνται τα Μέλη των «Ελλήνων Κενταύρων» στην τέταρτην ημερίδα διδασκαλίας της αναλύσεως του έργου "Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας" του Eugen Herrigel, το οποίο εντάσσεται στον κύκλο των, υποχρεωτικής παρακολουθήσεως, μαθημάτων για όλους τους μαθητές μας, όπως έχει αναγγελθεί από 22ας Ιουνίου 2022 .

     Την ανάλυση του έργου θα υλοποιήσει ο Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων" Εφιπποτοξότης Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης.

     Όσοι ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν αυτή την τρίτη, δ ω ρ ε ά ν, ημερίδα θα πρέπει να έχουν μαζύ τους τρία ατομικά βέλη και, εάν διαθέτουν, Τόξο, διαφορετικά Τόξο χορηγεί και η Σχολή μας, διότι δεν θα πρόκειται περί απλής διαλέξεως, αλλά θα συνοδεύεται με πρακτικήν εφαρμογή προκειμένου να κατανοηθεί πλήρως το περιεχόμενο της θεωρητικής εισηγήσεως.

     Η διδασκαλία του σχετικού υποχρεωτικού μαθήματος δεν εξαντλείται κατ΄ αυτή την ημερίδα και όσοι ενδιαφέρονται να ιππεύσουν στην Σχολή των Αθηνών θα πρέπει να παρακολουθήσουν όχι μόνον αυτήν αλλά και τις υπόλοιπες (δωρεάν, όπως πάντοτε) με τις οποίες θα ολοκληρωθεί η διδασκαλία και θα υπάρξουν εγκαίρως ανακοινώσεις για την διεξαγωγή τους.

     Απαραίτητες προϋποθέσεις είναι η έγκαιρη αναγγελία προσελεύσεώς σας στο τ. 6977764737 και η ενδυμασία Ομάδος.


Η σελίδα της εκδηλώσεως ΕΔΩ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ

 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 

ΣΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ

 


     Το εκκλησιαστικό όργανο συντελεί στην ανάταση της ανθρώπινης ψυχής, κάτι το οποίο έχει ανάγκη ο ταραγμένος «σύγχρονος» άνθρωπος και η Γερμανική Εκκλησία Αθηνών, ένα, κυρίως, πολιτιστικό επίκεντρο πέραν κάθε θεοκρατικής θρησκευτικότητος, μας προσφέρει την απόλαυση αυτού του οργάνου σε μία σειρά συναυλιών. Έτσι, την προσεχή Κυριακή, 20ή Νοεμβρίου 2022 στις 19:00 μ.μ. στην Γερμανική Εκκλησία Αθηνών θα βρεθούμε για να απολαύσουμε συνθέσεις για εκκλησιαστικό όργανο Γερμανών συνθετών του Μπαρόκ σε μιαν ειδική συναυλία που προσφέρεται, όπως πάντα, δωρεάν, με οργανίστα τον Στέλιο Δανιηλίδη. Είναι μια ευκαιρία για όλους μας να χαρούμε ένα συναρπαστικό απογευματινό γεμάτο ήχους που σπανίως μπορούμε να ακούσουμε.

Γερμανική Εκκλησία Αθηνών: Σίνα 68, Τ.Κ. 106 72 Αθήναι (κέντρο).

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2022

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΟ ΙΠΠΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ Μέρος Ζ' Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ

 Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΟ ΙΠΠΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Μέρος Ζ'

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ



     Αρμονία και ρυθμός η ζωή και ό,τι την συνθέτει! Ένα αμάλγαμα ισορροπίας εικόνας, οσμής, αφής (απτής ή και «ορατής») αλλά και γεύσεως (φυσικής ή και νοητής) που εκφράζεται με ήχο που διεγείρει την ακοή σε μιαν εξίσωση η οποία παρακολουθεί κάθε έμβιο μέχρι τον θάνατό του. Αυτή είναι η Μουσική! Και η προηγούμενη επαγγελματική σχέση του Ιδρυτή των «Ελλήνων Κενταύρων» και της Σχολής του Ιππικού Θεάτρου τους με το Λυρικό Θέατρο τον κάνει, εν αντιθέσει με τα ευρέως ισχύοντα, να θεωρεί ότι η Μουσική επί σκηνής «συμπρωταγωνιστεί» εξίσου με την σεναριακή, την σκηνοθετική, την υποκριτική και την σκηνογραφική παράμετρο!

     Με τούτες τις σκέψεις και θεωρώντας την Μουσική απαραίτητο στοιχείο της, υπό προετοιμασία, παραστάσεως, προσπαθήσαμε με επιμονή να συνεργασθούμε με έναν μουσικό παρέχοντάς του την δυνατότητα της συνθετικής αυτονομίας προκειμένου να συνεισφέρει στην όλη προσπάθεια με πέντε συνθέσεις οι οποίες να καλύπτουν ως «επένδυση» όλο το έργο. Και, μιλώντας, για «επένδυση» εννοούμε φυσικά το εσωτερικό μέρος του σκηνικού εγχειρήματος το οποίο, όπως η φόδρα στο ένδυμα παρέχει την θάλπη στον φέροντα, έτσι και ο ήχος παρέχει την θάλπη της ολοκληρωμένης συναισθηματικής διεγέρσεως στον θεατή.

     Στην προσπάθεια ανακαλύψεως ενός συνθέτη αντιμετωπίσαμε πλείστες όσες δυσκολίες με κυριότερη εκείνη της αδυναμίας κατανοήσεως της προσωπικότητος του Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη του οποίου το γιγαντιαίο «υπαρξιακό βάθρο» προϋποθέτει, κυρίως, ικανότητα ηρωικής προσεγγίσεως και μουσικής αναπλάσεως στο πεντάγραμμο.

     Αναζητώντας τον μουσικό συνεργάτη ακολουθήσαμε μια πεπατημένη η οποία δεν φαίνεται ότι διαθέτει και εναλλακτικές: (α) Προσωπική συνέντευξη με τον υποψήφιο συνεργάτη, (β) Ανάλυση του έργου στον υποψήφιο συνεργάτη, (γ) Παραχώρηση του σεναρίου στον υποψήφιο συνεργάτη προς ιδίαν μελέτη και συναγωγή εμπνεύσεως και (δ) Παραχώρηση πίστωση χρόνου στον υποψήφιο συνεργάτη προς κατάθεση, προχείρως, ηχογραφημένων «προτάσεων».

     «Καθ΄ οδόν» συναντήσαμε αξιόλογους μουσικούς τους οποίους προσεγγίσαμε ως μέλλοντες συνεργάτες και, όντως, χαρήκαμε από τις επαφές μας αυτές επικοινωνώντας με άτομα αξιοπρόσεκτων ικανοτήτων αλλά, πάντοτε, με την ίδια κατάληξη: Ο ερμαφρόδιτος, εκμοντερνισμένος, τρόπος «ζωής» (πνευματικού θανάτου, θα λέγαμε…) δεν τους επέτρεπε διαύγεια κατανοήσεως του ειδικού «υπαρξιακού βάθρου» του Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη το οποίο προαναφέραμε! Έτσι, οι τελικές «προτάσεις» τους κυμαίνονταν μεταξύ «επικοφανών» αναμηρυκασμών και βαλκανο-κλαρινιτζίδικων «κλαυθμών» χωρίς κανένα δείγμα κατανοήσεως της υψιπετούς ψυχοσυστασίας, του γενναίου χαρακτήρος, της σκοτεινής εποχής και του ευρωπαϊκού τόπου, του ήρωος-πρωταγωνιστή του έργου.

     Τότε, προς αποφυγή περαιτέρω ταλαιπωριών ημών και τρίτων, λάβαμε την απόφαση να χρησιμοποιήσουμε ήδη υπάρχοντα μουσικά έργα στην παράστασή μας για τα τέσσερα κύρια μέρη που την σπονδυλώνουν, αφήνοντας σε εκκρεμότητα το πέμπτο και τελευταίο μέρος εν αναμονή της …τύχης! Και η τύχη-ευτυχία για την πρόοδο της παραστάσεως δεν άργησε να φανεί με το καλύτερο πρόσωπό της! 


Γεώργιος Κοχλιός

     Και το καλύτερο «πρόσωπο», εν προκειμένω ήταν ένας νέος μουσικός επιστήμων με τον οποίο συναντηθήκαμε απροόπτως και διαπιστώσαμε ότι, χωρίς καν να μελετήσει το σενάριο και μετά από μια λακωνική αναφορά περιλήψεως του περιεχομένου του, είχε πλήρως αντιληφθεί τον χαρακτήρα, την εποχή, τον τόπο και ό,τι αφορούσε στην μουσική περιγραφή του έργου. Αυτός είναι ο συνθέτης της μουσικής του «Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη» ο Γεώργιος Κοχλιός και, μεταξύ μας, αναζητήσαμε το αντιληπτικό «πλεονέκτημα» αυτού του νέου ξεκινώντας και παραμένοντας στο «βιογραφικό» του, κάτι, βεβαίως, κοινότυπο, όπου, όμως, διαπιστώσαμε κάτι κοινό που είχε με τον ήρωα του σεναρίου: την κοινή … «περιπλάνηση», με τις μάχες ο πρώτος, με τα επαγγελματικά ταξίδια ο σημερινός κατά τα οποία ως μουσικός ορχηστρών κρουαζιεροπλοίων είχε την ευκαιρία να γνωρίσει πολλά «άστεα» και «νόον» ανθρώπων, παρά το νεαρό της ηλικίας του!

     Απόφοιτος του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και πτυχιούχος του τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, ο Γεώργιος Κοχλιός, με διπλώματα (α) Κλασικής Αρμονίας της Μουσικής και (β) Αρμονίου και Πλήκτρων, καθώς και με εμφανίσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης όπου παρουσίασε την λύρα της ιδιαίτερης πατρίδας του, αλλά και ραδιοφωνικός παραγωγός όπως επίσης και αφιερωμένος μουσικός σε ορχηστρικά σύνολα κρουαζιεροπλοίων με πολλές εμφανίσεις. 

     Και όταν μας είπε ότι θα μας στείλει σύντομα τις μουσικές «προτάσεις» του, ανησυχήσαμε φοβούμενοι μην ακούσουμε καμιά παραφθορά μαδριγαλίων του Orfeo Vecchi σε …κοσμικότερη μεταγραφή! Άλλωστε, αν ο Χατζηδάκις δεν είχε κλέψει τον Μότσαρτ και ο Θεοδωράκης τον Ζαμπέτα, τούτη η χώρα θα έψαχνε ακόμη για να βρει…κορυφαίους τραγουδοποιούς! Κι όμως! Ο Γεώργιος Κοχλιός σύντομα έστειλε τις πρωτότυπες όσο και εντυπωσιακές συνθέσεις του οι οποίες έφεραν την σφραγίδα μιας ιδιότυπης συλλήψεως επικεντρωμένης μέσα στο όλο «πνεύμα» του έργου και, το κυριότερο, με την ατμοσφαιρικότητα που προσδοκούσαμε! Ευγνώμονες, λοιπόν, προς τον συνθέτη μας.

Συνεχίζεται...

ΑΠΡΟΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

 ΑΠΡΟΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΟ ΜΑΘΗΜΑ



     Εν ολίγοις, θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για μιαν επαλήθευση της αξίας της Φυσικής Ιππικής από κάποιον αρνητή της!

     Ιπποδρομιακός επιβήτωρ σε εξαιρετική κατάσταση από χέρια που του συμπεριφέρθηκαν άψογα με αποτέλεσμα να εκπέμπει εμπιστοσύνη προς τον Άνθρωπο και το βλέμμα του να επιβεβαιώνει την καλύτερη διάθεσή του για συνεργασία! Ένα πλάσμα ...ερωτεύσιμο, το οποίο πρωτοσυναντήσαμε μετά από ευγενή πρόσκληση του Ιππαγωγού του και το χαρήκαμε για λίγα λεπτά μέχρι που εμφανίστηκε ο ..."γνωστός παράγων", ο "ξερόλας" της ...δυτικής Ιππικής(?) ο οποίος, ανεξαρτήτως εάν δεν ιππεύει και δεν είναι και Ιππιατρός, άρχισε αμέσως να δίνει ..."διάλεξη" περί των ...αμέτρητων ορθοπεδικών ελαττωμάτων του Ίππου (πώς, άλλωστε, θα επεδείκνυε την ..."σοφία" του;)  ...πετώντας του χώμα για να τον κάνει να επιταχύνει στον συραγωγέα (λες και με τον Ίππο σε άτακτη φυγή θα καταλάβαινε ενδεχόμενα βαδιστικά ελαττώματα...) με αποτέλεσμα ο Ίππος να τρομάξει και να αφηνιάσει, ρίχνοντάς του ...μπουνιές στα πλευρά και ...χτυπώντας τον και στο γόνατο, ενώ συνιστούσε την άμεση παρέμβαση χειροπράκτη με ...βαριοπούλα και ...καλέμι (sic) για να ..."ισιώσει" την σπονδυλική στήλη του ζώου, επιτάσσοντας και την άμεση αλλαγή ...σέλλας! Το δε απαραίτητο τσαμπάσικο "κερασάκι" ήρθε και σε κάποια στιγμή όταν ο "πανεπιστήμων" ξεστόμισε και τη φράση: "Μπορεί και να χρειαστεί να αγοράσεις άλλο άλογο!". Παραλλήλως, ο συγκεκριμένος δεν παρέλειψε να καταφερθεί και κατά της ..."Ελεύθερης Ιππασίας" (ο δυστυχής, δεν γνωρίζει καν ότι δεν υφίσταται ούτε "ελεύθερη" ούτε ..."σκλαβωμένη" Ιππασία) υπονοώντας ότι υπεράνω όλων είναι η ..."ακαδημαϊκή" αυθεντία του, εξισούμενη τουλάχιστον με δύο ...Gueriniere κι άλλους δυο Grisone!  Και όλα τούτα τα ..."επικολυρικά" μπροστά σου, χωρίς καμιά προηγούμενη προειδοποίηση! Αμέσως, απ΄τη μια στιγμή στην άλλη, η εμπιστοσύνη του Ίππου προς τον Άνθρωπο κλονίσθηκε και σε κάθε κίνηση του ανθρώπινου χεριού στο οπτικό πεδίο του το αγαθό τετράποδο έδειχνε επιφύλαξη!

     Κάποιοι φίλοι ευγενών προθέσεων μας ρωτάνε "ποια" είναι η αμοιβή μας για την εμπλοκή μας με τα ιππικά πράγματα και εμείς προσπαθούμε να τους εξηγήσουμε ότι, πράγματι, η αμοιβή μας είναι πολύ υψηλή, ασχέτως εάν δεν είναι υλική ή χρηματική όπως εν προκειμένω! Διότι, δεν υπάρχει μεγαλύτερο όφελος από την βάσανο και την πανηγυρικήν επαλήθευση των μεθόδων σου από κάποιον που τις αρνείται! Και γι αυτό τον ευχαριστούμε! Κι ενώ τον ευχαριστούμε, του αποκλείουμε και κάθε επανεμφάνισή του κοντά σε Ίππο που εμείς χειριζόμαστε, ακριβώς προς όφελος της ευημερίας των πλασμάτων που αγαπάμε, συνιστώντας του πρώτα να μάθει γι αυτά και κατόπιν να δηλώνει "ειδήμων"! 

"ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ" ΠΕΤΑΛΩΤΩΝ

 "ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ"  ΠΕΤΑΛΩΤΩΝ



     Η εμπειρία από την μακροχρόνια λειτουργία της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν αφήνει καμία αμφιβολία για την υπεροχή της γυμνοποδικής (της απουσίας πετάλων) έναντι της πεταλώσεως επί παντοδαπού εδάφους, βεβαίως, πάντοτε με εξειδικευμένες εξαιρέσεις ορθοπεδικών παρεμβάσεων ή αντιμετωπίσεως ιδιαιτέρως αντιξόων επιφανειών επάνω στις οποίες υποχρεούται να κινηθεί ο Ίππος και, πάντως, με την πρόβλεψη χρήσεως υποβοηθητικών (μη πεταλωτικών) ιπποσανδάλων.

     Ειδικώς για όσους "αθλητικούς" Ίππους κινούνται μέσα στα, από κάθε άποψη, σύγχρονα υπερπροστατευτικά Ιππευτήρια, τα επιστρωμένα όχι μόνον με άμμο ...ποταμού αλλά και με κομμάτια ελαστικού, όπως συνηθίζεται, η πετάλωση κρίνεται έως και αστεία, εγκυμονούσα πολύ σοβαρότερους κινδύνους λόγω κακοτεχνίας, παρά η εντελώς ακίνδυνη για την υγεία της οπλής, τεχνητή και υπερπροστατευτική επιφάνεια των συγχρόνων Ιππευτηρίων! 

     Και όλα τα προαναφερθέντα χωρίς να επεκταθούμε και στην περίπτωση της "θερμής πεταλώσεως" ως κορύφωμα της ανθρώπινης παρεμβατικής ανοησίας στη φύση...

     Παρά ταύτα, στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" φρονούμε ότι η πετάλωση όχι μόνον εξακολουθεί να έχει την σημασία της, αλλά και αποτελεί υψηλή τέχνη εφ΄ όσον, κάθε κακοτεχνία της μπορεί να βλάψει σοβαρότατα, ακόμη και να καταστρέψει, τον Ίππο. και για τον λόγον αυτό, ήδη από το 2002, πριν είκοσι ολόκληρα χρόνια, ο Ιδρυτής της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης στην σειρά των τηλεοπτικών εκπομπών του με τίτλο "ΙΠΠΑΣΙΑ Ή ΠΕΡΙ ΙΠΠΙΚΗΣ", από το "Extra Channel" είχε προτείνει την ίδρυση Σχολής Πεταλωτικής προς αποφυγή "εισβολής" αγυρτών και εκθέσεως των Ίππων σε κινδύνους!

     Προσφάτως, φίλος της Ομάδος μας είχε την έμπνευση να μας ρωτήσει σχετικά με τον "ποιον" πεταλωτή θα του προτείναμε προς αντιμετώπιση ορθοπεδικού προβλήματος του Ίππου του και, επειδή με τον κλάδο των πεταλωτών δεν έχουμε εμπλοκή και δεν ανήκουμε στην κατηγορία να δηλώνουμε "παντογνώστες" ειδικώς επί τόσο σοβαρών θεμάτων, του συστήσαμε να αναρτήσει σχετικό ερώτημα σε κάποιαν "ομάδα" μέσου κοινωνικής δικτυώσεως ώστε οι γνώστες με τρέχουσα ενημέρωση να του συστήσουν όποιον κρίνεται καλύτερος, κατά έναν τρόπο κατά προσέγγιση αντικειμενικό, συστήσαμε δε στον ενδιαφερόμενο να μας ενημερώσει για το αποτέλεσμα ώστε και εμείς να έχουμε μία επικαιροποιημένη γνώση περί του πλέον καλού Έλληνος πεταλωτή των ημερών μας. Πράγματι, ο φίλος μας ανήρτησε σε τρεις διαφορετικές "ομάδες" του Facebook σχετικήν ανάρτηση ζητώντας από τα μέλη τους να του συστήσουν με μήνυμα τον καλύτερο, κατά την γνώμη τους, πεταλωτή και αφού δέχθηκε αρκετά μηνύματα, αλλά και ανοικτές προτάσεις δίκην σχολίων, μας ενημέρωσε για το αποτέλεσμα το οποίο μεταφέρουμε εν συνεχεία όπως μας το έστειλε:


     Χωρίς να λαβαίνουμε θέση σε ένα ζήτημα το οποίο εκ των προτέρων μας βρίσκει αντίθετους (πετάλωση) αλλά σεβόμενοι την αναγκαιότητα που αισθάνονται κάποιοι Ιππαγωγοί για έναν καλό πεταλωτή, δημοσιοποιούμε το παραπάνω αποτέλεσμα το οποίο αποτελεί και άτυπο "δημοψήφισμα" περί του πλέον συνιστώμενου πεταλωτή των ημερών μας, όπως μας το στέλνει ο φίλος ενδιαφερόμενος τον οποίο και ευχαριστούμε, όπως ευχαριστούμε και όλους τους φίλους των "Ελλήνων Κενταύρων" και αναγνώστες του Ιστολογίου μας οι οποίοι το έχουν αναδείξει με την επισκεψιμότητά τους, "πόλο" Ιππικής! Τέλος, συγχαίρουμε τον, εντελώς άγνωστό μας, κ. Βάιο Μπακρατσά για την ...δημοφιλία του, η οποία, ασφαλώς, αντανακλά και την ποιότητα της πεταλωτικής του εργασίας, ευχόμενοι τύχη αγαθή στις οπλές που διαχειρίζεται!


Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2022

EUGEN HERRIGEL ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ 3ο ΜΕΡΟΣ

 EUGEN HERRIGEL

ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ

3ο ΜΕΡΟΣ

Από τον Ιδρυτή των "Ελλήνων Κενταύρων"

Εφιπποτοξότην Αριστοτέλην Ηρακλέους Καλέντζη



Εισαγωγή στο Kyudo («Ατραπός» του Τόξου)

     Για την καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου αυτού του 3ου Μέρους, κρίνεται σκόπιμο να παραταχθεί μία συνοπτική εισαγωγή στην Ιαπωνική Τοξοβολία, το Kyudo (= η «ατραπός» του Τόξου) βασισμένη στο έγκριτο βιβλίο «KYUDO the essence and practice of Japanese Archery» των Hideharu Onuma και Dan και Jackie DeProspero (1992)

     H Ιαπωνική Τοξοβολία (Kyudo) συνιστά μια «σύζευξη» του νου και του σώματος του Τοξότη με το Τόξο η οποία καταλήγει σε μιαν τελετουργική «αλήθεια» η οποία αποβλέπει στην πνευματική ανέλιξη του Τοξότη δια της ελαχιστοποιήσεως της φυσικής (σωματικής) και διανοητικής τρωτότητος (suki).

     Αντί ο Τοξότης (zaiteki) να εστιάζει επί του στόχου, εστιάζει επί της ποιότητος των λογισμών (σκέψεών) του και των ενεργειών του, γνωρίζοντας ότι εάν αυτά είναι καθαρά και ήρεμα, το σώμα του θα είναι φυσικώς σωστό και η τόξευσή του αληθινή (σωστή) κάτι για το οποίο η παραπάνω «σύζευξη» νου, σώματος και Τόξου θα πρέπει να είναι τελεία.

      Προς εμβάθυνση στο Kyudo, αρκεί η κατανόηση του επιλόγου του 3ου Κεφαλαίου αυτού του βιβλίου όπως τον ορίζουν οι συγγραφείς του:

     «Καθένας που υπηρετεί το Kyudo προτιμά να ευστοχεί παρά να αστοχεί ‘ προτιμά να πλήττει τον στόχο παρά να αποτυγχάνει. Όμως, επειδή ο στόχος είναι, απλώς, χαρτί και ξύλο και το Ιαπωνικό Τόξο δεν χρησιμοποιείται πια για κυνήγι ή για πόλεμο, ένα κοινό πλήγμα του στόχου φαίνεται χωρίς σημασία. Το Kyudo προσεγγίζει αυτό το ζήτημα ενθαρρύνοντάς μας να αντιμετωπίσουμε τον στόχο ως αντανάκλαση των δυνατοτήτων και των αδυναμιών μας ώστε η βολή να αποτελεί μια δράση προς την κατεύθυνση της ανακαλύψεως των αυτό-ορίων μας. Η προοπτική αυτή θέτει τα μαχητικά αισθήματά μας προς μια θετικήν αξιοποίηση και δίνει ένα βαθύτερο νόημα στην εκτόξευση του βέλους μας. Ίσως κάποτε πλήττουμε τον στόχο αλλά αστοχούμε έναντι του εαυτού μας. Αντιθέτως, άλλες φορές, ευστοχούμε επί του εαυτού μας, αλλά αποτυγχάνουμε να πλήξουμε τον στόχο. Ο σκοπός μας είναι να ευστοχούμε ταυτοχρόνως, τόσον επί του στόχου όσο και επί του εαυτού μας, ελπίζοντας ότι ο ήχος της τροχιάς του βέλους μας θα μας κρατά αφυπνισμένους απέναντι σ΄ εκείνο που λέγεται “όνειρο ζωής” επιτρέποντάς μας να βλέπουμε όσο γίνεται πιο καθαρά, πιο απαραμόρφωτα, το βάθος της υπάρξεώς μας».    


Το Περιεχόμενο του 3ου Μέρους 

     Όπως ήταν αναμενόμενο, ο Eugen Herrigel ενετόπισε ενωρίς τον Εσωτερισμό ως άξονα πνευματικότητος και επεχείρησε να τον αποκωδικοποιήσει, εμποδιζόμενος από το πνεύμα μιας εποχής η οποία δεν επέτρεπε, όπως και δεν επιτρέπει, την κάλυψη παρομοίων ζωτικών αναγκών του ανθρωπίνου πνεύματος.

     Αυτή η παρεμπόδιση η οποία απέτρεπε και την εμβάθυνση σε εσωτεριστικά κείμενα, θα έπρεπε, σύμφωνα με τον Eugen Herrigel, να ξεπεραστεί με την επιλογή μιας απομονωτικής «ατραπού» η οποία θα μπορούσε να τον «θωρακίσει» από την ψυχοφθόρο επαφή με τον περιρρέοντα όχλο και την αρνητική δυναμική του, διευθύνοντάς τον προς μιαν εσωστρέφεια η οποία είναι ο προθάλαμος της εισόδου στο πεδίο της υπέρτατης αλήθειας.

     Όμως, αυτό σήμαινε ότι το εσωτερικό «μονοπάτι» ταυτίζονταν με ένα πλαίσιο εξατομικευμένου βίου το οποίο ενθαρρύνει τον διαλογισμό και, εν τέλει, την δοκιμασία εαυτού σε μια διαδικασία υπερβατικής θεώσεως.

     Και το ερώτημα για τον Eugen Herrigel ήταν από ποια «πόρτα» θα μπορούσε να διεισδύσει σ΄ αυτό το εσωτερικό «μονοπάτι» όταν δεν είχε υπ΄ όψη του καμιά «χαρτογράφηση» και απουσίαζε κι ο «συνοδός» (Δάσκαλος) σε μια κοινωνία η οποία κάθε άλλο παρά ήταν ενθαρρυντική για παρόμοιες «διαδρομές». 

     Διόλου απρόσμενα, η επιστημονική ιδιότητα ως φιλοσόφου, του Eugen Herrigel, του προσέφερε την ευκαιρία να πλησιάσει στην υλοποίηση του οράματός του, όταν του προσεφέρθη η έδρα της Ιστορίας της Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο του Tohoku, στην Ιαπωνία. Αυτό, όπως ο ίδιος σημειώνει, ήταν και ο “βατήρας» που θα το έφερνε πιο κοντά στον εσωτερισμό δια του Βουδισμού, ειτρέποντάς του να «χαρτογραφήσει» τον εαυτό του.

     Βαθύτατα πνευματικός Άνθρωπος, ο Eugen Herrigel, δεν αρκέσθηκε στην κατάκτηση μιας πανεπιστημιακής έδρας με τον συνεπαγόμενο φόρτο ευθυνών αλλά και την καταξίωση με τα οποία η έδρα τον περιέβαλε, αλλά εξακολούθησε να αγωνιά για την ολοκλήρωση του εσωτεριστικού του ιδεώδους, αναζητώντας μια «πύλη εισόδου» στο Ζεν στο πλαίσιο της κοινωνίας της νέας διαμονής του. Και όντας καλώς πληροφορημένος, ήξερε ότι θα έπρεπε να εισχωρήσει εμμέσως στη διδασκαλία του Ζεν μέσω μιας παραδοσιακής Ιαπωνικής τέχνης από αυτές που επικουρούν το Ζεν, βέβαιος ών ότι το Ζεν δεν επιδέχεται ούτε κατ΄ ελάχιστον απευθείας διδασκαλία.

     Εν προκειμένω τέθηκε το δίλημμα ποιαν τέχνη θα επέλεγε ο Eugen Herrigel για την προσέγγιση στο Ζεν… Με προηγούμενη την επαφή του με την σκοποβολή πυροβόλων όπλων, αισθάνθηκε την έλξη προς την παραδοσιακή Ιαπωνική Τοξοβολία  ως «όχημα» που θα τον προωθούσε στην εμβάθυνση του Ζεν και ζήτησε από τον πανεπιστημιακό συνάδελφό του (Καθηγητή Δικαίου) Sozo Komachiya να τον φέρει σε επαφή με τον Δάσκαλο της παραδοσιακής Ιαπωνικής Τοξοβολίας Kenzo Awa ο οποίος, μετά από αρκετές δυσκολίες, απεδέχθη τον Eugen Herrigel ως μαθητή του με την μεταφραστική βοήθεια του Sozo Komachiya, ενώ η σύζυγος του Eugen Herrigel η οποία του συμπαραστέκονταν στις ανησυχίες του επέλεξε κι αυτή την παραδοσιακή Ιαπωνική Ανθοδετική  και Ζωγραφική με σινική μελάνη, προφανώς, για τον ίδιο λόγο. Και, προς Τιμή του, ο Eugen Herrigel παρακολουθούσε εκτός των δικών του μαθημάτων και τα μαθήματα της συζύγου του, προκειμένου να διευρύνει την κατανόηση της πολυπόθητης διδασκαλίας του Ζεν, βεβαίως, χωρίς Δάσκαλο και χωρίς ….διδασκαλία!    


H ημερίδα

     "Όποιος δεν έχει μυαλό έχει πόδια" αλλά στις δημοκρατίες ο όχλος δεν έχει ούτε μυαλό, ούτε πόδια (του τα κόβουν...), γι αυτό και όλοι συνωστίζονται στις σκάλες του μετρό όταν στη πόλη συμβαίνουν δυο τραγικές διοργανώσεις κατ΄ επίφαση της Αθλήσεως: ένας δήθεν "Μαραθώνιος" που τιτλοφορείται παραπλανητικώς και "αυθεντικός" προς άγραν ηλιθίων για την προώθηση διαφημιζομένων κι ένα ποδοσφαιρικό "ντέρμπυ" στη πολύπαθη "Λεωφόρο". Κι έτσι, ορδές αχαλίνωτων ...δολιχοδρόμων της ζωής και οπαδικών υποπροϊόντων μετατρέπουν την "γειτονιά" της έδρας της Ομάδος μας σε πεδίον εκτροχιασμού ηλιθίων αντιγράφοντας σκηνές Παμπλόνας στις οποίες, ευτυχώς, οι ταύροι έχουν αντικατασταθεί από βελάζοντα ...πρόβατα! 

      Παρά ταύτα, οι "Έλληνες Κένταυροι" στο, υποδειγματικώς, γαλήνιο περιβάλλον της έδρας μας και σήμερα καταφέραμε, εν πλήρη αυτοσυγκεντρώσει, να προχωρήσουμε, στο 3ο Μέρος την παραστατικήν ανάλυση του υπέροχου βιβλίου "Το Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας" του αείμνηστου Δασκάλου Eugen Herrigel.

     Ο Συνασκούμενος Νικόλαος ανέλαβε την αποστολή της συναπτικής περιλήψεως των προηγουμένων δύο μερών τόσο για τους παρόντες όσο και για τους απόντες, όπως επίσης και για τον νεοείσακτο Θρασύβουλο τον οποίο καλωσορίσαμε σήμερα για πρώτη φορά στις δράσεις της Ομάδος μας. 

     Βασική αρχή των μαθημάτων αυτής της παραστατικής αναλύσεως είναι η πλήρης γνώση των όσων παρουσιάζονται από όλους τους παρόντες κάθε μαθήματος ακόμη και του περιεχομένου προηγουμένων στα οποία απουσίασαν σε συνδυασμό με το ότι, κατά παγία τακτική, όλοι οι μαθητές στη Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» θεωρούνται ως «ένας» υπό διαρκή πρόοδο. Έτσι, η διδασκαλία προχωρά απρόσκοπτη ανεξαρτήτως παρόντων και απόντων ενώ, όσοι ενδιαφερόμενοι να μάθουν, μπορούν ανά πάσα στιγμή να αναπληρώσουν τα κενά τους, ενώ εφαρμόζουμε με σταθερότητα το σύστημα της αλληλοδιδασκαλίας το οποίο διδάσκει αποκαλύπτοντας και τα κενά των εμπλεκομένων. 

     Από στήθους ή και με την καθοδήγηση των σημειώσεών του, ο Συνασκούμενος Νικόλαος μας βοήθησε να ξαναθυμηθούμε το «περίγραμμα» της Ενστικτώδους Τοξοβολίας αλλά και το περιεχόμενο των δύο προηγηθέντων μερών της παραστατικής αναλύσεως αυτού του έργου και ως βιωματικός περισσότερο και λιγότερο ως «επαγγελματίας» εκπαιδευτικός κάλυψε κατά τον πληρέστερο τρόπο το αντικείμενό του. Και όπως είναι σχεδιασμένες αυτές οι ημερίδες των αναλύσεων, ο Ιδρυτής της Ομάδος, εν συνεχεία, παρουσίασε το κυρίως περιεχόμενο της ημερίδος.

     Παρά τα σύνθετα ζητήματα που μπορεί να αναδείξει η ταυτόχρονη πρώτη παρουσία νεοείσακτου εκπαιδευομένου σε ημερίδα Τοξοβολίας, παραλλήλως δε και παραστατικής αναλύσεως ενός τόσο σημαντικού έργου, ήταν καθοριστική η συμβολή του Συνασκουμένου Νικολάου στην μύηση του νεοεισαχθέντος στην τεχνική της Τοξοβολίας.

     Αυτή η μύηση ήταν απαραίτητη ώστε ο νεοεισαχθείς να μπορούσε κατόπιν να παρακολουθήσει την παραστατικότητα της αναλύσεως του 3ου Μέρους χειριζόμενος το Τόξο του όπως θα έπρεπε στην Γραμμή Βολής κι εδώ είχαμε ακόμη μιαν έκπληξη, με τον Θρασύβουλο να αφομοιώνει στην εντέλεια τα όσα του μετέφερε ο Νικόλαος και να αποδίδει καταπληκτικά!

     Έτσι τοξεύσαμε υπό συνθήκες αποφυγής πανικού στόχου (σε πολύ κοντινή απόσταση) και εσωτερικής χαλαρώσεως, "απορροφώντας" στην ...αγέλη της Γραμμής Βολής και τον νεοείσακτο.

     Με συνεχείς διορθώσεις όχι τόσο της τεχνικής όσο της "στάσεώς" μας ως προς την αυτοσυγκέντρωση και τον "εσωτερικό στοχασμό" επιχειρήσαμε όχι "ευστοχότερες" αλλά ποιοτικότερες τοξεύσεις οι οποίες υλοποιήθηκαν, τελικώς, από όλους.

     Ιδιαίτερην εντύπωση προκάλεσαν οι τοξεύσεις του νεοείσακτου ο οποίος, προσλαμβάνοντας τις "κατευθύνσεις" του Νικολάου κατάφερε όχι απλώς πλήρην ευστοχία αλλά και υψηλές συγκεντρώσεις όταν εκλήθη να τοξεύσει τετράδες βελών.


     Και όπως συνηθίζουμε κατά κανόνα, "αγγίξαμε" όσα περισσότερα μας επέτρεψε ο περιορισμός αποφυγής "κοπώσεως" των εκπαιδευομένων από πλεονασμό πληροφοριών. έτσι, δεν παραλείψαμε να αναφερθούμε (ειδικώς για τον νεοεισαχθέντα) και στον ενδεδειγμένο τρόπο εξαγωγής των βελών από τον στόχο, υπενθυμίζοντας μια παράμετρο που συχνά παραβλέπεται ενώ δεν πρέπει!

     Τέλος, σήμερα θέσαμε και πάλι σε δοκιμή το ένα από τα δύο χειροποίητα Τόξα τα οποία δημιούργησε και, ευγενώς, δώρισε στην Ομάδα μας ο φίλτατος Συνέλληνας κ. Περικλής Τελειορίδης. Ενώ το ίδιο Τόξο έχει ήδη δοκιμασθεί με άριστα αποτελέσματα και στο παρελθόν σήμερα το «εξαντλήσαμε» λίγο περισσότερο, ταυτοχρόνως, στα χέρια δύο Τοξοτών εντελώς διαφορετικών επιπέδων, με την ίδια πάντοτε εντυπωσιακή συμπεριφορά, πάντοτε ευγνώμονες προς τον ευγενή δωρητή μας και επιφυλασσόμενοι και για την εκκρεμούσα δοκιμή του δευτέρου Τόξου το οποίο είναι και κατά πολύ βαρύτερο. Πέραν, όμως, της συμπεριφοράς του ως εκ των τεχνικών χαρακτηριστικών του, αυτό το Τόξο μας έδειξε ότι μπορεί να «συμπαρασταθεί» και να «παρακολουθήσει» τον Τοξότη σε κάθε εσωτερική αναζήτησή του ως πραγματική «προέκτασή» του, χωρίς την αίσθηση ενός παρεκταματικού «ξένου σώματος».


Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ

Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2022

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"



     Πένητες και δρομάρηδες οι Έλληνες Στρατιώτες της Δύσεως, χωρίς ακριβά όπλα κι ενδύματα, χωρίς καν καταλύματα κι όμως κατάφεραν να αφήσουν πίσω τους την εποποιία των χωσιάριων-Ουσάρων την οποία θαυμάζει η Ευρώπη, πλην της ...αδαούς γραικίας την οποία και απελευθέρωσαν! Έζησαν και πολέμησαν αναπτύσσοντας την εφευρετικότητά τους ώστε να αντισταθμίσουν τις ελλείψεις τους και πάντα επιτύγχαναν του σκοπού τους διότι ήσαν γεννημένοι  πολεμιστές! Και το παράδειγμα αυτών των εμβληματικών πολεμιστών ακολουθούν σήμερα οι "Έλληνες Κένταυροι Καλαμάτας" όπως το αποδεικνύουν και με την τελευταίαν εκπαιδευτικήν ημερίδα τους!

     Εκπαιδεύοντας τον σχολικόν Ίππο, αλλά και εαυτούς, στην μαχητικήν υπερπήδηση εμποδίου απέδειξαν ότι ούτε η έλλειψη στοιχειωδών εκπαιδευτικών μέσων (βαλβίδων ιππαρίων κλπ), ούτε η έλλειψη ιδανικού Ιππευτηρίου καλοστρωμένου με ...ποταμίσια άμμο, αποτελούν εμπόδια προόδου.


     "Ύμνος στην εφευρετικότητα του πολεμιστή", λοιπόν, η τελευταία εκπαιδευτική ημερίδα των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" και ιδού δυο πλαστικοί σωλήνες και τρία πλαστικά καφάσια (πλαστικά, ως ασφαλέστερα για τον Ίππο και την αποφυγή τραυματισμού του) στην ευφυέστερη διάταξη και ιδού η καλύτερη ρύθμιση σχέσεως διασκελισμού προς ύψος η οποία επετεύχθη για την μύηση του Ίππου και του Ιππέως στην υπερπήδηση εμποδίου, όπως μας δείχνει και η άψογη ίππευση του Χρύσανθου! 

     "Ειδική", θα λέγαμε, τούτη η εκπαιδευτική ημερίδα προοριζόμενη για την εξάσκηση επί ειδικού περιεχομένου και κατάλληλη για προχωρημένα Μέλη της μεσσηνιακής Σχολής, έδειξε έναν πολύ εφευρετικό Αρχηγό Σχολής, τον Αθανάσιο Ψωρομύτη στα ...καλύτερά του!

     Στα καλύτερά τους κι οι Συνασκούμενοι, όπως ο Μελέτης μας! 

     Στα καλύτερά του κι ο Χρύσανθος μαζύ με τον σχολικόν Ίππο ο οποίος, πλέον, εξελίσσεται σε ...μέλος οικογενείας!

     Και αυτός ο Ίππος πλέον χρειάζεται ανάπτυξη των εκπαιδευτικών τακτικών προκειμένου να ανεβεί το "σκαλοπάτι" το οποίο, ήδη, διεκδικεί να κατακτήσει!

     Και για μια Σχολή όπως αυτή των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" αυτό είναι και το ζητούμενο γέρας!