Δευτέρα 13 Απριλίου 2015

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"
ΣΤΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ 
ΤΟΥ 
ΣΑΒΒΑΤΟΥ 18ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015


     Μετά από προσεκτική προετοιμασία, η Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" εμπλουτίζει το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα με τη Σχολή Ιερακοθηρίας την οποία θα διευθύνει ο παλιός μας γνώριμος, Γερακάρης, Κοσμάς Σκλαβουνάκης.


     Η Σχολή Ιερακοθηρίας η οποία θα λειτουργήσει σύντομα στους κόλπους της Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" και στις εγκαταστάσεις μας, σκοπό έχει να φέρει σε εγγύτερη επαφή και σχέση τα Μέλη της Ομάδος μας με τα αρπακτικά πτηνά και να μας βοηθήσει να τα απολαύσουμε διασφαλίζοντάς τους την υψηλή ευημερία της οποίας αξίζουν ως προστατευόμενο, αλλά και ταξιδερμικώς σπάνιο, είδος. Θα διακρίνεται για το συντεταγμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμά της και θα είναι η πρώτη του είδους που θα λειτουργήσει στον εθνικό μας χώρο με την προοπτική της ταχείας διασυνδέσεώς της με διεθνείς φορείς Ιερακοθηρίας.


     Tην ιερακοθηρία την εξασκούσαν πρώτα οι Aσσύριοι από την εποχή ακόμη του Aσσουρμπανιπάλ. Στην Ιλιάδα, επιθέσεις και οπισθοχωρήσεις θεών και ανθρώπων παρομοιάζονται, ως προς την ταχύτητα τους, με αυτήν του γερακιού όταν κυνηγάει και επιτίθεται κατά των θηραμάτων του. Στην Οδύσσεια αναφέρεται ότι οι Έλληνες έμαθαν πολλά για την ιερακοθηρία από τους Τρώες κατά τη διάρκεια του Τρωικού πολέμου. Ο Οδυσσέας, εκτός από τα λάφυρα, πήρε μαζί του αρπακτικά πουλιά εκπαιδευμένα για την πρακτική της ιερακοθηρίας. Διαβάζοντας όμως το έργο του Aριστοτέλη "Περί ζώων ιστορίαι", μπορεί να δει κανείς ότι: στην περιοχή της Θράκης, που κάποτε ονομαζόταν Kεδρίπολη, οι άνθρωποι κυνηγούν τα μικρά πουλιά στους βάλτους με τη βοήθεια γερακιών.



     Η συμμετοχή στο κύκλο μαθημάτων της Σχολής Ιερακοθηρίας θα είναι προαιρετική για όποιον ενδιαφέρεται και το αντικείμενό της έχει βαθύτατη ιστορική συνάφεια με τον Ίππο, όσοι παρακολουθήσουν δε αυτά τα μαθήματα θα βοηθηθούν πολύ και στη κατανόηση της "Στρογγυλής Κινήσεως" η οποία αποτελεί προϋπόθεση αγαστής επικοινωνίας με τον Ίππο.


     Έτσι, το Σάββατο 18η Απριλίου, στις 16:00 μ.μ., καλείσθε όλοι στη Κοιλάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"  όπου, μετά την τακτική Προπόνηση Παραδοσιακής Τοξοβολίας (η οποία, ειδικώς για την ημέρα θα έχει μικρότερη διάρκεια) θα επακολουθήσει "Κύκλος" με αντικείμενο τοποθετήσεις και απορίες σχετικώς προς την επικείμενη λειτουργία της Σχολής Ιερακοθηρίας για την οποία οι ιδέες και γνώμες όλων έχουν ιδιαίτερη σημασία.   


Κυριακή 12 Απριλίου 2015

ΟΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ "KHOW 2014"
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ  ΦΑΚΟ 
ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ



     Γερμανικό φωτογραφικό  πρακτορείο δημοσίευσε πριν λίγες μέρες μια σειρά πολύ ωραίων φωτογραφιών που εκφράζουν τη ξένη "οπτική" των διεθνών Αγώνων "KHOW 2014" που οργανώθηκαν τον προηγούμενο χρόνο στη Κοιλάδα του Οργανισμού "KASSAI" στην Ουγγαρία και στους οποίους, μαζύ με κορυφαίους Εφιπποτοξότες από όλο τον Κόσμο, έλαβαν μέρος και δύο "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ". Ας τις χαρούμε!




















     Ας χαρούμε όμως και μερικές ακόμη, άσχετες με το γερμανικό φωτογραφικό πρακτορείο, τραβηγμένες από διαφόρους άλλους κατά την διάρκεια των παραπάνω διεθνών Αγώνων:














Σάββατο 11 Απριλίου 2015

ΣΧΕΔΙΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ
ΤΟΥ ΑΤΑΚΤΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ 
ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ



Συντεθέν, εις την επίκρισιν της Τρίτης των Ελλήνων Ιεράς Συνελεύσεως 
τιθέμενον και εκδιδόμενον υπό Εμμανουήλ Σπυρίδωνος του εκ Λεβαδίας της Βοιωτίας προς ανάρρωσιν του εις παραλυσίαν φθάσαντος Ατάκτου Στρατιωτικού, 
και επ΄ αγαθώ του Ελληνικού Έθνους. 
ΑΘΗΝΑΙ 1826




     Η "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ", δίκην συνεισφοράς στη μελέτη της Ελληνικής Ιστορίας, αναρτά υπό μορφή pdf ένα σπάνιο κείμενο (1826) σχετικό με τον οργανισμό του ατάκτου στρατιωτικού (σώματος) της Ελλάδος πριν, καν, αυτή γίνει κράτος από τον Βασιλέα Όθωνα. Η ανάρτηση γίνεται πρωτίστως για φίλο της Ομάδος μας ο οποίος, ως στρατιωτικός ερευνητής το ζήτησε και το πρωτότυπο τηρείται στη Βιβλιοθήκη της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ".


ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ


     Όταν, το χειμώνα του 2005, ο υπογράφων και Ιδρυτής της Ελληνικής Ομάδος Έφιππης Τοξοβολίας "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" συνάντησε για πρώτη φορά στη Κοιλάδα του Κaposmérő τον Kassai Lajos θεώρησε ότι  α υ τ ό ς  δεν ήταν ένα πρόσωπο που συναντούσε "για πρώτη φορά", απλώς ένας "Δάσκαλος", αλλά ο συνδετικός κρίκος με το πρότυπό του τον Πλάτωνα. Tότε, εκείνο το χειμωνιάτικο απόγευμα, μετά την άσκηση και λίγο πριν αποσυρθούμε στη παλιά καυκασιανή γιούρτα για τον "Κύκλο", είχε ήδη σχηματισθεί το όραμα της ιδρύσεως μιας Σχολής Πολεμικών Τεχνών στην Ελλάδα όχι, απλώς, υπό την έννοια ενός εκπαιδευτηρίου μιας ακόμη τέχνης πολέμου αλλά ενός σμιλευτηρίου σκέψεως και ψυχής που τόσο έχει ανάγκη αυτή η Πατρίδα μέσα στην έκπτωση από την αρχέγονη, πατρώα, Κοσμοθέασή της και τη σύγχρονη δημοκρατική παρακμή της! Έτσι, όταν κατόπιν ιδρύθηκαν οι "ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ KASSAI" οι οποίοι, αργότερα, εξελίχθησαν σε "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ", ο Ιδρυτής τους είχε κατά νου τη παρακαταθήκη των δέκα κανόνων μιας Σχολής Πολεμικών Τεχνών του Kassai Lajos που έχουν ως εξής:


     1. Δε πρέπει να ακολουθούμε τους προγόνους μας, αλλά αυτά που εκείνοι ακολουθούσαν.

     2. Το αρχέτυπο του πολεμιστή έχει την ίδια ηλικία με τον κόσμο, για αυτό οι αξίες του είναι αιώνιες και απαράλλαχτες όπως και ο βασικός κανόνας της μάχης.

     3. Εκεί όμως που το περιβάλλον, η κουλτούρα, η κοινωνία, οι παραδόσεις και η εμπειρία μας αλλάζουν, ο Δάσκαλος πρέπει να πολεμήσει όλες αυτές τις αλλαγές και να μεταφέρει τις αιώνιες αρχές της μάχης στον σύγχρονο άνθρωπο. Μόνο οι Δάσκαλοι που μπορούν να προσφέρουν ακριβώς αυτό και γνωρίζουν για τι πρέπει να πολεμάμε μπορούν να θεωρούνται παραδείγματα προς μίμηση και εκείνων οι σχολές θα είναι πάντα επίκαιρες, οργανωμένες και ζωντανές.

     4. Αυτός που προσπερνά την ηλικία του ζει μόνο μετά το θάνατο του. Αυτός που δεν ακολουθεί την ηλικία του είναι νεκρός αλλά σωματικά ζωντανός. Για να μεγαλουργήσεις πρέπει να είσαι πάντα στο σωστό χρόνο.

     5. 'Ένας Δάσκαλος δε μπορεί να εξαρτάται ηθικά η οικονομικά από τους μαθητές του. Αν στόχος του είναι μονάχα η αύξηση των μαθητών, θα οδηγηθεί σε μείωση του επιπέδου.

     6. Ο Δάσκαλος πρέπει να είναι ενα ζωντανό ιδανικό. Μόνο οι παλαιοί Δάσκαλοι μπορούν να αποδείξουν την αυθεντικότητα των σχολών τους όταν έχουν φτάσει σε μεγάλη ηλικία και δεν έχουν φθαρεί ηθικά και φυσικά.

     7. Το επίπεδο της σχολής αποδεικνύεται όταν οι μαθητές επιδείξουν τις γνώσεις τους μπροστά στα ανώτατα μέλη του κλάδου τους, τα οποία είναι πέραν από κάθε υποψία ηθικά και αναμφισβήτητοι εξεταστές.

     8. Η αναγνώριση από τον κλάδο πρέπει αυστηρώς να είναι διαχωρισμένη από την κοινωνική αναγνώριση. Είναι απαράδεκτο κάποιος να καταλαμβάνει θέση η βαθμό, λόγω οργανωτικών κινήσεων.

     9. Σε μια σχολή πολεμικών τεχνών ο καθένας μπορεί να κατέχει μια θέση αλλά η σχολή θα διοικείται από μαχητές. Σε κάθε άλλη περίπτωση η σχολή θα παρακμάσει και θα υπάρχουν διχόνοιες και προστριβές εντός της σχολής. Αν εντός του διοικητικού συμβουλίου κάποιοι προσπαθήσουν να περάσουν την ιδέα της δημοκρατίας, η σχολή τελικά θα καταστραφεί. 

     10. Αν όσοι δεν είναι μαχητές εξαιρεθούν από τη σχολή, η υποστήριξη της σχολής βρίσκεται σε κίνδυνο. Αν όσοι είναι μαχητές εξαιρεθούν από αυτή, τότε σε κίνδυνο μπαίνει η ίδια η σχολή.


     Η παραπάνω Παρακαταθήκη του Δασκάλου Kassai Lajos ισχύει και θα ισχύει στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ", υπεράνω κάθε άλλου κανόνος και, ακριβώς γι αυτόν τον λόγο οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" προοδεύουν και δυναμώνουν μέσα στο χρόνο κινούμενοι στη τροχιά της πνευματικής αριστοκρατίας και της φυσικής αξιοκρατίας, όπως ο Μαγυάρος Δάσκαλός μας Kassai Lajos ώρισε διερμηνεύοντας τον Έλληνα Πλάτωνα.

     Για όσους μας δίνουν χαρά με την παρουσία τους ως Μέλη της Ομάδος αυτής θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ότι εμάς δεν μας ενδιαφέρει η ποσότητα αλλά η ποιότητα, δεν μας ενδιαφέρουν οι αριθμοί αλλά η ουσία, δεν μας ενδιαφέρουν τα "like" αλλά το δύναμαι διότι δεν αποτελούμε "club" αλλά Οικογένεια Πολεμιστών.

     Ευχαριστούμε όσους μας χαροποιούν με την ένταξή τους, όμως, για να μπορούμε να έχουμε την αίσθηση ότι πράγματι είμαστε ωφέλιμοι προς αυτούς οι ίδιοι θα πρέπει να μελετήσουν, να κατανοήσουν και να αποδεχθούν τις Αξίες τις οποίες ο Δάσκαλός μας ανέλαβε να μεταλαμπαδεύσει στους ομοτέχνους μας από τις σελίδες της "Πολιτείας" του Πλάτωνος. Και αν, δυστυχώς, εξακολουθούν να υπάρχουν "Έλληνες" οι οποίοι αδυνατούν να εννοήσουν αυτά τα οποία εννόησε ένας Μαγυάρος, αυτοί οι "Έλληνες", ή όπως εμείς ορθώς τους αποκαλούμε "γραικύλους", δεν έχουν θέση ανάμεσά μας!

     Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" αποτελούμε Οικογένεια ομοδόξων ομοίων και κάθε ανόμοιος, οίκοθεν νοείται ότι δε μπορεί να συνυπάρξει στη Σχολή μας, διαφορετικά θα ιδρύαμε κΥνοβουλευτικό "κόμμα" και όχι σμιλευτήριο σκέψεως και ψυχής. Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" δε πάσχουμε από τη νόσο των ποσοστώσεων και δε διστάζουμε να εκδιώξουμε κάθε ξέταιρο, ασχέτως βαρύτητος του κοινωνικού του "προφίλ" ή της παντοίας προσφοράς του προς την Ομάδα εφ όσον η "ουσία" του δεν συνάδει με τις Αξίες μας. Έτσι, μέσα στο τελευταίο χρόνο δε διστάσαμε να διαγράψουμε (ομοφώνως!) δύο Μέλη μας τα οποία και άριστο κοινωνικό "προφίλ" είχαν και τεράστια προσφορά προς την Ομάδα συνεισέφεραν αλλά έδειξαν να μην έχουν εμπεδώσει τις Αξίες μας και δη τις παραγράφους 8 και 9 της Παρακαταθήκης του Δασκάλου μας Kassai Lajos!


     Mόνη μας υπόσχεση προς εαυτούς η εμμονή στην απαρέγκλιτη τήρηση της Παρακαταθήκης του Μαγυάρου Δασκάλου μας Kassai Lajos ο οποίος διερμηνεύει στους χρόνους μας τη "φωνή" του Έλληνος σοφού Πλάτωνος, προτάσσοντας την αριστοκρατία του πνεύματος έναντι της δημοκρατικής υπελίξεως ως μόνη δοκιμασμένη διέξοδο μιας τάλαινας κοινωνίας από τη παρακμή της!

















Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης



Πέμπτη 9 Απριλίου 2015

ΕΚΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ κ. ΘΕΟΔΩΡΟΥ Γ. ΑΝΤΙΚΑ

   ΕΚΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ  κ. ΘΕΟΔΩΡΟΥ Γ. ΑΝΤΙΚΑ
  

     Όταν ο Μένανδρος σημείωνε τη φράση "Ὡς χαρίεν ἔστ' ἄνθρωπος, ὅταν ἄνθρωπος ᾖ" θα πρέπει να είχε κατά νου την περίπτωση του Καθηγητή κ. Θεοδώρου Γ. Αντίκα ο οποίος, παρά το κολοσσιαίο επιστημονικό του έργο, παραμένει ρομαντικός ουμανιστής με έναν έμπρακτο ανθρωπισμό που μεθερμηνεύεται σε μία δια βίου αφιέρωση στα Ιπποειδή! Η ζωή του αφιερωμένη στην ευημερία του Ίππου και όχι μόνον, συνεχίζει να αγκαλιάζει "πτυχές" που παραμένουν ζωτικές για τα αγαπημένα του Ιπποειδή και, παρά τις δικές του έγνοιες, εγκολπώνεται τις αγωνίες των τετραπόδων στα οποία αφιερώθηκε κατά τον ανιδιοτελέστερο τρόπο. Σήμερα, με μία προσωπική του έκκληση, εκφράζει την αγωνία του για τα, παντοιοτρόπως, "αποσυρόμενα" Ιπποειδή και καλεί κάθε ευαισθητοποιημένο για την ίδρυση κέντρου βοηθείας υπερηλίκων μονόπλων, δηλαδή, Γηροκομείου Ιπποειδών! Γράφει ο Καθηγητής κ. Θεόδωρος Γ. Αντίκας: 

     "Πάνε κάπου 37 χρόνια απο τότε που ιδρύθηκε το 1ο γηροκομείο ίππων ''ΕΚΒΟΥΜ'' χάρη στη φιλοζωία και προσφορά χώρου απο την τότε BIC- Ελλάς στο Μπογιάτι. Σκοπός ήταν να διασωθούν άλογα--ακόμα και πρωταθλητές--απο την αθρόα εξαγωγή τους προς σφαγή στην Ιταλία [from stable to table]...Δυστυχώς δεν επέζησε για πολύ, αλλά τούτο δεν έχει σημασία. Σήμερα, για διαφορετικούς λόγους, ιδίως οικονομικούς, υπερήλικα ιπποειδή είτε εγκαταλείπονται είτε εξάγονται προς σφαγή, με ελάχιστες εξαιρέσεις, όπως αυτή του Μαλιμπού...Υπάρχει άραγε κάποιος φιλόζωος επιχειρηματίας, οπουδήποτε στην Ελλάδα, που μπορεί να μας βοηθήσει στη δημιουργία νέου Γηροκομείου Ίππων, αφού οι 'επίσημοι' φορείς [λ.χ. ΟΔΙΕ, ΦΕΕ] αδιαφορούν? Η ίδρυση και λειτουργία τέτοιων κέντρων διάσωσης ΔΕΝ είναι δύσκολη, υπάρχουν δε εκατοντάδες στις πολιτισμένες χώρες. Το βιβλιαράκι στο παρακάτω εικονίδιο περιέχει κάθε λεπτομέρεια και διανέμεται δωρεάν απο το Animal Welfare Institute, 900 Pennsylvania Ave. SE, Washington, DC 20003 [www.awionline.org]."



     H "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" η οποία έχει την Τιμή να έχει ανακηρύξει τον Καθηγητή κ. Θεόδωρο Γ. Αντίκα ως επίτιμο Μέλος της, προσυπογράφει την έκκλησή του και υπόσχεται ότι ο οιοσδήποτε αναπτύξει πρωτοβουλία υλοποιήσεως ενός Γηροκομείου Ιπποειδών θα έχει την εθελοντική προσφορά αμέριστης εργασίας των Μελών τόσο της Εταιρείας μας, όσο και της Ομάδος μας των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ".


Τρίτη 7 Απριλίου 2015

ΤΟ ΝΕΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ - ΟΔΗΓΟΣ 

ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"



     Το παρόν «Δειγματολόγιο Ιστορικών Ενδυμασιών», το οποίο αποτελείται από 65 πλήρως εικονογραφημένες σελίδες, προορίζεται να καλύψει τις ανάγκες ακριβούς ιστορικής περιβολής των αποστολών της Ομάδος των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» που μετέχουν σε αγώνες για τη συμμετοχή στους οποίους ισχύει μία ανάλογη προϋπόθεση.


     Περιλαμβάνει δείγματα ανδρικών, γυναικείων και παιδικών ενδυμασιών συναφών με την ιστορική περίοδο μέσα στην οποία «κινείται» η Ομάδα των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» (14ο – 16ο αι.), προερχόμενα από τις εγκυρότερες βιβλιογραφικές «πηγές» που διαθέτει η Βιβλιοθήκη σπανίων παλαιοτύπων της «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ».


     Το «Δειγματολόγιο Ιστορικών Ενδυμασιών» βρίσκεται από σήμερα στα χέρια του Αρχηγού της Ομάδος ο οποίος διαχειρίζεται τα περιεχόμενά του προς κάλυψη των συναφών αναγκών της Ομάδος προκειμένου οι εμφανίσεις των Μελών της στους αγώνες ή όπου αλλού χρειάζεται να είναι ιστορικώς ακριβείς και τεκμηριωμένες, διασφαλίζοντας το κύρος της Ομάδος μας εν αντιθέσει προς διαφόρους ευφαντάστους οι οποίοι, άνευ μόχθου μελέτης, επιδίδονται σε αναπαραστατικές διακωμωδήσεις.


     Το παρόν «Δειγματολόγιο Ιστορικών Ενδυμασιών»  αποτελεί συμβολή στην άριστη οργάνωση των αγωνιστικών αποστολών της Ομάδος των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» και την διατήρηση της αναγνωρίσεώς της   (Διεθνείς Αγώνες Quinghai, Κίνα - 2012) ως της καλύτερα οργανωμένηςΟμάδος.


Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης
Απριλίου 6, 2015