Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2013

ΟΡΙΖΟΝΤΙΩΣ & ...ΚΑΘΕΤΩΣ
 
 
     Σήμερα που, δυστυχώς, πολλά Μέλη της Ομάδος λόγω ιώσεων βρέθηκαν στη θαλπωρή του σπιτιού με το αφέψημα στη κούπα, βρήκαμε την ευκαιρία να κάνουμε μιαν άσκηση που "χρωστούσαμε" από καιρό: την εμπέδωση αισθήσεως "οριζοντίως και καθέτως" κατά την σκόπευση. 
 
 
     Κατά την άσκηση αυτή η οποία εκτελείται υπό συνθήκες αυξομειώσεως του όγκου του στόχου και την έμφαση στην καθετότητα ή την οριζοντιότητά του κατά την μικρότερη εκδοχή του, οι Συνασκούμενοι κατέληξαν σε χρήσιμα συμπεράσματα για την βελτίωση της ευστοχίας τους. Οι δύο συντεταγμένες κάθε σκοπεύσεως, σήμερα, έγιναν "πιο απτές" για τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ"!
 
 
     Η σημαντική αυτή άσκηση δεν έγινε στον ανοικτό, προπονητικό μας χώρο αλλά σε "κλειστό" σημείο που παρέχει καλύτερη αυτοσυγκέντρωση, σε κοντινό βεληνεκές και με ταχύτητα εκτελέσεως, όπως ακριβώς υπεδείχθη! 
 
 
     Η Ελληνική Παραδοσιακή Τοξοβολία αυτές τις μέρες δεν ωφελήθηκε, απλώς, με την πρακτική εξάσκησή της από τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" αλλά και από ένα εξαιρετικό δημιούργημα, ενός από εμάς, ο οποίος κατεσκεύασε μία καταπληκτική, χειροποίητη, φαρέτρα από εκείνες που όταν τις φτιάξεις δε μπορεί να τις αποχωρισθείς...
 
 
     Η συγκεκριμένη χειροποίητη φαρέτρα δεν αποτελεί, απλώς, ένα έργο τέχνης αλλά χαρακτηρίζεται και από μία πρακτικότητα για κάθε παραδοσιακό Τοξότη, με ειδική διάταξη ώστε τα βέλη να είναι στη διάθεση του χρήστη της προς άμεση και ευχερή ανάσυρση.
 
 
     Τέλος, ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει για την εντυπωσιακή φυσικότητα της κατεργασίας! Μπορεί οι αντίστοιχες ευρωπαϊκές δημιουργίες να δίνουν ένα "ιλουστρασιόν" τελικό αποτέλεσμα αλλά το φινίρισμα αυτής της φαρέτρας πείθει για την αυθεντικότητά της, κάνοντάς την μοναδική! Ο Συνασκούμενος Γεώργιος πρέπει να είναι πολύ υπερήφανος για το ..."μουσειακό" δημιούργημά του και τυχεροί όσοι θελήσουν να το αποκτήσουν. Περισσότερα εδώ.
 
 
 
     Mετά την κατασκευή χειροποίητων παραδοσιακών Τόξων και βελών από τον Μανώλη Γεωργόπουλο, την κατασκευή χειροποίητης παραδοσιακής σέλλας από τον Αρπάλυκο, την κατασκευή χειροποίητων παραδοσιακών κοσμημάτων από τον Αλέξανδρο Γαλάνη η Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" αναδεικνύεται σε ένα ιδιαίτερο "εργαστήρι" αναβιώσεως παραδοσιακών τεχνών. Και μόνον η αδυναμία μας να δημιουργήσουμε ...Ίππο μας κάνει επιφυλακτικούς ώστε να δηλώσουμε ...απολύτως αυτάρκεις ως Εφιπποτοξότες! 


     Και δεν θα ήταν δυνατόν η σχεδιάστρια αυτής της φαρέτρας που δεν είναι άλλη από την Εκπαιδεύτρια των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Χαρά Πολυζοπούλου  (με κατασκευαστή τον Συνασκούμενο Γεώργιο Τροβά) να μην δοκίμαζε εν δράσει το σχεδίασμά της.


     Έτσι, στη τελευταία της Προπόνηση η νέα φαρέτρα απέδειξε ότι μπορεί να "λειτουργήσει" άνετα υπέρ του Εφιπποτοξότη που θα την υιοθετήσει.
 
 

     Στο Ιππευτήριο τώρα, μια εφαρμογή της αξίας της "Κυκλικής Κινήσεως" υπήρξε το επίκεντρο ενός υπερ-δίωρου μαθήματος που έγινε με δύο κατα-"πράσινα" πλάσματα, πολύ καλής, μεν, θελήσεως αλλά, πάντως, εντελώς αρχάρια.
 
 
     Η τόσο σημαντική, αυτή, παράμετρος ιππευτικής διδασκαλίας κατάφερε να συμφιλιώσει δύο πλάσματα με εκρηκτικά "temperamenti" και πλήρη άγνοια επικοινωνίας, σε μία σχέση αρμονικής συνεργασίας.
 
 
     Πάντοτε στον ιππευτικό στίβο, οι πρόοδοι υπήρξαν πολλές και όχι μόνον με τους νεώτερους μαθητές μας αλλά και με τους μεγαλύτερης ηλικίας.
 
 
     Και δε κρύβουμε τη χαρά μας όταν οι μαθητές μεγαλύτερης ηλικίας αποδεικνύουν ότι ο έφιππος Άνθρωπος δεν έχει, πραγματικά, ηλικία η οποία αποτελεί "μειονέκτημα" των ...μη ιππευόντων!
 
 
 
     Και η διαδραστική διδασκαλία αρχαρίου προς αρχάριο εφαρμόσθηκε από την ευφυέστατη Εκπαιδεύτριά μας Χαρά, η οποία ενθαρρύνει αυτή τη διαδραστικότητα που αποτελεί εκπαιδευτική μας "συντεταγμένη". Δεν είναι απλώς εκπαιδευτικώς ωφέλιμο αλλά και ενισχυτικό των σχέσεων των Μελών της Ομάδος μας να βλέπεις την συνεργασία όλων στο εκπαιδευτικό επίπεδο, τόσο στην Ιππική όσο και στην Τοξοβολία, παρακολουθώντας την αφιέρωση του ελάχιστα πιο προχωρημένου να "σύρει" κοντά του τον λιγότερο προχωρημένο Συνασκούμενό του! Αυτή η "φάση" αποτελεί και την απαρχή της εκδιώξεως κάθε ανταγωνιστικού συναισθήματος το οποίο είναι απολύτως ...ανεπιθύμητο στην Ομάδα μας!
 
 
      Η ίδια η Χαρά "βάπτισε" στην Έφιππη Τοξοβολία ακόμη μία αρχάρια μαθήτριά της, βοηθώντας την στο πρώτο της ξεκίνημα! Ακόμη μία λάτρις της πολεμικής τέχνης μας βρίσκει το "δρόμο" της στη διαχρονική απόλαυση του "καλπάζειν και τοξεύειν", Στη Χαρά ευχόμαστε να δείξει αυτό τον "δρόμο" σε πολλούς-πολλούς, ακόμη, μαθητές της και η ίδια να τον απολαμβάνει εφ΄ όρου ζωής, επιβεβαιώνοντας το σύνθημα του Δασκάλου μας Κάσσαι Λάγιος: "Έφιππη Τοξοβολία μέχρι θανάτου!".
 
 
     Βεβαίως, η Έφιππη Τοξοβολία στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" δεν ...διακονείται μόνον εντός Ιππευτηρίου αλλά, κυρίως, στο ύπαιθρο και αυτή την εβδομάδα κάμποσοι μαθητές μας την απόλαυσαν στις πλαγιές του Υμηττού που, τόσο φιλόξενα, μας υποδέχονται στα καθημερινά μας μαθήματα.
 
 
     Σε λίγες μέρες θα πραγματοποιηθεί η εξέταση διαπιστεύσεως νέων Εφιπποτοξοτών και οι εξεταζόμενοι προπονούνται εντατικά. Ο Γεώργιος απεφάσισε, πλέον, ότι δεν του είναι αρκετή η ανάσυρση ενός μόνον βέλους από το έδαφος εν κινήσει και πολλαπλασίασε τα βέλη ...καινοτομώντας! Πάντα ένας "ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ" θα χαράζει νέους "δρόμους"...
 
 
     Γεμάτο κι αυτό το σαββατοκύριακο, όπως κατάμεστη εμπειριών και εφιπποτοξοτικής δραστηριότητος για τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" και η εβδομάδα που πέρασε κάνοντάς μας καλύτερους στη πολεμική τέχνη μας κι ευτυχέστερους στη καθημερινότητά μας! Ευχόμαστε και στους συνανθρώπους μας να "βγαίνουν" στο τέλος κάθε εβδομάδος της ζωής τους το ίδιο ωφελημένοι και ευτυχείς! 
 
     

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2013

PHILIPPE PARASKEVAS
 
ΕΝΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ
 
 
     Μπορεί ο Αραβικός Ίππος, παρά την έξοχη φύση του, να μην αποτελεί την εστίαση του ενδιαφέροντός μας, όμως, η δυναμική παρουσία στα παγκόσμια ιππικά "πράγματα" ενός ομογενούς Συνέλληνος μας δίνει την μεγάλη χαρά να αναγνωρίσουμε, μέσα στην παγκόσμια κρίση, ότι εξακολουθούν να υπάρχουν Έλληνες με τεράστια συνεισφορά στον ιππικό Πολιτισμό ο οποίος, ανέκαθεν, υπήρξε ο ακρογωνιαίος λίθος της ανθρώπινης προόδου!
 
 
 
     Ο Philippe Paraskevas, ιδρυτής δύο εκτροφείων Αραβικών Ίππων, βελτιωτής του Αραβικού Ίππου και συγγραφέας ειδικών μελετών περί αυτής της ιστορικής ιπποφυλής, μπορεί να "απουσιάζει" από τα "φτωχά" έως ανύπαρκτα "ιππικά πράγματα" της σημερινής Ελλάδος αλλά λαμπρύνει τα παγκόσμια ιππικά πράγματα με το έργο του! Και πολυπληθείς "εραστές" του Αραβικού Ίππου στην Ελλάδα θα πρέπει να μελετήσουν το δίτομο έργο του Philippe Paraskevas με τίτλο "THE EGYPTIAN ALTERNATIVE" ώστε να μπορέσουν να κατανοήσουν βαθύτερα την συγκεκριμένη ιπποφυλή, αλλά και να καταφέρουν να προσφέρουν πολύ περισσότερα στους αγαπημένους τους Ίππους!
 
 
 
 

      


Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Ν. ΣΑΘΑΣ
1842-1914



Ο Κωνσταντίνος Ν. Σάθας από το περιοδικό "Εστία" του 1894



     Eίναι γνωστό ότι το ιστορικό "υπόβαθρο" επάνω στο οποίο αναπτύσσεται η δραστηριότητα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" είναι οι Έλληνες Στρατιώτες της Αναγεννήσεως των οποίων ο κύριος ερευνητής υπήρξε ο Γαλαξειδιώτης ιστοριοδίφης-μεσαιωνολόγος  Κωνσταντίνος Ν. Σάθας.





Ανέκδοτη επιστολή του Ιστορικού των Μέσων Χρόνων Κωνσταντίνου Σάθα
στο προσωπικό Αρχείο του οποίου η Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"
βάσισε την αναστατική μελέτη της περί των Ελλήνων Στρατιωτών της Αναγεννήσεως.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ


     Ο Κωνσταντίνος Σάθας (ψευδώνυμό του: "Κωνσταντίνος Σαθόπουλος") γεννήθηκε στην Αθήνα και η καταγωγή του ήταν από το Γαλαξείδι. Στην Αθήνα ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές του και παρακολούθησε μαθήματα στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου χωρίς να αποφοιτήσει. Ειδικότερα διέκοψε τις σπουδές του για να ασχοληθεί με τη φιλολογική επεξεργασία και κριτική έκδοση του χειρογράφου του Χρονικού του Γαλαξειδίου το 1865. Στο χώρο των γραμμάτων ο Σάθας είναι γνωστός για το φιλολογικό και ιστοριοδιφικό έργο του, ωστόσο σε νεαρή ηλικία ασχολήθηκε επίσης με τη λογοτεχνία και τη μετάφραση. Το 1858 πραγματοποίησε την πρώτη του δημοσίευση, ένα εγκωμιαστικό άρθρο για τον δήμαρχο του Γαλαξειδίου Λουκά Καραλίβανο στην εφημερίδα Εσπέρα της Αθήνας. Ακολούθησαν δημοσιεύσεις ποιημάτων, άρθρων και μεταφράσεών του στον αθηναϊκό Τύπο, όπου υπέγραφε με το πλήρες όνομά του ή με τα αρχικά Κ.Ν.Σ. Το 1859 κυκλοφόρησε η ποιητική συλλογή του Νεκρικά δάκρυα επί του τάφου του Δημητρίου Λ. Ράλλη και το 1861 εξέδωσε από κοινού με τον Δ.Σ.Κοπιδά το δεκαπενθήμερο περιοδικό Κόσμος, του οποίου ανέλαβε τη σύνταξη ως το Μάιο του ίδιου χρόνου, οπότε αποχώρησε λόγω οικονομικών διαφωνιών του με το συνεργάτη του. Η ενασχόληση του Σάθα με το Χρονικό του Γαλαξειδίου εγκαινίασε τη στροφή του στην παλαιογραφική και βιβλιογραφική μελέτη, με έμφαση στη μεσαιωνική και μεταβυζαντινή ελληνική ιστορία. Ιδιαίτερα ανθηρή για το Σάθα περίοδος στάθηκε η εικοσιπενταετία 1870-1895, οπότε με κρατική και ιδιωτική οικονομική ενίσχυση πραγματοποίησε έρευνα στα αρχεία της Βενετίας, της Κωνσταντινουπόλεως και το Παρισιού. Γύρω στο 1895 η έλλειψη οικονομικών πόρων και η προσβολή του από ασθένεια της όρασης, τον ανάγκασαν να διακόψει τις έρευνες. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του τα πέρασε στο Παρίσι. Το σύνολο του έργου του τον κατέστησε έναν από τους προδρόμους της νεοελληνικής φιλολογικής και ιστορικής επιστήμης. Για περισσότερα βιογραφικά στοιχεία του Κωνσταντίνου Σάθα βλ. Πασχάλης Δ.Π., «Σάθας Κωνσταντίνος Ν.», Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια 21. Αθήνα, Πυρσός, 1933, Σολωμού Αλίκη, «Σάθας Κωνσταντίνος», Παγκόσμιο Βιογραφικό Λεξικό 9α. Αθήνα, Εκδοτική Αθηνών, 1988 και Χατζηφώτης Ι.Μ., «Σάθας Κωνσταντίνος», Μεγάλη Εγκυκλοπαίδεια της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας 12. Αθήνα, Χάρη Πάτση, χ.χ.

(Πηγή: Αρχείο Ελλήνων Λογοτεχνών, Ε.ΚΕ.ΒΙ.).



Ενδεικτική Βιβλιογραφία


• Μιχαλόπουλος Φάνης, Κωνσταντίνος Σάθας (1842-1914). Αθήνα, Έκδοση Βιβλιοπωλείου Β.Ν.Γρηγοριάδη, 1949 (ανάτυπο από την Ελληνική Βιβλιογραφία2-3, ετ.Γ΄, 1949).

• Πασχάλης Δ.Π., «Σάθας Κωνσταντίνος Ν.», Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια21. Αθήνα, Πυρσός, 1933.

• Πικραμένου Δήμητρα, «Από τη δραστηριότητα του Κωνσταντίνου Ν. Σάθα (1858-1861)», ΕρανιστήςΗ’, 1970.

• Σολωμού Αλίκη, «Σάθας Κωνσταντίνος», Παγκόσμιο Βιογραφικό Λεξικό9α. Αθήνα, Εκδοτική Αθηνών, 1988.

• Χατζηφώτης Ι.Μ., «Σάθας Κωνσταντίνος», Μεγάλη Εγκυκλοπαίδεια της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας12. Αθήνα, Χάρη Πάτση, χ.χ.

• Χριστόπουλος Τάκης, «Τα πρώτα βιβλία του Κ.Σάθα και το αρχικό του επώνυμο», Στερεοελλαδική Εστία17-18, 1962.


Εργογραφία

(πρώτες αυτοτελείς εκδόσεις)


Ι.Ποίηση

• Νεκρικά δάκρυα επί του τάφου του Δημητρίου Λ.Ράλλη. 1859.

ΙΙ.Μεταφράσεις

• Γνωμικά διαφόρων σοφών περί έρωτος. Αθήνα, 1860.

ΙΙΙ.Μελέτες

• Χρονικόν ανέκδοτον Γαλαξειδίου. Αθήνα, τυπ. Κασσανδρέως και Σίας, 1865.

• Ιωσήφ Νάζης, ο βασιλεύς της Νάξου και των Κυκλάδων. Αθήνα, τυπ.Χρυσαλλίδος, 1865.

• Η κατά τον ΙΖ΄ αιώνα επανάστασις της ελληνικής φυλής (1684-1715). Αθήνα, τυπ.Χρυσαλλίδος, 1865.

• Νεοελληνική Φιλολογία· Βιογραφίαι των εν τοις γράμμασι διαλαμψάντων Ελλήνων από της καταλύσεως της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας μέχρι της ελληνικής εθνεγερσίας 1453-1821. Αθήνα, τυπ. τέκνων Ανδρέου Κορομηλά, 1868.

• Ελληνικά ανέκδοτα περισυναχθέντα και εκδιδόμενα κατ’ έγκρισιν της Βουλής εθνική δαπάνη υπό Κωνσταντίνου Σάθα, Τόμος πρώτος. Αθήνα, τυπ.Φωτός, 1867.

• Ελληνικά ανέκδοτα περισυναχθέντα και εκδιδόμενα κατ’ έγκρισιν της Βουλής εθνική δαπάνη υπό Κωνσταντίνου Σάθα, Τόμος δεύτερος. Αθήνα, τυπ.Αγγέλου Καναριώτου, 1867.

• Το εν Ζακύνθω αρχοντολόγιον και οι ποπολάροι. Αθήνα, τυπ. Νικολάου Αγγελίου, 1867.

• Τουρκοκρατούμενη Ελλάς· Ιστορικόν δοκίμιον περί των προς αποτίναξιν του Οθωμανικού ζυγού επαναστάσεων του Ελληνικού Έθνους (1453-1821). Αθήνα, τυπ. τέκνων Ανδρέου Κορομηλά, 1869.

• Νεοελληνικής Φιλολογίας Παράρτημα· Ιστορία του ζητήματος της Νεοελληνικής Γλώσσης. Αθήνα, τυπ. τέκνων Ανδρέου Κορομηλά, 1870.

• Ιστορία του άρχοντος και σπαθαρίου Σταυράκη. Αθήνα, 1870.

• Βιογραφικόν σχεδίασμα περί του Πατριάρχου Ιερεμίου Β’ (1512-1594).Αθήνα, τυπ. Α. Καννά & Γ. Οικονόμου, 1870.

• Ιστορικαί διατριβαίΑ΄-Γ΄. Αθήνα, τυπ. τέκνων Ανδρέου Κορομηλά, 1870.

• Μεσαιωνική ΒιβλιοθήκηΑ΄-Ζ΄. Αθήνα, τυπ. Χρόνου, 1872-1894.

• Έκθεσις προς το Υπουργείον της Δημοσίου Εκπαιδεύσεως περί της αποστολής μου προς εξερεύνησιν των εν ταις βιβλιοθήκαις αποκειμένων ανεκδότων μνημείων της κατά τους μέσους αιώνας ελληνικής ιστορίας. Βενετία, 1872.

• Αρχαία ιστορικά γεγονότα της οικογενείας των κομητών Κλαδαίων από του 1330 μέχρι του 1803. Αθήνα, τυπ. Εκατονταχείρου, 1872.

• Ιστορικόν δοκίμιον περί του θεάτρου και της μουσικής των Βυζαντινών· ήτοι εισαγωγή εις το Κρητικόν Θέατρον. Βενετία, 1878.

• Ερωφίλη· Τραγωδία Γεωργίου Χορτάτση. Βενετία, 1878.

• Ο Γύπαρις· ποιμενική κωμωδία-τραγωδία, νυν πρώτον εκδιδομένη εκ χειρογράφου της Μαρκιανής Βιβλιοθήκης. Βενετία, 1878.

• Ο Στάθης· Κρητική κωμωδία νυν πρώτον εκδιδομένη εκ χειρογράφου της Μαρκιανής Βιβλιοθήκης. Βενετία, 1878.

• Ζήνων· Τραγωδία νυν πρώτον εκδιδομένη εκ χειρογράφου της Μαρκιανής Βιβλιοθήκης. Βενετία, 1878.

• Μνημεία ελληνικής ιστορίας Ι-IX. Paris, Maisonneuve et Cie editeurs – Londres B.Quariche – Athenes A.Coromilas – Leipzig et Vienne F.A.Brockhaus, 1880-1890.

• Λεοντίου Μαχαιρά, Χρονικόν Κύπρου.Paris, Ernest Leroux, 1882.

• Κρητικόν Θέατρον ή Συλλογή ανεκδότων και αγνώστων δραμάτων.Βενετία, 1879.

• Ελληνες στρατιώται εν τη Δύσει και αναγέννησις της ελληνικής τακτικής. Αθήνα, τυπ. Ανδρέου Κορομηλά, 1885.


                                         ΑΠΟ ΤΗΝ"ΕΣΤΙΑ" (1885)

     Κατά την μελέτη του έργου "ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΑΙ ΕΝ ΤΗ ΔΥΣΕΙ ΚΑΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ" ο Ιδρυτής της Ελληνικής Ομάδος Έφιππης Τοξοβολίας έκρινε ότι θα ήταν καλύτερο να προτιμήσει την δημοσίευση του στη "ΕΣΤΙΑ" (τ. 19ος και 20ός, 1885) οι οποίοι τηρούνται στην Βιβλιοθήκη της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ". 








ΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ "ΝΕΑΣ ΕΣΤΙΑΣ"





















Eυλαβώς αφιερούντες οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ"






Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2013

"ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ  ΚΙΝΗΣΗ"




KANE TO ΠΕΙΡΑΜΑ:

Ένα σμήνος περιστεριών τσιμπολογάει ψίχουλα πάνω στο πεζοδρόμιο. Τα πουλιά είναι αφοσιωμένα στη τροφή τους κι εσύ αποφασίζεις να περάσεις ανάμεσά τους χωρίς να αλλάξεις τους ρυθμούς σου αλλά προσπαθώντας να μη τρομάξεις ούτε ένα περιστέρι εξαναγκάζοντάς το να πετάξει μακριά. Αν τα καταφέρεις να περάσεις ανάμεσα από τα πουλιά χωρίς να ταράξεις ούτε ένα, τότε θα καταλάβεις εύκολα τη συνέχεια αυτού του μικρού, αλλά πολύ σημαντικού,  κειμένου.



     Συχνά θίγουμε τον τρόπο με τον οποίο ο Ιππαγωγός πρέπει να κινείται γύρω από τον Ίππο και πάνω σ΄ αυτόν, σημειώνοντας ότι η κίνησή του πρέπει να είναι "στρογγυλή". Με τον όρο αυτόν εννοούμε μία κίνηση η οποία παραμένει αρμονικά σταθερή σε όλη την έκτασή της, χωρίς "γωνιώδεις" εντάσεις κι απότομες αυξομειώσεις που θα μπορούσαν να διαταράξουν την ηρεμία κι αυτοσυγκέντρωση του Ίππου! Στο παραπάνω βίντεο, ασφαλώς, ως "στρογγυλή" δεν εννοούμε την καμπύλη κίνηση του Ίππου επί του στίβου, αλλά την ομαλή παρακολούθηση του Ίππου από τον ίδιο τον αναβάτη του Αρπάλυκο ο οποίος "ακολουθεί" ομαλά τον καλπάζοντα Ίππο χωρίς καμία "αιχμή" ("γωνίωση") παρενοχλήσεως ή παρεμποδίσεώς του! Ας δούμε μια σειρά τριών φωτογραφιών για να καταλάβουμε καλύτερα το τι σημαίνει "στρογγυλή κίνηση". Στη πρώτη φωτογραφία ένα χέρι παραμένει ακίνητο μπροστά σε ένα περαστικό πουλί σε έναν υπαίθριο χώρο. Το χέρι παραμένει χαλαρό αλλά ακίνητο, ενώ τα ανθρώπινα μάτια αποφεύγουν να στραφούν προς το πουλί. Το πουλί παραμένει κοντά στο χέρι χωρίς διάθεση φυγής αλλά μην έχοντας λόγο να πλησιάσει παραμένει σε ελάχιστη απόσταση από το χέρι. Το πουλί δε φοβάται διότι το χέρι δε το ενοχλεί με κινήσεις όπως δε το ενοχλούν και τα μάτια του ανθρώπου, αλλά και δεν έχει λόγο να πλησιάσει.



     Τώρα το χέρι κρατά τροφή και το πουλί έχει λόγο να πλησιάσει το χέρι το οποίο και πάλι παραμένοντας χαλαρό και ακίνητο δεν ενοχλεί το πουλί, ενώ τα μάτια αποφεύγουν να εστιάσουν στο πουλί το οποίο τώρα έχει λόγο να πλησιάσει το χέρι.


     Το πουλί ηρεμεί από τη "στρογγυλή κίνηση" (εν προκειμένω, μάλλον ακινησία) του χεριού, πλησιάζει και αρπάζει τη τροφή χωρίς διάθεση και πάλι, φυγής.




     Το χέρι είτε ακίνητο, είτε ελαφρώς κινούμενο, παραμένει σε "στρογγυλή κίνηση" κι έτσι το πουλί πλησιάζει άφοβα.


     Ανεξαρτήτως εάν, απλώς, ρυταγωγούμε σε βάδην ή σε οποιανδήποτε άλλη πολύ πιο κινητική κατάσταση, πεζή ή έφιπποι, βασικό μέλημά μας είναι η διατήρηση των κινήσεών μας "στρογγυλών".


     Και στη Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" η συγκεκριμένη κινησιολογία δεν διδάσκεται με κουραστικές ακαδημικές διδασκαλίες, αλλά εμφυσάται στους μαθητές μας μέσα από μία σειρά σιωπηρών μεν, ενδεικτικών δε ασκήσεων, ώστε το δίδαγμα να προσλαμβάνεται χωρίς η διαδικασία της προσλήψεώς του να γίνεται καν αντιληπτή.


     Το αποτέλεσμα της διδασκαλίας μας δικαιώνει την μεθοδολογία μας και σε κάποια στιγμή αυτό το αντιλαμβάνεται και ο ίδιος ο μαθητής μας, χωρίς να έχει ποτέ συνειδητοποιήσει ότι κάτι του ...διδάχθηκε!


     Μία βαθειά διδασκαλία της "κυκλικής" κινήσεως αποτελεί η μελέτη της έξοχης "χορευτικής" συνεργασίας της Viola Buecking και του  Conversano Bonavia που χορεύουν …συρτάκι στο κλειστό Ιππευτήριο της ιστορικής Ισπανικής Σχολής της Βιέννης, όπως φαίνεται στο παραπάνω βίντεο το οποίο αφιερώνεται εξαιρετικά στους μαθητές της Σχολής μας. Καλή και ...διδακτική, απόλαυση!


      

Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013

ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
 
 
     Ο νόμος της αφθαρσίας της ύλης όπως και "τα πάντα ρει...", όπως και στη Φύση, ισχύουν και στην Ιππική! Έτσι, ένας καλός Ιππέας θα πρέπει να έχει κατά νου αυτούς τους δύο κανόνες και να είναι προετοιμασμένος να αντιμετωπίσει τις συνέπειές του κατά την ίππευσή του, ανά πάσα στιγμή! Και η Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" προετοιμάζει τους μαθητές της και γι' αυτή την περίπτωση, εφαρμόζοντας, κατά περίπτωση, διάφορες ασκήσεις. Μία από αυτές και η απόσαξη εν κινήσει
 
 
     Η απόσαξη εν κινήσει δεν αποτελεί παρά την σύναψη όλων των ασκήσεων-στάσεων του Ιππέως κατά την Γυμνιππευτική του εκπαίδευση η οποία αποτελεί και την βάση της ιππικής διδασκαλίας της Φυσικής Ιππικής. Κατά την άσκηση αυτή κι ενώ ο Ίππος κινείται σταθερά, ο Ιππέας καλείται να αποσάξει και να ξανα-επισάξει τον Ίππο του, αναγκαζόμενος να επαναφέρει στη κιναισθητική "μνήμη" του όλες εκείνες τις στάσεις και χειρισμούς που διδάχθηκε ως αρχάριος, ήδη από το πρώτο μάθημά του.

 
     Και η άσκηση αυτή δεν "χτίζεται" επάνω σε φανταστικά "σενάρια" αλλά επάνω σε μία σειρά πιθανοτήτων υπαρκτών, πάντοτε, σε κάθε ίππευση. Πάντοτε υπάρχει το ενδεχόμενο ο Ιππέας να "χάσει" τις ηνίες του ή να χρειασθεί να ανατάξει τον χαλινό του ή να αποκαταστήσει μία ρύθμιση στα παραγναθίδια του Ίππου του ενώ είναι υποχρεωμένος να κινείται. 

 
     Επίσης, κάτι το συνηθέστερο και απλούστερο, πολύ συχνά, ιδιαιτέρως μετά από μακρά ίππευση, είναι απαραίτητη η αναπροσαρμογή της ρυθμίσεως του επόχου, κάτι που ο Ιππέας είναι υποχρεωμένος να κάνει χωρίς να αφιππεύσει και, εξαρτωμένης της ιδιοσυγκρασίας του Ίππου, ακόμη και εν κινήσει.

 
     Στη συγκεκριμένη άσκηση ο μαθητής επιχειρεί την αφαίρεση της σελλίσκης εν κινήσει! Μία διαδικασία η οποία απαιτεί κιναισθητική εγρήγορση και συντονισμό χειριστικών διαδικασίών με την παράλληλη διατήρηση της ισορροπίας του επιχειρούντος.

 
     Και, βεβαίως, η άσκηση αυτή δεν θα εκτελεσθεί υπό τις "ιδανικές" συνθήκες του Ίππου κινουμένου επ΄ ευθείας αλλά και επί καμπύλης στροφής όπου η κατάσταση ισορροπίας του Ιππέως θα μεταβληθεί αρκετά επαυξάνοντας τον βαθμό δυσκολίας.

 
     Ο Ιππέας, σε όλη αυτή τη διαδικασία θα εμπεδώσει το αίσθημα ισορροπίας του και στο τέλος, συντονίζοντας τους χειρισμούς του θα καταφέρει να αφαιρέσει την σελλίσκη χωρίς ο Ίππος του να σταματήσει την κίνησή του ούτε για μια στιγμή.

     Δεν υπάρχει μεγαλύτερη διατατική ...ανακούφιση από την ανάταση της αφαιρεθείσας σελλίσκης από τον Ιππέα που θα τον προτρέψει γι'  αυτό ο Εκπαιδευτής του!

 
     Στη Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" με την υψηλή τεχνογνωσία και την μεθοδικότητα του εκπαιδευτικού της προγράμματος, η τελειότητα ενός Ιππέως είναι "υπόθεση" σύντομου χρόνου και, κυρίως, μηδενικού δείκτη ατυχημάτων όπως αυτός τηρείται κατά τα οκτώ χρόνια της λειτουργίας μας! 
 
 

 
 
ΠΡΟΣΟΧΗ:
 
Στη Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" υπάρχει η κατάλληλη τεχνογνωσία ώστε η εκτέλεση της παραπάνω αλλά και αναλόγων ασκήσεων να είναι ασφαλής για τους Ίππους και τους Ιππείς! Χωρίς την συγκεκριμένη τεχνογνωσία, η εκτέλεση της παραπάνω ασκήσεως αλλά και όλων των ασκήσεων που αναφέρονται στο παρόν Ιστολόγιο είναι επικίνδυνη για όποιον τις επιχειρεί!
 

Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"
ΑΠΟ ΤΟ "Ρ.Ι.Κ."
 
 

     Με την διαπίστωση ότι : "Η πρώτη Σχολή Έφιππης Τοξοβολίας στη Κύπρο είναι πλέον γεγονός!" η κρατική Κυπριακή Τηλεόραση του Ρ.Ι.Κ. παρουσίασε, στις 19 Σεπτεμβρίου 2013, την Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" η οποία πρωτο-λειτούργησε στην Κύπρο υπό τον συντονισμό του Παύλου Χαραλάμπους και την εκπαιδευτική προσφορά του Αρχηγού της Ομάδος μας Αρπάλυκου. Ολόκληρη η παρουσίαση του Ρ.Ι.Κ. στο βίντεο που ακολουθεί.


 
     H "EΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" και η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" ευχαριστούμε θερμά το Ραδιοτηλεοπτικό Ίδρυμα Κύπρου για την προβολή της Κυπριακής Σχολής μας και την ενθάρρυνση να συνεχίσουμε!
 
 
 
 



ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΤΩΝ ΙΑΠΩΝΩΝ
 
 
     H ιδιαίτερη σχέση της Ελληνικής Ομάδος Έφιππης Τοξοβολίας "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" με την Ιαπωνία μας δίνει τη χαρά να αναρτήσουμε το παρακάτω απόσπασμα μιας σημαντικής διαλέξεως ή οποία έγινε το 1932 και αφορά στον θρησκευτικό Πολιτισμό των Ιαπώνων. Πρόκειται για ένα σημαντικό και σπάνιο κείμενο το οποίο, in breve, μας ιδεάζει για ένα τόσο καίριο και μεγάλο θέμα. Αξίζει να το προσέξουμε: