Σάββατο 21 Ιουλίου 2012

PERSONAE GRATAE ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΟΙ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ"





     Ως Ρersonae Gratae, εφοδιασμένοι με ιδιαίτερη συστατική επιστολή των Κινεζικών Αρχών, ανεχώρησαν για την χώρα της αρχαίας σοφίας, την Κίνα, οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" κατευθυνόμενοι στο Τσίνγκχάι, όπου θα μετάσχουν των εκεί Διεθνών Αγώνων Παραδοσιακής Τοξοβολίας (23-26 Ιουλίου 2012), προσκεκλημένοι των Κινέζων διοργανωτών.






     H Αποστολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"  αποτελείται από τον Στέφανο Κάμπελ (Αρχηγό) και Σπυρίδωνα Μπάκα, Κωνσταντίνο Πέππα, Ελένη Σταυροπούλου και τον ανήλικο αλλά εξίσου εξαιρετικό Εφιπποτοξότη Γεώργιο Αλλαγιάννη, ο οποίος για πρώτη φορά εγκαταλείπει τους οικείους του προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της Ομάδος μας, λόγος για τον οποίο ευχαριστούμε τους Γονείς του για την εμπιστοσύνη τους προς τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ".


     Ας σημειωθεί ότι η παρούσα Αποστολή είναι η πρώτη εκ των δύο, αυτού του καλοκαιριού, των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" στην Κίνα. Η επόμενη Αποστολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" προκειμένου να μετάσχουν σε Αγώνες στην Κίνα, θα γίνει στις αρχές Σεπτεμβρίου, με νέα σύνθεση ώστε όλο και περισσότερα Μέλη μας να αποκτούν διεθνή αγωνιστική εμπειρία γενόμενοι κοινωνοί Πολιτισμού. 




     Σε μία από τις όμορφες "γωνιές" του πλανήτη μας, θα αγωνισθούν, λοιπόν, οι πέντε "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" που ήδη πετάνε προς την Κίνα.




     Εκτός από τα  Τόξα, τα βέλη και τις φαρέτρες τους, μαζύ τους μεταφέρουν και τη δίψα να κατανοήσουν βαθύτερα τον Πολιτισμό ενός αρχαίου Λαού ο οποίος προσέθεσε ανεκτίμητη σοφία και γνώση στην Ανθρωπότητα.




     Άλλωστε, αυτός είναι και ο σκοπός της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" και της Ελληνικής Ομάδος Έφιππης Τοξοβολίας "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" : μέσω της αγαπημένης μας Πολεμικής Τέχνης να κατανοήσουμε βαθύτερα τον ανθρώπινο Πολιτισμό και να συμβάλλουμε σ' αυτόν, πάντοτε κινούμενοι με τη σιγουριά του ...υπνοβάτη!




     Το Διοικητικό Συμβούλιο και οι Εταίροι της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" καθώς και ο Αρχηγός των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" τους ευχόμαστε να απολαύσουν το μεγάλο πολιτιστικό "δίδαγμα" αυτού του σπουδαίου ταξιδιού τους, να επιστρέψουν κοντά μας ακόμη πιο χαρούμενοι και σοφοί και, δευτερευόντως, καλήν αγωνιστική επιτυχία! 




     Για μας οι "διακρίσεις" είναι αμελητέες προ της σοφίας και της χαράς του "ταξιδιού" που λέγεται Έφιππη Τοξοβολία! Και, ίσως γι΄αυτό, μας προκύπτουν και διεθνή Κύπελλα και Μετάλλια χωρίς να ...αγωνιούμε γι αυτά! 







Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012

ΟΙ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" ΑΙΧΜΗ ΤΟΥ ΔΟΡΑΤΟΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ


     Η χαρά μας από την κυκλοφορία του σημαντικού βιβλίου του Δημήτρη Νικολακόπουλου "ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΥΚΑ ΟΠΛΑ ΣΤΟΝ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΩΡΟ 6000 π.Χ. ΕΩΣ 1500 μ.Χ." δεν μας επέτρεψε να επισημάνουμε σε προηγούμενο δημοσίευμά μας μία πολύ σημαντική για την Ομάδα μας αναφορά του!


     Στο 11ο κεφάλαιο (Γενικά περί Τόξων και Βελών, σ.218)  ο συγγραφεύς αναφέρει:

     " Η Ελλάδα είναι μέλος της F.I.T.A. από το 1983 ενώ η Φίλαθλος Ομοσπονδία Τοξοβολίας η ΕΦΟΤ ιδρύθηκε το 1999 και έκτοτε αρκετοί νεοέλληνες και των δύο φύλων ασχολούνται με το ευχάριστο αλλά και δύσκολο αυτό άθλημα επιτυγχάνοντας διεθνείς διακρίσεις με αιχμή του δόρατος την ομάδα των Ελλήνων Κενταύρων Kassai."



     Όταν ένας ειδήμων του επιπέδου του συγκεκριμένου συγγραφέως, διατυπώνει μία παρόμοια αναγνώριση για την Ομάδα μας, αυτό για μας αποτελεί πραγματικό κότινο δικαιώσεως του μέχρι τώρα έργου μας και μας καθιστά ακόμη πιο υπεύθυνους ώστε να διατηρούμε εν συνεχή δικαιώσει τον επαινούντα μας! Ειλικρινά , υπεράνω ακόμη και των διακρίσεων που έχουμε διεθνώς αποσπάσει, θέτουμε κρίσεις των επαϊόντων, όπως αυτή του Δημήτρη Νικολακόπουλου ή του Θεοδώρου Αντίκα των οποίων ο βαρύνων λόγος μας "βαρύνει" με χρέος συνεπείας, κάτι για το οποίο τους είμαστε ευγνώμονες! 


TOY ΕΙΜΑΣΤΕ, ΠΟΛΛΑΠΛΩΣ,  ΕΥΓΝΩΜΟΝΕΣ!

     Ο "δικός μας" Στέφανος, είναι ο Άνθρωπος της διπλανής πόρτας. Στέλεχος απαιτητικής ιδιωτικής επιχειρήσεως με βαρύτατες επαγγελματικές ευθύνες, πατέρας τριών παιδιών με ό,τι αυτό συνεπάγεται και, δυστυχώς, με σοβαρό ορθοπεδικό πρόβλημα το οποίο του παρεμποδίζει σοβαρά την κινητικότητα και του επιφέρει ισχυρούς πόνους. Όμως, γι αυτόν οι πόνοι δεν έχουν καμιά σημασία διότι έχει αναλάβει μία σοβαρή Αποστολή: να οργανώσει την Αποστολή στο Quinghai της Κίνας των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" που αναχωρούν το ερχόμενο Σάββατο!


     Με σοβαρά κλονισμένη την υγεία του, με τις επαγγελματικές υποχρεώσεις του να τον στραγγαλίζουν και τις οικογενειακές υποχρεώσεις του να τον "καταδιώκουν", ο Εφιπποτοξότης Στέφανος δεν σκέφθηκε ούτε για μια στιγμή να εγκαταλείψει την Αποστολή που του ανατέθηκε και όχι μόνον:


     Οργάνωσε και την παραμικρή λεπτομέρεια μιας, εξαιρετικώς, δύσκολης Αποστολής στην οποία για πρώτη φορά η Ομάδα μας στέλνει και έναν ανήλικο, με ό,τι αυτό σημαίνει! Ρύθμισε άψογα κι έγκαιρα όλα τα σύνθετα προβλήματα των πολλαπλών μετακινήσεων (τέσσερα αεροπορικά δρομολόγια και δύο με τοπικό λεωφορείο για κάθε Μέλος!), τα της διαμονής, τα της συμμετοχής στους Αγώνες, τα των ταξιδιωτικών διατυπώσεων με μία Χώρα η οποία, ευλόγως, εφαρμόζει υψηλά μέτρα ασφαλείας (μέχρι που εξασφάλισε ειδικό κυβερνητικό έγγραφο για την ευχερέστερη είσοδο και διαμονή της Ομάδος μας με δική του πρωτοβουλία και ενέργειες!), ασφάλισε για κάθε ενδεχόμενο τα Μέλη του και με ιδιαίτερο ασφαλιστήριο τον ανήλικο (ώστε εάν συμβεί μη γένοιτο το παραμικρό η Μητέρα του να μπορεί αμέσως να βρεθεί δίπλα του!), μερίμνησε για τις πολλαπλές ενδυμασίες των εμφανίσεων της Ομάδος (επιβλέποντας ακόμη και την μοδίστα κατά τις πρόβες), επεκοινώνησε με στελέχη αεροπορικών εταιρειών για την απρόσκοπτη μεταφορά της σκευής της Αποστολής του και "βομβάρδισε", με εκατοντάδες καθημερινών μηνυμάτων την ηλεκτρονική θυρίδα του Αρχηγού της Ομάδος, ώστε να ενημερώνει συνεχώς για όλους τους χειρισμούς  του το Διοικητικό Συμβούλιο της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ"  και εβάρυνε εαυτόν με σοβαρά οικονομικές επιβαρύνσεις για αναλώσιμα της Ομάδος, ασφαλώς, ως μη ώφειλε!


     Και σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, ο "δικός μας" Στέφανος, ωργάνωσε και τις Προπονήσεις των Μελών της Αποστολής του κατά τον καλύτερο τρόπο εμφανιζόμενος και ο ίδιος σε κάθε μία από αυτές, όχι μόνον ως έξοχος Προπονητής μεγάλων αποστάσεων(με αισθητά τα αποτελέσματα της προπονητικής του Διδασκαλίας από ημέρα σε ημέρα!) αλλά και ως προπονούμενος, εκπλήσσοντάς μας συχνά για τις ατομικές του επιδόσεις παρά το μπαστούνι που του είναι απαραίτητο!


     Αξίζει δε να σημειωθεί, ότι ο Στέφανός  μας, καθ΄ υπέρβαση των υποχρεώσεών του, από ευγενή αλτρουισμό ωθούμενος,  ανέλαβε να προπονήσει και αυτόν τον Αρχηγό της επόμενης Αποστολής μας στην Τουρκία κατ' οικονομίαν της Προπονήσεως μεγάλων αποστάσεων που διεξάγεται και εκείνος, υποχρεωτικώς,  θα χρειασθεί στο άμεσο μέλλον! Νομίζετε ότι εδώ τελειώνει η ανεκτίμητη προσφορά του Στέφανου; Λάθος! Ο Στέφανος, εκτός από όλα όσα προανεφέρθησαν, παραμένει αθόρυβος και διακριτικώς αφανής, χωρίς ίχνος αυταρεσκείας για τα υπεράνθρωπα επιτεύγματά του ΚΑΙ  συγγράφει ειδικώς για τους Αρχηγούς Αποστολών πολυσέλιδο εγχειρίδιο ειδικών οδηγιών (Vade Mecum) προκειμένου να διευκολύνει τους μελλοντικούς Αρχηγούς των Αποστολών μας στην καλύτερη και  λιγότερο κοπιαστική για τους ίδιους (!), οργάνωση των Αποστολών! Προσέξτε το ιδιαιτέρως αυτό : σήμερα ο Στέφανος (εκτός όλων των άλλων...) κουράζεται ο ίδιος για να μη κουρασθούν οι μετά από αυτόν Αρχηγοί Αποστολών της Ομάδος μας!


     Μεγαλείο ψυχής, ευσυνειδησία, πίστη στη "Σημαία" του, κορυφαίες ικανότητες, αντοχή που ξεπερνά κάθε όριο, επιτομή του αλτρουισμού, ευγένεια ήθους, τέλειος "ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ"; Εμείς θα το πούμε μονολεκτικώς : Στέφανος! Ένας Αρχηγός Αποστολής που πέτυχε πριν καν αναχωρήσει διδάσκοντας ότι οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" είναι μία εστία Πολιτισμού με υψηλό ήθος και πραγματικές Αξίες τις οποίες, κάποτε, ο Δάσκαλός μας Kassai Lajos ανέφερε σε μήνυμά του ότι μας συνδέουν! Μόλις τώρα διαπιστώνουμε ότι "Ο ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΟΣ" του F. Nietzsche δεν ήταν σκεπτομορφή αλλά ένας υπαρκτός, καθημερινός, "ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ" με μπαστούνι και ...Τόξο που τον λένε Στέφανο! Και επειδή θέλουμε να θυμάστε το πρόσωπό του, έτσι όπως ήταν σήμερα, εξουθενωμένος, μετά την Προπόνηση επαναλαμβάνουμε την φωτογραφία του ειδικώς για εκείνους που αμπελοφιλοσοφούν περί του "ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΟΥ" αγνοώντας την πραγματική εικόνα του.


     Στέφανε, σου είμαστε ευγνώμονες για το ηθικό δίδαγμα που μας προσφέρεις!     

Κυριακή 15 Ιουλίου 2012

ENA ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΛΕΥΚΩΜΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ


     Ένας "δικός μας 'Ανθρωπος" που παρέμεινε στο "πλευρό" των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" καθ΄ όλη την ευτυχή διαμονή μας στην Κωνσταντινούπολη επ΄ ευκαιρία της συμμετοχής μας στους εκεί Διεθνείς Αγώνες Παραδοσιακής Τοξοβολίας, ο φίλος Hüdayi Bekir, δεινός φωτογράφος ο ίδιος, ανήρτησε το Λεύκωμα εκείνης της διοργανώσεως στη προσωπική του ιστοσελίδα. Στο Λεύκωμά του απαθανατίζεται και η ιστορική "διαδρομή" των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" στην Κωνσταντινούπολη, λόγος για τον οποίο συνιστούμε θερμά να το επισκεφθείτε στην διεύθυνση http://hudayibekir.com/?page_id=1382

Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

ΔΗΜΗΤΡΗ Α. ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΥΚΑ ΟΠΛΑ
ΣΤΟΝ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΩΡΟ
6000 π.Χ. ΕΩΣ 1500 μ.Χ.


     Τα δημιουργήματά του λαμπρύνουν τις αίθουσες του, κατά τα λοιπά "γυμνού" μας, Πολεμικού Μουσείου Αθηνών και όσοι ευτυχήσαμε να τον γνωρίσουμε εντυπωσιασθήκαμε από την αφοσίωσή του στο αναπαραστατικό αντικείμενό του! Πραγματικός εραστής της Οπλοτεχνίας αλλά κι εμβριθέστατος ερευνητής της Ιστορίας, ο Δημήτρης Α. Νικολακόπουλος, ευτυχώς, υπέκυψε στις υποδείξεις των θαυμαστών της "εργασίας" του κι εξέδωσε μία επιτομή του "ερωτικού" του αντικειμένου : των "λευκών" όπλων, θα λέγαμε, της Ανθρωπότητος!


      Σε μία πανόδετη έκδοση 240 εξαιρετικών σελίδων, με ιδιαίτερη αισθητική και φωτογραφική παραστατικότητα, ο συγγραφέας καταγράφει με ιστορική ακρίβεια και αναστατική πιστότητα τα "λευκά" όπλα πάνω στα οποία βασίσθηκε η επιβίωση και η ανάπτυξη του Ανθρώπου.



      Αγχέμαχα κι εκηβόλα, απλά και σύνθετα, όλα τα προ της εφαρμογής της πυρίτιδος (τα και "λευκά" αποκαλούμενα) αφού "παρήλασαν" από τα ίδια τα χέρια του Δημήτρη Α. Νικολακόπουλου ο οποίος τα ανακατεσκεύασε, βρήκαν τη θέση τους στις σελίδες του νεοεκδοθέντος βιβλίου του. Και, αυτός ο συγγραφέας, είναι άξιος ιδιαιτέρου επαίνου διότι δεν αρκέσθηκε σε μία συγγραφική θεωρητικολογία αλλά, προηγουμένως, στα άδυτα του εργαστηρίου του έκανε πράξη τις ιστορικές πληροφορίες που με υπομονή συγκέντρωνε επί σαράντα χρόνια  αποδίδοντάς τες σε πιστές ανακατασκευές που δίνουν νόημα στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών αλλά και στο, σημαντικό, ιδιωτικό του Μουσείο.



     Με την είσοδό του στις βιβλιοθήκες μας, το βιβλίο αυτό, καταλαμβάνει μία ξεχωριστή θέση διότι αποτελεί τεκμήριο εφαρμογής της ιστορικής πολεμικής θεωρίας και μεταρσιώσεώς της σε πράξη! Έτσι, με αυτό το βιβλίο, η βιβλιοθήκη αναβαθμίζεται σε οπλοστάσιο και ο Δημήτρης Α. Νικολακόπουλος σε έναν ευεργέτη όχι απλώς του Πολεμικού Μουσείου Αθηνών, αλλά όλων ημών των πιστών της γοητείας του Πολέμου, "πατρός" των πάντων...



  
TA ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΟΣ ΜΑΣ


     Αποτελεί κανόνα για τις Ομάδες Έφιππης Τοξοβολίας όλου του Κόσμου να διαθέτουν εθνικά παραδοσιακά άσματα τα οποία εκτελούν είτε κατά τις Προπονήσεις τους , είτε κατά τις δημόσιες εμφανίσεις τους υπογραμμίζοντας την Ιστορία του Έθνους τους. Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" εκπροσωπούσα ένα Έθνος με τεράστια Ιστορία, υιοθετεί την Παράδοση των Ελλήνων Στρατιωτών της Αναγεννήσεως και, φυσικά, τα άσματα που την εκφράζουν σχετίζονται με τον ιερό Αγώνα εκείνων των Πολεμιστών που την εμπνέουν. Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" διδασκόμεθα το εθνικό μας παρελθόν κι εμπνεόμεθα απ΄ αυτό, ώστε να συντελούμε σε ένα καλύτερο εθνικό μέλλον.


     Πηγή μας είναι μία από τις πλέον έγκυρες συλλογές Ελληνικών ασμάτων του 19ου αιώνος την οποία συνέταξε, μετά από σοβαρή έρευνα και μελέτη, o Γερμανός Φιλόλογος και Παιδαγωγός, Arnold Passow (1829-1870, Wiesbaden) με τίτλο "Popularia Carmina: Graeciae Recentioris". Το εν λόγω έργο του Arnold Passow που αποτελείται από 650 σελίδες (+ΧΙ) διαιρείται σε οκτώ θεματικές ενότητες, ήτοι: Ι Κλέφτικα τραγούδια, ΙΙ Ιστορικά τραγούδια, ΙΙΙ Τραγούδια οικιακά, ΙV Ο χάρος, V Τραγούδια πλαστά, VI Βλάχικα τραγούδια, VII Τραγούδια ερωτικά και VIII Δίστιχα




     Η "ΕΠΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΠΑΘΙΟΥ ΤΟΥ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΗ" προέρχεται από τα κλέφτικα τραγούδια (Ι, xx, σ.19) ανάγεται στο 1750 και, για την Ομάδα μας, εκφράζει την ουσία της ζωής που δεν είναι άλλη από την ελευθερία η οποία συνιστά το πρώτιστο αγαθό βίου, η κατάκτηση του οποίου προϋποθέτει διαρκή, αδυσώπητο και με κάθε τίμημα, αγώνα!  




     "Ο ΚΛΕΦΤΗΣ", επίσης από τα κλέφτικα τραγούδια (Ι, cxxxvii a, σ. 107) τιμά τον εξεγερμένο αγωνιστή που αψηφά εκείνους που του περιορίζουν την ελευθερία του και αντιστέκεται όχι μόνο ατομικά αλλά και οργανωμένα, αδιαφορώντας για τις μικροχαρές μιας χαμοζωής. 




     "ΟΙ ΣΟΥΛΙΩΤΑΙ" προέρχονται από την θεματική ενότητα των ιστορικών τραγουδιών (II, ccii, σ.150), ανάγονται στην περίοδο 1792-1804 και περιγράφουν το ευφυές πνεύμα ενός ορεσίβιου πολεμικού πληθυσμού ο οποίος επέδειξε όχι μόνον ηρωϊσμό μαχόμενος τον κατακτητή αλλά κι απαράμιλλη εξυπνάδα, καταφέρνοντας να απελευθερώσει και το πρώτο Ελληνικό έδαφος από τον Οθωμανικό ζυγό!




     "ΟΙ ΜΑΝΙΑΤΑΙ" προέρχονται από τα κλέφτικα τραγούδια (I, cxl b, σ. 109) και υπογραμμίζουν ότι μόνον ο πολίτης που αποτελεί γνήσια συνέχεια των Προγόνων του έχει συναίσθηση της αξίας της ελευθερίας, διδάσκοντάς μας να μην επιτρέψουμε ποτέ στους εαυτούς μας να καταντήσουμε "μούλοι", δηλαδή νόθοι ως Έλληνες, αλλά να διατηρήσουμε τα χαρακτηριστικά της Ελληνικής Φυλής μας! Με λίγα λόγια, αυτό το άσμα μας περιγράφει πλήρως το πως κάποιοι αφελληνίζοντάς συστηματικά,  μας καταντούν δούλους και υποχείριά τους! Για τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" η καθαρότητά μας ως Ελλήνων αποτελεί την επιτομή της ελευθερίας μας και η σκλαβιά σε καμία περίπτωση δε μας ταιριάζει!  




     Το "ΜΙΣΟΛΟΓΓΙ" προέρχεται από τα ιστορικά τραγούδια (ΙΙ, cclix, σ. 193) ανάγεται στο 1826, τιμά την ηρωϊκή έξοδο των Μεσολογγιτών και διδάσκει ότι η κατάκτηση της ελευθερίας δεν γνωρίζει όριο τιμήματος, εν κατακλείδι δε,  ο θάνατος είναι προτιμητέος της σκλαβιάς! 




     Ο "ΚΑΠΕΤΑΝΟΠΟΥΛΟΣ" προέρχεται από τα κλέφτικα τραγούδια (I, clv, σ. 120) και υμνεί την μετριοφροσύνη του γενναίου ο οποίος ουδέποτε κομπορρημονεί, ούτε καν και περί της προσφοράς της ιδίας του της ζωής στον αγώνα! Διότι η μεγαλαυχία δεν αποτελεί ιδιότητα του αληθώς γενναίου, του πολεμιστή, αλλά του ποταπού ευκαιριακού ανθρωπαρίου που προσπαθεί να συγκαλύψει την αδυναμία του πίσω από αναιδή λόγο! Πόσο γελοία. π.χ., ακούγονται κάποια σύγχρονα ξεφωνήματα συγχρόνων καλοπερασάκηδων που εμφανίζονται με πλακάτ διατυμπανίζοντα "Θα με βρείτε νεκρό για την Ελλάδα", λίγο πριν καταλήξουν στη πλησιέστερη καφετέρια για να απολαύσουν ακίνδυνα το φραπέ τους...    




     "Ο ΧΑΡΟΣ" προέρχεται από τα χαρώνεια τραγούδια (ΙV, ccccxxx, σ. 306) και μέλπει στην ύστατη άφοβη και σαρωτική αναμέτρηση με τον πανδαμάτορα θάνατο, όποτε και όπου αυτός εμφανισθεί! Κι αυτή ακριβώς η στάση απέναντι στο χάρο είναι το μέτρημα της θελήσεως για ζωή!


     Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" παραμένουμε ελεύθεροι εκεί που μας θέλουν σκλάβους, περήφανοι για την Ελληνική καταγωγή μας, έτοιμοι για κάθε εξέγερση όταν και όπου κριθεί αναγκαία, "τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι" με την σεμνότητα που ταιριάζει στους πραγματικά γενναίους. Κι αυτό δε το λένε μόνο η Έφιππη Τοξοβολία και το Καταστατικό μας αλλά και τα τραγούδια μας που, μαζύ με τη Σημαία της Πατρίδος μας, φυλάμε βαθιά στη ψυχή μας και τιμούμε όπου βρισκόμαστε!