Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2025

ΕΥΓΝΩΜΟΝΕΣ!

 ΕΥΓΝΩΜΟΝΕΣ!



     Mε γνώμονα τον σεβασμό προς τον Πολιτισμό των Επτανήσων θεωρούμε ως ατυχία την συνένωση αυτής της ελληνικότατης περιοχής με μιαν απολίτιστη γραικία της οποίας η woke δημοκρατία, τελικώς παρέσυρε σε ασύγγνωστη υπέλιξη και τα Επτάνησα! Παρά ταύτα, όσοι απομένοντες Έλληνες θεωρούμε ως ένα ευτυχές γεγονός την Ένωση των Επτανήσων με την Ελλάδα για λόγους εθνικούς. Και το πρωτότυπο του επίσημου Ψηφίσματος της Ενώσεως των Επτανήσων με την Ελλάδα, όπως το πρωτο-δημοσίευσε η (τότε) εφημερίδα "ΕΝΩΣΙΣ", σήμερα, το εντάξαμε στην Βιβλιοθήκη των "Ελλήνων Κενταύρων". 

     Ευγενής δωρεά του επιχειρηματία κ. Κ. Σαραβάνου, το Ψήφισμα, μαζύ με ένα ακόμη νέο πρόσκτημα (Κανονισμός της Εταιρίας των Ελευθέρων Αδελφών) θα μας θυμίζουν την αγάπη ακόμη ενός Φίλου των "Ελλήνων Κενταύρων" προς τον οποίο διατελούμεν ευγνώμονες! 

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025

Η ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ...ΑΓΟΡΑ!

Η ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ...ΑΓΟΡΑ!



     Θυμόμαστε με ιδιαίτερη συγκίνηση τις χιλιάδες ατέλειωτες ώρες διδασκαλίας την Τοξοβολίας που προσφέραμε εντελώς δωρεάν στους 632 μαθητές της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" και όσες συνεχίζουμε να προσφέρουμε χωρίς ποτέ να διανοηθούμε να ζητήσουμε το οποιοδήποτε ηθικό ή υλικό αντάλλαγμα, αφού αποτελεί κανόνα μία πραγματικά πολεμική τέχνη να διδάσκεται αφιλοκερδώς... Θυμόμαστε την συγγραφική προσπάθεια αμέτρητων ωρών ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε εντελώς δωρεάν στους μαθητές μας αρκετά εκπαιδευτικά εγχειρίδια που να τους βοηθούν στην βελτίωσή τους και αναρωτιόμαστε αν η διαφήμιση που βλέπουμε παραπάνω είναι πραγματική ή μας γελούν τα μάτια μας; Κυρίως, διότι προέρχεται από κάποιον που, χωρίς να έχει καμία σχέση με την Τοξοβολία, μας δήλωσε "φωτογράφος" και μας ζήτησε την άδεια να παρακολουθήσει μία Προπόνησή μας για να την φωτογραφίσει κι εμείς, βεβαίως, τον καλοδεχτήκαμε παρατηρώντας ότι την "επομένη"  δήλωσε "Δάσκαλος Τοξοβολίας" και άνοιξε ..."Ακαδημία"!

     Πραγματικά, ευχάριστη εξέλιξη να παρατηρείς μια τόσο γρήγορη πρόοδο σε κάποιον επισκέπτη σου που δεν διστάζει και να δηλώσει ότι "ξέρει και τι σημαίνει δάσκαλος"(!) ενώ σε καλεί να σου ...ξυπνήσει και τα αρχέγονα ένστικτα (ωιμέ!) όμως, πού να το φανταστούμε ότι η "ελεύθερη αγορά" θα έκανε τόσο ...ακριβή την Τοξοβολία έτσι που αν αντιστοιχίσουμε την ταρίφα του με τις ώρες που εμείς προσφέραμε και προσφέρουμε δωρεάν στους μαθητές μας να ..."ζαλιζόμαστε" αναλογιζόμενοι τι χάνουμε... Δεν πειράζει όμως, διότι ξέρουμε ότι κερδίσαμε πρώτα παγκόσμια βραβεία και διακρίσεις που στερείται ο επισκέπτης μας ..."ακαδημαϊκός" και τα οποία, με όλα τα λεφτά του κόσμου δεν θα μπορούσαν να αγοραστούν!


Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025

ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ... ...ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΛΗΣ

 ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ... 

...ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΛΗΣ



     Όπως εδώ κι αιώνες, οι λατρευτές και σήμερα ανηφόρησαν για προσκύνημα στο Ναό της πολιούχου Αθηνάς Παλλάδος, προσπερνώντας αδιάφοροι τα εβραιοχριστιανικά "ιερά" της Μητροπόλεως, του "Αγίου" Διονυσίου, της "Αγίας" Ειρήνης και άλλων ανθρωποκατασκεύαστων "περσονών" μιας "αγιοκατατάξεως" που επιχειρούν κατά το δοκούν αμαρτωλοί ρασοφόροι προς προώθηση συνδικαλιστικών συμφερόντων.

     Και οι λατρευτές δεν ήσαν μόνον γηγενείς Έλληνες αλλά και προσκυνητές του Ελληνισμού απ΄ όλο τον κόσμο, ερχόμενοι να τεθούν υπό την αιγίδα του Ξενίου Διός για να τιμήσουν το επίκεντρο του πανανθρώπινου Πολιτισμού, επάνω στον, πράγματι, Ιερό Βράχο!

     Εν αντιθέσει με τον χρόνο που σεβάσθηκε την αλήθεια αυτού του μνημείου, οι παραχαράκτες της Ιστορίας ασέλγησαν επ΄ αυτού, χρησιμοποιώντας το ως "καμβά" μιας παραπλανητικής ρητορικής υπέρ μιας πλαστογραφημένης "δημοκρατίας" την οποίαν "αγιογράφησαν" προκειμένου να στήσουν ένα μαζοκρατικό αφήγημα που εξαπατά επί αιώνες τους αφελείς και εργαλειοποίησαν αυτό το μνημείο ώστε να το πιστώσουν στην "δημοκρατία" όπως αυτοί την θέλουν για τους δημαγωγικούς σκοπούς τους!

     Ο Παρθενώνας υπήρξε έργο της Αθηναϊκής Δημοκρατίας η οποία δεν είχε ουδεμία συνάφεια με την "δημοκρατία" όπως την εννοεί ο όχλος μετά την ολέθρια "Γαλλική Επανάσταση"! Ούτε οι Ξεναγοί, ούτε τα σχολεία, ούτε οι επίσημες γλώσσες τολμούν να αναφέρουν την μεγάλην αλήθεια ότι, η τότε Αθηναϊκή Δημοκρατία είχε (α) θεσμοθετημένη την δουλεία και (β) δεν ανεγνώριζε σε όλους τους πολίτες της το δικαίωμα του "εκλέγειν και εκλέγεσθαι" αλλά εξαιρούσε από αυτό τις γυναίκες, τους ξένους (όσους είχαν γεννηθεί εκτός Αθηνών) και τους σκλάβους! Άρα και μόνον με αυτά τα δύο εμβληματικά χαρακτηριστικά της, η Αθηναϊκή Δημοκρατία ουδεμία σχέση έχει με την μετέπειτα πλασαριζόμενη ως "ιδανικό πολίτευμα" δημοκρατία, οι δε ριζικές διαφορές τους καταγράφονται λεπτομερώς στον πίνακα που ακολουθεί ώστε ο αναγνώστης μας να μπορεί να μορφώσει την πλήρη εικόνα της βερμπαλιστικής συγχύσεως που υφίσταται νομίζοντας ότι η αρχαία Αθηναϊκή Δημοκρατία ήταν ο μύθος που του σερβίρουν:

      Και αυτή η αρχαία Δημοκρατία, απολύτως διάφορη της δημοκρατίας όπως εννοείται σήμερα και όπως εμφαίνεται στον παραπάνω συγκριτικό πίνακα, είχε εφαρμογή σε περιορισμένες Ελληνικές πόλεις-κράτη και για πολύ περιορισμένα χρονικά διαστήματα. Και αν αναπολήσουμε την εύστοχη σύμπτυξη της Αθηναϊκής Δημοκρατίας σε μία και μόνον φράση του Θουκυδίδη «Εγίγνετό τε λόγω μεν δημοκρατία, έργω δε υπό του  π ρ ώ τ ο υ  ανδρός αρχή» θα αντιληφθούμε αμέσως ότι και η Αθηναϊκή Δημοκρατία δεν ήταν τίποτε άλλο από μία πεφωτισμένη ΜΟΝΑΡΧΙΑ!   

     Η μεγάλη αγκαλιά της Ακροπόλεως και πάλι άνοιξε διάπλατη για να μας δεχθεί, όπως επί αιώνες υποδέχεται τους λατρευτές της, φιλοφρόνως, ανιδιοτελώς και χωρίς να προσμένει τάματα, κεριά απ΄ το παγκάρι ή λαμπάδες ...sur mesure!

     Kι εμείς, ανάμεσα σ΄ όλους, νιώθοντας τη θαλπωρή του μαρμάρου , σαν να βρισκόμασταν για πρώτη φορά σ΄ ετούτο το κλέος προγονικής σμίλης, χαρήκαμε την ξεναγό μας να μας αφηγείται μύθους, ιστορήματα και ψιθύρους ενός παρελθόντος που είναι και παρόν και μέλλον, όχι μόνον δικό μας αλλά κι ολόκληρης της Ανθρωπότητος.

     Ναι, τούτη η ξενάγηση της εξαιρετικής μας Ξεναγού, ήταν χειμαρρώδης αλλά και πνευματώδης, δεν μετέφερε, "ακαδημαϊκά", απλώς, μια πληροφόρηση αρχαιολογικής ναοδομίας, αλλά προσεπάθησε να "φιλοτεχνήσει" εποχές, χρώματα κι ..."οσμές" που εξακολουθούν να αιωρούνται στον χώρο και τα κατάφερε καλά...

     Προ παντός, αυτή η ελληνομέθεξη, μας βοήθησε να εμβαθύνουμε στο μνημειακό λίκνο και να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ακόμη βαθύτερα κι ουσιαστικότερα, πέραν από τα αρχαιολογικά "επιφαινόμενα"! Τα δικά μας προσκυνήματα είναι διαφορετικά και διόλου ...αρχαιοπληκτικά, αφού στα μνημεία δεν βαραίνει ο "χρόνος" αλλά η σημασία! Δυστυχώς, όμως...

     ...Ήδη από το εξωτερικό περιβάλλον του Ιερού Βράχου ο επισκέπτης αντιλαμβάνεται την αναξιότητα των αρχαιολογικών υπηρεσιών και, κατ' επέκταση ολόκληρου του νεοελλαδικού "κράτους" να διαχειριστεί την πολιτιστική μας κληρονομιά. Επί παραδείγματι, ενώ στην νεώτερη διαμόρφωση του διαδρόμου του Ηρωδείου διεξάγονται "έργα" πολλών εκατομμυρίων ευρώ και ...αγνώστων "μιζών", δίπλα ακριβώς, παραπεταμένα, κείτονται "τῇδε κἀκεῖσε" αρχαία μέλη τα οποία θα έπρεπε να είχαν αποκατασταθεί στις θέσεις τους και όχι να προσφέρονται ως "ουρητήρια" διερχομένων.

     Το ίδιο τραγικό φαινόμενο της "τῇδε κἀκεῖσε" ε γ κ α τ α λ ε ί ψ ε ω ς   α ρ χ α ί ω ν   μ ε λ ώ ν  παρατηρούμε και προ του Παρθενώνος στην κορυφή του Ιερού Βράχου! Τεκμήρια καταισχύνης των αθλίων που διεκδικούν τα Ελγίνεια Μάρμαρα ως κομματικά λάφυρα, ενώ εγκαταλείπουν τον Ίδιο τον Παρθενώνα ως επίκεντρο μιας περιβάλλουσας ντροπής(!) για τους αναξίους επιγόνους... Όχι, τα Ελγίνεια πολύ καλώς εκτίθενται στο Βρεταννικό Μουσείο και θα πρέπει να παραμείνουν εκεί, όσο οι γραικύλοι δεν είναι άξιοι να τα προστατεύσουν, όπως αποδεικνύονται ανάξιοι και της προστασίας αυτού τούτου του Παρθενώνος!

     Αντί, δε, οι αρμόδιες αρχαιολογικές υπηρεσίες οι οποίες επί δύο αιώνες καταταλαιπωρούν τον Παρθενώνα με σειρά μιζαδόρικων παρεμβάσεων χωρίς τέλος, "φασκιώνοντάς" τον συνεχώς με σκαλωσιές, να επιδείξουν στοιχειώδη σοβαρότητα, αναπαράγουν μια αρχαιολογίζουσα τεχνοκρατική μπουρδολογία προς καθησυχασμό ενός κοινού που αναρωτιέται αν, τελικώς, πρέπει να καταργήσουμε τους ιθαγενείς αχρείους και να παραδώσουμε το μνημείο στην φροντίδα ακόμη και αλλοφύλων προκειμένου να το διασώσουμε!

     Η σύγχρονη διεφθαρμένη δημοκρατία, ασεβής προς κάθε έννοια Αισθητικής και σεβασμού προς την Τέχνη, βεβήλωσε δια χειρός της "υπουργού Πολιτισμού" Λίνας Μενδώνη (γνωστής και ως "τσιμεντώνει") τον Ιερό Βράχο ...τσιμεντοστρώνοντας το φυσικό του έδαφος υπό το πρόσχημα της ...διευκολύνσεως κινήσεως των επισκεπτών του κάτι, σαν λέμε ότι ο Άγιος Πέτρος του Βατικανό έβαλε εσωτερικό ...τρενάκι για την διευκόλυνση των επισκεπτών του! Αλλά, δεν είναι μόνον αυτό, η αισθητική αυτής της δημοκρατικής βυζαντινόπληκτης κυράτσας έφθασε μέχρι σημείου ανοησίας να δημιουργήσει ...τ ρ ύ π ε ς  στην τσιμεντόστρωση για λόγους ..."αισθητικής" παραβλέποντας ότι αυτές οι τρύπες αποτελούν επικίνδυνες παγίδες για τα πόδια των επισκεπτών οι οποίοι βαδίζουν βασανιστικά γύρω από αυτές!

     Η αθλιότητα των παρεμβάσεων "Λίνας Μενδώνη", με κορυφαία την βαρβαρότητα της τσιμεντοστρώσεως του εδάφους της Ακροπόλεως, είναι εμφανής με τα κακόγουστα αλλά και επικίνδυνα σημεία όπου αφήνεται προεξέχον μικρό μέρος του φυσικού εδάφους εν μέσω της νέας τσιμεντοστρωμένης επιφανείας, με αποτέλεσμα να διαμορφώνονται παγίδες εμπλοκής των ποδιών των διερχομένων, αλλά και απρόβλεπτης ολισθηρότητος, με αποτέλεσμα οι επισκέπτες, αντί να έχουν το βλέμμα στραμμένο ψηλά στα μνημεία, να προσέχουν χαμηλά "πού" θα βάλουν τα πόδια τους ώστε να αποφεύγουν αυτά τα επικίνδυνα σημεία εμπνεύσεως "Λίνας Μενδώνη"-Τσιμεντώνει! 

     Τέλος, είναι εξοργιστική η μετατροπή του μνημείου σε αποθηκευτικό χώρο αχρησιμοποίητων ...σκαλωσιών, μάλιστα, εν ...κρυπτώ ανεξαρτήτως εάν προσβάλλουν την ιερότητα του χώρου και τον επισκέπτη. 

     Με "ψυχολογία" καταυλιζόμενου γύφτου, οι "ιθύνοντες" του σημερινού "υπουργείου πολιτισμού" με επικεφαλής τη Λίνα Μενδώνη θα έπρεπε  να αισχύνονται αντιμετωπίζοντας τον Παρθενώνα ως αποθηκευτική παράγκα και νομίζοντας ότι η προσβλητική για την Ακρόπολη "αισθητική" τους περνά απαρατήρητη! Η σημερινή δημοκρατική δημοσιοϋπαλληλική α λ η τ ε ί α  μπορεί να μετατρέψει σε χωματερή τα μνήματα των απροσδιορίστων γεννητόρων τους αλλά όχι σε χωματερή ένα Ελληνικό μνημείο που ανήκει στην Ανθρωπότητα, όπως ο Παρθενώνας! Κι αν είναι ανάξιοι ας αναθέσουν την προστασία του στην Τουρκία η οποία σέβεται τις ελληνικές αρχαιότητες στο έδαφός της και τις αναδεικνύει πεντακάθαρες και κατά τον καλύτερο τρόπο στους επισκέπτες τους!

     Ως Έλληνες δεν μπορούμε παρά να εκτιμήσουμε την μεγάλη προσφορά προς την Ελληνικήν Αρχαιολογία του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου και προς τον Ιερό Βράχο του ΙΙΙ Reich το οποίο τον σεβάσθηκε, αφήνοντάς τον ανέγγιχτο από κάθε βάρβαρη επέμβαση όπως πλειστάκις διέπραξαν οι αντιφασιστικές δημοκρατίες και προστατεύοντας την Αθήνα ως ανοχύρωτη πόλη! 

     Ως Έλληνες δεν μπορούμε παρά να εκτιμήσουμε τον σεβασμό του III Reich προς τον Ιερό Βράχο του οποίου την πρόσβαση άφησε ελεύθερη σε όλους τους Έλληνες επισκέπτες εν αντιθέσει με την αθλία αντιφασίστρια Μελίνα Μερκούρη η οποία δια της υπογραφής της επέβαλε για πρώτη φορά στους Έλληνες πληρωμή εισιτηρίου εισόδου στην Ακρόπολη! 

     Μια απλή ματιά, δε, προς την πολεοδομικήν εξαλλαγή του, πάλαι, κλεινού άστεως των Αθηνών, στην νέα και δημοκρατικώς κακάσχημη "Αθήνα" θα επιβεβαιώσει του λόγου το αληθές του αειμνήστου Φιλέλληνος Jakob Philipp Fallmerayer και των όσων έχει καταμαρτυρήσει για τους συγχρόνους κατοίκους της πάλαι Ελλάδος, για τους γραικύλους οι οποίοι, πλην ελαχίστων υπαρχόντων Ελλήνων, κηλιδώνουν με τα πεπραγμένα τους τον Ελληνισμό και την Ιστορία του!

      Εκεί όπου χ ρ έ π ι α, ξ έ κ ω λ α, π ο υ τ ά ν ε ς  και  θ ε ο ύ σ ε ς  με μυστριά βυσσοδομούν κατά της Παραδόσεως, εκεί έχουμε δημοκρατία όπως αυτή της σημερινής γραικίας, η οποία πάντοτε θα σούρνεται ταπεινωτικά υπό την σκιά και την περιφρόνηση της Ιστορίας! Και το μέλλον επιφυλάσσει την καταδίκη αυτής της δημοκρατικής παρακμής, κάτι αισθητό ή δ η από το παρόν! Αυτό είναι το μόνο βέβαιο!

     Η συνέχεια τούτης της ημέρας μας βρήκε προσκεκλημένους Μέλους των "Ελλήνων Κενταύρων", Στρατηγού και καθηγητή της Σχολής Ευελπίδων, για γεύμα στο "Σαρόγλειον" (Λ.Α.Ε.Δ.) πριν συνεχίσουμε το πρόγραμμά μας. Υπέροχος ο ευπατρίδης συνδαιτυμών μας, δεν μας προσέφερε μόνον ένα υπέροχο γεύμα, αλλά και συναρπαστικές αφηγήσεις από την μεγάλη σπηλαιολογική του εμπειρία!

     Όμως, ο Παναγιώτης μας ήρθε από την επαρχία όχι μόνον για την ξενάγηση της Ακροπόλεως αλλά και με πολλά ερωτηματικά για την Τοξοβολία με την οποία, μόνος του και χωρίς καθοδήγηση καταγίνεται και γι αυτό ο επίλογος της σημερινής ημέρας γράφτηκε στη Γραμμή Βολής όπου, κατά παράκαμψη των τηρουμένων κατ΄ αυτή την περίοδο στην Σχολή μας, θεωρήσαμε υποχρέωσή μας να δώσουμε κάποιες κατευθυντήριες οδηγίες στον εξαιρετικό Συνέλληνα και ολιγόωρο επισκέπτη του κλεινού άστεώς μας.

     Με άρτια προσωπικότητα που τον κατατάσσει στην χορεία των διακεκριμένων νέων της εποχής μας, παραδοσιοκράτης και σκεπτόμενος με ηθικές Αξίες, ο Παναγιώτης στον επαρχιακό τόπο του δεν παραλείπει και την Παιδεία της ψυχής του δια της Τοξοβολίας, επιβεβαιώνοντας ότι και ακόμη εν μέσω παρακμής εξακολουθούν να κοσμούν την κοινωνία μας λαμπροί χαρακτήρες!

     Κι όλα αυτά φάνηκαν αμέσως με το που κράτησε το Τόξο του κι άνοιξε την χορδή του, αφού, η Τοξοβολία δεν είναι απλώς μία πολεμική τέχνη αλλά κι ο "εξομολόγος" ...χαρακτήρων! Κι έτσι, με ποιότητα αρμόζουσα σε "Έλληνες Κενταύρους" σε αρνητές της παρακμής και διεκδικητές μιας ποιοτικής ευημερίας που αναλογεί σε κάθε Έλληνα, αυτό το σούρουπο μας άφηνε γαλήνιους κι ευτυχείς όταν ο όχλος προετοιμάζονταν για την επομένη, 17η Νοεμβρίου, ημέρα κομματικών παθών και μίσους ' τι να πούμε, ας ...πρόσεχε! 

Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2025

ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΣΚΗΝΙΚΩΝ ΟΠΛΩΝ, Ο ΛΟΓΟΣ

 ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΣΚΗΝΙΚΩΝ ΟΠΛΩΝ, Ο ΛΟΓΟΣ



     Oι υποχρεώσεις μας για τον διαρκή εμπλουτισμό της Βιβλιοθήκης της Σχολής μας δεν θα ήταν δυνατόν να μη μας βρουν στην αίθουσα του παλαιού Χρηματιστηρίου Αθηνών όπου, λίγες ημέρες πριν το "Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης" εξέθεσε εκδόσεις του προς πώληση. Εκεί, λοιπόν, συναντώντας αγαπητούς βιβλιοφίλους και έγκριτους συμπολίτες μας "ανασύραμε" κάποιες εξαντλημένες εκδόσεις του "Μ.Ι.Ε.Τ.", μεταξύ αυτών και την "ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ" την οποία συνέγραψαν (2011) οι κυρίες Λυδία Σαπουνάκη-Δρακάκη και Μαρία Λουίζα Τζόγια Μοάτσου, ένα σύγγραμμα πολύ εξειδικευμένο και λεπτομερειακό για τα θεατρικά "πράγματα" της χώρας μας του οποίου η πληροφόρηση επί του αντικειμένου προκαλεί όχι απλώς θαυμασμό αλλά ...έκσταση, με τα πρέποντα εύσημα στις συγγραφείς του!

     Κι όμως, μέσα στις σελίδες αυτού του εμπεριστατωμένου βιβλίου εντοπίζουμε την σύγχυση ορολογίας επί του ζητήματος της σκηνικής ξιφομαχίας που μας έκανε εντύπωση η, παλαιόθεν, επιμονή στον όρο "Ξιφασκία" αντί του ορθού "Σκηνική Ξιφομαχία" όπως πρέπει να αποκαλείται.

     Είναι φυσικό οι "εκτός όπλων" να διατηρούν μια συγκεχυμένη "εικόνα" ορολογίας περί αυτών κάτι το οποίο, δυστυχέστατα, ισχύει και για μερικούς εκ των "εντός όπλων". Όμως, θα πρέπει να υποβοηθήσουμε την γνώση των εμπλεκομένων και να αποσαφηνίσουμε τα ακόλουθα: Στον συγκεκριμένο τομέα συναντούμε του όρους "Οπλομαχία", "Οπλασκία", "Ξιφασκία", "Σπαθασκία", "Ξιφομαχία" και "Μονομαχία". Παρατηρώντας τα συνθέτοντα μέρη αυτών των όρων δεν είναι δύσκολο να αντιληφθούμε και τις ακριβείς σημασίες τους ώστε να κάνουμε και σωστή χρήση τους ως εξής:

     Οπλομαχία. Η πραγματική μάχη δια των όπλων είτε αυτά είναι εκηβόλα (τόξα, πυροβόλα) είτε αγχέμαχα (σπάθη, ξίφος, μάχαιρα κλπ). Εδώ, ως μάχη νοείται η πραγματική αντιπαράθεση προς επίτευξη της τελικής εξουδετερώσεως του αντιπάλου. 

     Οπλασκία. Η άσκηση στην χρήση των όπλων (εκηβόλων/αγχεμάχων) ως εκπαιδευτική διαδικασία, προκειμένου να προετοιμασθεί ο ασκούμενος για την, μετέπειτα, πραγματική μάχη δια των όπλων.

     Ξιφασκία. Η άσκηση στο επί μέρους αγχέμαχο όπλο του ξίφους, ως εκπαιδευτική διαδικασία, προκειμένου να προετοιμασθεί ο ασκούμενος για την, μετέπειτα, πραγματική μάχη δια του ξίφους (ξιφομαχία).

     Σπαθασκία. Η άσκηση στο επί μέρους αγχέμαχο όπλο της σπάθης ως εκπαιδευτική διαδικασία, προκειμένου να προετοιμασθεί ο ασκούμενος για την, μετέπειτα, πραγματική μάχη δια της σπάθης. Εν προκειμένω θα ανέμενε κανείς και την μάχη δια της σπάθης να την ορίζουμε ως "σπαθομαχία" όμως, ο όρος αν και δόκιμος, δεν είναι καθιερωμένος διότι το ξίφος επεσκίασε την σπάθη πλην βεβαίως της έφιππης χρήσεώς της.

   Ξιφομαχία. Η πραγματική μάχη δια του ξίφους η οποία συνιστά αληθινή αντιπαράθεση προς επίτευξη της τελικής εξουδετερώσεως του αντιπάλου δια του ξίφους. Τέλος δε,

     Μονομαχία. Η διαπροσωπική αντιπαράθεση (μάχη) είτε με εκηβόλο όπλο (πιστόλι) είτε με αγχέμαχο (ξίφος, σπάθη, εγχειρίδιο) προς επίτευξη της τελικής εξουδετερώσεως του αντιπάλου επί του "πεδίου της Τιμής".  

     Οι παραπάνω όροι, με περιεχόμενο διδασκόμενο από Οπλοδιδάσκαλο, έχουν, βεβαίως και την σκηνικήν αντιστοιχία τους όταν μεταφέρονται επί σκηνής. 

     Και ίσως αναρωτηθεί ο αναγνώστης, τι σημασία έχουν όλα τούτα όταν σήμερα ευφάνταστος και κατά δήλωσή του "δάσκαλος"(;) και, μάλιστα αδειοδοτημένος από την "Ομοσπονδία Ξιφασκίας" διδάσκει ..."βυζαντινή οπλομαχία" με ...φωτόσπαθα(sic), ε,  τι να πούμε... Για την Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" έχει σημασία η σοβαρότητα έργου και, στην παρούσα περίπτωση, η οφειλόμενη απότιση Τιμής στον τομέα που λάμπρυνε ο πρωταθλητής Νικόλαος Πύργος ως Δάσκαλος Οπλομαχητικής της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών (1891-1892). Σε κάθε περίπτωση, όμως, δεν ξεχνάμε ότι ζούμε εν μέσω ηλιθίων κι αφού μνημονεύσαμε το Ωδείο Αθηνών, ας θυμηθούμε αυτούς που απορρίπτουν την υπέροχη πρόταση (1931) ανεγέρσεως του κτηρίου αυτού του Ωδείου του Max Littmann, αρχιτέκτονος των Hofbräuhaus, Kurhaus, Prinzregententheater, Kurtheater, Schillertheater, Deutsches Nationaltheater, Münchner Künstler-Theater, Königlich Württembergisches Hoftheater, Regentenbau, Wandelhalle, Kurhausbad κλπ, επιλέγοντας τελικώς το σημερινό έκτρωμα της οδού Ρηγίλλης ιδανικό για τις εκδηλώσεις των μητραλοιών της Νέας Δημοκρατίας και των παραληρηματικών βυζαντινοπλήκτων με τα ...φωτόσπαθα...!   

Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025

ΕΝΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΓΙΑ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΕΣ

ΕΝΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ 

ΓΙΑ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΕΣ



     Γνωστή Εφιπποτοξότρια η Φινλανδή Anna Minkkinen, αλλά και επιστήμων Υγείας (Φυσικοθεραπεύτρια) μας προσφέρει την πανεπιστημιακή της, διπλωματική εργασία με αντικείμενο την σχέση του ανθρώπινου κορμού με την τόξευση.

     Mε πληροφορίες για την αποφυγή τραυματισμών αλλά και με πολλά άλλα χρήσιμα στοιχεία, οι 45 πολύτιμες σελίδες της μελέτης της Anna Minkkinen αποτελούν σημείο αναφοράς για κάθε Εφιπποτοξότη και, μετά από προσεκτική σπουδή του κειμένου της δεν απομένει σε μας παρά να την συγχαρούμε και να την ευχαριστήσουμε για την λαμπρή παρουσία της στην παγκόσμια σκηνή της Έφιππης Τοξοβολίας όσο και την προσφορά της δια της εν λόγω πανεπιστημιακής διατριβής της την οποία μπορείτε να μελετήσετε ΕΔΩ 

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2025

ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ Πρόσκληση σε Ελληνομέθεξη!

 ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ

Πρόσκληση σε Ελληνομέθεξη!


     Η έγκριτη διπλωματούχος Ξεναγός, ερίτιμη κ. Φωτεινή Δαμαλά, την ερχόμενη Κυριακή 16η Νοεμβρίου ε.έ. θα μας ξεναγήσει στον ιερό Βράχο και στον υπέροχο "Εκατόμπεδο Νεώ", το αγαπημένο μας ιερό επίκεντρο μιας Ελλάδος που θα καταυγάζει την ομορφιά της μέσα στον χρόνο, αδιάφορη για την περιρρέουσα παρακμή.

     Δεν πρόκειται για μιαν "εργολαβική" αρχαιολογική ξενάγηση, αλλά για μια πραγματικήν ελληνομέθεξη, προοριζόμενη για ένα ακροατήριο ποιοτικής ελληνο-ιδιοσυστασίας και ελληνοπρεπείας και όχι για αγελαίους σανδαλοφόρους ελληνοπλήκτους! Και προσκεκλημένοι είναι όλοι όσοι επιθυμούν να αποκωδικοποιήσουν στην γνώση τους το μέγα θαύμα του Κόσμου που λέγεται "Ακρόπολη", από την Οικογένεια των "Ελλήνων Κενταύρων" αλλά και εκτός αυτής! Καλοδεχούμενος καθένας που θέλει να ξέρει "τι" ειν' αυτό που επιστεγάζει την καθημερινότητά μας εκεί ψηλά σ΄ έναν αγέρωχο βράχο που δεν νοιάζεται για καιρούς και για χρόνο. Ελάτε, να χαρούμε σε μιαν ελληνικήν Απέλλα την πιο δωρική "ανάσα" των Προγόνων μας! 

    Η συνάντησή μας θα είναι στην πύλη εισόδου της Ακροπόλεως, ακριβώς, στις 10:00 π.μ. το πρωί της Κυριακής 16ης Νοεμβρίου και η ξενάγηση θα διαρκέσει μέχρι τις 13:00 μ.μ.. Το κόστος συμμετοχής είναι 15 ευρώ (με δωρεάν είσοδο στον αρχαιολογικό χώρο) αλλά, προκειμένου η Ξεναγός μας να λάβει τα αντίστοιχα πάσα ελεύθερης εισόδου, η συμμετοχή σας είναι απαραίτητο να δηλωθεί εγκαίρως στο τηλέφωνό της 6955555732.

Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2025

ΝΤΡΟΠΗ!

 ΝΤΡΟΠΗ!




     Αδυνατούμε να φαντασθούμε ότι υπάρχει άνθρωπος σε όλο τον πλανήτη που να αγνοεί την σημασία του εθνικού του συμβόλου και την υποχρέωσή του να το τιμά. Από την κεντρώα Αφρική μέχρι τις στέππες της Μογγολίας τα εθνικά σύμβολα, οι σημαίες, τιμώνται όχι μόνον από τους πολίτες των λαών που εκπροσωπούν, αλλά και από κάθε ξένο ο οποίος διαθέτει ψήγμα πολιτισμού διότι η σημαία εκφράζει ολόκληρη την ιστορία και τις θυσίες ενός λαού με όσα αυτά συνεπάγονται. Και θα ανέμενε κανείς υψηλότεο σεβασμό προς την σημαία από τον πολίτη μιας χώρας όπως η σημερινή, ευρωπαϊκή, Ελλάδα!... Δυστυχώς, όμως!

     Η παραπάνω προσβλητική όσο και εξοργιστική εικόνα δείχνει ότι στη χώρα μας επικρατεί η ασέβεια προς το ιερότερο σύμβολο του έθνους και εξ΄ αυτού τα συμπεράσματα για το "επίπεδο" των πολιτών της είναι, επιεικώς, οικτρά! Διότι και μόνον η περιύβριση του εθνικού μας συμβόλου που τεκμηριώνεται με την επίτιτλη φωτογραφία, σε κάθε πολιτισμένη χώρα θα κινητοποιούσε εύλογες αντιδράσεις. Δυστυχέστατα, όμως, στην σημερινή Ελλάδα η αδιαφορία ακόμη και της καθ' "ύλην" συνυπεύθυνης "Ελληνικής Ομοσπονδίας Ιππασίας" (...) δείχνει το "επίπεδο πολιτισμού" της δημοκρατικής μας χώρας...

ΝΤΡΟΠΗ!


ΕΠΙΜΕΤΡΟΝ

     Επί της ως άνω αναρτήσεως είχαμε την χαρά να υποδεχθούμε αρκετά σχόλια και κρατήσαμε μονον τα αρνητικά για να απαντήσουμε στους συντάκτες τους θεωρώντας ότι αυτά προάγουν τον διάλογο και την εξαγωγή ουσιωδών συμπερασμάτων. Το πρώτο που διαπιστώσαμε σε αυτά, ως κοινό συνδετικό κρίκο τους είναι την "παρείστικην αλληλεγγύη" η οποία, αν και μη, κατ'  ανάγκην, κακή εν τούτοις παρεμποδίζει την νηφάλια και αντικειμενική κρίση των συντακτών τους. Και βεβαίως, τα κατηγοριοποιήσαμε ώστε να αντλήσουμε εξ αυτών και συμπεράσματα ευρύτερης ωφελείας. 

       

Όπως είναι εμφανές από την απλή και μόνον ανάγνωση της κυρίως αναρτήσεώς μας, αδιαφορούμε πλήρως για το εικονιζόμενο πρόσωπο του οποίου δεν γνωρίζουμε ούτε καν το φύλο, όπως αδιαφορούμε και τις συνθήκες λήψεως της φωτογραφίας εμμένοντες, αυστηρώς, στην εικόνα του υβριζομένου εθνικού συμβόλου το οποίο εμφανίζεται ως ..."ριχτάρι" ("κουβέρτα ή και υπόσαγμα) στην ράχη ενός Ίππου παρά το ότιο η μεταχείριση αυτού του εθνικού συμβόλου διέπεται από νομοθετημένο Κανονισμό ο οποίος δεν επιτρέπει την χρήση του πέραν ΙΣΤΟΥ με την έπαρσή του κατά την ανατολή του ηλίου και υποστολή του κατά την δύση του ηλίου, η δε μεταχείρισή του όπως φαίνεται στην φωτογραφία συνιστά ΠΕΡΙΫΒΡΙΣΗ η οποία, άλλωστε, προβλέπεται και τιμωρείται από τον Ποινικό Κώδικα! Επειδή, όμως, εμείς αποστρεφόμεθα εισαγγελικές προσεγγίσεις προβαίνουμε στην επισήμανση της απρεπείας ευελπιστώντες ότι θα προκύψει ευαισθητοποίηση και βελτίωση αναλόγων συμπεριφορών ειδικώς δε σε περιπτώσεις επί ξένου εδάφους όπου οι υποχρεώσεις μας ως Ελλήνων είναι κατά πολύ αυξημένες, όπως λάβαμε υπ΄ ΄λοψη και ως "Έλληνες Κένταυροι" όταν εκπροσωπήσαμε την Ελλάδα σε αγώνες και τελετές στο εξωτερικό επιδεικνύοντες τον ωφειλόμενο σεβασμό προς την Σημαία μας. Παρά ταύτα οι αγαπητοί μας σχολιαστές είτε έσπευσαν να υβρίσουν νομίζοντας ότι έτσι προσφέρουν υπηρεσία στο φιλικό τους εικονιζόμενο πρόσωπο, είτε κρίνοντας εξ ιδίων τα αλλότρια απεπειράθησαν να μας προσδώσουν μομφή ...φθόνου, είτε προσεπάθησαν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα νομίζοντας ότι συγχωρείται ..."συγκάλυψη" του ...πασιφανούς, είτε απεπειράθησαν να παρελκύσουν εκτός θέματος το όλον ζήτημα δια λόγους εκτονωτικούς, είτε επέδειξαν αδυναμία εννοήσεως του θέματος και ετέθησαν εκτός. Ας δούμε, λοιπόν, ένα προς ένα τα αρνητικά σχόλια ποηυ μας εστάλησαν:   

Υβριστικά



     Κάποτε στην Ελλάδα διαθέταμε Πεταλωτές με επάρκεια γνώσεων κυρίως δε προσοχής και όχι αστοιχείωτους οι οποίοι πληκτρολογούν συγχέοντας το είδωλό τους στον καθρέφτη με τον ...συνομιλητή τους κάτι που δυστυχώς, ο "κύριος" που γράφει με "Γκρικλις" και χαρακτηρίζει, απροκλήτως, τον συνομιλητή του "λαμόγιο", δείχνει να μην έχει επίγνωση εαυτού, με αποτέλεσμα η ίδια η διαγωγή του να του επιστρέφει στη νιοστή τον χαρακτηρισμό του "λαμογιού"! Επειδή δε, έχουμε πλήρη γνώση των ιππικών πραγμάτων στην χώρα μας μαι, μάλιστα για περισσότερα των είκοσι χρόνων εμπλοκής με αυτά, κάναμε μία "έρευνα αγποράς" χωρίς να έχουμε ακούσει τον εν λόγω ως "Πεταλωτή" και μάθαμε ότι είναι διασκεδαστικός ...μπουζουξής αλλά οι φίλιπποι συνομιλητές μας διευκρίνισαν ότι ουδέποτε του εμπιστεύθηκαν τον Ίππο τους! Τέλος, η παρέμβασή του μας θύμισε τον Ιωάννη Συκουτρή και το κείμενό του "Η ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ, Τα Κείμενα και οι Κουλουροπώλαι" όπου μια αγέλη αγράμματων κουλουρτζήδων επιτίθεται στον κορυφαίο Φιλόλογο επί ...ηθικών και ...φιλοσοφικών ζητημάτων! Μόνη διαφορά, ότι εδώ έχουμε ...πεταλωτές!


     Κάπου κοντά στον παραπάνω υβριστή βρίσκεται και ο κ. Δ, Πριαμης ο οποίος, όμως, αντιθέτως από τον προηγούμενο δείχνεοι ότι δεν διαθέτει ...καθρέπτη! Διότι εάν διέθετε θα είχε αποφύγει το ολίσθημα... Εκτός εάν και αυτός κατ΄ εκείνη την στιγμή της πληκτρολογήσεως είχε εστιάσει το βλέμμα του σε κάποιο καθρέπτη οπότε ...ουδέν πρόβλημα!

Ευφάνταστα περί ...φθόνου


     Μετά τον μπουζουξή που πεταλώνει και ο οποίος έγραψε πρώτος στο ορνιθοσκάλισμά του την φράση "osa de ftanie I Aleppo ta Kani kremastariea", ο κ. Xristos Fatolas επαναλαμβάνει το ίδιο με κεφαλαιογράμματη γραφή μεταφέροντας, πρωφανώς, το κονό "σκονάκι" που δόθηκε από το "κέντρο". Κι όμως...



     ...Χωρίς να γνωρίζουμε σε ποιον αγώνα μεγαλούργησε το εικονιζόμενο πρόσωπο της φωτογραφίας, ειλικρινώς, δεν θα είχαμε κανένα λόγο να ...φθονήσουμε το επίτευγμά του αφού ήδη έχουμε κατακτήσει ήδη ΔΥΟ πρώτα βραβεία σε ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ (Κορέα, 2010 και Κίνα 2012) καθώς και πολλές άλλες διακρίσεις όπως μπορείτε να δείτε στην ειδική ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΚΔΟΣΗ της Σχολής μας για τα 20 χρόνια της λειτουργίας της. Οπότε, αγαπητέ κ. Xristos Fatolas ευελπιστούμε η νοημοσύνη σας να σας επιτρέπει να αντιληφθείτε το ...αυτονόητο, δηλαδή την επικέντρωσή μας στο ζήτημα του σεβασμού προς την Σημαία όπως και εμείς την έχουμε σεβαστεί στις μεγάλες ξένες διοργανώσεις στις οποίες λάβαμε μέρος και διακριθήκαμε.


      Και όπως μπορείτε να δοιαπιστώσετε αγαπητέ κ. Xristos Fatolas, την Ελληνική Σημαία εμείς δεν την μετατρέψαμε σε ριχτάρι, εφίππιο, κουβέρτα ή υπόσαγμα, ούτε καθαρίσαμε τα παραμήρια του Ίππου μας με αυτήν αλλά την τηρήσαμε ΕΠΙ ΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ, όπως θα δείτε και στο παραπάνω εξώφυλλο του βιβλίου μας. Επιστρέψτε, λοιπόν το ..."σκονάκι" στο "κέντρο" ως εκτός πραγματικότητος.   

Παρελκυστικά εκτός θέματος


     Κανείς δεν ευθύνεται για όσα δείχνει ότι καταλαβαίνει ο συνομιλητής του παρά μόνον για όσα ο ίδιος διατυπώνει και η κ. Σοφία Γκρίντζου αποκαλύπτει ότι δεν κατάλαβε ή ότι δεν θέλει να καταλάβει το περιεχόμενο της αναρτήσεως... Πιθανώς τα Ελληνικά της να μη την διευκολύνουν (επιστρατεύει μάλιστα και τα Αγγλικά της για να βοηθηθεί...) μπορεί κάτι άλλο να μην την βοηθά, όμως, όλα τούτα είναι δικά της προβλήματα και όταν τα επιλύσει εδώ θα είμαστε να συνεχίσουμε ΕΝΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ τον διάλογο.


     Άλλα αντ' άλλων και ο κ. Δημήτρης Χατζηαντώνης ζητωκραυγάζων ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ. 


     Ούτε και η κ. Katerina Maliaki κατάλαβε τι διάβασε και ζητά διευκρινίσεις, ενώ της προκαλεί έκπληξη η ..."αναστάτωσή" μας. Πάλι καλά που δεν προκαλούμε και άλλα απρόσμενα εννεάμηνης διαρκείας... Ξαναδιαβάστε κυρία μου την ανάρτηση για να καταλάβετε εκτός και εάν δεν θέλετε να καταλάβετε. Τα Ελληνικά μας είναι άψογα εκτός και εάν προτιμάτε εκείνα του ...μπουζουξή!


    Και δεν παραλείπει η ερίτιμη κ. Katerina να επανεπιβεβαιώσει ότι δεν κατάλαβε "γρι" το θέμα της αναρτήσεως δευτερολογώντας!


     Στον κ. Ιωάννη Γιάννου του φαίνονται τα άφαντα αλλά όχι τα πασιφανή ενώ μελλοντολογεί σταθερώς ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ και αυτός, λες και δεν αντιλαμβάνεται το θέμα που είναι η ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ!


     Ατύχησε και η κ. Ιsmini Kasimi να αντιληφθεί ότι μιλάμε για ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ. 


      Κι εδώ "μαύρη είν' η νύχτα στα βουνά" κι όσο για το εθνικό μας σύμβολο εμείς το τιμάμε ως ιπποσκευή κατά περίσταση! Μάλιστα, αγαπητή κ. Papadopoulou Maria, ενδεχομένως, θα μπορούσαμε να το τιμήσουμε και ως σφουγγαρόπανο στο Σταύλο! Τιμή είναι αυτή...


     Και εκτός θέματος ο αγαπητός κ. Savvas Panavoglou, αλλά και σε πλήρη σύγχυση διότι ενώ, ορθότατα, εύχεται πάντα η Σημαία μας να κυματίζει ψηλά εν τούτοις δείχνει ενθουσιασμένος που βλέπει, εν προκειμένω, τη Σημαία μας να χρησιμοποιείται ως ριχτάρι επάνω στο Ίππο όπου, βεβαίως., ούτε ψηλά είναι, ούτε και κυματίζει... Τι βλέπουμε, τι...


     Όταν υφίστασαι τρικυμία εν κρανίω μιλώντας για αρχαία Ελληνικά εκεί που μιλάμε για ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ, αγαπητή κ. Χριστίνα Πλούμπη θα πρέπει να το δείτε εγκαίρως το θέμα σας μην ...επιδεινωθεί διότι αλλού θα πρέπει να αναζητήσετε το μπέρδεμα. Καλές οι παρελκύσεις αλλά να μη μας βάζουν και σε έγνοιες διανοητικής υγείας των συνομιλητών μας. Εδώ δεν είναι η "Ελληνική Αγωγή" του Γεωργιάδη, σας το ορκιζόμαστε!


     Ο κ. Vassilis Drakias επιχειρεί παρέλκυση έχοντας όμως συλλάβει το κυρίως θέμα της αναρτήσεως. Δυστυχώς, όμως, κ. Vassilis Drakias, εάν έχετε προσέξει την Ελληνική Σημαία την έχουν τοποθετήσει κακώς, προσβλητικώς και παρανόμως ακόμη και σε σώβρακα, σε μαγιό και σε πολλά άλλα σημεία, αλλά αυτό κάθε άλλο παρά είναι νόμιμο!


     Φανταζόμαστε την Ελληνική Σημαία ως ..."φόρεμα σε άλογο" και την κ. Vassiliou Vasiliki συνεργάτιδα του Λάκη Γαβαλά σε νέα κολεξιόν... Ε, για κάτι τέτοια ζούμε σε τούτη τη χώρα! 


     Για τον κ. Αναστάσιο Τουργέλη η ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ παρακάμπτεται με ένα λογύδριο ηθοπλαστικό που καταπατά βεβαίως κάθε ήθος σεβασμού προς την Σημαία με υποκδειμενικές προσεγγίσεις ενός αντιφάσκοντος πατριωτισμού βερμπαλιστικών νουθεσιών που αποφεύγουν την ουσία του θέματος! Μάλιστα...

     Εκ των αρνητικών αυτών σχολίων εξάγεται το πρώτο συνμπέρασμα κατά το οποίο είτε το μάθημα της Αγωγής του Πολίτη είτε ολόκληρο το Σχολείο, είτε ολόκληρη η Κοινωνία ΑΠΕΤΥΧΑΝ να εμπεδώσουν στον σημερινό Πολίτη αυτής της χώρας την πρώτιστη υποχρέωσή του που αφορά στον σεβασμό της Ελληνικής Σημαίας!  Αλλά, όταν η Ευρωπαϊκήξ Κομισιόν έχει ήδη στείλει δύο προειδοποιητικές και αγωνιώδεις εγκυκλίους προς την Κυβέρνηση επισημαίνοντας ότι το επίπεδο της Παιδείας αυτού του λαού είναι το ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ της Ευρώπης, τότε, δεν χρειάζεται να επεκταθούμε...

     Εμείς, απλώς θα προτείνουμε στην "Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας" να καθοδηγήσει τους αθλητές της ώστε να μη διασύρουν το εθνικό μας σύμβολο ως μέρος ιπποσαγής σε διεθνείς εκδηλώσεις ώστε, τουλάχιστον η Ελληνική Ιππασία να διατηρεί στοιχειώδη αξιοπρέπεια στο εξωτερικό, ενώ δεν παραλείπουμε να ευχηθούμε εγκαρδίως και στο εικονιζόμενο πρόσωπο, παρά τις παρατηρήσεις μας, κάθε επιτυχία στις προσπάθειές του στην Ιππασία με πολλές νίκες και διακρίσεις στο ίδιο και στον Ίππο του!