Τρίτη 17 Μαΐου 2011

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΙΠΠΙΚΕΣ ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ




     Η «Συντεχνία» απετέλεσε το βασικό οικονομικό «κύτταρο» των Ευρωπαϊκών ( και όχι μόνον) κοινωνιών, μέσα από το οποίο ομότεχνοι εργαζόμενοι διεξεδίκησαν τα εργασιακά δικαιώματά τους και ανέπτυξαν τις τέχνες και τα επαγγέλματά τους. Μέχρι το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ο όρος «Συντεχνία» απέδιδε το σύνολο ομοτέχνων διεπομένων από κοινούς κανόνες εργασίας και κοινά δικαιώματα.

     Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου αυτή η εργασιακή ισότητα καταργήθηκε τόσο από το καπιταλιστικό όσο και από το μαρξιστικό κράτος με αποτέλεσμα να αναπτυχθεί ο άνισος εργατοπατερισμός που στη θέση των «Συντεχνιών» επέβαλε τα «Συνδικάτα» με τους εξέχοντες «Συνδικαλιστές» οι οποίοι «λειτουργούν» εκτός των κοινών εργασιακών κανόνων και ασχέτως με την κυρίως τέχνη τους , επαγγελλόμενοι τους …εργατοπατέρες.

     Έτσι, σήμερα, κάποιοι μας «έμαθαν» ότι το πρέπον είναι τα «Συνδικάτα» και όχι οι «Συντεχνίες» ασχέτως εάν τα «Συνδικάτα» υπηρετούν μικροπολιτικές σκοπιμότητες και όχι τις τέχνες και τα επαγγέλματα που άλλοτε υπηρετούσαν οι «Συντεχνίες». Ασχέτως εάν τα «Συνδικάτα» μετατρέπουν τον εργαζόμενο σε πιόνι της μικροπολιτικής σκοπιμότητος εν αντιθέσει με τις «Συντεχνίες» οι οποίες εξασφάλιζαν τα δικαιώματα του εργαζομένου και την πρόοδο των τεχνών.




     Στη Ζάκυνθο, σ΄ αυτή τη μικρή αλλά, εξαιρετικά, πολιτισμένη «γωνιά» της Ελλάδος, ο μεγάλος ιστορικός και λαογράφος Λεωνίδας Χ. Ζώης στο βιβλίο του «ΑΙ ΕΝ ΖΑΚΥΝΘΩι ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΙ»  (Ζάκυνθος, 1893) μας «μιλά» για δύο ιππικές Συντεχνίες που άκμασαν σ’ ετούτο το νησί ανάμεσα σε πολλές άλλες. Οι δύο, αυτές, Συντεχνίες ήσαν ιππικές και στην συνέχεια παρουσιάζουμε τις σελίδες του βιβλίου του μεγάλου μας Ζακυνθίου συγγραφέως που αναφέρονται σε αυτές ώστε ο αναγνώστης μας να έχει την αίσθηση του πρωτοτύπου:














     Στη "δικτατορική" Ελλάδα του Ιωάννη Μεταξά οι Συντεχνίες πέτυχαν να εξασφαλίσουν στους εργαζομένους τα βασικά δικαιώματα εργασίας τα οποία σήμερα, στη δημοκρατική Ελλάδα, καταργούνται! Ο "φασίστας" Ιωάννης Μεταξάς καθιέρωσε το δικαίωμα του 8ώρου και ίδρυσε το σύστημα των κοινωνικών ασφαλίσεων (Ι.Κ.Α.) που σήμερα, στην δημοκρατική κοινωνία των "Συνδικάτων" και των εργατοπατέρων ...εξαφανίστηκαν!


     Άραγε, γιατί σήμερα οι Ομιλάρχες Ιππασίας ή οι  Εκπαιδευτές Ιππασίας δε τολμούν να συστήσουν ούτε "Συντεχνία" ούτε "Συνδικάτο" μεσούσης της ...δημοκρατίας;


     Αναφερόμενοι, όμως στις "Συντεχνίες" και απευθυνόμενοι σε νεωτέρους οι οποίοι τελούν σε σκοπούμενη και μεθοδευμένη σύγχυση ιδεών από "εκείνους" που έχουν λόγους χειραγωγήσεώς μας, παραθέτουμε το γενικώτερο πλαίσιο του Κράτους μέσα στο οποίο μπόρεσαν και λειτούργησαν οι Συντεχνίες, δηλαδή, το Συντεχνιακό Κράτος. Περί αυτού έγραψε ο Γεώργιος Σπυρίδωνος Μερκούρης (ορθώς πάει το μυαλό σας στη Μελίνα η οποία ντύθηκε ...ρωσίδα στο "ΟΛΥΜΠΙΑ" των Παρισίων για να προκαλέσει την έχθρα των Ευρωπαίων κατά της Ελλάδος!) του οποίου, εν συνεχεία, παραθέτουμε αυτούσιο το πόνημα κατά τις σελίδες που
 αφορούν το αντικείμενό μας:


Το εξώφυλλο

Ιδιόγραφη αφιέρωση του Συγγραφέως




    Θα ήταν απαραίτητη μία θαρραλέα παραβολή "εκείνου" του Κράτους με το ...σημερινό ώστε να δούμε ποιό ήταν περισσότερο αστυνομικό και κατασταλτικό, ποιό ανελεύθερο, ώστε να αντλήσουμε συμπεράσματα για το μέλλον μας και όχι μόνον το ...ιππικό! Γιατί, απεδείχθη ότι την Ιστορία δε τη "γράφουν" (απλώς...) οι άνομοι "νικητές" αλλά προσπαθούν να μας μάθουν να περπατάμε και με τα πόδια προς τον ...ουρανό!


Κυριακή 15 Μαΐου 2011

ΕΦΙΠΠΕΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ





ΣΤΟΝ ΑΔΕΛΦΟ ΣΤΑΥΛΟ ΤΗΣ ΜΑΚΥΝΕΙΑΣ


     Στον Σταύλο της Μακυνείας τον οποίο δημιούργησε ο Παντελής Αναστασόπουλος (ιδρυτικός Εταίρος και της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ") είχαμε την χαρά να παρακολουθήσουμε μια καθημερινή εκπαιδευτική ημερίδα Εφίππων Μαχητικών Τεχνών με μοναδικά στιγμιότυπα, εντελώς άγνωστα για τους υπόλοιπους "κοινούς" Ιππικούς Ομίλους.



     Με καθαρά μαχητική ψυχολογία και μακριά από την βλακώδη αλογοφοβική κινδυνολαγνεία της "δυτικής" δήθεν  "ιππασίας" που ευτελίζει τον Ίππο, ο Παντελής Αναστασόπουλος προσεγγίζει τον υπέροχο τετράποδο σύντροφο με την ηρωϊκή αντίληψη που του εμπρέπει!




     Έχοντας ο ίδιος υπηρετήσει στις Ειδικές Δυνάμεις και διαμορφώνοντας ψυχολογία μαχητού, αντί να κρύβει το φόβο του πίσω από προσχηματικούς "κανόνες (αν-)ασφαλείας", ο Παντελής Αναστασόπουλος δούλεψε προσεκτικά με τους Ίππους του ώστε να τους ιππεύει με απόλυτη ασφάλεια, χωρίς ηνίες, χωρίς σέλλα και με δύο ανήλικα παιδιά στη ράχη τους! ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΠΠΕΑΣ! Αυτό κάνουν οι ιππικοί λαοί, αυτό κάνουν οι Μογγόλοι ενώ, όλοι οι υπόλοιποι, απλά εξορκίζουν τους άρρωστους φόβους τους με γαντάκια, κρανάκια και διαρκώς μπανταρισμένοι από τις κακές πτώσεις τους. Και ο Παντελής Αναστασόπουλος, ο λαμπρός αυτός Δάσκαλος Ιππικής, δίνει το μάθημά του : ΙΠΠΕΥΣΕΤΕ ΑΦΟΒΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΤΟΤΕ ΘΑ ΕΙΣΤΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ!




     Μετά ...έργου γνώσεως, ο Παντελής Αναστασόπουλος μπορεί και εμπιστεύεται τα ίδια τα παιδιά του μαζύ με τους μαθητευομένους του σε καλπαστική συραγώγηση ...τρικάβαλου επάνω στους εκπληκτικούς Ίππους του χωρίς αρρωστημένες κινδυνολαγνικές αντιλήψεις. Γι αυτό τα πάντα λειτουργούν με πραγματική ασφάλεια στον Σταύλο της Μακυνείας! Ο εκπληκτικός Παντελής Αναστασόπουλος ξέρει γιατί η ίδια η δουλειά με τους Ίππους του τον κάνει να νοιώθει ασφαλής.



     Σε ένα υπέροχο φυσικό περιβάλλον, με συγκοινωνιακή πρόσβαση τριών ωρών από την Αθήνα (εμείς για το Μαρκόπουλο χρειαζόμαστε μία ώρα και κάτι !) ο Σταύλος της Μακυνείας κοσμεί την Ελληνική Ιππική με την κορυφαία δραστηριότητά του και τις διδακτικές αντιλήψεις του Παντελή Αναστασόπουλου ο οποίος και στη προσωπική του ζωή, όχι τυχαία, είναι Εκπαιδευτικός στη Μέση Εκπαίδευση!



Άριστη εντολή ανορθώσεως με ΧΑΛΑΡΕΣ ηνίες!
ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΣ!!

     Στον Σταύλο των Εφίππων Μαχητικών Τεχνών της Μακυνείας διδάσκεται κατά τον κάλλιστο τρόπο η βάση της Ιππικής που μπορεί να οδηγήσει τον μαθητή σε κάθε είδος ιππεύσεως και ιππικού αθλήματος! Εν αντιθέσει με τους συμβατικούς "ιππικούς ομίλους" που λειτουργούν αυτή την στιγμή στην Ελλάδα και περιορίζουν τους πελάτες τους σε μια μέτρια ίππευση "εμποδίων", εδώ ο μαθητής ξεκινά από τα "εμπόδια" και προχωρά, πολύ μα πολύ, μακρύτερα!  Ο Παντελής Αναστασόπουλος ως πραγματικός Δάσκαλος γνωρίζει ότι τα "εμπόδια" αποτελούν το ελάχιστο, ενώ ο δρόμος της Ιππικής είναι πολύ μακρύτερος!




     Στις Έφιππες Μαχητικές Τέχνες ξεκινάμε από εκεί που οι υπόλοιποι σταματούν! Η άψογη υπερπήδηση ενός εμποδίου, τόσο στην Φυσική Ιππασία όσο και στις Έφιππες Μαχητικές Τέχνες αποτελεί την αφετηρία και όχι τον προορισμό. Ο έφιππος Μαχητής δεν έχει απλώς "πόδια" αλλά, κυρίως, μυαλό και αυτό το μυαλό ακονίζουν οι Έφιππες Μαχητικές Τέχνες που ο γεννημένος Δάσκαλος Παντελής Αναστασόπουλος διάλεξε για να υπηρετήσει τη νεότητα μιας και ο ίδιος είναι αρχηγός πολυμελέστατης Οικογενείας.




     Η Έφιππη Τοξοβολία, ο Ιππακοντισμός, η Έφιππη Σπαθασκία και πολλές ακόμη Έφιππες Πολεμικές Τέχνες διδάσκονται με απόλυτη ακρίβεια και ασφάλεια στον Σταύλο της Μακυνείας. Χωρίς τις φωνές των ανασφαλών "εκπαιδευτών" της "δυτικής" δήθεν "ιππασίας" και χωρίς τις ανόητες εντάσεις που χαρακτηρίζουν σχεδόν όλους τους κοινούς "ιππικούς ομίλους" που εξίσωσε προς τα κάτω η Ε.Ο.Ι., εδώ απολαμβάνουμε την ιερουργία ενός μαθήματος όπου οι μαθητές λειτουργούν σε πλήρη σιωπή και αυτοσυγκέντρωση!




     Εδώ ο Δάσκαλος μαζύ με τους μαθητές θα διδάξει έφιππος συντονισμένες διελεύσεις εισάγοντας Ιππείς και Ίππους στην αναγκαιότητα πειθαρχίας και χρονισμού ώστε να συνεχισθεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Ούτε φωνές, ούτε διαπληκτισμοί, ούτε τα γνωστά "δεν πάει το άλογο κύριε" που ακούμε στους Ομίλους της Ε.Ο.Ι. Πριν από την έναρξη του κυρίως εκπαιδευτικού προγράμματος Ίπποι και Ιππείς θα πρέπει να έχουν συντονισθεί άψογα ούτως ώστε να μη διαφαίνεται μεταξύ τους καμία διαφορά επιπέδου, μεγέθους, ψυχολογίας, όπως για παράδειγμα στη φωτογραφία που ακολουθεί όπου 4 διαφορετικοί Ίπποι με 4 διαφορετικούς Ιππείς φαίνονται σαν ένας!




     Κατόπιν, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ξεκινά με την έφιππη παρουσία του Δασκάλου να δείχνει και να διορθώνει εμπνέοντας όχι "δασκαλίκι" αλλά ζωντανό παράδειγμα στους μαθητές του οι οποίοι θα τον ακολουθήσουν.





     Πάντα με την ίδια σιωπή και προσήλωση οι μαθητές θα επικεντρωθούν στο μάθημά τους υπό το άγρυπνο βλέμμα του Παντελή Αναστασόπουλου ο οποίος πρώτος θα δείξει όλες τις ασκήσεις έφιππος. Μόνον έτσι θα πείσει και θα διδάξει τους μαθητές του να τις εκτελέσουν.




     Η σύλληψη εκτοξευόμενου κρίκου σε καλπαστική υπερπήδηση με σπάθη δείχνει την απόλυτη επίγνωση διευθυντικού χειρισμού και ισορροπίας κατά την διέλευση εμμποδίου και, βεβαίως, οι κοινοί "ιππικοί όμιλοι" που δηλώνουν "ειδικότητα" στην υπερπήδηση εμποδίων ούτε που τολμούν να την διδάξουν! Ο Παντελής Αναστασόπουλος, όμως, την θεωρεί δεδομένη.




     Η σύλληψη εκτοξευόμενου κρίκου σε καλπαστική υπερπήδηση με ακόντιο δυσκολεύει ακόμη πιό πολύ τα πράγματα αφού το ακόντιο ως μακρύτερο και πλέον δύσχρηστο για την περίσταση απαιτεί ακριβέστερο χειρισμό και θέτει τον Ιππέα σε ακόμη πιό περίπλοκη σχέση ισορροπίας κατά την υπερπήδηση. Όμως, είπαμε : στις Έφιππες Μαχητικές Τέχνες αρχίζουμε από εκεί που οι άλλοι τελειώνουν! Και ένας νέος Ιππέας με εμπειρία μόλις έξι μηνών (!) μας δείχνει την σχέση του με τον Ίππο και την Ιππική στον Σταύλο της Μακυνείας. Ιππέας έξι, μόλις, μηνών, καλπάζει και εκτοξεύει τα ακόντιά του με επιτυχία στον στόχο, όταν άλλοι μαθητές κοινών "ιππικών ομίλων" προσπαθούν να μάθουν το ...ανακουφιστικό! Εδώ κανένας δε "δουλεύει" κανέναν :



    Το μεγάλο "μυστικό" του Σταύλου της Μακυνείας είναι η κατανόηση του Ιππέως προς τον Ίππο και η αλάνθαστη αρχή της Φυσικής Ιππασίας να φέρνει τον Άνθρωπο κοντύτερα προς τον Ίππο και όχι το αντίστροφο που ισχύει στη δυτική "ιππασία" των ...εμποδίων και των ασχέτων που παριστάνουν, απατηλά, τους ειδήμονες. Στις Έφιππες Μαχητικές Τέχνες η ηρεμία του Ίππου και η εμπιστοσύνη του στον Άνθρωπο είναι βασικές προϋποθέσεις και ο Παντελής Αναστασόπουλος το αποδεικνύει :




     Ο Εφιπποτοξότης Παντελής Αναστασόπουλος καταφέρνει να αναδείξει την υψηλή σημασία των Εφίππων Μαχητικών Τεχνών στο επίκεντρο της Ιππικής, κάτι το οποίο, ατυχώς,  αρνούνται να αντιληφθούν οι παράγοντες της εγχώριας "ιππασίας" οι οποίοι κρατούν την Ιππική στην υποστάθμη παρέργου ρουτίνας.




     Κατά την διάρκεια της επισκέψεώς μας στον Σταύλο της Μακυνείας χαρήκαμε ολοζώντανη την Ιππική Τέχνη με όλη την συναρπαστική της "αλήθεια" η οποία δεν περιορίζεται ούτε στην επανάληψη , ούτε στη μετριότητα. Σ' αυτό τον Σταύλο ο Αντιπρόεδρος της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" κι ένας από τους τρεις παγκοσμίως διακριθέντες στο 4ο W.T.A.F. 2010 της Ν. Κορέας, Νικόλαος Καραίσκος είχε την ευκαιρία να μας δείξει τις εφιπποτοξοτικές ικανότητές του πάνω από τον "ΔΙΑ" και, πραγματικά, φάνηκε αντάξιος των πιό απαιτητικών προσδοκιών μας :




     Οι Ίπποι του Παντελή Αναστασόπουλου σε υποχρεώνουν να απολαύσεις με κάθε ασφάλεια κορυφαίες στιγμές Ιππικής! Ο Παντελής φρόντισε γι αυτό!




     Στον, πραγματικά, ευλογημένο Σταύλο της Μακυνείας, όπου ανθούν οι Έφιππες Μαχητικές Τέχνες, όπου τα βέλη τοξεύονται κατά ριπές, τα σπαθιά σφυρίζουν κόβοντας  και τα ακόντια καρφώνονται με κρότο πάνω στους στόχους κυριαρχεί, αντίθετα απ΄ ό,τι θα περίμενε κανείς, η τάξη και η γαλήνη! Η ίδια τάξη και γαλήνη που χαρακτηρίζουν την ζωή και την ύπαρξη των αληθινών Πολεμιστών του ευγενούς και του ωραίου!

Παρασκευή 13 Μαΐου 2011

ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΤΟ 4o W.T.A.F. 2010

OΠΩΣ ΜΑΣ ΤΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Ο ΔΙΗΝΕΚΗΣ





     Ακόμη ένα video μας προσφέρει ο Διηνέκης δίνοντάς μας μία "γεύση" από το 4ο W.T.A.F. 2010 της Ν. Κορέας που μας χάρισε το Α' Βραβείο Τοξευτικής Επιδείξεως μεταξύ 31 χωρών.

     Σ'  ευχαριστούμε Διηνέκη!

Τρίτη 10 Μαΐου 2011

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝΑΒΑΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝΩΝ ΙΠΠΩΝ




     Η «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» ως εκ των σκοπών της, αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη ευαισθησία τα αντικείμενα της ιππικής εκπαιδεύσεως ανεξαρτήτως ιππευτικού είδους. Και παρατηρώντας τα ιππικά «πράγματα» της χώρας μας δεν είναι δυνατό να ερμηνεύσουμε μια εμφανή προχειρότητα που, κατά κανόνα, «αποπνέουν» αγγίζοντας το …ακατανόητο ακόμη και στον τομέα της εκπαιδεύσεως .

     Η ιπποδρομιακή ίππευση αποτελεί ένα εξειδικευμένο είδος ιππεύσεως η διδασκαλία του οποίου απευθύνεται σε άτομα πολύ νεαρής ηλικίας (14-18 ετών) και, κατά κανόνα, περιωρισμένων γραμματικών γνώσεων (ως εκ της ηλικίας τους). Αυτό σημαίνει ότι κάθε τι προοριζόμενο να διδαχθεί σε ένα τέτοιο μαθητικό Κοινό θα πρέπει να είναι απολύτως ασφαλές, ακριβές, διατυπωμένο με  λιτή σαφήνεια και με έμφαση στην παραστατική εικόνα και όχι στον απλό γραπτό λόγο.

     Ο ευρύτερος «χώρος» της Ιππικής αντιμετωπίζει με άδικη υπεροψία και εχθρότητα τους πρωταγωνιστές της ιπποδρομιακής ιππεύσεως ταυτίζοντάς τους με την, όντως, ηθική ποταπότητα του ιπποδρομιακού «τζόγου». Όμως, αυτή η «επιπεδοποίηση», η «εξίσωση» αναβατών και «τζόγου», συχνά αποδεικνύεται άδικη διότι πολλοί ιπποδρομιακοί αναβάτες αποδεικνύεται ότι έχουν πολλή περισσότερη σχέση με την Ιππική παρά με τον «τζόγο», χωρίς να αποκλείεται και το αντίθετο. Έτσι, είναι μέγα λάθος να εκλαμβάνονται a priori οι μαθητευόμενοι αναβάτες δρομώνων Ίππων ως απλά "εξαρτήματα" ενός "τζογαδόρικου μηχανισμού" αντί των καλώς εκπαιδευμένων Ιππέων όπως θα έπρεπε να προσδοκάται. Αυτό σημαίνει ότι κάθε τι που σχετίζεται με την εκπαίδευση των νεαρών μαθητευομένων αναβατών θα πρέπει να αντιμετωπίζεται εξίσου σοβαρά και ισότιμα με ο,τιδήποτε σχετίζεται με την εκπαίδευση οιουδήποτε άλλου Ιππέως οιασδήποτε άλλης κατηγορίας Ιππικής, διαφορετικά το αποτέλεσμα θα είναι η υπέλιξη του ίδιου του Ιπποδρόμου.





     Επανερχόμενοι στην διδασκαλία της ιπποδρομιακής ιππεύσεως κατά τα ελληνικά ισχύοντα, θα σταθούμε σε ένα βασικό έντυπο εκπαιδευτικό βοήθημα της «ΣΧΟΛΗΣ ΑΝΑΒΑΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝΩΝ ΙΠΠΩΝ» το οποίο χρησιμοποιείται κατά την εκπαίδευση των μαθητών αναβατών της. Πρόκειται για ένα μικρό τεύχος 75 σελίδων με τον τίτλο «ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΙΠΠΕΥΣΗ ΚΟΥΡΣΑΣ» το οποίο συνέγραψε ο John Hislop και μετέφρασε ο Ιωάννης Μοιρέας πτυχιούχος καθηγητής Ιππασίας της Σχολής EAABC/SAUMUR της Γαλλίας. Η συγκεκριμένη έκδοση είναι της «ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΕΝΩΣΕΩΣ ΕΛΛΑΔΟΣ» (1997).

     Δυστυχώς για τους νεαρούς αποδέκτες της, τους Έλληνες μαθητευόμενους αναβάτες του Ιπποδρόμου, η έκδοση αυτή χαρακτηρίζεται από την χρήση μη ορθής ορολογίας (σύγχυση «ηνίου» και «ηνίας» όπου «το ηνίο»=χαλινός και «η ηνία»=ιμάντας συνδέων την στομίδα με το χέρι του Ιππέως κλπ) ασαφείας διατυπώσεως και εσφαλμένης εικονογραφήσεως. Ας δούμε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα :

 στην σελ. 4 :


Θα μπορούσαμε να βγάλουμε συμπέρασμα από μια τέτοια διατύπωση: και θα μπορούσαμε να βγάλουμε εμείς οι μεγαλύτεροι και πλέον δεδιδαγμένοι, περιμένοντας κάτι ανάλογο από τους νεαρούς μαθητές της Σχολής Αναβατών; O συγγραφέας, εν προκειμένω, εννοεί ότι η εφαρμοζόμενη πίεση των ποδών του Ιππέως στον Ίππο του ρυθμίζει την ταχύτητά του έτσι ώστε να την ελέγχει και να την διατηρεί ανάλογα με την ταχύτητα του αντιπάλου του σε έναν αγώνα, όμως, η παρατιθέμενη διατύπωση είναι η καλύτερη για έναν νέο εκπαιδευόμενο;

στην σελ. 7:


Όχι, απλώς, γρίφος αλλά ...σαδιστική δοκιμασία του αναγνώστη, ακόμη και του πλέον ευφαντάστου! Ποιό κεφάλι μπορεί να ακολουθήσει την κίνηση ...ώμου, αυτό είναι, επιεικέστατα, ανατομικό παράδοξο!

στην σελ. 13:


Ακόμη και ο πλέον άσχετος Ιππικής, έχοντας υπ όψη μόνον εικόνες εφίππων, γνωρίζει ότι η κλασσική ίππευση δεν έχει καμία σχέση με την ιπποδρομιακή ίππευση! Είναι δυνατόν να γράφουμε ότι "η καλή θέση στις κούρσες" είναι με την πλάτη ...ευθεία (όταν ο τζόκεϋ αναγκαστικά κάμπτει τη ράχη του και ότι "οι γάμπες του πέφτουν φυσιολογικά" όταν, χρησιμοποιώντας βραχείς αναβολείς τα πόδια του είναι σχεδόν "πάνω" από τον Ίππο; Aδυνατούμε και να φανταστούμε ότι μια τέτοια διατύπωση απευθύνεται σε εκπαιδευομένους στην ιπποδρομιακή ίππευση!


στην σελ. 22:


Έχουμε ποτέ δει σε οποιανδήποτε ιπποδρομία τους αναβάτες να εκκινούν με μακρείς αναβολείς και, πολύ περισσότερο, εν συνεχεία να τους "κονταίνουν" ; Τι θα καταλάβει από μια τέτοια διατύπωση ένας νεαρός μαθητευόμενος αναβάτης;

στην σελ. 23:


H μόνη διαφορά μεταξύ της "ΒΑΒΥΛΩΝΙΑΣ" του Π. Βυζαντίου και του ως άνω αποσπάσματος είναι ότι ενώ ο Π. Βυζάντιος αναφέρθηκε στις παρανοήσεις που γεννούν τα γλωσσικά ιδιώματα, εδώ επιτυγχάνεται η πλήρης παρανόηση με την χρήση ενός και του αυτού γλωσσικού ιδιώματος! Αυτό κι αν είναι ...υπέρβαση!

στην σελ. 24:


Εδώ εξάγονται δύο συμπεράσματα που δεν αναδεικνύουν καθόλου την Ιππική. Πρώτον, ότι ακόμη κι αν αλλοιώσουμε εντελώς την Ιππική αυτή διατηρεί την ...αξία της (!) και, δεύτερον, άλλα διδάσκονται οι αναβάτες στην εκπαίδευσή τους  και άλλα εφαρμόζονται στις ...κούρσες!! Είναι αυτό που πράγματι πρέπει μαθαίνει ο εκπαιδευόμενος αναβάτης;


στην σελ. 33:


Aυτό ερμηνεύεται πολύ περίεργα και αγγίζει βαθιά και το ζήτημα της ηθικής της ιππεύσεως. Με τον όρο "παληό άλογο" εννοεί Ίππο-σάκκο του ...μποξ, εννοεί Ίππο ανεκτικό στην άσκηση βίας, εννοεί Ίππο ...αναίσθητο στην κακοποίηση, εννοεί Ίππο ανεκτικό στον αιφνιδιασμό, εννοεί Ίππο υπάκουο στις εντολές αδέξιων χειρών, εννοεί Ίππο ...; Και η όλη σύγχυση επιτείνεται με εκείνο "στην γη" που δημιουργεί πολλές σκέψεις κι ερωτηματικά... Πράγματι επικίνδυνη αποστροφή για εκπαιδευομένους.

     Ας δούμε τώρα και κάτι από την ελάχιστη εικονογράφηση της εν λόγω εκδόσεως:

στην σελ. 17:

Έχει καμία σχέση αυτή η θέση για ...εμπόδια;

στην σελ. 18:


Είναι εμφανές το "κόλλημα" με τα ...εμπόδια, αλλά ούτε και αυτή η θέση έχει καμία σχέση με τα ...εμπόδια!

στην σελ. 18:


Ουαί και αλλοίμονο εάν αυτή η θέση έχει την οποιανδήποτε σχέση με την "κλασσική ιππασία"!  Είναι δυνατόν να γράφονται τέτοια πράγματα προς ...εκπαίδευση μαθητών Iπποδρόμου;

     Δυστυχώς, δεν έχουμε την δυνατότητα προσβάσεως στο πρωτότυπο κείμενο ώστε να καταλήξουμε εάν τα παραπάνω αποτελούν ευθύνη του συγγραφέως ή παρερμηνείες του μεταφραστού, σε κάθε περίπτωση όμως, θεωρούμε ότι θα έπρεπε να είχαν αποφευχθεί με προσεκτικό τελικό έλεγχο προ της εκτυπώσεως και με δεδομένη την ευαισθησία της "Φ.Ε.Ε." για την σωστή εκπαίδευση των Ελλήνων αναβατών.


Δευτέρα 9 Μαΐου 2011

ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΗΜΕΡΙΔΑ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΕΛΛΟΝΤΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΑΘΛΗΣΕΩΣ

 

     Ακόμη μία ευχάριστη ημέρα με τους  φοιτητές του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου στο Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο Μαρκοπούλου! Με τον Αθανάσιο (τον προσηνέστατο και "μεταδοτικό"...) να μυεί στην Ενστικτώδη Τοξοβολία νέα παιδιά...



 
     Πώς πέρασαν πέντε ώρες χωρίς να το καταλάβουμε με καταπληκτικούς νέους Ανθρώπους σε ένα πανέμορφο περιβάλλον, ανάμεσα σε καλόγνωμα τετράποδα και πολύ πράσινο...;


 




 
Eυχαριστούμε παιδιά!



Κυριακή 8 Μαΐου 2011

ΑΦΟΜΟΙΩΝΟΜΑΣΤΕ ΣΤΑΘΕΡΑ ...



     Η αποφυσικοποίηση, η παρακμή και το αδιέξοδο σημαδεύουν τη σημερινή πραγματικότητα κι όμως...

 

 
      ...Κάποιοι έχουμε σταθερή την αίσθηση της συνεχούς φυσικοποιήσεως, της αιώνιας ακμής, των ανεξάντλητων, πολλών κι ενδιαφερουσών διεξόδων, χωρίς η ζωή μας να βρίσκεται έξω απ' τον γενικό "ορυμαγδό" της περιρρέουσας χρεωκοπίας... Πώς γίνεται αυτό; Ποιά είναι η "ασπίδα" προστασίας μας; Aπλά, νοιώθουμε ότι η εφιπποτοξοτική μας δραστηριότητα, μας επιτρέπει να αφομοιωνόμαστε σταθερά από τη μάνα Φύση!




     Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" κατάφερε να οργανωθεί επάνω σε μία φυσιοκεντρική "βάση", μακριά απ΄ ό,τι αναπτύσσει άγχη κι εντάσεις που "σκοτώνουν" τον σύγχρονο Άνθρωπο. Κατευθύνει τα Μέλη της σε μια βαθειά συμφιλίωση μ΄εκείνο απ΄ το οποίο προερχόμαστε και στο οποίο θα καταλήξουμε, το χώμα και μας επανασυνδέει με τη γύρη των ανοιξιάτικων αγριολούλουδων που την τεράστια αξία τους δεν τη κατανοούν όσοι παγιδευμένοι στην υλιστική καθημερινότητα. 

 


     Νοιώθουμε ότι έχουμε τα πάντα, ασχέτως αν δεν έχουμε τίποτε αφού, δεν χρειαζόμαστε κάτι περισσότερο! Εισπνέουμε καθαρό οξυγόνο, συνειδητοποιούμε ότι "είμαστε ακόμα ζωντανοί" με πνευματική και σωματική υγεία και δοξάζουμε τη μοίρα μας που στεκόμαστε όρθιοι χωρίς ...ανάγκες! Μπορεί να μην έχουμε φαί, αλλά δεν πεινάμε! Μπορεί να μην έχουμε νερό, αλλά δεν διψάμε! Μπορεί να ξέρουμε πολλά αλλά ξέρουμε ότι αγνοούμε πολλά περισσότερα! Δε "χρειαζόμαστε" παρά μόνο την βελτίωση, την ενάρετη ανέλιξη των υπάρξεών μας. Καταλάβαμε εγκαίρως ότι κάθε ένας "είναι" και "έχει" αυτό που αξίζει να "είναι" και αξίζει να "έχει". Γι αυτό παραμένουμε δυνατοί, χαρούμενοι και, πάνω απ΄όλα, αυτάρκεις! Χαλαροί!



 
     "Χαλαροί" θα απορήσει κανείς διερωτώμενος "πώς" αυτό το διαβάζει στο Ιστολόγιο μιας Ομάδος που έχει ήδη κερδίσει ένα παγκόσμιο βραβείο και συνεχίζει σ' ...ανώτερα; Μα, ακριβώς, η χαλαρότητα είναι που οδηγεί στην τελειότητα, στην κορυφή, γιατί μόνον αυτή, με την πλαστικότητα και την προσαρμοστικότητά της, προφυλάσσει από την συντριβή της ακαμψίας! Το μεγαλείο μιας απλής ευθείας γραμμής εμείς το έχουμε συνειδητοποιήσει. Όταν ένα φύλλο δεν πολεμά τον άνεμο αλλά συνεργάζεται μαζύ του, όταν το ρυάκι δεν μάχεται τη γη αλλά χαράσσει το ίχνος του σταθερά πάνω στην επιφάνειά της, τότε η ζωή διατηρεί την συνέχειά της και, κυρίως, την ομορφιά της !

 




      Εν όψει της λήξεως της Γ' Προπονητικής Περιόδου και της ενάρξεως της νέας, πολλά ωραία πράγματα "δρομολογήθηκαν" με πολύ καλό σχεδιασμό και ξεκινούν για την Ομάδα μας! Η πρόσφατη μετατροπή της σε αμιγώς Ελληνική  γεννά σε όλους μας την υποχρέωση να διαπρέψουμε παγκοσμίως και από τον προσεχή Σεπτέμβριο οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ", διαθέτοντας ήδη παγκόσμια αναγνώριση, διεκδικούν πολλά περισσότερα με πρώτο απ΄ όλα την αναβάθμιση της ιππικής εκπαιδεύσεώς μας με τον διοργανισμό Σχολής Ιππασίας υψηλών προδιαγραφών.





    Στο μεταξύ, προετοιμαζόμενοι να εγκαταλείψουμε τον μέχρι σήμερα προπονητικό χώρο μας για να μετακινηθούμε σε κάτι πολύ καλύτερο και αντάξιο του επιπέδου και των προσδοκιών της Ομάδος μας, απολαύσαμε τον Αδάμ να τέμνει με τα βέλη του λεπτά σχοινάκια, αρκετούς συνασκουμένους να εφαρμόζουν για πρώτη φορά μία εξαιρετικά σημαντική άσκηση την οποία μας υπέδειξαν Ιάπωνες Δάσκαλοι, καλωσορίζοντας στην Ομάδα και δύο νέα Μέλη, τον Ιωάννη και την Βαρβάρα, που μυήθηκαν στο πνεύμα και τις δραστηριότητές μας. Φαίνεται ότι αυτή η Ομάδα είναι τόσο ξεχωριστή και τόσο ισορροπημένη μέσα σε έναν περίγυρο τόσο "επίπεδο" και ανισόρροπο που πιστεύουμε ότι μόνη λύση για τον τόπο και τον χρόνο θα ήταν η ...Έφιππη Τοξοβολία!