Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

ΜΕΘΟΔΟΣ 
ΝΕΟ-ΕΠΟΧΗΤΙΚΗΣ ΠΑΠΑΓΑΛΙΑΣ
ΑΝΕΥ ...ΠΑΠΑΓΑΛΟΥ!


     Ποτέ δε μπορέσαμε να καταλάβουμε γιατί ο δόλιος ο άνθρωπος αντιμετωπίζει τα σοβαρότερα αλλά και ωραιότερα ζητήματα ζωής με την "αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι του"! Και σ'  αυτό κυριαρχεί η νεο-εποχήτικη κενοδοξία η οποία, μέσα σε "κλίμα" απαιδευσίας και κοσμοπολιτισμού, στιγματίζει τη μεταπολεμική (τρόπος του λέγειν, διότι ο πόλεμος ουδέποτε έληξε...) εποχή, αναπαράγοντας ανοησία!

     Η "συνείδηση", η "σοφία", η "αντίληψη", ο "μύθος", η "μύηση", αναμφιβόλως αποτελούν υψηλές έννοιες οι οποίες θα ωφελούσαν αυτούς που τις προσεγγίζουν εάν η προσέγγιση γίνονταν, τουλάχιστον, με τη δέουσα σοβαρότητα! Δυστυχώς, όμως, "κάποιοι" οι οποίοι -ευφυώς!- ντρέπονται να υπογράψουν την εμπορικών διαθέσεων προσέγγισή τους αυτών των εννοιών, ταλαιπωρούν αφελείς ακροατές υποσχόμενοι την ..."θεραπεία πάσης νόσου..." ...νοσούντες σοβαρώς οι ίδιοι!

     Προ χρόνων ατυχήσαμε χάνοντας δύο ώρες από τη ζωή μας για να παρακολουθήσουμε μία από τις αμέτρητες φληναφηματικές "διαλέξεις" του συγκεκριμένου χώρου με θέμα τις ...Πολεμικές Τέχνες! Δεν θα αναφερθούμε στο ότι ο ομιλητής εκσφενδόνισε "μαργαρίτες" απείρου κάλλους εκτάσεως "Britannica" με ένα "πυρ ομαδόν" αναφερόμενος αδιακρίτως σε ...όλες ταυτοχρόνως τις Πολεμικές Τέχνες δείχνοντας ότι ο ίδιος πέραν από καμιά πασιέντζα ουδεμιάς εξ αυτών είχε, καν, "εικόνα...! Δεν θα αναφερθούμε ότι επί δύο ώρες δε καταφέραμε ούτε καν να ...κοιμηθούμε διότι οι ...κατά ριπάς εκφερόμενοι "μαργαρίτες" μας "έβγαζαν ...μάτι"! Δεν θα αναφερθούμε ότι η αίθουσα ήταν τόσο μικρή και μίζερη ώστε ακόμη και με τους ελάχιστους δυστυχείς ακροατές έμοιαζε με λονδρέζικο τηλεφωνικό θάλαμο μετά από επιδρομή της ...Luftwaffe! Απλώς θα μνημονεύσουμε ότι ο ομιλητής, αφού μας αποσβόλωσε με μία αμετροεπέστατη φλυαρία απείρου ...παραληρήματος και ...εκτός θέματος, επανήλθε στην ..."τάξη" καταλήγοντας με το, ηλίου φαεινότερον, ότι οι Πολεμικές Τέχνες προϋποθέτουν ...εσωτερική προσέγγιση! Σε ερώτησή μας, εάν το σωματείο του προτίθεται να επιληφθεί της προτάσεώς του και να εκκινήσει κύκλο "υποβοηθήσεως "των ενασχολουμένων με τις Πολεμικές Τέχνες προκειμένου να τις προσεγγίσουν "εσωτερικώς" ο βαρύγδουπος ομιλητής "απήντησε" ότι δεν ...εννοεί την ερώτησή μας! Την επαναλάβαμε δύο ή τρεις φορές, την αναλύσαμε, αλλά και πάλι ο ομιλητής εδήλωσε ότι δεν ...εννοεί και είπαμε να μη του βάλουμε άλλα ...δύσκολα!

     Εν κατακλείδι, η απορία μας είναι προς τι όλος αυτός ο χαμός με τις πανάκριβες και κακότεχνες προσκλητήριες αφισοκολλήσεις που ρυπαίνουν την ήδη ρυπαρή πόλη μας, προς τι όλες αυτές οι "διαλέξεις" που ανακυκλώνουν τη πάνδημη ανοησία με διάφορα "ψώνια" που νομίζουν ότι το podium τους κάνει "σοφούς" ενώ απλώς αναδεικνύει τη κενότητά τους, σε μία κοινωνία ομαδικής ασχετοσύνης; Και γιατί όλα αυτά τα νούμερα που αυτο-εκτίθενται, δεν φροντίζουν να μάθουν οι ίδιοι νομίζοντας ότι μπορούν ως άσχετοι, αχρεωστήτως, να δίνουν ...διαλέξεις ανοησίας;

     Είναι γεγονός ότι η μέθοδος νεο-εποχήτικης παπαγαλίας άνευ ...παπαγάλου είναι ό,τι πιο διασκεδαστικό στην εποχή της πάνδημης βλακείας, αρκεί να μην εγκλωβιστείς σε μιαν αίθουσα όπου ένας αργόσχολος επάνω σε ένα podium θα σου ροκανίζει το χρόνο σου ενώ εσύ θα χασμουριέσαι!


Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2014

ΣΕ ΧΡΟΝΟ "ΡΕΚΟΡ"
Η ΝΕΑ ΚΟΙΛΑΔΑ
ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"


     Σε χρόνο "ρεκόρ" οι Εκπαιδευτές Γεώργιος και Χαρά προετοιμάζουν την νέα Κοιλάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" στην οποία μεταφερθήκαμε για να εξυπηρετούνται καλύτερα τα Μέλη μας λόγω της εγγύτητος σταθμού του Μετρό, αλλά και καλύτερης διατάξεως εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων.


     Ήδη μέσα σε δύο (!) εικοσιτετράωρα με τη βοήθεια βαρέων χωματουργικών μηχανημάτων, οι δύο Εκπαιδευτές μας διάνοιξαν την καλπαστική διαδρομή η οποία θα έχει μήκος 120 μέτρων (αντί των 100 που είναι καθιερωμένο διεθνώς).


     Mε προσωπικές θυσίες εργατωρών αλλά και χρημάτων των δύο Στελεχών της Ομάδος μας, σύντομα όλοι οι Συνασκούμενοι θα εκπαιδευόμεθα σε έναν ιδανικό χώρο, πολύ κοντά σε σταθμό δημοσίου μέσου μεταφοράς και "επάνω" σε οδικό δίκτυο ταχείας κυκλοφορίας για την εξοικονόμηση εξόδων κινήσεως, κάτι που είναι τόσο σημαντικό στους δύσκολους καιρούς που περνάμε και τούτο διότι στην Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" η συλλογική συνείδηση μας κατευθύνει όλους ανεξαρτήτως ατομικών θυσιών. 


     Και από χθες, οι δοκιμές των νέων επιφανειών απέδειξαν την καταλληλότητα των εγκαταστάσεων! 




Διότι, εμείς δεν είμαστε "Δημόσιο"!
ΙΕΡΑΡΧΙΑ


     Ένα από τα πλέον συγκεχυμένα ζητήματα που, διαχρονικώς, απασχολούν τις Κοινωνίες υπήρξε το ζήτημα της Ιεραρχίας που συχνά, αν όχι πάντοτε, λανθασμένα εκλαμβάνεται ως «εξουσιαστικότητα».

     Η Ιεραρχία αποτελεί μία υπόθεση φυσικής αποτιμήσεως και διαβαθμίσεως απαραίτητη για την υποστήριξη της συνεχείας των φυσικών διαδικασιών. Όπου και όταν την Ιεραρχία την επηρεάζουν ανθρωποκατασκεύαστες  ερμηνευτικές «προσεγγίσεις» και παράμετροι, τότε, η Ιεραρχία χάνει τη σημασία της και μετατρέπεται σε ένα «δεκανίκι» της ανασφαλείας του ανθρώπου ο οποίος αποζητά στην εξουσιαστικότητα την αναπλήρωση των υπαρξιακών του κενών.

     Στην Ομάδα των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ», σ’  αυτή τη μικρή Κοινωνία η οποία λειτουργεί επί τη βάσει της Πλατωνικής Πολιτείας μέσα σε ένα απολύτως φυσιοκεντρικό πλαίσιο, η Ιεραρχία είναι δεδομένη, όπως δεδομένη είναι και στην ίδια τη Φύση, όμως το πλαίσιο της λειτουργίας της αποκλείει ρητώς κάθε εξουσιαστική ερμηνεία που, ενδεχομένως, οι ατελείς ανθρώπινοι χαρακτήρες μας θα μπορούσαν να επιχειρήσουν.


     Στους «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ» κάθε Μέλος έχει τη θέση του αναλόγως με τις ικανότητές του οι οποίες πιστοποιούνται με αδιάβλητες εξεταστικές διαδικασίες από κριτές οι οποίοι ήδη, κατά τεκμήριο, διαθέτουν πολύ περισσότερες ικανότητες από αυτές που απαιτούν από τους κρινομένους τους. Και κάθε Μέλος διατηρεί το καθήκον της αυτοτελούς προσωπικότητος αλλά και τη περιφρόνηση προς κάθε εξουσιαστικό ρόλο, όπου και όταν καλείται να ασκήσει καθήκοντα που απορρέουν από τη θέση του στην Ιεραρχία της Ομάδος. Για την εμμονή στο καθήκον της διατηρήσεως της αυτοτελείας της προσωπικότητος έχουμε πάντοτε υπ΄ όψη μας τη ρήση του Γερμανού φιλοσόφου Otto Dietrich: "Δεν δεχόμαστε απλώς την ελευθερία του ατόμου αλλά και την απαιτούμε!". Για την περιφρόνηση κάθε εξουσιαστικού ρόλου έχουμε επίγνωση της δυνάμεώς μας ως "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" ώστε, μη έχοντες "κενά" να μη χρειαζόμαστε ..."δεκανίκια".  


     Διότι, εμείς παραμένουμε μέσα στη Φύση!

Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014

Η ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΓΡΑΦΙΑΣ


     Η ψυχική καλλιέργεια, υπό την έννοια της βελτιώσεως του επιπέδου ψυχής του ατόμου, καθορίζει, στη περίπτωση του ενόπλου, την χρηστή ή όχι χρήση των όπλων που φέρει! Και ένα από τα αρχαιότερα "μονοπάτια" ψυχικής καλλιεργείας υπήρξε και το καταγίνεσθαι με την Καλλιγραφία περί της οποίας κάναμε μνεία σε προηγούμενη ανάρτησή μας προαναγγέλλοντας την καθιέρωσή της στην Εκπαίδευση των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ". 


     Από αρχαιοτάτων χρόνων η Καλλιγραφία αποτελούσε εκπαιδευτική παράμετρο της στρατιωτικής παιδείας και ως τέτοια έφθασε και στην ελληνική στρατιωτική εκπαίδευση των νεωτέρων χρόνων με την επισταμένη διδασκαλία της στην Στρατιωτική Σχολή των Ευελπίδων. 


     Και, ας μη ξεχνάμε ότι, αντιθέτως από την ακαδημική απαξία στην οποία η σημερινή δημοκρατία κατήντησε την Στρατιωτική Σχολή των Ευελπίδων από την οποία, πλέον, αποφοιτούν δημόσιοι υπάλληλοι και όχι Στρατιωτικοί, αυτό το στρατιωτικό σχολείο κατά το πάλαι και μέχρι τα μέσα του 20ού αιώνος, υπήρξε το κορυφαίο ίδρυμα ανωτέρας μορφώσεως! Διόλου τυχαίως, λοιπόν, στον κύκλο των μαθημάτων της Στρατιωτικής Σχολής των Ευελπίδων εντοπίζουμε και το μάθημα της Καλλιγραφίας. 


     Διδάσκαλοι Καλλιγραφίας πολλοί και σπουδαίοι, όπως όλοι οι καθηγητές της Σχολής των Ευελπίδων, κατέδειξαν στους μαθητές τους έναν "δρόμο" για την καλλιέργεια του ψυχισμού τους, την άσκηση της υπομονής τους, την αυτοσυγκέντρωση και την αισθητική δια της χρήσεως της γραφίδος. κατόπιν, τα τελευταία παρακμιακά "χρόνια", η Στρατιωτική Σχολή των Ευελπίδων θεώρησε περιττή την διδασκαλία της Καλλιγραφίας (όπως, άλλωστε και της Ιππικής) μέσα στο εξευτελιστικό πνεύμα παραγωγής, απλώς, ενστόλων υπαλλήλων, με εντελώς αμελητέα όλα τα υπόλοιπα.


     Τα ίδια ακριβώς οφέλη των Αξιωματικών του, άλλοτε, ενδόξου Ελληνικού Στρατού (προ της υπαλληλοποιήσεώς τους) επιδιώκουμε και για τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" υιοθετώντας την άσκηση Καλλιγραφίας για τα Μέλη μας. Διότι, εάν παρατηρήσουμε στην φωτογραφία της κεφαλίδος την χειρόγραφη σημείωση του Αξιωματικού εκείνης της εποχής, δεν μπορεί  παρά η καλλίγραφη "εικόνα" της να μας μεταφέρει την εθνική θλίψη και την πατριωτική απογοήτευση του γράψαντος. Και από αυτό και μόνο μπορούμε να κατανοήσουμε την βαθειά επίδραση της Καλλιγραφίας όχι μόνον στην καλλιέργεια των χαρακτήρων αλλά και στην μεγάλη "αλήθεια" την οποία μεταφέρει...!  




ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ
ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ


     Μία εξαιρετική προσπάθεια ποιοτικής λογοτεχνίας καταβάλλεται από νέους Συνέλληνες σε μία εποχή καλλιεργούμενης …απαιδευσίας και τούτη η προσπάθεια, γι αυτόν ακριβώς το λόγο,  αναδεικνύεται ως αξιοπρόσεκτη! Την συνιστούμε για όσους αναζητούν «μονοπάτια» πνευματικής ασκήσεως μέσα από την τέχνη του ηρωϊκού λόγου.

     Επισκεφθείτε την, εδώ!




ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΑΜΑΝΙΣΜΟ



     Μία από τις δυνατότητες που παρέχει αυτό το Ιστολόγιο στον διαχειριστή του είναι να ενημερώνεται για τα λήμματα που ενδιαφέρουν τους επισκέπτες του και βάσει των οποίων οι «μηχανές» αναζητήσεως του διαδικτύου τους οδήγησαν στο Ιστολόγιό μας. Ένα, λοιπόν,  από αυτά τα λήμματα αναζητήσεων το οποίο τον τελευταίο καιρό απασχολεί κάποιους από τους επισκέπτες μας είναι και το «Εκπαίδευση στο Σαμανισμό» που φαίνεται ότι, μέσα στο κενόδοξο νεοεποχικό κόσμο μας, υπόσχεται να «απαντήσει» στα ατομικά αδιέξοδα των υπαιτίων της ασκήμιας του.



     Με κάθε καλή διάθεση θα θέλαμε να «βοηθήσουμε» τους ενδιαφερομένους να «εκπαιδευθούν» στον …Σαμανισμό («Τεγκερισμό» η ορθή λέξη) και τιτλοφορούμε την παρούσα ανάρτηση με τον παραπάνω (απολύτως εσφαλμένο) τίτλο και, πληροφοριακώς, τους ενημερώνουμε:



     Ο Τεγκερισμός (και όχι «Σαμανισμός») αποτελεί μια υπεραισθητή, ανιμιστική, θεραπευτική προσέγγιση (μόνον!) των Σιβηριανών λαών (και κανενός άλλου!) και η κατάκτηση του περιεχομένου του με την συνεπαγόμενη απόκτηση θεραπευτικής ικανότητος ΔΕΝ είναι υπόθεση «εκπαιδεύσεως» αλλά ΧΑΡΙΣΜΑΤΟΣ το οποίο ακολουθεί βαρύτατη κατάσταση ασθενείας του Σαμάνου! Άλλοι λαοί (Ινδιάνοι, αφρικανικοί, ασιατικοί και πολυνησιακοί λαοί) στους οποίους παρατηρούνται "ατραποί" θεραπευτικών προσεγγίσεων, δεν αποκαλούνται "σαμανιστικοί" αλλά "ανιμιστικοί". 



     Συνεπώς, δεν τίθεται ζήτημα εάν κανείς θέλει ή δεν θέλει να γίνει Σαμάνος (και δη, δι' εκπαιδεύσεως) αλλά εάν δύναται, ως προερχόμενος από τη φυσική γραμμή φυλετικής καταγωγής και εάν η υπαρξιακή του συγκυρία τον ΕΠΕΛΕΞΕ.


     Στην εμπορικοποιημένη και απατηλή Δύση (ιδιαιτέρως στις ανοηταίνουσες Η.Π.Α.)  έχουν εμφανισθεί αμέτρητοι απατεώνες οι οποίοι έχουν ιδρύσει ..."πανεπιστήμια" και "ακαδημίες" ..."Σαμανισμού" προς "αφαίμαξη" των χρυσίων των ηλιθίων οι οποίοι οραματίζονται εαυτούς ως ..."μάγους", όμως οι δυτικοί ανοηταίνοντες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ο Σαμάνος ΔΕΝ διδάσκεται, ΔΕΝ πληρώνει και ΔΕΝ πληρώνεται, οπότε, όποιος μιλά για το αντίθετο ΔΕΝ έχει καμιά σχέση με τον Τεγκερισμό!  






Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014

H ΔΟΜΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ
ΤΩΝ 
«ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ»


     Η δομή κι εκτέλεση της οιασδήποτε ανθρώπινης δραστηριότητος αποκαλύπτει το εσώτερο πολιτισμικό πλαίσιο του λαού από τον οποίο προέρχεται ο εκτελών Άνθρωπος. Αυτό ακριβώς αποκαλύπτει και η Τοξοβολία μέσω του τρόπο με τον οποίο εκτελείται.

     Ενώ οι περιστάσεις της εφαρμογής της Τοξοβολίας στο πεδίο της μάχης ως πολεμικής τέχνης διαφοροποιούνται κατά περίπτωση, ο Τοξότης πάντοτε θα συνυφαίνει στη τεχνική του τον πολιτισμικό μορφότυπο του λαού από τον οποίο κατάγεται.

     Στην Ελλάδα η Τοξοβολία ασκήθηκε από την απώτατη αρχαιότητα με επιτυχία αλλά η αρχαιολογική τεκμηρίωση δεν μας επιτρέπει να επικαλεσθούμε λεπτομέρειες περί την διδασκαλία της. Παρά ταύτα, η ίδια η υπάρχουσα αρχαιολογική γνώση γι αυτή τη πολεμική τέχνη διασταυρούμενη με τα βαρυσήμαντα συμπεράσματα της διδακτικής εμπειρίας της Τοξοβολίας στους ανατολικούς λαούς παρέχει ένα μεγάλο περιθώριο στην Ομάδα των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» ώστε, μετά από εννέα χρόνια πρακτικής εφαρμογής και εμβριθούς παρατηρήσεως, να καθορίσουμε ένα ασφαλές και ρεαλιστικό πλαίσιο ομαδικής διδασκαλίας της στα Μέλη μας.


Χώρος
    
     Οι «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ», κατά κανόνα, εκτελούμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Παραδοσιακής Τοξοβολίας στη Κοιλάδα μας, η οποία φιλοξενεί και όλες τις δραστηριότητές μας. Παρά ταύτα, η φύση του κατά περίπτωση προγράμματός μας, συχνά επιτάσσει την εξεύρεση εξειδικευμένου χώρου εκτός Κοιλάδος προκειμένου να πληρούνται οι προϋποθέσεις επιτυχούς εκτελέσεώς του. Πάντοτε, όμως, ο χώρος της εκτελέσεως του εκπαιδευτικού προγράμματός μας στη Παραδοσιακή Τοξοβολία είναι υπαίθριος και φυσικός, κατά προτίμηση σε ενεργειακό και απολύτως καθαρό σημείο διότι ένα ρυπαρό περιβάλλον συνεπάγεται ρυπαρό αποτέλεσμα.


Αγαθή Καρδία

     Πάντοτε, η συνάντηση και η υποδοχή των Μελών από τον Εκπαιδευτή στον προπονητικό χώρο καθορίζει την ποιότητα της Εκπαιδεύσεως που θα επακολουθήσει.

     Η ανυπόκριτη και φυσική εγκαρδιότητα, το χαμόγελο και η θέρμη υποδοχής των εκπαιδευομένων από τον Εκπαιδευτή αποτελούν τον «προθάλαμο» ενός επιτυχούς αποτελέσματος διότι, όλα αυτά, συντελούν στην εξ αρχής χαλάρωση του εκπαιδευομένου προς επίτευξη της κάλλιστης αποδόσεως. Στο σημείο αυτό θα διαγραφεί κάθε σκιά ανταγωνιστικότητος μεταξύ των εκπαιδευομένων, όρος απαράβατος για μία θετική συνάσκηση και η αγαθή καρδία του Εκπαιδευτή αυτό θα το εμπεδώσει στις συνειδήσεις των εκπαιδευομένων.

     Η «πύλη εισόδου» στη κοινή προσπάθεια μιας πολεμικής τέχνης στην οποία ο ψυχολογικός παράγοντας πρωταγωνιστεί είναι η «αγαθή καρδία» και πρώτος ο Εκπαιδευτής θα πρέπει να την έχει διαμορφώσει αλλά και να αφήνει ελεύθερη την «πανταχόθεν θέασή» της.


 Παραγγέλματα

     Περί των παραγγελμάτων στη Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" υπάρχει ήδη αναρτημένη σχετική ανάρτηση. Σε αυτή την ανάρτηση εκτίθενται όλες οι λεπτομέρειες τόσο των ειδοποιητικών όσον και των εκτελεστικών παραγγελμάτων ώστε, δια της σωστής εντολής να τηρείται και η ασφάλεια και η αποτελεσματικότητα της Εκπαιδεύσεως.


 Σχολείο Σιωπής

     Η επίτευξη αυτοσυγκεντρώσεως η οποία είναι απαραίτητη σε όλα τις σκοπευτικές πολεμικές τέχνες, είναι το ίδιο απαραίτητη και στη Τοξοβολία. Συνεπώς κάθε περισπασμός του Τοξότη θα πρέπει να αποφεύγεται.

     Στους «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ» η εφαρμογή του Σχολείου Σιωπής, δηλαδή, μιας ενότητος κανόνων αποφυγής άσκοπων ομιλιών και θορύβων, απέδειξε ότι κατά τα χρόνια της εφαρμογής του ωφέλησε κατά πολύ την αποτελεσματική εφαρμογή του εκπαιδευτικού μας προγράμματος.

     Το Σχολείο Σιωπής σε κάθε εκπαιδευτική ημερίδα εφαρμόζεται αμέσως μετά την υποδοχή του κάθε συνασκουμένου στον προπονητικό χώρο και μέχρι το πέρας της ημερίδος το οποίο ορίζεται στη Γραμμή Βολής, εκτός εάν επακολουθεί Κύκλος της Ομάδος οπότε το πέρας ορίζεται μετά την λήξη του Κύκλου. Κατόπιν του πέρατος, ενθαρρύνεται η επικοινωνία και η ανταλλαγή απόψεων των παραμενόντων Μελών καθώς και η κοινωνική συναναστροφή η οποία συνδέει καλύτερα τους Ανθρώπους.


Προθέρμανση

     Στους «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ» η προθέρμανση θεωρείται ως το «ουκ άνευ» απαραίτητο στοιχείο μιας ασφαλούς και αποτελεσματικής Εκπαιδεύσεως. Ποτέ και για κανέναν λόγο δεν παραλείπεται και η προγραμματικότητά της είναι δεδομένη, ασχέτως εάν το, κατά περίπτωση, κυρίως πρόγραμμα ασκήσεων επιτάσσει μικρές διαφοροποιήσεις.

     Κατά την Προθέρμανση ο Εκπαιδευτής θα πρέπει να προθερμάνει χωρίς να κουράσει τους εκπαιδευομένους του και κυρίως, μεταδίδοντάς τους την ευεργετική αίσθηση της αιματώσεως κι οξυγονώσεως, πάντοτε, με ρυθμική συνοχή των προθερμαντικών ασκήσεων κάποιες από τις οποίες, ενδεχομένως, κάποιοι συνασκούμενοι δεν θα μπορούν ή δεν θα ενδείκνυται να εκτελέσουν. Σε μια τέτοια περίπτωση όλοι θα πρέπει να αισθάνονται ελεύθεροι να απόσχουν της εκτελέσεως μιας ασκήσεως για την οποία θα έχουν την αίσθηση της αδυναμίας ή και της απαγορεύσεως για λόγους υγείας, κυρίως, κατόπιν συστάσεως του ιατρού τους, κάτι για το οποίο μπορούν εγκαίρως να ενημερώνουν τον Εκπαιδευτή.


     Συνοχή
    
     Βασικό στοιχείο κατά την διδασκαλία της Τοξοβολίας είναι η επίτευξη ομαδικής συνοχής, κάτι το οποίο υλοποιείται με την ομοιομορφία της εμφανίσεως, την παράταξη στη Γραμμή Βολής και τον συγχρονισμό της ομαδικής κινησιολογίας.

     Αναφορικώς με την ομοιομορφία της εμφανίσεως, στην Ομάδα των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» έχουμε καθιερώσει την απουσία χρώματος (μαύρο) επί του οποίου προβάλλεται το θερμοκίτρινο έμβλημα. Η επιλογή του συνδυασμού αυτού έγινε ώστε να επαυξάνεται η αυτοσυγκέντρωση χωρίς περισπασμούς εξ αιτίας χρωματικών επηρειών και να ενισχύεται η αίσθηση της ομαδικότητος λόγω του προβαλλομένου εμβλήματος επί της ανυπαρξίας χρωμάτων. Και ο συνδυασμός αυτός φαίνεται να «λειτουργεί» πολύ αποτελεσματικά!

     Η παράταξη στη Γραμμή Βολής εξαρτάται από την ομοιογένεια του επιπέδου των, κατά περίπτωση, εκπαιδευομένων και από το φύλο, το ύψος και την κύρια χείρα των μετεχόντων. Στην περίπτωση ομοιογενείας επιπέδου των μετεχόντων, στο ένα κέρας τοποθετούνται οι άνδρες και στο δεύτερο οι γυναίκες, όλοι καθ’ ύψος, εφ όσον όλοι είναι ομόχειρες (δεξιόχειρες ή αριστερόχειρες. Επειδή, όμως αυτό σπανίως συμβαίνει διαχωρίζουμε στα δύο κέρατα τους δεξιόχειρες και αριστερόχειρες έτσι ώστε το σημείο διαχωρισμού να ορίζεται από Τοξότες έχοντες τις πλάτες στραμμένες προς αλλήλους προκειμένου να μην παρακωλύει η σύγχυση της κατά μέτωπο θεάσεως δύο αντιτιθεμένων κινησιολογιών τους δύο Τοξότες του σημείου διαχωρισμού. Στην περίπτωση μη ομοιογενείας επιπέδου των μετεχόντων στα άκρα τοποθετούνται οι προχωρημένοι και στο μέσον οι «οπισθοπορούντες», τηρουμένων όλων των άλλων προϋποθέσεων που αναφέρονται στη προηγούμενη παράγραφο.

     Ο συγχρονισμός κινησιολογίας είναι μία πολύ λεπτή υπόθεση η οποία θα πρέπει να επιχειρηθεί από τον Εκπαιδευτή, ήδη, από την πρώτη τόξευση. Για την επίτευξή του ο Εκπαιδευτής θα σταθμίσει την αντιληπτική τους επάρκεια, την κινητική τους ανταποκρισιμότητα, την περιστασιακή διάθεσή τους και το επίπεδό τους ως Τοξοτών. Η σωστή στάθμιση όλων αυτών των παραμέτρων θα επιτρέψει στον Εκπαιδευτή να υπολογίσει τον σωστό χρόνο των παραγγελμάτων ώστε να επιτρέψει σε όλη τη Γραμμή Βολής να ανταποκριθεί συγχρονισμένα στην εκτέλεσή τους και αυτός είναι ο στόχος του Εκπαιδευτή από την πρώτη στιγμή του εκπαιδευτικού προγράμματος.



Εισαγωγικές Τοξεύσεις

     Η ομογενοποίηση του πνεύματος της Ομάδος που συνεπάγεται την κοινή αντιληπτικότητα των παραγγελμάτων και διαδικασιών τοξεύσεως προϋποθέτει την πρόταξη μερικών εισαγωγικών τοξεύσεων οι οποίες θα πρέπει να εκτελεσθούν, αρχικώς, με την ρυθμική των τριών χρόνων και εάν η Ομάδα επιδεικνύει επαρκή εκτέλεση, δυνητικώς, η τελευταία εισαγωγική τόξευση μπορεί να παραγγελθεί προς εκτέλεση με τους τρεις χρόνους σε έναν (τρεις συνεχόμενοι συριγμοί).


Κυρίως Πρόγραμμα

     Η εκπαιδευτική διαδικασία κατά την εκτέλεση του κυρίως προγράμματος εξαρτάται πάντοτε από το μέσο επίπεδο των συμμετεχόντων εκπαιδευομένων εξαιρέσει της περιπτώσεως δίχα διδασκαλίας Προχωρημένων και Αρχαρίων (ή άλλης κατηγορικής διαφοροποιήσεως) οπότε ακολουθείται ανάλογο ασκησιολόγιο. 

     Εν προκειμένω, η εκπαιδευτική διορατικότητα θα αποφύγει την εφαρμογή τυποποιημένων και, εν πολλοίς, επιτηδευμένων μορφοτύπων "κάτα" (φορμών) που υιοθετούνται από πολλές ανατολικές ή και δυτικές Σχολές, κυρίως προς εντυπωσιασμό μαθητών και θεατών! Στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" μπορεί να σεβόμαστε πολλά τυπικά αλλά παραμένουμε προσηλωμένοι στην εκπαιδευτική ουσία οικονομώντας την κόπωση του έργου των μαθητών. και μπορεί ο ουσιαστικός (κατά την μη επιτήδευση) σκοπός των φορμών ("κάτα") να είναι η παράπλευρη ανάπτυξη των ικανοτήτων του ασκουμένου, όμως, στη Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" αποφεύγεται η επανάληψη μιας παραστατικής ρουτίνας στη θέση της οποίας αναπτύσσονται ποικίλα σενάρια ανάλογα εκείνων μιας ρεαλιστικής μάχης.

     Μπορεί η Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" να έλκει την "καταγωγή" από τον Οργανισμό του παγκόσμιου Πρωταθλητή Κάσσαι Λάγιος ο οποίος ασκήθηκε στη μακρινή Ιαπωνία και, βεβαίως, από την ίδια μακρινή χώρα απολαμβάνουμε το προνόμιο της συμβουλευτικής καθοδηγήσεως, όμως, η δομή της εκπαιδεύσεως στη παραδοσιακή Τοξοβολία της Ομάδος μας διατηρεί την δική της "ταυτότητα".

     Οι τοξεύσεις του κυρίως προγράμματος καλόν είναι να εναλλάσσονται με βηματισμούς και χαλαρωτικά μεσοδιαλείμματα που επανατάσσουν τη θετική διάθεση του ασκουμένου.

     Ο ορισμός βοηθών Εκπαιδευτή βοηθά στη προετοιμασία νέων Εκπαιδευτών και θα πρέπει να εφαρμόζεται από τον εκάστοτε Εκπαιδευτή.  

     Τέλος οι αυξομειώσεις αποστάσεων και εναλλαγές στατικών ασκήσεων με κινητικές ασκήσεις είναι ό,τι καλύτερο για την ανάπτυξη των ικανοτήτων των εκπαιδευομένων.

Επίλογος

     Ο επίλογος κάθε εκπαιδευτικής ημερίδος θα πρέπει να καταλήξει με την επιβεβαίωση του εκπαιδευομένου για το ένα βήμα εμπρός στο οποίο τον οδήγησε το πρόγραμμα που εφαρμόσθηκε. Και οι Εκπαιδευτές των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" γνωρίζουν πως αυτό επιτυγχάνεται.


Κύκλος

     Μία αποτίμηση του όλου έργου μετά από κάθε εκπαιδευτική ημερίδα είναι κατάλληλη να επεξηγήσει και να διευκρινίσει, όμως, οι Εκπαιδευτές των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" συχνά φροντίζουν να ενσωματώνουν κάθε αναγκαία επεξήγηση και διευκρίνιση στη διδασκαλία τους, οπότε ο Κύκλος 



Στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" η διδασκαλία της Παραδοσιακής Τοξοβολίας 
δεν συνεπάγεται καμία οικονομική επιβάρυνση των εκπαιδευομένων 
παρέχεται, δε, δωρεάν και η χρήση των Τόξων!