Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2013

ΜΕΝΔΕΙΑ ΙΠΠΕΥΣΗ

 
     Είναι πράγματι θεαματικό να απολαμβάνεις ο ίδιος ή να παρακολουθείς κάποιον να ιππεύει άριστα! Ισορροπία, αρμονία, κίνηση, δύο ετερογενών αλλά τόσο συνδεδεμένων πλασμάτων, σχέση αλληλοσεβασμού και αλληλευσταθείας, συναίσθημα αδελφών εν αγαστή συνεργασία…, μία ποίηση δράσεως! Κι όμως, πώς φτάνει ο τέλειος Ιππέας σ’  ένα τέτοιο αποτέλεσμα; Aσφαλώς, με μία σειρά ασκήσεων που συνιστούν το εκπαιδευτικό και προπονητικό του πρόγραμμα.
 
 
     Μία από αυτές τις ασκήσεις και η ίππευση με ανάστροφο «κάθισμα» την οποία, ο ιδρυτής των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» καθιέρωσε ως απαραίτητη στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ομάδος, από την αρχή της λειτουργίας της Σχολής μας.
 
 
     «Εν αρχή ην»… η χαλάρωση που βοηθά στην εναρμόνιση της σχέσεως Ιππέως-Ίππου, κατόπιν το κέφι ενός παιγνιδιού έξω από τα καθιερωμένα, κάτι σαν «μέθη» εξ …απροόπτου, μετά η ενίσχυση της αυτοπεποιθήσεως και αυτοσυγκεντρώσεως του Ιππέως που θεωρεί το αφύσικο ως φυσικό και αντιλαμβάνεται ότι τα πάντα μπορεί να είναι εφικτά στην Ιππική ακόμη και να διευθύνει εντελώς ανορθόδοξα τον Ίππο του! Έτσι, προκύπτει η ίππευση με ανάστροφο «κάθισμα», ως βασική άσκηση βελτιώσεως του Ιππέως!
 


     Μιλώντας για την «μέθη» της αρχικής χαλαρώσεως του μαθητή αναφερόμεθα σε μία πραγματική από-ενοχοποίηση κάθε εντάσεως που θα τον θέσει σε διάσταση με τον Ίππο του. Πράγματι, εδώ ο μαθητής θα νοιώσει σαν να έχει πιεί μια ξέχειλη κούπα μακεδονικό σαββατιανό και «λυτός» σαν σε ανάκλιντρο απλώς θα νοιώθει το κεφαλάρι του ανακλίντρου πίσω απ΄ τη ράχη του, σαν σε συμπόσιο…
 


     Όμως, ουδέν καινόν υπό τον Ήλιον! Και την εικόνα την «έκλεψε» ο πονήσας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» από την ανάλυση και πρακτική δοκιμή επί του …εαυτού του (πριν χρόνια) του εμπροσθοτύπου ενός αρχαίου (460-423 π.χ.χ.)  αργυρού τετραδράχμου της αποικίας των Ερετριέων στη Χαλκιδική χερσόνησο της Παλλήνης (μετέπειτα: Κασσάνδρα) με την απεικόνιση του γενειοφόρου Διονύσου καθισμένου ανάστροφα στη ράχη ενός Όνου και με τον οινοφόρο κάνθαρο στο χέρι του. Οποία διδαχή…
 
 
     Η «μέθη» (αυτή η απογειωτική αίσθηση…) του ιππεύειν με απόλυτη ισορροπία αλλά και χειριστική νηφαλιότητα, καθ΄ υπερβολή και καθ’ υπέρβαση της «πεπατημένης», με σοφία και αποτελεσματικότητα διευθύνσεως…! Τι άλλο θα προσδοκούσε κανείς από έναν άριστο Ιππέα; Ίσως, στη περίπτωσή μας και την ταυτόχρονη τόξευση, κάτι που διδάσκεται στους μαθητές μας. Και η "Μένδεια Ίππευση", όπως την ονομάζουμε, αποτελεί θεμέλιο του συστήματός μας!

 
     Το ανάστροφο "κάθισμα" είναι πολύ χρήσιμη διδασκαλία για την ανάδειξη αρίστων Ιππέων και βασική προϋπόθεση για την ανάδειξη των "Εφιπποτοξοτών Qabaq", μιας τάξεως Οθωμανών Ιππέων οι οποίοι τόξευαν καθ' ενός πολύ δύσκολου και ιδιότυπου στόχου ο οποίος βρίσκονταν προς τα ...επάνω της καλπαστικής διαδρομής τους, απαιτώντας από τον Εφιπποτοξότη μιαν ασυνήθιστη στάση κατά την τόξευση. Φαίνεται ότι κι εκείνοι θα είχαν "μελετήσει" το αρχαίο μένδειο τετράδραχμο...


     Όλα τούτα τα ξαναθυμήθηκα χθες, περιμένοντας να συναντηθούμε με τους Συνασκουμένους κατευθυνόμενοι για την καθημερινή μας Προπόνηση. Έτσι όπως τους περίμενα διάβαζα το "ευαγγέλιο" που έχω πάντα μαζύ μου, το βιβλίο "ΙΠΠΟΙ ΚΑΙ ΙΠΠΟΛΟΓΙΑ" του καθηγητή κ. Θεοδώρου Αντίκα κι επιτίμου Μέλους της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" το οποίο, σε δύο σημεία του, αναφέρει το μένδειο τετράδραχμο σημειώνοντας, μάλιστα, ότι εξ' αυτού προέρχεται και ο χαρακτηρισμός "Κυρ Μέντιος" για τους συμπαθέστατους γαϊδαράκους!


     Στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" φροντίζουμε να μελετάμε διαρκώς και ποτέ να μη δηλώνουμε "παντογνώστες", όπως  κάποιοι ...περισπούδαστοι σύλλογοι "ιστορικών μελετών"  των οποίων τα μέλη εδήλωσαν ξεδιάντροπα ότι μελετούν τις πολεμικές διαδρομές του μακεδονικού Ιππικού αγνοώντας ...Ιππασία και ιππεύοντας σε απογευματινό κυριακάτικο περίπατο, βάδην, Ίππους με σέλλες και αναβολείς ...western! Είναι φυσικό, όταν περιφρονείς τη μελέτη να συγχέεις την σάρισα με το ...λάσο και τον Αλέξανδρο με τον ..."Καθιστό Τάρανδο" των Arikara ! Και, προσωπική μας σύσταση, με πολλή αγάπη και ενδιαφέρον προς αυτούς τους ..."περισπούδαστους"-ασχέτους:  Η ασφάλειά σας προέχει μιας ευκαιριακής "φιγούρας"!

 
     Κι αυτή η αδιάκοπη, ουσιαστική κι ενδελεχής μελέτη μας είναι η εγγύηση όχι μόνον της επιτυχίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος αλλά και της ασφαλείας των μαθητών μας.    





 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.