Σάββατο 12 Αυγούστου 2017

ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ
ΤΗΣ ΠΑΙΓΝΙΔΟΤΡΟΜΠΕΤΑΣ


     Ένα από τα αρχαιότερα μουσικά όργανα, η άρπα των γνάθων, είναι πνευστό  ελασματοφόρο και εμφανίζεται στην Ιστορία για πρώτη φορά, σε ένα Κινεζικό σχέδιο του 4ου αι. π.χ.χ. [Silkroad Foundation; Lee, Adela C.Y. "The Search for the Origins of the Jee's Harp"].


     Αναγνωρίζεται παγκοσμίως ως όργανο των σαμανιστικών τελετών της Σιβηρίας μιμούμενο ήχους πουλιών και ζώων, αλλά και ως συνοδευτικό μουσικό όργανο των Τουρκικών λαών της Ασίας, όπου αναφέρεται ως «temir komuz», ή «agiz komuzu», «gubuz», ή και  «doromb» (Ουγγαρία).


     Στα Αγγλικά, η άρπα των γνάθων ονομάζεται «Jaw Harp» και από το σημείο αυτό, οι παμπόνηροι εβραίοι αρχίζουν να πλαστογραφούν και το συγκεκριμένο όργανο προσπαθώντας να διεκδικήσουν την …πατρότητά του!


     Επειδή στην Αγγλική γλώσσα η γνάθος (jaw) εύκολα συγχέεται με τον …εβραίο (jew) η φυλή των διεθνών τοκογλύφων επιχειρεί να εμπλουτίσει την πολιτισμική της πενία εξαπατώντας το διεθνές κοινό με πλαστογραφημένη την ονομασία της άρπας των γνάθων ως άρπα των …εβραίων. Έτσι, οι εβραίοι έχουν ξεκινήσει μιαν ύπουλη διεθνή εκστρατεία παραχαράξεως της προελεύσεως της άρπας των γνάθων (Jaw harp) «σερβίροντάς» την ως άρπα των εβραίων (Jews harp). Επίσης, υπάρχουν πολλές θεωρίες για την προέλευση του ονόματος της άρπας των γνάθων καμία όμως δεν επιβεβαιώνει την οποιανδήποτε σχέση αυτού του οργάνου με τους εβραίους και τον ιουδαϊσμό . Σύμφωνα με το Αγγλικό Λεξικό της Οξφόρδης, το όνομα αυτό εμφανίζεται για πρώτη φορά σε μία μελέτη του Walter Raleigh για τη μουσική της Γουιάνας το 1596, ως «Lewes Harp». Η παραλλαγή "γνάθου" (Jaw) επιβεβαιώνεται τουλάχιστον από το 1774 [Muiscellaneous and Fugitive pieces, vol 3, Johnson et al. 1774] και 1809, [Pegge's Anonymiana, 1818, p 33], ενώ και η παραλλαγή "χυμού" (Juice)  εμφανίζεται στα τέλη του 19ου και αρχές του 20ού αιώνος. Ακόμη, διακρίνουμε και την Γαλλική παραλλαγή της ονομασίας η οποία είναι «Jeu-trompe» δηλαδή, παιγνιδοτρομπέτα.


     Επίσης, ο ειδήμων του οργάνου και βιρτουόζος του, ο Michael Wright, σημειώνει σε σχετική μελέτη του, επί λέξει: «The instrument has nothing to do with the musical culture of the Jewish race» (Το όργανο δεν έχει καμιά σχέση με την μουσική κουλτούρα της εβραϊκής φυλής).


     Εν συμπεράσματι, η άρπα των γνάθων δεν έχει καμία σχέση με τους εβραίους και καμία με τον ιουδαϊσμό, όπως, μάλιστα, παραδέχεται και η φιλο-ιουδαϊκή Wikipedia η οποία δε διστάζει να σημειώσει επί λέξει: «Despite its common English name, and the sometimes used "Jew's trump", it has no connection with Jews or Judaism.». Όμως και πέραν της παραδοχής της, η … «Jewpedia», επιμένει να τιτλοφορεί το σχετικό λήμμα της ως «Jew's harp» αλλά και σε όλο το κείμενο να την αποκαλεί ως «Jews harp», αποδεικνύοντας ότι οι εβραίοι δεν έχουν 'ιερό και όσιο' στη παραχάραξη της αλήθειας!


     Απομένει να μάθουμε και για το ...ολοκαύτωμα της ...παιγνιδοτρομπέτας μετά τα τόσα παρόμοια αδίστακτα εβραϊκά κατασκευάσματα που ακούσαμε. Ωστόσο, ας κρατήσουμε την Ελληνική ονομασία της: "Ιδιόπνευστη 'Αρπα".


MAΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΤΟΠΟ 
ΚΑΙ 
ΤΗΝ ...ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΑΣ


     Είναι παραδεκτό ότι όλες οι "εσωτερικές" δραστηριότητες προϋποθέτουν έναν ανάλογο φυσικό χώρο ο οποίος μπορεί να τις υποστηρίξει με την ενεργειακότητά του.


     Έτσι, οι "Έλληνες Κένταυροι" φροντίζουμε πάντοτε ώστε οι δραστηριότητές μας, είτε μόνιμες, είτε περιοδικές, να λαβαίνουν χώρα σε περιβάλλοντα με θετική ενέργεια και καθαρότητα, δίνοντας σ' αυτό μεγάλην έμφαση και αφιερώνοντας χρόνο για τον εντοπισμό τους.


     Η Κοιλάδα μας, δηλαδή, ο τόπος και η ευρύτερη περιοχή των μονίμων καθημερινών δραστηριοτήτων μας, έχει επιλεγεί και με αυτόν τον γνώμονα με αποτέλεσμα, επί πολλά χρόνια, να προοδεύουμε στον συγκεκριμένο χώρο και να αναπτυσσόμεθα καθημερινώς και αυτό οφείλεται στη θετική ενέργεια του αρχαίου δήμου Λαμπτρών ο οποίος μας φιλοξενεί.


     Αξίζει να σημειωθεί ότι, προηγουμένως, όταν δεχθήκαμε την προσφορά των Ολυμπιακών Ακινήτων και εγκατασταθήκαμε στο Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο Μαρκοπούλου, επί δέκα οκτώ μήνες, αν και σε ιδανικές ιππικές εγκαταστάσεις, η δραστηριότητά μας ήταν υποτονική εξ αιτίας της αισθητότατης αρνητικής ενεργείας του χώρου.


      Σήμερα, εδώ και αρκετά χρόνια, στον αρχαίο δήμο Λαμπτρών, στον ήρεμο Σταύλο του αγαπητού μας αλογατάρη Τάσου Μυλωνάκου, oι "Έλληνες Κένταυροι" απολαμβάνουμε μια πρόοδο πέραν κάθε προσδοκίας, σε ένα φυσικό περιβάλλον ιδιαιτέρου κάλλους αλλά και ιστορικής σημασίας του οποίου την προστασία και καθαριότητα έχουμε αναλάβει σε κάθε δραστηριότητά μας!


     Όμως, τι πρέπει να γνωρίζουμε για τον αρχαίο δήμο Λαμπτρών που μας φιλοξενεί αλλά και για την ευρύτερη περιοχή του Κορωπίου, ή ορθότερα "Κοροπίου", όπως μαθαίνουμε από έναν ειδήμονα τοπικό ερευνητή εκ των σελίδων του πονήματος του οποίου αντλούμε γνώση;  







     Το έργο μιας Ομάδος όπως οι "Έλληνες Κένταυροι" επιδιώκει να είναι και είναι σοβαρό, και η παράμετρος του φιλοξενούντος φυσικού περιβάλλοντος διατηρεί μια κορυφαία σημασία στην όλη σοβαρότητα, είμαστε δε ιδιαιτέρως ευτυχείς για την επιλογή της Κοιλάδος μας!



Σημείωση: Όπως κατά κανόνα, όλες οι φωτογραφίες αυτής της αναρτήσεως 
είναι εντός θέματος και προέρχονται από το φυσικό περιβάλλον 
της Κοιλάδος των "Ελλήνων Κενταύρων" 
της περιοχής Λαμπτρών.

Πέμπτη 10 Αυγούστου 2017

ΑΚΟΜΗ 
ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΟΞΟ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΒΕΛΗ...


Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη,
να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος,
[K. Kaβάφης: "ΙΘΑΚΗ"] 

Σα βγεις στο πηγαιμό για το …λοφάκι,
να εύχεσαι νάναι βαρύς ο …ώμος,
το τόξο κι η κατάγιομη φαρέτρα να τον γέρνει,
άλλως, η γεροντομουρμούρα θα σε δέρνει…
[Τα βάφεις ...μαύρα (κι άραχνα)]

     Όποιος νομίζει ότι στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" εκπαιδευόμαστε μόνον στην Έφιππη Τοξοβολία ή και στις Έφιππες Πολεμικές Τέχνες πλανάται πλάνην οικτρά διότι σε τούτο το πολυσχιδές Σχολείο ζωής μαθαίνουμε μέχρι και ...οργάνωση καθημερινότητος, όπως σήμερα που κατανοήσαμε το πόσο σημαντικό είναι να είσαι ανά πάσα στιγμή σωστά οργανωμένος για να ανταπεξέρχεσαι επιτυχώς στις προγραμματισμένες υποχρεώσεις σου.


     Όταν, κάποτε, ο Ιδρυτής αυτής της Ομάδος συμμετείχε στο έργο ξένων αρχαιολογικών Αποστολών και βίωνε την καθημερινότητα αρχαιολογικών εργοταξίων, δεν μελετούσε, απλώς, το αρχαιολογικό έργο τους αλλά και την όλη οργάνωση εργασίας η οποία αποτελούσε σπουδαίο μάθημα συντάξεως νου και σκέψεως.


     Το ίδιο συνήγαγαν και οι σημερινοί Συνασκούμενοι οι οποίοι, μεταξύ ενόργανης γυμναστικής και ...Παραδοσιακής Τοξοβολίας, διεπίστωσαν ότι Προπόνηση Τοξοβολίας άνευ Τόξου και βελών δεν γίνεται, ενώ, ταυτοχρόνως, βεβαιωθήκαμε ότι στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" ...γίνεται ακόμη και ...έτσι! 


     Τι να πούμε, τελικώς, στην Ομάδα αυτή ακόμη και τα λάθη και οι παραλείψεις δείχνουν τον πέραν πάσης προσδοκίας δυναμισμό και τις ικανότητες των Μελών της! Ναι, ας το παραδεχθούμε μπορούμε τα ...πάντα ακόμη και Παραδοσιακή Τοξοβολία με εξοπλισμό ...ενόργανης γυμναστικής!  Μόνον εμείς!


     Τέλος πάντων, όταν όλη η Αθήνα φλέγονταν με 43C εμείς δροσιστήκαμε στο ωραιότερο σημείο της, τοξεύοντας με τους προετοιμαζόμενους για το "Σχολείο KASSAI 2017" οι οποίοι έδειξαν να βελτιώνουν την τοξευτική τους δεξιότητα υπερβαίνοντας ...πράξεις και παραλείψεις που ενώ θα μπορούσαν να είναι ολέθριες, ξάφνου, απεδείχθησαν και ...ευεργετικές για την ομαδική πρόοδο!


     Όλα τούτα σήμερα, με τοξεύσεις μεσαίων και για την Έφιππη Τοξοβολία, μεγάλων αποστάσεων.


     Η Προπόνησή μας ήταν τόσο ...δροσιστική και αποδοτική μέχρι σημείου, πριν ολοκληρωθεί οι μετέχοντες να ψιθυρίζουν επανάληψή της για ...μεθαύριο!


     Στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" η "χημεία" των σχέσεων καταργεί μέχρι και το θερμόμετρο της ...φυσικής εποχιακότητος ενός αθηναϊκού ανυπόφορου καλοκαιριού.


     Έτσι, για την επόμενη Προπόνηση θα φροντίσουμε να εκδώσουμε εγκαίρως ειδοποίηση και για όποιον άλλον ενδιαφερόμενο Συνασκούμενο θα ήθελε να απολαύει ένα δροσερό καλοκαιρινό απόγευμα σε ένα κατάφυτο τοπίο στο κέντρο των Αθηνών, απολαμβάνοντας, ταυτοχρόνως και την αγαπημένη μας Παραδοσιακή Τοξοβολία.


Τετάρτη 9 Αυγούστου 2017

ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΜΠΑΡΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 
"ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ ΕΞ ΕΠΑΦΗΣ"



Αφιερωμένο στον Συνασκούμενο
Γεώργιο Μυλωνόπουλο.

     H Ενστικτώδης - Παραδοσιακή Τοξοβολία απαιτεί συνεχή εξάσκηση και το εισαγωγικό "θεμέλιό" της, η "Τοξοβολία εξ Επαφής" θα πρέπει να εστιάζει την συνεχή εξάσκηση του Τοξότη, ασχέτως επιπέδου.


     Για την "Τοξοβολία εξ Επαφής" έχουν αναρτηθεί πολλά στα Ιστολόγια των "Ελλήνων Κενταύρων" και η παρούσα ανάρτηση επιχειρεί να παρουσιάσει ένα χειροποίητο μέσο διδασκαλίας που θα βοηθήσει κάθε ασκούμενο να αναπτύξει τις ικανότητές του ακόμη και μέσα στον περιορισμένο χώρο που ζει και εργάζεται.


     Προκειμένου να κατασκευασθεί το προτεινόμενο μέσο διδασκαλίας της "Τοξοβολίας εξ Επαφής" θα χρειασθούμε μία "μπάρα" στηρίξεως, έξι μπαλάκια του τένις, σπάγκο, κόλλα, ψαλλίδι, λεπτό σουβλί και ένα σταυροκατσάβιδο με σώμα διαμέτρου μισού εκατοστομέτρου.  



     Το είδος της μπάρας του παραδείγματός μας είναι υποκειμενικό και μπορεί να υπάρξουν και άλλες επιλογές πλην της ειδικής διατομής που επιλέχθηκε στη περίπτωσή μας, ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί και κατά τον διαμήκη άξονά της επί ενός στερεωτικού σύρματος. Η μπάρα αυτή μπορεί να είναι και ένα απλό μέσο στηρίξεως οιασδήποτε μορφής. 


     Η κόλλα θα πρέπει να είναι παχύρρευστη πολυουρεθανική και για κάθε μπαλάκι του τένις προβλέπεται μία σειρά διαδικασιών που είναι ταχύτατες και απλούστατες, η δε προετοιμασία και των έξι δεν θα απαιτήσει παραπάνω από δεκαπέντε λεπτά, αφού κόψουμε έξι μήκη σπάγκου περίπου ενός μέτρου το καθένα ώστε να τα έχουμε έτοιμα και να μη χρειάζεται να "ταλαιπωρούμε" ανοικτό το σωληνάριο της κόλλας.


     Κατ΄ αρχήν θα τρυπήσουμε τα έξι μπαλάκια για να στερεώσουμε στις τρύπες που θα ανοίξουμε τα μήκη των σπάγκων που έχουμε κόψει απ΄ όπου και θα αναρτηθούν, τελικώς, στη μπάρα. Τα μπαλάκια του τένις δεν "σκάνε" οπότε το τρύπημά τους δεν θα προκαλέσει κανένα πρόβλημα. Έτσι, αρχίζουμε με το μυτερό σουβλί (στη περίπτωσή μας τετραγωνικής διατομής πλευράς 2 χιλιοστομέτρων). Θα πρέπει να προσέξουμε να μην ανοίξουμε υπερβολικά μεγάλες τρύπες διότι θα απαιτήσουν μεγάλη ποσότητα κόλλας για να στερεώσουν τον σπάγκο η δε στερέωση θα είναι πάντοτε ατελής σε μία τέτοια περίπτωση. 


     Αφού έχουμε ανοίξει τη λεπτή τρύπα-"οδηγό" με το λεπτό σουβλί, αναλαμβάνουμε το σταυροκατσάβιδο για να διευρύνουμε ελάχιστα ακόμη και πολύ προσεκτικά την τρύπα-"οδηγό" που ήδη κάναμε στη χνουδωτή επιφάνεια.


     Τώρα, στη τρύπα που ανοίξαμε θα τοποθετήσουμε λίγη κόλλα την οποία θα παρασύρει προς τα μέσα ο σπάγκος καθώς θα τον σπρώξουμε με το σταυροκατσάβιδο για να μπορέσουμε να τον "πακτώσουμε" στο εσωτερικό της.


     Κατόπιν, όπως έχουμε περάσει τον σπάγκο στο εσωτερικό της τρύπας,, τοποθετούμε ακόμη μία μικρή ποσότητα κόλλας επάνω του ώστε να σταθεροποιηθεί πριν αναρτήσουμε τα μπαλάκια στη μπάρα. 


     Ήδη τα έξι μπαλάκια μας είναι έτοιμα, αλλά θα πρέπει να ανασύρουμε και την εμπειρία μας από την εκπαίδευσή μας στον κύκλο "Φως, οπτική αντίληψη και δέος"... Ας θυμηθούμε την εμπειρία που αποκομίσαμε τοξεύοντας στο κατάφωτο ανοικτό πεδίο αλλά και στο σκοτάδι των καταφυγίων... Έτσι το ένα μπαλάκι θα το βάψουμε μαύρο, τοποθετώντας το άλλοτε τελευταίο κι έχοντας ένα φωσφοριζέ (φως) πρώτο για να στοχεύσουμε, άλλοτε δε τοποθετούμε ως πρώτο το μαύρο (σκοτάδι).



     Είμαστε, πια, έτοιμοι να αναρτήσουμε τα μπαλάκια στη μπάρα, κρεμώντας τα από τους σπάγκους που ήδη έχουν πακτωθεί καλά στις τρύπες με τη βοήθεια της πολυουρεθανικής κόλλας. Και το ζήτημα που ανακύπτει είναι ένα και βασικό: Σε τι μήκος σπάγκου θα κρέμονται τα μπαλάκια, όλα στο ίδιο επίπεδο, από την μπάρα και σε τι απόσταση μεταξύ τους; Η απάντηση είναι σε μήκος 60 εκατοστομέτρων και απόσταση 10 εκατοστομέτρων.Μη ρωτήσετε "γιατί", διότι η απάντηση θα παρέπεμπε σε ...ιησουίτικη άλγεβρα! Και μη ρωτήσετε και για τις ασκήσεις και τον τρόπο διεξαγωγής τους στην αυτοσχέδια αυτή μπάρα. άλλωστε, η παρακολούθηση της εκπαιδεύσεως των "Ελλήνων Κενταύρων' δεν υποκαθίσταται με θεωρητικολογούσες "μεθόδους άνευ διδασκάλου".



      Συνυπολογιζομένης της διαμέτρου που έχει το κάθε μπαλάκι (6,5 εκατοστόμετρα) η ευθεία που σχηματίζουν οι βάσεις θα απέχει 66,5 εκατοστόμετρα από την μπάρα.Οπότε, ορίζουμε ένα επίπεδο 66,5 εκατοστομέτρων από μία οριζόντια σταθερή επιφάνεια και σταθεροποιούμε σε αυτό το ύψος την μπάρα επί της οποίας στερεώνουμε τους σπάγκους, είτε προσδένοντάς τους απευθείας επάνω σε αυτή είτε στερεώνοντάς τους σε ανεξάρτητα κρεμαστάρια τηρουμένων, πάντοτε των μετρήσεων.


ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΦΟΡΕΣ ΠΛΑΚΕΣ ΑΣΚΑΡΙΔΟΣ


     O πάντοτε ευγενής αρωγός βοηθημάτων της Βιβλιοθήκης μας κ. Γεώργιος Κοτζάμπασης, την φορά αυτή, είχε την ευγενή καλοσύνη να εμπλουτίσει το υλικό της εποπτικής διδασκαλίας μας με ένα παλαιό και σπάνιο επιστημονικό εργαστηριακό φάκελλο με οκτώ αντικειμενοφόρες πλάκες περιέχουσες ένθετα δείγματα υλικού του παρασίτου της Ασκαρίδος [Ascaris lumbricoides] που προκαλεί την ασθένεια Ασκαρίαση η οποία πλήττει Ίππους αλλά και πολλά πλάσματα, ακόμη και μικρά παιδιά προκαλώντας τους ακόμη και μαθησιακή δυσκολία.



     Ο συγκεκριμένος φάκελλος χρονολογείται από την προπολεμική περίοδο και προέρχεται από εργαστήριο της Γερμανικής Γοτίγγης (Göttingen).



     Οι αναγνώσιμες, ακόμη και με γυμνό οφθαλμό, αντικειμενοφόρες πλάκες εμπεριέχουν λίαν ενδεικτικό υλικό που σχετίζεται ακόμη και με την Ασκαρίδα επί των Ίππων.



     Η «Ελληνική Εφιπποτοξοτική Εταιρεία» και οι «Έλληνες Κένταυροι» για άλλη μια φορά διατελούν ευγνώμονες προς τον κ. Γεώργιο Κοτζάμπαση για την, εκπαιδευτικώς, διαρκή πολύτιμη αρωγή του, υλοποιηθείσα και με το ως άνω σημαντικό εποπτικό μέσο διδασκαλίας.