Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016

     Η ΣΠΑΘΗ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"



THE SWORD-DESIGN OF "GREEK CENTAURS"

     Aπόσπασμα από το "ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ ΣΤΗΝ ΕΦΙΠΠΗ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΙΠΠΕΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ" της Ελληνικής Σχολής Έφιππης Τοξοβολίας των "Ελλήνων Κενταύρων".
     A fragment from the "TRAININGMANUAL IN HORSEBACK ARCHERY AND IN EQUESTRIAN MARTIAL ARTS" of the "Greek Centaurs" Hellenic Horseback Archery School.




     Ιδρύοντας τους «Έλληνες Κενταύρους» οραματιστήκαμε μια σχολή πολεμικής ουσίας και όχι ένα θίασο προοριζόμενο να αναλωθεί σε μία σκηνική παρουσία. Βεβαίως, μελετήσαμε και αενάως θα μελετούμε τη θεωρία του πολυσχιδούς εφιπποτοξοτικού αντικειμένου σε όλη του την, ανεξάντλητη, έκταση αλλά πρωταρχικό μας μέλημα είναι η  π ρ ά ξ η, γι αυτό από το πρώτο κιόλας μάθημα επιδιώκουμε ο μαθητής μας να βιώσει τη πρακτική της Έφιππης Τοξοβολίας και, κυρίως, να ανακαλύψει τον Πολεμιστή που κρύβει μέσα του.



     Η θεωρητική μελέτη των παραμέτρων μιας πολεμικής τέχνης όπως η Έφιππη Τοξοβολία, ασφαλώς, περιλαμβάνει και τη μελέτη πολύ περισσότερων όπλων από το Τόξο το οποίο βεβαίως είναι και το βασικό μας, εκηβόλο, όπλο. Όμως, η ισορροπιστική ακεραίωση ενός εκηβόλου όπλου που προορίζεται για χέρια Ιππέως δε θα μπορούσε παρά να είναι ένα αγχέμαχο και, μάλιστα, ένα αγχέμαχο όπως η Σπάθη.


     Εισάγοντας στην έφιππη εκπαίδευσή μας τη Σπάθη, αρχικώς, σκεφθήκαμε να καταφύγουμε στη βοήθεια ειδικών του αντικειμένου μιας και στη Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» ούτε τους γνώστες παριστάνουμε, ούτε τον τίτλο του «Δασκάλου» ή …μαίστορος, διεκδικούμε. Παρά ταύτα, το πρώτο που διαπιστώσαμε είναι την παντελή απουσία «ειδικού» του αντικειμένου στη χώρα μας!


     Η έρευνά μας προς εντοπισμό «ειδικού» Σπαθοδιδασκάλου το πρώτο που μας έδειξε ήταν ότι στη σημερινή Ελλάδα υπάρχουν ελάχιστοι (λιγότεροι των τριών!) ειδικοί να εισαγάγουν τον μαθητή στην επίγεια χρήση της Σπάθης αλλά μόνον μέχρι αυτό το επίπεδο και κανείς για την εισαγωγή και, πολύ περισσότερο, την έφιππη διδασκαλία της Σπάθης.


     Δυστυχώς και στη περίπτωση των οπλομαχητικών διδασκαλιών στη σημερινή Ελλάδα ισχύει το «ό,τι δηλώσεις είσαι» και κάθε ανεπάγγελτος δε διστάζει να δηλώσει «Οπλοδιδάσκαλος» προκειμένου να εξασφαλίσει τα προς το ζειν, όπως ακριβώς και στην ευρύτερη «πιάτσα» των …ιθαγενών πολεμικών τεχνών, πλείστοι όσοι ευκαιριακοί απατεώνες μετρούν ασύστολα …τριψήφια «νταν» για να αλιεύσουν ανεγκέφαλους μαθητές οι οποίοι θα παραμείνουν …ασχετότεροι των αετονύχηδων μαυροζωναράδων, πανασχέτων, …«Δασκάλων» τους! 


     Με ικανοποίηση είδαμε, μόνον, δύο λειτουργούσες σχολές Σπαθασκίας εδάφους να προσεγγίζουν το, άσχετο με το δικό μας, σπαθασκητικό τους αντικείμενο και αυτές, όμως, εμμένουσες σε μία σκηνική έμφαση, απότοκο ομφαλοσκοπικής σπουδής αναγεννησιακών εγχειριδίων με ιδιαίτερα «κολλήματα» στο τι γράφει ο δείνα, ή, τι γράφει ο τάδε αναγεννησιακός Οπλοδιδάσκαλος στο εγχειρίδιό του και με κατάληξη όχι την ανταλλαγή σπαθισμών αλλά …απόψεων «περί διαγραμμάτου»!


     Αυτή την εμμονική μελετητική προσέγγιση κάθε άλλο παρά την λοιδορούμε! Την θεωρούμε ως βάση του σπαθασκητικού αντικειμένου για την οποία, όμως, ο μέλλον Οπλομάχος δεν προορίζεται ως «δεσμώτης» και όσο ενωρίτερα βιώσει τη γοητεία του σπαθισμού τόσο καλύτερα για την Οπλομαχία (και, όχι απλή Σπαθασκία)! Παρακολουθώντας, πάντως, τις διδασκαλίες στις Αίθουσες όπου βρεθήκαμε, διαπιστώσαμε ότι η ουσία της διδαχής ήταν ο μη σπαθισμός αλλά η υπόκριση σπαθισμού, κάτι το οποίο μία θεατρική σκηνή θα μπορούσε να φιλοξενήσει πολύ καλύτερα από ένα πεδίο μάχης!


     Έτσι, αποφασίσαμε να υπερβούμε το πρόβλημα της ανυπαρξίας «ειδικού» Οπλοδιδασκάλου  Έφιππης Σπαθομαχίας βασιζόμενοι στην, πρωτίστως εκ μέρους του Εκπαιδευτή της Ομάδος μας, κατανόηση του πνεύματος διδασκαλίας του στρατιωτικού εγχειριδίου που επιλέξαμε εν μέσω αρκετών αναλόγων, μία έκδοση του Υπουργείου Στρατιωτικών (1912) υπό τον τίτλο: «ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΛΙΓΜΩΝ ΤΟΥ ΙΠΠΙΚΟΥ».


     Σκέψη μας υπήρξε η διαδοχική μεταφορά του περιεχομένου του συγκεκριμένου στρατιωτικού εγχειριδίου στους μαθητές μας χωρίς χρονοβόρες θεωρητικολογίες και «ασκήσεις επί αμμοδόχου» αλλά με την εναργή δραστικότητα που απαιτεί το πνεύμα της ρεαλιστικής  Σπαθομαχίας και όχι της απλής σκηνικής Σπαθασκίας.


     Ο Εκπαιδευτής των «Ελλήνων Κενταύρων» απέσβεσε το «φορτίο» της, εις βάθος, μελέτης και κατανοήσεως του, ως άνω, στρατιωτικού εγχειριδίου, αναλαμβάνοντας την ευθύνη της ακριβούς συνοπτικής μεταφοράς του στους μαθητές μας ώστε οι τελευταίοι αυτοί να μη  βαρυνθούν από την ανία της εμμονής σε θεωρητικές αναλύσεις.


     Εφαρμόζοντας όλα τα παραπάνω στην πράξη του Ιππευτηρίου και εκπαιδεύοντας αρχαρίους μαθητές επί διαφόρων Ίππων οι οποίοι ουδεμία προηγούμενη εκπαίδευση είχαν στο Οπλομαχητικό αντικείμενο, διεπιστώσαμε ότι η εκπαίδευσή μας ήταν απολύτως ασφαλής με τάχιστη μετάδοση της σπαθομαχητικής δεξιότητος.


     Ο Ιδρυτής της Ομάδος θυμάται πάντα ότι, στα Σχολεία Αρχηγών του Οργανισμού “KASSAI” που ευτύχησε να μαθητεύσει, όταν του πρωτο-ζητήθηκε να καλπάσει πλήττοντας (διπλά, το καθένα!) ανδρείκελα τοποθετημένα εκατέρωθεν του Ίππου, κατά μήκος του καλπαστικού ίχνους και, αντί Σπάθης, με ένα μεταλλικό σωλήνα τριπλασίου βάρους μιας κανονικής Σπάθης χωρίς κανένα προϊδεασμό, αισθάνθηκε ότι, πραγματικά, η άσκηση τον εισήγαγε χωρίς καμία χρονοτριβή στην ουσία της Σπαθομαχίας που είναι η καταφορά ζωτικών (και όχι «σκηνικών») σπαθισμών επί του στόχου.



     Με αυτή την εμπειρία, ο Ιδρυτής της Ομάδος των «Ελλήνων Κενταύρων» και εισαγαγών την Έφιππη Σπαθομαχία στους νεώτερους Εκπαιδευτές, θεώρησε ότι, αν όχι τόσο απαιτητικώς όσο στην Κοιλάδα του Οργανισμού «KASSAI», αλλά με ένα και μόνον στόχο επί του καλπαστικού ίχνους, ο μαθητής θα μπορούσε να εισαχθεί με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα στην έφιππη χρήση Σπάθης, κάτι το οποίο απεδείχθη ορθόν!


     Έκτοτε, με μία Σπάθη την οποία σχεδιάσαμε (2011) ειδικώς για τη Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» εκπαιδεύουμε τους μαθητές μας επί τη βάσει δύο ‘θεμελίων’, εκείνου της διδασκαλίας ενός εγκρίτου ελληνικού στρατιωτικού εγχειριδίου μιας εποχής κατά την οποία η Σπάθη αποτελούσε βασικό έφιππο αγχέμαχο όπλο και της έφιππης σπαθομαχητικής διδασκαλίας του, παγκοσμίως, κορυφαίου Οργανισμού Έφιππης Τοξοβολίας και Εφίππων Πολεμικών Τεχνών (“KASSAI”). 


     Η  σ χ ε δ ί α σ η  της εκπαιδευτικής Σπάθης των «Ελλήνων Κενταύρων» βασίσθηκε στο περιεχόμενο ενός άλλου στρατιωτικού εγχειριδίου που εξέδωσε, επίσης, το Υπουργείο Στρατιωτικών το 1904, προοριζόμενο για το «Στρατιωτικόν Σχολείον Υπαξιωματικών» υπό τον τίτλο: «ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΗΣ κλπ» το οποίο συνέγραψε ο τότε Ανθυπολοχαγός του Πυροβολικού Γεώργιος Ν. Σολιώτης. Στο δεύτερο μέρος αυτού του σημαντικού εκπαιδευτικού εγχειριδίου και στο κεφάλαιο Ι’ (Οργανισμός των αγχεμάχων όπλων)    μας «περίμεναν» οι σχεδιαστικοί κανόνες της εκπαιδευτικής Σπάθης της Σχολής των «Ελλήνων Κενταύρων».


     Η διάκριση των αγχεμάχων όπλων σε δύο κατηγορίες, ήτοι (α) σε νυκτικά και τμητικά, όπως η καμπύλη Σπάθη, η ευθεία Σπάθη, η Σπαθολόγχη και το Εγχειρίδιο και (β) σε αποκλειστικώς νυκτικά, όπως η Λόγχη του Ιππικού και η Λόγχη του Πεζικού, ήταν η πρώτη παράμετρος που ελήφθη υπ’  όψη! Σύμφωνα με τη διάκριση αυτή η Σπάθη του Ιππικού είναι το πλέον ενδεδειγμένο όπλο που θα μπορούσε να προβλεφθεί για την εκπαίδευση της Σχολής των «Ελλήνων Κενταύρων» αλλά υπό συγκεκριμένες βελτιωτικές διαφοροποιήσεις.


     Με γνώμονα την υπεροχή ενός συνδυαστικού αγχεμάχου το οποίο θα συνόψιζε τα πλεονεκτήματα του ευθέος και καμπύλου ελάσματος, η σχεδίασή μας κατέληξε σε ένα ανάλογο όπλο μετρίας κυρτότητος το οποίο εμφανίζεται ως σύζευξη της αρχαιοελληνικής Κοπίδος και της μογγολικής Σπάθης.


     Η ευθεία Σπάθη είναι ένα καλό νυκτικό αγχέμαχο όπλο με το κέντρο βάρους της κοντά στη κώπη, ελαφρύ το έλασμα και η χρήση της προϋποθέτει περισσότερο τεχνική παρά δύναμη καταφοράς.


     Αντιθέτως, η καμπύλη Σπάθη είναι ένα καλό τμητικό αγχέμαχο όπλο, με το κέντρο βάρους του μακράν της κώπης, βαρύ έλασμα και η χρήση της προϋποθέτει τόσον τεχνική όσο και δύναμη καταφοράς. Προκειμένου η χειρίζουσα χείρα να μη δέχεται αντίκτυπο από τη καταφορά με κίνδυνο να αποσπασθεί η Σπάθη θα πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη προσοχή στη ακρίβεια της καταφοράς με το καλούμενο «κέντρο κρούσεως» του ελάσματος ώστε η τμήση να είναι όσο γίνεται βαθύτερη αλλά και ασφαλέστερος ο όλος χειρισμός. Και, εάν η καταφορά γίνει με σημείο του ελάσματος μεταξύ κέντρου κρούσεως και λαβής ο παραγόμενος αντίκτυπος της λαβής επί της χειρός θα είναι από κάτω προς τα επάνω, εάν, αντιθέτως, η καταφορά γίνει με σημείο του ελάσματος μεταξύ κέντρου κρούσεως και αιχμής ο παραγόμενος αντίκτυπος της λαβής επί της χειρός θα είναι από επάνω προς τα κάτω.


     Η καμπυλότητα του ελάσματος ενός τμητικού αγχεμάχου όπλου (Σπάθη) συντελεί στη βαθύτερη διείσδυση (τμήση) του όπλου στο πληττόμενο σώμα. Όμως το αρνητικό στοιχείο της καμπυλότητος του όπλου έγκειται στο ότι αυτή δυσχεραίνει την Οπλομαχία (εν προκειμένω, Σπαθομαχία).


     Προκειμένου η καταφορά να διευθύνεται πάντοτε επί του επιπέδου του ελάσματος, ο υποφυλακτήρας της λαβής θα πρέπει να είναι συμμετρικώς κατανεμημένος ως προς το επίπεδο αυτό διότι, εν εναντία περιπτώσει, κατά την καταφορά το έλασμα τείνει να περιστραφεί προς το μέρος που αντιστοιχεί το βαρύτερο τμήμα της λαβής.


     Ας εξετάσουμε, όμως, τις συνθήκες αποτελεσματικότητος ενός τμητικού αγχεμάχου όπλου:


     Στο παραπάνω σχήμα, το (ευθύ) έλασμα abcd προορίζεται να διεισδύσει στο πληττόμενο σώμα ΑΜ και είναι προφανές ότι η τμήση θα είναι τόσο καλύτερη (βαθύτερη) όσο περισσότερο εισχωρήσει το έλασμα στο σώμα, δηλαδή, όσο το «στόμα» που θα διανοίξει το έλασμα θα είναι οξύτερο. Όμως, η γωνία των πλευρών του «στόματος» bak δεν είναι κατασκευαστικώς δυνατόν να είναι (πέραν ενός ορίου) οξεία διότι, τότε, το έλασμα θα ήταν ασθενές και κατά την κρούση θα εκάμπτετο και θα έσπαζε. Για τον λόγο αυτό, η γωνία των πλευρών του ελάσματος σχεδιάζεται με γωνία μεταξύ 10 και 15 μοιρών, όμως, επειδή η γωνία αυτή καθιστά το έλασμα τόσο τμητικό που θα αμβλύνονταν κατά την κρούση επί σκληρών αντικειμένων, αμβλύνεται επιπροσθέτως ακονιζόμενο το «στόμα» και κατασκευάζονται δύο μικρές πλευρές πλάτους περίπου 0,5 χιλιοστομέτρου οι οποίες, μεταξύ τους, σχηματίζουν μία γωνία 50 έως 60 μοιρών η οποία καλείται «γωνία στόματος».


     Η γωνία του στόματος των τμητικών οργάνων αυξάνεται αναλόγως της σκληρότητος των σωμάτων που πρόκειται να τμηθούν (στόχων). Σε κάποια μαχαίρια τα οποία προορίζονται να κόβουν κρέατα η γωνία αυτή ποικίλλει μεταξύ 8 και 10 μοιρών, σε κάποια που προορίζονται για την τμήση ξύλων μεταξύ 25 και 35 μοιρών, σε άλλα που προορίζονται να κόβουν οστά μεταξύ 40 και 50 μοιρών και σε κάποια που προορίζονται για την τμήση μετάλλων φθάνει έως και τις 90 μοίρες.


     Σε κάθε περίπτωση, υιοθετώντας ορισμένη γωνία πλευρών του ελάσματος, μπορούμε να αυξήσουμε το βάθος διεισδύσεώς του δίνοντας στη καταφορά τη λοξή διεύθυνση CD ως προς το στόμα και όχι κάθετη όπως η ΑΒ. Με αυτή τη λοξή διεύθυνση της κινήσεως το έλασμα θα ενεργήσει κατά το τρίγωνο obk’ του οποίου η βάση της τομής bk’ είναι ίση προς τη κάθετη τομή που αντιστοιχεί στο bk διότι το πλάτος της ράχεως του ελάσματος δεν μετεβλήθη, αλλά το μήκος της τομής ob’ θα είναι μεγαλύτερο και, επομένως, η γωνία των πλευρών μικρότερη. Αυτή τη λοξή κίνηση ευθέος ελάσματος μπορούμε να τη παρατηρήσουμε κόβοντας με ένα κοινό μαχαίρι κουζίνας. Μια ανάλογη λοξή κίνηση μπορεί να διαγράφεται από μία ευθεία Σπάθη κατά την καταφορά, με τον βραχίονα να χαμηλώνει και ταυτοχρόνως να απομακρύνεται από το σώμα.


     Επιλέγοντας, όμως, καμπύλο έλασμα μπορούμε να επιτύχουμε το ίδιο αποτέλεσμα χωρίς να πρέπει κατά τη κρούση να αποσύρουμε προς τα πίσω τον βραχίονα.
       


     Ας υποθέσουμε ότι επιχειρούμε καταφορά το καμπύλο έλασμα ΑΒ του παραπάνω σχήματος, με μόνη τη περιστροφική κίνηση της χειρός. Σε αυτή τη περίπτωση όλα τα σημεία του στόματος θα μετακινηθούν κατά τα τόξα ενός κύκλου ο οποίος διαγράφεται με κέντρο το σημείο Α. Εάν το ΒΓ παριστάνει το τμήμα του στόματος που συναντά κατά τη κρούση το πληττόμενο σώμα Μ, είναι φανερό ότι αυτό το τμήμα είναι λοξό ως προς τις γραμμές Ββ και Γγ ως προς τις οποίες κινούνται τα άκρα σημεία του Β και Γ. Έτσι, με καμπύλο έλασμα το τέμνον τμήμα του είναι πάντοτε κεκλιμένο (λοξό) ως προς την διεύθυνση της καταφοράς και παράγει την ίδια ενέργεια που προανεφέρθη, παραπάνω, για το ευθύ έλασμα.


     Στους ευρωπαϊκούς στρατούς οι παραδοσιακές Σπάθες δε σχεδιάζονταν αποκλειστικώς για να νύσσουν (νυκτικές) ή για να τέμνουν (τμητικές) αλλά με συνδυαστική αποστολή, ταυτοχρόνως,  ως νυκτικές και τμητικές, ώστε να καλύπτουν όλες τις ανάγκες μιας Σπαθομαχίας, έτσι το έλασμά τους σχεδιάζονταν καμπύλο. Βεβαίως, ο σχεδιαστή λάβαινε πάντοτε υπ΄ όψη του τις διαφοροποιήσεις των αναγκών μάχης μεταξύ των Σωμάτων του ιδίου στρατού ώστε να διαφοροποιεί και το σχήμα του ελάσματος της Σπάθης που προορίζονταν για το κάθε Σώμα.


     Ένα υπόδειγμα καμπύλου ελάσματος αποτελεί η παραπάνω Σπάθη (Πρότυπο 1822) προοριζόμενη προς χρήση από το Ελληνικό Πυροβολικό των μέσων του 19ου αιώνος, αποτελούμενη από τρία κύρια μέρη (κώπη, έλασμα, κολεό) και με το έλασμά της κατασκευασμένο από χωνευτό χάλυβα «ψημένου» και «βαμμένου», φέροντος ένα εκατέρωθεν κοίλασμα και μία αύλακα. Η κώπη αναλύεται στη λαβή που φέρει στο ανώτερο μέρος της ορειχάλκινο καλυπτήρα και τον υποφυλακτήρα (φυλακτήρα, ή, δακτυλιοφύλακα) ο οποίος είναι αυτοτελής κατασκευασμένος και αυτός από ορείχαλκο. Ο κολεός κατασκευάζεται από χάλυβα («πετάλειο χάλυβα» τον ονόμαζαν την εποχή εκείνη) και φέρει στο κατώτατο άκρο του «πτερνίδα» η οποία τον προεφύλασσε από φθορές κρούσεων επί του εδάφους. Από αυτήν την Σπάθη του Πυροβολικού, η αντίστοιχη του Ιππικού της ιδίας εποχής διέφερε στο μικρότερο βαθμό καμπυλότητος του ελάσματος και στο  ότι ο φυλακτήρας δεν είχε διάκενα, κάνοντάς μας να δεχθούμε ότι, περιέργως, η αποστολή της ήταν περισσότερο νυκτική παρά τμητική. 
  

     Σε κάποιους λαούς, οι Σπάθες διαθέτουν έλασμα με μεγάλη καμπυλότητα και εντελώς διαφορετικά διασκευασμένο απ΄ ό,τι είδαμε παραπάνω αναλόγως του τρόπου «μάχεσθαι» αλλά και των ηθών των λαών που τις υιοθετούν προς χρήση και Σπάθες με τέτοια ελάσματα χειρίζονται, κυρίως, Τούρκοι και Άραβες.


     Η τουρκική Σπάθη έχει πολύ καμπύλο έλασμα και η καμπυλότητά του αυξάνεται από την λαβή προς την ακμή. Η Σπάθη αυτή είναι κατάλληλη για τον τρόπο με τον οποίο μάχονται έφιπποι οι ανατολίτες οι οποίοι την χειρίζονται ολισθαίνοντας το έλασμα  από την ακμή προς τη λαβή και εφαρμόζοντας επί της λαβής όλη τη δύναμη των μυών τους η οποία επαυξάνεται με την ταχύτητα της οποίας το αποτέλεσμα μεταδίδουν οι Ίπποι στη μάζα του σώματός τους. Έτσι σε κάθε χρήση ο βραχίονας απομακρύνεται από το σώμα του Σπαθιστή. Η τουρκική Σπάθη προορίζεται για έναν λαό ιππικό ο οποίος, κυρίως, μάχεται σε έφιππες συμπλοκές.


     Η αραβική Σπάθη (γιαταγάνι) έχει αντίθετη διασκευή. Το έλασμά της είναι, επίσης, πολύ καμπύλο αλλά το στόμα υπάρχει στο κοίλο μέρος του. Η διάταξη αυτή επιτρέπει να «αγκαλιασθεί» πολύ καλύτερα το προς τμήση αντικείμενο αλλά απαιτεί την ολίσθηση του ελάσματος από τη λαβή προς την ακμή, επαναφερομένου του βραχίονος του Σπαθιστή προς το σώμα του σε κάθε χρήση. Όμως, αυτή η κίνηση δε μπορεί να συνδυασθεί με την κεκτημένη ταχύτητα ενός Σπαθιστή-Ιππέως κι έτσι η αραβική Σπάθη υπηρετεί, κυρίως, τα τοπικά πολεμικά ήθη ποτ η θέλουν ως αποκεφαλιστικό όπλο μάχης σώματος προς σώμα. 


     Λαμβάνοντας όλα τα παραπάνω υπ΄ όψη, κατά την σχεδίαση της Σπάθης των «Ελλήνων Κενταύρων» δε διστάσαμε να καταλήξουμε στο, όπως προανεφέρθη, συνδυαστικό αποτέλεσμα μιας αρχαιοελληνικής Κοπίδος με μία μογγολική Σπάθη, δημιουργώντας ένα αγχέμαχο όπλο, ταυτοχρόνως νυκτικό και τμητικό. 


     Με ένα ειδικώς σχεδιασμένο πρόσθιο λοξότμητο τμήμα που καταλήγει σε μία λεπτόσχημη ακμή πολλαπλασιάζεται το νυκτικό αποτέλεσμα ενώ ένα ισχυρό κοπτικό κέντρο σε συνδυασμό με ένα κέντρο βάρους μακράν της λαβής πολλαπλασιάζει το τμητικό αποτέλεσμα χωρίς να απαιτεί την ιδιαίτερη καταβολή μυϊκής δυνάμεως από τον Σπαθιστή, συγκριτικώς βραχύτερη από μία κοινή στρατιωτική Σπάθη. Η λαβή της προορίζεται για κράτημα από μία μέση χείρα δοθέντος ότι στην Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων» τόσο οι άνδρες, όσο και οι γυναίκες και τα παιδιά υποχρεούνται στην εκμάθηση και χρήση όλων των όπλων συμπεριλαμβανομένης, ασφαλώς και της Σπάθης, ενώ ο υποφυλακτήρας διατηρείται δραστικός μεν κατά την προστασία, περιορισμένος δε κατά το δέμας, προκειμένου να τηρούνται οι προϋποθέσεις αποτελεσματικής ζυγίσεως και ορθού σημείου του κέντρου βάρους βασικού για την αποτελεσματικότητα τμητικής καταφοράς


     Μπορεί το βάρος του υπό δοκιμή υποδείγματος να είναι εξαιρετικώς μεγάλο [1300gr] και, επί τούτου, να παραμένει καθ’ όλη την περίοδο των δοκιμών χωρίς διευκολυντική λαβή με αποτέλεσμα ο Σπαθιστής να επιβαρύνεται με αυξημένη μυϊκή ισχύ «συγκρατήσεως» ώστε να αποφευχθεί η διαφυγή της Σπάθης από την χείρα του, οι φωτογραφίες οι οποίες τηρούνται καθ’ όλες τις εκπαιδευτικές ημερίδες απέδειξαν ότι αυτή η σχεδίαση είναι εξαιρετικώς επιτυχής αποδεικνυόμενο το ίδιο κατάλληλο και για άνδρες και για γυναίκες, αλλά ακόμη και για νεαρά κορίτσια τα οποία, φύσει, δε διαθέτουν μεγάλη μυϊκή δύναμη. Και αυτό οφείλεται στο υποβοηθητικό «ζύγισμά» του και στην, παρά το υπερβολικό βάρος του, ορθή σχεδίασή του.


     Προκειμένου να δοκιμάσουμε την χρηστική αποτελεσματικότητα της Σπάθης των «Ελλήνων Κενταύρων» επιλέξαμε στόχους πολύ μικρούς και πολύ δυσδιάκριτους για έναν έφιππο Σπαθιστή ο οποίος καλπάζει και, εν καλπασμώ, πλήττει το στόχο του. Στην Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων» τα εκπαιδευτικά «σενάρια» επικεντρώνονται πάντοτε στη δυσκολότερη εκδοχή μάχης διότι μόνον έτσι αναδεικνύονται εκ της εκπαιδεύσεως πραγματικοί Πολεμιστές και όχι σκηνικοί θεατρίνοι!


     Στόχος, λοιπόν, των δοκιμών της Σπάθης μας δεν είναι παρά ένα τυχαίο κλαράκι το οποίο τοποθετείται (ενίοτε και ασταθώς, πάντοτε για εκπαιδευτικούς λόγους) στο ύψος κεφαλής πεζού αντιπάλου (γονυπετούς έως ορθίου) επί μεταλλικού στυλιδίου εμπεπηγμένου στο έδαφος. Το «προφίλ» αυτού του σχεδόν αόρατου στόχου για τον καλπάζοντα Σπαθιστή, προκαλεί επιπρόσθετες δυσκολίες εγκαίρου εντοπισμού και αποτελεσματικής στοχεύσεως ώστε να επενεχθεί ένα αποτελεσματικό τμητικό αποτέλεσμα, αλλά όπως προαναφέρεται, η αύξηση της εκπαιδευτικής δυσκολίας εγγυάται το αποτέλεσμα της αναπτύξεως υψηλών πολεμιστήριων ικανοτήτων.


     Πράγματι, το πρώτο συμπέρασμα από την παρακολούθηση των καθημερινών δοκιμών της Σπάθης στα χέρια των μαθητών μας ήταν η συμβατότητά της ακόμη και με τις μυικές ικανότητες των ασθενεστέρων σωματικώς (εν σχέσει προς τους άνδρες) ανηλίκων εν πολλοίς, μαθητριών μας και για άλλη μια φορά επιβεβαιώσαμε την ορθότητα αντιλήψεων των νομαδικών λαών οι οποίοι θεωρούν την γυναίκα εξίσου ικανή πολεμίστρια με τον άνδρα. Παρετηρήσαμε προσεκτικώς τις επιπτώσεις χρήσεως της Σπάθης στις νεαρές μαθήτριές μας και όχι μόνον δεν διεπιστώσαμε ιδιαίτερες βαρύνσεις επί του μυοσκελετικού τους αλλά, με λελογισμένο, πάντοτε, εκπαιδευτικό προγραμματισμό, η αποτελεσματικότητα νυκτικής και τμητικής χρήσεως παρέμενε σε υψηλό επίπεδο.
  

     Πέραν αυτών, τα θετικά συμπεράσματα δεν «βαθμολογούν», απλώς, την συμβατική χρήση της συγκεκριμένης Σπάθης υπό των νεαρών μαθητριών μας αλλά και την ασύμβατη, όπως τους αντιθετικούς τμητικούς σπαθισμούς κατά την διάρκεια καλπασμού και, δη, υπεράνω εμποδίου, κατάσταση προϋποθέτουσα αυξημένες απαιτήσεις αντιλήψεως, καταβολής μυικών προσπαθειών αλλά και ισορροπίας.



     Το ίδιο θετικά ήσαν και τα συμπεράσματα από την χρήση της Σπάθης των «Ελλήνων Κενταύρων» στη περισυλλογή κρίκων, άσκηση η οποία προϋποθέτει ταχύτητα και, ως εκ ταύτης, ανάλογη συμβατότητα του όπλου προς επιτυχή εκτέλεση ταχέων αντιδράσεων.


     Βεβαίως δε γίνεται λόγος για την αποτελεσματική χρήση της συγκεκριμένης Σπάθης υπό των ενηλίκων ανδρών-Μελών της Ομάδος μας οι οποίοι, υπό διάφορες συνθήκες κατέδειξαν ότι αυτή η Σπάθη μπορεί να αποβεί ιδανικό όπλο εφίππου Πολεμιστή υπό κάθε περίσταση. Ως δοκιμαστές επελέγησαν τόσο αρχάριοι όσο και έμπειροι Εφιπποτοξότες με το ίδιο ικανοποιητικότατο, πάντοτε, αποτέλεσμα.



     Παρά το βάρος και τη δύσχρηστη λαβή, οι αντιθετικοί νυκτικοί σπαθισμοί κατέδειξαν ακρίβεια καταφοράς, χωρίς κανένα ιδιαίτερο «κόστος» ανέσεως χειρισμού του Σπαθιστή.


     Βεβαίως, δε γεννάται ζήτημα για την αποτελεσματικότητα της Σπάθης των «Ελλήνων Κενταύρων» στα χέρια των εμπείρων Εφιπποτοξοτών και, δη, των Εκπαιδευτών, όπως στα χέρια του Αρχηγού της Ομάδος, Αρπάλυκου, ο οποίος από την πρώτη στιγμή που την ανέλαβε έδειξε ότι μάλλον είχε …γεννηθεί μαζύ της!



     Δεν είναι τυχαίο το ότι σε μία ουγγρική ειδική έκδοση (Βουδαπέστη, 2010, σελ. 75) περί του Οπλισμού των Ουσάρων του 15ου έως 17ου αιώνων, συναντήσαμε ένα απόσπασμα τσεχικού χειρογράφου των μέσων του 15ου αιώνος επί του οποίου εμφανίζεται σχεδιασμένη μία Σπάθη ανάλογης της Σπάθης των «Ελλήνων Κενταύρων» με αξιοπρόσεκτη ομοιότητα.


     Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένουμε την ολοκλήρωση και μιας ακόμη Σπάθης για την Ομάδα μας την οποία σχεδιάζει ο ικανότατος Αρχηγός των «Ελλήνων Κενταύρων» και της οποίας ένα πρώτο υπόδειγμα ήδη κατεσκεύασε ο ίδιος και δοκιμάζει.


     Η έρευνα και σχεδίαση ατομικού οπλισμού της περιόδου η οποία αποτελεί το ιστορικό πλαίσιο της Ομάδος μας (Μεσαίωνας – Αναγέννηση) αποτελεί ακόμη μία παράμετρο πολιτισμικής δραστηριότητος των «Ελλήνων Κενταύρων».


     Η Σπάθη των «Ελλήνων Κενταύρων» κατά τον τρίτο χρόνο των καθημερινών, σχεδόν, δοκιμών της είχε την πρώτη δημόσια παρουσίασή της ενώπιον των Μελών της Ομάδος, σε ένα ειδικό Σεμινάριο Σπαθασκίας που έγινε στη Κοιλάδα μας στις 22 Νοεμβρίου 2014. Παρά ταύτα και με γνώμονα την συνεχή βελτίωση κάθε πρακτικής παραμέτρου της εφιπποτοξοτικής εκπαιδεύσεώς μας, η Σπάθη των «Ελλήνων Κενταύρων» συνεχίζει να βρίσκεται υπό δοκιμή.


Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

ΟΙ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ"
ΣΕ ΕΠΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ 
ΤΟΥ ΣΥΝΘΕΤΗ
ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΤΗ


     Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "Έλληνες Κένταυροι" είχε την Τιμή να προσκληθεί και να συμμετάσχει στο γύρισμα του video clip του τελευταίου επικού δράματος του πολυβραβευμένου συνθέτη Δημητρίου Κατή (http://www.katismusic.com/#!awards---credits) με τίτλο "Η Ιστορία ενός Ήρωα". Τα γυρίσματα έλαβαν χώρα σήμερα, στη Κοιλάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" στο Κορωπί. 


     "Greek Centaurs" horseback archery team had the honor to participate the video clip of “The Story of a Hero”, the last epic-drama of the multi-award winning composer Demetrios Katis (http://www.katismusic.com/#!awards---credits).Shooting was held today in the Valley of “Greek Centaurs” (Koropi-Attica).


     Η πρόκληση της συμμετοχής των "Ελλήνων Κενταύρων" στο συγκεκριμένο video clip ήταν για όλους μας ένα ακόμη "σχολείο" οργανωτικότητος και ανταποκρισιμότητος σε υψηλές απαιτήσεις Ιππικής, αλλά και ιστορικής Σκηνογραφίας.


     Ο Αρχηγός της Ομάδος μας εργάσθηκε αρκετές ημέρες ώστε να προετοιμάσει τόσο τις ενδυμασίες όσο και τα ευρηματικά όπλα και παρελκόμενα ώστε όλες οι συμμετέχοντες "Έλληνες Κένταυροι" να διεκδικούν την καλύτερη εμφάνιση, κάτι το οποίο και πετύχαμε.


     Η δημιουργία των ενδυμασιών και των όπλων δεν έγινε με γνώμονα μια "φλουταρισμένη" απεικόνιση στο φακό, όπως συνήθως επικρατεί σε ανάλογα γυρίσματα, αλλά όλα προσέχθηκαν ώστε να είναι "πειστικά" ακόμη και σε ένα πολύ κοντινό πλάνο που προδίδει τη λεπτομέρεια.


     Στο γύρισμα αυτό "βαθμολογήσαμε" τους εαυτούς μας πολύ αυστηρά αλλά, σε κάθε περίπτωση, το ομαδικό "άριστα"  θα μπορούσε να θεωρηθεί "κατακτημένο με το σπαθί μας"!


     Άλλωστε, ήδη η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" αθροίζει μιαν εμπειρία πολλών ιστορικών γυρισμάτων στα οποία έχει λάβει μέρος με τις καλύτερες κριτικές.


     Το "Discovery Channel", το " History Channel", η παραγωγή του Ευάγγελου Μυγδάλη για τη Μάχη του Μαραθώνος, η παραγωγή της Ελένης Βλάσση για τον ισόθεο Αλέξανδρο, οι τηλεοπτικές συνεργασίες μας με πολλά Ελληνικά κανάλια και, γενικώς, η εμπλοκή μας με διεθνείς και ημεδαπές επιδείξεις, έχουν κάνει πια την Ομάδα να στέκεται άψογα μπροστά στη κάμερα. 


     Στη συγκεκριμένη παραγωγή, με ένα ιστορικό πλαίσιο κάπου στη μεσαιωνική Ευρώπη, με πάνοπλους Ιππότες ανάμεικτους με γενναίους Παγανιστές να "κινούνται" ανάμεσα στο έπος και στην αχλύ του μύθου, οι "Έλληνες Κένταυροι" ανταποκρίθηκαν στις εικονοπλαστικές απαιτήσεις του σεναρίου με τον πιο συνεπή τρόπο.


     Ήταν χαρακτηριστικό ότι, παρά τη δυσκολία των σκηνοθετικών συνθηκών, το γύρισμα ολοκληρώθηκε σε ...μισή ώρα περίπου, με τα 14 Μέλη της Ομάδος μας να λειτουργούν ...στρατιωτικώς συντεταγμένα κατά τρόπο που θα ζήλευαν ακόμη και επαγγελματίες του Hollywood!


     Εφαρμόζοντας κατά γράμμα τις γραπτές οδηγίες του γυρίσματος που συνέταξε ο συντονιστής της Ομάδος μας, ο Αρχηγός κατασκεύασε και συγκέντρωσε όλο το απαιτούμενο υλικό το οποίο μεταφέρθηκε στο τόπο του γυρίσματος συσκευασμένο σε σημαινόμενα δέματα και τοποθετήθηκε σε διάταξη κατ΄ άτομο.


     Προηγουμένως, είχαν μεταφερθεί στο τόπο του γυρίσματος όσοι προβλέπονταν να συμμετάσχουν με μέριμνα μεταφοράς σε οχήματα όσων διέθεταν και αυτών οι οποίοι δεν είχαν μέσο μετακινήσεως. Έτσι, πολύ πριν φτάσει το συνεργείο των εικονοληπτών, οι "Έλληνες Κένταυροι" είχαν πλήρως ετοιμαστεί και μακιγιαριστεί με μέριμνα των ιδίων, ενώ ο Αρχηγός, μία ώρα πριν φτάσει το συνεργείο είχε επιθεωρήσει τους πάντες και τα πάντα, δηλώνοντας την ικανοποίησή του.


     Αλλά, ασφαλώς, αυτό δεν ήταν αρκετό και ο Αρχηγός με τη βοήθεια του συντονιστή της Ομάδος παρατήρησαν προσεκτικά και τη λειτουργικότητα των αμφιέσεων και εξαρτήσεων ώστε να αποφευχθεί το οποιοδήποτε απρόοπτο κατά τη διάρκεια του γυρίσματος.


     Τα πάντα προσέχθηκαν στη λεπτομέρεια μέχρι σημείου και ο χαλινός του Ίππου που πρωταγωνίστησε στο γύρισμα να ανταποκρίνεται ιστορικά στην εποχή, κατασκευασμένος χειροποίητα από τον Αρπάλυκο. 


     Η πολύ χαμηλή θερμοκρασία στη περιοχή δεν εμπόδισε καθόλου το γύρισμα και όλοι, παρά την ενόχληση του ψύχους υπέμειναν καρτερικά την ολοκλήρωση του γυρίσματος. 


     Ακόμη ένα ενδιαφέρον στοιχείο αυτού του γυρίσματος ήταν η αναγκαστική "συνεργασία" του Ίππου μας με μία ιπτάμενη κάμερα η οποία, για λόγους εντυπωσιακότερης εικονοληψίας, θα έπρεπε να πετάξει πάνω από τα κεφάλια Ίππου και Ιππέως.


     Και σε ό,τι αφορά στον Ιππέα, κανένα πρόβλημα! Για τον Ίππο, όμως, θα έπρεπε να βεβαιωθούμε ότι θα αποδέχονταν τη παρουσία του ...θορυβώδους παράξενου "φτερωτού" και, αμέσως, αρχίσαμε διαδικασία εξοικειώσεως.


     Το υπέροχο τετράποδό μας αφού μας εμπιστεύθηκε εξηγώντας της ότι αυτό το "διαβολομηχάνημα" δεν ήταν παρά ένα παιγνιδάκι που μας το έφεραν για να ...διασκεδάσουμε, όχι μόνον το αποδέχθηκε αλλά και έδειξε να το χαίρεται θέλοντας να το περιεργαστεί από κοντά.


     Το νευρικό τηλεκατευθυνόμενο Drone, τελικώς, έκανε τη δουλειά του με την πλήρη συνεργασία του ευγενούς Ίππου μας και πλήρη ικανοποίηση του αγαπητού εικονολήπτη.


     Η κορυφαία εικόνα του όλου γυρίσματος υπήρξε, αναμφιβόλως, η διπλή παρουσία του Μάριου και του Κωστή οι οποίοι ενσάρκωσαν τους Παγανιστές εκείνης της εποχής με στολές και παρελκόμενα που τους προετοίμασε ο Αρχηγός της Ομάδος μας και με εντυπωσιακό μακιγιάζ το οποίο αυτοσχεδίασαν οι ίδιοι, ο ένας πάνω στον άλλο, επιτόπου!


     Οι δύο Συνασκούμενοί μας, προετοιμάσθηκαν με πολύ πρόχειρα μέσα αλλά και προσεκτικότατα, μέσα στο αυτοκίνητο για να μας κάνουν τη μεγάλη έκπληξη βγαίνοντας ως "βελανιδοφάγοι" ...ανεκχριστιάνιστοι ημιάγριοι αλλά τόσο ...ωραίοι και εντυπωσιακοί, όπως και κάθε "καθαρό" πλάσμα!


     Αν ζούσε ο Klaus Nomi και τους έβλεπε σίγουρα θα εμπνέονταν για μια ακόμη πιο δυναμική σκηνογραφία στο ..."Total Eclipse" και η διαπεραστική, εκείνη, "αστραπή του θα ξαναχτύπαγε" μέσα στο χρόνο!


     Και ...μεταξύ μας, είναι τόσο ταλαντούχοι που ως και διαφήμιση ...οδοντόπαστας θα μπορούσαν να κάνουν δείχνοντας την πιο τέλεια ...οδοντοφυία ...πρωτογόνου!


     Αυτά τα δύο παιδιά που τα έχουμε συνηθίσει "πακέτο" στην Ομάδα, κάθε φορά που βρίσκονται κοντά μας καταφέρνουν να μας ξαφνιάζουν υπέροχα όχι μόνον με τις εφιπποτοξοτικές ικανότητές τους αλλά και με πολλές άλλες, ανεξάντλητες, ώστε, πια, να μας είναι απαραίτητοι σε κάθε στιγμή της ομαδικής μας ζωής.


     Τη φορά αυτή, πραγματικά, δεν άφησαν μόνον εμάς εμβρόντητους με την εντυπωσιακή τους εμφάνιση αλλά έκαναν και το σκηνοθέτη να τους βάλει από τη πρώτη στιγμή "πρώτη μούρη" στο πλάνο δίκην "ξωτικών" του ...χρόνου, υποδεχόμενοι τον μοναδικό Αρπάλυκο να καλπάζει πηδώντας ανάμεσά τους σε μία επική σκηνή!


     Ο ίδιος ο Αρπάλυκος διέπρεψε για άλλη μια φορά εκτελώντας μέσα σε χρόνο dt μια θριαμβευτική, καλπαστική, είσοδο στη σκηνή με ένα ταυτόχρονο άλμα γεμάτο χάρη και χορευτικότητα ανάμεσα στους δύο παραστάτες μαθητές του!


     Πίσω του, η πομπή των πολεμιστών και η σκλάβα πριγκίπισσα του σεναρίου, ακολουθούσαν τελετουργικά προσφέροντας μια σκηνή παραμυθιού, όμως, απίστευτα ζωντανή και πειστική!


     Η επέλαση της πομπής στο κυρίως σκηνικό πεδίο είχε το δυναμισμό που ήθελε το σενάριο αλλά και την εικονοπλαστική "πολυχρωμία" ενός πλάνου ελκυστικού για τ μάτι.


     Και θα ήταν παράλειψη να μην υπογραμμίσουμε τη δυσκολία καλπαστικής υπερπηδήσεως του Ίππου ανάμεσα στο άνοιγμα ενός φράχτη από ξερολιθιά με τον Αρπάλυκο να βοηθά το αγαπημένο τετράποδο να τον υπερβεί "αεράτα"! 


     Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" εδώ και πολύ καιρό είναι ικανή να αντιμετωπίσει κάθε δυσκολία όχι μόνον εκτός Ιππευτηρίου αλλά και επί ...σκηνής! Και το σημερινό γύρισμα. σε ό,τι αφορά στη χρήση του Ίππου διήρκεσε ελάχιστα λεπτά, στο περιθώριο των μαθημάτων των μαθητών μας! 


     Ευτυχής ο Αρχηγός μας στο τέλος της σημερινής ημέρας κυρίως από τους μαθητές του οι οποίοι τον κάνουν πάντοτε υπερήφανο, αλλά...


     ...Ευτυχής και ο Ιδρυτής αυτής της Ομάδος που βλέπει τη δυνατή Οικογένεια των "Ελλήνων Κενταύρων" να παράγει Ήθος και Πολιτισμό σε μία εποχή περιρρέουσας παρακμής και υπελίξεως! 

Ο Δημήτριος Κατής

Η "ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΗΡΩΑ"
όπως παριουσιάζεται από τον ειδικό Τύπο:

    "Νέο τραγούδι από τον Δημήτρη Κατή τον mastermind των Εξόριστων. Επικό, συμφωνικό, ορχηστρικό, κλασσικό, μεσαιωνικό, Heavy Metal. Ενορχηστρώσεις από τον συνθέτη που «σκηνοθετούν» τη φαντασία του ακροατή. Ο Φίλιππος Μοδινός, ένας καταξιωμένος τενόρος της όπερας εκφράζει επικά και δραματικά, με τις τεράστιες και μοναδικές ικανότητές του, το μεγαλοπρεπές συναίσθημα των μελωδιών και στίχων του συνθέτη Δημήτρη Κατή. Ένα ταξίδι σε ακαθόριστο χρόνο με ρομαντισμό, έπος, εικόνες και συναισθήματα. Εδώ στο Rock Overdose έχουμε την τιμή και τη χαρά να παρουσιάζουμε πρώτοι Πανελλαδικά, το κομμάτι «Η Ιστορία ενός Ήρωα». Το τραγούδι έχει γραφτεί σε τρεις διαφορετικές γλώσσες, Ελληνικά, Αγγλικά & Γερμανικά. Σήμερα παρουσιάζουμε την Ελληνική έκδοση του κομματιού. Το κομμάτι είναι ένα πάντρεμα ύφους 2 διαφορετικών αποχρώσεων, των Εξόριστων της πρώιμης εποχής του 1ου άλμπουμ και φυσικά των ορχηστρικών & συμφωνικών μουσικών έργων του Δημήτρη που έχει συνθέσει και ηχογραφήσει κατά καιρούς στην Αμερική και έχουν ερμηνευτεί από ορχήστρες, όπως η συμφωνική του Κιέβου, με το έργο «Arrogance and Fear”. Tο τραγούδι, «Η Ιστορία ενός Ήρωα», αποτελεί τη βάση της ηχογράφησης του νέου cd των Εξόριστων, που θα επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις, τόσο στον ήχο όσο και στο περιεχόμενο του, πάντα με γνώμονα την παγκόσμια και κυρίως Ευρωπαϊκή επική θεματολογία. Σύντομα και τα γυρίσματα του Video clip του κομματιού, με συμμετοχές και συντελεστές γνωστά ονόματα του χώρου. «Έπος δεν είναι οι πόλεμοι κι οι ανούσιοι σκοτωμοί.. Έπος είναι η άδολη αγάπη κι ο ισχυρός έρωτας που μάχεσαι να προστατεύσεις… Έπος είναι το αμφιλεγόμενο τέλος» όπως λέει ο Δημήτρης Κατής."
http://www.rockoverdose.gr/news_details.php?id=40557





BIOΓΡΑΦΙΚΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΤΗ - DEMETRIOS KATIS CV

www.katismusic.com, 
www.DemetriosKatis.com
www.myspace.com/demetrioskatis,
www.exoristoi.net,
www.exoristoi.com
Email: Demetris@KatisMusic.com

     Ο Δημήτρης Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα και κατάγεται από τον Άγιο Γεώργιο Βοιωτίας. Την περίοδο 1990-93, σε ηλικία 21 ετών παρουσίαζε δυο τηλεοπτικές νεανικές μουσικές εκπομπές στο Εθνικό Δίκτυο, ΕΤ1 & ΝΕΤ με τις εκπομπές Metalmania & StarClub αντιστοίχως. Επίσης στα πρώτα χρόνια της σταδιοδρομίας του δίδαξε και ως δάσκαλος μουσικής, στο Εθνικό Ωδείο (παράρτημα Αγ.Παρασκευής).

     Ως μουσικός καλλιτέχνης - συνθέτης εξέδωσε πολλούς δίσκους με μεγάλες εταιρείες όπως η ΕΜΙ, Polygram και η VirginClassics. To 1992 του απονέμεται ο πλατινένιος δίσκος για πωλήσεις πέραν των 60.000 δίσκων, πολύ πριν ο θεσμός κατέβει στις 30.000, ενώ ήδη πολύ πριν το 1988 είχε βραβευτεί στη Μ.Βρετάνια από τους Lions των Αθηνών μαζί με τον ακαδημαϊκό συγγραφέα κ. Αθανασιάδη, ως ο καλύτερος νεαρότερος συνθέτης με αφορμή την πρώτη του δισκογραφική του δουλειά με τίτλο «Δωριείς, Επιστροφή στη Γη» το 1987, ένα μοναδικό έργο συμφωνικού ΡΟΚ.

     Το μουσικό του έργο «Πύρινη Πορεία, από την Γένεση ως την Ευρώπη» (VirginClassics) που παρουσιάστηκε το 2001 στην επίσημη αίθουσα της ΕΣΗΕΑ, έλαβε τις καλύτερες κριτικές από ακαδημαϊκούς, επιστήμονες και σοβαρούς ανθρώπους της τέχνης και των γραμμάτων. Ο ίδιος ο τ. Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο κος Στεφανόπουλος απέστειλε τη θετική κριτική του για το έργο.

     Ο σύγχρονος φιλόσοφος και καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και του ερευνητικού φιλοσοφικού κέντρου Αθηνών, ο κος Ευάγγελος Μουτσόπουλος, απέστειλε εκ των καλυτέρων κριτικών για το έργο του Δημήτρη Κατή, «Πύρινη Πορεία...». Θερμά συγχαρητήρια, εγκάρδιες και θετικότατες κριτικές έδωσε και το μέλος της Νορβηγικής Ακαδημίας και εκπρόσωπος του ICSU δηλ., του διεθνούς συμβουλίου των επιστημονικών ενώσεων, ο καθηγητής του πανεπιστημίου Αθηνών Δρ. Χρήστος Ζερεφός.

     Το διοικητικό συμβούλιο του Εθνικού Εκπαιδευτικού Ινστιτούτου, ομόφωνα ενέκρινε και ψήφισε, το μουσικό έργο «Πύρινη Πορεία», να συμπεριλαμβάνεται στα μουσικά μαθήματα πολιτισμού του γυμνασίου.

     Ο Δημήτρης Κατής είναι αναπληρωματικό μόνιμο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του « Ιδρύματος Αθανασίου Μπότση για την προαγωγή της Δημοσιογραφίας».

     Ο Δημήτρης Κατής διετέλεσε πρόεδρος της Διαφημιστικής εταιρείας «Οργανισμός Προβολής» και της εταιρείας τηλεοπτικής & κινηματογραφικής παραγωγής «Κατ 4».

     O Δημήτρης Κατής εργάστηκε ως συντάκτης στην εφημερίδα «Απόφαση» έχοντας την επιμέλεια των σελίδων ΗΧΟΣ.

      Επίσης συνεργάζεται με τον πρώτο ελεύθερο Δημοτικό Ραδιοσταθμό, τον ΑΘΗΝΑ 9,84, έχοντας την παραγωγή και την παρουσίαση των εκπομπών, στην αρχή την ιστορικού περιεχομένου «Ο Χορός των Δαναών» και στη συνέχεια τις «984 Μελωδικές Νύχτες» με καθαρά ροκ θεματολογία.

     Ο Δ.Κατής συνεργάζεται με μεγάλες εταιρείες μουσικής παραγωγής, όπως στο Λος Άντζελες με την ProMusic, την ABACOστο Μαϊάμι, την AMGMusicGroup στην Ατλάντα, την KoolMusic στο Τορόντο και την Dennis Music στην Ολλανδία και τη Βρετανία. Οι πιο πάνω εταιρείες έχουν εκδώσει παγκοσμίως μουσικά έργα του Δημήτρη Κατή.

     Επίσης είναι μέλος του AMERICANCOMPOSERSFORUM και ονόματα της μουσικής και κινηματογραφικής βιομηχανίας έχουν γράψει τις καλύτερες κριτικές για τα έργα του Δημήτρη Κατή, όπως μεταξύ άλλων και ο Μπάντ Κάρ, ο μουσικός σύμβουλος του διάσημου σκηνοθέτη Oliver Stone και ο Bob Riceο πολυβραβευμένος μουσικός σύμβουλος στην ταινία εποχής "Ben Hur".

     Ήδη κυκλοφορεί από το 2002 στην Ολλανδία και Βρετανία και διανέμεται σε ολόκληρο τον κόσμο το νέο του soundtrack δισκογραφικό έργο για τις ανάγκες, ευρέως φάσματος επαγγελματικών παραγωγών, των τηλεοπτικών μέσων ενημέρωσης, με τίτλο "Epic Drama". Μόλις προσφάτως κυκλοφόρησε στις Ηνωμένες Πολιτείες ένα άλλο μουσικό του έργο που σχετίζεται με τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, καθώς επίσης και η ολοκαίνουργια συμφωνική δισκογραφική δουλειά για την τηλεόραση και τον κινηματογράφο, με τίτλο Orchestral 1 που κυκλοφόρησε στο Τορόντο του Καναδά με τις Lakefield & ClotillePublishing.

     Αυτό τον καιρό ο Δημήτρης Κατής συνθέτει τη μουσική για τη νέα κινηματογραφική ταινία "Bronze and Blood" σε σκηνοθεσία του διάσημου δημιουργού Mark L. Lester (Commando / Scwharzenneger) και παραγωγή του Christopher Devereaux.

     H ABACOLIBRARY που εδρεύει στη Φλόριντα πωλείται στη μεγαλύτερη Βρετανική εταιρεία παραγωγής μουσικής για κινηματογράφο και τηλεόραση BOOSEY & HAWKES με 10 μουσικά κομμάτια του Δημήτρη.2006 Φθινόπωρο, Ο Δ.Κατής υπογράφει άλλο ένα συμβόλαιο για 12 ορχηστρικά κομμάτια με την Aμερικανική SONICHOUSEPublishing.

     To 2004 συνεργάζεται με τον διάσημο στην Αμερική στο είδος του αφηγητή Joe Lamachia (CNN, ABC, HBO, Miramax Films) και τον Άγγλο τενόρο James Edwards της «Βασιλικής Όπερας του Λονδίνου», για να εκδώσει το μουσικό και ποιητικό δισκογραφικό έργο «Europe, Hymnand Duty» σε ποίηση του Κώστα Κατή, πατέρα του Δημήτρη. Σχεδόν σύσσωμη η Ευρωπαϊκή βουλή απέστειλε τα θερμότατα σχόλια για το έργο που αποτελεί το πρώτο σύγχρονο έργο του είδους με θέμα την ιστορία του ευρωπαϊκού πολιτισμού εναρμονισμένη και τραγουδισμένη. Πρώτος και καλύτερος στα θετικά σχόλια ο Ολλανδός Gunter Verheugen αντιπρόεδρος της Κομμισσιόν. Σχετικές πληροφορίες θα βρείτε εδώ http://www.demetrioskatis.com/europesong_website/index.html

     Ο Δημήτρης έγινε γνωστός στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 90 με τη δημιουργία - του πρώτου στα ελληνικά μουσικά χρονικά- χεβυ μεταλ / χαρντ ροκ συγκροτήματος με ελληνικό στίχο «ΕΞΟΡΙΣΤΟΙ». Το τραγούδι «Κάνω Μια Ευχή» και «Σύνορα Παντού» καθιέρωσαν το συγκρότημα το Δημήτρη που συνολικά κυκλοφόρησε με ΕΜΙ 6 δίσκους.

     Ενώ πέρισυ το καλοκαίρι ύστερα από απουσία 8 ετών από τη ροκ δισκογραφία (εξαιτίας των προσωπικών επαγγελματικών υποχρεώσεων του Δημήτρη στη σύνθεση), το συγκρότημα με ολοκαίνουργο international σχήμα επιστρέφει στη δισκογραφία και στις ζωντανές εμφανίσεις με τον δίσκο Wrath of Zeus (Του Δία η Οργή). Αυτή τη φορά οι στίχοι είναι στ'αγγλικά διότι η διανομή του δίσκου από τη 'Sonic Age Records' έγινε σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο τραγουδιστής Stuart Cook από το Leeds (Αγγλία), o Masayuki Mizinuma (Ιαπωνία) και ο Βάσος Βασιλείου από Κύπρο δικαιολογούν την πολύ-εθνικότητα του νέου line-up. Η φίλη και συνεργάτιδα του Δημήτρη Charlotte Hannon από την Atlanta των ΗΠΑ έγραψε τους στίχους ενώ τη μουσική υπογράφει ο Δημήτρης.

     Μην ξεχνάμε πως τον Αύγουστο του 1994 ο Δημήτρης Κατής οδήγησε το συγκρότημα του στο μεγαλύτερο διαβαλκανικό Ροκ φέστιβαλ στη Σερβία στην περιοχή Ζάγετσαρ του Βελιγραδίου. Οι Εξόριστοι ήταν επικεφαλής του show "Gitariada", με συγκροτήματα από τη νότια Ευρώπη. Την Ελλάδα εκπροσώπησε ο Δ. Κατής & οι Εξόριστοι, να πούμε δε πως η αποστολή με εντολή του Δημήτρη δεν πέρασε από τη Fyrom αλλά από την Βουλγαρία για ν' αποφύγει την ψεύτικη αναγραφή «Μακεδονία» στα διαβατήρια. Επίσης είναι σημαντικό ν' αναφερθεί πως η συναυλία έγινε κατά τη διάρκεια του γιουγκοσλαβικού εμφυλίου μεταξύ Σερβίας Βοσνίας και η κατάσταση ήταν λίαν επικίνδυνη. Το show παρουσιάστηκε στο 1ο κρατικό κανάλι του Βελιγραδίου και κυκλοφόρησε σε cd "Live στη Σερβία» από την ΕΜΙ την ίδια χρονιά. Μάλιστα μόλις πρόσφατα εμφανίστηκαν στο Underworld και Jasmin 25 και 26 Απριλίου αντίστοιχα.

     Εκτός από μουσικοσυνθέτης και ενορχηστρωτής συμφωνικής μουσικής, με σπουδές ανωτέρων θεωρητικών μουσικής και ενοργάνωσης, είναι επαγγελματίας δημοσιογράφος, τακτικό μέλος της Ενώσεως Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ) και μέλος της ΔΟΔ της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (IFJ). Υπήρξε ελεύθερος και καλλιτεχνικός συντάκτης, αρθρογράφος καθώς και ιστορικός ερευνητής και αναλυτής στη μεγάλη σε κυκλοφορία εφημερίδα «Απογευματινή» για πάνω από 15 συναπτά έτη, από τo 1987 έως το 2002.Να πούμε πως ο Δημήτρης συνεχίζει αδιαλείπτως και τη δημοσιογραφική του καριέρα στη δημιουργία της εκδόσεως του εντύπου «Δημοσιογραφία & Τύπος» του «Ιδρύματος Προαγωγής της Δημοσιογραφίας Α. Μπότση» Γνωστά για πολλούς είναι τα «ιστορικής αναζήτησης και ερμηνείας» έργα του που για πάνω από 15 χρόνια διατύπωνε στην εφημερίδα «Απογευματινή» όπου και εργαζόταν.

     Η Αμερικανική δισκογραφική εταιρεία ERMMedia που εδρεύει στο Σικάγο μόλις πριν λίγες ημέρες κυκλοφόρησε το κλασσικό έργο του Δημήτρη Κατή «Arrogance & Fear» σε εκτέλεση της μεγάλης συμφωνικής ορχήστρας του Κιέβου, με διευθυντή ορχήστρας το μαέστρο της έναρξης της Ολυμπιάδας του Σίδνεϋ το 2000, Robert Ian Winstin . 

     Demetrios was born in Athens, Greece / European Union.He originates from a village named St. George (ancient Coronia) in Boeotia which lies to the north of Helicon mountain the land of the ancient Muses and to the east of mountain Parnassus the land of the golden haired Sun God Apollo and his sacred temple of Delphi.

     In 1986, at the age of 17, Demetrios first album was released by Polygram. Titled "Dorians, Return to Earth", it is an instrumental album greek and classic in genre, orchestrated and rhythmically compiled with vivid european rock music tempos in an original epic style. That same year The Greek Lions awarded Demetrios best young composer.

     In 1989 Demetrios founded the group "The Exiles". EMI released their self-titled debut album. "The Exiles" is an album of forceful epic music, combining medieval sounds and greek/european harmonies with strong heavy metal rhythms. In 1992 the song "I make a wish" was included in the collective CD/LP project called "Classic Metal Ballads" and went platinum with over 60.000 copies sold in Greece.

     The albums "Nineteen" and "Redeemer" followed in 1991 and 1993 respectively. Classic hard rock in style, these albums were released by HARVEST EMI.

     Faithful to this kind of music, Demetrios continued composing and recording and in 1996 Harvest EMI also released his CD "Night on The Murs". This instrumental album also contained english verses, and clearly demonstrated Demetrios' love for the cinematic and TV sound. The music contained in "Night On The Murs" remains ideal for movies and documentary films.

     In 1997 Harvest EMI issued "Demetri's Collection" and in the summer of 1998 released a new recording project titled "The Best's Generation", a melodic rock anthem to the Ancestors.

     The year 2000 saw the release of "The Blazing March, from Genesis to Europe" by Virgin Classics. An epic symphony "The Blazing March" contains narrations & operatic chorus vocals. The lyrics were written by Kostas K. Katis, Demetrios' father. Demetrios was warmly congratulated by many academics, rectors, known scientists and statesmen for the content of this album. In April 2001, the "Blazing March, from Genesis to Europe" was presented to the official hall of Journalist's Union at the Athens Daily newspaper and the president of the Greek Parliament, Mr. Kaklamanis, publicly acclaimed Demetrios for his work. Demetrios was warmly congratulated by one of the most reputable contemporary philosophers of Athens and of the Research Center of Greek Philosophy, Dr. Evangelos Moutsopoulos PHD.

     The board of directors of the educational institute unanimously approved Demetris' "Blazing March" to be included as part of the high school curriculum in music.

     Demetrios has also hosted his own TV shows (Metal Mania & Star Club), on ET1 & NET greek television, produced and presented the programme "Music, Human & Landscape" on "Tele City" and collaborated with "Apogevmatini publications", an evening newspaper in Athens, as historian and art / music editor for the past 14 years. As a journalist-member of the European & the International Federation of Journalists (IFJ), Demetrios has received glowing critiques by professors and journalists in Greece, throughout Europe and abroad for his series of articles.

     Currently Demetrios produces & presents his own radio programme : "The Dance of the Danans" on "Athens 9.84 FM". Demetrios Katis also continues to work with major Film music libraries and many of his compositions have been published in London, the U.K. and Amsterdam, The Netherlands by Dennis Music Ltd., distributors to the major music libraries of the world.

     Many of Demetrios' other instrumental compositions are published in Toronto, Canada by Lakefield & Clotille publishing and released by Kool Music.

     His world/ ethnic music tracks are published by Grand Cypress Publishing & released on cd by ABACO in Boca Raton, Florida and Los Angeles, USA. Demetrios also works with as a composer with Atlanta Music Group in Georgia, USA.

     Back in 2005 Demetrios penned a deal with Christopher Devereaux of Devereaux Film Productions to compose the original soundtrack motion picture score for the film "Bronze And Blood". A multi-million dollar production, Bronze And Blood begins production in June 2005 on location in Ireland.

     2005 also saw the release of Demetrios most recent musical work, the CD "Europe Hymn and Duty",featuring the lyrics of Kostas K. Katis (journalist IF Demetris's father), James Edwards (British Royal Opera) on vocals and Joe Lamachia (CNN,MIRAMAX) as narrator. "Europe Hymn and Duty" is an epic musical tribute to the historic course of United Europe.

     Demetris is the founder of the band Exoristoi and most recently signed with Sonic Age Records for the release 'Wrath of Zeus' Epic Rock tunes.Demetrios's Greek folk tunes have been published by the British major music labrary "Boosey & Hawkes".

     ERM media based in Chicago has released this year of 2007 a Demetrios's EPIC orchestral track called 'Arrogance and Fear' performed by the KIEV's philarmonic orchestra.

     Recently signed with the American music library SONICHOUSE Publishing, the Canadian Octobertunes, a division of RCD Music Ltd.., and the American Carlson Entertainment.

     Demetrios is a member of AEPI (member of Cisac), FMN (Film Music Network) and ACF (American Composers Forum).

     He was nominated in 2006 for the JUST PLAIN FOLKS MUSIC AWARDS.


https://soundcloud.com/dimitrios-katis/story-of-a-hero



Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2016

ΕΙΚΟΝΟΛΗΠΤΙΚΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΕΠΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
ΤΩΝ
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"


     Η Ελληνική ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας και Εφίππων Πολεμικών Τεχνών "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" προσεκλήθη ευγενώς από τον διεθνώς βραβευμένο συνθέτη Δημήτριο Κατή να συμμετάσχει σε εικονοληπτικά γυρίσματα για τη νέα δημιουργία του "Ιστορία Ενός Ήρωα" με την ερμηνεία της μπάντας "Έξόριστοι" και με πρωταγωνιστή τον Έλληνα ηθοποιό Αλέξη Γεωργούλη, σε σκηνοθεσία Jorgo Papavasiliou (ZDF).

Δημήτριος Κατής

     Ο Δημήτρης Κατής ανήκει στη "γενιά" των επικών συνθετών που βιώνουν το ηρωϊκό στοιχείο των Ελληνικών αλλά και Ευρωπαϊκών Παραδόσεων ανελίσσοντάς το σε ένα αποτέλεσμα που δονεί και εμπνέει ως άλλος Τυρταίος.


     Στόχος της δημιουργίας αυτής, η αποστολή και διεθνής προβολή στα μεγαλύτερα festivals του είδους και συγχρόνως η πολιτισμική προβολή του Ελληνισμού.


     Τα εικονοληπτικά γυρίσματα θα γίνουν στη Κοιλάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" μεθαύριο Κυριακή, 7η φεβρουαρίου 2016 με τη συμμετοχή πολλών Μελών της Ομάδος μας.

Αλέξης Γεωργούλης

 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

www.linkedin.com/in/dkatis 
www.katismusic.com
www.Facebook.com/EpicScores 
www.Facebook.com/Exoristoi  www.myspace.com/demetrioskatis
www.behance.net/katis
www.facebook.com/dkatis1 
www.dkatis.com/#!ancient-greek-traged