Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2015

2016: Η ΤΕΛΕΤΗ ΣΤΟ ΙΕΡΟ "ΚΟΜΑ" ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΙΑΣ


    Το έτος 2016, η “Koma-gun” (Κομητεία: Koma, Πόλη: Hidaka, Νομαρχία: Saitama, Ιαπωνία) θα εορτάσει την επέτειο 1,300 χρόνων από την ίδρυσή της.

    In the year 2016, the Koma-gun (Koma County Hidaka City Saitama Pref. JAPAN) will have its 1,300 year anniversary.



     Οι τοιχογραφίες των τάφων “Koguryo”, οι οποίοι έχουν καταχωρηθεί στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO, μας δίνουν μια εικόνα του τρόπου ζωής των Εφιπποτοξοτών εκείνης της εποχής. Με την αναπαράσταση της ιστορίας της Έφιππης Τοξοβολίας της εποχής της “Koma-gun”, αποτυπώνονται οι ισχυροί δεσμοί των ανθρώπων που συνδέονταν με την “Koma-gun” με τον αρχαίο Ιαπωνικό πολιτισμό.


     UNESCO’s world heritage registration of the Koguryo tombs and the wall paintings on the tombs represent insight into the horseback archery lifestyle of those times. By way of the reproduction of the horseback history from the time of the Koma-gun,the people associated with the Koma-gun had deep relations with the ancient Japanese culture.

     
          Ο πολιτισμός της “Koma-gun” ενοποιήθηκε υπό ένα βασιλιά που ήρθε από την Κορέα και ίδρυσε μια περιοχή στην οποία οι άνθρωποι του βασιλείου του Koguryo έκαναν μια προσπάθεια να ιδρύσουν στην Ιαπωνία μια επαρχία που έμοιαζε με την Koma και η οποία αρχικά είχε πληθυσμό 1,799 ανθρώπων. Η Έφιππη Τοξοβολία είναι μια τεχνική βολής που γίνεται επάνω από ένα άλογο με τόξο και βέλος και χρονολογείται στην εποχή της αρχαίας έφιππης παράδοσης των νομαδικών λαών της Ευρασιατικής Ηπείρου. Αρχικά, αυτές οι έφιππες παραδόσεις είχαν καλλιεργηθεί ως μέσα για το κυνήγι και τη μάχη, στη συνέχεια όμως πήραν τη μορφή διαγωνισμών και ψυχαγωγίας.

     The Koma-gun culture was united under a King who came from Korea and established an area where the Koguryo people made an effort to build a Koma based county in Japan which sustained a population of approximately 1,799 people. Horseback archery is a technique to shoot the bow and arrow from a horse and dates back to the mounting horseback traditions of the nomadic tribe of the Eurasian Continent B.C. Originally, these horseback mounting traditions had been cultivated as a means for hunting and battle, but came to be formed for competition and entertainment.


     Είναι κανείς από εσάς εξοικειωμένος με τις ταφές του Koguryo και τις σχετικές τοιχογραφίες; Μια αναπαράσταση χορού, πάλης, αστρονομίας, των θεών των τεσσάρων εποχών, κουλτούρας και των ιδιαιτεροτήτων και των εθίμων του λαού του Koguryo, αποτυπώνονται στις εικονογραφίες των παλαιών ενταφιαστικών αναχωμάτων της εποχής του Koguryo. Αυτές οι τοιχογραφίες, ενεγράφησαν στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO το 2004. Η τοιχογραφία που έχει ονομαστεί “MASHAI” (馬射戲図)  θεωρείται ως η παλιότερη εικονογραφική αναπαράσταση έφιππης τοξοβολίας.


     Are any of you familiar with the Koguryo burials and the associated wall paintings? A representation of dancing, wrestling, astronomy, the Gods of the four seasons, culture, mannerisms and customs of the Koguryo people are pictured in the pictorials in the old burial mounds made during the Koguryo Era. These wall paintings were registered with World Heritage UNESCO in 2004. The wall painting called「馬射戲図 “MASAHI” is said to be the oldest pictorial representation of horseback archery.


     Πριν από 1,600 χρόνια περίπου, το έτος 408, ξεκίνησε η περίοδος επιρροής των Koguryo.  Επιθυμώ να μεταφέρω το μήνυμα ότι η Έφιππη Τοξοβολία άνθησε εκείνη την περίοδο.

     Approximately 1,600 years ago that era came into existence from the year 408. I wish to convey the message that horseback archery was carried out flourishingly in those days.


     Υπάρχουν λίγες ευκαιρίες να δει κανείς με τα μάτια του εκείνες τις ιστορικές μορφές Έφιππης Τοξοβολίας, εντούτοις, μέσω αυτής της εκδήλωσης θα έχετε την ευκαιρία να δείτε μια αναπαράσταση αυτής της ιδιαίτερης ιστορίας.

     There may be few opportunities to view those past figures of horseback archery, though from this event you may see a representation of that special history.

Koma Shrine



     Σαν αποτέλεσμα έρευνας και επίμονης παρακολούθησης των μορφών Έφιππης Τοξοβολίας από την εποχή των Koguryo, η εισαγωγή μας στο διαγωνισμό Έφιππης Τοξοβολίας, με την υποστήριξη της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας και της Ιαπωνικής Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας, μας φέρνει πιο κοντά σε ένα νεοϊδρυθέντα κανονισμό Έφιππης Τοξοβολίας με στενούς δεσμούς με την παράδοση του ιερού της Koma (Koma Shrine).

     As a search result of repeated examination of the figures of horseback archery from the time of the Koguryo our introduction of the horseback archery competition, with the support of the World Horseback Archery Federation and the Japan Horseback Archery Association and the progression of new times brings us to a newly established rule of horseback archery with deep connections to the Koma Shrine.


日本騎射協會
Japan Horseback Archery Association





Εντοπίζοντας τα ίχνη του πολιτισμού του Goguryeo στην Ιαπωνία

Του: Choi Hyun-soo

     Από τότε που έφτασα στο Τόκυο, περίπου πριν από ένα χρόνο, είχα πάντοτε την επιθυμία να επισκεφτώ την πόλη Ηidaka στη Νομαρχία Saitama, στα βορειοδυτικά του Τόκυο. Η περιοχή εαυτή είναι το «σπίτι» του ιερού της Koma και πολλών άλλων ιστορικών κειμηλίων και στοιχείων που σχετίζονται με τους εκτοπισμένους ανθρώπους από το βασίλειο του Goguryeo κατά την περίοδο των τριών βασιλείων της Κορέας. Το όνομα “Goguryeo” ήταν γνωστό στην Ιαπωνία ως “Koma” για αιώνες. Στην περιοχή υπάρχουν οι σταθμοί του μετρό Koma-eki (Σταθμός Koma) και Komagawa-eki (Σταθμός Komagawa), οι οποίοι γράφονται και στα κινέζικα, υποδηλώνοντας τις κορεάτικες ρίζες της.


Το Χωριό Koma

     Μέσα και γύρω από την Komamura (χωριό Koma) με κέντρο το ιερό της Koma που βρίσκεται στους πρόποδες ενός βουνού ανατολικά της πόλης Hidaka, υπάρχει διάσπαρτη μια ποικιλία ιστορικών κειμηλίων από το Goguryeo. Το ιερό της Koma είναι περιτριγυρισμένο από ένα αναδιπλούμενο επίπεδο τοπίο, όμοιο με άλλα σεβαστά ιερά στην Ιαπωνία. Πράγματι, η αρχιτεκτονική του τοπίου έχει ιδιαίτερη χάρη και είναι εντυπωσιακή. Η παλιά οικογενειακή κατοικία της οικογένειας Koma, στο πίσω μέρος του ιερού, έχει χαρακτηριστεί ως ένα σημαντικό εθνικό πολιτιστικό κεφάλαιο της Ιαπωνίας.

     Η προέλευση του χωριού της Koma (Komamura) και του ιερού της (Koma Shrine), χρονολογούνται στην περίοδο Nara, δηλαδή δημιουργήθηκαν το 1,300 περίπου. Το Goguryeo, κάποτε μια ηγέτιδα δύναμη στην ανατολική Ασία, κατέρρευσε το 668 όταν υπέκυψε στη συμμαχία του βασιλείου Silla και της κινέζικης δυναστείας των Tang. Σύμφωνα με τη νέα ιστορία της Ιαπωνίας (Shokunihongi), o Yakgwang (ή Jakko στα Ιαπωνικά) εστάλη στην Ιαπωνία, ως απεσταλμένος της βασιλικής οικογένειας των Goguryeo προκειμένου να εξασφαλίσει υποστήριξη για την ανοικοδόμηση του βασιλείου του Goguryeo. Τελικά όμως, εγκαταστάθηκε στις ιαπωνικές πεδιάδες του Musashino το 716 μαζί με 1,800 αποστάτες και πρόσφυγες από το Goguryeo που είχαν βρει κατοικία στην περιοχή του Τόκυο. Στη συνέχεια, η περιοχή έγινε η Koma-gun (περιφέρεια Koma) και αποτελείτο από την Komamura και την Komagawamura (το ποτάμιο χωριό Koma). Αυτή ίσως να είναι μια από τις πρώτες περιοχές εγκατάστασης του έθνους των Κορεατών στην Ιαπωνία.

     Μια περιφέρεια η οποία πήρε το όνομά της από το βασίλειο των Silla (Shiragi-gun στα Ιαπωνικά) ιδρύθηκε επίσης σε μια κοντινή περιοχή, 42 χρόνια μετά την ίδρυση της περιφέρειας Koma ή περιφέρεια του Goryeo. Οι Ιάπωνες καλωσόρισαν τους αποίκους από την Baekje και το βασίλειο του Silla, προσφέροντάς τους ακόμη και προνομιακή μεταχείριση προκειμένου να απορροφήσουν τις προηγμένες γνώσεις τους. Ο λαός του Goguryeo δίδαξε τους Ιάπωνες την ιππευτική τέχνη, στρατιωτικές τακτικές και αγροτικές μεθόδους, ενώ οι άποικοι από το Silla μετέφεραν την αρχιτεκτονική και καλλιτεχνική τεχνογνωσία τους.

     Ο Yakgwang, ένας από τους τρεις γιούς του βασιλιά Bojang του Goguryeo, εισήγαγε στους ντόπιους κατοίκους προχωρημένη γνώση όπως την εκτροφή μεταξοσκώληκα και την καλλιέργεια της μουριάς και για το λόγο αυτό έχαιρε μεγάλης εκτίμησης. Μετά το θάνατό του, οι ντόπιοι κάτοικοι έχτισαν ένα επιμνημόσυνο ιερό προς τιμή του και τον θεοποίησαν, δίνοντάς του το όνομα “Koma Myojin”. Οι πεδιάδες του Musashino, μια απομακρυσμένη και άγονη περιοχή, έγινε μια γόνιμη καλλιεργήσιμη έκταση όταν την ανέλαβαν και την φρόντισαν οι εκτοπισμένοι άνθρωποι της Κορεάτικης χερσονήσου. Μετά την αποκατάσταση των Meiji όμως, οι Ιαπωνικές αρχές επεδίωξαν να ενισχύσουν το εθνικιστικό στοιχείο και κατήργησαν τοπωνύμια που σχετίζονταν με την Κορέα. Αυτό περιελάμβανε και την μετονομασία της Koma-gun σε Iruma-gun και την ίδρυση των πόλεων Hidaka, Tsurugashima και Hanno. Σήμερα, η Komamura είναι μόλις μια μικρή γειτονιά της πόλης Hidaka.


Η σπουδαιότητα του ιερού της Koma (Koma Shrine)

     Το ιερό της Koma και οι θεότητές της (της καλής τύχης), είναι τόσο σεβαστός τόπος στην Ιαπωνία που προσελκύει ετησίως 400,000 επισκέπτες.

     Το ιερό διατηρεί αρχεία πολλών αιώνων του γενεαλογικού δέντρου της οικογένειας των Koma που ηγείτο των σώματος των ιερέων. Απόγονοι της οικογένειας Koma μπορούν να εντοπίσουν τις προγονικές τους ρίζες μέχρι τον βασιλιά Yakgwang ή Jakko. Μάλιστα, είναι καταγεγραμμένο ότι τα μέλη της οικογένειας Koma παντρεύονταν απογόνους των αποίκων από το Goguryeo επί 26 γενεές, δηλαδή σε μια διάρκεια 500 ετών. Από εκείνο το σημείο και έπειτα, από την 27η γενεά πραγματοποιούντο γάμοι και με Ιάπωνες. Επί του παρόντος, ο Koma Fumiyasu, της 60ης γενεάς της οικογένειας, ηγείται του σώματος των ιερέων του Koma Shrine.

     Το ιερό της Koma έχει επίσης χρησιμοποιηθεί για την εξυπηρέτηση πολιτικών σκοπών από τους εθνικιστές της Ιαπωνίας. Κατά την περίοδο της βασιλικής Ιαπωνίας, το ιερό της Koma αναφερόταν ως ένα παράδειγμα της ικανότητας της Ιαπωνίας να αφομοιώνει ξένους πληθυσμούς, ενώ είχε καταστεί υποχρεωτικό για τους Ιάπωνες να επισκέπτονται το ιερό. Συγκεκριμένα, κατά την Ιαπωνική αποικιακή περίοδο, υψηλόβαθμοι Ιάπωνες αξιωματούχοι όφειλαν να επισκέπτονται το ιερό της Koma πριν την αποστολή τους στην Κορέα. Παρά ταύτη την προσωρινή αναστάτωση, η γνήσια σπουδαιότητα του ιερού της Koma παραμένει αναλλοίωτη.

     Το ιερό της Koma, έχει ενσταλαγμένο το νόστο του ξεριζωμένου λαού από το Goguryeo για τη μητέρα πατρίδα. Αυτό είναι ένα ιδιαίτερο μέρος στην Ιαπωνία όπου μπορείς ακόμη και σήμερα να αισθανθείς το πνεύμα του Goguryeo και την ιστορία των κατοίκων του, που αισθάνονται περήφανοι απόγονοι του Goguryeo και τιμούν πιστά τους αρχαίους προγόνους τους. Ιδιαίτερα για τους Κορεάτες που ζουν στην Ιαπωνία, το ιερό του Koma αντιπροσωπεύει ένα απευθείας σύνδεσμο με το ένδοξο παρελθόν του αρχαίου βασιλείου του Goguryeo.

H επίδραση των Κορεάτικων δραμάτων

     Εδώ και αρκετά χρόνια, η δημοφιλία των Κορεάτικων τηλεοπτικών δραματικών σειρών έχει βρεθεί στην πρώτη γραμμή του φαινομένου του «Κορεάτικου Κύματος» (Hollyu-Korean Wave) που σαρώνει την Ιαπωνία. Τα τελευταία χρόνια, οι επιρροές του «Κορεάτικου Κύματος» έχουν εξαπλωθεί και στον κορεάτικο πολιτισμό και ιστορία, πέραν του τομέα της ψυχαγωγίας των τηλεοπτικών προγραμμάτων και εμπορικών ταινιών. Να σημειωθεί ότι αυτές οι εξελίξεις έχουν οδηγήσει συνδυαστικά στην περαιτέρω εκτίναξη της δημοτικότητας του ιερού της Koma.

     Η συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών του ιερού της Koma και της Komamura είναι Ιάπωνες οι οποίοι πηγαίνουν εκεί για να προσευχηθούν για καλή τύχη και επαγγελματική επιτυχία. Όμως, ο αριθμός των επισκεπτών έχει παρουσιάσει μια κάθετη αύξηση σαν αποτέλεσμα των κορεάτικων τηλεοπτικών δραματικών σειρών με θέμα το Goguryeo όπως είναι οι: “Taewang Sasingi” με τον Bae Yong-joon ή Yon-sama στα Ιαπωνικά, “Deajoyeong” και “Jumong”. H Ιαπωνία είναι ο πιο δημοφιλής τουριστικός προορισμός για τους Κορεάτες, λίγοι όμως γνωρίζουν το ιερό της Koma. Πράγματι, είναι ατυχές ότι το ιερό της Koma δεν βρίσκεται σε περίοπτη θέση στους τουριστικούς οδηγούς ή τις σελίδες του διαδικτύου.

     Όσο για το ιερό της Koma, το οποίο είναι εύκολα προσβάσιμο με το τρένο από τους σταθμούς  Shinjuku και Ikeburo στο κέντρο του Τόκυο, παραμένει ζωντανό με την ψυχή του Goguryeo ακόμη και μετά από 1,300 χρόνια. Φυσικά, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός περισσότερο γνωστών αξιοθέατων στην Ιαπωνία, όμως το ιερό της Koma υπόσχεται μια αληθινά αλησμόνητη και εποικοδομητική εμπειρία.


Μετάφραση στα Ελληνικά, επιμέλεια κειμένων: 
Συνασκουμένου Θοδωρή Πρινιωτάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.