ΜΙΑ ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΝΕΑΡΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
Ή,
ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ...ΤΡΕΙΣ ΠΩΛΟΥΣ!
Μπορεί σ΄ αυτό τον αδελφό Σταύλο ο οποίος φιλοξενεί ένα σημαντικό μέρος των δραστηριοτήτων μας να σταυλίζονται δύο πώλοι, όμως υπάρχει κι ένας τρίτος στεγαζόμενος "πώλος" ο νεαρός Γεώργιος! Ήδη, εξαιρετικός Ιππέας με υψηλό συναίσθημα για τον Ίππο και την Ιππική, ανελίσσει τις ικανότητές του όχι μόνον στην Έφιππη Τοξοβολία αλλά γενικώς στην Ιππική και, μάλιστα, στην εκπαίδευση νεολέκτου Ίππου.
Έτσι, ο Γεώργιος θα αναλάβει τον πρώτο πώλο και θα του εφαρμόσει βασικές ασκήσεις αφοβίας κι εμπιστοσύνης στον ρυταγωγούνται Ιππαγωγό. Κατά τις ασκήσεις αυτές θα αξιοποιηθεί ο πνέων άνεμος, μία στενωπός και η ...μπουγάδα που θα κυματίζει πάνω από το κεφάλι του ρυταγωγούμενου Ίππου, ενώ ο Ιππαγωγός Γεώργιος θα παραμένει ...ηγετικώς και σταθερώς προπορευόμενος.
Ίππος και Ιππαγωγός θα συν-εκπαιδευθούν, ο μεν πρώτος στην αφοβία, ο δε δεύτερος ...επίσης στην αφοβία διότι, σε κάτι τέτοιες συγκυρίες ο φόβος καταλαμβάνει πρώτα τον Άνθρωπο και από αυτόν διαχέεται στον Ίππο. Και ο Γεώργιος αυτό το μαθαίνει, το κατανοεί και το θεραπεύει...
Κατόπιν ο Γεώργιος θα ρυταγωγήσει τον πώλο σε βραχώδες ορεινό και απότομο έδαφος ώστε το νεαρό ζώο να εμπεδώσει την αναπόδραστη υποχρέωσή του να παρακολουθεί "κατά πόδας" τον Ιππαγωγό του, μία άσκηση της οποίας τη μεγάλη σημασία γνωρίσαμε στα Σχολεία Αρχηγών του Ουγγρικού Οργανισμού "KASSAI".
Στα ορεινά μονοπάτια στα οποία ο Γεώργιος θα ρυταγωγήσει των πώλο ο τελευταίος συχνά-πυκνά θα αφεθεί να "αναλογισθεί" την σημασία των βηματισμών του πλάι στον συνεργάτη του Άνθρωπο. Κι εδώ τα δύο πλάσματα θα "δεθούν" μεταξύ τους ώστε να συνεχίσουν συνεργαζόμενα στη καθημερινή τους σχέση.
Κατηφορίζοντας οι δύο νεαροί συνεργάτες και προσέχοντας ο ένας την κίνηση του άλλου, επιστρέφουν "οι δύο εις σάρκα μία" κάτι που κανείς άλλος τρόπος δεν μπορεί να το πετύχει τόσο αποτελεσματικά.
Πάντοτε, μετά από την ρυταγώγηση ο Γεώργιος θα ανεβάσει το πόδι του στο επίπεδο της ράχης του πώλου ώστε ο τελευταίος να αρχίσει να εξοικειώνεται με την διαδικασία της εφιππεύσεως του μελλοντικού αναβάτη του, παρά το ότι ακόμη είναι πολύ ενωρίς γι αυτή.
Και, βεβαίως, η προσομοίωση εφιππεύσεως θα πρέπει να γίνεται και από τις δύο πλευρές του πώλου, όπως και κάθε προσέγγιση και διαδικασία επί του Ίππου θα πρέπει να γίνεται και από τις δύο πλευρές του, από τον Άνθρωπο.
Ο νεαρός Γεώργιος, μετά ταύτα, θα συραγωγήσει σε υπαίθριο περιβάλλον τον πώλο και προς τις δύο πλευρές του, όχι παραπάνω από πέντε λεπτά προς τη κάθε μία. Το νεαρό ζώο δεν θα πρέπει ούτε να κουρασθεί με άσκοπες επαναλήψεις, ούτε να καταντήσει να ανιά με περισπασμένη τη συγκέντρωσή του από το εκπαιδευτικό αντικείμενο
Τέλος, θα αφεθεί να βοσκήσει "ελεύθερος" δίπλα στον Ιππαγωγό ο οποίος, όμως, θα διατηρήσει την δυνατότητα παραμένοντας σε ετοιμότητα να ελέγξει κάθε επικίνδυνη πρωτοβουλία του πώλου.
Κατόπιν, ο Γεώργιος θα αναλάβει τον επόμενο πώλο επαναλαμβάνοντας την διαδικασία του προηγουμένου.
Ο νέος πώλος, ασφαλώς, αποτελεί έναν διαφορετικό από τον προηγούμενο χαρακτήρα, με την μοναδικότητα που έχει το κάθε πλάσμα.
Ο Γεώργιος θα παρατηρήσει τις χαρακτηροδομικές διαφορές των δύο πώλων και θα λειτουργήσει αναλόγως ώστε στο τέλος της ημερίδος του να έχει βελτιώσει και τους δύο εξίσου.
Κατόπιν, ο Γεώργιος θα προπονηθεί στην Έφιππη Τοξοβολία "μυώντας" σ΄ αυτήν έναν ακόμη νεόλεκτο Ίππο ο οποίος προορίζεται για τις εφιπποτοξοτικές ανάγκες της Ομάδος μας.
Τέλος, ο νεαρός Εφιπποτοξότης δε θα παραλείψει να περιποιηθεί όλους τους Ίππους του Σταύλου με αφοσίωση και επιμέλεια που αξίζουν στους τετράποδους συνεργάτες μας! Ποτέ δεν ολοκληρώνουμε μιαν εκπαιδευτική ημερίδα χωρίς να προσφέρουμε την επιμελέστερη φροντίδα στους Ίππους του Σταύλου μας.
Τότε και μόνον θα δούμε το χαμόγελο της ικανοποιήσεως στο πρόσωπο της Εκπαιδεύτριάς του αλλά και του ιδίου ως τον καλύτερο "επίλογο" μιας πλήρους εκπαιδευτικής ημερίδος.