Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2016

2ο ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ
26η ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2016
Μια Βαγκνερική ...τοξευτική εμπειρία!


     Mε την αναμενόμενη στρατιωτική τάξη και πειθαρχία που προϋποτίθεται κάθε επιτυχούς δραστηριότητος και προαπαιτείται σε κάθε ομαδική δράση των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ», το Σάββατο 26η Νοεμβρίου 2016 στη Κοιλάδα της Ομάδος μας διεξήχθη το, σχεδόν 7ωρο, 2ο Σεμινάριο Παραδοσιακής Τοξοβολίας με επιτευχθ΄λεντα στο ακέραιο τον στόχο του όχι απλώς να μεταφέρει όλες τις απαραίτητες γνώσεις της Ενστικτώδους Τοξοβολίας στα Μέλη μας αλλά, κυρίως, να τα καταστήσει ικανούς Εκπαιδευτές του αντικειμένου.



     Ενώ η αναρχούμενη Ελλάδα τελεί σε πλήρη παράλυση, με τις δομές της όχι απλώς ελευθεριαζόντως αποδομημένες αλλά …σοδομισμένες, η Ομάδα των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» ακολουθώντας τις Αξίες και τις Αρχές της Πλατωνικής «Πολιτείας» επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά ότι το επιτυχές κοινωνικό αποτέλεσμα κρίνεται από τον βαθμό της συλλογικώς πειθαρχημένης συνεπείας έναντι του αντικειμενικού σκοπού και, αυτό, το τεκμηρίωσε και το αποτέλεσμα του λαμπρού, τελευταίου, 2ου Σεμιναρίου Παραδοσιακής Τοξοβολίας!



     Η Ομάδα των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» πλείστα όσα οφείλει στο Στέλεχός της Νικόλαο Καραίσκο (Ακάδημο) ο οποίος, με το υψηλότατο Ήθος και την στρατιωτική συγκρότησή του, υποποστυλώνει, σχεδόν από τη γένεσή της την Ομάδα μας.


     Ο Νικόλαος Καραίσκος (Ακάδημος) πέραν των ικανοτήτων του ως Τοξότη, υπήρξε και Μέλος της Αποστολής της Ομάδος μας στους διεθνείς Αγώνες της Νοτίου Κορέας «W.T.A.F. 2010», στους οποίους διεθνείς Αγώνες οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" κατέκτησαν το Μέγα Βραβείο Τοξευτικής Επιδείξεως.


     Ακόμη μία υποστυλωτική δράση ήταν και η ιδέα του Ακάδημου για τη διοργάνωση αυτού του Σεμιναρίου με την προέκταση του να αποτελέσει σταθμό αναδείξεως Εκπαιδευτών της Παραδοσιακής Τοξοβολίας και όχι, απλώς, ικανών Τοξοτών.



     Έτσι, ο Ακάδημος «σχεδίασε» το περιεχόμενο αυτού του Σεμιναρίου με γνώμονα την θεματική  «χαρτογράφηση» των γνώσεων και ικανοτήτων ενός Εκπαιδευτή και Αρχηγού Βολής, κυρίως όμως, ενός υπευθύνου Ηγέτη ο οποίος καλείται να διαχειρισθεί την ψυχοπνευματική ωφέλεια όχι απλώς Συνασκουμένων αλλά και συναντιληπτόρων βίου.  


     Σημαντική συμβολή στην επιτυχία του Σεμιναρίου αυτού ήταν και η παρουσίαση της βασικής μυητικής διαδικασίας της "Τοξοβολίας εξ' επαφής" από τον Συνασκούμενο Γεώργιο Γαλαζούλα ο οποίος έχει ήδη αφιερώσει πολλές ώρες από τις ελάχιστες ελεύθερες που διαθέτει ως νομικός επιστήμων ώστε να βιώσει αυτό το σημαντικότατο "κεφάλαιο" της τοξευτικής τέχνης και να μπορεί να το μεταλαμπαδεύσει στους Συνασκουμένους μας.


     Ο Συνασκούμενος Γεώργιος Γαλαζούλας με την πνευματική του συγκρότηση αλλά και με την αφιερωματική προσήλωσή του στο τοξευτικό αντικείμενο, αν και νέο Μέλος της Ομάδος μας, κατάφερε να επιτύχει λαμπρή πρόοδο στο, παραπάνω, θεμελιώδες "κεφάλαιο" της Τοξοβολίας στο οποίο επιμένει η Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ".

Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ


     Η δομή του 2ου Σεμιναρίου Παραδοσιακής Τοξοβολίας των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" σχεδιάσθηκε ώστε να καλύπτει ολόκληρο το φάσμα των απαιτήσεων ενός Εκπαιδευτή και ήταν η εξής:


     1. Εισαγωγή στη μυητική διδασκαλία (από τον Ακάδημο). Εδώ παρουσιάσθηκαν οι τεχνικοί κανόνες  της Παραδοσιακής Τοξοβολίας, ώστε όλοι και βάσεις αυτοδιδασκαλίας να έχουμε αλλά και να μπορούμε να μυήσουμε έναν πρωτοείσακτο στη τεχνική της Παραδοσιακής Τοξοβολίας.


          2. Τοξοβολία εξ επαφής. Ο Συνασκούμενος Γεώργιος Γαλαζούλας ανέπτυξε το βασικό στάδιο εισαγωγής στη Παραδοσιακή Τοξοβολία από το οποίο πρέπει και θα περνά κάθε, εφεξής, αρχάριος της Παραδοσιακής Τοξοβολίας ώστε να αποκτά θετική σχέση με την χορδή που επηρεάζει την ευστοχία της τοξεύσεως.


          3. Εκπαίδευση Αρχηγού Βολής. Ο Ακάδημος καθόρισε το πλαίσιο λειτουργίας ενός Αρχηγού Βολής σε μία Προπόνηση Ομάδος  καθώς και τις ενδεδειγμένες ενέργειές του σε κάθε περίπτωση. Αυτό θα βοηθήσει όλους ώστε να μπορούν να ασκήσουν επιτυχώς καθήκοντα Αρχηγού Βολής, με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.


         4. Ομαδική Προπόνηση κατά την οποία εφαρμόσθηκαν όλες οι προηγηθείσες γνώσεις και η οποία υλοποίησε την κυρίως ομαδική Προπόνηση που γίνεται κάθε εβδομάδα.

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ


     Ο Ακάδημος, κατ' αρχήν, με τη λακωνική αλλά περιεκτικότατη "γλώσσα" του εισήγαγε αμέσως τους συμμετέχοντες στο πνεύμα της Παραδοσιακής Τοξοβολίας και των υψηλών απαιτήσεών της, στη μεθοδολογία και την "ετικέτα" της και, κυρίως, στη προσέγγισή της από τη Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ".  


     Σε μία σύντομη εισαγωγή περιέγραψε τον "κορμό" της Παραδοσιακής Τοξοβολίας που συνιστά το παραδοσιακό Τόξο και η χρήση του μαζύ με τα διάφορα βέλη που το συμπληρώνουν.


     O Ακάδημος επέμεινε στη σωστή στάση του Τοξότη και στις παραμέτρους που την καθορίζουν επιδεικνύοντας, παραστατικότατα και ακούραστα κάθε λεπτομέρεια.


     Με έναν ευφυέστατο και καθόλου "δασκαλίστικο" τρόπο φρόντιζε να επιβεβαιώνει ότι το ακροατήριό του προσελάμβανε πλήρως τη διδασκαλία του και παρά την υπεράριθμη συμμετοχή (σχεδόν υπερδιπλάσια της αναμενόμενης) οι σιωπηλώς προσηλωμένοι στη παρουσίασή του, συμμετέχοντες, έδειξαν ότι απορροφούσαν και το παραμικρό "σημείο στίξεως" του λόγου του, όπως απαιτείται σε μία εκπαίδευση μιας πολεμικής Ομάδος όπως οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ".


     Κατά την διάρκεια του εισαγωγικού αυτού μέρους, δόθηκε έμφαση στον τρόπο με τον οποίο αυτό το βασικό περιεχόμενο μπορεί να παρουσιασθεί από έναν Εκπαιδευτή σε έναν πρωτοείσακτο ώστε, με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα ο αρχάριος να ευκολυνθεί στο ξεκίνημά του με ένα ιδανικό γνωστικό "εφαλτήριο" το οποίο θα αναδείξει την "εγγεγραμμένη" δεξιότητα του Ανθρώπου να χειρίζεται το Τόξο ανά τους αιώνες. 


     Η πληρότητα αυτού του πρώτου μέρους ήταν τέτοια, ώστε ο Ακάδημος δεν παρέλειψε να διδάξει και τον τρόπο με τον οποίο εξάγουμε τα βέλη από τον στόχο και τα συγκεντρώνουμε προς αναδιανομή ώστε, με πρώτιστο σημείο αναφοράς την ασφάλεια (και υπάρχουν εν προκειμένω αρκετοί παράγοντες ασφαλείας που επηρεάζουν την εξαγωγή ενός βέλους από τον στόχο)  και δευτερευόντως την ταχύτητα, να μπορούμε, απρόσκοπτα, να προπονούμεθα.


     Εν συνεχεία, ο Συνασκούμενος Γεώργιος Γαλαζούλας ανέλαβε τη "σκυτάλη" αυτής της σεμιναριακής ημερίδος παρουσιάζοντας την "Τοξοβολία εξ' επαφής".


     Επειδή το διδακτικό αντικείμενο του Συνασκουμένου απαιτούσε όχι μόνον αναλυτική παρουσίαση αλλά και βιωματική συμμετοχή όλων των συμμετεχόντων, ευφυέστατα ο Γεώργιος Γαλαζούλας, αφού παρουσίασε εν θέματι την "Τοξοβολία εξ'  επαφής", σχημάτισε τρία "εργαστήρια" υπό τον ίδιο αλλά και τους Συνασκουμένους Μαρίλη Μορισαίου και Θοδωρή Πρινιωτάκη οι οποίοι έχουν εντρυφήσει με επιτυχία στο αντικείμενο ώστε να μπορέσουν όλοι οι παρόντες, στο αδήριτο πλαίσιο του χρόνου την ουσία και σημασία του.


     Πράγματι, η αρχική παρουσίαση της "Τοξοβολίας εξ' επαφής" από τον Συνασκούμενο Γεώργιο Γαλαζούλα ήταν πληρέστατη και ταχύτατη, ακόμη μία απόδειξη της, εν τω βάθει, βιωματικής του κατανοήσεως του αντικειμένου. 


     Η πνευματική συγκρότηση του παρουσιαστή αυτού του τόσο σημαντικού όσο και δυσπρόσιτου ¨κεφαλαίου" της Ενστικτώδους Τοξοβολίας συνέβαλε ώστε οι παρόντες να εισαχθούν εν τάχει στην ουσία του και να εφαρμόσουν αμέσως τις Αρχές του στα τρία διαφορετικά "εργαστήρια" που λειτούργησαν επί αρκετήν ώρα, ώστε όλοι να μπορέσουν να προσλάβουν την απαραίτητη γνώση.


     Η διαδικασία αυτή φάνηκε να ευεργετεί όχι μόνον τους παρόντες εκπαιδευομένους οι οποίοι για πρώτη φορά "διασταυρώθηκαν" σήμερα με την "Τοξοβολία εξ' επαφής" αλλά και τους ήδη δεδιδαγμένους Συνασκουμένους, τον ίδιο τον Γεώργιο Γαλαζούλα και τους αγαπημένους Συνασκουμένους μας Μαρίλη και Θοδωρή οι οποίοι στους χειρισμούς των μαθητών τους είδαν την "αυτών αντανάκλαση" προς εξαγωγή θετικών συμπερασμάτων.


     Με την ανεκτίμητη βοήθεια του Γεωργίου Γαλαζούλα υλοποιείται, πλέον, με τον ιδανικότερο τρόπο το πρόγραμμα διδασκαλίας της "Τοξοβολίας εξ'  επαφής" ώστε να μπορεί, πια, να γίνεται κτήμα όλων των Μελών της Ομάδος μας κατά την μυητική τους διδασκαλία στη Παραδοσιακή Τοξοβολία.  


     Το ολιγόλεπτο διάλειμμα που ακολούθησε αφιερώθηκε από όλους σε ένα σύντομο προάριστον, διότι, ως φάνηκε, η άριστη "χημεία" της διοργανώσεως σε ένα φυσικό τοπίο συνωδά τη πνευματική αλλά και σωματική προσπαθεία, ανοίγει δραματικά την όρεξη.


     Άλλωστε, παρά την απόσταση εκ του κέντρου και τις δυσμενέστατες για την ημέρα, μετεωρολογικές προβλέψεις, η μαζική προσέλευση υπερδιπλασίων των αναμενομένων προσελθόντων (η αρχική πρόβλεψη δεν υπελόγιζε σε πλέον των δέκα συμμετοχών) απέδειξε ότι η Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" στελεχώνεται από Μέλη υψηλότατης συνειδήσεως για την αποστολή της.


      Το πολύ σημαντικό "κεφάλαιο" της Αρχηγίας Βολής, ακολούθησε αμέσως μετά το σύντομο διάλειμμα.


     Είναι γνωστό ότι μία ασφαλής και ωφέλιμη Προπόνηση εξαρτάται κυρίως από τις ικανότητες του Αρχηγού Βολής να την διευθύνει και, αυτές ακριβώς οι ικανότητες και τα καθήκοντα ενός Αρχηγού Βολής σε μία Προπόνηση με απαιτήσεις όπως αυτές των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" διελάμβανε το τρίτο κατά σειρά μέρος αυτού του Σεμιναρίου το οποίο και πάλι ανέλαβε να παρουσιάσει, με τη γνωστή μεθοδικότητά του, ο αγαπημένος μας Ακάδημος.


     Η διεισδυτική παρουσίαση του θέματος από τον Ακάδημο είχε ως αποτέλεσμα να το κατανοήσουν οι παριστάμενοι και, κυρίως, όσα από τα Μέλη μας δεν έχουν την σχετική εμπειρία.


     Ο καλός "σχεδιασμός" της διαδραστικής συμμετοχής από τον παρουσιαστή, βοήθησε όλους ώστε σε σύντομο χρόνο να αντιληφθούν το πόσο σημαντικός είναι ο Αρχηγός Βολής για την επιτυχή εκπαίδευση της Ομάδος κατά την διάρκεια των ομαδικών Προπονήσεών της.


     Το τελευταίο, "πανηγυρικό" θα λέγαμε, μέρος αυτού του Σεμιναρίου ήταν η υλοποίηση του περιεχομένου του στην ομαδική εβδομαδιαία Προπόνηση της Ομάδος μας την οποία διηύθυνε και πάλι ο Ακάδημος, αρχίζοντας με την καθιερωμένη προθέρμανση.


     Χάρη στη προνοητικότητα του Ακάδημου, οι Συνασκούμενοι εξετέλεσαν επιτυχέστατα μία από τις ασκήσεις του προγράμματος "Kassai" που είναι βασική για την ανάπτυξη της κιναισθησίας του Τοξότη.


      Κατόπιν ακολούθησαν αρκετές κινητικές ασκήσεις από το κλασικό ασκησιολόγιο της Ομάδος μας.


     Και αυτή η Προπόνηση χαρακτηρίσθηκε από τη "γεωμετρημένη" και ισορροπημένη δομή των Προπονήσεων των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" με την μαζική τελικήν ευστοχία αλλά και την ενίσχυση της "χημείας" των Μελών μας, απαραίτητων στοιχείων της ομαδικής δυναμικής μας.


     Το σχεδιαστικό και εκτελεστικό επιτελείο αυτού του 2ου Σεμιναρίου Παραδοσιακής Τοξοβολίας που διεξήχθη με λαμπρήν επιτυχία, ευχαριστεί τα προσελθόντα Μέλη μας για την ενεργή παρακολούθηση των εργασιών του διατηρώντας τη δέουσα πειθαρχία και αυτοσυγκέντρωση που απαιτεί η πρόσληψη αυτών των σύνθετων και ζωτικών γνώσεων σχετικών με την Ενστικτώδη Τοξοβολία.


     Ο οργανωτής του Σεμιναρίου Νικόλαος Καραίσκος (Ακάδημος), οι δύο βασικοί παρουσιαστές της, ο ίδιος και ο Συνασκούμενος Γεώργιος Γαλαζούλας, ο αναπληρωτής Αρχηγός Ομάδος Μηνάς Τσομπανιάν και ο Ιδρυτής της Ομάδος θεώρησαν ομοφώνως ότι αυτή ήταν η πλέον επιτυχής εκπαιδευτική διοργάνωση των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" για την οποία θα πρέπει να είμεθα υπερήφανοι που την προσφέραμε στα Μέλη μας και την οποία θα πρέπει να ξαναπροσφέρουμε εν ευθέτω χρόνω σε επανάληψη λόγω της σημαντικότητος των περιεχομένων της. 


      Πράγματι, αυτό το Σεμινάριο με την πολύωρη ..."Βαγκνερική Τετραλογία" του κατέδειξε το διακεκριμένο εκπαιδευτικό επίπεδο της μοναδικής Ομάδος Έφιππης Τοξοβολίας της οποίας η υψηλή οργανωτικότητα ανεγνωρίσθη ως παγκοσμίως κορυφαία με ειδικό Α' Βραβείο στους διεθνείς αγώνες Quinghai [Κίνας] 2012. 


     Η Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" προάσσει την αναγκαιότητα της εκπαιδευτικής προαγωγής των Μελών της και προς αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσουν να προσβλέπουν οι μελλοντικοί σχεδιασμοί της.



ΠΛΗΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΛΕΥΚΩΜΑ ΕΔΩ


Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016

ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Μουμιοποιημένο λείψανο σε προθήκη του Μουσείου.

Tῷ οὖν τόξῳ ὄνομα βίος, ἔργον δὲ θάνατος
[Του τόξου το όνομα είναι ζωή, αλλά το έργο θάνατος.
Ἡράκλειτος: Ἡ Ἁρμονία τῶν Ἀντιθέτων 30. (48)]

     Ο παιδαγωγικός χαρακτήρας ο οποίος πρέπει να αποτελεί λειτουργικό πρόταγμα μιας Ομάδος Πολεμικών Τεχνών όπως οι ΄"ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ", επιτάσσει την, εκ μέρους των ζώντων, υπέρβαση του δέους του θανάτου και την αναθεώρηση της σχέσεως αυτών με το "επέκεινα άγνωστο".


     Αν και βαθύτερη διείσδυση στο "κεφάλαιο" του θανάτου ενδείκνυται στους "ειδικούς', εντούτοις, κάθε πλάσμα υποκείμενο στο θάνατο θα πρέπει να είναι εξοικειωμένο προς το αναπόφευκτο αυτό φαινόμενο το οποίο, αν και παραμένει επιστημονικώς αμφιλεγόμενο, σηματοδοτεί την, επίσης αμφιλεγόμενη, ζωή.

Η μουσειακή αίθουσα της οποίας το μέγεθος προκαλεί περίσκεψη...

     Στο πλαίσιο αυτής της βασικής παιδαγωγικής παραμέτρου και έχοντες κατά νου το ρητό της Ομάδος μας "Tῷ οὖν τόξῳ ὄνομα βίος, ἔργον δὲ θάνατος" προγραμματίσαμε μία ειδική ξενάγηση στο Εγκληματολογικό Μουσείο της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών την Πέμπτη, 24η Νοεμβρίου 2016 και τα Μέλη μας είχαν μιαν ακόμη διδακτική ευκαιρία για την επισκόπηση του θανάτου από εγκληματολογική έποψη.

Απότμημα του εναπομένοντος οπλισμού της αρχικής συλλογής.

     Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" με τον φυσιοκεντρικό προσανατολισμό μας, διαχειριζόμενοι με τα Τόξα και την πολεμική παιδεία μας μέρος του "κεφαλαίου" του θανάτου θα πρέπει να παραμένουμε εξοικειωμένοι με αυτόν ώστε να εκτιμούμε τη ζωή και η συγκεκριμένη ξενάγησή μας στο Eγκληματολογικό Μουσείο αυτόν ακριβώς τον σκοπό είχε.  

Χέρι ηλεκτροπλήκτου.

     Το συγκεκριμένο Μουσείο το οποίο δεν είναι επισκέψιμο για το Κοινό όπως τα λοιπά Μουσεία, είχε την ευκαιρία να το επισκεφθεί ο Ιδρυτής της Ομάδος των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» (ως ακροατής-μαθητής του Καθηγητή Δ. Αντ. Καψάσκη)  στην προηγούμενη εγκατάστασή του, όταν η Ιατροδικαστική Υπηρεσία είχε την έδρα της (και την ευθύνη του Μουσείου) στον νυν κτήριο «Κωστή Παλαμά» (Ακαδημίας και Μασσαλίας) όπου σήμερα στεγάζεται το, μετασκευασμένο, Πολιτιστικό Κέντρο. Εν συγκρίσει προς τις συλλογές εκείνου του προγενεστέρου (περίοδος Στρατιωτικής Διακυβερνήσεως) μουσειακού χώρου το σημερινό Εγκληματολογικό Μουσείο εμφανίζεται θλιβερώς αποδυναμωμένο με εκθέματα αισθητώς ολιγότερα, κακή προβολή και ανύπαρκτη μουσειολογική «αντίληψη», παρά ταύτα  και η προσληφθείσα ειδική πληροφόρηση ήταν σημαντική και η ξενάγησή μας ήταν επαρκής, λόγοι για τους οποίους ευχαριστούμε την Διεύθυνσή του. 


Ο Καθηγητής και Ολυμπιονίκης Ιωάννης Γεωργιάδης
Ιδρυτής του Εγκληματολογικού Μουσείου

     Συστηματικός συλλέκτης πειστηρίων εγκλημάτων αλλά και Ολυμπιονίκης σπαθιστής ο Ιδρυτής του Μουσείου, Καθηγητής, Ιωάννης Γεωργιάδης δεν άφησε πίσω του, απλώς, ένα λαμπρό επιστημονικό έργο και ένα θεμελιώδες (δίτομο) σύγγραμμα Ιατροδικαστικής επί του οποίου βασίσθηκε η ελληνική ιατροδικαστική επιστήμη επί πολλές δεκαετίες, αλλά μερίμνησε και για την οργάνωση του κυρίως σώματος της εγκληματολογικής συλλογής καταλείπων, μάλιστα και τα προσωπικά του ξίφη ως αθλητού της Οπλομαχίας.


Το αφτί και το χέρι του παρανοϊκού δολοφόνου του Βασιλέως Γεωργίου Α'
Αλεξάνδρου Σχινά

     Στο παλαιό αμφιθέατρο του Ανατομείου της οδού Μασσαλίας, ακούγεται ακόμη η φωνή του αειμνήστου Καθηγητή Δ. Αντ. Καψάσκη να επικαλείται τον προκάτοχό του Καθηγητή Ιωάννη Γεωργιάδη στις παραδόσεις του, αλλά, δυστυχώς, στο σημερινό Εγκληματολογικό Μουσείο ούτε το εύρος των παλαιών συλλογών του "ακούγεται" ούτε και η ιστορική "διαδρομή" της ελληνικής Εγκληματολογίας, όπως θα ανέμενε ο επισκέπτης. 


Συντηρούμενα, σφαγέν νεογνό και κεφαλή σφαγιασθέντος.

     Είναι επαισθητή η απουσία νεωτέρων προσκτημάτων κάτι που θα αποτελούσε εύλογη προσδοκία με τα όσα ο χρόνος "επισυνάπτει" σε μία ανελισσόμενη επιστήμη όπως η Εγκληματολογία, όμως η στασιμότητα -αν μη η ...υπέλιξη- αυτής της τόσο σημαντικής συλλογής αφήνει στον επισκέπτη της μία πικρή γεύση, πικρότερη ίσως και από τη γεύση των δηλητηριωδών μυκήτων που εκτίθενται σε μία προθήκη της...


Λαιμητόμος Ωθωναίας περιόδου

     κ στόματος κόρακος δεν αναμένεται κελαηδισμός" και εκ του παρόντος παρακμιακού κράτους ανελληνίστων και αγραμματίστων κομματόσκυλων δεν αναμένεται η θεραπεία των επιστημών και του Πολιτισμού, όμως, ας ελπίσουμε ότι στο μέλλον οι νέες γενεές των Ελλήνων, με αφοσίωση στο πολιτισμικό καθήκον θα μεριμνήσουν κ α ι  για ένα Εγκληματολογικό Μουσείο αντάξιο της σοβαρότητος μιας επιστήμης η οποία διακονεί την ίδια την ευνομούμενη κοινωνική ζωή.