Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

ΟΙ
"ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ"
ΣΕ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ


     Μπορεί "οι καιροί" να είναι αντίξοοι και πολλοί να θεωρούν ότι η έγνοια της οπτικοποιήσεως της Ιστορίας είναι πολύ δευτερεύουσα εκεί που τα στομάχια αφουγκράζονται την ...εκκωφαντική κενότητά τους, όμως, φαίνεται ότι πολλά σοβαρά κι όμορφα "σαλεύουν" μέσα σ΄ ετούτη τη ναδιρική "στιγμή"... Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ιεραπέτρας, ένας θεσμός που ξεπερνά κατά πολύ τον τόπο στον οποίο οργανώνεται, θα αναδείξει μία πτυχή αρχαίας Ελληνικής ιστορίας με ένα ντοκιμαντέρ στο οποίο κλήθηκε να συμμετάσχει και η Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ".


     υχή" του Διεθνούς Φεστιβάλ Ιεραπέτρας το οποίο τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, η δημοσιογράφος και σκηνοθέτις κ. Ελένη Βλάσση, απεφάσισε φέτος να συμμετάσχει εκτός συναγωνισμού με ένα δημιούργημά της που βασίστηκε στο σενάριο ενός ρέκτη της Ιστορίας, του κ. Δημήτρη Πλευράκη με θέμα το ναύαρχο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Νέαρχο.

Η καλλιτεχνική Διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Ιεραπέτρας
και παραγωγός του ντοκιμαντερ
κ. Ελένη Βλάσση

     Με μία ευγενική πρόσκλησή της προς τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" η κ. Ελένη Βλάσση πυροδότησε τον ενθουσιασμό της Ομάδος μας η οποία προσέφερε τον καλύτερο εαυτό της στις προβλεπόμενες σκηνές Έφιππης Τοξοβολίας, Παραδοσιακής Τοξοβολίας, αλλά και πολεμικών σκηνών της αρχαιότητος.


     Το ντοκιμαντέρ αυτό βρίσκει σημαντική υποστήριξη από τη Δημοτική Αρχή Οροπεδίου Λασηθίου (Κρήτης) και τα γυρίσματα θα συνεχισθούν στο Δικταίον Άντρο προς υπογράμμιση και της μυθικής καταγωγής του Διός.



     Εκείνο, όμως, που πολύ περισσότερο πυροδότησε τον ενθουσιασμό μας είναι το ενδιαφέρον του σημερινού Υπουργείου Πολιτισμού να "αγκαλιάσει" με την επίσημη αιγίδα του παρόμοιες πρωτοβουλίες που προάγουν, πράγματι, τον Ελληνικό Πολιτισμό, την Ελληνική Ιστορία αλλά και την Πολεμική Αρετή των Ελλήνων στο σύγχρονο (και όχι πάντοτε ...φιλικό) Κόσμο! Ομολογουμένως, αυτό για μας ήταν έκπληξη και, ασφαλώς, μας βρίσκει ένθερμους αρωγούς! Όσο για το Πανεπιστήμιο Κρήτης, πάντα το είχαμε σε ιδιαίτερη εκτίμηση ανατρέχοντας συχνά στις ψηφιοποιημένες ιστορικές εκδόσεις του για να αντλήσουμε στοιχεία σχετικά των προσπαθειών μας, λόγος για τον οποίο του είμαστε ευγνώμονες.


     Ο Ιδρυτής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" υπό την ιδιότητα του επιστημονικού συμβούλου αυτού του ντοκιμαντέρ, συνέταξε και κατέθεσε γραπτή μελέτη για την ιστορικήν ακρίβεια των ενδυμασιών, εξαρτύσεων και παρελκομένων, ώστε η "εικόνα" των πλάνων να ευθυγραμμίζεται με την ιστορικήν αλήθεια και πειστικότητα.


     Ομολογουμένως, σε ένα σενάριο το οποίο εμπλέκει έφιππη και πεζή τοξευτική δράση καθώς και καθημερινά στιγμιότυπα περισσοτέρων του ενός λαού οι ενδυματολογικές και λοιπές επιλογές θα πρέπει να είναι όχι μόνον ιστορικώς ακριβείς αλλά και πολυποίκιλες ώστε, χωρίς να παρακάμπτεται ούτε κατά κεραία η ιστορική ακρίβεια, να αποφεύγεται ο εικαστικός "κορεσμός" των πλάνων με κουραστικές επαναλήψεις, ομοιομορφίες και ομοιοχρωμίες.


     Γι αυτόν τον σκοπό ο πονήσας την μελέτη, επιστημονικός σύμβουλος, κατέφυγε στον κορυφαίο μελετητή Hermann Weiss και στο μνημειακό έργο του "Geschichte der Tracht und des Geräths der Völker des Altherthums" (Στουτγάρδη, 1881) ενώ, παραλλήλως ανεσύρθη από την Βιβλιοθήκη της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" και το πολύτομο έργο του Giulio Ferrario "Il costume antico e moderno o storia del governo, della milizia, della religione, delle arti scienze ed usanze di tutti i popoli antichi e moderni" (Firenze, 1825 κλπ).


     Βεβαίως, δεν παρελείφθη και η καταφυγή στις δύο πληρέστατες μελέτες του κορυφαίου ερευνητή "λευκού" οπλισμού στην ελλάδα κ. Δημήτρη Α. Νικολακόπουλου του οποίου οι, επί 40ετία, ακριβείς ανακατασκευές κοσμούν το Πολεμικό Μουσείο Αθηνών αλλά και το ιδιωτικό Μουσείο που διατηρεί ο σεμνός, αυτός, ερευνητής ο οποίος, μακράν της δημοσιότητος αναπαράγει την Ιστορία των Λευκών Όπλων. 


     Ο ερευνητής, συγγραφεύς, δωρητής του Πολεμικού Μουσείου Αθηνών, αλλά και φίλος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ( στο βιβλίο του χαρακτηρίζει την Ομάδα μας ως "αιχμή του δόρατος της Ελληνικής Τοξοβολίας") κ. Δημήτρης Α. Νικολακόπουλος, πραγματικά με τις δημοσιευμένες μελέτες του, όπως και με τις πλέον των 600 ανακατασκευές του, επιλύει δαιδαλώδη προβλήματα σε αντίστοιχες περιπτώσεις κατανοήσεως των Λευκών Όπλων πολλών γεωγραφικών περιοχών και ιστορικών περιόδων, κάτι για το οποίο τον ευγνωμονούμε!


     Σε ότι αφορά στην ακρίβεια των χρώσεων, κατά την ως άνω σπουδή, ελήφθη υπ΄ όψη ο κατάλογος-μελέτη της εκθέσεως του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου "Πολύχρωμοι Θεοί" η οποία διοργανώθηκε το 2007, σε συνεργασία με την Γλυπτοθήκη του Μονάχου και το Ινστιτούτο "Goethe" Αθηνών.


     Με αυτά, λοιπόν, τα εχέγγυα ιστορικής ακριβείας, ο Αρχηγός της Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Αρπάλυκος ξεκίνησε την ραφή των ενδυμασιών αλλά και την κατασκευή παρελκομένων ώστε η ιστορική πραγματικότητα να αποδοθεί με ακρίβεια προ της κάμερας.


     Τα "δημιουργήματα" του Αρχηγού των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", ...υπεγράφησαν με μία σχεδιαστική αλλά και χρωματική τελειότητα που θα ζήλευε και η ...Cinecita και ο πολυτάλαντος Αρπάλυκος τη φορά αυτή είχε να αντιμετωπίσει την πρόκληση της ποιότητος, του όγκου αλλά και του περιορισμένου χρόνου  διότι το εγχείρημα σοβαρό, με μεγάλη συμμετοχή 25 "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" και 4 Ίππων και ο χρόνος μόλις 15 ημερών (!) αλλά ο Αρχηγός για άλλη μια φορά έδωσε recital επιτυχίας έργου!'


     Kαι όσοι ζούμε καθημερινώς τον Αρπάλυκο γνωρίζοντας ότι ο Αρχηγός μας συνδυάζει τον ...μόδιστρο, τον ...μάγειρα και τον ...σιδηρουργό, ταυτοχρόνως, με τον γενναίο Πολεμιστή, τόσο επιβεβαιώνεται ότι η διδασκαλία της Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" είναι απολύτως ισορροπιστική για τη καθημερινότητα ενός υγιούς και δημιουργικού βίου! 


     ειστικότερα" της ...πειθούς, μέχρι και στη τελευταία τους λεπτομέρεια, τα "δημιουργήματα" του Αρπάλυκου δοκιμάσθηκαν στη πρώτη συγκέντρωση των συντελεστών του ντοκιμαντέρ στη Κοιλάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" που έγινε το Σάββατο 23η Μαίου 2015, υπό την παρουσία της παραγωγού και σκηνοθέτιδος κ. Ελένη Βλάσση.


     Tα Μέλη των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" παρήλασαν, πεζή αυτή τη φορά, στη καλπαστική ευθεία δίνοντας στο φωτογραφικό "σημειωματάριο" του εικονολήπτη την πρώτη αίσθηση.


     Τα δοκιμαστικά πλάνα-διελεύσεις των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" μπροστά από τον φακό του εικονολήπτη κατέγραψαν μία πολύ πειστική αλλά και αισθητική "εικόνα" ιστορικής αληθοφανείας χωρίς καμία "φλυαρία" ή εσφαλμένο αναχρονισμό.


     Ο επιστημονικός σύμβουλος καταθέτοντας την αρχαιολογικώς τεκμηριωμένη πρότασή του είχε ακριβώς αυτό κατά νου: την αποφυγή κάθε ιστοριοφανούς εξάρσεως που "καίει" όχι μόνον ...πλάνα αλλά και την αλήθεια του χρόνου μέσα στην αιωνιότητα.


     Και όλοι οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" οι οποίοι τούτη τη μέρα υπεβλήθησαν στην "ανάκριση" της "πρώτης αναγνώσεως" του εικονολήπτη, κατάφεραν να σταθούν έως και ...μνημειακοί μπροστά στον "απογυμνωτικό" φακό του.


     Μαζύ μας και ο Έφορος της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ", γνωστός ηθοποιός και σκηνοθέτης του θεάτρου, κινηματογράφου και τηλεοράσεως, Γιάννης Δρίτσας ο οποίος μας προσφέρει την ελληνικότατη μορφή του έφιππος και τοξοφόρος στο υπό προετοιμασία ντοκιμαντέρ!


     Η αλήθεια είναι ότι δουλεύοντας με μία σκηνοθέτιδα τεραστίας εμπειρίας όπως η κ. Ελένη Βλάσση δε μπορεί παρά να ευθυγραμμιστείς με τις υψηλές απαιτήσεις της συμμεριζόμενος τη προσδοκία της για ένα άριστο αποτέλεσμα.


     Δύστοκες μέρες που πεισμώνουν "όσους ζωντανούς" ώστε, χωρίς μεμψιμοιρίες, οι πιονιέροι του Πολιτισμού να συνεχίζουν το έργο τους... Και, καθείς, με ό,τι το "περίσσευμα καρδιάς" μπορεί να χαρίσει, έχει χρέος να πορευτεί στο δρόμο του προνοιασμού ενός καλύτερου "αύριο" για τους ...επερχομένους! 


H ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Η ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΡΕΤΗ
ΚΑΙ
ΕΥΣΕΒΕΙΑ

     Ο στρατηγός Νέαρχος ο οποίος κατάγεται από την περιοχή της ανατολικής Κρήτης ανεβαίνει για προσκύνημα στον Ιερό τόπο γέννησης του Δία, αρχικά όταν ήταν παιδί μαζί με τον Πατέρα του Ανδρότιμο, προσωπικό φίλο του Φιλίππου ο οποίος είχε μεταναστεύσει στην Αμφίπολη περί το 344 π.χ.χ. Στην διαδρομή συναντούν και άλλους προσκυνητές, που κρατούν προσφορές για τον Δία, από όλα τα μέρη της Ελλάδος και της Μεσογείου .

     Όταν είναι πια νέος ο Νέαρχος, μαζί με τον φίλο του Μ. Αλέξανδρο ανεβαίνει για δεύτερη φορά στο Ιερό Σπήλαιο και κρατώντας προσφορές από την Μακεδονία, τις εναποθέτουν στις κοιλότητες των σταλαγμιτών και σταλακτιτών της ιερής λίμνης, με την βοήθεια των ιερέων του Δία.

     Στην εκστρατεία του Μ. Αλέξανδρου, ο Νέαρχος συμμετέχει ως αρχηγός του σώματος των Κρητών τοξοτών του Μακεδονικού στρατού και αργότερα ως ναύαρχος του στόλου.

     Μετά από ταλαιπωρία και κινδύνους ως πρώτος εξερευνητής του Ινδικού Ωκεανού συναντιέται με τον υπόλοιπο στρατό στην έρημο της κάτω Περσίας, αποφασίζοντας να προσφέρουν ένα ομοίωμα αναθηματικής ασπίδας, για την σωτηρία τους, εφόσον και ο στρατός και ο στόλος είχαν θετική κατάληξη του θαλάσσιου ταξιδιού και επιτυχή διάβαση από την έρημο της Γεδρωσίας. Οι Κρήτες ανταμείβονται με την ίδρυση της Κρητοπόλεως και o Νέαρχος παντρεύεται με την κόρη της Περσίδας γυναίκας του Μ. Αλέξανδρου.

     Ο Νέαρχος μετά τον θάνατο του φίλου του Μ. Αλέξανδρου, εμπλέκεται στους πολέμους των διαδόχων, και πολύ αργότερα ως ώριμος άνδρας, εκπληρώνει το τάμα και πηγαίνει για τρίτη και τελευταία φορά στο Ιερό Σπήλαιο του Δία , αφήνοντας το αφιέρωμα στις πτυχές ενός σταλακτίτη.

Σάββατο 30 Μαΐου 2015


ΚΑΙ ΟΙ ΚΡΙΝΟΝΤΕΣ ...ΚΡΙΘΗΣΟΝΤΑΙ


     Με την ιδιαίτερη προπονητική προετοιμασία των Μελών μας που θα μετάσχουν στους προσεχείς Διεθνείς Αγώνες του San Marino ξεκίνησε και η σημερινή προπονητική μας ημερίδα.


     Το κυρίως "σώμα" της Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" πήρε τη "σκυτάλη" με τη καθιερωμένη και απαρέγκλιτη προθέρμανση.


     Η μαζική προσέλευση και πάλι έθεσε το πρόβλημα του ομαδικού μας "Lebensraum" αλλά η γεωμετρημένη, πια, αντίληψη του Αρχηγού μας ο οποίος, σήμερα, ήταν και Αρχηγός Βολής, έλυσε κάθε πρόβλημα.


     Η σημερινή ομαδική μας Προπόνηση είχε ως αντικείμενο την τόξευση και κριτική όλων προς όλους. Τα κριτικά σχόλια υπήρξαν "οδηγός" για την επανάληψη υπό βελτίωση των τοξεύσεων και ο προσεκτικός παρατηρητής διεπίστωσε, πράγματι, αυτή την αισθητή βελτίωση της ευστοχίας όλων στη τελευταία βολή.


     Ιδιαίτερη πρόοδο παρατηρήσαμε σήμερα και στα μαθήματα Ιππικής και Έφιππης Τοξοβολίας τα οποία διεξήχθησαν υπό τη διδασκαλία της Εκπαιδευτρίας μας Χαράς Πολυζοπούλου.


     Οι μαθητές και μαθήτριές της δείχνουν ότι προοδεύουν αλματωδώς με πλήρη αυτοσυγκέντρωση, σιωπή και αυτοπειθαρχία αγγίζοντας ήδη από τα πρώτα τους μαθήματα ένα υψηλό επίπεδο μαθητών με αυξημένες προσδοκίες επιτυχίας.


     εί θεός γεωμετρεί" τιτλοφορούσαμε μία προηγούμενη ανάρτηση και, πράγματι, η "γεωμετρία" της αυτοπειθαρχίας όταν δε ...τετραγωνίζει τον κύκλο, σίγουρα, ...κυκλώνει το τετράγωνο!










Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΙΤΣΑΣ ΜΑΣ ΜΙΛΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΙΠΠΗ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ



     Στα ελάχιστα διαλείμματα των επαγγελματικών υποχρεώσεών του ο ηθοποιός, "ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ" και συνιδρυτικό Μέλος της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ"  Γιάννης Δρίτσας, βρίσκει χρόνο να προπονείται μαζύ μας αλλά και να μιλά για την Έφιππη Τοξοβολία. 


     Πατέρας ο ίδιος δύο μικρών παιδιών με εξαιρετικό ταλέντο στη Τοξοβολία, δε θα μπορούσε να μην απαντήσει στις ερωτήσεις ενός portal για παιδιά και να τι είπε σχετικά με τη Πολεμική Τέχνη μας:

– Μάθαμε και πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε ότι είστε συνιδρυτής και Μόνιμο Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρίας! Τι ακριβώς άθλημα είναι αυτό; Απευθύνεται και σε μικρά παιδιά; Πώς ασχοληθήκατε εσείς με αυτό το σπορ;

"Η έφιππη τοξοβολία είναι ένα άθλημα που γυμνάζει και ψυχαγωγεί τον αθλούμενο! είναι η τόξευση πάνω στη ράχη του αλόγου! Μια αγαστή συνεργασία με άλλον ένα ζωντανό οργανισμό….όπου η λειτουργιά του τόξου, προκειμένου να βρει το στόχο χρειάζεται την απόλυτη συνεργασία αναβάτη και ίππου! Απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και αποτελεί μια μοναδική εμπειρία!"


Κυριακή 24 Μαΐου 2015

ΖΩΗΡΑ "ΧΡΩΜΑΤΑ" ΣΤΗ "ΠΑΛΕΤΑ"
ΤΩΝ
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"


     Η συμμετοχή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"  σε ένα σημαντικό ντοκιμαντέρ διεθνούς προβολής και η προδικασία της απαραίτητης προδικαστικής εικονοληψίας για την αποτίμηση του "γραψίματος" στο φακό προσώπων και ενδυμασιών, έφεραν πολλά ζωηρά και πανέμορφα χρώματα στη "παλέτα" της Κοιλάδος μας το τελευταίο Σάββατο, 23η Μαίου 2015. 


     Η νέα δημιουργία της σκηνοθέτιδος κ. Ελένης Βλάσση με θέμα από την αρχαία Ελληνική ιστορία και η ευγενής πρόσκλησή της στην Ομάδα μας να συμμετάσχει, το τελευταίο Σάββατο παραμέρισαν το κλασικό μαύρο "χρώμα" των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" ομορφαίνοντάς το ακόμη περισσότερο με το κόκκινο των αρχαίων χιτωνίσκων τους οποίους δημιούργησε ο Αρχηγός της Ομάδος μας προς κάλυψη των αναγκών του γυρίσματος.


     Με πολύ κέφι και αφιέρωση στην επιτυχία μιας ακριβούς ιστορήσεως, είκοσι πέντε Μέλη των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" θα προσφέρουν εαυτούς στο επιτυχές αποτέλεσμα των προσδοκιών μιας απαιτητικής σκηνοθέτιδος που πιστώνεται μέχρι σήμερα με εξαιρετικές παραγωγές και με την καλλιτεχνική διεύθυνση ενός Φεστιβάλ υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και του Πανεπιστημίου Κρήτης. 


     Οι έφιππες παρουσίες με αρχαϊκές ενδυμασίες των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" σε συνάρτηση με την πιστότητα της φυσικής Ιππικής που αποτελεί το θεμέλιο της Εκπαιδεύσεώς μας, "ήρθαν κι έδεσαν" σε ένα ρεαλιστικότατο αποτέλσμα μέχρι σημείου να αναπτύσσεται μια αίσθηση, σε όλους μας, αρχαίου Ιππευτηρίου.


     Έλληνες, Σκύθες, Πέρσες σε μιαν "παρέλαση" ιστορικού docudrama θα ξεκινήσουν, αρχές Αυγούστου, τη διεθνή τους "ανάβαση" για να φωτίσουν μια σημαντική "πτυχή" Ελληνικού παρελθόντος με επίκεντρο την ανάδειξη του μυθικού γενέθλιου τόπου του Διός, το Δικταίο Άντρο της πανέμορφης Κρήτης μας.


     Υπό την επίβλεψη της κ. Ελένης Βλάσση όλα, τούτη τη μέρα απέπνεαν χαρά, χρώμα, συνεργασία και, βεβαίως, για όλα τα Μέλη των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" που μετέχουν στο γύρισμα, ακόμη μια νέα εκπαιδευτική εμπειρία, πολύ σημαντική, αφού κατά την διάρκεια αυτών των γυρισμάτων όλοι αναπτύσσουν εφιπποτοξοτικές δεξιότητες υψηλών απαιτήσεων για την αρτιότητα αναπαραστάσεως των σκηνών μαχών που περιέχει το συναρπαστικό σενάριο "δια χειρός" Δημητρίου Πλευράκη.


     Εναρμονισμένοι απολύτως με την διδασκαλία του αρχαίου Ξενοφώντος που ακολουθείται στη Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" προσεγγίσαμε ακόμη περισσότερο την αυθεντική "εικόνα" του Ιππευτηρίου της κλασικής εποχής με κορυφαία μορφή ελληνικού "προφίλ" το γνωστό ηθοποιό και σκηνοθέτη του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεοράσεως Γιάννη Δρίτσα (και Εφόρου της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ") να βελτιώνει το "κάθισμά" του επάνω στο Ποσειδώνα μας υπό την διδασκαλία του Αρπάλυκου.


     Σήμερα τα μαθήματα του Ιππευτηρίου διεξήχθησαν μέσα στο πλαίσιο του χρόνου που μας επέτρεψε ο υπόλοιπος "φόρτος" της ημέρας, με έμφαση στην εμπέδωση της αφοβίας των Ίππων αλλά και της "στρογγυλής κινήσεως" των μαθητών μας. Δύο καταστάσεις που θα μας χρειασθούν εν όψει των γυρισμάτων του ντοκιμαντέρ που προετοιμάζουμε.


     Ο Αρπάλυκος έδωσε ακόμη ένα ρεσιτάλ γόνιμης διδασκαλίας ώστε να προετοιμάσει άριστα Ίππους και μαθητές υπό τις αυστηρότερες προϋποθέσεις, όπως συνηθίζει πάντοτε.


     Και παρά το βεβαρυμένο εργασιακό πρόγραμμα, ο Αρχηγός με έναν από τους μαθητές του βρήκαν την ευκαιρία να εργασθούν και σε γειτονικό "αδελφό" Σταύλο στον οποίο ένας ...επιβήτορας και η τετράποδη παρέα του χρειάζονταν την ανθρώπινη ..."παρουσία".


     Στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" θεωρούμε ότι πρέπει να βρισκόμαστε παντού όπου μπορούμε να διδαχθούμε από τον Ίππο και να τον συμφιλιώσουμε με τον Άνθρωπο.


     Αυτή την ...οργασμικότατη, εργασιακώς, ημέρα που για όλους μας άρχισε νωρίς το πρωί και ολοκληρώθηκε νωρίς το ...βράδυ, δεν είχαμε να αντιμετωπίσουμε, μόνον, τις "εικαστικές" προετοιμασίες του γυρίσματος του ιστορικού ντοκιμαντέρ αλλά και τις οργανωτικές προετοιμασίες του μεγάλου Σεμιναρίου του Σαμάνου Δασκάλου Hakan Haslaman τον οποίο μετακαλεί στην Κοιλάδα η Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" αυτό το καλοκαίρι.


     Όχι μόνον για μας αλλά για ολόκληρο τον δυτικό εσωτερισμό, αυτό το Σεμινάριο θα ανοίξει "ορίζοντες" πρακτικού προβληματισμού με την επίκληση της συνδρομής ψυχοπνευματικών δυνάμεων, αναξιοποίητων, μέχρι τώρα, από τους "δυτικούς" στην ευμενή έκβαση κάθε μάχης. Γι αυτό, στόχος μας είναι η καλύτερη παρουσίαση στο Κοινό του περιεχομένου αυτού του Σεμιναρίου και, πάντοτε, δωρεάν, όπως απαιτεί η διδασκαλία κάθε Πολεμικής Τέχνης κάτι στο οποίο επιμένουν οι 'ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ".


     Σήμερα, λοιπόν, η ομάδα εργασίας για την προετοιμασία του Σεμιναρίου "ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΣΑΜΑΝΟΥ" είχε τη πρώτη της επιτόπια συνεργασία για την διευθέτηση των πρώτων οργανωτικών ζητημάτων. Μέσα στην όλη βεβαρυμένη ημερήσια "ατζέντα" των δραστηριοτήτων μας και αυτή η συνεργασία απεδείχθη γόνιμη με τις ωραίες ιδέες που κατέθεσαν όλα τα Μέλη της ομάδος εργασίας αυτής της μεγάλης διοργανώσεως.


     Αλλά, βεβαίως, η ημέρα αυτή δεν τελειώνει εδώ! Σήμερα προπονήθηκαν με τις μεσαιωνικές τους ενδυμασίες τα μέλη της Αποστολής μας στους Διεθνείς Αγώνες του San Marino όπως ακριβώς θα εμφανισθούν εκεί. Και αυτές οι ενδυμασίες αποτελούν ένα χειροποίητο "ποίημα" του Αρχηγού των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" του οποίου η εργατικότητα αλλά και η τελειότητα του αποτελέσματός της μας αφήνει όλους άφωνους.


     Η τακτική, τέλος, εβδομαδιαία Προπόνηση στη Παραδοσιακή Τοξοβολία υπήρξε το "επιστέγασμα, της σημερινής μας ημερίδος στη Κοιλάδα της Ομάδος μας


     Ο αγαπημένος μας εικονολήπτης ο οποίος πριν έκανε τη δοκιμαστική του εικονοληψία με τους αρχαιοπρεπώς ενδεδυμένους, εφιππεύοντες και πεζούς, "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ", δεν έχασε την ευκαιρία κι εδώ, ως συνεπής επαγγελματίας, να πέσει ...ανάσκελα ώστε να κάνει και μερικές λήψεις εκτοξευόμενων βελών, ως συνεπής επαγγελματίας.


     Η τιμητική για όλους μας παρουσία στη Κοιλάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" της σκηνοθέτιδος κ. Ελένης Βλάσση και του σεναριογράφου (και διαπρεπούς νομικού) κ. Δημήτρη Πλευράκη δεν υπήρξε μόνον αφορμή χαράς για την Ομάδα μας αλλά και ερέθισμα ειλικρινούς αρωγής στο σπουδαίο ντοκιμαντέρ για την διάδοση της Ιστορίας μας στο διεθνές Κοινό στο οποίο απευθύνονται. Σύντομα θα αναρτηθεί και λεπτομερής παρουσίαση αυτής της σημαντικής τηλεοπτικής παραγωγής.




Σάββατο 23 Μαΐου 2015

AΞΙΟΣ ΕΠΑΙΝΟΥ ΕΝ ...ΑΔΥΝΑΜΙΑ


     Εκείνο το οποίο επιδιώκει η Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" να εμπεδώσει στους μαθητές της είναι, πρωτίστως, το μάχιμο πνεύμα, διότι άνευ αυτού κάθε μαχητική δεξιότητα παραμένει, απλώς, "φληνάφημα μελετητηρίου"! Ο Αθανάσιος είχε ιππεύσει μετά από πολύ χρόνο διαμονής μακράν του Ιππευτηρίου της Ομάδος μας και αναγκαστικής παραμονής μακράν της Ιππικής και είχε ιππεύσει πολύ σκληρά και πολύωρα, μιας και το μάθημα στη Σχολή μας δε παρακολουθείται από το ...ρολόγι αλλά από την τελείωση των προγραμματισμένων ασκήσεων. Έτσι, ο ..."ατυχής" Αθανάσιος, αφιππεύοντας προ δύο ημερών "προικίσθηκε" με κατάκοπους προσαγωγούς και ό,τι συνεπάγεται για την "έδρα" του Ιππέως μετά από μία επίπονη και πολύωρη προσπάθεια! Αυτό σήμαινε ότι ο Αθανάσιος θα χρειάζονταν αρκετές ημέρες επαναφοράς στη φυσιολογία προσαγωγών και "έδρας" που είναι απαραίτητα στην ίππευση. παρά ταύτα, μετά από μία μόνον ημέρα "αναπαύσεως" ο Αθανάσιος ξαναζήτησε να ιππεύσει, αν και ήταν προφανές ότι αδυνατούσε μέχρι σημείου ισχυρού πόνου αλλά και αδυναμίας! Το σημερινό του μάθημα διήρκεσε λίγα, μόλις λεπτά λόγω εμφανέστατης σωματικής αδυναμίας του μαθητή να συνεχίσει και έληξε όχι με πρωτοβουλία του μαθητή αλλά του Εκπαιδευτή του που αμέσως διέγνωσε το πρόβλημα του εκπαιδευομένου. Ωστόσο, ο Εκπαιδευτής θέλοντας να "δοκιμάσει" τις ψυχικές, κυρίως, αντοχές του μαθητή του, μετά από μία καλή προθέρμανση του Ίππου και του ιδίου, πρόλαβε και τον "έστειλε" πέντε φορές στο εμπόδιο και, πραγματικά, απόλαυσε έναν "ημιθανή" ένεκεν φυσικής αδυναμίας αλλά και σωματικού πόνου να υπακούει και όχι μόνον... 


     O Αθανάσιος μπορεί να πονούσε, μπορεί να ίππευε χωρίς σέλλα και χωρίς τη στήριξη των αναβολέων κάτι ακόμη πιο επιβαρυντικό της αδυναμίας του, μπορεί ο Ίππος του να μην έφερε τη βασανιστική στομίδα που φέρουν οι χαλινώσεις στις διάφορες σχολές κι έτσι η ενδοτικότητα των ηνιών να μην ήταν και τόσο απαραίτητη, όμως, σε όλες τις υπερπηδητικές φωτογραφίες ο μαθητής φαίνεται να ξεπερνά την αδυναμία και τους πόνους του και να μην στηρίζεται επί των ηνιών, κάτι που θα ανακούφιζε τον ίδιο παρέχοντάς του ασφαλέστερο κάθισμα! Ο Αθανάσιος, ως γνήσιος "ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ" σε όλες τις υπερπηδήσεις προτίμησε να εφαρμόσει τα προβλεπόμενα υπέρ του Ίππου αντί του εαυτού του!


     Ήδη, από τη στιγμή της εφιππεύσεώς του δι εφάλσεως (κάτι το ιδιαιτέρως επίπονο!), ο Αθανάσιος είχε δείξει φυσική αδυναμία ιππεύσεως αλλά απέφυγε να την επικαλεσθεί, ο ίδιος ήθελε τη διεξαγωγή του μαθήματός του, όμως, η Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" δεν επιδιώκει , απλώς, την διεξαγωγή ενός μαθήματος αλλά την διεξαγωγή ενός τελείου μαθήματος και κανένα μάθημα Ιππικής δεν είναι τέλειο εάν δεν είναι ασφαλές και η φυσική κόπωση του μαθητή, πολύ δε περισσότερο όταν συνοδεύεται από σωματικό πόνο, δεν συνάδει με το επιθυμητό επίπεδο ασφαλείας. Πράγματι, η Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" καλλιεργεί το μαχητικό πνεύμα και τον ισχυρό ψυχισμό στους μαθητές της και αυτό  αντανακλάται, κυρίως, στην υπηρέτηση της ευημερίας των Ίππων της!