Κυριακή 27 Απριλίου 2014

KAIΡΟΥ ΜΗ ...ΕΥΔΟΚΗΣΑΝΤΟΣ!



     Άλλαι μεν βουλαί ...Κενταύρων, άλλα δε καιρός κελεύει και τα ωραία προγράμματα της σημερινής ημέρας ανεβλήθησαν λόγω των δυσμενέστατων καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στη περιοχή της Κοιλάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ". 



     Αυτό, βεβαίως, είναι μια εντελώς φυσική αντιξοότητα και οι προγραμματισμένες εκπαιδευτικές μας δραστηριότητες θα εκτελεσθούν μετά από δύο εβδομάδες αφού, το ερχόμενο Σάββατο 3η Μαίου, η Ομάδα θα προπονηθεί, με ειδικό πρόγραμμα, στο γνωστό κατάφυτο "πόστο" της, στο κέντρο των Αθηνών, όπως θα ενημερωθούν με μήνυμα όλα τα Μέλη της.


     Ωστόσο, από αυτή την εβδομάδα "κρατάμε" την επιτυχία των μαθητών μας στην Έφιππη Τοξοβολία και τις ωραίες στιγμές που βιώσαμε μαζύ παρουσιάζοντας ένα μικρό δείγμα από τις τελευταίες εφιπποτοξοτικές "κατακτήσεις" τους.



     Κορυφαίο γεγονός η επαύξηση κατά ένα, των τετράποδων "παιδιών" μας που αισίως έγιναν οκτώ με την ευγενή δωρεά του "River Dance" που έφτασε την εβδομάδα αυτή στην Οικογένεια των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ".



     Μεθαύριο αποχαιρετούμε και την Υπαρχηγό της Ομάδος μας Χαρά-Σαμπρίνα Πολυζοπούλου η οποία με τον Εφιπποτοξότη Γεώργιο Τροβά αναχωρούν για τους διεθνείς Αγώνες "GRUNWALD 2014" στη Πολωνία. Kαι, επί τη ευκαιρία, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τα Μέλη και τους Φίλους μας:
Dorota Ziolkowska Polizopulu
  Μαρίλη Μορισαίου,
Μαριάνθη Μαστρονικόλα-Αρώνη,
Φλώρα Παπαδοπούλου,
Steven Campbell,
Σπύρο Νικόλη και
Βασιλική Kουλουριώτη,
για την οικονομική υποστήριξη αυτής της Αποστολής η οποία θα ήταν αδύνατη χωρίς την ευγενή βοήθειά τους. 


     Εν αναμονή, λοιπόν, της αναγγελίας της νέας ημερομηνίας για την διεξαγωγή του ανοικτού (δωρεάν) Σεμιναρίου Μεσαιωνικής Σπαθασκίας που μπορούν να το παρακολουθήσουν όλοι, ανεξαιρέτως, οι ενδιαφερόμενοι, ασχέτως εάν είναι ή όχι Μέλη της Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" και με τις καλύτερες ευχές μας να συνοδεύουν τους δύο Αγωνιζομένους μας οι οποίοι θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα και την Ομάδα μας σε έναν από τους μεγαλύτερους διεθνείς Αγώνες Έφιππης Τοξοβολίας!



Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

NEO MEΛΟΣ ΣΤΗΝ "ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ"
ΤΩΝ
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"



     Ένας εξαιρετικός, καθαρόαιμος, Ίππος Westfalen, ο 14χρονος "River Dance" από χθες έγινε Μέλος της Οικογενείας των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" κατόπιν ευγενούς παραχωρήσεως χρήσεως της Αθλήτριας Υπερπηδήσεως Εμποδίων Χριστίνας Χρ. Ντίκου η οποία διδάσκει σε Ιππικά Κέντρα εκτός Ελλάδος το αγαπημένο της άθλημα!

Ο "River Dance" με την Χριστίνα Χρ. Ντίκου

     Οι ιππικές επαγγελματικές υποχρεώσεις της ευγενούς παραχωρητρίας εκτός Ελλάδος της υπαγόρευσαν την σκέψη να παραχωρήσει προς χρήση τον "River Dance" στην Ομάδα μας με γνώμονα την ίδια την ευημερία του αγαπημένου της Ίππου και παρά το ότι, τουλάχιστον, δύο σοβαροί παράγοντες της Υπερπηδήσεως Εμποδίων της προσέφεραν αρκετά χρήματα ώστε να τον αγοράσουν.

Ο "River Dance" με την Χριστίνα Χρ. Ντίκου εν ...δράσει!

     Η ένταξη του 14χρονου Westfalen στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" περιποιεί ιδιαίτερη Τιμή αλλά και ευθύνη για όλους μας, εκτιμώντας ιδιαιτέρως την απόφαση της αγαπητής παραχωρητρίας κ. Χριστίνας Χρ. Ντίκου να εμπιστευθεί τον αγαπημένο της Ίππο σε "χέρια" κατάλληλα να του εξασφαλίσουν την ευημερία του και πέραν χρημάτων!   



     Έτσι, ο Ίππος "River Dance" από χθες απολαμβάνει το καταπράσινο περιβάλλον της Κοιλάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" υπό την προσωπική φροντίδα της Υπαρχηγού της Ομάδος μας Χαράς-Σαμπρίνας Πολυζοπούλου μαζύ με τους υπόλοιπους "προνομιούχους" τετράποδους του Σταύλου της Ελληνικής Έφιππης Τοξοβολίας.


     Όμως, θα ήταν χρήσιμο να αναφερθούμε "εν σμικρώ" στην συγκεκριμένη Ιπποφυλή προς ενημέρωση των επισκεπτών μας: Ο Ίππος Westfalen είναι συγγενής προς τον Hanoverian και εκτρέφεται στη περιοχή της Νοrdrhein-Westfalen, στο βορειο-δυτικό τμήμα της Γερμανίας. Στη γραμμή καταγωγής του River Dance όπως είναι καταγεγραμμένη στο ατομικό βιβλιάριο του Ίππου, εμφανίζονται αρκετοί πρόγονοι φυλής Hanoverian. Το βασικό εκτροφείο του είναι αυτό του Warendorf που αποτελεί και το επίκεντρο της Γερμανικής Ιππικής από το οποίο προέρχεται και ο River Dance, εδώ εδρεύει δε και η Γερμανική Ομοσπονδία Ιππασίας. Αυτή η περιοχή είναι φημισμένη από πολλών χρόνων για την εκτροφή του συγκεκριμένου Ίππου. Όπως είναι γνωστό, στις αρχές του 19ου αιώνος, επιβήτορες από την Ανατολική Πρωσσία διετέθησαν προς επίβαση τοπικών φορβάδων προκειμένου να βελτιώσουν τις αγέλες της περιοχής. Κατόπιν ακολούθησαν πολλοί πειραματισμοί ζευγαρωμάτων με φυλές όπως του Oldenburg, Hanoverian, Friesian, Anglo-Norman και τροχαστές, ενώ, μόλις τον 20ό αιώνα σταθεροποιήθηκε η αποκλειστικότητα της διασταυρώσεως με Hanoverian. Σημαντικά Westfalian ανεδείχθησαν σε παγκόσμιους αγώνες: (α) Ο εκτομίας Ahlerich (1971-1992), ιππευόμενος από τον Reiner Klimke, χρυσό μετάλλιο Ολυμπιακών Αγώνων 1984 και 1988 στο ομαδικό Ιππικής Δεξιοτεχνίας και χρυσό ατομικό το 1984. Ο Ίππος αυτός αγοράσθηκε σε δημοπρασία, το 1975, από το Ιπποφορβείο του Warendorf, έναντι 42.000 γερμανικών μάρκων. Ο ίδιος, ο Reiner Klimke, συνέγραψε για τον Ίππο αυτό ένα βιβλίο με τίτλο «Ahlerich von der Remonte zum Dressur-Weltmeister; ein exemplarischer Ausbildungsweg» (1984), (β) Ο εκτομίας Rembrandt (1977-2001), εκτροφής Herbert de Baey, ιππευόμενος από την Nicole Uphoff, χρυσά μετάλλια Ολυμπιακών Αγώνων ομαδικό και ατομικό Ιππικής Δεξιοτεχνίας το 1988 στη Σεούλ και το 1992 στη Βαρκελώνη και πολλά αργυρά σε άλλους διεθνείς Αγώνες, (γ) ο Fire, ιππευόμενος από τον Norbert Koof νικητής του παγκόσμιου πρωταθλήματος Υπερπηδήσεως Εμποδίων το 1982 και (δ) ο Roman, ιππευόμενος από τον Gerd Witfang, νικητής του παγκόσμιου πρωταθλήματος Υπερπηδήσεως Εμποδίων του 1978.


     Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" είμαστε ευγνώμονες στην διακεκριμένη Αθλήτρια της Υπερπηδήσεως Εμποδίων και απόφοιτο της "Ecole nationale d'équitation et du Cadre Noir de Saumur" Χριστίνας Χρ. Ντίκου για την ανεκτίμητη παραχώρησή της η οποία δεν αποτιμάται σε οικονομικά μέτρα αλλά σε ηθική Αξία που τιμά και την ίδια αλλά και την Ομάδα μας η οποία δια της παραχωρήσεως χρήσεως καταξιώνεται ως χαίρουσα εκτιμήσεως για την "στάση" της έναντι του Ίππου από μία φίλιππο Αθλήτρια του υψηλού επιπέδου της Χριστίνας Χρ. Ντίκου!

Ο "River Dance" με την Χριστίνα Χρ. Ντίκου

     Καλή επιτυχία αγαπητή μας Χριστίνα Χρ. Ντίκου στο Ιππικό Κέντρο της Γερμανίας όπου τώρα διδάσκεις και να γνωρίζεις ότι όποτε βρεθείς στην Ελλάδα ο αγαπημένος σου "River Dance" θα σε περιμένει να σου "χλιμιντρίσει" ευτυχισμένος όπως και τότε που αγωνιζόσαστε μαζύ στις άπταιστες και νικηφόρες θεαματικές σας υπερπηδήσεις!


Τετάρτη 23 Απριλίου 2014

AN INTRODUCTORY LESSON


     After grooming, a very thorough experience inside the round-pen where good posture as well as good control of the horse’s behavior and direction is necessary! 


     Since very first moments a good posture will be achieved. This is the secret of our training system after a long lessons’ experience. There is no need for our students to waste money and time as we are not a profitable organization. Here the student will reach the rhythm of trot. That’s enough for this introductory lesson. 


     After, when control becomes very positive forcing the horse to “avoid” even a strong “temptation” like a bunch of green-green grass on its path, then the student is guiding outside on … “plain air”. 


     Here the student will improve his driving ability and control under natural conditions without to expose himself in environmental hazards. 


     Then, the great moment of shooting a few arrows while walking is arriving. 


     The arrows’ concentration on target after some good shoots shows the results of the lesson. 


     Simplicity, efficiency, over all, safety for both, horse and student, is our secret. 


     Eight years of daily work with horses, bows and many different mentalities of students offered us the pleasure to enjoy many “Greek Centaurs” maintaining since the start a zero index of accidents.


     Congratulations Charalampos, today, in your introductory lesson, you were as perfect as a “Greek Centaur”! 



ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΑΓΩΝΩΝ


     Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" αυτή τη χρονιά δε προλαβαίνει να δέχεται προσκλήσεις για διεθνείς Αγώνες Έφιππης Τοξοβολίας και παρά το ότι δεν έχει την οικονομική βοήθεια κανενός φορέως για την αντιμετώπιση των υψηλών εξόδων συμμετοχής στους Αγώνες που προσκαλείται, τα ίδια της τα Μέλη από το υστέρημά τους ανταποκρίνονται στους πλέον σημαντικούς εξ αυτών, εκπροσωπώντας την Ελλάδα!




     Mέχρι στιγμής οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" πρόκειται να μετάσχουν τριών παγκοσμίων Αγώνων Έφιππης Τοξοβολίας ("κλικ" στα παραπάνω εικονίδια) εκπροσωπούμενοι από τον Αρχηγό της Ομάδος Δημήτριο Π. Χρήστου  (Αρπάλυκο), την Υπαρχηγό της Ομάδος Χαρά-Σαμπρίνα Πολυζοπούλου και τον Εφιπποτοξότη Γεώργιο Τροβά.

Δημήτριος Π. Χρήστου (Αρπάλυκος)
[Λαμβάνει μέρος στους Αγώνες "KHOW 2014" και "HUNOCHA 2014"]



Χαρά-Σαμπρίνα Πολυζοπούλου
[Λαμβάνει μέρος στους Αγώνες "GRUNWALD 2014" και "HUNOCHA 2014"]



Γεώργιος Τροβάς
[Λαμβάνει μέρος στους Αγώνες "GRUNWALD 2014", "KHOW 2014" και "HUNOCHA 2014"]


     Η Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", μετέχουσα αγωνιστικών διοργανώσεων παγκοσμίου κύρους,  εκπροσωπεί διεθνώς την Ελλάδα στην Έφιππη Τοξοβολία και Παραδοσιακή Τοξοβολία θεωρώντας ότι η συμμετοχή των Μελών της σε παρόμοιες διοργανώσεις αποτελεί το εκπαιδευτικό "επιστέγασμα" των ικανοτήτων τους.



Δευτέρα 21 Απριλίου 2014

ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΕΞΑΚΤΙΝΩΣΗ


     H παρ(θ)-ία ύπερ(θ)εν του Παρ(θ)-ενώνος συμβολίζει τη προσήλωση των νεωτέρων στο ιστορικό μας παρελ(θ)όν ώστε, επί τη βάσει της αποτιμήσεώς του, να χαράσσουμε το μέλλον μας. Έτσι και το ρητό μας: «ΤΩι ΟΥΝ ΤΟΞΩι ΟΝΟΜΑ ΒΙΟΣ, ΕΡΓΟΝ ΔΕ (Θ)ΑΝΑΤΟΣ»!



     Οι «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ» τιμούμε την Ελληνική καταγωγή μας και τις πολεμικές Παραδόσεις της Φυλής μας, μακράν δε κάθε, παγιδευτικής, μικρόψυχης μισαλλοδοξίας, εξακτινώνουμε την Ελληνικότητά μας όπου και αν μεταφέρουμε τις Σημαίες της Πατρίδος και της Ομάδος μας.


     Χωρίς να περιοριζόμαστε σε φολκλορικούς ρόλους "reenactors", εκπαιδευόμαστε καθημερινώς στις έφιππες πολεμικές τέχνες ώστε, επαξίως, να φέρουμε τον τίτλο μιας Πολεμικής Ομάδος κι όχι ενός αθλητικού ή φολκλορικού "συλλόγου", τιμώντας την Ελλάδα εν μέσω των ομοτέχνων Ομάδων των Λαών της Ευρασίας.


Ο Αρχηγός των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Δημήτριος Π. Χρήστου.

     Έτσι, σήμερα, περήφανοι και με απολύτως δική μας οργάνωση και πόρους, ετοιμαζόμαστε να εκπροσωπήσουμε και πάλι τη Πατρίδα μας σε τρεις παγκόσμιους Αγώνες της κορυφαίας πολεμικής τέχνης, της Έφιππης Τοξοβολίας εκ των οποίων ο ένας στην Πολωνία ("GRUNWALD 2014") και οι δύο ("HUNOCHA 2014" και"KHOW 2014") στην Ουγγαρία, εκ των οποίων ο τελευταίος στη, κοιτίδα της Έφιππης Τοξοβολίας, Κοιλάδα του Οργανισμού "KASSAI".


Η Υπαρχηγός των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Χαρά - Σαμπρίνα Πολυζοπούλου.

     Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" οι οποίοι θα αγωνισθούν σ' αυτούς τους παγκόσμιους Αγώνες Έφιππης Τοξοβολίας θα είναι ο Αρχηγός της Ομάδος μας Δημήτριος Π. Χρήστου (Αρπάλυκος), η Υπαρχηγός της Ομάδος μας Χαρά-Σαμπρίνα Πολυζοπούλου και ο αρχάριος Εφιπποτοξότης, χωρίς καμία προηγούμενη αγωνιστική εμπειρία, Γεώργιος Τροβάς. 

Ο Εφιπποτοξότης Γεώργιος Τροβάς.

     Οι τρεις "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" θα εξακτινώσουν, συμβολικώς, την Ελληνική Πολεμική Αρετή στους επικείμενους παγκόσμιους Αγώνες Έφιππης Τοξοβολίας όντες βέβαιοι ότι τους ακολουθούν οι ευχές όλων μας για την πλέον λαμπρή εκπροσώπηση του κλέους της ιστορικής Φυλής από την οποία προέρχονται και της οποίας την Πολεμική Αρετή οι ίδιοι μαζύ με όλους τους Συνασκουμένους τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" συνεχίζουμε μέσα στο χρόνο! 




Παρασκευή 18 Απριλίου 2014

ΣΤΟΧΟΣ ΕΣΩΤΕΡΟΣ


     Οι «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ», το 2006, εισήγαγαν στην Ελλάδα την Παραδοσιακή (ενστικτώδη) Τοξοβολία, όχι προς διάδοση ακόμη ενός ‘αθλήματος’, αλλ’  επιδιώκοντας την αφύπνιση ενός ‘κοιμώμενου’ ψυχισμού που θα μπορούσε και θα …έπρεπε να ‘ξυπνήσει’! Έτσι, ‘στρώσαμε’ ένα εσωτερικό ‘μονοπάτι’ για να βαδίσουμε, πάνω σ΄ αυτό, όσοι ήμασταν προικισμένοι με την ικανότητα να το βαδίσουμε από κοινού. Το αποτέλεσμα αυτής της πρωτοβουλίας το χαιρόμαστε σήμερα, οκτώ χρόνια μετά, με έναν απολογισμό έργου του οποίου το πηλίκον είναι πολύ ανώτερο από τις αρχικές προσδοκίες μας… Όμως, «Γιατί αυτό το μονοπάτι»;


     H Παραδοσιακή (ή, ενστικτώδης) Τοξοβολία, υφ’ οιανδήποτε έκφανση και αν παρουσιάζεται στους αιώνες της ανθρώπινης Ιστορίας, δεν υπήρξε παρά ο ‘βατήρας’ επιβιώσεως της Ανθρωπότητος, μιας επιβιώσεως όχι τόσο υλικής όσο υπαρξιακής, ασχέτως αν αυτό ακόμη δεν έχει γίνει τόσο αισθητό όσο θα έπρεπε από εκείνους που θα …έπρεπε!


     Κατά την Παραδοσιακή (ενστικτώδη) Τοξοβολία, αυτή που εξαναγκάζει τον Τοξότη να τοξεύει χωρίς τη κυριαρχική πρωταγωνίστηση της τεχνολογίας, η όποια τεχνική υποβαθμίζεται σε δεύτερο επίπεδο ενώ σε πρώτο επίπεδο αναγορεύεται το ίδιο το Πνεύμα του Τοξότη.


     Ένας μεγάλος τεχνίτης του Ιαπωνικού Kyudo, o Anzawa Heijiro, συνήθιζε να λέει ότι η τόξευση βελτιώνει τη προσωπικότητα και όποιος δίνει έμφαση στη τεχνική της τοξεύσεως βρίσκεται ‘εκτός δρόμου’.  Πράγματι, όσοι μελετήσαμε ως ‘vade mecum' ζωής την Τοξοβολία διαπιστώσαμε πολύ νωρίς ότι, τοξεύοντας με τεχνική βελτιώνεται η τόξευση, αλλά, τοξεύοντας με Πνεύμα βελτιώνεται ο Τοξότης!


      Αλλά τι σημαίνει ‘Πνεύμα;


     Επιστρέφοντας στους Ιάπωνες θα παρατηρήσουμε ότι το αυτό το ‘Πνεύμα’ το αποκαλούν ‘Shinki’ μια σύνθετη λέξη ‘Shin’+‘Ki’, δηλαδή, ‘καρδιά’ και ‘ζωτική ενέργεια’ (‘πνοή’). Εμείς, θα μπορούσαμε να το ερμηνεύσουμε ως ‘εσωτερική ζωτική πνοή’, δηλαδή, μιαν ενέργεια που ξεχωρίζει τον ζωντανό οργανισμό ο οποίος δρα, εν αντιθέσει με τον νεκρό ή, έστω, τον κοιμώμενο.


     Στην ενστικτώδη Τοξοβολία, αυτή η εσωτερική ζωτική πνοή προσδίδει την ουσιαστική ενέργεια για τη σωστή διεύθυνση του βέλους προς τον στόχο.  Είναι η υποχθόνια ορμή ενός ποταμού ο οποίος, ενώ στην επιφάνειά του φαίνεται αδρανής, στα εσωτερικά του βάθη τα ρεύματα δαιμονίζονται οξυγονώνοντας τα έγκατά του. Έτσι και στη Τοξοβολία, ο Τοξότης που εμφανίζεται …ολύμπιος, απλώς, δεν αποκαλύπτει τις εσωτερικές δονήσεις του ψυχισμού του που παράγει η εσωτερική ζωτική πνοή προς την οποία προσφεύγει για να επιτύχει την ευστοχία του.


     Γίνεται, λοιπόν, σαφές ότι αυτή η εσωτερική ζωτική πνοή αποτελεί μία ταραχώδη υπαρξιακή συνιστώσα της οποίας η αποτελεσματική χαλιναγώγηση προϋποθέτει ένα ισχυρό σταθερό Πνεύμα. Και η προκύπτουσα αμφίδρομη σχέση της αναγκαιότητος της εσωτερικής ζωτικής πνοής (για την ευστοχία) προς την αναγκαιότητα της χαλιναγωγήσεώς της δια του Πνεύματος (για την αποφυγή εκτρεπτικών αποκλίσεων ως εκ των κλυδωνισμών που αυτή η πνοή παράγει), αναγκαστικώς ασκεί και οξύνει το ίδιο το Πνεύμα το οποίο βαθμιαία παραχωρεί την πρωταγωνιστικότητά του στην ολοένα ενδυναμούμενη εσωτερική ζωτική πνοή. Έτσι, η εμβάθυνση στη Παραδοσιακή (ενστικτώδη) Τοξοβολία ξυπνά το ίδιο το ένστικτο που δεν είναι άλλο από τον συνδυασμό της εσωτερικής ζωτικής πνοής μέσα στο, αχνό και δευτερεύον αν όχι αμελητέο, περιφερειακό πλαίσιο της νοητικής λειτουργίας.


     Προς υποβοήθηση αυτής της αναπτύξεως του ενστίκτου στη Παραδοσιακή (ενστικτώδη) Τοξοβολία η διδασκαλία εκ μέρους του Διδασκάλου είναι όσο το δυνατόν περιορισμένη στα απολύτως αναγκαία, χωρίς υπερδιορθώσεις, χωρίς επιβολές λεπτομερειακών κανόνων και οδηγιών, χωρίς παρεμβάσεις που διαταράσσουν την ανακάλυψη της εσωτερικής ζωτικής πνοής από τον κάθε ασκούμενο.



     O Δάσκαλος θα παραμείνει διακριτικά στη 'σκιά' του μαθητή-ασκουμένου, επιτρέποντάς του να ανακαλύψει τον ...εαυτό του και να διαμορφώσει την εξατομικευμένη τεχνική του με πρώτιστο γνώμονα, πάντοτε, την αφύπνιση του ενστίκτου του.H διδασκαλική παρέμβαση θα πρέπει να παραμένει στο ελάχιστο και ο μαθητής να αφήνεται να απαντά ο ίδιος, κατά το δυνατόν, στα ερωτήματά του. Κι αυτό δεν έχει 'κανόνες ή προκαθορισμένα 'βήματα' ('Steps') αφού εντάσσεται στην όλη φυσιοκεντρική ιδιοσυστασία ενός εκάστου μαθητή στο πλαίσιο των εξατομικευμένων συνθηκών διδασκαλίας ως μία καθαρά 'ζενική' διαδικασία.


     Ένα επιπλέον ζωτικό σημείο προσοχής είναι η κατάσταση της αναπνοής κατά τη στιγμή της κορυφώσεως της εσωτερικής ζωτικής πνοής όπου η διανοητική λειτουργία βρίσκεται κι αυτή στη κορύφωσή της. Η στιγμή αυτή είναι καθοριστική και οι Ιάπωνες την ονομάζουν ‘Kiai’, για την περίπτωση δε αυτή είναι απαραίτητη μία εμπεριστατωμένη διδασκαλία αναπνοής προς τον ασκούμενο. Στην πραγματικότητα, η αναπνοή ταυτίζεται με το Πνεύμα και μία καλορυθμισμένη και αποτελεσματική αναπνοή συντελεί σπουδαία στη καλύτερη απόδοση του Πνεύματος το οποίο όσο παραμένει δυνατό ο ασκούμενος παραμένει δυνατός ενώ όταν εξασθενεί εξασθενεί και ο ίδιος ο ασκούμενος. Η κατάσταση αυτής της εξασθενήσεως καθιστά τον ασκούμενο τρωτό τόσο διανοητικά όσο και φυσικά και οι Ιάπωνες, αυτή την κατάσταση την ονομάζουν ‘Suki’ το οποίο η Παραδοσιακή (ενστικτώδης) Τοξοβολία όχι μόνον ελαχιστοποιεί αλλά και θεραπεύει πλήρως κατά την επίτευξη της ορθής εξασκήσεως. Συνεπώς, εδώ έγκειται και η ευεργετικότητα της Παραδοσιακής (ενστικτώδους) Τοξοβολίας για τον Άνθρωπο.


     Ίσως κάποιος νομίσει ότι η μονομερής ανάπτυξη της ενδυναμώσεως (μυοσκελετικής) του Ανθρώπου, προλαμβάνει ή και αποτρέπει την εξασθένηση (‘Suki’) όπως την είδαμε στη προηγουμένη παράγραφο. Λάθος! Πολλοί οργανισμοί με έξοχη μυοσκελετική διάπλαση, φαινομενικώς ευρωστότατοι, πάσχουν από εξασθένηση Πνεύματος η οποία τελικώς τους οδηγεί ακόμη και στο μοιραίο! Ο Άνθρωπος, όπως και όλα τα πλάσματα εάν δεν παραμένουν στη φυσικότητά τους είναι καταδικασμένα και «φυσικότητα» σημαίνει την ισορροπημένη ενδυνάμωση ενός οργανισμού τόσο κατά την υλική υπόστασή του όσο και κατά την πνευματική του, αν όχι κυρίως κατά την πνευματική του η οποία αποτελεί και την κυρία ‘αντλία’ ζωής με την ανάσυρση τρομερών δυνάμεων οι οποίες μπορεί να διατηρήσουν την ζωή ακόμη κι εκεί που το σώμα φυλλορροεί… 


     Αυτή η προκύπτουσα, από την Παραδοσιακή (ενστικτώδη) Τοξοβολία, ισορροπημένη φυσικότητα του ασκουμένου δεν νοείται απλώς ως σωματική ή και ψυχοσωματική αλλά και χαρακτηροδομική. Η ενθάρρυνση της πρωταγωνιστικότητος του Πνεύματος στην όλη διαδικασία συνεπιφέρει και την ανάπτυξη των χαρακτηροδομικών ιδιοτήτων του ασκουμένου μέσα από μία ‘ροή’ φυσιοκεντρικών κατευθύνσεων τις οποίες ο ίδιος δεν αντιλαμβάνεται. Κι εδώ, η ζενική διαδικασία διατρέχει το ίχνος της μη υπάρξεως, του μη εντοπισμού αλλά της εκ του αποτελέσματος τεκμηριώσεως της υποστάσεως… Κάθε άφεση βέλους επιστρέφει μια βασική, διπλή, ευεργεσία στον ασκούμενο, αφ’  ενός μιαν ευεργεσία ψυχής και αφ’ ετέρου μιαν ευεργεσία Πνεύματος, αλλά και σώματος όσο κι αν η τελευταία μπορεί να θεωρηθεί ως αμελητέα ΄ οι δύο πρώτες είναι τα σημαντικά οφέλη της Παραδοσιακής (ενστικτώδους) Τοξοβολίας! Η τοξευτική διαδικασία δια της αναπτύξεως του Πνεύματος σε επίπεδα υπερβατικής ‘οξυδερκείας’ απογυμνώνει τον ασκούμενο από τα τεχνητά, ‘προστατευτικά θωράκια’ της υπάρξεώς του και τον καθιστά αυτόπτη μάρτυρα ενός απενδεδυμένου ‘Εγώ’ αναμορφώνοντάς του και την οπτική της εαυτού θεάσεως αλλά και ολόκληρου του περιβάλλοντος Κόσμου.


     Η Παραδοσιακή (ενστικτώδης) Τοξοβολία, λοιπόν, κατατείνει σε μία υπαρξιακή τελείωση, δικαιολογώντας της απολύτως τον τίτλο ‘εσωτερικό μονοπάτι’! 


ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

     Το, ανωτέρω, κείμενο αποτελεί μία 'αρχιτεκτονημένη' καταγραφή των κατευθυντηρίων σημειώσεων τις οποίες ευγενώς μας προσέφεραν οι Ιάπωνες Δάσκαλοί μας, προκειμένου να επιτύχουμε τις ακριβείς και ωφέλιμες, εβδομαδιαίες, Προπονήσεις Παραδοσιακής Τοξοβολίας κατά την τελευταία διετία. Αναρτάται προς κατανόηση των Εκπαιδευτών, βοηθών Εκπαιδευτών και Συνασκουμένων της Ομάδος μας ώστε να καθίστανται κοινωνοί του προπονητικού Πνεύματος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", των οποίων τα Μέλη μετέχουν συντεταγμένης και συγκεκριμένης Παιδείας! Για όποιον εκτός Ομάδος ενδιαφέρεται να αποσαφηνίσει ή και να εφαρμόσει σημεία του παρόντος κειμένου, ευχαρίστως και πάντοτε αφιλοκερδώς τιθέμεθα στη διάθεσή του.


Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης.