Δευτέρα 3 Μαρτίου 2025

ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΕΩΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

 ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ 

ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΕΩΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ



     Προσπαθώντας να επιλύσουμε μεθοδικά κι ένα προς ένα όσα ζητήματα αναφύονται κατά την παραγωγή της ταινίας μας "ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΟΥΛΛΟΣ ΤΑΡΧΑΝΙΩΤΗΣ", διαπιστώνοντας δυσκολίες απομνημονεύσεως κειμένου από τους ηθοποιούς μας, σπεύσαμε στο υπόγειο κεντρικού βιβλιοπωλείου για να ανακαλύψουμε κάποιο σχετικό βοήθημα και, τελικώς, εντοπίσαμε ένα το οποίο και αγοράσαμε ώστε να το μελετήσουμε και, ενδεχομένως, να το συστήσουμε στους ηθοποιούς μας ως βοήθημά τους.

     Μικρό το δέμας αλλά ...πολύφερνο κατά τον τίτλο, αυτό το βιβλιαράκι των 121 σελίδων, χαρακτηρίζεται από μιαν αλληλουχία αξιοπερίεργων παρεκκλίσεων με πρώτη απ΄ όλες το οικτρό "lay out" που θυμίζει κακο-δακτυλογραφημένο έγγραφο ραταρισμένης γραφομηχανής ώστε, σε μία σοβαρότερη τυπογραφική εκδοχή, να μην υπερέβαινε τις μισές σελίδες. Και τούτο χωρίς να συζητήσουμε το παράδοξο της επαναλήψεως τίτλου και συγγραφέως σε κάθε σελίδα με τρόπο που να καθιστά την αρίθμηση των σελίδων ...αινιγματική. Μέσα στο σύνολο των σελίδων πολλές υπάρχουν αδικαιολογήτως δίνοντας την εντύπωση του "μπούγιου" (σε χαρτορίχτρες πήγαμε να μάθουμε τι εννοεί ο ...ποιητής, π.χ., με την εικόνα της σελίδος 12) όπως επίσης ανεξήγητα παραμένουν και πολλά άλλα...όπως ο λόγος για τον οποίο αφιερώνονται 15 σελίδες στην ανάλυση των ...σημείων στίξεως! Αλλά και πάλι ας το προσπεράσουμε!

     Η αλήθεια είναι ότι δεν θα πρέπει να υπήρξε σ΄ αυτή την έκδοση και διορθωτής διότι σε κάποια σημεία τα ορθογραφικά του μας "έβγαλαν" τα ...μάτια, όπως επίσης και μερικά ακόμη ("θα είχετε στην μνήμη σας...") αλλά ας μη το κάνουμε θέμα...

     Διατρέχοντας το κείμενό του εντοπίσαμε και λεξιπλασίες όχι και τόσο δόκιμες ("δεδομενοποιείτε" κλπ) αλλά και πάλι δεν θα θέλαμε να γκρινιάσουμε... 

     Επίσης ανακαλύψαμε και γρίφους, όπως άλλο το "διάβασμα" κι άλλο η "ανάγνωση" (σ. 50 και 51) ως τεχνικές απομνημονεύσεως. Ναι, αλήθεια λέμε!

     Και μ΄ αυτά και μ΄ αυτά μπήκαμε στο "ζουμί" της "αποστηθίσεως" όπου εδώ, πια, χρειαστήκαμε ...υπογλώσσια! Κι επειδή τα υπογλώσσια μας έπεσαν βαριά και θέλουμε να τα μοιραστούμε μαζύ σας, μελετήσετε τις σελίδες που ακολουθούν για να δείτε πώς ο συγγραφέας συνιστά την απομνημόνευση της φράσεως "-Δουλειά κι αυτή του εμπόρου!" . Διαβάστε προσεκτικά το "σκεπτικό" του τρόπου αποστηθίσεως μέχρι τέλους κι στο τέλος ελάτε να μοιραστούμε τα ...υπογλώσσια:



     Kαι τώρα, ξαναδείτε την εικόνα κι αν σας θυμίσει την φράση "-Δουλειά κι αυτή του εμπόρου!" θα είναι σίγουρο ότι είχατε (...είχετε!) κατά νου τον έμπορο του εγχειριδίου με τις μπούρδες! Κι αν απορήσετε τι σχέση έχει το ...σαλιγκάρι με το εγχειρίδιο θα σας απαντήσουμε ότι έχει, ακριβώς, την την ίδια σχέση που έχει το εγχειρίδιο με την απομνημόνευση κειμένου. Ορίστε μας!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ...ΜΑΣΟΝΟΥΣ!

 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ...ΜΑΣΟΝΟΥΣ!



     Κηρυγμένη δια νόμου (2060 του 1969)  π α ρ ά ν ο μ η  η μασονία ("Τεκτονισμός") σαν κοινή εγκληματική οργάνωση, συνεχίζει στην Ελλάδα να λειτουργεί ανενόχλητη στις σκοτεινές "στοές" της, διαπλέκοντας και διαπλεκόμενη σε ανομολόγητες μεθοδεύσεις οι οποίες ακυρώνουν την διαφάνεια μιας ευνομούμενης κοινωνίας, ήδη διασπασμένη σε αμέτρητες μικρο-"αιρέσεις" και "ομαδούλες" που συχνά τις βλέπουμε να αλληλοσπαράσσονται ενώπιον δικαστηρίων! Κι ενώ κάποτε η σκοτεινή αυτή οργάνωση διατηρούσε την συμβατική "σοβαρότητα" της διακριτικής "αλιεύσεως" μελών-θυμάτων, οι απώλειες, ως συνέπεια του αλληλοσπαραγμού των "στοών" της, υποχρεώνουν σήμερα την μασονία να ξεπέσει στο ...Facebook προς άγραν πελατείας με σχετικήν ..."αγγελία" αναζητήσεως μελών η οποία έχει ως ακολούθως:

     Βεβαίως, η ανοησία είναι ανίατη και "ψάρια" θα "τσιμπήσουν", αλλά το δικό μας πρόβλημα δεν είναι η σωτηρία ...αλιευμάτων! 'Αλλωστε, πάντα θα υπάρχουν εξωνημένοι οι οποίοι νομίζουν ότι μέσα από σκοτεινές οργανώσεις και αχαρτογράφητα "λαγούμια" μπορεί να επιτύχουν κοινωνική αναρρίχηση... Η δική μας διαφωνία στην παραπάνω "καραμούζα" στρατολογήσεως αφελών ήταν στην στην εμφανή αντίφαση των μασόνων που ενώ καταφεύγουν σε ένα δημόσιο μέσο κοινωνικής δικτυώσεως (Facebook) εκλιπαρώντας για νέα μέλη, ταυτοχρόνως, αποποιούνται διάθεση ..."προσεγγίσεως", αν και παραθέτουν σύνδεσμο "κλικαρίσματος" για την υποδοχή ενδιαφερομένων! Κι όλα τούτα λοιπόν, επωνύμως όπως συνηθίζουμε, τους τα πετάξαμε κατάμουτρα ως εξής:

     Κρυπτόμενοι και ανώνυμοι οι μασόνοι επιχειρούν να μας "απαντήσουν" ...ψελλίζοντας δικαιολογίες και προσπαθώντας θρασύτατα να μεταθέσουν το "μπαλάκι" στον ..."άλλο" με παρελκυστική προτροπή "αυτοκριτικής":

     Πάντοτε επωνύμως απαντήσαμε στους απρόσωπους μασόνους ως εξής:

     Kαι οι εντρεπόμενοι για την ύπαρξή τους μασόνοι, κρυπτόμενοι πίσω από την μάσκα της ανωνυμίας θεώρησαν ως "σωσίβιο" την εναντίον μας ...προσωπική επίθεση νομίζοντας ότι οι χαρακτηρισμοί του "ακτιβιστή", του "διανοουμένου" και του "Φασίστα" θα τους σώσουν από τον "πνιγμό" της ανοησίας τους! Και σημειώνουν:

     Επ'  αυτής της φαιδρότατης απαντήσεώς τους "επί προσωπικού", ανταπαντήσαμε ως εξής:

     Έκτοτε, οι κουκουλοφόροι μασόνοι σιώπησαν! "Μούγκα στη στρούγκα" κατά πως συνηθίζεται ή ..."άλαλα  τα χείλη των ασεβών" κι όταν σας τιμούν με τον τίτλο του Φασίστα να συναισθάνεστε την υψίστη Τιμή του χαρακτηρισμού η οποία φιμώνει τους ηλιθίους! Ίσως και να κατάλαβαν ότι το να είσαι ακτιβιστής είναι κατά πολύ ανώτερο του να παριστάνεις, όπως εκείνοι, τον αμπελοφιλόσοφο δολοπλόκο που καραδοκεί να τα "κονομήσει" παραπλανώντας κοσμάκη με τελετουργικές ..."δηθενιές" ενώ, το να είσαι διανοούμενος είναι καθήκον ως νοήμον ον, εν αντιθέσει με την δική τους, ...εκκωφαντικήν ανοησία! Τέλος, η όποια εξίσωση με έναν Ezra Pound, με έναν Luigi Pirandello, με έναν Filippo Tommaso Emilio Marinetti, με οιονδήποτε εξ αυτών των μεγάλων διανοητών του Φασισμού, μόνον ως τίτλος Τιμής εκλαμβάνεται και γι' αυτό, από πλευράς μας, αισθανόμεθα υποχρέωση να ευχαριστήσουμε και την Wikipedia και τους μασόνους και τους, εν γένει, σιωνιστές πάτρωνές τους οι οποίοι ούτω πως μας τιμούν!

Κυριακή 2 Μαρτίου 2025

ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ

 ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ 

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ



     Επιμένοντας να μελετάμε την Ιστορία του τόπου μας, είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε ένα πολύ σημαντικό Μουσείο το οποίο "απαθανατίζει" μια σημαντικότατη κοινωνική παράμετρο, την Αστυνόμευση, της οποίας η καλύτερη εκδοχή είναι η προστασία του Πολίτη και η χειρότερη είναι ο εξευτελισμός της ως ασκεριού πραιτωριανών φρουρών μιας διεφθαρμένης εξουσίας. 

     Τούτη τη φορά βρεθήκαμε στο Μουσείο της Ελληνικής Αστυνομίας, με ξεναγό μας έναν εύορκο Αστυνομικό, Yποδιευθυντή της Διευθύνσεως Ιστορίας της Αστυνομίας και διοργανωτή του Μουσείου, εξαιρετικό "στήριγμα" των προσπαθειών μας στο γύρισμα της ταινίας που προετοιμάζουμε, τον φίλτατο Καλλίμαχο.

     Το πρώτο πράγμα που βλέπουμε σε αυτό το πολύ ειδικό επίκεντρο Πολιτισμού είναι την ατομική επιμονή για την διάσωση της Ιστορίας και την αξιοπρεπέστατην έκθεση πολλών κειμηλίων, αλλά και πληροφοριών που συνθέτουν το αγαθό της Αστυνομεύσεως σε μία χώρα η οποία, εδώ και μισό αιώνα, έχει θέσει εν αμφιβόλω την ασφάλεια των πολιτών της, εξ αιτίας των αυτοκτονικών επιλογών των "πολιτικών ηγεσιών" της. 

     Και το πρώτο πράγμα που δεν βλέπουμε σ΄ αυτό το Μουσείο είναι το ουσιαστικό ενδιαφέρον της Πολιτείας για την Ιστορία της Αστυνομεύσεως αφού τα εμφανή μέσα αυτού του σημαντικού χώρου παραμένουν "φειδωλά" μπροστά σε αυτά που θα έπρεπε να είναι. Δυστυχώς, ούτε διοράματα, ούτε σπάνια ιδρυτικά τεκμήρια προβεβλημένα σύμφωνα με τις μουσειολογικές απαιτήσεις της εποχής μας δεν είδαμε κι αναρωτιόμαστε τι απέγιναν όλα εκείνα τα σημαντικότατα που συνέθεσαν το "διάβα" της Αστυνομεύσεως της χώρας μας... 

     Ωστόσο, ο επισκέπτης πληροφορείται αρκετά, τόσο για την Ιστορία του ηρωικού Σώματος της Χωροφυλακής το οποίο, με θυσίες των Ανδρών του, συνεισέφερε τα ανεκτίμητα στην δημόσια τάξη της χώρας μέχρι την ιταμή και για κομματικούς λόγους διάλυσή του, όσο και για την Ιστορία του Σώματος της Αστυνομίας.

     Και στον χώρο, επίτοιχος, δεσπόζει ο θυρεός του Συντάγματος Χωροφυλακής Μακρυγιάννη ο οποίος κατάφερε να διασωθεί από την συστηματική εξαφάνιση που επιχειρείται επί δεκαετίες με σκοπό την αλλοίωση του ιστορικού παρελθόντος ολόκληρης της χώρας.

     Προσεγμένα τα εκθέματα στις προθήκες, αλλά και φροντισμένοι οι αναρτημένοι πίνακες και φωτογραφίες, μεταφέρουν στον επισκέπτη μια συμπυκνωμένη πληροφόρηση για την ιστορική "διαδρομή" Χωροφυλακής και Αστυνομίας.

     Οπλισμός, στολές, διάσημα, προσωπικά αντικείμενα κλπ, όλα με επαρκείς επεξηγηματικές πληροφορίες "μιλούν"  στον επισκέπτη κατά πως πρέπει αλλά και τον βάζουν σε σκέψεις...

     Μικρές "λεπτομέρειες" που δίνουν τις δικές τους "πινελιές" πληροφορήσεως για εποχές που το κυνήγι των ληστών δεν είχε ούτε καν την ευκολία ενός φακού και κατά την διάρκεια της νύκτας  οι λάμπες πετρελαίου και ασετυλίνης βοηθούσαν τον διώκτη χωροφύλακα να επιτελέσει το καθήκον του στα απόκρημνα μέρη που τριγύρναγε. 

     Εδώ οι στολές του Διοικητή του ηρωικού "Συντάγματος Χωροφυλακής Μακρυγιάννη" Γεωργίου Σαμουήλ ο οποίος, με τους Άνδρες του, στη Μάχη των Αθηνών, έσωσε την Ελλάδα από την αρπακτική λαίλαπα των σοβιετόδουλων κομμουνιστών κατά τον συμμοριτοπόλεμο!

     Εδώ και η πρόσφατη στολή ενός αστυνομικού-θύματος οπαδικής βίας που έχασε τη ζωή του όταν δέχθηκε θανατηφόρο φωτοβολίδα σε γηπεδικά επεισόδια... Αίσθηση προκαλεί η σύγκριση των δύο στολών που βρίσκονται στον ίδιο χώρο "αντιμέτωπες", επιβεβαιώνοντας ότι κάθε εποχή έχει τους ήρωες που της "αξίζουν", είτε υπερασπιζόμενοι την Πατρίδα, είτε αναλισκόμενοι υπέρ ...ποδοσφαιρικών συμφερόντων ως παράπλευρες απώλειες των συμπλοκών των ιδιωτικών συμμοριών που συντηρούν οι "μεγαλοπαράγοντες" διεφθαρμένων δημοκρατιών. 

     Ανάμεσα σε πολλά, κάποια εκθέματα προσελκύουν την προσοχή του επισκέπτη λόγω του ιδιαίτερου ιστορικού ενδιαφέροντός τους αλλά και της σπανιότητός τους όπως η ενδυμασία του Κρητός Χωροφύλακος την οποία είδαμε για πρώτη φορά στην ακέραια "εκδοχή" της.

     Σ'  αυτές τις περιπτώσεις δεν μπορούμε να προσπεράσουμε εύκολα τον "σωστικό μόχθο" του οργανωτή ενός Μουσείου αλλά και για την επίπονη προσπάθεια συντηρήσεως ενός τόσο πολύτιμου υλικού!


     Χάρη στον ακαταπόνητο οικοδεσπότη μας, παρασημοφορημένο Αξιωματικό της Αστυνομίας Γεώργιο Κλήμη, "περιηγηθήκαμε" σε ιστορικά "μονοπάτια" μοναδικής ενημερώσεως που, ομολογουμένως, δεν είχαμε και σκεφθήκαμε πόσο, κοινωνικώς, ωφέλιμο θα ήταν για τους νέους πολίτες αυτής της χώρας, τους μαθητές των σχολείων, να επισκέπτονταν αυτό το ειδικό Μουσείο και να αποκτούσαν Παιδεία και γνώση που προλαμβάνουν την εγκληματικότητα ιδίως των νέων η οποία, σήμερα, μαστίζει την Ελλάδα απ΄ άκρη σε άκρη...

     Πολύ συναρπαστική και η όλη αρχιτεκτονική του ιστορικού κτηρίου μέσα στο οποίο στεγάζεται το Μουσείο της Αστυνομίας.

     Οι αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες αυτού του κτηρίου αιχμαλωτίζουν το βλέμμα του επισκέπτη τον οποίο μεταφέρουν σε άλλες εποχές υψηλής δομικής Αισθητικής. 

     Το πρόγραμμα της επισκέψεώς μας συνεχίσθηκε στους μεγάλους εξωτερικούς χώρους όπου ανοικτά προαύλια, υπαίθρια κλιμακοστάσια, εκκλησίες και μνημεία δίνουν μιαν άλλη αίσθηση. 

     Εντυπωσιακό και το παμπάλαιο ναϊδριο της Παναγίας Χελιδονούς που βρίσκεται μέσα σ' αυτό τον χώρο.

     Εδώ, σ΄ αυτό το ναίδριο η ατμόσφαιρα είναι ιδιαιτέρως υποβλητική και η οροφογραφία ασυνήθιστη και από τις πλέον επιτυχημένες.

     Κάπου, στα εξωτερικά παρτέρια προσέξαμε κι έναν πανέμορφο, τεράστιο, κάκτο που όμοιό του δεν έχουμε δει πουθενά στο αθηναϊκό λεκανοπέδιο.

     Ευγνώμονες οι ευχαριστίες μας προς την Διεύθυνση Ιστορίας της Αστυνομίας η οποία πιστώνεται με τούτο το χρησιμότατο Μουσείο σε έναν χώρο που, φιλοξενώντας το, δικαιώνει την ιστορικότητά του.

     Και ιδιαιτέρως ευγνώμονες προς τον ξεναγήσαντα Γεώργιο Κλήμη ο οποίος, με την ευρυμάθειά του και τον ευφραδέστατο λόγο του, μας θύμισε τον εξαιρετικό προκάτοχό του αείμνηστο Αστυνόμο Σπύρο Πηλό οποίος με τις εκπληκτικές, εβδομαδιαίες. ραδιοφωνικές εκπομπές του από τον σταθμό της αξέχαστης "Υ.ΕΝ.Ε.Δ." κατάφερνε να συμφιλιώνει τους πολίτες με την Αστυνομία, όταν οι Έλληνες δεν κλειδώναμε τις πόρτες των σπιτιών μας και οι Αστυνομικοί δεν οπλοφορούσαν όπως όταν ζώστηκαν τα όπλα μετά την "μεταπολίτευση"-μεταπολήστευση! 

     Αστυνομικοί, σαν τον, τότε, Σπύρο Πηλό και σαν τον, νυν, Γεώργιο Κλήμη μας κάνουν να ελπίζουμε ότι η Αστυνόμευση μπορεί να έχει πάντοτε και ανθρώπινο "πρόσωπο"!

     Αποχωρήσαμε, μη παραλείποντας να υποκλιθούμε στο μνημείο των, ηρωικώς, πεσόντων της Χωροφυλακής, τιμώντας την μνήμη εκείνων που θυσιάστηκαν για να μην χαθεί μια Πατρίδα την οποία διακυβεύουν αναίσχυντα οι σημερινοί κομματικοί μητραλοίες!  


Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ


EΠΙΜΕΤΡΟΝ


ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΗΓΗ "ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ"

Το 1901 στις ανασκαφές της Περγάμου τις οποίες ηγείτο ο Γερμανός καθηγητής Wiegandt ανακαλύφθηκαν 13 θραύσματα αρχαιοελληνικής επιγραφής συνολικών διαστάσεων 82εκ. χ 105εκ. Αν και η μια γωνία της επιγραφής δεν βρέθηκε ποτέ εν τούτοις αυτή η επιγραφή αποδείχτηκε υψίστης αρχαιολογικής σημασίας. Η επιγραφή χρονολογείται από την Ρωμαϊκή εποχή του 1ο μ.χ αιώνα, και καταχωρήθηκε με τον τίτλο «Αστυνομική επιγραφή της Περγάμου» όμως πρόκειται για μια παγκόσμια πρωτιά γιατί η επιγραφή αυτή αναφέρεται για πρώτη φορά στην Ιστορία στην κατανομή των αρμοδιοτήτων των διαφορετικών τμημάτων αστυνομικών καθηκόντων που χρονολογούνται από την εποχή των Ελλήνων βασιλέων, των Ατταλιδών μερικές εκατοντάδες χρόνια πριν.



Πρόκειται για την νομοθεσία με την οποία ήταν επιφορτισμένη η υπηρεσία για την ευταξία και την καθαριότητα στις οδούς, Οι αρμοδιότητες της αστυνομίας που είναι επιφορτισμένη με την καθαρότητα των νερών και πηγών, των κτηρίων και των τειχών της πόλης αλλά και οι αρμοδιότητες της υπηρεσίας προστίμων.

Με την ανάληψη των καθηκόντων από τον Χίμλερ ως αρχηγού της Γερμανικής αστυνομίας και στα πλαίσια του συνεδρίου της Ακαδημίας Γερμανικού δικαίου για την επικύρωση νέου κανονισμού της αστυνομίας που συνέπεσε με τα γενέθλια του Χίμλερ. Ο Στρατηγός των SS Daluege σκέφτηκε να δωρίσει στον Χίμλερ πιστό αντίγραφο της εν λόγω επιγραφής. Προηγήθηκε αποστολή ειδικών στο Μουσείο της Περγάμου για να μελετήσουν και να φωτογραφήσουν ακριβώς τα θραύσματα τα οποία αναπαράχτηκαν πιστά από ομάδα Γερμανών καθηγητών αρχαιολογίας και καθηγητών καλών τεχνών.

Το παραπάνω γεγονός φανερώνει την μεγάλη επιρροή που είχε πάντοτε το αρχαίο Ελληνικό πνεύμα στον Γερμανικό λαό αλλά και την βαθιά κατανόηση από την Γερμανική ηγεσία της σημασίας του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού στον Ευρωπαϊκό πολιτισμό. Λυπηρό είναι ότι το γεγονός της ύπαρξης της επιγραφής το μαθαίνουμε από ένα έντυπο των SS αντί ένα αντίγραφο της επιγραφής να βρίσκεται στο μουσείο της Ελληνικής αστυνομίας και να αποτελεί το σύμβολο και την σημαία της Ελληνικής αστυνομίας.

Πηγή: EΔΩ

Σάββατο 1 Μαρτίου 2025

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΗ ΔΩΡΕΑ ΤΟΥ ΚΟΜΗΤΟΣ ΓΟΔΕΦΡΕΙΔΟΥ ΔΕ ΡΩΜΑ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΗ ΔΩΡΕΑ

ΤΟΥ ΚΟΜΗΤΟΣ ΓΟΔΕΦΡΕΙΔΟΥ ΔΕ ΡΩΜΑ



     Ένα σπουδαίο όσο και σπάνιο αρχειακό υλικό ιππικού περιεχομένου, θεία προνοία, περιέρχεται στην κατοχή της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων", εντασσόμενο στα περιεχόμενα της Βιβλιοθήκης μας.

     


Αυτό το σπουδαίο υλικό, κατόπιν ευγενούς πρωτοβουλίας του Κόμητος Γοδεφρείδου Ντε Ρώμα, γόνου της διακεκριμένης ζακυνθίας Οικογενείας των Ντε Ρώμα, μονίμου κατοίκου της ιταλικής Λομβαρδίας, έφθασε σήμερα στα χέρια μας με ένα φιλοφρονέστατο συνοδευτικό σημείωμα το οποίον μας υπενθύμισε ότι εν μέσω της αχρειότητος της δημοκρατικής παρακμής εξακολουθεί και κοσμεί τον Πολιτισμό μας η κοσμιότητα του διαλάμψαντος Επτανησιακού Ευγενολογίου του οποίου το ηθικώς βαρυσήμαντον δεν κατάφερε να αμαυρώσουν τα όσα άκυρα φληναφήματα περί Ευγενείας "αναμασά" το ισχύον "Σύνταγμα", αποστερώντας κινήτρων ευποιίας και προσφοράς τους πολίτες, κινήτρων αγόντων στην απονομή τίτλων. 


     Η δωρεά διαλαμβάνει σπανιότατα έγγραφα, χειρόγραφα και εκδόσεις που αναφέρονται στην "ΦΙΛΙΠΠΟ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ" η οποία υπήρξε η απαρχή συστηματικής συγκροτήσεως οργάνου ιππικής δραστηριότητος στο μετεπαναστατικώς, νεοϊδρυθέν, Ελληνικόν κράτος.


     Εκ μιας πρώτης, επιτροχάδην, "ματιάς" στο υλικό το οποίο ήδη ταξινομούμε, διαπιστώνεται ότι το νεοϊδρυθέν Ελληνικόν κράτος απέδωσε μεγάλη σημασία στην ανάπτυξη ιππικού Πολιτισμού, μάλιστα υπό την αιγίδα του Πρίγκιπος Ανδρέου, με την επιμέλεια όχι απλώς της αναπτύξεως εγκαταστάσεων κλπ αλλά και με την παράλληλη διοργάνωση αγώνων!


     Και εξ αυτού του πνεύματος της "ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ", ακολούθως, ανεπτύχθησαν τα όσα ανεπτύχθησαν στην χώρα μας με την τραγική κατάληξη της αποδομήσεως του ιππικού Πολιτισμού μας κατά την διάρκεια της αθλίας αντιφασιστικής μεταπολιτευτικής δημοκρατίας, από το 1974 και εντεύθεν, όταν το σύγχρονο εγκληματικό κράτος των ανελληνίστων γραικύλων δεν εδίστασε να καταργήσει ακόμη και αυτό το ιστορικό όσο και κορυφαίο "Κέντρο Εκπαιδεύσεως Ιππασίας"  (Κ.Ε.ΙΠΠ, Γουδή) του οποίου κατέστρεψε το (μοναδικό!) κλειστό Ιππευτήριο, μετατρέποντάς το σε ...γραφεία αργομίσθων κομματικών σκυβάλων!


     Ας σημειωθεί δε ότι, εν αντιθέσει με το σημερινό παρακμιακό αθηνοκεντρικό κράτος που περιφρονεί την επαρχία, εκείνο το νεοσύστατον κράτος απέδιδε την προσήκουσα αξία στην ελληνικήν επαρχία και την καθιστούσε επίκεντρο δραστηριοτήτων αντιστοίχων των Αθηνών, ακόμη δε και σε επίπεδο ιππικών διοργανώσεων, όπως το εν λόγω υλικό τεκμηριώνει. Κι ενώ η χρεωκοπημένη αντιφασιστική δημοκρατία των σημερινών Αθηνών έχει κλείσει ακόμη και τον κρατικό Ιππόδρομο, το "τότε" Ελληνικόν κράτος του 1908 διοργάνωνε ιππικούς αγώνες ακόμη και στην ...Λάρισα! 




     Εκφράζοντες τις θερμότερες των ευγνωμόνων ευχαριστιών μας προς τον Κόμητα Γοδεφρείδο Ντε Ρώμα υποσχόμεθα την χρηστότερη διαχείριση προς ψηφιοποίηση και ανάδειξη του, ευγενώς, δωρηθέντος υλικού, ενώ, παραλλήλως μεριμνούμε και για την διαμόρφωση χώρου προς στέγαση πολυτίμου ιππικού μουσειακού υλικού το οποίο προτίθεται να μας δωρήσει ο ευπατρίδης Ζακύνθιος.