Πέμπτη 28 Απριλίου 2011

ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΜΕ ΑΝΥΠΟΜΟΝΗΣΙΑ
ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ



 


 

     Κυκλοφόρησε το 3ο τεύχος Μαίου-Ιουνίου 2011 του περιοδικού ελληνικής και παγκόσμιας ιστορίας "ΜΑΧΕΣ & ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ" που πάντα μας αιφνιδιάζει με την θεματολογία και τις σοβαρές προσεγγίσεις του. Στο τεύχος που κυκλοφόρησε παρουσιάζουν μία εκτεταμένη αρθρογραφία δύο διακεκριμένοι ερευνητές της στρατιωτικής πειραματικής Αρχαιολογίας οι Δημήτριος Κατσίκης και Στέφανος Σκαρμίντζος.



 



 
     Ο πρώτος παρουσιάζει ένα δεκασέλιδο άρθρο για το "ΡΩΜΑΙΚΟ ΙΠΠΙΚΟ" και ο δεύτερος τρεις πολυσέλιδες παρουσιάσεις για τις "ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ" την "ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΒΑΡΟΥΣ" και το πρώτο μέρος της Εξαπόλεως "ΡΟΔΟΣ"!




 




 
     Ας σημειωθεί ότι, ο ιστορικός Συγγραφέας Στέφανος Σκαρμίντζος, το άρθρο του περί της πολιορκίας της Θεσσαλονίκης από τους Αβάρους (586 μ.χ.χ.) το εικονογραφεί με τόξα "KASSAI" τα οποία έθεσε στην διάθεσή του η "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" η οποία βρίσκεται πάντα στην διάθεση των ιστορικών ερευνητών για ο,τιδήποτε αφορά στην αρχέγονη ενστικτώδη Τοξοβολία και στα παραδοσικά Τόξα.




 



     Πραγματικά, η πειραματική Αρχαιολογία η οποία υπηρετείται από αφιερωμένους ερευνητές όπως ο Στέφανος Σκαρμίντζος, ο Δημήτρης Κατσίκης και κάποιοι ελάχιστοι ακόμη, είναι κάτι από τα πολύ λίγα πνευματικά "στοχεύματα" τα οποία, παρά τις δυσκολίες των καιρών, προοδεύουν στη Χώρα μας, με τις αγνές δυνάμεις μεμονωμένων "θεραπόντων"!



ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ
















     Η Αστική Εταιρεία "ΦΙΛΙΠΠΟΙ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ" η οποία αποτελεί δημιούργημα του Ιδρυτικού Εταίρου μας, Καθηγητού Παντελή Αναστασόπουλου και δραστηριοποιείται με τεράστια επιτυχία στην Έφιππη Τοξοβολία και στις Έφιππες Πολεμικές Τέχνες, με την ΙΙ Πράξη της Συνεδριάσεως του Δ.Σ. της, μας έκανε την Τιμή να ζητήσει την αδελφοποίησή της με την "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ".

     Εμείς, κατόπιν της σημερινής συνεδριάσεως του Δ.Σ. μας προχωρούμε στην τιμητική αδελφοποίησή μας με τους Ναυπακτείς Εφιπποτοξότες οι οποίοι κοσμούν την Φίλιππο "Οικογένεια" με το ήθος, τις ικανότητες και την δραστηριότητά τους.

     Αναγνωρίζοντας το υψηλό επίπεδο εκπαιδεύσεως των Αδελφών Εφιπποτοξοτών της Ναυπάκτου, Τιμής ένεκεν τους προσκαλούμε για κοινή πανηγυρική επίδειξη Εφιππης Τοξοβολίας  σε μεγάλη δημόσια διοργάνωση η οποία θα λάβει χώρα στην Αθήνα σε λίγες ημέρες.

Σύντομα, περισσότερες λεπτομέρειες!

Σάββατο 23 Απριλίου 2011

FEDERICO CAPRILLI : ΤΟ "ΙΤΑΛΙΚΟ ΚΑΘΙΣΜΑ"




Ο ΔΙΑΜΟΡΦΩΤΗΣ ΤΗΣ ΣΤΑΣΕΩΣ ΥΠΕΡΠΗΔΗΣΕΩΣ ΕΜΠΟΔΙΟΥ





     Ο Federico Caprilli γεννήθηκε στο Livorno στις 8 Απριλίου 1868 και σκοτώθηκε σε ιππικό ατύχημα στο Pinerolo στις 6 Δεκεμβρίου  1907, όταν ο Ίππος του γλίστρησε  στους πάγους. Είναι ο εμπνευστής του «Ιταλικού» ή «Προσθίου καθίσματος» το οποίο καθώρισε την σύγχρονη υπερπήδηση εμποδίων.




     Το φθινόπωρο 1886 απεφοίτησε από την Στρατιωτική Ακαδημία της Modena εντασσόμενος στο Ιππικό και τον Αύγουστο του 1888 εντάχθηκε ως ανθυπολοχαγός του Βασιλικού Ιππικού Συντάγματος του Piemonte, ενώ , το ίδιο φθινόπωρο ανέλαβε την διοίκηση της Σχολής Ιππευτικής του Pinerolo. Ακούγεται απίστευτο, αλλά τόσο στη Modena όσο και στο Pinerolo, ο Federico Caprilli εθεωρείτο ως ένας πολύ μέτριος Ιππέας. 




     Όταν ο Federico Caprilli αποφοιτούσε από την Στρατιωτική Ακαδημία, τα πολυβόλα είχαν εισαχθεί σε χρήση και αυτό σήμαινε νέα«φιλοσοφία» φόρτου του Ίππου κατά την διάρκεια μιας εχθροπραξίας, υποχρεούμενος να παραλάβει ένα ζευγάρι νέων όπλων στη ράχη του.  Τούτο σήμαινε την αναθεώρηση εκπαιδεύσεως του Ίππου και του Ιππέως ώστε να μπορεί να διασχίζουν ανώμαλα εδάφη (κάθετα πρανή και βαθιά χαντάκια) ώστε να επιτρέπεται ο αιφνιδιασμός του αντιπάλου. Πέραν αυτού, ήδη από το 1863, οι Βρεταννοί είχαν επινοήσει το αφύσικο «άθλημα» της υπερπηδήσεως εμποδίου το οποίο ,υποχρεωτικώς, αναγκάσθηκε να «παρακολουθήσει» η υπόλοιπη Ευρώπη και, κατόπιν, ο Κόσμος. Έτσι, οι δύο αυτοί συγκυριακοί παράγοντες, υπεχρέωσαν και το Ιταλικό Ιππικό να αντιμετωπίσει το ζήτημα της ιππευτικής υπερπηδήσεως εμποδίων με τις ανορθόδοξες βρεταννικές αντιλήψεις της εποχής εκείνης, των τελών του 19ου αιώνος. 




     Ο Federico Caprilli, tο 1890 άρχισε να πειραματίζεται με έναν νεαρό Ιρλανδικό Ίππο με το όνομα Sfacciato (ο Χάλκινος) και το 1891, μετά από κάποιες νίκες σε ιππικά αγωνίσματα του ανετέθη η διοίκηση της Ιππευτικής Σχολής του Pinerolo.





Tότε, ο Federico Caprilli άρχισε να αναδεικνύεται σε έναν πραγματικά μεγάλο Δάσκαλο της Ιππασίας  και προετοιμάσθηκε για να συμμετάσχει στη μεγάλη Ιππική Διοργάνωση του Torino, τον Ιούνιο του 1902, στην οποία όμως δεν κατέκτησε την θέση που του άξιζε! Tο 1907 κατακτά την πρώτη θέση στους Στρατιωτικούς Ιππικούς Αγώνες της Ρώμης. 



     Ως νεαρός μαθητής της Ιταλικής Σχολής Ιππικού μάθαινε να ιππεύει και να υπερπηδά εμπόδια με τον συγκεκριμένο τρόπο της εποχής του, τον οποίο, όμως, ο ίδιος έκρινε ως μη ικανοποιητικό.







Η παλαιά στάση υπερπηδήσεως εμποδίου.



     Σύμφωνα με την διδασκαλία της εποχής εκείνης, οι υπερπηδητές εμποδίων θα έπρεπε, κατά την υπερπήδηση, να χρησιμοποιούν μακρές αρτάνες αναβολέων με τα πόδια τεταμένα εμπρός, να έλκουν τις ηνίες ανασηκώνοντας την κεφαλή του Ίππου και να κλίνουν το σώμα τους προς τα πίσω ώστε ο Ίππος να υποχρεωθεί να προσγειωθεί, μετά το εμπόδιο, με τα οπίσθια, ή έστω με τα τέσσερα, αντί των εμπροσθίων ποδών τα οποία θεωρούσαν ως «εύθραυστα»! Αυτό, όμως, είχε ως συνέπεια την οδυνηρή αίσθηση στο στόμα του Ίππου προ κάθε εμποδίου που σήμαινε και την διατάραξη της ισορροπίας του Ίππου και την μετατόπιση του κέντρου βάρους του Ίππου προς τα πίσω, αφήνοντας «πίσω» και τον ίδιο τον Ιππέα, σύνδρομο το οποίο δεν επέτρεπε στον Ίππο να διαγράψει ομαλή τροχιά υπερπηδήσεως του εμποδίου (Bascule) και να προσγειωθεί άνετα στην αντίθετη πλευρά. Ο πόνος στο στόμα του Ίππου και η αρνητική μετατόπιση του κέντρου βάρους του, είχαν ως αποτέλεσμα να δυστροπούν πολλοί Ίπποι προ των εμποδίων τα οποία, όπως προαναφέρεται, μόλις στα τέλη του 19ου αιώνος (1863) είχαν αρχίσει να εμφανίζονται ως ιππικό άθλημα και η υπερπηδητική τεχνογνωσία ήταν ακόμη ελάχιστη.





     Ο Federico Caprilli ήταν ένας πρωτοπόρος Ιππέας ο οποίος, στην Ιταλία, υπήρξε «σκαπανέας» της Φυσικής Ιππασίας, ή, όπως οι Ιταλοί την αποκαλούν «Doma Gentile» ή «Doma Dolce». O Federico Caprilli είχε εγκαίρως διαγνώσει την μεγάλη σημασία της φυσικής βιο-μηχανικής των κινήσεων του Ίππου και είχε απασχοληθεί πάρα πολύ με την φωτογράφηση της συμπεριφοράς του σε φυσικό περιβάλλον. Αυτό τον βοήθησε να αναλύσει την κινητική του Ίππου κατά την υπερπήδηση εμποδίου σπεύδοντας να εναρμονίσει την ίππευση του Ιππέως με την φυσική ανάγκη ισορροπίας του Ίππου.




     Παρατηρώντας τις κινήσεις των Ίππων εν ελευθερία, ο Federico Caprilli διεπίστωσε ότι οι Ίπποι, πάντοτε, υπερπηδώντας χωρίς ιπποσαγή και Ιππέα, ένα εμπόδιο προσγειώνονταν με τα εμπρόσθια και απεφάσισε να αλλάξει την κρατούσα ιππική διδασκαλία εφαρμόζοντας αυτό που παρετήρησε στη Φύση. Κατέληξε, λοιπόν, σε δύο βασικά συμπεράσματα τα οποία άρχισε να εφαρμόζει στην διδασκαλία του προς τους νέους Ιππείς του Ιταλικού Ιππικού : (α) Ο Ιππέας με το κάθισμα και τις κινήσεις του σώματός του να μην παρεμποδίζει την φυσική φορά κι τις φυσικές κινήσεις του υπεπηδώντος Ίππου και, (β) κατά την διάρκεια όλης της υπερπηδητικής φάσεως, να μη ασκεί καμία επίδραση στο στόμα του Ίππου! Επίσης, ο Federico Caprilli θεωρούσε ότι ο Ίππος, πριν από το εμπόδιο, έπρεπε να αφήνεται ελεύθερος να επιλέξει ο ίδιος το μήκος του διασκελισμού του και το σημείο απογειώσεώς του. Αυτό σήμαινε ότι ο Ίππος θα πλησίαζε το εμπόδιο όχι τεχνητά συσπειρωμένος υπό την επίδραση «σκληρών ηνιών» αλλά χαλαρός, ακριβώς όπως τον ίδιο διευκόλυνε η κίνηση προς το εμπόδιο. Ο Ιππέας θα κατείχε θέση προς τα εμπρός με τις αρτάνες των αναβολέων βραχύτερες προκειμένου το «κάθισμά» του να ήταν ακριβώς στο κέντρο της σέλλας επιτρέποντας στην έδρα του και τις κνήμες να του εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή ευστάθεια τόσο κατά την κίνηση προς το εμπόδιο όσο και κατά την υπερπήδησή του. Πάνω από το εμπόδιο ο Ιππέας θα έπρεπε να ανασηκωθεί ελαφρά από την σέλλα κλίνοντας προς τα εμπρός τον κορμό του και αφήνοντας ανεπηρέαστο το στόμα του Ίππου «δίνοντάς» του ηνίες. Το κέντρο βάρος του Ιππέως θα έπρεπε να συμπίπτει με το κέντρο βάρος του Ίππου διευκολύνοντας την φυσική τροχιά της υπερπηδήσεως. Τέλος, ο Federico Caprilli, δεν ήταν απλώς ένας πρωτοπόρος Ιππέας αλλά υπήρξε και ο «σκαπανέας» της Φυσικής Ιππασίας ( ή, όπως οι Ιταλοί την αποκαλούν «Doma Gentile» ή «Doma Dolce») στην Ιταλία. O Federico Caprilli είχε εγκαίρως διαγνώσει την μεγάλη σημασία της φυσικής βιο-μηχανικής των κινήσεων του Ίππου και είχε απασχοληθεί πάρα πολύ με την φωτογράφηση της συμπεριφοράς του σε φυσικό περιβάλλον. Αυτό τον βοήθησε να αναλύσει την κινητική του Ίππου κατά την υπερπήδηση εμποδίου σπεύδοντας να εναρμονίσει την ίππευση του Ιππέως με την φυσική ανάγκη ισορροπίας του Ίππου.

     Αυτός, ο πρωτοπόρος της Φυσικής Ιππασίας, σημείωνε εύστοχα:

"...è necessario che il cavallo andando all'ostacolo impari a non temere le azioni del cavaliere ed a persuadersi che questo gli concede sempre il modo di poter saltare e non lo contraria nè addolora per nulla. In caso contrario il cavallo invece di far attenzione a compiere bene il suo lavoro studierà il modo di sottrarsi al dolore..." 

« … είναι απαραίτητο κατά την προσέγγισή του προς το εμπόδιο, ο Ίππος να μην φοβάται τις ενέργειες του Ιππέως και να πείθεται ότι ο αναβάτης του θα τον διευκολύνει πάντα κατά την υπερπήδηση και όχι το αντίθετο διότι, σε αντίθετη περίπτωση , αντί ο Ίππος να επικεντρώνεται στην εκτέλεση μιας σωστής υπερπηδήσεως θα αναζητά τον τρόπο να απαλλαγεί από τον πόνο που θα του προκαλούν οι χειρισμοί του Ιππέως …»




     Και, βεβαίως, αυτό το "σκεπτικό" δείχνει το πόσο βαθιά επηρεασμένος από τα αξιώματα της Φυσικής Ιππασίας (= μη παρεμπόδιση του Ίππου) υπήρξε αυτός ο ρηξικέλευθος Ιππέας, ο οποίος τόλμησε να εναντιωθεί με τις εσφαλμένες ιππευτικές αντιλήψεις περί "υποχειριάσεως του Ίππου" της εποχής του!

     Όλες αυτές οι παρατηρήσεις όμως και οι νεωτεριστικές ιδέες του νεαρού υπιλάρχου ήρθαν σε σύγκρουση με το επικρατούν «πνεύμα» της εποχής του που ήθελε  «υποτεταγμένο» τον Ίππο σύμφωνα με τις απάνθρωπες κι ανόητες διδασκαλίες των Βρεταννών «εφευρετών» της υπερπηδήσεως εμποδίων και προκάλεσαν «κλονισμό» στο τότε ιππικό εκπαιδευτικό σύστημα, μη γενόμενες  αποδεκτές! Προς τιμωρία του, τον απεμάκρυναν από την θέση του Εκπαιδευτού Ιππασίας, μεταθέτοντάς τον δυσμενώς σε μονάδα της νότιας Ιταλίας!

     Τελικώς, οι «αιρετικές» ιδέες του Federico Caprilli,  μερικά έτη αργότερα, αναγνωρίστηκαν και ο νεαρός Εκπαιδευτής του Ιππικού επανεκλήθη, αρχικώς στη Ρώμη, στο στρατόπεδο Ιππικού της via dei Due Ponti του Tor di Quinto, (τότε έξω από την Ρώμη και μετά την επέκταση της πόλεως η οποία σημειώθηκε μεταξύ 1930 και 1940, βόρειο προάστιό της) και κατόπιν στη γενέτειρα του (Livorno) για να αναλάβει επισήμως της εκπαίδευση των νέων Ιππέων. Τότε απεδείχθη ότι οι μεν Ίπποι επεδείκνυαν απίστευτη προθυμία και συνεργασιμότητα υπερπηδήσεως, ενώ οι Ιππείς έφθασαν σε σημείο να ακολουθούν τόσο ομαλά την τροχιά υπερπηδήσεως χωρίς την ανάγκη να στηρίζονται στις ηνίες, ούτε καν να τις κρατούν! Μετά από αυτή την επιτυχία της εφαρμογής της διδασκαλίας του Federico Caprilli, ο ίδιος προβιβάσθηκε στον βαθμό του Αρχιεκπαιδευτού Ιππασίας ενώ πλήθος Ιππέων από διάφορα ξένα Ιππικά παρακολουθούσαν την διδασκαλία του η οποία πήρε το όνομα της «Μη παρεμποδίσεως της φυσικής τροχιάς υπερπηδήσεως του Ίππου, από τον Ιππέα».





     Kατά την διάρκεια του Ιταλικού Φασισμού η διδασκαλία του Federico Caprilli κατεγράφη κι εκδόθηκε το 1932 υπό την μορφή ενός πλήρους εγχειριδίου εκπαιδεύσεως Ιππασίας υπό τον τίτλο : "MANUALE D' EQUITAZIONE", το οποίο εκδόθηκε σε δύο ακόμη εκδόσεις από την "Ιταλική Ομοσπονδία Ιππασίας", το 1957 και το 1969, υπό την επιμέλεια του χρυσού Ολυμπιονίκη (Ολυμπιάδα Τόκυο, 1964) Συνταγματάρχη Paolo Angioni,  θεωρούμενο σταθερά ως ένα από τα καλύτερα εκπαιδευτικά βοηθήματα Ιππασίας.  

     Δυστυχώς, ο Federico Caprilli σκοτώθηκε αρκετά νέος (39 ετών) μη προφταίνοντας να βοηθήσει την ανάπτυξη της Ιππασίας όσο έδειξαν οι δυνατότητές του, πρόφθασε όμως να αποδείξει και το μεγαλείο της ιππικής ηθικής του αλλά και την προπορεία του στην Φυσική Ιππασία της νεώτερης Ιταλίας. Στον τάφο του ένα απλό λατινόγλωσσο επίγραμμα απαθανατίζει το μεγαλείο της ιππικής περιωπής του: 

FRIDERICUS CAPRILLI
MAGISTER EQUITUM
1868 – 1907

 [Federico Caprilli
Μέγιστος των Ιππέων
1868 - 1907] 


     Πολύ αργότερα και με εντολή του Benito Mussolini και του Ιταλικού Φασιστικού Κόμματος, οι εγκαταστάσεις Ιππικού στις οποίες δίδασκε ο Federico Caprilli στο Livorno και οι οποίες είχαν εγκαινιασθεί στις 15 Αυγούστου 1894, το 1937 μετωνομάσθηκαν σε «Ippodromo Federico Caprilli» προς Τιμή του πρωτοπόρου της Φυσικής Ιππασίας στην Ιταλία και μεγάλου ανανεωτού της υπερπηδήσεως εμποδίων!


 Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΣΤΑΣΕΩΣ ΥΠΕΡΠΗΔΗΣΕΩΣ ΕΜΠΟΔΙΩΝ


Το (πρόσθιο) "ελαφρύ κάθισμα" υπερπηδήσεως.


α. Συσπείρωση και απογείωση.



β.Εκτίναξη.



γ. Υπέρπτηση.



δ. Προσγείωση.


Η πλήρης τροχιά υπερπηδήσεως εμποδίου.






Παρασκευή 22 Απριλίου 2011


 
"ΙΠΠΑΣΙΑ ή ΠΕΡΙ ΙΠΠΙΚΗΣ"

Η ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΠΠΑΣΙΑΣ "PARELLI"
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ



                  



     Η "ιστορία" ίσως θυμίζει είδος που αφού έχει εξαχθεί, ...επανεισάγεται ως νεωτερισμός! Και, ίσως, είναι έτσι... Ας δούμε "πώς" μετά από πολλούς αιώνες, μετά τον Ξενοφώντα, το Ελληνικό Κοινό ...ξανάκουσε για την Φυσική Ιππασία στη χώρα όπου ...γεννήθηκε!

     Η τηλεοπτική εκπομπή του "EXTRA CHANNEL" με τίτλο "ΙΠΠΑΣΙΑ Ή ΠΕΡΙ ΙΠΠΙΚΗΣ" εμπνευσμένο από το ομότιτλο βιβλίο του Ξενοφώντος, ήταν ένας (πρώτος...) δούρειος ίππος επαναφυσικοποιήσεως της Ιππικής στην Ελλάδα, μετά τον στρεβλωτικό που της προσέδωσαν διάφοροι παράγοντες κατά τον 20ό αιώνα νοθεύοντάς την με τα αφύσικα δόγματα του "British Style" κάνοντάς την εντελώς αφύσικη κι επικίνδυνη.

     Ο παραγωγός εκείνης της τηλεοπτικής εκπομπής και υπογράφων, πολύ πριν αρχίσει να ιππεύει (θεωρώντας ότι η Ιππική αποτελεί ολοκλήρωση παιδευτικού ήθους και όχι απλή αθλητική ενασχόληση) είχε μελετήσει το "ΠΕΡΙ ΙΠΠΙΚΗΣ" του Ξενοφώντος και είχε αντιληφθεί τη σημαντική διδαχή του. Δυστυχώς, όταν ξεκίνησε να ιππεύει, διεπίστωσε ότι στη χώρα του Ξενοφώντος οι έμβιες φαλμεραϋερικές επιβεβαιώσεις περί αφελληνίσεως, είχαν ...αφελληνίσει και την ίδια την Ιππική, μπασταρδεύοντάς την με άφθονη "αγγλική διαστροφικότητα".

     Έτσι, δεν θα ήταν δυνατόν από εκείνη τη μοναδική τηλεοπτική εκπομπή να απουσιάσει ένα "αφιέρωμα" στην Σχολή "Parelli" η οποία δεν είναι τίποτε άλλο από την μεταφορά στην εποχή μας των διδαχών του Ξενοφώντος. Για το "αφιέρωμα" αυτό ζητήθηκε η τυπική άδεια από τον Οργανισμό "Parelli" (η οποία και μας δόθηκε μαζύ με το οπτικοακουστικό υλικό το οποίο ο Οργανισμός επέλεξε) και όλες τις διαδικασίες της επικοινωνίας αλλά και της εκφωνήσεως έκανε ο Συνεργάτης της εκπομπής, ο εξαίρετος Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, με συνέπεια και σοβαρότητα προσήκουσες στο αντικείμενο. Το, σχεδόν, εικοσάλεπτο αποτέλεσμα παρουσιάζεται στο επισυναπτόμενο video και είναι ενδεικτικό της "φιλοσοφίας" του Συστήματος "Parelli".


Η ΠΡΟΣΔΟΚΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ
ΣΕ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ "ΣΤΑΥΡΩΣΗ"



ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ YUKIO MISHIMA

     Κανείς δε ξέρει αν τούτο το χρόνο οι κερασιές θ' ανθίσουν στη μακρινή Ιαπωνία της οποίας ο γενναίος Λαός αγωνίζεται να επιβιώσει από τη πρόσφατη φυσική καταστροφή! Εμείς οι υπόλοιποι που σήμερα τιμούμε τους δικούς μας "εσταυρωμένους", ο καθένας μας τον δικό του, υπαρκτό ή συμβολικό, κατά πίστη ή κατ' έθος, ας στρέψουμε το νου σ΄εκείνους τους απόμακρους Συνανθρώπους μας, τους Ιάπωνες, που από τη μια στιγμή στην άλλη βρέθηκαν χωρίς τα αγαπημένα τους πρόσωπα, χωρίς τα αγαπημένα τους ζώα, χωρίς την αγαπημένη τους Γη, έτσι, από ένα φυσικό καπρίτσιο!

     Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" αιχμαλωτισμένοι από την Ιαπωνική δοκιμασία, αντί κηρού και θυμιάματος σε όσα εκείνος ο Λαός υποφέρει, αναρτούν σήμερα ( Μεγάλη Παρασκευή, της χριστιανοσύνης!) ένα αφιέρωμα στον Yukio Mishima του οποίου το Έργο και η Αποχώρηση εκφράζει την ίδια την δύναμη του Λαού του και, ευχή μας είναι η δύναμη αυτή να αναστήσει τον "εσταυρωμένο" Ιαπωνικό Λαό από τον λόφο του μαρτυρίου στον οποίο τον ανέβασε η φυσική καταστροφή που βίωσε πρόσφατα!




_____________________________________

 To αφιέρωμα προέρχεται από το περιοδικό "ΔΙΑΒΑΖΩ" , 26-12-1990

Πέμπτη 21 Απριλίου 2011


"ΙΠΠΑΣΙΑ ή ΠΕΡΙ ΙΠΠΙΚΗΣ"


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ Α.Β.Υ. Infanta Dona PILAR de BORBON
ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΙΠΠΑΣΙΑΣ



Δύο χρόνια προ της διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Αθήνα, η τότε Πρόεδρος της "Διεθνούς Ομοσπονδίας Ιππασίας" Α.Β.Υ. Infanta Dona Pilar de Borbon ήρθε στην πόλη μας για να επιθεωρήσει την πρόοδο των "ολυμπιακών" ιππικών εγκαταστάσεων του Μαρκοπούλου ως επίσημη φιλοξενουμένη της "Ελληνικής Ομοσπονδίας Ιππασίας". Η Υψηλή Επισκέπτις είχε δηλώσει την άρνησή της να παραχωρήσει συνεντεύξεις σε πολλά "μέσα" τα οποία της το είχαν ζητήσει, αλλά είχε ενημερώσει εγκαίρως τους "διαχειριστές" της τότε (και νυν και αεί με ...ισόβιο χαρακτήρα...) "Ελληνικής Ομοσπονδίας Ιππασίας" ότι ευχαρίστως θα έδινε αποκλειστική συνέντευξη στην δική μας εκπομπή, για λόγους τους οποίους εκείνη είχε υπ΄όψη της! Μετά την άφιξή της στην Αθήνα, ο παραγωγός της εκπομπής τηλεφώνησε στο "Γραφείο Τύπου" της "Ελληνικής Ομοσπονδίας Ιππασίας" προκειμένου να ορισθεί το rendez-vous της συνεντεύξεως και, ω του θαύματος, το "Γραφείο Τύπου" ( δεσποινίς ..."θεραπαινίς") απήντησε ότι δεν γνώριζε πού κατοικούσε η επίσημη ...φιλοξενουμένη Α.Β.Υ. Infanta Dona Pilar de Borbon ούτε και μπορούσε να ...επικοινωνήσει μαζύ της! Ούτε λίγο ούτε πολύ ο "σύζυγος" της Ντόρας  ( και προκαθήμενος της "Ελληνικής  Ιππασίας") και η συνεργάτις του "υπεύθυνη" του "Γραφείου Τύπου" προσπαθούσαν να αποκρύψουν την φιλοξενουμένη τους αν και εγνώριζαν την επιθυμία της να μιλήσει στην εκπομπή μας! Με αυτά και αυτά, η Ιππασία στη Χώρα μας παραμένει διεθνώς ανύπαρκτη και "οικογενειακό άθυρμα" κάποιας "παρέας" μακριά από το ευρύ Κοινό που δικαιούται να την απολαμβάνει... Τελικώς και με την βοήθεια του Φρέντυ Σερπιέρη (Βαλκανιονίκη υπερπηδητή, ιδρυτή της "Ελληνικής Ομοσπονδίας Ιππασίας" και, τότε, Αντιπροέδρου της "Διεθνούς Ομοσπονδίας Ιππασίας", με λίγα λόγια, άνθρωπος της Ιππασίας και όχι, απλώς, ..."σύζυγος") επικοινωνήσαμε και κλείσαμε το rendez-vous μας με την Α.Β.Υ. Infanta Dona Pilar de Borbon στο Ξενοδοχείο "Πεντελικόν" με αποτέλεσμα την συνέντευξη η οποία παρουσιάζεται εν συνεχεία :


                                 


     Από τότε μέχρι σήμερα, οι ολυμπιακές εγκαταστάσεις διαλύονται μέρα με τη μέρα, αναξιοποίητες κι εγκαταλελειμμένες στη πιό ανάξια μοίρα τους! Η Ιππασία παραμένει μακράν του μεγάλου Κοινού, επιμελώς απρόσιτη από κάποιους μπαμπάδες που τη θέλουν "παιγνίδι" των παιδιών τους και όχι χαρά παιδιών ενός "κατώτερου Θεού", σε έσχατο επίπεδο αθλητικής απαξίας και τραγικής ανοργανωσιάς, σταθερά στα χέρια των ιδίων "διαχειριστών" της που δε λένε να εγκαταλείψουν τις "καρέκλες" τους και να απολογηθούν για το χάλι ενός αθλήματος που γεννήθηκε σ' αυτόν τον τόπο! Όμως, ο "σύζυγος"  και η "θεραπαινίς" του παραμένουν ακριβώς στις ΙΔΙΕΣ "καρέκλες" επιβεβαιώνοντας ότι μόνον οι κατασκευαστές επίπλων κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Οι υπόλοιποι, δεν εγείρονται ούτε για να θεραπεύσουν τις ...αιμορροίδες τους!

     Σήμερα, σχεδόν οκτώ χρόνια μετά τους πανάκριβους, κακόγουστους και ψευδεπίγραφους "Ολυμπιακούς Αγώνες" του 2004, οι χρυσοπληρωμένες από τους καταχρεωμένους Έλληνες, εγκαταστάσεις διαλύονται μέσα στην εγκατάλειψη ενώ το Δ.Ν.Τ. ζητά τα ...ρέστα! Τα "ολυμπιακά" ακίνητα καταρρέουν αργά αφημένα στη μοίρα τους! Ακόμη και στο "ολυμπιακό άλσος" του Γουδή, στο κέντρο των Αθηνών, όλα δείχνουν περιφρονημένα από εκείνους που ακόμα τα ...χρωστάνε και θα τα χρωστάνε για πολλές δεκαετίες ακόμη.



     Η επιγραφή η αφιερωμένη στην Α.Β.Υ. Infanta Dona Pilar de Borbon στο μαύρο της το χάλι...


 

     Τα συμβολικά ελαιόδενδρα που φυτεύτηκαν προς Τιμή των μελών της "Ολυμπιακής"  Επιτροπής σε αθλία κατάσταση, με σπασμένες τις μαρμαρώσεις τους...





     Τα πάντα, μέσα σ' αυτό τον κυκεώνα "ολυμπιακής" παρακμής σε διάλυση, ενώ, στις ίδιες θέσεις παραμένουν ...ατσαλάκωτοι και πάντα απαστράπτοντες οι γνωστοί παράγοντες-καρεκλοκένταυροι, ξέρετε ...εκείνοι που δεν σηκώνονται ούτε για να θεραπεύσουν τις ...αιμορροίδες τους!



Τρίτη 19 Απριλίου 2011

"ΙΠΠΑΣΙΑ Ή ΠΕΡΙ  ΙΠΠΙΚΗΣ"







     Ήταν κάπου στα τέλη του καλοκαιριού του 2002 όταν η Διευθύντρια ενός τηλεοπτικού Διαύλου κατ' εντολή του ιδιοκτήτου του, κάλεσαν έναν αρχάριο ...Ιππέα όχι για λόγους Ιππικής αλλά για να του ζητήσουν να κάνει μία σειρά ...πολιτικών εκπομπών μπας και σωθεί ο άσωτος κομματικός ψηφοφόρος!  Ο τότε αρχάριος Ιππέας, εκτιμώντας τα άλογα και περιφρονώντας τα παράλογα, αρνήθηκε να πολιτικολογήσει και αντιπρότεινε στους ευγενώς προσκαλέσαντες να συμφιλιώσει και αυτούς και τους τηλεθεατές τους με την ...Φύση, μέσω μιας σειράς εκπομπών για την ...Ιππασία, αφού η Πολιτική εδώ και πολλές δεκαετίες εκτρέπει σε μία ...παρά φύσει καθημερινότητα.

     Ο Καναλάρχης με την Διευθύντρια εμπιστευόμενοι τον αρχάριο Ιππέα του παρεχώρησαν μικρόφωνο, κάμερα και μία ώρα εκπομπής εβδομαδιαίως ώστε αυτή η "Terra incognita" της Ιππασίας να "δροσίσει" λίγο το στέρφο και ανέμπνευστο τηλεοπτικό ξεροχώραφο. Έτσι γεννήθηκε η τηλεοπτική σειρά "ΙΠΠΑΣΙΑ Ή ΠΕΡΙ ΙΠΠΙΚΗΣ" σε ένδεκα ωριαίες εβδομαδιαίες συνέχειες με παραγωγό τον υπογράφοντα.

     Στόχος του παραγωγού των εκπομπών και του πολυμελούς (πράγματι!) Επιτελείου του ήταν η ανάδειξη της Ελληνικής Ιππασίας και η εισαγωγή της στα ενδιαφέροντα του μέσου τηλεθεατού, βοηθώντας τον να ξεφύγει από τη μιζέρια των "πρωϊνάδικων" και των ...αιμοσταγών "Δελτίων των 8"! Τότε, με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι για μιά αξιοπρεπή τηλεοπτική παραγωγή 1 (ναι, μιας!) ώρας απαιτούντο 160 (ναι, εκατόν εξήντα!!) εργατώρες που εξαντλούσαν στο τέλος τους, όλο το Επιτελείο των εξαιρετικών συνεργατών μας. Εκείνων των ακούραστων παιδιών του "EXTRA" αλλά και τους φίλους Συμπαραγωγούς με τους οποίους, πραγματικά, ζήσαμε δημιουργικές στιγμές και αξίζει να τους ξαναμνημονεύσω. Ήσαν οι :

ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΟΙ 

ΓΙΟΥΛΗ ΚΡΙΑΡΑ
ΓΙΟΥΛΗ ΓΑΓΑΝΗ
ΦΛΩΡΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ ΜΠΟΥΖΙΑΝΗ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΥΤΥΧΗΣ ΤΖΙΡΤΖΙΛΑΚΗΣ

ΕΙΚΟΝΟΛΗΠΤΕΣ

Φ. ΒΛΑΧΑΚΗΣ
Π. ΓΚΟΡΙΤΣΑΣ
Χ. ΜΥΛΩΝΑΣ
Ε. ΤΖΙΡΤΖΙΛΑΚΗΣ
Κ. ΓΑΛΑΝΑΚΗΣ
Κ. ΚΑΝΕΛΛΟΣ
Μ.ΛΙΛΙΟΥ
Χ.ΦΙΛΗΣ
ΕΛ. ΜΑΝΟΥΣΟΥ
Γ. ΠΟΤΟΥΡΙΔΗΣ
Σ.ΣΤΡΟΥΤΖΑΣ
Ν.ΝΤΟΥΣΗΣ
Σ. ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ

ΗΧΟΛΗΠΤΕΣ

Χ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
Γ. ΝΤΟΥΒΕΑΣ
Α. ΜΠΙΤΣΑΝΗΣ
Σ. ΑΙΔΙΝΙΔΗΣ
Δ. ΖΟΥΝΑ
Γ. ΓΕΩΡΓΟΥΛΑΣ
ΑΘ. ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΦΡ. ΚΟΜΗΣ
ΤΖ. ΠΥΛΑΡΙΝΟΥ

ΜΟΝΤΕΡ

Α. ΚΑΒΑΛΛΑΡΗΣ
και ο μοναδικός μας ΘΕΟΦΙΛΟΣ KΑΪΛΑΣ

ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΕΓΑΛΑΚΑΚΗΣ

ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

ΜΙΧΑΗΛ ΖΕΡΒΟΣ
ΠΕΤΡΟΣ ΜΑΘΙΟΥΔΑΚΗΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΡΑΣΙΔΗΣ
ΜΙΧΑΗΛ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ

ΜΙΞΗ ΕΙΚΟΝΟΣ

Β. ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μ. ΧΡΥΣΙΚΟΥ
ΧΡ. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΛΑΤΩ

Κ. ΓΚΟΦΑΣ
Δ. ΓΚΟΦΑΣ
Ν. ΚΟΥΤΣΟΥΡΑΚΗΣ

ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ

Ε. ΠΙΕΡΡΟΠΟΥΛΟΥ
Α. ΤΟΥΣΛΟΥΔΗ
Ε. ΚΑΡΑΠΙΠΕΡΗ

ΣΥΡΡΑΦΗ ΠΛΑΝΩΝ

Α. ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ
Ε. ΘΕΟΦΙΛΟΥ

ΓΡΑΦΙΚΑ

Γ. ΑΑΡΩΝ
Π. ΑΝΤΩΝΑΚΗΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

Κ.ΣΤΥΛΙΑΡΑ

ΡΟΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Φ. ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Κ. ΡΑΖΟΓΛΟΥ
Ι. ΤΣΟΥΓΚΟΥΛΟΓΛΟΥ
Δ. ΛΑΓΚΩΝΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ

Χ.ΜΠΟΥΓΑΣ
Α. ΤΖΑΝΕΤΟΥ
Β. ΚΟΚΟΛΑΚΗ

ΤΜΗΜΑ ΡΑΔΙΟΖΕΥΞΕΩΣ

Ε. ΚΑΡΑΪΝΔΡΟΣ
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ

ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗ

Γ. ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΣ

Α. ΣΟΥΛΕ

ΚΟΜΜΩΣΕΙΣ

ΑΡ. ΖΑΡΝΟΜΗΤΡΟΥ
ΕΛ. ΓΑΡΑΝΤΩΝΑΚΗ

ΨΥΜΙΘΙΩΣΕΙΣ

ΠΑΝ. ΚΟΤΣΑΦΤΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

ΑΘ. ΜΟΙΡΑΣ

ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Μ. ΖΟΥΝΗΣ

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ

Σ. ΤΣΑΚΙΡΑΚΗ
Α. ΔΡΙΜΟΣ

ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ

Α. ΤΑΤΤΟΣ
Α. ΓΚΟΛΕΜΗΣ

ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Κ. ΣΚΟΥΡΟΛΙΑΚΟΣ

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΕΜΜ. ΜΑΝΤΖΙΑΡΑΣ

ένας Κόσμος εκλεκτών Ανθρώπων αφιερωμένων στο αντικείμενο της Ιππικής, ο καθένας με τον δικό του τρόπο και όλη η "Ομάδα" με τον τρόπο που έπρεπε!

     Η εκπομπή εκείνη είχε αποκτήσει πολύ μεγαλύτερη τηλεθέαση απ΄ ό,τι περίμενε ο συμπαθής Καναλάρχης και ο παραγωγός της αρκετούς φανατικούς τηλεθεατές και φίλους πολλοί από τους οποίους χάρηκαν μετέπειτα την Ιππασία διατηρώντας μέχρι σήμερα επαφή με τον γράφοντα. Η φήμη της εκπομπής (μοναδικής στα ...ιθαγενή ερτζιανά) είχε φθάσει και στο ...εξωτερικό αποδίδοντας ένα ευτυχές ..."αντίτιμο" : Όταν, τότε (Οκτώβριος 2002), έφθασε στην Ελλάδα για να επιθεωρήσει τις μελλοντικές ολυμπιακές  εγκαταστάσεις του Ιππικού Κέντρου Μαρκοπούλου η Πρόεδρος της "ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΙΠΠΑΣΙΑΣ"  Πριγκίπισσα Infanta Pilar των Βουρβόνων (αδελφή του Βασιλέως της Ισπανίας Χουάν Κάρλος) αν και είχε αρνηθεί να παραχωρήσει συνεντεύξεις σε πολλά ραδιοτηλεοπτικά κι έντυπα μέσα που της είχαν ζητήσει, έκανε μία ευγενική εξαίρεση προς την δική μας εκπομπή και μας παρεχώρησε μία πολύ σημαντική συνέντευξη την οποία σύντομα θα παρουσιάσουμε! 

     Εκτενέστατη η θεματολογία εκείνων των εβδομαδιαίων εκπομπών, έφερε πιό κοντά την Ιππασία στον αισθητικά ταλαιπωρημένο τηλεθεατή, αρκετό Κόσμο στα Ιππευτήρια διαφόρων Ιππικών Συλλόγων και ανέδειξε την αδυναμία της (άσχετης και μοιραίας) διοικήσεως του αθλήματος να επιτύχει την οποιανδήποτε ουσιαστική πρόοδο, αφού τα προβλήματα της Ελληνικής Ιππασίας, μετά από δέκα χρόνια παραμένουν όχι απλώς άλυτα αλλά και πολλαπλάσια!

     Το υλικό των επαγγελματικών κασετών "Beta" κατάφερε να αποκωδικοποιήσει τεχνικά η Εφιπποτοξότρια Ειρήνη Μιχαηλίδου κάνοντάς το προσιτό στο "YouTube". Έτσι, μετά από μία δεκαετία, η εκπομπή μας έχει την Τιμή μιάς ακόμη Συνεργάτιδος στο πρόσωπο της Ειρήνης μας, την οποία και ευχαριστούμε!