Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013

AΠΟ ΣΗΜΕΡΑ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΙΠΠΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

AΠΟ ΣΗΜΕΡΑ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ
ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΙΠΠΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
 
 
     Από σήμερα θα εφαρμόζεται στην Ιππική Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" το ταχύρρυθμο πρόγραμμα των "30 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΜΕΡΙΔΩΝ" για την ανάδειξη αρίστων Ιππέων και Εφιπποτοξοτών, όπως ήδη είχε προαναγγελθεί!
 

     Το πρόγραμμα των «30 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΜΕΡΙΔΩΝ» αποτελεί το σύνολο της εκπαιδευτικής ύλης η οποία διδάσκεται στην Ομάδα των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» προκειμένου τα Μέλη της, από εντελώς αρχάρια να εξελιχθούν σε άριστους Ιππείς και Εφιπποτοξότες.
     Το περιεχόμενο Ασκησιολόγιο αλλά και η διάρθρωση του προγράμματος των «30 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΜΕΡΙΔΩΝ» αποτελεί επιλογή και σύνθεση του αναβιωτή της Έφιππης Τοξοβολίας στην Ελλάδα και ιδρυτή της Ομάδος των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» Αριστοτέλους Ηρ. Καλέντζη ο οποίος ‘αποκωδικοποίησε’ αρχαίες παραστάσεις Έφιππης Τοξοβολίας και άντλησε πληροφορίες από ιστορικές πηγές, ενώ συμπλήρωσε και τις δικές του, προσωπικές, εφιπποτοξοτικές εμπειρίες, κυρίως, από τα σημαντικά εκπαιδευτικά Σχολεία Αρχηγών  στα οποία μαθήτευσε στην Ουγγρική «Κοιλάδα» αλλά και τα όσα του υπέδειξαν Ιάπωνες Δάσκαλοι.
     Το πρόγραμμα των «30 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΜΕΡΙΔΩΝ», στην εκτενή δίμηνη εκδοχή του, διδάχθηκε ήδη με μεγάλη επιτυχία στη Σχολή των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» (2012) και μέσα από αυτό ανεδείχθη ο νέος Αρχηγός της Ομάδος Δημήτριος Π. Χρήστου καθώς και η Υπαρχηγός-Εκπαιδεύτρια Χαρά Εμμ. Πολυζοπούλου. Κατόπιν αυτών, ο συντάκτης του προγράμματος, μετά από προσεκτική μελέτη και χωρίς να παραλείψει απολύτως τίποτε, το συνέπτυξε ώστε να μπορεί ο Εκπαιδευόμενος σε βραχύτερο χρόνο και με μικρότερο κόστος να «φθάσει» στο ίδιο υψηλό αποτέλεσμα. Κυρίως, ενώ η δίμηνη εκδοχή προϋπέθετε παρουσία επί καθημερινής βάσεως 60 συνεχομένων ημερών στο Ιππευτήριο του Εκπαιδευομένου, κάτι που παρεμποδίζει την ομαλή διεκπεραίωση των υπολοίπων προσωπικών δραστηριοτήτων του ή τον εν γένει οικονομικό προγραμματισμό του.
     Η συντεταγμένη και παιδαγωγικά μελετημένη σύνθεση του προγράμματος των «30 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ ΗΜΕΡΙΔΩΝ» και η ενίσχυσή του με εκτενείς, αναλυτικές σημειώσεις και παρατηρήσεις καθώς και με λεπτομερείς οδηγίες χρήσεως, το καθιστούν, παγκοσμίως, μοναδικό εκπαιδευτικό σύστημα που δεν διατίθεται από καμία άλλη Ιππική Σχολή, οπουδήποτε! Όλα τούτα σε συνδυασμό με την έντυπη σελιδοποίησή του και την πλούσια εικονογράφηση από την ήδη εφαρμογή του, το αναδεικνύουν σε ό,τι πιο εύχρηστο για τον Εκπαιδευτή και τον Εκπαιδευόμενο και σε ό,τι πιο ωφέλιμο και για τους δυο, αλλά, κυρίως, για τον Εκπαιδευτή-Ίππο του οποίου εξοικονομείται εργασιακός ιδρώτας ο οποίος, διαφορετικά, θα ξοδεύονταν ασκόπως με ό,τι αυτό σημαίνει.
     Συμπληρώνεται από το ήδη εκδοθέν (2010) εκπαιδευτικό εγχειρίδιο υπό τον τίτλο «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΝΕΟΛΕΚΤΟΥ ΙΠΠΟΥ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΙΠΠΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΦΙΠΠΗ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ» το οποίο αποτελεί βασική ‘δεξαμενή’ ιππικών γνώσεων για κάθε Ιππέα και Εφιπποτοξότη που θέλει να κατέχει σε βάθος την διαχρονική, υψηλή Ιππική Τέχνη.
     Η «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» για άλλη μια φορά πρωτοπορεί, αποσκοπώντας στην εκπαιδευτική ωφέλεια και πρόοδο των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» αλλά και στην ευημερία των Ίππων και με υπερηφάνεια παραδίδει προς εφαρμογή στη Σχολή των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» ένα συντεταγμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αναδείξεως αρίστων Ιππέων το οποίο ουδεμία άλλη αντίστοιχη Σχολή της ημεδαπής ή αλλοδαπής έχει να επιδείξει.
 
 
THE SCHEDULE OF “30 TRAINING DAY CAMPS”
 
 
     The schedule of the “30 TRAINING DAY CAMPS” is composing the entire syllabus of the training material that is being taught in the Team of the “GREEK CENTAURS” so that its Members starting from the beginners’ level they develop themselves into excellent Riders and Horseback Archers.
 
     The contents of the exercise manual and the structuring of the schedule of the “30 TRAINING DAY CAMPS” is done by the selection and composition of the visionary reviver of the Horseback Archery in Greece and the founder of the Team of the “GREEK CENTAURS” Aristotle Herc. Kalentzis who has proven able to ‘decode’ the ancient pictures of Horseback Archery and drew information from valid historical sources, while he has added his own personal Horseback Archery experience mainly drawn from attending accredited Leaders’ training schools in the Hungarian “Valley” but also from his experiences and lessons taught by Japanese Masters through the years.
     The schedule of the “30 TRAINING DAY CAMPS” in its extended 60-days’ version, has been taught successfully in the School of the “GREEK CENTAURS” in 2012, and through that we had the rise of the new Team-Leader Demetrios P. Christou as well as the rise of co-Leader of the Team Chara Emm. Polyzopoulou.
     Following these, the composer of the schedule, based on careful and detailed study, and without any omissions, has condensed it so that the Trainee will be able to reach the same elevated result in less time and with minimal cost. Mainly, while the 60-days’ version was based in a continuous 60-days’ presence of the Trainee at the training camp, the condensed version of the “30 TRAINING DAY CAMPS” allows for intermissions in the training so that the Trainee will not be bound by his daily presence at the training camp, something that would make the dealing with the personal daily social and financial activities very difficult to be attended.
     The constitutionally and educationally studied composition of the schedule of the “30 TRAINING DAY CAMPS” and its support with extensive analytical notes and observations as well as the detailed user instructions, set this manual globally as a unique training system that isn’t offered by any Equestrian School anywhere in the world.
     All of those, in coordination with its printed version, and its richness in demonstrative pictures taken directly from its applications, have shown that the training manual is a very user-friendly as it is educational for both the Trainer and the Trainee. It is also equally as beneficial for both, but mainly for the Trainer-Horse that saves energy and working sweat that would otherwise would be wasted uselessly with along with the implications that may bring.
     The “30 TRAINING DAY CAMPS” manual is being complimented by the training manual under the title “TRAINING OF A ‘GREEN’ HORSE IN NATURAL HORSEMANSHIP AND IN HORSEBACKARCHERY” published in 2010, which is the principal vault for each Rider and Horseback Archer that desires to familiarize himself in depth with the unique, timeless upgraded Equestrian Art.
     The “HELLENIC HORSEBACK ARCHERY SOCIETY” once more is taking the lead, targeting not only into the educational benefits and progress of the “GREEK CENTAURS” but also into the well being of the Horses is proud to deliver to the “GREEK CENTAURS” a manual ready for application which composes the training schedule for the production and promotion of excellent Riders, similar manuals are not delivered yet by any other School in the region nationally or globally.
 
 
 
 
 

Κυριακή 7 Ιουλίου 2013

ΔΥΟ "ΜΑΘΗΜΑΤΑ" ΙΠΠΙΚΗΣ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΟΣ

ΔΥΟ "ΜΑΘΗΜΑΤΑ" ΙΠΠΙΚΗΣ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΟΣ
 
 
     Αποτελεί, πλέον, κοινό "μυστικό" η άριστη εκπαίδευση των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" η οποία καταλήγει με απόλυτη ασφάλεια Ίππου και Ιππέως στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και σε συντομότερο χρόνο! Ιδού δύο "δείγματα" - "μαθήματα" του "τι" σημαίνει "άριστη εκπαίδευση" για εμάς τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ", από τον Αρχηγό της Ομάδος μας Αρπάλυκο και την Υπαρχηγό Χαρά, αντιστοίχως:
 
 
 
     1. Ο Αρπάλυκος καλπάζει, βεβαίως με άψογο "κάθισμα" καιμε το σωστό πόδι, έναν ξένο, ευγενώς προσφερόμενο Ίππο, χωρίς στομίδα, χωρίς ηνίες χωρίς σέλλα και αναβολείς, εντελώς φυσικά και ήρεμα, καταφέρνει δε να τον σταματήσει αμέσως χωρίς να χρησιμοποιήσει καν χέρια μόλις ο Προπονητής του δίνει εντολή από το έδαφος. Η ιππευτική τελειότητα αποδεικνύεται κυρίως κατά την μετάπτωση από τον καλπασμό, στον τροχασμό και στο βάδην χωρίς καν ο θεατής να αντιλαμβάνεται τις αντίστοιχες επενέργειες του Ιππέως!!
 
 
     2. Η Χαρά, επίσης με ξένο, ευγενώς προσφερόμενο και ανεπίσακτο Ίππο, καλπάζει με άψογο "κάθισμα" και ασφαλώς με το σωστό πόδι, τοξεύοντας εύστοχα, με απολύτως ελεγχόμενες και ακριβείς κινήσεις, απελευθερώνοντας δε την χορδή ανοίγει το χέρι το οποίο, αμέσως και με μεγάλη ακρίβεια αναλαμβάνει την ομόπλευρη ηνία! Και όλα τούτα, με την πλέον ήρεμη και ευχάριστη διάθεση στο πρόσωπο της Αμαζόνας μας, κάτι που αποτελεί κανόνα για τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ"!
 
     Όμως, αυτά τα αποτελέσματα δεν "κατακτώνται" ούτε με πανάκριβα αγορασμένους "κουρδισμένους" Ίππους, ούτε με ακριβοπληρωμένους Προπονητές αλλά με πειθαρχία, ιδρώτα, μόχθο και επιμονή, κυρίως, με σοβαρότητα προσπαθειών που δε χωράνε σε "ζυγαριά" από εκείνον που πραγματικά θέλει να "φθάσει" την κορυφή της Ιππικής Τέχνης! Και στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" μαθαίνουμε να μοχθούμε για την τελειότητά μας, ακολουθώντας το σοφό "Σχολείο Σιωπής" όπως μας υπέδειξαν οι Ιάπωνες Δάσκαλοί μας!
 
 
  

ΜΟΝΟΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟΓΕΥΜΑ...

ΜΟΝΟΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟΓΕΥΜΑ...
 
 
     Απίστευτο το πόσα πολλά και όμορφα μπορείς  να χαρείς ένα μόνον απόγευμα σε ένα Ιππευτήριο...!
 
 
     Κατ' αρχήν να κρατήσεις στην αγκαλιά σου ένα νεογέννητο πουλάρι σα να κρατούσες το μεγαλύτερο θησαυρό του κόσμου ολόκληρου...
 
 
     ...Να χαρείς τη Χαρά σε ασκήσεις σπαθηφορίας Ιππηλασίου σα να παρακολουθείς σινεμασκόπ μια νέα συνέχεια του "Άρχοντα των Δακτυλιδιών" υπό τους ήχους του "Herr Mannelig"...
 
 
     ...Nα απολαύσεις τον Σπύρο στο δεύτερο μάθημα Έφιππης Τοξοβολίας να τοξεύει επί στόχου με τόση ακρίβεια ώστε να μη "χάνει" βέλος...
 
 
     ...Να ξαναθαυμάσεις τη Χαρά σε ασκήσεις υπερπηδήσεως καθέτου εμποδίου με τον "Όλι" ο οποίος φαίνεται ότι αποτελεί τον τρίτο, κατά σειρά, πλέον "έρωτά" της (ο δεύτερος κατά σειρά είναι σίγουρα ο "Ποσειδώνας" και μη περιμένετε να σας αποκαλύψουμε τον πρώτο διότι είναι οικογενειακή της ...υπόθεση!)...
 
 
     ...Να εντυπωσιαστείς από το αρχάριο Χριστινάκι μας να διέρχεται σπαθηφόρα και τροχάζουσα τις βαλβίδες με άψογο "κάθισμα" και έναν Ίππο ο οποίος θέλει να της κάνει όλα τα κέφια, ασχέτως αν η Χριστινούλα μας δε θέλει ούτε καν να του δίνει εντολές φοβούμενη ότι τον ...ενοχλεί!... 
 
 
     ...Να "σοκαριστείς" με τα καμώματα της Χαράς και του "Όλι" πάνω στη ...καυτή άμμο (και, ευτυχώς που ο νούμερο "δύο" και νούμερο "ένα" είναι πολύ ανεκτικά αγόρια...)!...
 
 
     ...Να χειροκροτήσεις τη Βαρβάρα για την άψογη διέλευση βαλβίδων και τη διατήρηση του ρυθμού του Ίππου της σε χαρούμενο τροχασμό...
 
 
     ...Να ξαναχαρείς τη Χαρά πάνω στον "Ποσειδώνα" αυτή τη φορά να επιδίδεται σε ξέφρενους έφιπποτοξοτικούς καλπασμούς ...
 
 
     ...Να παρατηρήσεις, εκτός από το άψογο "μαχητικό κάθισμά" του Αλέξανδρου και την ωραία "σύμπτωση" να τον συλλαμβάνει ο φακός πλάι σε μία υπερήφανα κυματίζουσα Σημαία...
 
 
     ...Να ενθουσιαστείς με το "βάπτισμα" στην Ιππασία που έκανε ο Αλέξανδρός μας στη μικρή κορούλα του η οποία, όταν αποφασίσαμε να τη παραδώσουμε στη μαμά της, έβαλε τις φωνές και μας επετίμησε αυστηρά διότι ένοιωθε πολύ βολικά στην αγκαλιά του μπαμπά της και στη ράχη του "Ποσειδώνα"...
 
 
     Ναί, όλα αυτά μπορείς να χαρείς μόνον σε ένα απόγευμα σε ένα Ιππευτήριο, αρκεί το Ιππευτήριο αυτό να είναι εκείνο των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"!
 
 
 
 
 
 
 

Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013

ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ»

ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ»
 

 
     Όλοι παρατηρούμε κάθε μέρα τις  εξελίξεις  των μαθητών, αρχαρίων και μη, τις όμορφες εικόνες  σε ειδυλλιακά τοπία και τις εξεζητημένες ασκήσεις με τις οποίες προπονούμε τα μέλη μας. Υπάρχει όμως κάποιος ο οποίος είναι ο κυρίως πρωταγωνιστής σε κάθε φωτογραφία, παρατηρεί την πορεία μας, μας διδάσκει τα μυστικά του και μας περνάει την βαθειά σοφία του. Ποτέ δεν αναρωτηθήκαμε το δικό του λιθαράκι σε όλα αυτά, την δική του ιστορία και πορεία εξέλιξης του μέσα από τα μαθήματα. Είναι πάντα εκεί, πιστός στον ρόλο του, με αστείρευτη υπομονή να διδάξει όποιον πραγματικά έχει ακούσει το «κάλεσμα».
 
     Ο λόγος πάει για τον Ποσειδώνα, για τον «τσίλικο»  Ίππο που μας συντροφεύει σχεδόν ένα χρόνο τώρα στα μαθήματά μας και όπου έχει και εκείνος την δική του ιστορία να πει.
 
    "Από μικρός αγαπούσα την θάλασσα. Εξάλλου, δίπλα σε αυτήν μεγάλωσα, και πέρασα την  νεαρή μου ηλικία εκεί, στην όμορφη πόλη του Ναυπλίου. Κάθε μέρα με συντρόφευε στις διαδρομές που κάναμε με το αφεντικό μου, διασκεδάζοντας τουρίστες  από το πρωί μέχρι την δύση του ήλιου. Η καρότσα βαρειά αλλά ποτέ δεν με ενόχλησε, έβαζα όλη μου την δύναμη να ευχαριστήσω το αφεντικό μου που με φρόντιζε όσο μπορούσε. Μια μέρα όλα άλλαξαν... Ένα αμάξι χτύπησε την άμαξα τόσο δυνατά που καταστράφηκε. Εγώ  κράτησα την ψυχραιμία μου για να σωθεί το αφεντικό μου. Την επόμενη μέρα ήρθε ένα φορτηγό και με πήρε μακρυά από το σπίτι μου. Δεν ξαναείδα την θάλασσα.
 
 
     Βρέθηκα σε ένα άγνωστο μέρος με άλλα άλογα, που όμως μύριζε βουνό. Δεν ήθελα να είμαι εκεί, ήθελα να γυρίσω  πίσω στο αφεντικό μου. Είχα βάλει  όρκο να μην εμπιστευτώ ποτέ κανέναν άλλο μέχρι να με γυρίσουν στο σπίτι μου.
 
     Ένα πρωί, μου βάζουν σέλα και με πάνε έξω μαζί με άλλα άλογα. Γύρισα πίσω μόνος μου. «Θέλω να γυρίσω πίσω!» Φώναζα...Δεν με άκουγε κανείς.
 
 
     Μετά από λίγο καιρό με ξαναπήρανε έξω βόλτα, και πάλι γύρισα πίσω μόνος μου, οπότε δεν με ξαναπήρανε. Κάθε μέρα σκεφτόμουν πως θα γυρίσω  πίσω. Καμιά φορά κατάφερνα να κόψω το σχοινί, έτρεχα όπου νόμιζα ότι θα έβρισκα έξοδο αλλά με ξαναπιάνανε οι σταβλίτες και με γυρνάγανε στην θέση μου. Έτρωγα καλά εκεί, με φροντίζανε, αλλά εγώ ήθελα να γυρίσω πίσω στην δουλειά μου και την θάλασσα.  Ώσπου μια φθινοπωρινή μέρα έρχεται ένας άντρας με ψηλά πόδια και χαμόγελο στα χείλη και με δείχνει στους φίλους του. Όλοι παράξενοι τύποι με μαύρα ρούχα και κάτι ξύλα στο χέρι που μυρίζανε καραμέλες.

 
     Εκεί ξεκίνησα να παίζω. Στην αρχή δεν ήθελα γιατί σκεφτόμουν το σπίτι μου, ύστερα όμως έπιασα τον εαυτό μου να τους περιμένει πότε θα έρθουν να παίξουμε. Τους χλιμίντριζα να με προσέξουν, μήπως και με πάρουν μαζί τους. Εκεί με πρόσεξε μια κοπέλα και συνέχεια με ζήταγε να παίξουμε μαζί.  Τελικά δεν ήταν τόσο άσχημα εκεί. Με παίρνανε τώρα όλοι  στο μάθημά τους, και οι περίεργοι τύποι που μυρίζανε καραμέλα αλλά και οι άλλοι που μου φοράγανε σέλα. Ήμουν το καλύτερο άλογο σχολής και άρχισε να μ’ αρέσει αυτός ο τίτλος.
     Δεν πέρασε πολύς καιρός και η κοπέλα που με
είχε προσέξει από την αρχή με είχε πλέον κάθε μέρα. Από κάπου άκουσα ότι με στάβλισε...τι είναι αυτό, δεν ξέρω, σημασία είχε ότι με φροντίζει κάθε μέρα αυτή και οι φίλοι της. Μου έμαθε κόλπα, να τρέχω γύρω-γύρω από ένα σχοινί, να δίνω πόδια για να μου τα καθαρίζει , να την κυνηγάω όταν κρατάει καρότο και άλλα πολλά παιχνίδια που θα τα δείτε όταν έρθετε να με γνωρίσετε. Την άμαξα δεν θα σταματήσω να την αγαπώ γιατί με αυτήν μεγάλωσα αλλά πλέον αγαπώ πολύ και αυτό που λένε οι τρελοί «Έφιππη Τοξοβολία» και την μυρωδιά της καραμέλας που με έκανε να ξεχάσω της θάλασσας.
Εφιπποτοξικά, "Ποσειδώνας"!"
 
 

 
 ...και για την αντιγραφή: Χαρά Πολυζοπούλου,
η ευτυχισμένη Ιππαγωγός του "Ποσειδώνος".

Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΟΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΟΣ
 
 
 
 
     Διεθνώς, η Ιππασία θεωρείται ως το πλέον επικίνδυνο άθλημα και αυτό βάσει στατιστικών τις οποίες παρακολουθούν πολύ προσεκτικά οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες προβαίνουν κατά καιρούς και σε ανάλογες ανακοινώσεις. Η επικινδυνότητα της Ιππασίας αυξάνεται όσο ο Άνθρωπος αφίσταται του Ίππου με την παρεμβολή της τεχνολογίας η οποία συν τω χρόνω καταλαμβάνει ολοένα και περισσότερο δεσπόζουσα θέση στίς ανθρώπινες Κοινωνίες. Πώς, όμως, στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" καταφέρνουμε σε όλα τα χρόνια της λειτουργίας μας να διατηρούμε μηδενικό δείκτη ατυχημάτων και να χαιρόμαστε ακίνδυνα τον Ίππο και την Ιππική; Η απάντηση είναι απλή: Εκπαιδευτικός επαγγελματισμός!
 
 
     Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" διαθέτουν μιαν εκπαιδευτική "βάση" στελεχών τα οποία έχουν κατανοήσει απολύτως τον βασικό κανόνα ασφαλείας ο οποίος ισχύει όχι μόνον στην Ιππική αλλά και σε κάθε τομέα ανθρώπινης δραστηριότητος και ο οποίος κανόνας δεν είναι άλλος από την γνώση και προοδευτικότητα στη διαχείριση του επικινδύνου αντικειμένου! Με λίγα λόγια, στην εκπαίδευση των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" δεν έχει καμία θέση η άγνοια ή η ημιμάθεια, η προχειρότητα και η βιασύνη. Όλοι όσοι εμπλεκόμεθα με την εκπαίδευση στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ", πολύ πριν αναλάβουμε την τεράστια αυτή ευθύνη, κατανοήσαμε ότι μόνον η βαθειά γνώση του εκπαιδευτικού αντικειμένου και η μεθοδικότητα πέραν κάθε βιασύνης μπορεί να μας κάνει να μεταδώσουμε τη γνώση ακίνδυνα για τον εκπαιδευόμενο.
 
     Χθες, η Χαρά Πολυζοπούλου, Εκπαιδεύτρια των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" εκπαίδευσε την αρχάρια Χριστίνα "βγάζοντάς" την στον πρώτο της καλπασμό. Όλο το μάθημα φωτογραφήθηκε ώστε να μπορεί , κατόπιν, να ελεγχθεί δεοντολογικά η όλη διδασκαλία, κάτι που γίνεται πάντα σε κάθε μάθημα. Η μελέτη των φωτογραφιών κατέδειξε τον άψογο εκπαιδευτικό επαγγελματισμό της Εκπαιδεύτριας ο οποίος κατέληξε στο άψογο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα της αρχάριας Εφιπποτοξότριάς μας! Μία αλληλουχία φωτογραφιών αποδεικνύει του λόγου το αληθές:
 
 
 

 
 
 
 

 
 
     H εκπαιδευόμενη ασκήθηκε στο έδαφος και εφίππως, με πλήρη αυτοσυγκέντρωση που κατέληξε σε ένα τελικό αποτέλεσμα "εύγλωττο" στην τελευταία φωτογραφία! Η Εκπαιδεύτρια δε λειτούργησε "με το ρολόι στο χέρι" αλλά επιστράτευσε τις γνώσεις της και την υπομονή της ώστε, με ασφάλεια και ηρεμία, η μαθήτριά της να προοδεύσει!
 
     Ε! Αυτό είναι εκπαιδευτικός επαγγελματισμός, η "ασπίδα" μας σε κάθε δυσάρεστο, αυτό το οποίο διδάσκονται εξ αρχής όλοι οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" ακόμη και από το στάδιο του αρχαρίου! Διότι, επιμένουμε στον μηδενικό δείκτη ατυχημάτων θεωρώντας ότι στο χέρι μας είναι να μη μεταθέσουμε ευθύνες στη ..."κακιά ώρα" όταν οι ίδιοι μπορούμε να την αποφύγουμε! 
 
 
 



TOΞΟΥ ΘΕΣΙΣ

TOΞΟΥ ΘΕΣΙΣ





 
    Είναι γεγονός ότι οι Έλληνες παράγουμε Πολιτισμό, ακόμη και υπό τις πλέον παρακμιακές, διεθνώς, συνθήκες στρέφοντας τα βλέμματα και των πλέον πολιτισμένων λαών επάνω μας. Αυτό κατάφερε προσφάτως, στις 23 Ιουνίου 2013, στη Ferrara της Ιταλίας όπου μονίμως ζει, ο "ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ" Εμμανουήλ Γεωργόπουλος (Δημόφιλος), παρουσιάζοντας ενώπιον του ιταλικού Κοινού και της κρατικής ιταλικής τηλεοράσεως "RAI 3" την τόξευση του Οδυσσέως με την οποία, εκείνος ο αρχαίος συμπατριώτης μας, κατενίκησε τους μνηστήρες και ανέκτησε, δια του όπλου και όχι δια της ...ψήφου (!), τα όσα του είχαν διαρπαγεί.


     Ο Εμμανουήλ Γεωργόπουλος (Δημόφιλος)  με τον Συνεργάτη του Stefano Benini μελέτησαν και υλοποίησαν την ομηρική μαρτυρία περί του τοξευτικού αγώνος τον οποίο προκήρυξε η Πηνελόπη στο ανάκτορο του Οδυσσέως προκειμένου να αναδειχθεί ο επικρατέστερος μεταξύ όσων την διεκδικούσαν ως σύζυγο.


     Παρακινημένη από την σοφία της θεάς Αθηνάς, η πιστή Πηνελόπη θα "αποδοθεί" με τη βροντερή συναίνεση του Διός στο νόμιμο σύζυγό της Οδυσσέα ο οποίος, μεταμφιεσμένος σε επαίτη θα κατανικήσει στο τοξευτικό διαγωνισμό τους μνηστήρες περνώντας το βέλος του από τις τρύπες των δώδεκα τσεκουριών που ήσαν ευθυγραμμισμένα μέσα στη κεντρική αίθουσα του ανακτόρου.


     Η πλήρης ομηρική μαρτυρία αναλύεται στη πολυσέλιδη μελέτη που παρατίθεται στα Ελληνικά και στα Ιταλικά και η δημόσια παρουσίαση των πορισμάτων αυτής της μελέτης κατέδειξε στο διεθνές Κοινό την τοξευτική δεξιότητα των Ελλήνων από τους αρχαίους, ήδη, χρόνους αλλά και την εύνοια των θεών και της μοίρας σε όσους χειρίζονται αυτό το όπλο!


     Η επίδειξη του "ΕΛΛΗΝΟΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥ" και του Συνεργάτη του υπήρξε ένας σημαντικός σταθμός για την παγκόσμια Ιστορία της Τοξοβολίας, συνδέοντάς την με την Ελλάδα και τους Έλληνες και, ήδη, εκδηλώνεται ένα ευρύ ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο εγχείρημα.



     Στη γειτονική Ιταλία η επίδειξη έτυχε ευρείας προβολής και σύντομα θα διατεθεί και η σχετική παρουσίαση από την, επί τόπου, κινηματογράφηση του κρατικού διαύλου "RAI 3" o oποίος θεωρείται ως ο εγκυρότερος εισδησεογραφικός φορέας της γείτονος χώρας.

     Και απομένει να γίνουν μία πραγματικότητα και οι ίδιοι οι ..."Centauri"  στην Ιταλία, κάτι που ασφαλώς θα υλοποιήσει ο φίλτατος Συνασκούμενος Εμμανουήλ Γεωργόπουλος (Δημόφιλος) συνδέοντας την εθνική καταγωγή του με τον σημερινό τόπο διαμονής του, έναν τόπο με, επίσης, υψηλότατο Πολιτισμό και τοξευτική Παράδοση.



     Ας διαβάσουμε τώρα την μικρή εισαγωγή που μας κάνει ο ίδιος ο Εμμανουήλ Γεωργόπουλος (Δημόφιλος) για να καταλάβουμε τον άξονα του σκεπτικού του:


"Άραγε πού βρίσκεται η Ιθάκη που περιγράφεται με τόση λεπτομέρεια στην Οδύσσεια του Ομήρου;

Τ’ ανάκτορα του πολυμήχανου βασιλιά της, Οδυσσέα;

Τα πρόσωπα των Ομηρικών επών, οι μάχες και τα κατορθώματά τους;

Τα μυστήρια των Ομηρικών κειμένων έχουν μπερδέψει τους λόγιους για πάνω από δύο χιλιετίες επειδή οι περιγραφές του Ομήρου έχουν ελάχιστη ομοιότητα με το σύγχρονο νησί που ονομάζεται Ιθάκη, ενώ οι διηγήσεις του, αν και λεπτομερείς φαντάζουν μυθολογικές.  Θεωρείται ότι ο ίδιος ο Όμηρος ζούσε μακριά από εκεί στη Μικρά Ασία (δυτική Τουρκία) αρκετές εκατοντάδες χρόνια μετά από τα γεγονότα της Οδύσσειας, έτσι οι περισσότεροι εμπειρογνώμονες νομίζουν ότι βάσισε το ποίημά του στις ιστορίες που είχε ακούσει για την απόμακρη Ιθάκη και για μάχες που διηγούνταν οι πολίτες εξυμνώντας ήρωες του παρελθόντος. Αποφάνθηκαν λοιπόν ότι η γεωγραφική απόκλιση στα ποιήματά του ακόμα και οι περιγραφές των μαχών ίσως οφείλονται σε μία έλλειψη στις γεωγραφικές γνώσεις του και εμπειρίες σε πεδία μαχών μιας εποχής προγενέστερής του. Μα είναι πράγματι έτσι;

Από μικρή ηλικία τα Ομηρικά έπη με είχαν ενθουσιάσει Μακρυά από τα περιοδικά με τους σύγχρονους υπερ-ήρωες δυτικής προέλευσης με φανταστικές ικανότητες και ιδιότητες, βρήκα τους δικούς μου ήρωες στα πρόσωπα της Οδύσσειας και της Iλιάδας. Άνθρωποι, απλοί θνητοί και ενίοτε ημίθεοι, με ανθρώπινα ελαττώματα και πάθη, αγωνίζονταν για τα δικά τους ιδανικά και αξίες σε μια εποχή, βίαιοι και σε συνεχή ρυθμό αλλαγών.

Μεγαλώνοντας και περνώντας περισσότερο χρόνο διαβάζοντας για την ιστορία και τις αρχαιολογικές ανακαλύψεις, μέσω του Δασκάλου μου στη Τοξοβολία, Stefano Benini, μου προτάθηκε μια ριζικά εναλλακτική λύση.

Τι και αν ο Όμηρος είχε δίκιο από την αρχή; Αν αυτά τα αταίριαστα σημεία στις περιγραφές έχουν εμφανιστεί όχι λόγω των λαθών του ποιητή, αλλά λόγω αλλαγών στις διηγήσεις διαμέσου των εποχών μέχρι να φτάσουν στ’ αυτιά του ποιητή μας; Θα μπορούσε κάτι πρωτοφανές να έχει αλλάξει το διάγραμμα αυτών των γεγονότων μετά από την εποχή του Τρωικού Πολέμου του 1200 π.Χ. περίπου;

Μέσα στο έτος 2000 μια διεπιστημονική ομάδα την οποία αποτέλεσαν γεωλόγοι, κλασικιστές και αρχαιολόγοι εξέτασε τμήμα αυτής της υπόθεσης και τα αποτελέσματα που προέκυψαν ήταν εκπληκτικά. Κατάφεραν να «αναδημιουργήσουν» τα νησιά της Επτανήσου και αυτό υπήρξε μια συναρπαστική λύση στο μακροχρόνιο αίνιγμα της Ιθάκης του Ομήρου. Αν λοιπόν η ομάδα βρήκε κοινά σημεία μεταξύ των διηγήσεων του Ομήρου και της σημερινής Ιθάκης γιατί να μην αναζητήσουμε και άλλες αλήθειες πέρα απ’ τις γεωγραφικές και αρχαιολογικές ενδείξεις των επών;

Πόσο, μάλλον, για το αποκορύφωμα της Ραψωδίας φ’, της βολής του Οδυσσέως και της μνηστηροφονίας, που όσο μυθολογική κι αν περιγράφεται δια στόματος Ομήρου δεν απέχει πλέον από την μία ενδεχόμενη πραγματικότητα.

Πάνω από έναν αιώνα μετά από την αποκάλυψη της Τροίας από τον Heinrich Schliemann και τις μεταγενέστερες ανακαλύψεις και μελέτες του Γερμανού αρχαιολόγου Manfred Korfmann αυτή η σημαντική διαπίστωση της έρευνας των Εμμανουήλ Γεωργόπουλου και του Stefano Benini θα αλλάξει ριζικά την αντίληψή μας των κειμένων του Ομήρου καθώς επίσης και των πολιτιστικών προγόνων μας της Ελλάδας της Εποχής του Ορειχάλκου."



 Από την Βιβλιοθήκη της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ"

 


H MEΛΕΤΗ
 
 
 
 







MEDIA

     Η "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" συγχαίρει τον "ΕΛΛΗΝΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟ" Εμμανουήλ Γεωργόπουλο (Δημόφιλο) και τον Συνεργάτη του Stefano Benini για το τόλμημα της μελέτης, αναπαραστάσεως και παρουσιάσεως μιας από τις λαμπρότερες στιγμές της παγκόσμιας Ιστορίας της Τοξοβολίας, ομηρικά ιστορημένη, η οποία ανέδειξε τους Έλληνες ως δεινούς Τοξότες και Πολεμιστές!   


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΜΜ. ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟ:


Η αναστατική κατασκευή του Ελληνοσκυθικού Τόξου
  
Αναπαράσταση μάχης μεταξύ Κελτών και Ρωμαίων

Αναπαράσταση της μάχης της Aquileia

Το προσωπικό του Ιστολόγιο

120 ΣΕΛΙΔΕΣ ...ΕΠΙΠΛΕΟΝ

120 ΣΕΛΙΔΕΣ ...ΕΠΙΠΛΕΟΝ
 

     Με ένα ακόμη κεφάλαιο εκτάσεως ...μόλις 120 σελίδων επεκτείνεται η ύλη του ήδη ογκωδέστατου, κυρίως, εκπαιδευτικού εγχειριδίου της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" με τίτλο "Εκπαίδευση στην Έφιππη τοξοβολία και στις Έφιππες Πολεμικές Τέχνες" το οποίο, πια, ολοκληρώνεται. Στο εξώφυλλο του εγχειριδίου αυτού ο Αρχηγός των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Αρπάλυκος εκτελεί ένα θεαματικό άλμα και ταυτόχρονη τόξευση, με ανεπίσακτο και άνευ στομίδος Ίππο, από τις ασκήσεις που εξετέλεσε ως Εφιπποτοξότης, προκειμένου να αναδειχθεί ως Αρχηγός μιας από τις καλύτερες Ομάδες εφίππων πολεμικών τεχνών!
 
 
 
     Το νέο του κεφάλαιο είναι το πρόγραμμα των "30 Εκπαιδευτικών Ημερίδων" το οποίο αποτελεί το σύνολο της διδακτέας ύλης προκειμένου ένας αρχάριος να ανελιχθεί σε εξαίρετο Εφιπποτοξότη αφιερώνοντας 30 ημέρες εκπαιδεύσεως. Στο πρωτόφυλλο του προστιθέμενου κεφαλαίου ο δεκαπεντάχρονος Εφιπποτοξότης μας Γεώργιος εκτελεί μία άριστη υπερπήδηση "x" με ταυτόχρονη τόξευση σε υποδειγματικό κάθισμα πάντα με ανεπίσακτο Ίππο χωρίς στομίδα! Ήδη, με τη βοήθεια της Εριθέλγης και της Φλώρας τις οποίες ευχαριστούμε, το νέο κεφάλαιο του εκπαιδευτικού εγχειριδίου μας βρίσκεται στο μέσον, περίπου, της τελικής σελιδοποιήσεώς του και σε λίγες ημέρες θα είναι διαθέσιμο στους Εκπαιδευτές των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" προκειμένου να το εφαρμόσουν στα μαθήματά τους. Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" επιδιώκουν και παραμένουν η καλύτερα οργανωμένη Ομάδα διεθνώς, κάτι που της ανεγνώρισαν οι Κινέζοι διοργανωτές των Αγώνων Qinghai 2012 απονέμοντάς της και βραβείο!