Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2021

ΕΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΙΠΠΟΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

 ΕΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΙΠΠΟΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ



    Με ένα πολύ ενδιαφέρον ιππογνωστικό άρθρο εμπλουτίσθηκε η ηλεκτρονική μας "Βιβλιοθήκη" την οποία διατηρούμε από ετών στο "ISSUU". Αναφέρεται στην προέλευση και διάδοση του οικιακού Ίππου από τις στέππες της Ευρασίας. Μπορείτε να το μελετήσετε (στα Αγγλικά) ΕΔΩ.

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021

ΑΝΔΡΕΙΚΕΛΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ

ΑΝΔΡΕΙΚΕΛΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ



     Παρακολουθώντας προσεκτικά τα δείγματα «δουλειάς» διαφόρων Σχολών πολεμικών τεχνών, συχνά, διαπιστώνουμε πόσο «ρηχά» προσεγγίζουν το αντικείμενό τους προτιμώντας να επιδεικνύουν επιδερμικές «χορογραφίες» αντί στιγμιότυπα μαχητικής ουσίας! 

     Στο παραπάνω βίντεο, επί παραδείγματι, βλέπουμε, τρόπος του λέγειν, …έφιππους Σπαθιστές οι οποίοι κόβουν άσκοπες βόλτες ταλαιπωρώντας τους Ίππους τους κι επιδιώκοντας να κρούσουν, απλώς, το σπαθί του αντιπάλου και όχι τον ίδιο τον αντίπαλο!

     Μια τέτοια προσέγγιση, ακόμη και στο επίπεδο της αρχαριότητος του μαθητή, ευνουχίζει το μαχητικό φρόνημά του, παρεμποδίζοντάς τον να συλλάβει εξ αρχής την αποστολή του ως πραγματικού πολεμιστή που αντιμετωπίζει πραγματικόν αντίπαλο. Τουτέστιν, αυτός ο τρόπος διδασκαλίας, αντί να βοηθήσει τον μαθητή να εξουδετερώνει αντιπάλους, καταλήγει σε σημείο να εξουδετερώνει την επιθετική ψυχολογία του μαθητή, μετατρέποντάς τον περισσότερο σε σκηνικό χορευτή παρά σε πολεμιστή επί πεδίου μάχης.

     Για τον λόγο αυτό, στη Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων», επιλέγουμε την προσέγγιση ανδρεικέλου ώστε να απελευθερώσουμε την επιθετικήν εκρηκτικότητα των μαθητών μας χωρίς, βεβαίως, να εκτεθεί σε οιονδήποτε κίνδυνο τραυματισμού ένα φυσικό πρόσωπο με ρόλο αντιπάλου.


Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΚΟΥΛΗ: Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

 ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΚΟΥΛΗ:

Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ

Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

 


ΤΩι ΜΑΡΑΘΟΝΟΔΡΟΜΩι ΥΠΕΡΑΘΛΗΤΗι!

     Η πρόσκτηση ευρύτερης αθλητικής παιδείας αποτελεί χρέος κάθε ασκουμένου, είτε σε πολεμική τέχνη, είτε σε άθλημα! Και τούτο ισχύει, ασφαλώς και στην περίπτωση των «Ελλήνων Κενταύρων» όπου, όχι μόνον η αθλητική παιδεία και η παιδεία του ήθους, αλλά και η Ελληνική παιδεία κυριαρχούν στην διδασκαλία της Σχολής μας. Σύνθεση αυτών των τριών κλάδων ανελίξεως ψυχών, αποτελεί το, εν συνεχεία, παρατιθέμενο χειρόγραφο ενός σπουδαίου Έλληνος αθλητή, του Παναγιώτη Σκουλή ο οποίος, με ιστορική γνώση και υπεραθλητικές ικανότητες ανέδειξε παγκοσμίως τον Μαραθώνιο Δρόμο σε κορυφαίο άθλημα!

     Ο μαραθωνοδρόμος Παναγιώτης Σκουλής, καθηγητής της Αγγλικής Φιλολογίας και πρωτεργάτης για την αναβίωση του ιστορικού Μαραθωνίου Δρόμου του Φειδιππίδη στην αυθεντική διαδρομή, γεννήθηκε στον Πειραιά  το 1936 και ασχολείται από δέκα ετών με τον αθλητισμό. Υπήρξε αθλητής του «Πανελληνίου Γυμναστικού Συλλόγου» από το 1951 και είναι ο μακροβιότερος εν ενεργεία αθλητής του. Άλτης, δεκαθλητής και με την παρότρυνση του τότε Σουηδού προπονητή Μέλμπεργκ επιδόθηκε στον δρόμο των 10.000 μέτρων και σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Από το 1976 και εντεύθεν έχει τρέξει σε περισσότερους από …100(!) Μαραθωνίους Δρόμους και κυνηγά τα 150.000 χιλιόμετρα! Έχει κατακτήσει 32 νίκες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό πιστεύοντας ότι ο αθλητής δεν σταματά την καριέρα του στη δεκαετία των 30 αλλά συνεχίζει ισοβίως!


     Το, εν συνεχεία, χειρόγραφό του παραδίδεται προς ευλαβική μελέτη των «Ελλήνων Κενταύρων» από τον Ιδρυτή της Ομάδος ο οποίος ευτύχησε να γνωρίσει τον λαμπρό Παναγιώτη Σκουλή και να δεχθεί το ιδιόγραφο δώρημα, αενάως ευγνωμοσύνης υπόχρεως!

Εφιπποτοξοτικά!

Ο ΙΔΡΥΤΗΣ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"

[Το πλήρες χειρόγραφο υπό μορφή pdf παρατίθεται ΕΔΩ]

Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2021

Ο ΝΕΟΣ ΜΑΣ ΧΩΡΟΣ

 Ο ΝΕΟΣ ΜΑΣ ΧΩΡΟΣ


     Εν μέσω πλέγματος συγκοινωνιακών γραμμών, στο επίκεντρο αστικού ιστού, αλλά και χωρίς καμία επαφή με αυτόν, σε μια φυσικότατη και δενδροφυτευμένη έκταση δεκάδων στρεμμάτων που σου δίνει την αίσθηση ...εξωτερικής περιιππεύσεως, με επίπεδες φυσικές ευθείες αγωνιστικών διαστάσεων, αυτόνομη ύδρευση και εσωτερικώς καλλιεργούμενη βρώμη (για να μη μεταφέρουμε απ΄ έξω...), θα είναι ο νέος χώρος που θα φιλοξενήσει τις δραστηριότητες των "Ελλήνων Κενταύρων" και που με τις προσωπικές του προσπάθειες φροντίζει να εξασφαλισθεί για την Ομάδα μας ο Συνασκούμενος Αντώνης!

     Εντός των προσεχών εικοσιτετραώρων θα υπάρξουν ανακοινώσεις για την συνέχιση των Προπονήσεων και μαθημάτων της Σχολής μας σε ιδανικό περιβάλλον με ιδανικό Ίππο και η σημερινή επιτόπια κατόπτευση με την επακολουθήσασα μελέτη των εναερίων λήψεων του χώρου "απεφάνθησαν" θετικότατα για τις σχεδιαζόμενες εξελίξεις!

Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2021

ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ

ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ 

ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣκ


Αφιέρωμα στη σημερινή παγκόσμια ημέρα Αρχαιολογίας


     Είναι, άραγε, η Αρχαιολογία μια απλή επιστήμη, κάτι σαν τα …μαθηματικά, ας πούμε; Σε καμία περίπτωση!

     Η Αρχαιολογία συνιστά μια διαδικασία αποκωδικοποιήσεως της «στρωματογραφίας» του χρόνου, μιας «χαρτογραφήσεως» και ερμηνείας της καθόλου εξελίξεως του Κόσμου, συνεργώντας στην «σχεδίαση» μιας αποτελεσματικότερης κοσμικής ανελίξεως. Καταγράφει τεκμήρια χρόνου και εποχών, τα ερμηνεύει και τα κατηγοριοποιεί, ώστε εξ αυτών να προκύψουν, γόνιμες για την Ανθρωπότητα, «κατευθύνσεις» μέλλοντος! Συνεπώς, η ζωτική σημασία της Αρχαιολογίας για κάθε Έθνος και κάθε λαό είναι πασιφανής.

     Δυστυχώς, η ανάπτυξη της Αρχαιολογίας για κάθε χώρα, δεν αποτελεί πάντοτε μέγεθος ευθέως ανάλογο της ιστορικότητός της, αλλά συχνά μέτρον της βουλήσεώς της στην απόκτηση «ειδικού βάρους» το οποίο προσδίδει κύρος πολιτιστικής κυριαρχίας. Και αυτό ακριβώς επιτυγχάνει τα τελευταία χρόνια με την αδιάκοπη λειτουργία της η Βουλγαρική Αρχαιολογία η οποία, έχοντας μετατρέψει την γείτονα σε ένα απέραντο αρχαιολογικό εργοτάξιο το οποίο άλλες χώρες, όπως η Ελλάδα με την αναντίρρητην ιστορικότητά της, θα ζήλευαν!

     Ενώ η τάλαινα Ελλάς …τσιμεντώνει την Ακρόπολη και το επίπεδο των αρχαιολογικών εργοταξίων της είναι σε θλιβερήν υπέλιξη ελλείψει (λέει!) κονδυλίων, η κατά πολύ πτωχότερη Βουλγαρία επιδεικνύει έναν απίστευτον οργασμό σφυζόντων αρχαιολογικών εργοταξίων, με συνεχείς ανακαλύψεις, επιστημονικές ανακοινώσεις, αναπτύξεις μουσειακών έργων κλπ κλπ και για όποιον παρατηρεί από κοντά τις βουλγαρικές αρχαιολογικές εξελίξεις δεν του μένει παρά να θαυμάσει μιαν «εύηχη ορχήστρα» η οποία αναδεικνύει σε όλους τους ρυθμούς την σημαντικότητα της Αρχαιολογίας των Βουλγάρων!

     Και σε ένα συντονισμένο ρεσιτάλ παραγωγής αρχαιολογικής σημαντικότητος και ιστορίας, οι Βούλγαροι γείτονές μας καταφέρνουν να «σφραγίσουν» την Θράκη και τον Θράκα Ιππέα της, καθώς έχουν καταφέρει να γίνουν διεθνώς περίβλεπτοι. Αρχαιολόγοι, Ιστορικοί κλπ επιστήμονες, στη γείτονα χώρα παράγουν συνεχώς έργο το οποίο, ακόμη και οι ξένοι, χαιρόμαστε στις προθήκες των βιβλιοπωλείων με εξαιρετικές εκδόσεις τις οποίες οι Βούλγαροι τυπώνουν, κυρίως, στην Τσεχία, έχοντας επίγνωση των μειονεκτημάτων της τοπικής τυπογραφίας και σεβόμενοι την σημασία της αρχαιολογικής τους προβολής!

     Επιπλέον, στη Βουλγαρία ενθαρρύνεται η ανάπτυξη, σε όλη την χώρα, ιστορικών «πάρκων» κι εγκαταστάσεων στις οποίες πραγματοποιούνται ιστορικές αναπαραστάσεις και διεθνή φεστιβάλ στα οποία προβάλλεται η βουλγαρική ιστορία και ο πολιτισμός.

     Κι όποιος αναρωτιέται για τα αντίστοιχα «εν Ελλάδι» θα συνεχίσει επί ματαίω να …αναρωτιέται! Εδώ ρέει πλουσιοπάροχα το …τσιμέντο για καταθάψεις του παρελθόντος μας! Η υπουργός πολιτισμού (…) κ. Τσιμενδώνη μετά την Ακρόπολη φημολογείται ότι θα …ασφαλτοστρώσει και το εργαστήριο του Φειδία στην Αρχαία Ολυμπία! Έτσι, για την διευκόλυνση των εποχουμένων κομματικών επισκεπτών!

ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΩΝ ΣΠΑΡΤΗ 19-20-21/11/2021

 ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΩΝ

ΣΠΑΡΤΗ 19-20-21/11/2021

 


     Τηρώντας την αρχή της διαφανείας και δημοσιότητος,  από την 19η  έως και την 21η Νοεμβρίου 2021, στην Σπάρτη θα διεξαχθούν οι θεωρητικές εξετάσεις Εφιπποτοξοτών, υπό την διεύθυνση του Ιδρυτή των «Ελλήνων Κενταύρων», του Αρχηγού του Παραρτήματος των «Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης και Καλαμάτας» Εφιπποτοξότη – Εκπαιδευτή Αθανασίου Ψωρομύτη, την οργανωτική μέριμνα του επικεφαλής του Παραρτήματος των «Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης» Συνασκουμένου Δημήτρη Έρη. Και την, πάντοτε πολύτιμη, υποστήριξη του Πολιτιστικού Συλλόγου «Λακεδαιμονίων Πολιτεία» και του Τοξευτικού Συλλόγου «Δωριεύς». Ευπρόσδεκτος κάθε ενδιαφερόμενος!

Πληροφορίες: τ. 6948605071


Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2021

ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΩΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

 ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΩΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ



     Και να, σιγά- σιγά που πλησιάζουμε στην ολοκλήρωση των εξετάσεων της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" και αυτής της περιόδου που θα αναδείξουν νέους Εφιπποτοξότες, εν συνεχεία των όσων έχουν αναδειχθεί στα παρελθόν κατά τα 16 χρόνια της επιτυχούς και άνευ ατυχήματος λειτουργίας της Ομάδος μας! Και όλα πια είναι έτοιμα, το εξεταστικό υλικό αλλά και ο χώρος που μας περιμένει να τον κλείσουμε με την φροντίδα του επικεφαλής των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης" στο κέντρο της ιστορικής πόλεως. Κυρίως, έτοιμοι είναι οι επτά υποψήφιοι Εφιπποτοξότες και Εφιπποτοξότρια που εδώ και ένα τετράμηνο έχουν ενημερωθεί για τις εξετάσεις και μελετούν την εξετασθησόμενη ύλη. Όμως, για "τι" εξετάσεις μιλούμε σε μια Σχολή της οποίας και οι τρεις Δάσκαλοι, ο Πλάτων, ο Κασσάι Λάιος κι ο Θεόδωρος Γ. Αντίκας βρίσκονται πολύ μακριά μας, ο καθένας για τους δικούς του λόγους;

     Το εκπαιδευτικό πνεύμα των "Ελλήνων Κενταύρων" επεκτείνεται στην μεταλαμπάδευση ήθους ελληνικού, γλώσσας ελληνικής και εφιπποτοξοτικής παιδείας η οποία προτάσσει την ευημερία του Ίππου. Στη δική μας Σχολή την οποία διαχειρίζονται Εκπαιδευτές οι οποίοι δίνουν καθημερινές εξετάσεις επαρκείας και αξιολογούνται αμείλικτα από το έργο τους και όχι από χειριζόμενα φυσικά πρόσωπα, ουδέποτε παρεισέφρησε το στείρο ¨δασκαλίστικο" έθος της βαθμοθηρίας και του ...απουσιολογίου, αλλά οι μαθητές μας, εξ αρχής, καθοδηγήθηκαν ώστε να αναπτύξουν κριτικό πνεύμα και πρωτοβουλία μαθήσεως σε ένα περιβάλλον διαρκούς ασκήσεως το οποίο δεν δέχθηκε απλώς την ελευθερία του ατόμου αλλά και διαρκώς την απαιτεί.

     Έτσι, στις επικείμενες θεωρητικές εξετάσεις και για τους εξεταζομένους δεν θα υπάρξει κανένα ενόχλημα παραπομπής στην αθλία α-"Παιδεία" που παρέχεται στα σημερινά σχολεία παραγωγής συστημικών ...τούβλων, όπου κάποιος εξουσιαστής "δάσκαλος" που αφήνει πίσω του τη ζωή, εκπέμπει φθόνο προς τους νεωτέρους επερχομένους και εκκρίνει δηλητήριο κόμπρας δια του στυλογράφου του στο παρωχημένο βαθμολόγιό του! 

     Στις εξετάσεις, λοιπόν, των "Ελλήνων Κενταύρων" παρίσταται εξεταστής ο οποίος, όμως, δεν έχει την ιδιότητα του Δασκάλου, ιδιότητα κορυφαία όσο και βαρύτατη. Ο εξεταστής των εξετάσεων της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν είναι παρά ένας Εκπαιδευτής, κάτοχος της γνώσεως που κρίνεται απαραίτητη για την ασφαλή και επιτυχή άσκηση της Έφιππης Τοξοβολίας ο οποίος υποδέχεται στην "πύλη" του γνωστικού αντικειμένου εκείνους που θα τον ακολουθήσουν, με τον ανάλογο σεβασμό του ομοίου προς όμοιο και την αναλογούσα αγάπη!

     Οι δικές μας εξετάσεις δομούνται επάνω στη πρόθεση της Σχολής μας να σχεδιάσει ακόμη καλύτερα το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα και ως εκ τούτου η εξεταστική θεματολογία θα αναδείξει, κατ΄ αρχήν, την βούληση ενδιαφέροντος των εξεταζομένων να συνεχίσουν την πρόοδό τους επί του εφιπποτοξοτικού αντικειμένου. Πρώτος "σταθμός", λοιπόν, η βαθμολόγηση του ουσιαστικού ενδιαφέροντος των εξεταζομένων προς την Έφιππη Τοξοβολία και, αμέσως, όταν ο εξεταστής διαπιστώσει ότι κάποιος εξεταζόμενος δεν διαθέτει επαρκές ενδιαφέρον τον ενημερώνει ώστε ο μαθητής να μην χάνει χρόνο. Διότι στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" η  α λ ή θ ε ι α  είναι όπλο και κανείς δεν παραλείπει να το χρησιμοποιεί!

     Το επόμενο ζήτημα το οποίο  καλείται να βαθμολογήσει ο εξεταστής είναι το βάθος του ενδιαφέροντος γπρος την Έφιππη Τοξοβολία των εξεταζομένων. Ναι, ο εξεταζόμενος απαντά σωστά για το εμφανές παραπλευρίδιο, αλλά ενδιαφέρθηκε να μάθει και για την αφανή αστράβη, αυτή που δεν βλέπει το μάτι κι όμως αποτελεί την βάση του οικοδομήματος που λέγεται "σέλλα"; Ναι, την ξέρουμε την οπλή που φαίνεται αλλά ξέρουμε και πως να βεβαιωθούμε πρόχειρα ότι ο Ίππος δεν πάσχει από ενδονυχίτιδα γνωρίζοντας πως να "μετρήσουμε" με μία πρώτη κίνηση επιτόπου ένα τέτοιο ενδεχόμενο;

     Tέλος, με τις εξετάσεις επιδιώκουμε να δούμε τις υστερήσεις των εξεταζομένων και να τις αποκαταστήσουμε διότι, στη σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" οι εξετάσεις δεν σημαίνουν την ολοκλήρωση της εκπαιδεύσεως-μαθήσεως αλλά, μόλις την αρχή! Κι αυτό είναι το σημαντικότερο που θα πρέπει να έχουν κατά νου όλοι!

     Στις επικείμενες θεωρητικές εξετάσεις, οι οποίες ακολουθούν τον κανόνα της διαφανείας που χαρακτηρίζει ολόκληρη την λειτουργία των "Ελλήνων Κενταύρων", υπό ζενική σιγή και αυτοσυγκέντρωση όλων ο εξεταστής θα δείχνει το σημείο που θα συνιστά την ερώτηση και ο εξεταζόμενος θα το σημειώνει στο ειδικό φύλλο που θα έχει λάβει στην αρχή της εξετάσεως.

     Κάθε εξεταζόμενος θα κληθεί να απαντήσει σε δέκα ερωτήσεις οι οποίες μετρώνται και ως επιτυχών θεωρείται εάν απαντήσει σωστά στις έξι από αυτές. Επίσης, εκτός των προαναφερθεισών δέκα ερωτήσεων, καλείται να απαντήσει και σε κάποιες εξατομικευμένες παρεπόμενες οι οποίες δεν βαθμολογούνται ώστε, να "φιλοτεχνηθεί" από την Σχολή με ακρίβεια το προφίλ των εκπαιδευτικών αναγκών κάθε μαθητή μας. Και για το ερωτηματολόγιο κάθε εξεταζομένου υπάρχει το αντίστοιχο φύλλο απαντήσεων προς συγκεκριμενοποίηση της, εκ των προτέρων. ακριβούς απαντήσεως προκειμένου οι εξεταστές να μπορούν να εκτιμήσουν επακριβώς τον κάθε εξεταζόμενο χωρίς κανένα περιθώριο λάθους. 

     Και όπως η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν ευνοεί ανταγωνισμούς, "πρωτιές" και ..."δευτεράντζες" όπως η θύραθεν, χρεωκοπημένη, δημοκρατική α-"Παιδεία", στο τέλος της εξεταστικής ημερίδος θα ενημερωθούν όσοι επέτυχαν, αλλά χωρίς ανακοινώσεις ...βαθμών κι εκτοξεύσεις ...φοιτητικών πίλων όπως συμβαίνει στα σύγχρονα "τουβλοποιεία" των αθηναϊκών βορείων προ-α σ τ ε ί ω ν όπου η αμερικανιά εκλαμβάνεται ως "διασταύρωση" ευφυίας Κεραμέως και κάλλους Παγώνη! Κατά το πέρας της εξεταστικής ημερίδος οι εξεταζόμενοι θα τιμηθούν για την συμμετοχή τους στις εξετάσεις ως Έλληνες με την Αισθητική Ελλήνων!