ΠΑΡΙΣΙ - CONCIERGERIE
Και τι σχέση έχει η πολεμική τέχνη της Έφιππης Τοξοβολίας με εκείνο το παλιό Γαλλο-Ρωμαϊκο φρούριο του 1ου μ.χ.χ. αιώνος που εξελίχθηκε κατά τον 10ο αι. σε έδρα των Καπετιδών μοναρχών και τόπος δολοφονίας 2.780 φυλακισμένων κατά την διάρκεια της γαλλικής εξεγέρσεως (1789);
Tι σχέση μπορεί να έχει μια πολεμική τέχνη με ένα πολιτιστικό μνημείο;
Tο παραπάνω εύλογο ερώτημα παραμένει ανολοκλήρωτο όσο δεν το ολοκληρώνουμε: "Τι σχέση μπορεί να έχει μια πολεμική τέχνη με ένα πολιτιστικό μνημείο και για π ο ι ο ν;" Διότι, εν προκειμένω, αυτός ο προσδιορισμός είναι και η απάντηση...
Η διδασκαλία μιας οιασδήποτε πολεμικής τέχνης δεν είναι ενιαία παγκοσμίως, όπου αυτή μπορεί να διδαχθεί! Διότι, η διαφορετικότητα των λαών υπαγορεύει και την διαφοροποίηση των εκπαιδευτικών προσεγγίσεων της περί ης ο λόγος πολεμικής τέχνης, άλλως, η διδασκαλία επιβαρύνεται με δυσκολίες ή και αδυναμίες τέτοιες που την καθιστούν ίσως και άκυρη!
Είναι εντελώς διαφορετικό να εκπαιδεύεις στην Έφιππη Τοξοβολία έναν Ούγγρο κι εντελώς διαφορετικό να εκπαιδεύεις στην ίδια τέχνη έναν Βαλκάνιο.
Το πολιτιστικό υπόβαθρο του Ούγγρου ο οποίος κληρονόμησε την αρχαιότερην ευρωπαϊκή γλώσσα (Rovasiras), είχε Σύνταγμα το 1222 όταν και η λέξη "Σύνταγμα" στην Ευρώπη ήταν άγνωστη, όταν, σήμερα επιδεικνύει υπερήφανος το υψηλότερο ποσοστό αποφοίτων ανωτάτης Παιδείας στη χώρα του, είναι εντελώς διαφορετικό από το "πολιτιστικό" επίπεδο του Βαλκάνιου και για λόγους που δεν χρειάζονται περαιτέρω ανάλυση...
Η σχέση μας, η συνοχή μας με τον Πολιτισμό, είναι και δείκτης αποτελεσματικότητος κάθε εκπαιδευτικού εγχειρήματος και τούτο δεν χρήζει περαιτέρω αναλύσεως!
Έτσι, η συνοχή μας με τον Πολιτισμό, τον Πολιτισμό όχι μόνον μιας συγκεκριμένης γεωγραφικής περιοχής ή χρονικής περιόδου, αλλά τον α ν θ ρ ώ π ι ν ο, όπου και όποτε αυτός αναπτύσσεται, είναι "κλειδί" μεταδοτικότητος για τον Εκπαιδευτή μιας πολεμικής τέχνης διότι, μέσα από αυτή την "συνοχή" και τον δείκτη ισχύος της ο Εκπαιδευτής θα αποδώσει καλύτερα.
Ομοίως και για τον εκπαιδευόμενο, ακριβώς η ίδια συνοχή θα τον διευκολύνει να καταλάβει την διδασκαλία και να ανταποκριθεί στις απιτήσεις μιας τέχνης η οποία, ως πολεμική, διαχειρίζεται την ζωή και τον θάνατο, με ό,τι αυτή η σοβαρότητα συνεπάγεται.
Άλλωστε, επάνω σε αυτό το πνεύμα κινείται και ο εκπαιδευτικός αναπροσανατολισμός της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων", όπως αυτός ανακοινώθηκε τον προηγούμενο χρόνο με την εξαγγελία και υλοποίηση ενός ειδικού επιμορφωτικού προγράμματος σειράς σεμιναρίων, όπως καμία άλλη ομότεχνη Σχολή, παγκοσμίως, δεν επιχειρεί!
Και το συγκεκριμένο πολιτιστικό μνημείο στην καρδιά του Παρισιού περισώζοντας την "εποχή του τρόμου" της γαλλικής ιστορίας, σε κάθε αίθουσά του συνεγείρει τον νου και την ψυχή του επισκέπτη του με ουσιώδη ερωτήματα για την αξία της ανθρώπινης ζωής, λόγος για τον οποίο σεβασθήκαμε και δεν φωτογραφήσαμε το δωμάτιο των 2.780 θυμάτων αυτης της περιόδου του "τρόμου", ακριβώς με τον ίδιο σεβασμό που δεν θα φωτογραφίζαμε το σημείο της μεταστάσεως του Γερμανού Καγκελλαρίου Αδόλφου Χίτλερ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.