Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2022

KALARIPAYATTU ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ 1ο ΜΑΘΗΜΑ

KALARIPAYATTU

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ 1ο ΜΑΘΗΜΑ



    Η ολοένα και συστηματικότερη εμβάθυνση στο πεδίο των πολεμικών τεχνών της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" και η ερευνητική μας διάθεση να ανακαλύψουμε υποβοηθητικές "ατραπούς" οι οποίες ολοκληρώνουν τον πολεμιστή-Εφιπποτοξότη, από πολλού καιρού μας έχουν οδηγήσει στον τομέα μιας σπουδαίας αρχαίας, ινδικής πολεμικής τέχνης, της Kalaripayattu (കളരിപ്പയറ്റ) η οποία θεωρείται ίσως και η αρχαιότερη, παραμένει δε, μέχρι σήμερα, παντελώς άγνωστη στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.

     Ανακαλύπτοντας στην Kalaripayattu έναν κύκλο ευεργετικών προσεγγίσεων (πολεμικού ασκησιολογίου, θεραπευτικής και πολλών άλλων) πολλές από τις οποίες μελετήσαμε  και συνεχίζουμε να μελετούμε, απολαμβάνοντας τα οφέλη τους, αποφασίσαμε να την παρουσιάσουμε, για πρώτη φορά, στο ελληνόγλωσσο κοινό παραθέτοντας ταυτοχρόνως και το 1ο μάθημά της, όπως το διδάσκει ένας σύγχρονος έγκριτος Ινδός Δάσκαλός της.

     Σκοπός της παρουσιάσεως αυτής της καθοριστικής πολεμικής τέχνης και του εισαγωγικού μαθήματός της δεν είναι απλώς η προβολή ενός ακόμη πολιτιστικού "θησαυρού" της Ασίας, αλλά και η υποβοήθηση των μαθητών της δικής μας Σχολής να βελτιώσουν την ισορροπία του σώματός τους, την ευκαμψία τους, αλλά και την εκρηκτικότητά τους γενόμενοι καλύτεροι Εφιπποτοξότες και τούτο διότι είναι καθήκον μας να εμβαθύνουμε απροκαταλήπτως στον ανθρώπινο πολιτισμό και να αξιοποιούμε τα επιτεύγματά του, αναγνωρίζοντες και σεβόμενοι τις διαφορετικότητες και ανισότητες της φύσεως χωρίς, όμως, σοβινιστικές αγκυλώσεις!


Πλήρες κείμενο υπό μορφή pdf ΕΔΩ

Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2022

EUGEN HERRIGEL "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 5ο ΜΕΡΟΣ

 EUGEN HERRIGEL 

"ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 

5ο ΜΕΡΟΣ

 

 


     Την Κυριακή, 11η Δεκεμβρίου 2022, στις 16:00 μ.μ. και στην έδρα της Ομάδος, καλούνται τα Μέλη των «Ελλήνων Κενταύρων» στην πέμπτην ημερίδα διδασκαλίας της αναλύσεως του έργου "Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας" του Eugen Herrigel, το οποίο εντάσσεται στον κύκλο των, υποχρεωτικής παρακολουθήσεως, μαθημάτων για όλους τους μαθητές μας, όπως έχει αναγγελθεί από 22ας Ιουνίου 2022 .

     Την ανάλυση του έργου θα υλοποιήσει ο Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων" Εφιπποτοξότης Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης.

     Όσοι ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν αυτή την πέμπτη, δ ω ρ ε ά ν, ημερίδα θα πρέπει να έχουν μαζύ τους τρία ατομικά βέλη και, εάν διαθέτουν, Τόξο, διαφορετικά Τόξο χορηγεί και η Σχολή μας, διότι δεν θα πρόκειται περί απλής διαλέξεως, αλλά θα συνοδεύεται με πρακτικήν εφαρμογή προκειμένου να κατανοηθεί πλήρως το περιεχόμενο της θεωρητικής εισηγήσεως.

     Η διδασκαλία του σχετικού υποχρεωτικού μαθήματος δεν εξαντλείται κατ΄ αυτή την ημερίδα και όσοι ενδιαφέρονται να ιππεύσουν στην Σχολή των Αθηνών θα πρέπει να παρακολουθήσουν όχι μόνον αυτήν αλλά και τις υπόλοιπες (δωρεάν, όπως πάντοτε) με τις οποίες θα ολοκληρωθεί η διδασκαλία και θα υπάρξουν εγκαίρως ανακοινώσεις για την διεξαγωγή τους.

     Απαραίτητες προϋποθέσεις είναι η έγκαιρη αναγγελία προσελεύσεώς σας στο τ. 6977764737, τρία ατομικά βέλη και η ενδυμασία Ομάδος ή εντελώς μαύρη αμφίεση χωρίς διακοσμήσεις και επιγραφές.


Η σελίδα της εκδηλώσεως ΕΔΩ

Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022

ΟΧΙ, ΔΕΝ ΕΞΑΣΚΟΥΜΕ KYUDO!

 ΟΧΙ, ΔΕΝ ΕΞΑΣΚΟΥΜΕ KYUDO!



     Φαίνεται η σειρά των ημερίδων παραστατικής αναλύσεως του βιβλίου του Eugen Herrigel "Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας" που υλοποιούμε, προξένησε σύγχυση σε αναγνώστες και φίλους οι οποίοι μας ρωτούν αν διδάσκουμε Ιαπωνική Τοξοβολία Kyudo. Και η απάντησή μας είναι ΟΧΙ δεν διδάσκουμε, ούτε εξασκούμε Kyudo! Απλώς, αναλύουμε το περιεχόμενο του προαναφερθέντος βιβλίου του Eugen Herrigel με αντικείμενο το ΖΕΝ στην Τέχνη, γενικώς, της Τοξοβολίας και όχι, ειδικώς, της Ιαπωνικής Τοξοβολίας (Kyudo). Άλλωστε τα αντικείμενα με τα οποία ασχολείται η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" είναι γνωστά [https://www.greekcentaurs.org/istoriki-ereyna-historical-research] και δεν περιλαμβάνεται σε αυτά το Kyudo ή το Yabusame τα οποία είναι πολύ σημαντικά αλλά μακράν των δικών μας γνώσεων κι ενδιαφερόντων.

EUGEN HERRIGEL ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ 4ο ΜΕΡΟΣ

EUGEN HERRIGEL

ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ

4ο ΜΕΡΟΣ

Από τον Ιδρυτή των "Ελλήνων Κενταύρων"

Εφιπποτοξότην Αριστοτέλην Ηρακλέους Καλέντζη



Το Περιεχόμενο του 4ου Μέρους

     Σε αυτό το τέταρτο μέρος του βιβλίου του, ο Eugen Herrigel αγγίζει τέσσερα σημαντικότατα ζητήματα της Τοξοβολίας τα οποία είναι:

     1. Η μεγάλη σημασία της αναπνοής στην τόξευση.

     2. Ο ρόλος του πνεύματος και όχι της μυικής

         δυνάμεως στο άνοιγμα της χορδής.

     3. Η αναγκαιότητα επικεντρώσεως στην ουσία της

         Τοξοβολίας και η αποφυγή της εκτροπής σε

         κόλπα  και επιδείξεις εντυπωσιασμού και,

      4. Η αναγκαιότητα της παράλληλης ιδιότητος του

          παιδαγωγού για κάθε Δάσκαλο και δη της

          Τοξοβολίας.

     Διδακτικότατος ο Eugen Herrigel, ξεκινά με την επανάληψη του ότι το αντικείμενό μας είναι μία τέχνη χωρίς …τέχνη, ώστε να μας αποθαρρύνει από το να περιμένουμε «δοκιμασμένες συνταγές …μαγειρικής» για να χορτάσουμε! Ακολούθως, μνημονεύει το Τόξο και το  ε υ γ ε ν ι κ ό  σχήμα που παίρνει όταν είναι  σ ω σ τ ά ανοιγμένο ώστε μέσα του να περικλείει το «π α ν». Κι αυτό, ακριβώς, υπογραμμίζει την σημαντικότητα της ορθότητος του ανοίγματος επισημαίνοντάς μας, εμμέσως, ότι αυτή η παράμετρος είναι ό,τι σημαντικότερο στην σωστή τόξευση διότι, εξ αυτής προκύπτει και το τελετουργικό αποτέλεσμα της βολής που είναι η δημιουργία της δονήσεως με τον επακόλουθο βόμβο που εξορκίζουν τα κακά πνεύματα ως, πλέον, εισαγωγική πράξη εξαγνισμού σύμφωνα με την ιαπωνική θρησκευτικότητα!

     Μιλώντας, λοιπόν, για το άνοιγμα της χορδής του Τόξου δεν απομένει παρά και ο προσδιορισμός του  τ ρ ό π ο υ  ανοίγματος καθ΄ ην στιγμή το μυαλό όλων πηγαίνει στη μυική δύναμη που χρειάζεται ο Τοξότης για να ανοίξει το Τόξο του. Κι όμως…! Ενώ ο κανόνας των Τοξοτών στρέφεται προς την σωματική δύναμη ως κινητήριας δυνάμεως στο άνοιγμα ενός Τόξου, ο Eugen Herrigel, αντλώντας από την εμπειρία της διδασκαλίας του μας επισημαίνει ότι, τελικώς, την χορδή του Τόξου δεν την ανοίγει η σωματική δύναμη του Τοξότη, αλλά η π ν ε υ μ α τ ι κ ή  δύναμή του η οποία εκπηγάζει από έναν καλώς  ο ξ υ γ ο ν ω μ έ ν ο  εγκέφαλο. Και, καλώς οξυγονωμένος εγκέφαλος είναι εκείνος που τροφοδοτείται με επαρκές οξυγόνο δια της  α ν α π ν ο ή ς! Άρα, πίσω από κάθε σωστή τόξευση βρίσκεται το σωστό άνοιγμα της χορδής, πίσω από το οποίο σωστά άνοιγμα της χορδής βρίσκεται η   σ ω σ τ ή  α ν α π ν ο ή!

      Ο συγγραφέας αναπαριστά περιγραφικότατα τα λάθη του στην αναπνοή και τις συνέπειές του στην ποιότητα της τοξεύσεώς του και μας περιγράφει (βλ. παραπάνω εικόνα)  την διαδικασία του ανοίγματος της χορδής στην Ιαπωνική Τοξοβολία. Eίναι βασικό, για την κατανόηση της όλης διαδικασίας ανοίγματος της χορδής, να εννοήσουμε, προηγουμένως, την σημασία της αναπνοής και να υιοθετήσουμε ένα πλαίσιο σωστής ρυθμίσεώς της, διότι η λάθος αναπνοή οδηγεί σε λάθος τόξευση. Και, εν συνεχεία μας δίδεται και η σωστή αναπνοή για την Ιαπωνική Τοξοβολία.

     Με αφορμή την αναπνευστική διαδικασία, ο Eugen Herrigel αγγίζει και το θέμα των πρακτικών τεχνασμάτων που αναζητούνται στην Τοξοβολία προς επίλυση διαφόρων, κατά περίπτωση, προβλημάτων που αναφύονται κατά την εξάσκησή της. Και, αναφορικώς με την αναπνοή, τίποτε δεν είναι πιο αποτελεσματικό όσο η ακολουθία του βασικού «άξονός» της που οδηγεί στο «πνευματικό άνοιγμα» της χορδής όπως το προαναφέραμε. Εν τούτοις…

     Εν τούτοις, επεκτεινόμενοι στην περίπτωση των πρακτικών τεχνασμάτων της Τοξοβολίας, σημειώνουμε ότι αυτά, γενικώς, ως προς την πειραματικότητά τους, μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να είναι χρήσιμα. Ο πειραματισμός, π.χ., της τοξεύσεως υπό διάφορες καταστάσεις ασταθούς ισορροπίας ή κινήσεως, υπηρετούν την ανάδειξη του Τοξότη σε μαχητή μιας πολεμικής τέχνης όπως η Τοξοβολία, αλλά, εν προκειμένω θα πρέπει να γίνει μια διάκριση των «τεχνασμάτων» σε εκείνα τα οποία έχουν εκπαιδευτική χρησιμότητα και εκείνα που υιοθετούνται για λόγους εντυπωσιασμού. Ασφαλώς και τα ύστερα, αυτά που επιδιώκουν τον εντυπωσιασμό φιλοθεάμονος κοινού, δεν έχουν θέση στο ασκησιολόγιο ενός σοβαρού ασκητή της Τοξοβολίας!

     Πολύ αξιοπρόσεκτη είναι και η συσχέτιση της Διδασκαλίας με την Παιδαγωγική στην «μετάδοση» της τέχνης της Τοξοβολίας από τους Ιάπωνες, όπως την επισημαίνει ο Eugen Herrigel.

     Αναφερόμενος στον τρόπο διδασκαλίας του, ο Eugen Herrigel επισημαίνει την τακτική του Δασκάλου του Kenzo Awa περισσότερο ως παιδαγωγού και όχι ως απλού διδάσκοντος, ελαχιστοποιώντας τις διορθωτικές παρεμβάσεις προς τον μαθητή, ωθώντας τον να συνειδητοποιεί πρώτος τα λάθη και τις αδυναμίες του και κατόπιν να παρεμβαίνει προς οριστικοποίηση της διορθώσεως.  Και, πράγματι, αυτός κρίνεται και ο παιδαγωγικότερος τρόπος διδασκαλίας ο οποίος, κατ΄ αρχήν, επιδεικνύει σεβασμό προς το πρόσωπο του διδασκομένου ο οποίος αναγνωρίζεται ως αυτάρκης κρίσεως, ενώ δεν επιπροσθέτει δυσβάστακτα «φορτία» οδηγιών στον μαθητή βιάζοντάς τον να τα συγκρατεί και να εφαρμόζει με όσες επιβαρυντικές συνέπειες στην διανοητική κόπωση και την συνεπακόλουθη δυσφορία έναντι του μαθήματος.

     Την ίδια παιδαγωγική λεπτομέρεια επισημαίνουν στο βιβλίο του  «KYUDO The Essence and Practice of Japanese Archery, HIDEHARU ONUMA» οι Αμερικανοί Dan και Jackie DeProspero, όπου υπογραμμίζουν ότι ο Δάσκαλος του Kyudo θα πρέπει να ενθαρρύνει τους μαθητές του να ανακαλύπτουν αφ΄ εαυτού τους τις απαντήσεις στα ερωτήματά τους!


Αξίζει να σημειωθεί ότι εκ της ενάρξεως  της  λειτουργίας της Σχολής των «Ελλήνων Κενταύρων» ο Ιδρυτής και Εκπαιδευτής, ενστικτωδώς, ακολούθησε αυτή την παιδαγωγική διαδικασία  εκπαιδεύσεως  των  μαθητών, αποφεύγοντας την υπερβάρυνσή τους με «πακτωλό»  οδηγιών,   πληροφοριών  και διορθώσεων, αφήνοντάς τους να «διαπράξουν» λάθη των  οποίων  τις  επιπτώσεις  θα     συνειδητοποιούσαν ώστε, από μόνοι τους. να προβούν στις απαραίτητες διορθώσεις. Με την πρόνοια της αποφυγής ατυχήματος κατά την διάρκεια των ιππικών μαθημάτων, κάτι που επετεύχθη, πάντοτε ο συγκεκριμένος Εκπαιδευτής εναπέθετε την πρωτοβουλία της διορθώσεως των λαθών του μαθητή στον ίδιο τον εκπαιδευόμενο και ουδέποτε διεψεύσθη η προσδοκία του, απολαμβάνοντας και τους μαθητές να αποκτούν γνωστικήν ενσυναίσθηση σε μία διαρκή πρόοδο η οποία, άλλως, δεν θα ήταν παρά η ανέμπνευστη επανάληψη ενός «ακαδημαϊκού» αναμηρυκασμού ο οποίος κάθε άλλο παρά αναπτύσσει δημιουργική κριτική!



H ημερίδα

     Όπως ήταν προγραμματισμένο, σήμερα ξεκινήσαμε την ημερίδα μας με μία επαναληπτικήν εφαρμογή του περιεχομένου των τριών προηγουμένων ημερίδων και,  μπορεί αυτές οι ημέρες να είναι για όλους δύσκολες και να προξενούν πνευματική "σκοτία" αλλά το ξεκίνημά μας δεν ήταν άλλο από το "άδειασμα της κούπας" μας!


     Δύσκολη υπόθεση αυτό το "άδειασμα" αλλά το επιχειρήσαμε και  βρήκαμε τρόπους να το καταφέρουμε! 


     Εν συνεχεία διασυνδεθήκαμε με τον στόχο και γίναμε "ένα" μ΄ αυτόν! Κι όπως το ημιδιαφανές φύλλο ρυζιού αποτελούσε το "μάτι" του στόχου, νιώθαμε ότι ο στόχος ήταν ανύπαρκτος όπως κι εμείς, σχεδόν, επάνω στο φλοιό του πλανήτη... Έτσι, δεν αποφύγαμε μόνον τον πανικό στόχου αλλά και κάθε "υπερφίαλον" μεγεθύνσεως των υπάρξεών μας.


     Με σεμνότητα, λοιπόν και χωρίς καμία "ταπεινότητα" (όπως μας δίδαξε ο αείμνηστος Ιωάννης Συκουτρής, αλλά και ο Δημήτρης Λιαντίνης!), ξεκινήσαμε την εφαρμογή της προτάξεως της αναπνοής καθ'  όλη την διάρκεια της τοξεύσεως.


     Ιδιαίτερη η επικέντρωσή μας στον Συνασκούμενο ο οποίος αντιμετώπιζε ιδιαίτερες βαρύνσεις "σκέψεων" που του προκάλεσαν οι φορτίσεις των τελευταίων, προσωπικών του, εικοσιτετραώρων και ακολουθήθηκαν πολλά "μονοπάτια" αποκαταστάσεως της αναπνοής του, κάτι που όπως φάνηκε εκ του αποτελέσματος επετεύχθη, έστω και εν μέρει. 


     Καθώς η Γραμμή Βολής το επέτρεπε, αυτή η επικέντρωση γρήγορα έδειξε ότι μπορεί να "καρποφορήσει"!


     Και επιμένοντας στην αναπνευστική προτεραιότητα, ακριβώς όπως ο Eugen Herrigel υποδεικνύει, φθάσαμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα, έχοντας "αποδεσμευθεί" από τον πανικό του στόχου κι επιδιώκοντας, πλέον, συγκέντρωση βελών!


     Αισθητότατη και η συνέργεια του καλώς οξυγονωμένου (εκ της σωστής αναπνοής) πνεύματος να ανακουφίζει την μυική δύναμη ανοίγματος της χορδής χειραγωγώντας κάθε τόξευση σε ένα λιγότερο κοπιαστικό αποτέλεσμα αλλά...


     ...Αλλά και ψυχοπνευματικής ευεξίας στο τέλος της ημερίδος, ακούγοντας τον Πολυδεύκη να ρωτά: "Και μετά από αυτά αλλάζουμε τρόπο τοξεύσεως;"


     Κι εδώ θα θυμηθούμε τους λόγους του Δασκάλου μας Kassai Lajos ο οποίος συνεχώς μιλά για την αναγκαιότητα διαρκούς ανελίξεως των προσεγγίσεων στην Έφιππη Τοξοβολία και την αποφυγή αγκυλωτικών καθηλώσεων στα "δεδομένα", "κεκτημένα" και ..."δεδουλευμένα"! Έτσι, γιατί ο πολεμιστής προσδοκά ανατροπές και εντάσεις, δοκιμάζοντας τις αντοχές του ώστε να νιώθει ζωντανός έστω και εν μέσω "νεκρών" απολέμων! 


Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"


     Όσο κι αν φανεί παράξενο, το πρώτο πράγμα που μας απεκάλυψε το οπτικο-ακουστικό υλικό από την τελευταία προπονητικήν ημερίδα των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" ήταν η αισθητή ...πτώση της θερμοκρασίας στο νησί των Φαιάκων! Βλέποντας τον Συνασκούμενο Γεώργιο να παροπλίζει το κοντοπαντέλονό του και να βγάζει απ΄τη ναφθαλίνη το μακρύ παντελόνι του καταλάβαμε ότι μπήκαμε για τα καλά στον χειμώνα!

      Και χωρίς να στεκόμαστε στο κοντομάνικό του (αυτό πια είναι κανόνας και με ...χιόνια!) βλέπουμε ότι οι προπονητικές ανάγκες της ημερίδος του προσέδωσαν και μια "trendy" διάσταση ...πιλοφορίας που θα κάνει τον Συνασκούμενο μεσσήνιο Μελέτη να ζηλέψει!...  

     Χωρίς αστεία, το σενάριο αυτής της Κυριακής ήταν λίαν ...φυσιοκεντρικό και ήθελε τοξεύσεις δια μέσου φυλλωσιών γι αυτό και η αμφίεση ήταν ανάλογη!

     Και, οποία σύμπτωση! Ίδια ημέρα και, σχεδόν, ίδια ώρα, στις δύο Σχολές, των Αθηνών και της Κερκύρας, εντελώς απροσυνεννόητα, οι τοξεύσεις μέσω φυλλωσιών ήσαν στο επίκεντρο των δύο ασκησιολογίων κάνοντας την αιτιοκρατία να κυριαρχεί επί της τυχαιότητος αφού το κοινό εκπαιδευτικό πνεύμα των ...όπου γης "Ελλήνων Κενταύρων" είναι "συνδετικός κρίκος"!


     Όπως και κατά κανόνα, αυτή τη φορά το ασκησιολόγιο προσαρμόσθηκε ώστε να είναι συμβατό με όλους τους συμμετέχοντες, κάτι που πρέπει να έχει κατά νου πάντοτε ένας Αρχηγός Βολής.


     Και αυτά τα γνωρίζει καλώς ο επικεφαλής των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας", Συνασκούμενος Χριστόφορος Κασφίκης ο οποίος, ως Αρχηγός Βολής, έχει πάντα κατά νου ένα αποτελεσματικό ασκησιολόγιο αλλά και μία εναλλακτική διέξοδο για την όποιαν αιφνιδιαστική μεταβολή της συνθέσεως της Γραμμής Βολής.


     Τελικώς, ο στόχος ο οποίος έχει πάντοτε τον τελευταίο λόγο σε κάθε προπονητικήν ημερίδα "μίλησε" κι αυτή τη φορά, ώστε να προετοιμασθεί αποτελεσματικώς η επόμενη Προπόνηση.  

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2022

ΜΙΑ ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΗΜΕΡΑ ΟΥΣΙΩΔΟΥΣ ΣΤΑΥΛΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΜΙΑ ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΗΜΕΡΑ 

ΟΥΣΙΩΔΟΥΣ ΣΤΑΥΛΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ



     Η αναγκαστική απουσία του Αρχηγού των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" Εκπαιδευτή Αθανασίου Ψωρομύτη δεν εμπόδισε τους μαθητές του να συνεργαστούν μόνοι τους σε μία από τις ωραιότερες εκπαιδευτικές ημερίδες, ασκούμενοι στην Τοξοβολία κι αφιερώνοντας ώρες στην κατανόηση της περιποιήσεως της οπλής του Ίππου, όπως απαιτείται στην Γυμνοποδική της Φυσικής Ιππικής την οποία σέβεται η Σχολή μας!


     Βαρυφορτωμένος από τα οικογενειακά και τα υπηρεσιακά καθήκοντά του, αλλά και από το εποχικό μάζεμα της ελιάς, ο Αρχηγός του Παραρτήματος, άφησε ...ελεύθερο τον δρόμο στους μαθητές του να δείξουν πόσο εργατικοί είναι αλλά και πόσο "δένονται" με ένα ισχυρό ομαδικό πνεύμα που απέδωσε μια πανέμορφη εικόνα συσφίγξεως σχέσεων και γόνιμου έργου!


     Με την "πινελιά" του "κόκκινου πίλου" που φορά ο Μελέτης μας και που συμβολίζει το αντίστοιχο που φορούσαν κάποιοι εκ των Ελλήνων Στρατιωτών της Δύσεως, αυτή η εκπαιδευτική ημερίδα υπήρξε μια απ΄ τις ωραιότερες στην ιστορία των "Ελλήνων Κενταύρων" με τοξεύσεις και φροντίδα του σχολικού μας Ίππου ο οποίος, αυτή την φορά δεν κουράσθηκε καθόλου αφού ..."Αρχηγού απόντος πάσα ...ίππευσις παυσάτω!"   


     Βασικός συντελεστής αυτής της ημερίδος ο Ιππαγωγός του σχολικού Ίππου μας, ο Συνασκούμενος Κωνσταντίνος Γάλλος ο οποίος τον διατηρεί σε άριστη φυσική και ψυχολογική κατάσταση θέτοντας στην υπηρεσία της τοπικής Σχολής έναν υποδειγματικόν Ίππο με τον οποίο, ο ίδιος, πηγαινοέρχεται στην εργασία του ιππεύοντάς τον μέσα στο ιστορικό κέντρο της Καλαμάτας, αποσπώντας τον θαυμασμό των συντοπιτών του!


     Ο Κωνσταντίνος, λοιπόν, αφιερώθηκε στο να επεξηγήσει στους Συνασκουμένους του την διαδικασία της φροντίδος της οπλής του σχολικού μας Ίππου σύμφωνα με τους κανόνες της Γυμνοποδικής και εκείνοι επανέλαβαν τα όσα τους έδειξε ώστε να μπορούν όλοι μαζύ να φροντίζουν αυτό το αξιολάτρευτο τετράποδο με την πρέπεουσα επιμέλεια! 


      Καθώς η Γυμνοποδική θέλει απετάλωτον τον Ίππο αλλά με ιδιαίτερην επιμέλεια της οπλής, κάτι που δίνει προτεραιότητα στο σωστό λιμάρισμά της, σήμερα η λίμα είχε τον πρώτο λόγο και ο Κωνσταντίνος έδειξε τον σωστό χειρισμό της!


     Παραστατικότατος και διεξοδικότατος ο Κωνσταντίνος εξήγησε όλα τα απαραίτητα πριν παραδώσει τη ...λίμα στα χέρια των Συνασκουμένων του ώστε να συνεχίσουν την φροντίδα των οπλών.


     Σημαντική η Γυμνοποδική και αποτελεσματικότατη, δείχνοντας και στην περίπτωση του σχολικού Ίππου μας ότι είναι αποτελεσματικότατη και μάλιστα υπό λίαν απαιτητικές συνθήκες κινήσεως αφού ο συγκεκριμένος Ίππος δεν εργάζεται απλώς επί φυσικού εδάφους (αντί του τεχνητού εδάφους Ιππευτηρίου) αλλά κινείται και εντός του αστικού ιστού της πόλεως της Καλαμάτας επί αφαλτοστρωμένων επιφανειών.


     Και, σήμερα, οι "Έλληνες Κένταυροι Καλαμάτας" κατάλαβαν ότι το λιμάρισμα δεν είναι κάτι που δικαιολογεί προχειρότητα...


     Πέραν, όμως, της αμιγώς τεχνικής φροντίδος, ο Ίππος ένιωσε την αγάπη και τον σεβασμό των δίποδων συνεργατών του κι αυτό είναι κάτι που συχνά πρέπει να το βιώνει κάθε σχολικός (και όχι μόνον...) Ίππος


     Κι η αγάπη κι ο σεβασμός προς τον Ίππο είναι κάτι που προσφέρουν  αφειδώς οι "Έλληνες Κένταυροι"!


     Από τις πιο ωραίες και γόνιμες εκπαιδευτικές ημερίδες η σημερινή, με ουσιαστική γνώση και ομαδικό πνεύμα, ήταν ένα ακόμη "σχολείο" προόδου γνώσεων και σχέσεων ανεξαρτήτως της ιππεύσεως η οποία, αν και απαραίτητη για την ανάδειξη καλών Εφιπποτοξοτών, δείχνει ότι, κάθε άλλο παρά είναι ο μόνος τομέας στον οποίο πρέπει να διαπρέπει ο Εφιπποτοξότης...! 


Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2022

ΕΙΚΟΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ

ΕΙΚΟΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ


     Σε μια δημοκρατική κοινωνία την οποία ο Διονύσης Σαββόπουλος περιέγραψε ως "Παράγκα", εκεί όπου "κυράδες, φιλάνθρωποι παπάδες..." επιδίδονται σε "εργολαβίες, ψαλμωδίες και καντάδες..." για να συγκαλύψουν τα αθλιότερα σκάνδαλα της ασελγούς συμπεριφοράς τους που γεμίζει τα πρωτοσέλιδα μιας ειδεχθούς καθημερινότητος, εκεί, μια εικόνα από το ιστορικό κέντρο της Καλαμάτας μας κάνει να ελπίζουμε ότι η αισθητική του ανθρώπινου Πολιτισμού εξακολουθεί να υπάρχει εις πείσμα ...των ψυχανωμάλων αποδομητών της!

     Ένα παραδοσιακό κουρείο με έναν υπέροχο Ίππο στην είσοδό του να "υποδέχεται" τους πελάτες, ο σχολικός Ίππος των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" με Ιππαγωγό του τον κουρέα-Συνασκούμενό μας Κωνσταντίνο Γάλλο, είναι το θέμα αυτής της φωτογραφίας της οποία ανήρτησε στον λογαριασμό του ένας έγκριτος δημότης της Μεσσηνιακής πρωτεύουσας, ο κ. Σταύρος Σταθουλόπουλος στον προσωπικό του λογαριασμό σε μέσο κοινωνικής δικτυώσεως!

     Πράγματι, η Ελλάδα και δη η επαρχία της μπορεί να μας προσφέρει ακόμη εικόνες κοινωνικής ομορφιάς όταν η αμαρτωλότατη αθηναϊκή πρωτεύουσα μας κατακλύζει την όραση με την ασκήμια της επικαιρότητός της!