Τρίτη 15 Απριλίου 2025

"ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΟΥΛΛΟΣ ΤΑΡΧΑΝΙΩΤΗΣ" Η ΤΑΙΝΙΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΓΥΡΙΣΜΑ

"ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΟΥΛΛΟΣ ΤΑΡΧΑΝΙΩΤΗΣ" Η ΤΑΙΝΙΑ

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΓΥΡΙΣΜΑ

 



Η ταινία "Mιχαήλ Μάρουλλος Ταρχανιώτης" δεν είναι αφήγημα αλλά ιστόρημα και δεν θέλει να αναμασήσει καθιερωμένα ψεύδη περί του ανυπάρκτου "Βυζαντίου" που σκαρφίστηκε μετά την πτώση της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, ο Γερμανός Hieronymus Wolf to ...1562, ιδρύοντας το "Corpus Historiae Byzantinae". Γι αυτό και σκηνοθετική προσήλωση της ταινίας είναι η ιστορική αλήθεια, μέρος της οποίας αποτελεί και η αλήθεια των φυσιογνωμιών των ηθοποιών ώστε να αποπνέουν πειστικότητα! Και σήμερα, ασχοληθήκαμε επισταμένως με τον "Ζαχαρία" μας, τον Γεώργιο Παυλίδη-Μεγιστία τον οποίον θέσαμε υπό την "βάσανο" του φακού ο οποίος ουδέποτε παραπλανάται και πάντοτε προσυπογράφει μιαν τεκμηριωμένη άποψη για κάθε τι που δείχνει, όπως και αυτό που μας έδειξε σήμερα: Έναν πειστικότατο "Ζαχαρία" που εντάσσεται απολύτως στην "ρωμαϊκότητα" της εποχής εκείνης της αβέλτερης 29ης Μαίου 1453 όταν ο πραγματικός Ζαχαρίας με την Ευφροσύνη αγωνιούσαν για τη μοίρα του νεογέννητου Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη εν όψει της καταλήψεως της πόλης του Κωνσταντίνου από τους Οθωμανούς. Σήμερα, λοιπόν, "ντύσαμε" τον "Ζαχαρία" αλλά και κάναμε ένα μάθημα "εκμαθήσεως" των λόγων του ρόλου δίνοντας κάποιες σταθερές κατευθύνσεις τόσο στον "Ζαχαρία" (Μεγιστία) όσο και στην "Ευφροσύνη" (Γιούλη) οι οποίοι εμπλέκονται στην σκηνή της οποίας το γύρισμα προγραμματίσαμε.

     Γονιμότατη και τούτη η εσπερίδα όπου ξαναθυμηθήκαμε σκηνοθετικούς κανόνες τους οποίους ακεραιώνουν η υποκριτική, η ορθοφωνία και τόσες πολλές, άλλες, παράμετροι, "χτίζοντας" το όλο έργο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.