Κυριακή 25 Απριλίου 2021

ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΗ ΣΥΡΑΓΩΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΗ

ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΗ  ΣΥΡΑΓΩΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΗ


     Υπό τον ορισμό "παραστατική συραγώγηση μαθητή" εννοούμε την διαδικασία της συραγωγήσεως μαθητή χωρίς την χρήση συραγωγέως αλλά με την βοήθεια πεζού παραστάτη ο οποίος ελέγχει τον Ίππο ως προς την διεύθυνση και την ταχύτητά του.


     Η παραστατική συραγώγηση αποτελεί επινόημα της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" και, μετά από ένα μακρύ πειραματικό στάδιο επιτυχούς δοκιμασίας, καθιερώνεται ως, κατά πολύ του συνήθους δια συραγωγέως, πλεονεκτών τρόπος συραγωγήσεως μαθητή. Πάντα ταύτα μέσα στο πλαίσιο των διαρκών ερευνών της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" η οποία λειτουργεί ως εργαστήριο προαγωγής του εφιπποτοξοτικού αντικειμένου τόσον ως προς το ιππικόν όσον και το τοξευτικό, σκέλη.


     Κατά την παραστατική συραγώγηση μαθητή, ένας ή και δύο "παραστάτες"  πεζοπορούντες εκατέρωθεν του Ίππου, τον ελέγχουν δια της μιας χειρός (της εγγύτερης προς τον Ίππο) είτε απευθείας εκ του περισιαγωνίου, είτε δια κοντού ρυτήρος, αποφεύγοντες το οιονδήποτε άλλο άγγιγμα του Ίππου, αλλά και τα πόδια του Ίππου όπως, επίσης, και να σταθούν προ της πορείας του ανακόπτοντες την φορά του, διευθύνοντες κατά τις εκάστοτε οδηγίες του Εκπαιδευτή την διεύθυνση και την ταχύτητα του Ίππου σε βάδην, τροχασμό ή και καλπασμό.


     Σημειωτέον ότι, ένας και μόνον, ικανοποιητικώς αποδίδων, παραστάτης είναι επαρκής για την επιτυχία της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής διαδικασίας, καλόν όμως είναι να αξιοποιείται η εν λόγω διαδικασία και με την παρουσία δεύτερου παραστάτη όχι μόνον για λόγους καλύτερου ελέγχου αλλά και εκπαιδεύσεως και εκγυμνάσεως (όπως θα δούμε εν συνεχεία) και άλλου Συνασκουμένου.  


      Εκ των ως άνω, αναφαίνεται ότι οι παραστάτες θα πρέπει να διαθέτουν επαρκή κινησιολογικήν άνεση αλλά και αντίληψη ώστε να διεκπεραιώνουν με ιδίαν ασφάλεια την αποστολή τους, αλλά και ρπος όφελος Ίππου και μαθητή κάτι που σημαίνει ότι αυτοί οι παραστάτες θα πρέπει να είναι ανθεκτικοί σε πνευστίαση διανύοντες ισοτονικώς αποστάσεις δρόμου ενώ, ταυτοχρόνως, διατηρούν ορθό χειρισμό (βλ. παραπάνω) του Ίππου. 


     Η παραστατική συραγώγηση μαθητή απεδείχθη κατά την διάρκεια της πειραματικής εφαρμογής της στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" ασυγκρίτως ωφελιμότερη εκείνης της συμβατικής (με χρήση συραγωγέως). Συγκεκριμένα: 


Υπεροχή ελέγχου του Ίππου

     Η παραστατική συραγώγηση μαθητή υπερέχει έναντι της συμβατικής συραγωγήσεως (δια συραγωγέως) ως πλέον άμεση και, ως εκ τούτου, πλέον αποτελεσματική, διότι το έμψυχο της ελέγχουσας χείρας μπορεί να μεταφέρει ευκρινέστερα και εντονότερα μηνύματα προς τον, εν επαφή, Ίππο, σε χρόνο κατά πολύ συντομότερο απ΄ ό,τι ο συραγωγέας.


Υπεροχή διευρύνσεως και συσφίγξεως σχέσεων αγέλης

     Η παρουσία παραστατών οι οποίοι πλαισιώνουν εκατέρωθεν τον Ίππο διευρύνει στο ένστικτο του τελευταίου το αίσθημα της αγέλης συσφίγγοντας την σχέση του με τους παραστάτες και, όπως είναι γνωστό, ο Ίππος ως αγελαίο ζώο επαυξάνει, υπ΄ αυτές τις συνθήκες, την συνεργασιμότητά του με τους Ανθρώπους κατά την διάρκεια ενός μαθήματος, αισθανόμενος μεγαλύτερην ασφάλεια.


Υπεροχή εκπαιδεύσεως του Ίππου

     Όπως είναι ευνόητο, σε κάθε μάθημα δεν εκπαιδεύονται μόνον οι παριστάμενοι Άνθρωποι (Εκπαιδευτής κι εκπαιδευόμενοι) αλλά και ό ίδιος ο Ίππος προετοιμαζόμενος καλύτερα για το επόμενο μάθημα! Έτσι, η παρουσία και σύμπραξη παραστατών σημαίνει την οσημέραι βελτίωση των συραγωγικών συμπεριφορών και επιδόσεων του Ίππου ο οποίος διαρκώς εκπαιδεύεται σε ακρίβεια διευθύνσεως και ταχύτητος με την συνέργεια των καθοδηγουσών χειρών των παραστατών. Κι ενώ ανάλογη εκπαίδευση παρέχεται στον Ίππο διαρκούσης μιας συμβατικής συραγωγήσεως, εν προκειμένω τα αποτελέσματα είναι πολύ καλύτερα και ταχύτερα λόγω της  α μ ε σ ό τ η τ ο ς  αυτής της διαδικασίας. 


Υπεροχή εκπαιδεύσεως μαθητή

     Οι παραστάτες, ακόμη και ένας, διαμορφώνουν υψηλότερο αίσθημα ασφαλείας στον μαθητή κι έτσι, τον διευκολύνουν να κατακτήσει ταχύτερα το, εκάστοτε, αντικείμενο της συραγωγήσεως. 


Υπεροχή ευθειάσεως διαδρομής

     Εν αντιθέσει με την συμβατική, δια συραγωγέως, συραγώγηση η οποία υποχρεωτικώς διαγράφει διαδρομή κλειστού κύκλου, η παραστατική συραγώγηση, μπορεί να διεξαχθεί τόσον επί ευθείας διαδρομής, όσο και επί κυκλικής, κατά την κρίση των ανακυπτουσών αναγκών του εκάστοτε ασκησιολογίου. 


Ωφέλεια εκγυμνάσεως παραστατών

     Κατά την παραστατική συραγώγηση οι παραστάτες ωφελούνται πολλαπλώς, εκγυμναζόμενοι σωματικώς αλλά και ψυχοπνευματικώς ως (α) διανύοντας αποστάσεις υπό συνθήκες δρομαίων, (β) εκγυμνάζοντας τις χείρες τους ως αίροντες βάρος, λόγος για τον οποίο ενδείκνυται η εναλλαγή ελέγχουσας χείρας, (γ) "προσεγγίζοντας" περισσότερο τον Ίππο, την ψυχολογία και την κινησιολογία του, (δ) αναπτύσσοντας βαθύτερην συνδυαστικήν αντίληψη εκ του ταυτοχρόνου του χειρισμού του Ίππου αλλά και της τηρήσεως σωστής θέσεως εξ αυτού προς αποφυγήν τραυματισμού τους από τα, εγγύς, πόδια  του Ίππου αλλά και προς αποφυγήν ανακοπής της πορείας του φροντίζοντας να παραμένουν στο πλάι.


Δυνατότητα αυτονομήσεως μαθητή

     Σε αντίθεση με την διαρκή εξάρτηση του ελέγχου του Ίππου απ΄ αρχής μέχρι τέλους κατά την συμβατική συραγώγηση με χρήση συραγωγέως, η παραστατική συραγώγηση επιτρέπει την δυνατότητα βαθμιαίας αυτονομήσεως του μαθητή ώστε να αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο του Ίππου του ενώ οι παραστάτες, σιγά-σιγά, εγκαταλείπουν τον Ίππο και, ακόμη, απομακρύνονται στα πλάγιά του. Αυτό θυμίζει, ναι, την μέθοδο εκμαθήσεως ποδηλάτου κατά την οποία ο εκπαιδεύων κρατά την σέλλα από πίσω και βαθμιαίως την εγκαταλείπει με τον εκπαιδευόμενο να συνεχίζει να κινείται χωρίς να αντιλαμβάνεται ότι το κάνει με ίδια ισορροπία και έλεγχο του ποδηλάτου του.


     Σημείωση: Για την επιτυχή έκβαση της παραστατικής συραγωγήσεως, ως απαραίτητη προϋπόθεση κρίνεται η ανάπτυξη  σ υ ν τ ο ν ι σ μ ο ύ  μεταξύ παραστάτη και μαθητή ώστε, αμέσως μετά την σήμανση της εντολής του Εκπαιδευτή, ο μαθητής να δώσει την κατάλληλη εντολή κινήσεως (δια των ποδών) και διευθύνσεως (δια των ηνιών) του Ίππου καθ΄ην στιγμή ο παραστάτης σύρει τον Ίππο. Είναι αντιεκπαιδευτική για τον Ίππο κάθε αδράνεια εντολών από πλευράς μαθητή ενώ ο παραστάτης, μονομερώς, προσπαθεί να σύρει τον Ίππο ο οποίος σε κάθε περίπτωση αναμένει τις εντολές του αναβάτη του. Σύντομα θα αναρτηθεί πλήρες ειδικό εγχειρίδιο πρακτικής εφαρμογής της παραστατικής συραγωγήσεως.   


     Τέλος, επειδή στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" η εκπαίδευση είναι το πρώτιστο καθήκον κυρίως των ...Εκπαιδευτών, καλούνται οι Εκπαιδευτές μας να μελετήσουν προσεκτικότατα το παρόν κείμενο και να ασκηθούν οι ίδιοι κατά τα περιγραφόμενα τα οποία και θα πρέπει να εφαρμόζουν στις εκπαιδευτικές ημερίδες τους.

ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "Έλληνες Κένταυροι", έχει την καταγωγή της στον Οργανισμό "KASSAI" με Δάσκαλο τον ίδιο τον παγκόσμιο Πρωταθλητή Kassai Lajos,  λειτουργεί από το 2005 με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, είναι Μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας (W.H.A.F.) και έχει τιμηθεί με δύο πρώτα παγκόσμια βραβεία και πολλές διακρίσεις.

Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εισπράττει χρήματα και, βεβαίως και η Τοξοβολία προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ στους μαθητές μας, ενώ τους παρέχονται και Τόξα (κατασκευής "KASSAI").

Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" παρέχει στα Μέλη της μια πολυσχιδή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση η οποία αποβλέπει στη δόμηση χρηστών και δυνατών χαρακτήρων!

Οι τακτικές Προπονήσεις διεξάγονται στους Αμπελοκήπους (κέντρο) και την πρόσβαση στον προπονητικό χώρο εξυπηρετεί η μπλε γραμμή του μετρό, στάση "Αμπελόκηποι".

Aνεξαρτήτως του περιορισμένου του χώρου, μπορούμε όλοι να προπονούμεθα κατόπιν συνεννοήσεως στο 6977764737 ορίζοντας, όπως καθένας ευκαιρεί, ημερομηνία και ώρα, τουλάχιστον 24 ώρες πριν. Αυτό επιτρέπει τον καλύτερο συνδυασμό Συνασκουμένων με την καλύτερη σχεδίαση προπονητικού προγράμματος.

Πλην των νεοπροσερχομένων, όλοι υποχρεούνται να αποδέχονται το Καταστατικό της "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας", τον Κανονισμό Λειτουργίας της Ομάδος, να φέρουν την προβλεπόμενη αμφίεση των "Ελλήνων Κενταύρων" και να τηρούν τις οδηγίες των Εκπαιδευτών. 

Σάββατο 24 Απριλίου 2021

ΚΑΘΩΣ ΠΛΗΣΙΑΖΟΥΝ ΤΟΥ ΜΑΪΟΥ ΟΙ ΜΥΡΩΔΙΕΣ...

ΚΑΘΩΣ ΠΛΗΣΙΑΖΟΥΝ 
ΤΟΥ ΜΑΪΟΥ ΟΙ ΜΥΡΩΔΙΕΣ...



     Περνάμε, πια, σε μιαν εποχή υψηλότερων καλοκαιρινών θερμοκρασιών με ό,τι αυτό σημαίνει για τους περιορισμούς δραστηριοτήτων "εφιδρώσεως", της Ιππασίας συμπεριλαμβανομένης. Αναθεωρήσεις ωραρίων υπαγορεύονται, περιστολή υπερδραστηριοτήτων, αλλά και ευφυέστερος εκπαιδευτικός σχεδιασμός προς επίτευξη αποτελέσματος στον βραχύτερο δυνατό χρόνο! Και η σκιά, πλέον, τόσο μα τόσο ...καλοδεχούμενη, μαζύ με την γαλήνη που επικρατεί πάντοτε στη Κοιλάδα μας τόσο για τα δίποδα όσο και τα τετράποδα.


     Έτσι κι αλλιώς, πάντοτε ιδανικές συνθήκες μαθημάτων επιτυγχάνονται στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" αφού η απόλυτη προτεραιότητα της ευημερίας του Ίππου συμπαρασύρει, επ΄ αγαθώ και το εμπλεκόμενο ανθρώπινο δυναμικό. Για χάρη του βασιλικού...


     Παρά ταύτα, τα πάντα διατηρούν την ισορροπία τους στους "Έλληνες Κενταύρους" και, πάνω απ΄ όλα, το αίσθημα ευγενούς αλληλεγγύης, όπως το μετέφερε ο Σταύρος μας με την προνοητική προσφορά κοινοχρήστων βελών για τους νεοπροσερχομένους Συνασκουμένους! Για άλλη μια φορά του είμαστε ευγνώμονες, όπως είμαστε πάντοτε ευγνώμονες σε όσους (και είναι πολλοί) συνεισφέρουν παντοιοτρόπως στην κοινή δράση της Ομάδος!


      Την δική της θέση διατηρεί και η ...κοκεταρία στην Ομάδα μας και είναι κάτι που μας αρέσει να το βλέπουμε στα εξαιρετικά θηλυκά μας τα οποία αποδεικνύονται και ικανότατες Αμαζόνες!


     Βεβαίως, σε εμάς κυριαρχεί η αλληλοβοηθητική διάθεση και φαίνεται παντού και συνεχώς όπου "Έλληνες Κένταυροι" με όλους να βοηθούν και να υποστηρίζουν όλους, από τον Σταύλο μέχρι τον Στίβο και, τελικώς, αυτή η αλληλοϋποστήριξη είναι ό,τι κάνει την υπεροχή στην Ομάδα μας!


      Και ο Σταύλος, πράγματι, είναι ο "ομφαλός" της συσπειρώσεως μιας Ομάδος σαν τη δική μας και με όλους να υπηρετούν τον Ίππο, ανεξαρτήτως αν αυτός έχει πάντα το βλέμμα και το νου στραμμένα στον δίποδο ...μπαμπά του, εντελώς ...ανθρωποποιημένος, εξοργίζοντας ακόμη και την αγαπημένη μας Ρία η οποία έχει "μυριστεί" το τι ..."παίζει".


     Πρώτη, σήμερα, η Αγλαία ωθήθηκε ...πονηρά στο να ξεπεράσει κάποιες εμμένουσες "αναστολές" διασχίζοντας θυμαροπούρναρα, όχι μόνον προς δική της "αποθεραπεία" επιφυλάξεων ισορροπίας αλλά και προς ...πελματοθεραπεία του Ίππου μας δοθείσης της αντιβακτηριακής επιδράσεως του θυμαριού στις οπλές του Ίππου. Κι έτσι χαρήκαμε σκηνές από την καμπανία της ...Τοσκάνης, με την ευγενή δέσποινα τροχάζουσα προς αποφυγή του απαρέσκοντος κυνηγού αλεπούδων (δεν παίρνουμε όρκο ότι δεν πάει σε rendez-vous με τον Andrea Bocelli...) με δύο δεσπόζουσες αλογοουρές, εκείνη την λευκή (συγγνώμη αλλά αυτή ...προηγείται) αλλά και την άλλη την εντυπωσιακή ξανθειά! Και το κάθισμα της δεσποίνης γεωμετρημένο όσο ποτέ (πουρνάρια ήθελε για να κάτσει άριστα...) δίνοντας το σύνθημα της ενάρξεως του κυρίως μαθήματός της.


     Στα πρόθυρα του καλπασμού η ευγενής δέσποινα Αγλαία η οποία τροχάζει άνευ στηρίξεως, με τα χέρια ελεύθερα και τα δύο πόδια του Ίππου της πολύ υψηλότερα από το έδαφος με έτοιμο και το τρίτο να ανυψωθεί οπότε... Ευτυχώς, η Αμαζόνα μας δεν το βλέπει από "επάνω", αλλά της το παρουσιάζουμε ...εικονογραφημένο ώστε να την προϊδεάσουμε για το τι την ...περιμένει!


     Όλα αλλάζουν επί τα βελτίω και η Αγλαία έχει αναπτύξει όχι μόνον άριστο κάθισμα αλλά και ευκαμψία που δεν είχε. Τώρα, πλέον, η Αγλαία πηδά αφιππεύουσα και μας δίνει εικόνα αθλήτριας ενοργάνου. Όλα κατακτώνται με μεθοδικότητα και χωρίς βιασύνη, ιδίως, εκεί όπου η ασφάλεια προέχει!


     Το γενικό "κλίμα" των μαθημάτων μας, όπου κυριαρχεί η γαλήνη, η ησυχία και η απουσία κάθε μορφής εντάσεως, συνεισφέρει ουσιαστικότατα σε μια συλλογικήν αυτοσυγκέντρωση, "κεφαλόσκαλο" προόδου κι αυτό αποτελεί εξαίρεση του τραγικού κανόνος των, εν γένει Ιππευτηρίων όπου επικρατούν φωνιασκίες, ανταγωνιστικές εντάσεις και, τώρα, με τη ραστώνη του καλοκαιρινού λίβα, η Κοιλάδα μας με τις σκιές των αιωνόβιων λιόδενδρών της θα αναδείξει περισσότερο την ωφελιμότητά της.


      Με χαλαρό παιγνίδι η ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων και με πρωταγωνίστρια, σήμερα την υπέροχη δίχρονη που τρόχαζε στην αγκαλιά της Μητέρας της φωνάζοντας "πάλι!, πάλι!" κάθε φορά που ο Γλαύκος μας ανέκοπτε τροχασμό. Εικόνες υπέροχες για τις οποίες και μόνον αξίζει να υπάρχει μια Ομάδα σας αυτή των "Ελλήνων Κενταύρων".

      Στο "final approach" του καλπασμού και ο Σταύρος μας, κατά την διάρκεια του μαθήματός του μας έδειξε ότι πλέον δεν έχει ανάγκη των υποβοηθητικών αναπροσαρμογών στάσεων και κινήσεων του Γλαύκου για να ευσταθήσει στο κάθισμά του, αλλά πλέον, διαχειρίζεται κατά βούληση του κάθε "κρίση ισορροπίας" κατά την διάρκεια της ιππεύσεώς του.  


     Χαιρόμαστε την ιππικήν αυτοπεποίθηση του Σταύρου γνωρίζοντας το, εκ τροχαίων, πολυτραυματικό παρελθόν του και βλέπουμε ότι ακριβώς αυτό τον κάνει προσεκτικότερο ώστε να αναπτύσσεται με ασφάλεια ως Ιππέας. 


     Ραγδαία και η πρόοδος της Μαίρης μας η οποία παρεσύρθη χωρίς να το καταλάβει από το παιγνίδι των ρίψεων και, αφού "κάθισε" υποδειγματικότατα, αφέθηκε στην γοητεία του έφιππου ...χορού!


     Πάντα υπάρχει κάποιο ..."κόλπο" για να "ξεκλειδώσουμε" εαυτούς και ...αλλήλους, για να βελτιωθούμε ακόμη κι εκεί που κάτι τέτοιο φαίνεται έως και αδύνατον. Κι όμως, αρκεί ένα ...παιγνίδι που φαίνεται ασήμαντο, όπως το πέταμα μιας μπάλλας.


     Τα δύσκολα, όμως, της σημερινής ημερίδος αφέθηκαν στους παιδικούς ώμους της λίαν συνεσταλμένης, ευγενέστατης, Βίκης μας η οποία κάθε φορά που ακούει την άσκησή της , ξεροκαταπίνει και αναλογίζεται εάν άκουσε καλά... Και τη φορά αυτή ο Εκπαιδευτής της της είπε να περιμένει έφιππη όσο όλη η Ομάδα απομακρύνονταν εγκαταλείποντάς την μόνη στο πουθενά των αγρών με τις ηνίες στα ...χέρια! Κι όλοι απομακρύνονταν κι απομακρύνονταν κι εκείνη απέμενε μόνη κι εκστατική έχοντας να διαχειριστεί για πρώτη φορά ολομόναχη τον Ίππο της επιστρέφοντας μέσα από φυσική δενδρόφυτη διαδρομή στο Σταύλο, ώρα σουρουπώματος.

     Η σημαντικότερη στιγμή στην καριέρα ενός πιλότου είναι το «solo», όταν, δηλαδή, του επιτραπεί να πετάξει το αεροσκάφος του μόνος, χωρίς εκπαιδευτή και κάτι ανάλογο ισχύει και για την περίπτωση του νέου Ιππέως ή της νέας Αμαζόνας που θα αναλάβει τον Ίππο χωρίς την βοηθητική παρουσία τρίτου. Κι αυτό το κατάφερε η Βίκη μας παρά το ότι το αθέατο «μάτι» του Εκπαιδευτή της παρακολουθούσε κάθε κίνησή της χωρίς η ίδια να το αντιλαμβάνεται. Η ασφάλεια των μαθημάτων της Σχολής των «Ελλήνων Κενταύρων» παραμένει συνεχής και αδιατάρακτη! Και ...εστι Ομάδος οφθαλμός ος τα πανθ' ορά!

     Η ζωή εν Σταύλω, εκεί όπου τα τετράποδα έχουν την πρώτη θέση στη ζωή μας ακόμη και στο αυτοκίνητο της Αγλαίας όπου, ανενόχλητα, εισέρχονται και αναπαύονται οι σκύλοι  της περιοχής, έτσι, χωρίς ..μάσκα ή φίμωτρο, για να παραμένουμε όλοι υγιείς και. κυρίως, ευτυχείς σε μια κοινωνία αρρωστημένη και φιμωμένη! Οσονούπω η «Ζωή εν τάφω» θα υπενθυμίσει στους νεκροζώντανους την κακομοιριά τους, ενώ, η ζωή εν Σταύλω θα συνεχίσει να προσφέρει στους υπολοίπους εμάς την χαρά της πνευματικής και σωματικής υγείας παρέα με αγαπημένα πλάσματα! Καθένας επιλέγει ό,τι του αξίζει!

ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "Έλληνες Κένταυροι", έχει την καταγωγή της στον Οργανισμό "KASSAI" με Δάσκαλο τον ίδιο τον παγκόσμιο Πρωταθλητή Kassai Lajos,  λειτουργεί από το 2005 με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, είναι Μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας (W.H.A.F.) και έχει τιμηθεί με δύο πρώτα παγκόσμια βραβεία και πολλές διακρίσεις.

Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εισπράττει χρήματα και, βεβαίως και η Τοξοβολία προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ στους μαθητές μας, ενώ τους παρέχονται και Τόξα (κατασκευής "KASSAI").

Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" παρέχει στα Μέλη της μια πολυσχιδή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση η οποία αποβλέπει στη δόμηση χρηστών και δυνατών χαρακτήρων!

Οι τακτικές Προπονήσεις διεξάγονται στους Αμπελοκήπους (κέντρο) και την πρόσβαση στον προπονητικό χώρο εξυπηρετεί η μπλε γραμμή του μετρό, στάση "Αμπελόκηποι".

Aνεξαρτήτως του περιορισμένου του χώρου, μπορούμε όλοι να προπονούμεθα κατόπιν συνεννοήσεως στο 6977764737 ορίζοντας, όπως καθένας ευκαιρεί, ημερομηνία και ώρα, τουλάχιστον 24 ώρες πριν. Αυτό επιτρέπει τον καλύτερο συνδυασμό Συνασκουμένων με την καλύτερη σχεδίαση προπονητικού προγράμματος.

Πλην των νεοπροσερχομένων, όλοι υποχρεούνται να αποδέχονται το Καταστατικό της "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας", τον Κανονισμό Λειτουργίας της Ομάδος, να φέρουν την προβλεπόμενη αμφίεση των "Ελλήνων Κενταύρων" και να τηρούν τις οδηγίες των Εκπαιδευτών. 

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΣ ΘΡΗΣΚΕΥΟΜΕΝΟΙ

 

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΣ ΘΡΗΣΚΕΥΟΜΕΝΟΙ



     Οι "Έλληνες Κένταυροι" μεταφέρουμε σε μιαν εποχήν αξιακών "χαλασμάτων" άλκιμο πνεύμα προγόνων το οποίο καταφέρνει να διεισδύει από τις "χαραμάδες" της μεταπολεμικής ερειπώσεως, να διατρυπά τον ζόφο και να γίνεται αισθητό από όσους διατηρούμε και θα διατηρούμε την "όρασή" μας!


    Με καταστατική προσήλωση στην "Πολιτεία" του Πλάτωνος ως Έλληνες, αλλά και με δύναμη ψυχής να αναγνωρίζουμε Αξίες πέραν του αυστηρώς "εθνικού ορίζοντός" μας, αναβιώνουμε μία πολεμική προγονική τέχνη της οποίας οι τελευταίοι θεράποντες ήσαν οι, αναγεννησιακοί, Έλληνες Στρατιώτες της Δύσεως.

     Όμως, αυτή η μεταφορά του προγονικού πνεύματος δεν μπορεί να επιτελείται παρά μόνον υπό όρους θρησκευτικότητος, συνάδοντες προς την "Κείνων θρησκευτικότητα", άλλως το εγχείρημα θα ήταν άγονο ή κίβδηλο!

     Πάραυτα, μιλώντας για "θρησκευτικότητα" θα πρέπει να αναφερθούμε στο διέπον πνεύμα και, προκειμένου περί μιας πολεμικής τέχνης όπως η δική μας της Έφιππης Τοξοβολίας, στο  α γ ω ν ι σ τ ι κ ό  πνεύμα το οποίο διέπει τους "Έλληνες Κενταύρους" και, επ΄  αυτού, θα πρέπει να επικαλεσθούμε έναν ειδικό, όσο και πολυγραφότατον, επιστήμονα, τον Αχιλλέα Σ. Δρίβα,διευθυντή της Εθνικής Ακαδημίας Σωματικής Αγωγής, ο οποίος στην σπουδαία μελέτη του "Αγωνιστική, Θεωρία και Πράξη του σύγχρονου Αθλητισμού" (Αθήναι, 1964, Το αγωνιστικό πνεύμα, σ. 11-13) αναφέρει τα ακόλουθα:

     "Χαρακτηριστικό της μεγάλης σημασίας που έδιναν οι αρχαίοι στους αγώνες τους είναι ότι τους τελούσαν γύρω από ναούς και ιερά, κάτω από την προστασία, τη σκιά και το άμεσο ενδιαφέρον των ίδιων των Θεών. Η αγωνιστική ήταν ένα από τα ιεροπρεπέστερα λειτουργήματα, αναπόσπαστο ακόμη μέρος και από τις εκδηλώσεις λατρείας των νεκρών. Όλες οι εκδηλώσεις των Ελλήνων ατομικές και ομαδικές ήταν αυθόρμητες και πηγαίες σαν βαθύτατη ανάγκη της ψυχής τους. Η θρησκεία δεν ήταν παρά το σύμβολο αυτών των ψυχικών τους αναγκών και συντελούσε στο να επικρατεί μιαν απαράμιλλη ενότητα μεταξύ τους μέσα από τις ποικίλες εκδηλώσεις, από τη θυσία ως το εμπόριο, από την πομπή των Παναθηναίων ως τους πολιτικούς διαπληκτισμούς στην εκκλησία του δήμου. Αποτελούσαν οι εκδηλώσεις αυτές ποικιλία ροπών και αντιθέσεων ακόμη μα όλες ανεξαίρετα εκπορεύονταν από την ίδια ζωική πηγή, παρόμοια σαν τις φωτεινές ακτίνες, που εκπέμπονται προς όλες τις κατευθύνσεις του ορίζοντα από τον κεντρικό ηλιακό πυρήνα. Έτσι κάθε εκδήλωση, σαν αυτόνομη λειτουργία, έκλεινε μέσα της και την καθολικότητα εκείνη, που της έδινε ο θρησκευτικός της χαρακτήρας. Η κάθε του έκφραση ήτανε μόριο από μια συστηματοποιημένη και διαφοροποιουμένη ενότητα, από το 'ενιστικό' μιας πραγματικής θρησκευτικότητας πνεύμα. Το πνεύμα τούτο, συμπυκνωμένο στις ατομικές και κοινωνικές του εκφράσεις σαν πυρήνας, ή σε ποικίλους βαθμούς ανεπτυγμένο, καθρέφτιζε την ίδια εσώτερη μορφή, τον ίδιο κεντρικό ζωικό πόθο, απαράλλαχτα όπως μέσα από τα μάτια του ίδιου του ανθρώπου που διαδοχικά γελάει, σατυρίζει, σκέπτεται και κλαίει, φέγγει η ίδια πάντα ψυχή. Τον ενιαίο λοιπόν και συγκεντρωτικό αυτόν χαρακτήρα είχαν οι αγώνες και ιδιαίτερα οι Ολυμπιακοί.

     Η ανάδειξη εξ άλλου του ολυμπιονίκη, χωρίς να εσήμαινε υποτίμηση των συναθλητών του, εσυμβόλιζε την ανώτερη συμπύκνωση της πειθαρχίας και του μέτρου, όπου μπορούσε να αποδώσει η δημιουργική προσπάθεια της φυλής, τον καθαρώτερο, με άλλα λόγια, ανθρώπινο τύποτου θεού ανάμεσα στους συναθλητές.

     Οι Έλληνες οραματίζονταν τον δυνατό και ωραίο τύπο ανθρώπου σαν ένα ύψιστο αγαθό και δόξαζαν με το στεφάνι της νίκης την ατομικότητα που κλείει, μέσα της τις διάχυτες αρετές της φυλής. Απ΄ αυτές εμπνεόμενη, μπορούσε η ψυχή να καλλιεργεί την ύπαρξή της και να κατορθώνει την ολοένα πληρέστερη 'εκ των ένδον' συγκρότησή της. Γιατί δεν υπήρχε, γενικά τότε, εκτίμηση στον αριθμό και στον όγκο, αλλά στο άτομο, στη μονάδα, που τόσο ο πολλαπλασιασμός της όσο και η ακτινοβολούσα επίδρασή της μπορούσε να εξουσιάσει το πλήθος. Και τούτο εξηγείται γιατί παραγματικά, το άτομο είναι η ανώτερη μορφή της δημιουργίας, προωρισμένο να γίνει ο επίγειος θεός και η ενσάρκωση των Ολυμπίων.

     Ο θρησκευτικός λοιπόν χαρακτήρας, που μετέβαλλε τους αγώνες σε εξαιρετικά υψηλού περιεχομένου λειτούργημα και η ιδιαίτερη και συμβολική έννοια που είχαν αυτοί  να χαλυβδώνουν τις ατομικότητες και να τις υψώνουν σε ημιθεϊκούς τύπους με την αλληλοσύγκρουσή τους, ώστε να παραχθεί έτσι, σαν ωραιότατος καρπός, σαν ανώτερη θεολατρική πραγμάτωση, ο Ένας, το άτομο, ο Νικητής, η συμπυκνωμένη δηλαδή έκφραση του συνόλου των προσπαθειών που είναι ακριβώς οι δυο ταυτόσημες αφετηρίες, απ΄ όπου ξεκινούμε προς το δρόμο για την κατανόηση του πνεύματος της αρχαίας αγωνιστικής."

     Η ουσία, λοιπόν, της δράσεως των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν μπορεί παρά να είναι η πατρώα θρησκευτικότητα η οποία χαρακτηρίζει την Ελληνική φυλή, χωρίς νοθεύσεις αλλότριων δογμάτων και παρεκκλινουσών θεοκρατικών "εστιάσεων", κάτι που μας διδάσκουν οι Μέντορές μας Έλληνες Στρατιώτες της Δύσεως. Και η δική μας πατρώα θρησκευτικότητα μας συνδέει με το φυσικό θείον και όχι το ανθρωποκατασκεύαστο "δόγμα" το οποίο ουδέποτε χαρεκτήρισε Έλληνες! Κι έτσι, ως "Έλληνες Κένταυροι" παραμένουμε αγωνιστικώς  θ ρ η σ κ ε υ ό μ ε ν ο ι  με όσην ευλάβεια, προς την αυτοβελτίωση και αυτοανύψωση, τούτο σημαίνει!

ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "Έλληνες Κένταυροι", έχει την καταγωγή της στον Οργανισμό "KASSAI" με Δάσκαλο τον ίδιο τον παγκόσμιο Πρωταθλητή Kassai Lajos,  λειτουργεί από το 2005 με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, είναι Μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας (W.H.A.F.) και έχει τιμηθεί με δύο πρώτα παγκόσμια βραβεία και πολλές διακρίσεις.

Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εισπράττει χρήματα και, βεβαίως και η Τοξοβολία προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ στους μαθητές μας, ενώ τους παρέχονται και Τόξα (κατασκευής "KASSAI").

Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" παρέχει στα Μέλη της μια πολυσχιδή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση η οποία αποβλέπει στη δόμηση χρηστών και δυνατών χαρακτήρων!

Οι τακτικές Προπονήσεις διεξάγονται στους Αμπελοκήπους (κέντρο) και την πρόσβαση στον προπονητικό χώρο εξυπηρετεί η μπλε γραμμή του μετρό, στάση "Αμπελόκηποι".

Aνεξαρτήτως του περιορισμένου του χώρου, μπορούμε όλοι να προπονούμεθα κατόπιν συνεννοήσεως στο 6977764737 ορίζοντας, όπως καθένας ευκαιρεί, ημερομηνία και ώρα, τουλάχιστον 24 ώρες πριν. Αυτό επιτρέπει τον καλύτερο συνδυασμό Συνασκουμένων με την καλύτερη σχεδίαση προπονητικού προγράμματος.

Πλην των νεοπροσερχομένων, όλοι υποχρεούνται να αποδέχονται το Καταστατικό της "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας", τον Κανονισμό Λειτουργίας της Ομάδος, να φέρουν την προβλεπόμενη αμφίεση των "Ελλήνων Κενταύρων" και να τηρούν τις οδηγίες των Εκπαιδευτών. 

Παρασκευή 23 Απριλίου 2021

ANTE PORTAS

 ANTE PORTAS


     "Προ των πυλών", όχι ο Αννίβας, αλλά η στιγμή κατά την οποία δύο μαθητές μας είναι έτοιμοι να ξεχυθούν στις πρώτες καλπαστικές τοξεύσεις τους!

     Ο Αντώνης και η Ρία, ξεκινώντας από το "μηδέν" ο πρώτος και από την εμπειρία της ως αθλήτρια της Ιππικής Αντοχής η δεύτερη, σήμερα κάλπασαν με "ελεύθερες χείρες" κάτι που σημαίνει ότι πλέον μπορούν να αναλάβουν σε καλπασμό Τόξο και να τοξεύσουν.

     Όμως, στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" όπου επιδιώκεται η ασφάλεια και η τελειότητα κανείς δεν βιάζεται και η προσπάθεια του Εκαπιδευτή τους για την ακόμη καλύτερη βελτίωση και των δύο, συνεχίζεται!

     Σ΄ αυτή την εξαμελή (συμπεριλαμβάνεται πάντοτε ο Ίππος και ο Εκπαιδευτής) ημερίδα Συνασκουμένων (και όλοι συν-ασκούνται!) και στο δίωρο του χρόνου της, τα "επιτεύγματα" ήσαν, όντως, λαμπρά όπως, άλλωστε, έδειξε και ο ενθουσιασμός όλων όπου, όλοι, ενθουσιάστηκαν με τις επιτυχίες όλων, όπως συμβαίνει πάντα στην μη ανταγωνιστική και ομόψυχην οικογένεια των "Ελλήνων Κενταύρων"!

     Η Φοίβη "γεύθηκε" τις πρώτες συναρπαστικές "μπουκιές" καλπασμού, υποβοηθούμενου από τον Αντώνη ο οποίος αναδεικνύεται στον καλύτερο ...συραγωγέα της Σχολής μας.

     Αλλά, η Φοίβη, με την πολύ καλή ισορροπιστική της στάση, υπεβλήθη επιτυχέστατα και στην δοκιμασία της εκσφενδονίσεως κατά τον καλπασμό, όπου, αναγκαστικώς, ήταν υποχρεωμένη να στηρίζεται μόνον με το ένα χέρι και αυτό το κατάφερε θαυμάσια! 

     Αλματώδην υπέρβαση (ίσως και ...τερατώδη) πέτυχε και η Βίκη τροχάζοντας με την βοήθεια του Αντώνη κι εκσφενδονίζοντας μπαλλάκι αφήνοντας, όμως και τα δύο χέρια ελεύθερα!

     Για όποιον έχει παρακολουθήσει τις προόδους της Βίκης κάτι τέτοιο φαντάζει έως και απίστευτο, αλλά, όντως, επετεύχθη και αυτό χάρη στην αυτοκυριαρχία και αυτοπειθαρχία της Βίκης η οποία, πλέον, εισέρχεται σε ένα άλλο "σκεπτικό" διαχειρίσεως κρίσεων που την κάνει πολύ πιο αποφασιστική κι εύστοχη!

     Όπως ήταν φυσικό, η δυναμική της σημερινής ημερίδος ανέδειξε ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις δυνατοτήτων στους παρόντες εκπαιδευομένους εμπνέοντάς τους για τα ...καλύτερα.

     Έτσι, τους είδαμε σε ένα ξέφρενο αυτοσχεδιασμό Γυμνιππευτικής (Voltige) κατά τον οποίον απεκάλυψαν μιαν εύστοχην ακροβατικήν "αντίληψη".

     Απεκαλύφθη και πάλι ότι η φύση και το περιεχόμενο της εκπαιδεύσεως της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" ενθαρρύνει την ανακάλυψη ισορροπιστικών "μονοπατιών" που άγουν όχι απλώς στην κατάκτηση της ακροβατικής Γυμνιππευτικής αλλά και της Djikitovka.

     Όταν δε, λέμε ...Djigitovka το ...εννοούμε, διότι σήμερα απολαύσαμε και τον Αντώνη και την Ρία να διανύουν ικανό μήκος με τον Ίππο σε βάδην και τους ιδίους όρθιους επάνω του να τον διευθύνουν.

     Ήταν δε τόσο άνετη η στάση και των δύο ώστε επεχείρησαν και διηύθυναν χρησιμοποιώντας μόνον το ένα χέρι και τούτο με άνεση!

     Και, όχι απλώς με άνεση αλλά και με αστραπιαία ταχύτητα εκτελέσεως των εντολών του Εκπαιδευτή τους ώστε ο φωτογραφικός φακός απετύπωσε ...αιωρούμενες ακόμη τις ηνίες ενώ ο Αντώνης "εγκατέλειπε"  τον εν κινήσει Ίππο του, κατόπιν εντολής αφιππεύσεως του Εκπαιδευτή. Μοναδικό τεκμήριο εκπαιδευομένου που  ε κ τ ε λ ε ί   α μ έ σ ω ς  την οδηγία του Εκπαιδευτή του!  

     Πολεμική Σχολή, η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" και καμία σχέση με τις μαζώξεις πασιφιστών όπου, με το πρόσχημα της δήθεν "ειρήνης", ο ένας ανταγωνίζεται και υποβλέπει τον άλλο με το οικτρό αποτέλεσμα που παρατηρούμε στην ευρύτερη "κοινωνία" των ηλιθίων! Γι αυτό και καταφέρνουμε να λειτουργούμε επί 16 ολόκληρα χρόνια, διαπλάθοντας τρόπο ζωής, τρόπο σκέψεως και καθαρές συνειδήσεις απολαμβάνοντας την διαρκή πρόοδο, αλλά και τα χαμόγελα, όλων των Μελών μας! Δεν είναι και λίγο...

ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "Έλληνες Κένταυροι", έχει την καταγωγή της στον Οργανισμό "KASSAI" με Δάσκαλο τον ίδιο τον παγκόσμιο Πρωταθλητή Kassai Lajos,  λειτουργεί από το 2005 με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, είναι Μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας (W.H.A.F.) και έχει τιμηθεί με δύο πρώτα παγκόσμια βραβεία και πολλές διακρίσεις.

Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εισπράττει χρήματα και, βεβαίως και η Τοξοβολία προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ στους μαθητές μας, ενώ τους παρέχονται και Τόξα (κατασκευής "KASSAI").

Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" παρέχει στα Μέλη της μια πολυσχιδή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση η οποία αποβλέπει στη δόμηση χρηστών και δυνατών χαρακτήρων!

Οι τακτικές Προπονήσεις διεξάγονται στους Αμπελοκήπους (κέντρο) και την πρόσβαση στον προπονητικό χώρο εξυπηρετεί η μπλε γραμμή του μετρό, στάση "Αμπελόκηποι".

Aνεξαρτήτως του περιορισμένου του χώρου, μπορούμε όλοι να προπονούμεθα κατόπιν συνεννοήσεως στο 6977764737 ορίζοντας, όπως καθένας ευκαιρεί, ημερομηνία και ώρα, τουλάχιστον 24 ώρες πριν. Αυτό επιτρέπει τον καλύτερο συνδυασμό Συνασκουμένων με την καλύτερη σχεδίαση προπονητικού προγράμματος.

Πλην των νεοπροσερχομένων, όλοι υποχρεούνται να αποδέχονται το Καταστατικό της "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας", τον Κανονισμό Λειτουργίας της Ομάδος, να φέρουν την προβλεπόμενη αμφίεση των "Ελλήνων Κενταύρων" και να τηρούν τις οδηγίες των Εκπαιδευτών.