Σάββατο 6 Ιουνίου 2020

ΕΝΤΡΙΒΗ ΤΟΥ ΙΠΠΟΥ ΜΕ ΧΟΡΤΟ


     Φίλος-αναγνώστης του Ιστολογίου μας, εξ αφορμής προηγουμένης αναρτήσεώς μας η οποία περιείχε αναφορά στην αφιδρωτικήν εντριβή του Ίππου με στεγνό χόρτο (σανό κλπ) μετά από κάθε κοπιαστικήν εργασία προκειμένου να μη μένει ιδρωμένος και κρυολογήσει, μας επισημαίνει ότι κάτι τέτοιο αποτελεί …«αυτοσχεδιασμό» και είναι επικίνδυνο διότι μπορεί το χόρτο να μεταφέρει μικρόβια στον Ίππο ειδικώς εάν ο Ίππος εμφανίζει λύση της συνεχείας του δέρματός του εμφανίζοντας, έτσι, «πύλη εισόδου» των μικροβίων στον οργανισμό του κλπ κλπ.



     Επειδή στην Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» κανένας «αυτοσχεδιασμός» δεν συγχωρείται και οι εφαρμογές μας συνοδεύονται απαραιτήτως από αυστηρή τεκμηρίωση εγκεκριμένων πηγών και/ή διδασκαλιών, η εντριβή του καθίδρου Ίππου με χόρτο προκειμένου να τον στεγνώσουμε αποτελεί εγκεκριμένο τρόπο καταγεγραμμένο ακόμη και σε στρατιωτικά εγχειρίδια όπως το παρατιθέμενο στο οποίο, σε δύο διαφορετικά σημεία (σελ. 7 και σελ. 8)αναφέρεται σε αυτόν τον τρόπο αφιδρώσεως του Ίππου, δηλαδή, δι εντριβής με χόρτο.

     Τέλος, οι φόβοι περί ενδεχομένου επιμολύνσεως του Ίππου με μικρόβια κλπ κλπ, αντιστοιχούν στις πιθανότητες ομοίων αποτελεσμάτων και χωρίς την παρέμβαση του Ανθρώπου κατά την ανθιδρωτική διαδικασία, είτε εντός Σταύλου είτε εκτός αυτού, όταν δια σημείου λύσεως της συνεχείας του δέρματός του εισχωρήσει κάτι ανεπιθύμητο, τηρουμένων πάντως των κατά περίπτωση πιθανοτήτων. Επ΄ αυτού εντοπίζουμε, μάλλον, φόβους προερχομένους από την εκπαίδευση των πολιτών των συγχρόνων δημοκρατικών κοινωνιών οι οποίοι αποκλίνουν προς την ...τρομολαγνεία προς την οποία τους καθοδηγεί το σύστημα υποταγής ώστε να ελέγχονται ευκολότερα. 

     Άλλωστε, στην Ιππική οι αυτοσχεδιασμοί δεν συγχωρούνται και όλα πρέπει να εκτελούνται επί τη βάσει των τεκμηριωμένων πορισμάτων που αφορούν, πρωτίστως, στην ευημερία του Ίππου!


Παρασκευή 5 Ιουνίου 2020

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ
Исторически Парк



     Για όσους δεν το γνωρίζουν, το μεγαλύτερο και σημαντικότερο Ιστορικό Πάρκο στον  κ ό σ μ ο, δεν βρίσκεται ούτε στις Η.Π.Α., ούτε στην Ρωσία, ούτε στην Κίνα, αλλά, ...δίπλα μας, στην γειτονική μας Βουλγαρία! 


     Το Ιστορικό Πάρκο της Βουλγαρίας βρίσκεται σε απόσταση 25 χιλιομέτρων από την πανέμορφη πόλη της τουριστικότατης Βάρνας η οποία, ως επίνειο, φιλοξενεί μία από τις φημισμένες Ναυτικές Ακαδημίες της Ευρώπης και, αυτό το Ιστορικό Πάρκο, εκτείνεται σε ...500 στρέμματα μέσα στα οποία ο επισκέπτης μπορεί να "παρακολουθήσει" επτά θεματικές πτυχές της Βουλγαρικής Ιστορίας και συγκεκριμένα, την Νεολιθική και Χαλκολιθική περίοδο, τους Θράκες, τους Ρωμαίους, τους Πρωτο-Βουλγάρους, τους Σλαύους, το πρώτο Βασίλειο των Βουλγάρων και το δεύτερο Βασίλειο των Βουλγάρων, επιχειρώντας ένα διαδραστικό "ταξίδι" 10.000 ετών και πέντε διαφορετικών ιστορικών περιόδων!


     Ο διευθυντής αυτού του Ιστορικού Πάρκου, ο 47χρονος Αξιωματικός του Βουλγαρικού Στρατού κ. Милен Петров (Μιλέν Πετρόφ) μας εισάγει και μας ξεναγεί στο "όραμα" αυτού του δημιουργήματος και αξίζει να παρακολουθήσουμε ένα "σκεπτικό" που εντυπωσιάζει:


     Οι εγκαταστάσεις του Ιστορικού Πάρκου αποτελούν ένα, παγκοσμίως, μοναδικό αναπαραστατικό, αρχιτεκτονικό, αλλά και "γαιωδετικό"  επίτευγμα, στο οποίο η κάθε λεπτομέρεια  βοηθά τον επισκέπτη να "ενσωματωθεί" στην ιστορική, θεματικήν, "αλήθεια"! Και η όλη σχεδίαση του έργου έγινε με την ιδιαίτερη σοβαρότητα που απαιτεί ένα μεγαλεπίβολο αποτέλεσμα:


     Όχι μόνον η έκταση, αλλά και η προσδοκώμενη ποιότητα του αποτελέσματος, υπήρξαν ...τρομακτικές παράμετροι. Αυτό καθαυτό το εργοτάξιο, με τον όγκο και τις απαιτήσεις του, προκαλεί κατασκευαστικό "ρίγος" και, ευτυχώς, που με μεγάλη μεθοδικότητα οι εμπλεκόμενοι προεννόησαν ώστε να βιντεοσκοπήσουν εξ αρχής την πρόοδο των εργασιών ώστε να έχουμε μία μικρήν ιδέα περί των παραμέτρων του εγχειρήματος:


     Παρακολουθώντας προσεκτικά τις πτυχές των εργασιών, μας εντυπωσιάζει η μεθοδικότητα αλλά και ο σεβασμός και στην τελευταία κατασκευαστική λεπτομέρεια ώστε να διατηρηθεί η διαχρονική στατική ενός δομικού έργου αλλά και η ιστορική αισθητική που απαιτεί η αποστολή του:


     Και, υπ΄ αυτές τις σοβαρότατες προϋποθέσεις το αποτέλεσμα ήταν το αναμενόμενο, με την αρχιτεκτονική λεπτομέρεια να αναδεικνύεται σε πραγματική φαντασμαγορία:


     Με 500 στρέμματα αφιερωμένα στον Ευρασιατικό Πολιτισμό, το Ιστορικό Πάρκο αποτελεί επίκεντρο μιας ενότητος ιστορικών δράσεων που συντελούν καθοριστικά στην αγωγή του πνεύματος, της ψυχής και του σώματος, κυρίως, των νεαρών Βουλγάρων οι οποίοι μυούνται στην εθνική Ιστορία τους, ενώ, στον ίδιο χώρο χιλιάδες επισκέπτες εισάγονται στο "πνεύμα" 10.000 χρόνων Ιστορίας υπό τις αισθητικότερες προϋποθέσεις όπου καμία προχειρότητα ή κακοτεχνία δεν εντοπίζεται!


     Στο Ιστορικό Πάρκο "η χαρά του αναβιωτή" βρίσκει το καλύτερο "λίκνο" της και οι διοργανώσεις ιστορικών αναπαραστάσεων αφήνουν μία μοναδικήν αίσθηση ποιότητος αλλά και αρκετό συνάλλαγμα στον τόπο.


     έκκα" της Πολεμικής Αρετής των Βουλγάρων, το Ιστορικό Πάρκο κρατά ζωντανές τις στρατιωτικές παραδόσεις ενός πολεμικού λαού ο οποίος επιμένει να ευημερεί εθνικώς παρά την αβελτερία της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων.


     Εδώ, όλες οι παρουσιαζόμενες και υπηρετούμενες Πολεμικές Τέχνες προσεγγίζονται με την πρέπουσα σοβαρότητα και με όλες εκείνες τις συνοδούς προϋποθέσεις που δεν τια αναδεικνύουν, απλώς, αλλά τις καθιστούν ελκυστικές στους συγχρόνους ώστε να συνεχίσουν να τις καλλιεργούν στις σύγχρονες κοινωνίες καρπούμενοι τα πάμπολλα οφέλη τους.


     Ιππασία, Τοξοβολία, Μεσαιωνική Σπαθασκία, Πειραματική Αρχαιολογία, Ιερακοθηρία, Ιστορική Ενδυματολογία, Νομισματική, Ναυσιπλοία, Τελετουργική Οινογνωσία, αλλά και πολλά άλλα, μπορεί ο επισκέπτης να χαρεί σ΄ αυτό το εμβληματικό Πάρκο.


     Όμως, όλα τα παραπάνω, δεν αποτελούν "τίτλους" ...επιτροχάδην "περιεχομένων" αλλά μια θεματολογία η οποία διακονείται με επιστημονική σοβαρότητα και πληρότητα.


     Αξίζει να σταθούμε και στην ποιότητα της περιρρέουσας εμπορικότητος ενός τέτοιου εγχειρήματος και προσπερνώντας τις κλασικές, για την περίπτωση επιστασίες φιλοξενίας και εστιάσεως, να προσέξουμε καλύτερα το "Κατάστημα" του Ιστορικού Πάρκου όπου θα δούμε να πωλούνται στους επισκέπτες μοναδικές ανακατασκευές αρχαιολογικών ευρημάτων προσεκτικότατα αναπαραγμένα και εκτεθειμένα με τον σεβασμό προς την ιστορική σημασία που μεταφέρουν. Εδώ, καμία προχειρότητα δεν μπορεί να εντοπισθεί και η πειστικότητα της αρχαιολογικής "αλήθειας" ανακαλύπτεται ακόμη και στα ράφια του "Καταστήματος" της εγκαταστάσεως.


     Κι έτσι, σ΄ αυτή την πανέμορφη "γωνιά" μιας προοδεύουσας Βουλγαρίας παράγεται  Π ο λ ι τ ι σ μ ό ς  επ΄ ωφελεία ενός λαού ο οποίος τιμά τις Παραδόσεις του με μόχθο, γνώση και συνείδηση!


     Η εν λόγω εγκατάσταση η οποία έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός συγχρόνου Βουλγαρικού, εθνικού μνημείου, άρχισε να λειτουργεί μόλις πριν ένα χρόνο (22 Ιουνίου 2019) και ήδη έχει αποσπάσει το ενδιαφέρον της Βουλγαρικής κοινωνίας και όχι μόνον...


     Αυτός ο ιδανικός τόπος έχει "δρομολογηθεί", πλέον, για πολύ υψηλούς στόχους όχι μόνον για τον Βουλγαρικό αλλά για ολόκληρο τον Ευρασιατικό Πολιτισμό και οι "Έλληνες Κένταυροι", έχοντας τις καλύτερες εντυπώσεις από την, ήδη, επαφή μας με την Βουλγαρία και τον Πολιτισμό της στέλνουμε στο Исторически Парк τις θερμότερες ευχές μας για την ευόδωση της υψηλής αποστολής του και ευχαριστούμε την Διοίκησή του για την ευγενή πρόσκληση με την οποία μας ετίμησε, υποσχόμενοι να το απολαύσουμε από κοντά!


     Και αναφερόμενοι στην Ομάδα μας και στην Πατρίδα μας, διαμετρικώς αντίθετη προς την χαρά που αισθανόμαστε για το, παραπάνω, λαμπρό επίτευγμα των αγαπητών μας Βουλγάρων γειτόνων, είναι η  θ λ ί ψ η  μας για την "διαχείριση του εθνικού μας Πολιτισμού" που, κατά τρόπον αναίσχυντο, διαπράττει το νεώτερο ελλαδικό κράτος από την μετά-οθωναίαν εποχή, αρκούμενο να τουριστικοποιεί και να εμπορεύεται τον λαμπρό Πολιτισμό των Ελλήνων, χωρίς καμία διάθεση να τον αναπτύξει με δημιουργήματα όπως το Βουλγαρικό Ιστορικό Πάρκο. 


     Αυτό το επαναλαμβάνουμε με οργή και πικρία, ειδικώς, για το σημερινό "Υπουργείο Πολιτισμού" το οποίο ούτε καν μας απήντησε σε γραπτή και δημόσια πρόταση που του απευθύναμε από τον περασμένο Σεπτέμβριο, με την υπουργό περί άλλα να τυρβάζει, ενώ παραμένει αδιάφορη ακόμη και ενώπιον του ρημάγματος των ακριβοπληρωμένων "ολυμπιακών εγκαταστάσεών" μας με κατάληξη να είναι πλημμυρισμένο και το Αθλητικό Κέντρο του Αγίου Κοσμά και να μην εισακούονται ούτε καν οι κραυγές απογνώσεως του πρωταθλητή μας Λευτέρη Πετρούνια! Παρά ταύτα, ακόμη και εν μέσω ερειπίων, ως "Έλληνες Κένταυροι" θα εξακολουθούμε να κρατάμε υψωμένο το λάβαρο των εθνικών Παραδόσεών μας αναμένοντας πλέον εναρέτους, όπως οι Βούλγαροι γείτονές μας!    


Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020

Κωνσταντίνου Στυλιανού:

CD / ΒΙΒΛΙΟ "ΜΙΑ ΜΕΡΑ" 
Με τον Ύμνο των "Ελλήνων Κενταύρων"


      Ο Κύπριος αδελφός μας Κωνσταντίνος Στυλιανού, εκπαιδευτικός, συγγραφέας και μουσικός, παρουσιάζει το έργο του "ΜΙΑ ΜΕΡΑ" το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά μελοποιήσεων ποιημάτων του Κωστή Παλαμά, δικών του αλλά και άλλων στιχουργών.


     Σ΄ αυτό  το έργο του, ο Κωνσταντίνος Στυλιανού συμπεριέλαβε και την μελοποίηση του Ύμνου των "Ελλήνων Κενταύρων" σε στίχους του Ιδρυτή της Ομάδος.


ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ


     Η πολεμική τέχνη της Έφιππης Τοξοβολίας όπως διακονείται από την Ελληνική της Σχολή, των "Ελλήνων Κενταύρων", υποστυλώνεται από ένα καθοριστικό φιλοσοφικό θεμέλιο το οποίο ο Ιδρυτής της εξέθεσε παλαιότερα (2015) ως προσκεκλημένος σύνεδρος στο 6ο Παγκόσμιο Φιλοσοφικό Φόρουμ το οποίο διοργάνωσε το Σουηδικό Ίδρυμα "Tallberg Foundation". Ήταν η πρώτη φορά κατά την οποία η Έφιππη Τοξοβολία προσέλαβε, διεθνώς, μία φιλοσοφική "διάσταση" με την εισήγηση του Έλληνος Εφιπποτοξότη που είχε ως εξής:

 

     Η υπόσχεση για την  ε π ι λ ε κ τ ι κ ή  σωτηρία  μ ό ν ο ν των  α ν τ ι λ η π τ ι κ ώ ν όντων και όχι όλων, αποτελεί σταθερό ιδρυτικό προσανατολισμό της Ομάδος των "Ελλήνων Κενταύρων", δοθέντων των φυσικών περιορισμών που κρίνουν ότι οι δυνατότητες ενός οιουδήποτε εγχειρήματος δεν είναι απεριόριστες και δεν αρκούν ...λαϊκίζοντες ευσεβείς πόθοι, αλλά επιτάσσεται η διαμόρφωση ρεαλιστικής συνειδητότητος για την πραγμάτωση κάθε οράματος.

     Συμβολή στο ιδρυτικό όραμα των "Ελλήνων Κενταύρων" το περιεχόμενο σχετικού κεφαλαίου ενός ζενικού μελετήματος το οποίο αναλύει αυτή την υπόσχεση σωτηρίας των αντιληπτικών όντων η οποία περικλείεται στο βουδδιστικό δόγμα Μαχαγιάνα:




      Περί αυτών και μόνον, των αντιληπτικών όντων, η προσπάθεια και η υπόσχεση σωτηρίας κατά την χορεία της διδασκαλίας της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" και ουδέν πέραν αυτών. Και τούτο όχι εκ περιφρονήσεως αλλά ένεκεν αποφυγής περισπασμού της προσπαθείας με κίνδυνο αναποτελεσματικότητος έναντι ακόμη και των ολιγίστων!


ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΟΡΩΝ

      Από το ειδικό "ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΒΟΥΔΙΣΤΙΚΏΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΟΡΩΝ"  του Κωνσταντίνου Ν. Μαλεβίτη (2010), αντλούμε τις παρακάτω ερμηνείες των όρων του κειμένου:









Τετάρτη 3 Ιουνίου 2020

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ"


     Ήδη, από τις πρώτες στιγμές της λειτουργίας της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" εκτιμήθηκε η μεγάλη σημασία της νυκτερινής στοχαστικής εξασκήσεως έκτοτε, δε, πολλά "μονοπάτια" επ΄ αυτού κατακτήθηκαν. Σήμερα, με μεγάλη ικανοποίηση παρατηρείται ότι οι απανταχού "Έλληνες Κένταυροι" αποδίδουν στην προπονητική σχεδίασή τους την δέουσα προσοχή στην νυκτερινή στοχαστικήν εξάσκηση, οξύνοντας το στοχαστικό ένστικτό τους.


     Στην τελευταία τακτική Προπόνηση των "Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος" ο Αρχηγός του Παραρτήματος Εφιπποτοξότης Γ. Σταυριανόπουλος - Ιφικράτης και ο Συνασκούμενος Μάριος ακολούθησαν ένα πρόγραμμα νυκτερινής τοξεύσεως που ξεκίνησε με ημερήσιο φως, σταθμίζοντας "νόρμες" που εφαρμόσθηκαν με άριστα αποτελέσματα στο παρελθόν.


     Επιλέγοντας, για λόγους ασφαλείας, έναν ελεγχόμενο κλειστό χώρο, ο Ιφικράτης με τον Μάριο δοκίμασαν πειραματικές τοξευτικές προσεγγίσεις καθορίζοντας με κεριά μια βοηθητική στοχαστικήν ευθεία.


     Παρά την αισθητότατη πνοή ανέμου στον χώρο, υπήρξε πρόβλεψη προστασίας της φλόγας των κεριών και η Προπόνηση "ευθυγραμμίστηκε" απερίσπαστα με την, υπό διαρκή προστασία, φωτεινή ευθεία.


     Η εκπαίδευση της Ομάδος μας επιδιώκει την όσο το δυνατόν ευρύτερη κατάκτηση των μυστικών της Ιππικής και της Τοξοβολίας ώστε πάντα οι εκπαιδευτικές ημερίδες μας να εμπεριέχουν το στοιχείο της πρωτοτυπίας και δι αυτού της προόδου, κατακτώντας όσο γίνεται περισσότερη γνώση και καλύτερη δεξιότητα!


Τρίτη 2 Ιουνίου 2020


Ε Ν Η Μ Ε Ρ Ω Σ Η


     Αυτό το Σαββατοκύριακο η αθηναϊκή Ομάδα ανταμώνει με τους Χαλκιδείς Συνασκουμένους μας και χαιρόμαστε στην Εύβοια την Έφιππη Τοξοβολία αλλά και την απόλαυση ωραίων ομαδικών εμπειριών. Αυτό σημαίνει ότι στην Αθήνα δεν θα διεξαχθούν ιππικές και/ή τοξευτικές δραστηριότητες λόγω της απουσίας μας. Καλό τριήμερο σε όλους!

Εφιπποτοξοτικά!


Δευτέρα 1 Ιουνίου 2020

ΜΑΘΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ 
ΚΑΙ 
ΠΡΩΤΗ ΕΦΙΠΠΗ ΤΟΞΕΥΣΗ


     Μάθημα, μόλις, δεύτερο του Αναστασίου, δεύτερο και εκπληκτικό, χωρίς να μπορεί να προσδιοριστεί ποιος ο Εκπαιδευτής και ποιος ο εκπαιδευόμενος, ένα μάθημα που άρχισε εντελώς απρόσμενα με μία χειμαρρώδη διάλεξη του σημερινού, façon de parler, "εκπαιδευομένου" και αφιερωμένου επιστήμονος - "διαχειριστή" της αναπαραγωγής της ζωής προς τον Εκπαιδευτή του ο οποίος παρακαλούσε να συνεχίσει να ακούει αυτόν τον παραστατικότατο "λόγο" να του περιγράφει τον σπηλαιώδη γυναικείο κόλπο και το "κυνήγι" του πλέον "φερέλπιδος" ωαρίου που παρέχει τις καλύτερες γενετικές προσδοκίες... Μαγεία πραγματική το άκουσμα αυτού του επιστημονικού λόγου ο οποίος ανέλισσε τους φθόγγους σε μεγεθυμένες εικόνες εμπνευσμένου ντοκιμαντέρ, γεννώντας την ίδια την ζωή... Όμως ο τετράποδος επιβήτορας Sepp μας περίμενε και ο στόχος του σημερινού μαθήματος ήταν η εμβάθυνση του "καθίσματος" αυτού του εκπαιδευομένου και, ίσως, (ένα "ίσως" ευσεβούς προσδοκίας...) η πρώτη έφιππη και εν κινήσει, τόξευσή του... Ίδωμεν...



     φιγμένοι" και οι δύο συνεργάτες στην αρχή, Ίππος και εκπαιδευόμενος, ο μεν πρώτος μετά από ένα μάθημα Υπερπηδήσεως Εμποδίων και ο δεύτερος μετά από μία εβδομάδα τυπικών ατομικών και επαγγελματικών υποχρεώσεων σε ένα σύνηθες καθημερινό περιβάλλον. 



     Στρεσογόνες εμπειρίες και για τους δυο και η ρυταγώγηση κατέδειξε έντονα το τι σημαίνει για τον Άνθρωπο και τον Ίππο (όπως και για κάθε πλάσμα) η, για τον οποιονδήποτε λόγο, ... "απεμπόληση" του "λίκνου" ενός φυσικού περιβάλλοντος.



     Η εφίππευση του εκπαιδευομένου κατέδειξε ακόμη εντονότερο αυτό το "σφίξιμο" με την κλασική "εικόνα" του "γραπωμένου" από τις ηνίες, αναβάτη...  



     Όμως, στη "φαρέτρα" του εκπαιδευτικού συστήματός μας υπάρχουν, καλώς δοκιμασμένες, λύσεις μία κλασική εκ των οποίων, τα "μπαλλάκια", εφαρμόσθηκε και εν προκειμένω. Κι αυτά τα "μπαλλάκια", αμέσως, έφεραν το ποθητό αποτέλεσμα με την χαλάρωση του εκπαιδευομένου και την, από μέρους του, ανάκτηση της ιδανικής στάσεως και "καθίσματος". Και ιδού η υποδειγματική εικόνα... 



     Βαθμιαία μεν, αλλά, πολύ γρηγορότερα από κάθε ενθουσιώδη προσδοκία, ο εκπαιδευόμενος ανέκτησε την ιππική συνειδητότητά του, μεταφέροντάς την στο πλαίσιο μιας υποδειγματικής ισορροπίας και διαχειρίσεως του Ίππου.



     Ο εκπαιδευόμενος υποβαλλόμενος στην προοδευτική παραδοχή του δευτερεύοντος ρόλου των χειρών του Εφιπποτοξότη στην Έφιππη Τοξοβολία οδηγήθηκε στην αποδέσμευση των χειρών του από την "τυραννία" της εξαρτήσεώς τους από τις ηνίες, κάτι που συμβαίνει στην κοινή Ιππασία.   



     Ήδη, ο εκπαιδευόμενος προσέφερε την αρχική προσδοκία επιτυχούς τοξοφορίας κι έτσι ανέλαβε το Τόξο συνεχίζοντας, με αυτό ανά χείρα, να διατηρεί την βαδιστική κίνηση του Ίππου του διευθύνοντάς τον, επιτυχώς! Ένας συνδυασμός ενεργειών ο οποίος αποτελεί την απαρχή της απαραίτητης αισθήσεως μιας ουσιώδους "τομής στα δύο" του Εφιπποτοξότη ο οποίος με το, μεν, κάτω μισό του σώματός του ελέγχει τον Ίππο του (Ιππασία/κίνηση) ενώ δε, με το άνω μισό ελέγχει το Τόξο του (Τοξοβολία/πυρ). 



     Ο επιτυχής, αύξων, διασκελισμός των βαθμίδων αυτού του, μόλις δευτέρου μαθήματος, έφεραν τον εκπαιδευόμενο στην πρώτη του έφιππη και εν κινήσει τόξευση! Ο αρχικός στόχος αυτού του μαθήματος έδειξε να υλοποιείται με έναν Αναστάσιο ευσταθέστατο και σε πλήρην ισορροπία! Η άφεση της χορδής και η απελευθέρωση του πρώτου βέλους ...εγένετο! Χαρούμενος ο Ίππος, ευτυχής ο Εκπαιδευτής και πόσον, εκ του τάφου, ευτυχέστερος όλων, ο πρόγονός του Αναστασίου, Ιωάννης Συκουτρής χαιρόμενος, στον ηρωικό, μεταθανάτιο  στοχασμό του, έναν απόγονο  στο δικό του γενναίον "ευστοχείν"! Και η αρχή ...εγένετο!


     Η αφίππευση έδειξε έναν εντελώς διαφορετικό εκπαιδευόμενο από εκείνον που, αρχικώς, είχε εφιππεύσει, έναν κυρίαρχο της ισορροπιστικής αυτοπεποιθήσεως και κατακτητή της ιππικής συνειδητότητος, όπως επιδιώκει η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" και ...όχι μόνον! Διότι, αυτή η αφίππευση, όπως και όλες οι αφιππεύσεις των μαθημάτων μας, έδειξε έναν Ίππο απολύτως ευδαίμονα από μιαν αρμονική συνεργασία με τον Άνθρωπο, με την Φυσικήν Ιππική να συνεισφέρει στην ευημερία του Ίππου κάτι που αποτελεί την, πολύ προ της Έφιππης Τοξοβολίας, ουσιώδην επιθυμία της Ομάδος των "Ελλήνων Κενταύρων"!


     Η κατακλείδα του μαθήματος στο πλυντήριο των Ίππων όπου ο Ιππέας επιδαψιλεύει την οφειλόμενη περιποίηση στον ευεργέτην Ίππο του, ανακουφίζοντάς τον από τον εργασιακό κάματο, ως ελάχιστην ανταπόδοση των όσων ο τετράποδος Δάσκαλος προσέφερε στον άνω θρώσκοντα μαθητή του!


     Από τον σπηλαιώδη γυναικείο κόλπο ανακύπτει η ζωή, από το κοινωνικό "σπήλαιο" του Πλάτωνος η υπαρξιακή ελευθερία των ζώντων και από το ...Ιππευτήριο με το αχανές βάθος της εν αυτώ εργασίας, η συνειδητότητα η οποία άγει σε μία βέλτιστη σχέση των φυσικών πλασμάτων με την "μήτρα" Φύση. Ένας ζωτικός "κύκλος" κλείνει ανελίσσοντας το "ζειν" σε "ευ ζειν" με έναν από τους πολλούς τρόπους δια των οποίων ο άνω θρώσκων μπορεί να αναβλέψει... Κι, αυτός, ο δικός μας τρόπος είναι η Έφιππη Τοξοβολία.