Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2019


ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΜΕΝΟΙ ΣΤΟΥΣ ΟΛΙΓΟΥΣ!


     Όλα, φυσικώς ερμηνεύσιμα! Διότι, οι μάζες προορίζονται να χειραγωγούνται από τους εκμεταλλευτές τους, τους ευτελιστές της ζωής τους και όχι από τους ευεργέτες τους κι αυτό είναι ευθέως ανάλογο της αναξιότητός τους.


     Διαφορετικά, οι μάζες δεν θα ήσαν "εγκιβωτισμένα", σε αστικές ανθρωποχωματερές, περιτρίμματα, αλλά θα ήσαν επίλεκτα σώματα και στη φύση η πλατίνα είναι σε ελαχιστότατη ποσότητα έναντι του σιδήρου...


     Γι αυτό και η αρμονία δεν βρίσκεται στις μποτιλιαρισμένες νυχτερινές «εορταστικές», αγχωσικές, λεωφόρους με τον κακαίσθητο, δήθεν, «στολισμό», αλλά στα Ιππευτήρια όπου το κυρίαρχο στοιχείο είναι (…όταν είναι!) η ευγένεια των σχέσεων, όπως στο Ιππευτήριο των «Ελλήνων Κενταύρων»!


     Κι όταν όλες οι συνθήκες συντρέχουν τόσο θετικά για την επιτυχία μιας ακόμη εκπαιδευτικής ημερίδος όπως η σημερινή, κανένας δισταγμός για να ανεβάσουμε τον ...πήχη! 


     Και το ανέβασμα του πήχεως σήμερα σήμανε την προσεκτική επιμέτρηση βημάτων μέσα στην οποία θα έπρεπε, για τους δύο συνεκπαιδευομένους μας, να "ανακαλυφθεί" η αρμονία στην όλη διαδικασία της Έφιππης Τοξοβολίας και σ΄ αυτό τους βοήθησαν οι δύο, διαφορετικού tamperamento, Ίπποι τους οποίους ίππευσαν μέσα στο Κυκλοτερές όπου όλα ήσαν συγκεντρωτικότερα αλλά και δυσκολότερα, μία εκπαίδευση "in vitro" με διδακτική "διαφάνεια" σε όλους τους εκπαιδευομένους, με πρώτον εκπαιδευόμενο τον ίδιο τον ...Εκπαιδευτή, τους Ίππους και τους εκπαιδευομένους!


    Εν αρχή, λοιπόν,, ο ενδεκάχρονος Χάρης βοηθήθηκε να αντιληφθεί τις συγκριτικές διαφορές του γυμνιππευτικού "καθίσματος" από την έδραση επί σέλλας μέσα από ένα ειδικώς "σχεδιασμένο" ασκησιολόγιο, κατόπιν δε, του δόθηκε ο "λόγος" ώστε να διατυπώσει τις ορθότατες παρατηρήσεις του.


     Οι δύο διαφορετικοί Ίπποι τους οποίους σήμερα ίππευσε, όπως και ο συνεκπαιδευόμενός του Απόστολος, συνεισέφεραν εξαιρετική σχετική "πληροφόρηση", πολύ αδρή, θα λέγαμε, σε όλους! 


     Ομοίως και ο Απόστολος συνήγαγε τα δικά του συμπεράσματα αναφορικώς με τα δύο διαφορετικά "καθίσματα", ιππεύοντας τους δύο διαφορετικούς Ίππους δείχνοντας ότι, πλέον, μετά από ελάχιστα μαθήματα, κινείται στην ασφαλέστερη και βέλτιστη "τροχιά" της υψηλής Φυσικής Ιππασίας!


     Πράγματι, σε όλο το πρώτο μέρος της σημερινής εκπαιδευτικής ημερίδος ο Απόστολος έκανε ένα θεαματικό άλμα προόδου με αποτέλεσμα να αποτολμήσει και την δύσκολη εφίππευση δι εφάλσεως με σέλλα, την οποία εξετέλεσε με ακρίβεια και με άνεση!


     Οι έφιππες τοξεύσεις κατ'  αυτό το πρώτο μέρος της σημερινής εκπαιδευτικής ημερίδος διεξήχθησαν με ιδιαίτερην άνεση και για τους δύο εκπαιδευομένους.


     Και είναι χαρακτηριστικό ότι, σήμερα, ο Απόστολος, πλην της εφιππεύσεως δι εφάλσεως με σέλλα, τόξευσε για πρώτη φορά σε τροχασμό, τόσο ανοικτό στα όρια του καλπασμού και, μάλιστα, με στοχαστικήν ακρίβεια! 


     Και τούτο το κατάφερε ο Απόστολος εξίσου σωστά και με τους δύο Ίππους που ίππευσε.


     Το ίδιο εύστοχος και ο νεαρός Χάρης ο οποίος καθ΄ όλες τις καλπαστικές τοξεύσεις του υπήρξε υπόδειγμα "εικόνος" του ορθού "καθίσματος" και της εξίσου ορθής τεχνικής.


     Αξιοπρόσεκτο το επίπεδο της συνεργασίας των δύο εκπαιδευομένων με τον μεγαλύτερο να υπηρετεί τον μικρότερο και τον μικρότερο να βρίσκεται πάντα στην ετοιμότητα του μεγαλυτέρου μαζεύοντας τα βέλη του κλπ.


     Αυτή η παράμετρος, σημαντικότατη κατά την άποψή μας, της άριστης "χημείας" των "Ελλήνων Κενταύρων" μεταξύ μας διατηρείται σταθερή καθ΄ όλη την μακροχρόνια λειτουργία της Ομάδος μας και δεν περιορίζεται μεταξύ του ανθρώπινου δυναμικού αλλά επεκτείνεται και στις σχέσεις μας με τους Ίππους μας, αν όχι κυρίως με αυτούς.


     Γι αυτό και η φροντίδα των Ίππων, πλέον, επαφίεται στους εκπαιδευομένους μας οι οποίοι αναλαμβάνουν και όλη την σταυλική διαδικασία της προετοιμασίας με την χαλίνωση και επίσαξη.


     Και αυτή η σχέση ευγνωμοσύνης προς τους Ίππους μας οι οποίοι προηγούνται στα συναισθήματά μας ολοκληρώνεται κάθε φορά στο πλυντήριο του Σταύλου όπου οδηγούνται οι Ίπποι από τους Ιππείς τους για το κλασικό υδρομασάζ στους τένοντες των ποδών τους αλλά και για ό,τι επιπρόσθετο χρειάζονται!


     Για μας ποτέ δεν θεωρείται αρκετή η μετά την εργασία φροντίδα του Ίππου και μέχρι την αποχώρησή μας από το σταυλικό περιβάλλον η ευημερία των Ίππων μας συνιστά τον "επίλογο" κάθε εκπαιδευτικής ημερίδος μας.


     Μέσα σε ελάχιστο χρόνο, από την έναρξη της διανυόμενης ΙΒ' Προπονητικής Περιόδου, απεδείχθη ακόμη εμφανέστερα ότι η ποιότητα έναντι του "όγκου" είναι έννοιες αντιστρόφως ανάλογες και παρά το ότι εκ της ιδρύσεως της Ομάδος μας η επιλογή μας ήταν υπέρ της ποιότητος, από τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν άρχισε η παρούσα Προπονητική Περίοδος, επικεντρούμενοι ακόμη περισσότερο στην ποιότητα, δηλαδή, στους ολιγίστους των ...ολίγων, διαπιστώνουμε ότι τα αποτελέσματα της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" είναι, πράγματι, εντυπωσιακότατα! Είναι δε γεγονός ότι δεν υπάρχει τίποτε που να μπορεί να μας κάνει να αποστούμε από τις αριστοκρατικές Αξίες μας.


Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2019

ΜΑΡΤΥΣ ΜΑΣ 
Ο ΚΟΝΤΟΤΙΕΡΟΣ PIPPO SPANO

[ΣΧΟΛΗ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"]

O Φλωρεντινός Κοντοτιέρος Pippo Spano
["Baukunst der Renaissance in Europa" Umshau Verlag, Frankfurt a. M. , 1960]

     Επικεντρωμένο στην αναπαράσταση της αλήθειας της ζωής την οποία αποδίδει η ιστορική ακρίβεια, το Ιππικό Θέατρο των "Ελλήνων Κενταύρων" συνεχίζει τις εργασίες του προετοιμάζοντας την παράσταση "Μιχαήλ Μάρουλλος Ταρχανιώτης" η οποία αποτελεί την δική μας "condotta" (συμβόλαιο) με ένα θεατρικό είδος το οποίο εισάγει η Ομάδα μας στη σύγχρονη Ελλάδα.


     Έτσι κι εμείς, με διάθεση κοντοτιέρων αμίσθως-..."εκμισθωμένων" στη δούλεψη της Τέχνης του Ιππικού Θεάτρου, συνεχίζουμε με συστηματική προσπάθεια προς την πρεμιέρα χωρίς καμία διάθεση εντυπωσιασμού προς "είσπραξη" χειροκροτημάτων αλλ' ως απότιση αυτεπαγγέλτου χρέους προς την εκλείπουσα, αν και αεί παρούσα εν μέσω Ελλήνων, φερώνυμον μορφή του Πολέμου και των Γραμμάτων και, κυρίως, προς την παρακαταθήκη του περί δημιουργίας "Πατρίδος" η οποία, αιώνες τώρα..., δεν υφίσταται!


     Πρόθεσή μας δεν είναι η επίδειξη ριψοκινδύνων ταυροκαθαπτών στην κονιορτοβριθή αμμοδόχο, ή, η επιστράτευση αρειμανίων διμαχαίρων μονομάχων όπως εκείνοι οι οποίοι επί επτά, συναπτούς, αιώνες ράντισαν με αίμα αρένες και θεωρεία ρωμαϊκών αμφιθεάτρων κάνοντας το φιλοθεάμον κοινό να σείεται αλαλάζοντας, εκατέρωθεν του Αυτοκράτορος!



      Εκείνο το οποίο επιδιώκει η Σχολή Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" είναι η καλλιέργεια Ελληνικού θεατρικού Ήθους, Παιδείας και Τέχνης στους μαθητές της, διευκρινιζομένου ότι, ως "μαθητές" της και επί "στρογγυλής τραπέζης", εκλαμβάνονται όλοι οι εμπλεκόμενοι σ΄ αυτήν, ασχέτως ιεραρχικής θέσεως στην "πυραμίδα" του οργάνου.


     Ήδη ένα μεγάλο μέρος των κοστουμιών και σκηνικών έχουν ετοιμασθεί και περιμένουν ταξινομημένα την, επί σκηνής, αξιοποίησή τους.


     Και η εξ αναβολής, λόγω εκλογών, ευκαιρία, μας επιτρέπει την, ακόμη, καλύτερη προετοιμασία των ρόλων! Μάρτυς μας ο Aναγεννησιακός ...συνάδελφος κοντοτιέρος Pippo Spano!



     Kαι, κάπου ανάμεσά μας, μέσα στον χώρο της οργανωτικής ...συνευρέσεώς μας, παρεπιδημεί και το μετείκασμα του Καρδιναλίου Βησσαρίωνος.



     Χωρίς το εκκλησιαστικό ιμάτιό του και τον ερυθρωπό πλατύγυρο πίλο του και, αντ'  αυτού την αναχρονική ...νορμανδική περικεφαλαία του, με αλυσιδωτό κουάφ καιθώς και χιτώνιο και ...διπλοτσέκουρο στο χέρι, ιδού ο Τραπεζούντιος να μας θωρεί βλοσυρός, έτοιμος να μας διαμελίσει επί ...ολιγωρία εν η περιπτώσει... κλπ κλπ!     



Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2019

ΣΥΓΚΡΙΝΟΝΤΑΣ ΚΟΣΤΗ ΙΠΠΑΣΙΑΣ


     Η ίδρυση της Ομάδος και της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" έγινε το 2005 με δύο προσδοκίες: την  π ο ι ό τ η τ α  και το  χ α μ η λ ό  κ ό σ τ ο ς για τα Μέλη μας. Για την επίτευξη της πρώτης ιδρυτικής προσδοκίας μιλά, με το παραπάνω, η διεθνής αναγνώριση των "Ελλήνων Κενταύρων"! Για την επίτευξη της δεύτερης ιδρυτικής προσδοκίας παραθέτουμε τους συγκριτικούς πίνακες που ακολουθούν και οι οποίοι απεικονίζουν την οικονομική πραγματικότητα που ισχύει σε έναν μέσο σταύλο της Αγγλίας όπου η Ιππασία είναι ευρύτατα διαδεδομένη κι έτσι, τα κόστη αρκετά ανταγωνιστικά λόγω πληθώρας προσφοράς.


     Εν αντιθέσει με τον μέσο αγγλικό σταύλο  από τον οποίο προέρχονται οι πίνακες με τα κόστη των μαθημάτων, οι εγκαταστάσεις στις οποίες φιλοξενούνται οι δραστηριότητες της Σχολής μας είναι από τις καλύτερες, διεθνώς, με κεντρικό Ιππευτήριο διαστάσεων 100μ Χ40μ, ευρύχωρο περιφραγμένο Κυκλοτερές, Βαδιστήριο 10 Ίππων, Κεντρικό συγκρότημα Σταύλων 40 Ίππων με ιδιαίτερο προαύλιο για κάθε σταυλιζόμενο Ίππο, δευτερεύον συγκρότημα Σταύλων για 10 Ίππους, δύο ανεξάρτητα Προθερμαντήρια, Κλειστό πλυντήριο Ίππων με συσκευή υπέρυθρης ακτινοβολίας, πλήρως οργανωμένο Εστιατόριο-Κυλικείο κλπ κλπ, μέσα σε μία φυσική περιοχή με καταπληκτικό περιβάλλον και όλα τούτα υπογραμμίζουν και το κόστος συντηρήσεως των εγκαταστάσεων αλλά και του ζωικού δυναμικού!


     Παρά ταύτα και με δεδομένη την υπεροχή του Κέντρου όπου φιλοξενούμεθα η σύγκριση τιμών είναι η ακόλουθη και επί τη βάσει της βρεταννικής λίρας στην οποία, βεβαίως, αναφέρονται οι πίνακες του αγγλικού σταύλου με τον οποίο συγκρινόμαστε ως εξής:


      Σε ό,τι αφορά τα ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΙΠΠΑΣΙΑΣ, οι Άγγλοι χρεώνουν διαφορετικά ηλικίες και ημέρες της εβδομάδος με φθηνότερο κόστος το μάθημα μιας ώρας για παιδί κάτω των 12 ετών το οποίο μάθημα χρεώνουν 50 λίρες [εμείς το χρεώνουμε 19 λίρες και, προκειμένου για μαθητή της Σχολής μας του Ιππικού Θεάτρου, 10 λίρες] και ακριβότερο κόστος το μάθημα μιας ώρας για ενήλικα τα σαββατοκύριακα που χρεώνεται 65 λίρες [εμείς το χρεώνουμε 19 λίρες και, προκειμένου για μαθητή της Σχολής μας του Ιππικού Θεάτρου, 10 λίρες].      



     Σε ό,τι αφορά τα ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΦΙΠΠΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ,  επίσης, οι Άγγλοι χρεώνουν διαφορετικά ηλικίες και ημέρες της εβδομάδος με φθηνότερο κόστος το μάθημα μιας ώρας για παιδί κάτω των 12 ετών το οποίο μάθημα χρεώνουν 50 λίρες [εμείς το χρεώνουμε 19 λίρες και, προκειμένου για μαθητή της Σχολής μας του Ιππικού Θεάτρου, 10 λίρες] και ακριβότερο κόστος το μάθημα μιας ώρας για ενήλικα τα σαββατοκύριακα που χρεώνεται 65 λίρες [εμείς το χρεώνουμε 19 λίρες και, προκειμένου για μαθητή της Σχολής μας του Ιππικού Θεάτρου, 10 λίρες].      



     Σε ό,τι αφορά τα ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ ΕΔΑΦΟΥΣ,  επίσης, οι Άγγλοι χρεώνουν διαφορετικά ηλικίες και ημέρες της εβδομάδος με τις τιμές που βλέπουμε στον πίνακα που ακολουθεί. Στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" τα μαθήματα Τοξοβολίας Εδάφους δεν είναι απλώς ΔΩΡΕΑΝ αλλά οι μαθητές μας διευκολύνονται να έχουν δωρεάν και Τόξα στην περίπτωση που κάποιος αρχάριος δεν διαθέτει και μέχρι να αποκτήσει.     



     Η συγκριτική παράθεση των παραπάνω στοιχείων κόστους εμφανίζει πανηγυρικώς δικαιωμένη και την δεύτερη των ιδρυτικών προσδοκιών των "Ελλήνων Κενταύρων" για την διατήρηση χαμηλού κόστους στα παρεχόμενα μαθήματα και, μάλιστα, με την υπεροχή των εγκαταστάσεών μας όπως την τεκμηριώνουν οι φωτογραφίες του κειμένου που προέρχονται από το Ιππικό Κέντρο όπου, σήμερα, φιλοξενούμεθα.


     Η σωστή σχεδίαση ενός πλάνου υψηλής ποιότητος και χαμηλού κόστους καθώς και η τίμια διαχείριση ενός οράματος με γνώμονα την αφιλοκερδή προσφορά, μπορεί να οδηγήσει στο καλύτερο αποτέλεσμα! 


Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2019

ΕΟΡΤΑΖΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΙΠΠΕΥΤΗΡΙΟ


     H διαρκής ποιοτική αναβάθμιση του «μαθητολογίου» της Σχολής των «Ελλήνων Κενταύρων» η οποία, ως φαίνεται, αποτελεί νομοτέλεια, θέτει τον Εκπαιδευτή της Σχολής ενώπιον ενός ηθικού ζητήματος: Ανεξαρτήτως ότι ο ίδιος ουδέποτε πληρώθηκε από τους μαθητές του, μήπως θα πρέπει να αρχίσει να τους …πληρώνει για την απόλαυση των μαθημάτων την οποία, ευγενώς, του παρέχουν; Διότι εκπαιδευτικές ημερίδες όπως η σημερινή, πράγματι, συνιστούν ποιοτικήν απόλαυση για τον Εκπαιδευτή, πολύ πέραν της, δεδομένης, ωφελείας των ιδίων των εκπαιδευομένων.


     Με μονοψήφιο αριθμό μαθημάτων και με δύο χρόνια αποχής από το Ιππευτήριο, αφήνοντας πίσω του τους μαθητές του Κολλεγίου της Γαλλικής Προβηγκίας όπου διδάσκει για να περάσει λίγες μέρες στην Ελλάδα, ο Βασίλειος δεν παρέλειψε να "κοινωνήσει των αχράντων" ενός επανασυνδετικού μαθήματος με την Φυσικήν Ιππική και την Έφιππη Τοξοβολία.


     Για πρώτη φορά σε επαφή με δύο από τους Ίππους της Σχολής μας, ο Βασίλειος έδειξε ότι ποτέ δεν χάνει την "επαφή" του με το ευγενές, αυτό ζώο ενώ και στις δύο περιπτώσεις οι Ίπποι, αυτοί που αποκαλύπτουν τα πάντα για τους γύρω τους, υπεγράμμισαν με τον πλέον εγκάρδιο τρόπο την αποδοχή του Βασιλείου κατά την προβλεπόμενη διαδικασία του Κύκλου Προσεγγίσεως.


     Χαρακτηριστικές οι αντιδράσεις του λίαν συναισθηματικού επιβήτορός μας ο οποίος, αμέσως, "αγκάλιασε" τον Βασίλειο, εξωτερικεύοντας την χαρά της ...γνωριμίας!


     Στο μάθημα αυτό τηρήθηκε ένα συγκεραστικό πρωτόκολλο εισαγωγικού μαθήματος στην Φυσικήν Ιππικήν αλλά και στην Έφιππη Τοξοβολία.


     Ένα ιδιαίτερα ταχύρυθμο μάθημα "δύο σε ένα" προκειμένου να "επανέλθει" ο εκπαιδευόμενος σε μιαν αδιάσπαστην "ευθεία" μεταξύ των όσων προ διετίας είχε εμπεδώσει και στο επόμενο βήμα της προόδου της εκπαιδεύσεώς του.


     Και ο Βασίλειος όχι μόνον τα κατάφερε αλλά και τα κατάφερε σε πολύ βραχύτερο του αναμενομένου, χρόνο.


     Στην Ιππική τέχνη, ο φύσει ευγενής, αυτοσυγκεντρούμενος και λιγομίλητος, είναι αποδεδειγμένο ότι κατέχει πλεονέκτημα. Και αυτό το πλεονέκτημα ασφαλώς και κατέχει ο Βασίλειος ο οποίος διαθέτει και τα τρία προαναφερθέντα προσόντα.


     Η ευγένεια του Ιππέως γίνεται αμέσως αντιληπτή από τον Ίππο ο οποίος συνεκτιμά τον γαλήνιο τόνο της φωνής του Ανθρώπου, στοιχεία που επιτρέπουν την καλύτερην αυτοσυγκέντρωση του τελευταίου και την αποτελεσματικότερη συνεργασία του με το ευγενές τετράποδο. Και όλα τούτα ήσαν εμφανέστατα στη σημερινή περίπτωση του μαθήματος του Βασιλείου.


     Το συγκεραστικό πλαίσιο του μαθήματός του επέβαλε την συνένωση του διατατικού προγράμματος του εκπαιδευομένου με την βελτίωση του "καθίσματός" του και το εισαγωγικό ασκησιολόγιο του βασικού μαθήματος.


     Και ο Βασίλειος κατάφερε να ανταποκριθεί κατά τον καλύτερο τρόπο.


     Η διέλευση βαλβίδων απετέλεσε τον "καμβά" του όλου σημερινού προγράμματος του μαθήματος του Βασιλείου.


     Η αποενοχοποίηση καταστάσεων ασταθούς ισορροπίας διήλθε μέσω της ενσωματώσεως διατατικών ασκήσεων αλλά και της επεκτάσεως σε μία άσκηση εφαρμοζόμενη για πρώτη φορά, προερχόμενη από το ασκησιολόγιο μιας πολύ γνωστής, ιστορικής, Ιππικής Ακαδημίας της κεντρικής Ευρώπης, αξιοποιώντας το καπέλο που ήδη φορούσε ο εκπαιδευόμενος.


     Συγκεκριμένα, ο εκπαιδευόμενος εκλήθη να αποκαλύπτεται και να καλύπτεται με αργή, τελετουργική κίνηση, διερχόμενος υπεράνω των βαλβίδων, κάτι που με πρώτη "ματιά" εκλαμβάνεται ως απλός χαιρετισμός αλλά κάθε άλλο παρά λειτουργεί για τον Ιππέα ως κάτι τέτοιο, μόνον! Και ο Βασίλειος εξετέλεσε την άσκηση διαχειριζόμενος, παραλλήλως και το Τόξο του!


     Μία σειρά παρατεταμένων προσομοιώσεων Τοξοβολίας εν κινήσει ήταν ο επίλογος του σημερινού μαθήματος του Βασιλείου και όλες έγιναν με όσες, μικρές, διορθώσεις εκρίθησαν απαραίτητεες.


     Προσομοιώσεις υπεράνω βαλβίδων και σε κίνηση επί επίπεδης διαδρομής, όλες με τον ιδανικό ρυθμό που έδειχνε την επικέντρωση του εκπαιδευομένου στην ουσία της προσομοιωτικής διαδικασίας.


     Και η αφίππευση του Βασιλείου έγινε με όλους τους τύπους αλλά, κυρίως με όλη την ουσία του εκπαιδευτικού χαρακτήρος της ,ενισχύοντας την μυική μνήμη του εκπαιδευομένου ο οποίος, βαθμιαίως, εισάγεται, ούτω πως, στο "πνεύμα" της ενεργητικής ασφαλείας της Ιππεύσεως. 


     Το δεύτερο μέρος της σημερινής εκπαιδευτικής ημερίδος ήταν αφιερωμένο στον ενδεκάχρονο Χάρη μας ο οποίος, σήμερα "εισήχθη" στα ακόμη ...δυσκολότερα.


     Άριστος Ιππέας ο νεαρός Χάρης με υποδειγματικό χαρακτήρα ευπειθούς στρατιώτη, παρά την ηλικία του, αλλά και γενναίου αναβάτη, ίππευσε τόσο εντός του μεγάλου Ιππευτηρίου όσο και στο Κυκλοτερές τον δυνατό επιβήτορα της Σχολής μας προκειμένου να καταλήξει στο "θέμα" του σημερινού μαθήματός του το οποίο δεν ήταν άλλο από την διατήρηση του καλπασμού εν συνεπτυγμένω κύκλω με ταυτόχρονη τόξευση, κάτι ιδιαιτέρως δύσκολο για όσους γνωρίζουν την σημασία αυτού του βηματισμού (ως εκ της απιτουμένης συνδυαστικής τεχνικής των βοηθημάτων αλλά και της στάσεως του κορμού) με τον επιβαρυντικό παράγοντα της τοξεύσεως!


     Ο Χάρης, επίτηδες, αφέθηκε να καλπάσει και να τοξεύσει επί της μεγάλης ευθείας του στίβου του Ιππευτηρίου ώστε ο Ίππος του να παρασυρθεί σε υψηλές καλπαστικές ταχύτητες. 


     Και αφού Ίππος και αναβάτης οδηγήθηκαν στην ...παγίδα, κατόπιν ο νεαρός Ιππέας έλαβεν εντολή να εγκαταλείψει το μεγάλο Ιππευτήριο και να κατευθυνθεί προς το Κυκλοτερές.


     Με τις, ήδη, κεκτημένες ταχύτητες, εδώ ζητήθηκε από τον Χάρη να μικρύνει ακόμη περισσότερο την διάμετρο του κυκλικού στίβου του Κυκλοτερούς και να συνεχίσει καλπάζοντας να τοξεύει,  Οποία δυσκολία έως ...στενότατος κορσές και για τους δύο κι όμως...!


     Μετά τις πρώτες ανεπιτυχείς απόπειρες, ο Χάρης αντελήφθη πλήρως και χωρίς καμία υπόδειξη του Εκπαιδευτή του το δέον γενέσθαι και έθεσε τον Ίππο του στην ορθή καλπαστική διαδρομή τοξεύοντας.


     Όλες οι τοξεύσεις εν καλπασμώ του Χάρη υπήρξαν όχι μόνον τεχνικώς άψογες αλλά και ακριβώς στα σημεία που του υπεδείχθη να τος εκτελέσει.


     Εν προκειμένω, ο Εκπαιδευτής Ιππασίας, εκ των πραγμάτων, αναλαμβάνει και ρόλο παιδαγωγού υπόχρεως ων να αναπτύξει έτι περαιτέρω και την κρίση και την καρτερία, αλλά και την αυτοπειθαρχία του νεαρού εκπαιδευομένου του, ώστε να τον αποδώσει καλύτερον κατά την αφίππευση όχι απλώς στους Γονείς του αλλά και στην Κοινωνία, δεδομένου ότι η άσκηση άνευ παιδαγωγίας παραμένει ημιτελής.


     Και, όπως πάντα, ο ενδεκάχρονος Χάρης, χωρίς να ανοίξει το στόμα του καθ΄ όλη την διάρκεια του μαθήματός του, αφίππευσε περιχαρής και βέλτιστος όπως προσδοκάται στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων". 


     Τούτες τις ημέρες κάποιοι μιλούν για "γιορτές"... Για τους "Έλληνες Κενταύρους" κάθε ημέρα στο Ιππευτήριο είναι εορτή, εορτή ψυχοπνευματικής ανατάσεως και σωματικής βελτιώσεως με χειραγωγό μας τον ευγενέστατον Ίππο προς τον οποίο και η ευγνωμοσύνη μας!