Δευτέρα, 26 Νοεμβρίου 2018

ΟΙ ΚΕΡΚΥΡΑΙΟΙ 
"ΤΗΝ ΕΦΕΡΑΝ" ΣΤΟΝ ...ΚΑΙΡΟ


     Για όποιον γνωρίζει, η Κέρκυρα είναι συνυφασμένη με τον βροχερό καιρό, κυρίως, τον χειμώνα. Το υπέροχο νησί έχει μια ιδιαίτερην αδυναμία στη συννεφιά και στο συνεχές ψιλοβρόχι, χωρίς διόλου αυτός ο καιρός να την κάνει να χάνει την γοητεία της!


     Και οι ντόπιοι, έμαθαν να "μυρίζονται" την βροχή πριν κι απ΄ τις πρώτες σταγόνες της, ζώντας σε ένα τόπο που την ...λατρεύει!


     Έτσι και οι "Έλληνες Κένταυροι Κερκύρας" φρόντισαν να "μυριστούν" εγκαίρως τη βροχή που θα τους χάλαγε για δεύτερη βδομάδα την Προπόνησή τους και την έφεραν στο ...καιρό, αλλάζοντας την ημέρα της Προπονήσεώς τους ώστε να αποφύγουν την ματαίωση.


     Ευφυέστατοι οι Επτανήσιοι και αντιπροσωπευτικότατοι οι Κερκυραίοι δεν παρέμειναν παθητικοί δέκτες των επιλογών του καιρού αλλά του την ...έφεραν με κίνηση "ρουά ματ".


     Και ο επικεφαλής του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" Χριστόφορος Κασφίκης, ως Ηγέτης, επιβεβαίωσε ότι "διοικείν εστί το προβλέπειν, προνοείν και προλαμβάνειν", προβλέποντας σωστά τον καιρό της επομένης, προνοώντας την αλλαγή ημέρας για την Προπόνηση και προλαμβάνοντας μια ματαίωση δραστηριότητος!


     Καμιά φορά, τα απρόσμενα διδάγματα από την καθημερινότητά μας είναι πολύ σημαντικότερα από εκείνα που περιμένουμε... Και ο τρόπος του "διοικείν" είναι πολύ σημαντικότερος από τον τρόπο του "τοξεύειν"!


ΜΕ ΑΛΕΞΙΒΡΟΧΙΑ,
ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ


     Μπορεί και πάλι ο καιρός να μας τα χάλασε απαγορεύοντάς μας να χαρούμε την εβδομαδιαία ομαδική Προπόνησή μας της Παραδοσιακής Τοξοβολίας αλλά αξιοποιήσαμε την ημέρα για να χαρούμε διαπροσωπικές σκέψεις και ανταλλαγή απόψεων σχετικών με τον σχεδιασμό των δράσεών μας.


     Παρούσα η Συνασκουμένη Ζηνοβία, μερίμνησε να κρατά μαζύ της το αντίτυπο ενός σπουδαίου δοκιμίου για επτά ιστορικές προσωπικότητες που οροθετούν τον Ελληνισμό της Αναγεννήσεως, μεταξύ των οποίων και του Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη, που ευγενώς προσέφερε στην Βιβλιοθήκη της Ομάδος μας προς χρήση των Μελών μας. 


     Ευγνώμονες οι ευχαριστίες όλων μας για την προσφορά του αντιτύπου προς την αγαπημένη μας Ζηνοβία! ιδιαιτέρως την ευχαριστούμε διότι ανέλαβε να συνθέσει τα κείμενα του τρέιλερ για την παρουσίαση της Σχολής Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" που θα φιλμογραφήσει ο Γιάννης Καπρούλιας της "Medusa Visuals" Συνασκούμενος και κινηματογραφιστής των καλλιτεχνικών βίντεο της Ομάδος μας.


     Και το βράδυ βρεθήκαμε στο θέατρο για να παρακολουθήσουμε την πρώτη όπερα που σκηνοθετεί ο συνιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων", σκηνοθέτης και ηθοποιός Γιάννης Δρίτσας, μαζύ με εκλεκτούς φίλους της Ομάδος μας.


     Επί σκηνής παρακολουθήσαμε για μια ακόμη φορά τα άρτια σκηνοθετικά "ευρήματα" του Γιάννη Δρίτσα και ένα οπερικό σχήμα το οποίο σε εποχές, πολιτισμικώς, δύστοκες  επιλέγει τα ...δύσκολα!


     Στον χώρο του θεάτρου όπου ανέβηκε η όπερα σε σκηνοθεσία του Γιάννη Δρίτσα και η αγαπημένη μας πιανίστα και μουσικοδιδασκάλισσα Δέσποινα Μπαούση η οποία μας υποσχέθηκε ότι μαζύ με την βιολονίστα κόρη της Αρτέμιδα θα πλαισιώσουν την θεατρική παρουσίαση της δραματοποιημένης διαλέξεως του Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη που προετοιμάζουμε με "πρώτη" τον Ιούνιο σε εξαιρετική σκηνή ιστορικού περιβάλλοντος της Πελοποννήσου,  Και προς εσένα και την Αρτέμιδα, ευγνώμονες, αγαπημένη μας Δέσποινα! 


Παρασκευή, 23 Νοεμβρίου 2018

ΜΙΑ "ΓΕΜΑΤΗ" ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΗΜΕΡΙΔΑ


     Mία πολύ "γεμάτη" εκπαιδευτική ημερίδα στο Ιππευτήριο που ξεκίνησε με την πρώτη εισαγωγική άσκηση στην Παραδοσιακή Τοξοβολία για δύο νέα Μέλη, συνεχίστηκε με Παραδοσιακή Τοξοβολία, εισαγωγή σε μία πρώτη επαφή με τον Ίππο για τους δύο νεοεισερχομένους μας και εκτέλεση της βασικής ασκήσεως διδασκαλίας της Σχολής Ιππικού Θεάτρου, καταλήγοντας, όπως πάντα, σε Έφιππη Τοξοβολία με αξιοσημείωτη ταχυβολία και ευστοχία. Ας δούμε όμως με την σειρά τα "περιεχόμενα" αυτής της εκπαιδευτικής ημερίδος και τα αποτελέσματά της στους μετασχόντες.


     Εν αρχή ην η ...μύηση των νεοεισερχομένων στην διαδικασία της πρώτης ασκήσεως-εξετάσεως Παραδοσιακής Τοξοβολίας  όπως, ήδη, καθιερώθηκε στην Ομάδα μας, δηλαδή, η ανάπτυξη μιας "αφετηρίας", τεχνικής τοξεύσεως.


     Ο φίλτατος Δημήτρης τον οποίο καλωσορίσαμε στην προηγούμενη, μόλις, εβδομαδιαία ομαδική Προπόνηση Παραδοσιακής Τοξοβολίας, μελετητής και λάτρης του ινδιάνικου Πολιτισμού, δεν αντιμετώπισε καμία δυσκολία στην τεχνική της ασκήσεως και η πρωτόλεια "συγκομιδή του μπορεί να μην ήταν τέλεια αλλά υπήρξε αρκετά ικανοποιητική από πλευράς αποτελέσματος. 


     Το ίδιο ικανοποιητική ως πρώτη απόπειρα υπήρξε και η "συγκομιδή" της αγαπητής μας Αγάθης η οποία και αυτή μας δίνει την χαρά του νεοεισερχόμενου Μέλους, καλωσορίζοντάς την.


     Οι δύο Γεώργιοι συνέχισαν με τοξεύσεις επί ανοικτού πεδίου κάτω από έναν "μολυβένιο" ουρανό γνωρίζοντας ότι παρά τις δυσμενείς μετεωρολογικές προβλέψεις, ο καιρός θα μας περίμενε υπομονητικά να ολοκληρώσουμε το "βαρύ" πρόγραμμά μας χωρίς να μας ράνει ο υέτιος Ζευς, όπως και έγινε!


      Σήμερα ήταν η πρώτη φορά κατά την οποία ο Γεώργιος εξετέλεσε μόνος του ολόκληρη την φάση της προ-ιππεύσεως σταυλικής Ιπποκομίας, προετοιμάζοντας την λατρευτή φοράδα μας για τον φυσικό στίβο! 


     Ο Γεώργιος με τον χαρακτήρα του έγινε, πια, τόσο αποδεκτός από τους Ίππους του Σταύλου μας ώστε κάθε φορά που εμφανίζεται στις φάτνες πλαισιώνεται από κεφάλια τετραπόδων που τον περιμένουν να του κάνουν ...τρυφερότητες ακόμη και εάν πρόκειται να τα επισάξει προς εργασία!


     Εμπιστευθήκαμε την φοράδα μας στα χέρια και των δύο νεοεισερχομένων μας προς ρυταγώγηση ώστε να παρατηρήσουμε τις εκατέρωθεν αντιδράσεις και με χαρά διαπιστώσαμε ότι η μεταξύ τους σχέση είναι αρμονικότατη και οι δύο έτοιμοι και να ιππεύσουν όποτε το θελήσουν.


     Και η Αγάθη και ο Δημήτρης χειρίσθηκαν τον Ίππο με την απαιτούμενη "αρχηγικότητα" σε συνδυασμό με την οφειλόμενη ευγένεια και σεβασμό και ο Ίππος συνεργάσθηκε αμέσως μαζύ τους!


     Ακολούθησε η εκτέλεση της βασικής ασκήσεως διδασκαλίας Ιππικού Θεάτρου κατά την οποία ο Ιππέας-ηθοποιός συνειδητοποιεί την αναγκαιότητα θεμελιώσεως δεξιοτήτων έφιππης "σκηνικής" δράσεως και, ειδικώς, την οικονομία της αναπνοής στην διατήρηση της αποτελεσματικότητος των εντολών προς τον Ίππο ώστε να διεκπεραιώνεται ο ρόλος σε συνδυασμό με την κίνηση. 


     Όπως εξηγείται στους μαθητές του Ιππικού Θεάτρου και όπως οι ίδιοι συνειδητοποιούν καλπάζοντας στον στίβο, δεν είναι εύκολο να διατηρήσεις τον καλπαστικό ρυθμό του Ίππου υποδυόμενος, ταυτοχρόνως, έναν ρόλο και εκφέροντας με κατάλληλη χροιά φωνής και θεατρική "πειθώ" μία φράση σεναρίου. 


     Σήμερα, πάντως η Έφιππη Τοξοβολία ήταν η, όπως πάντα, μεγάλη κερδισμένη, παραλλήλως με το Ιππικό Θέατρο το οποίο αναδεικνύει ακόμη ικανότερους Ιππείς και όταν αφίππευσαν οι μαθητές μας ήσαν ακόμη ...βελτιστότεροι  από "εκείνους" όταν εφίππευσαν! 


     Μόνο δυσάρεστο για όλους μας σημείο το "Μαύρο πρόβατο", ένα καινούργιο Τόξο ..."ολυμπιακής" Τοξοβολίας το οποίο πούλησε γνωστός έμπορος ειδών Τοξοβολίας στον Δημήτρη ως ..."παραδοσιακό" Τόξο καίτοι ο Δημήτρης του είχε εξηγήσει επακριβώς το τι ήθελε. Έτσι ο πωλητής του πούλησε το "Μαύρο πρόβατο", με ...αποσπώμενα άκρα,  με οπή εγκαταστήσεως ...stabilizer στο "πρόσωπο" του κορμού, με "παράθυρο" κλπ κλπ ως ...παραδοσιακό Τόξο κάνοντάς μας να απορούμε αν οι "εξπέρ" του είδους στην Ελλάδα θεωρούν τους πελάτες τους ως ..."μαύρα πρόβατα" ή αν τυγχάνουν οι ίδιοι τα "μαύρα πρόβατα" της τέχνης της Τοξοβολίας! Ήμαρτον!


     Το ίδιο βράδυ ένας σημαντικός Κύκλος αποσαφηνίσεως παρερμηνειών έλαβε χώρα βοηθώντας όλους μας να αντιληφθούμε ότι η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" ακολουθώντας τα διδάγματα του μητρικού Οργανισμού Κάσσαι επιδιώκει, πρωτίστως την καλλιέργεια Ήθους των Μελών της και ακολούθως την προαγωγή της Έφιππης Τοξοβολίας και ό,τι την συνθέτει. Διότι, όπως επιμένει ο Ιδρυτής της Ομάδος, "ΔΕΙ ΔΕ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΥ ΗΘΟΥΣ..." και άνευ τούτου ΟΥΔΕΝ!


SEQUENCE ΠΡΟΣ ΜΕΛΕΤΗ























     Μία φωτογραφική sequence προς μελέτη του καλπασμού ενός αρχαρίου μαθητή μας σε φυσικό πεδίο, είναι ό,τι προηγείται. Είναι τραβηγμένη με ριπαία ρύθμιση φωτογραφικής κάμερας και επαρκής για την εξαγωγή ζωτικών εκπαιδευτικών συμπερασμάτων. Κλικάρετε στην πρώτη και, κατόπιν, διατρέξτε όλες με τον κέρσορα.