Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015

ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΗ ΚΟΙΛΑΔΑ "KASSAI"
ΠΑΙΔΕΙΑ - ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ - ΤΕΧΝΗ



                          
     Η σημερινή επέτειος γενεθλίων του Δασκάλου μας Kassai Lajos μας εμπνέει να παρουσιάσουμε το επίκεντρο των δραστηριοτήτων του, τη πασίγνωστη "Κοιλάδα" στο Kaposmérő της Ουγγαρίας, ώστε οι Έλληνες αναγνώστες μας να αποκτήσουν μιαν εικόνα του λίκνου της αναβιώσεως της Έφιππης Τοξοβολίας στη σύγχρονη εποχή. 



     Η κωμόπολη του Kaposvár είναι το πλησιέστερο συγκοινωνιακό κέντρο απ΄ όπου θα κατευθυνθούμε προς τη Κοιλάδα! Μια πεντακάθαρη και νοικοκυρεμένη, όπως όλες οι πόλεις της Ουγγαρίας, πάντα φιλόξενη για όποιον θα περάσει από αυτή, το ίδιο φιλόξενη με όλη την Ουγγαρία. Συχνά προτιμούσαμε να διανυκτερεύουμε στο ξενοδοχείο "Kapos" και διαλέγαμε ένα δωμάτιο προς τη κεντρική πλατεία, μη παραλείποντας να επισημάνουμε τη παρουσία μας με μία Ελληνική σημαία που τη φέρουμε πάντοτε μαζύ μας. 


     H Rákóczi út. είναι η δημοσιά που οδηγεί από το Kaposvár στο  Kaposmérő, περνώντας ακριβώς από μπροστά από τη χωμάτινη παρακαμπτήριο που θα μας οδηγήσει στη Κοιλάδα.



     Οι Ούγγροι, πιστοί στις εθνικές τους Αξίες, επιμένουν στην αναβίωση της εθνικής γλώσσας τους η οποία αριθμεί ζωή 7.500 χρόνων, τη Rovásírás της οποίας η γραφή μοιάζει με τη ρουνική και δε διστάζουν να τη χρησιμοποιούν και στα επίσημα τοπωνύμια όπως κι εδώ, στο Kaposmérő, όπως ακριβώς τη βλέπουμε στη ακόλουθη φωτογραφία!


     Ο θυρεός της κωμοπόλεως του Kaposmérő δεν θα ήταν δυνατόν να μην υπενθυμίζει την απότιση φόρου Τιμής στο λαμπρό κάτοικό της, τον Kassai Lajos και την Έφιππη Τοξοβολία κι έτσι το άνω ήμισύ της είναι παραστατικό αυτής της αρχέγονης πολεμικής τέχνης της οποίας το παγκόσμιο λίκνο βρίσκεται εδώ. 



     Τα προσεγμένα "σήματα" του δήμου του Kaposmérő, σκαλισμένα σε τοπικό ξύλο, συντελούν κι αυτά στην όμορφη τοπική αισθητική αλλά και στην υπόμνηση της Έφιππης Τοξοβολίας που καλλιεργείται σε αυτή τη πολίχνη της νοτιοδυτικής Ουγγαρίας.
  

     Πλησιάζοντας στο νούμερο 122 της Rákóczi út. αριστερά μας, επί της δημοσιάς, θα μας υποδεχθούν οι εγκαταστάσεις του εργοστασίου και του πρατηρίου πωλήσεων του Οργανισμού "KASSAI". Ένα πραγματικό "θησαυροφυλάκιο" για κάθε παραδοσιακό και έφιππο Τοξότη ο οποίος μπορεί να προμηθευθεί τα πάντα σε υπερπροσεγμένη ποιότητα και τιμές πολύ προσιτές.


     Μέσα στο πρατήριο θα σε υποδεχθεί μια ευγενέστατη Εφιπποτοξότρια η οποία αποτελεί και στήριγμα του Οργανισμού; η αγαπημένη μας και εξυπηρετικότατη Χριστίνα η οποία θα σπεύσει να μας ετοιμάσει ό,τι της ζητήσουμε ώστε προχωρώντας προς τη Κοιλάδα, πάντα για εκπαίδευση, να μη μας λείψει τίποτε.


     Αυτός ο χώρος, αν και εμπορικού, διατηρεί μια φιλική ατμόσφαιρα και αποτελεί συναντήσεως Εφιπποτοξοτών αλλά και παραδοσιακών Τοξοτών από όλο τον κόσμο! Παρά ταύτα εδώ εκτίθεται και ένα ιστορικό αντικείμενο το οποίο χάραξε τη πορεία του σύγχρονου παραδοσιακού τόξου.  


     Πρόκειται για τη λίμα με την οποία ο σημερινός παγκόσμιος Πρωταθλητής και τιμημένος Ιππότης των Γραμμάτων και Τεχνών της πατρίδος του έφτιαξε το πρώτο του τόξο! Έκτοτε, πολλοί προσπάθησαν να αντιγράψουν τα δημιουργήματα αυτής της λίμας αλλά (όπως και στο τόπο μας) οι "πολλοί" δεν αντιλαμβάνονται ότι τα πρότυπα δε τα δημιουργούν τα εργαλεία αλλά τα "χέρια" υπό την καθοδήγηση των εγκεφάλων... Κι έτσι, τα τόξα "KASSAI" διατηρούν τη μοναδικότητά τους κι η συγκεκριμένη λίμα το ...σεβασμό μας στα όσα προσέφερε στη παγκόσμια Παραδοσιακή Τοξοβολία.


     Αφήνοντας πίσω μας, στη δημοσιά, το εργοστάσιο και το πρατήριο του Οργανισμού, παίρνουμε έναν χωματόδρομο για να κατευθυνθούμε πεζή μετά από 20 λεπτά στη Κοιλάδα. Εδώ το τοπίο γίνεται πραγματικά μαγευτικό, με το απέραντο "πράσινό" να σμίγει με το γαλάζιο του ουρανού αλλά και τις όχθες των πολλών και μικρών λιμνών που θα μας ξαφνιάζουν με την ομορφιά τους μέχρι να φθάσουμε στη πύλη της Κοιλάδος.


     Ένα μαγευτικό οικοσύστημα αποτελεί ολόκληρη η περιοχή στο τεράστιο επίκεντρο της οποίας εκτείνεται η Κοιλάδα του Οργανισμού "KASSAI" και αυτή η εικοσάλεπτη πεζοπορική διαδρομή από την ασφαλτοστρωμένη δημοσιά μέχρι τη πύλη του Οργανισμού διασχίζοντας αυτό τον χωματόδρομο είναι από τις πιο όμορφες πεζοπορικές εμπειρίες.


     Για τους εποχούμενους με τα αγροτικά τους οχήματα οι οποίοι, στην Ουγγαρία, σε παρόμοιες διαδρομές οδηγούν πολύ προσεκτικά, προειδοποιητικές πινακίδες για την ενημέρωση διελεύσεως ζωηρών ...ζαρκαδιών αποτρέπουν να συμβούν "δυσάρεστα".



     Τα δυσάρεστα, όμως, δεν είναι μόνον τα πιθανά ατυχήματα των ζαρκαδιών αλλά και οι ...επιθέσεις από πλευράς λύκων (!) που υπάρχουν σε αυτή την περιοχή, κυρίως τον χειμώνα και οι περαστικοί προειδοποιούνται για την ύπαρξή τους με ειδικές ανακοινώσεις ! Διότι σε μια φυσική περιοχή δεν υπάρχουν μόνον τα καλοδεχούμενα ζαρκάδια αλλά και οι ...συμπαθέστατοι λύκοι!


     Άλλωστε, ο μεγάλος Kassai Lajos δε θα μπορούσε να συνυπάρχει με τα όμορφα αλλά και με τα άγρια φυσικά πλάσματα όπως όμορφη και άγρια είναι και η τέχνη που αναβιώνει...


     Καθώς πλησιάζουμε στη Κοιλάδα, αν ήμασταν πάνω σε ένα εναέριο μέσο θα τη βλέπαμε από ψηλά να εμφανίζει μία εικόνα αρμονίας με απόλυτα αφομοιωμένα στο φυσικό περιβάλλον όλα τα αισθητικότατα κτίσματα που αποτελούν μοναδικά αρχιτεκτονήματα που συνδυάζουν τη Παράδοση αλλά και τις αισθητικές αντιλήψεις των Μαγυάρων.


     Ωστόσο, εμείς πλησιάζοντας από το χωματόδρομο τη πύλη εισόδου στη Κοιλάδα, θα ευχηθούμε να είναι προσβάσιμη αφού, συνήθως, μπροστά της κυκλοφορούν διάφορα κοπάδια (καλά φυλασσόμενα από κάθε ενδεχόμενο επιθέσεως λύκων...) δίνοντας ένα ιδιαίτερο βουκολικό "χρώμα" στο τοπίο.


     Η πύλη του Οργανισμού είναι πάντοτε φυλασσόμενη για λόγους ιστορικής Παραδόσεως και στο πλάι της βρίσκεται ένα οξυκόρυφο φυλάκιο με την αισθητική γιούρτας. Αυτός ο ρυθμός και συμβολισμός εντοπίζεται και σε εσωτερικά αρχιτεκτονήματα της κεντρικής αυλής.


     Το ίδιο γραφική και τον χειμώνα, η κεντρική πύλη, παραμένει το ίδιο λειτουργική και φρουρούμενη, αποκλείοντας την είσοδο κάθε ανεπιθύμητου.


     Μπαίνοντας στο κατοικίσιμο κομμάτι του απέραντος κτήματος που ορίζει την Κοιλάδα, παρατηρούμε στο κέντρο μία μεγάλη, βαθειά, τεχνητή λίμνη με νούφαρα να διαχωρίζει προς νότο τα κτίσματα και προς βορρά τους Σταύλους, ενώ οι Ίπποι κινούνται παντού απολύτως ελεύθεροι και τόσο καλά εκπαιδευμένοι ώστε, με μία εντολή του Kassai απ΄ οπουδήποτε κι αν βρίσκεται, εκείνοι εγκαταλείπουν το σημείο τους για να βρεθούν καλπάζοντας μπροστά του.


     Μιλώντας για "κατοικίσιμο κομμάτι" αναφερόμαστε στο ίδιο το οίκημα που διαμένει ο Kassai, στο οίκημα των φιλοξενουμένων μαθητών του, στη κεντρική αυλή με την αίθουσα Τιμής και την κυκλική στεγασμένη τραπεζαρία των επισκεπτών, καθώς και στον οικίσκο των κοινόχρηστων τουαλετών.


     Η εικόνα του καμπύλου παραπέμπει στο συμβολισμό της στρογγυλής γιούρτας που ήταν η πατροπαράδοτη μεταφερόμενη κατοικία των μεταναστευτικών νομαδικών λαών, όπως οι προπάτορες των Μαγυάρων. Κι αυτή η εικόνα είναι εμφανής στη Κοιλάδα!



     Εκτός, όμως, από τα σύγχρονα κτίσματα, στη Κοιλάδα δεσπόζει μία αυθεντική Καυκασιανή γιούρτα του ιθ' αιώνος την οποία ο Kassai έχει στήσει στο λόφο, απέναντι από το κυρίως κατοικίσιμο κομμάτι ώστε, μέσα σ΄ αυτή να αναβιώνονται οι Παραδόσεις φιλοξενίας και επικοινωνίας των Μελών του Οργανισμού αλλά και οι τελετουργικές συναντήσεις με σημαίνοντες φιλοξενουμένους.


     Μαύρες, πολεμικές, ιππουρίδες και κρανία υποδέχονται έξω από την είσοδο της γιούρτας τους προσερχομένους υπενθυμίζοντάς τους ότι εδώ κυριαρχεί το πολεμικό πνεύμα!


     Μέσα, απέναντι ακριβώς από την είσοδο της στρογγυλής γιούρτας καταλαμβάνει πάντοτε τη θέση του οικοδεσπότη ο Kassai και δεξιά του κάθονται οκλαδόν οι άντρες και αριστερά, ομοίως, οι γυναίκες, σύμφωνα με την εθιμοτυπία των νομαδικών λαών.


     Στο κέντρο της μουσειακής αλλά και χρηστικότατης γιούρτας, βράζει το φαγητό στο παραδοσιακό καζάνι με τον καπνό του να διαφεύγει προς τα πάνω από το σοφά σχεδιασμένο και ελεγχόμενο άνοιγμα της οροφής της γιούρτας.


     Μέσα σ΄ αυτή τη παραδοσιακή γιούρτα έχουμε βιώσει υπέροχες επικοινωνιακές στιγμές και, παρά τις δυσκολίες της γλώσσας, ποτέ δε θυμόμαστε να έχει διαμεσολαβήσει η οποιαδήποτε αδυναμία επικοινωνίας.


     Κι εδώ μέσα, θυμόμαστε πάντοτε μετά από μια δύσκολη εκπαιδευτική μέρα, να μας βρίσκει το βράδυ συναδελφωμένους και ευτυχισμένους ανταλλάσσοντας σκέψεις και συναισθήματα με το μόνιμο χαμόγελο του Kassai, ακόμη κι όταν δέχεται παράπονα κι επικρίσεις από οποιονδήποτε νοιώθει ότι θα πρέπει να του τα εκφράσει.


     Στις υπώρειες του λόφου, εκεί, στην αρχή της αγωνιστικής διαδρομής, βρίσκεται ακόμη ένα υπαίθριο ημιανοικτό, ξύλινο, παραδοσιακό στέγαστρο στο οποίο, συνήθως, γίνονται πρόχειρες συγκεντρώσεις κατά την διάρκεια των αγωνιστικών και προπονητικών ημερίδων.


     Από ψηλά, η αγωνιστική διαδρομή εμφανίζεται στα πόδια του λόφου όπου και η γιούρτα, με την αρχή της στο ένα άκρο με τη κυκλική "είσοδο" και το πέρας της στο αντίθετο άκρο. Στο μέσον βρίσκεται το επίσης κυκλικό άνοιγμα των στόχων.


     Η ακριβής αρχή της αγωνιστικής διαδρομής βρίσκεται ακριβώς στο σημείο που τελειώνει το μικρό ξύλινο γεφυράκι, εκεί όπου αρχίζει το αμιγώς χωμάτινο μήκος, δίπλα από το παραδοσιακό ημιανοικτό στέγαστρο. Για να φτάσουν ως αυτή την αρχή της διαδρομής οι Ίπποι έρχονται κάτω από το γεφυράκι και το περνάνε στρέφοντας προς τα αριστερά ώστε να ανεβούν και πάλι στο ύψωμα, να διασχίσουν το γεφυράκι και να αναμείνουν στην άκρη του το σήμα για την έναρξη του αγωνιστικού καλπασμού τους.


     Στη φωτογραφία που ακολουθεί παρατηρούμε τους Ίππους να κινούνται δοκιμαστικώς στην αγωνιστική διαδρομή και δίπλα, χαμηλότερα, ένα ίχνος χωμάτινης διαδρομής από την οποία θα επιστρέψουν μετά τον αγωνιστικό καλπασμό τους και πάλι, κάτω από το γεφυράκι, για να ξαναπάρουν τη θέση τους στην αφετηρία.


     Εδώ τα πάντα είναι φυσικά με σεβασμό στο περιβάλλον. Τίποτε το ...οψίπλουτον και "κοσμικόν"! Οι πιστοί της Έφιππης Τοξοβολίας δεν θα καθίσουν σε "κερκίδες" ή ...πλαστικές καρέκλες, αλλά θα αφομοιωθούν από το χώμα και τη βλάστηση και ως μέρος του φυσικού τοπίου θα χαρούν τους καλπασμούς και τις τοξεύσεις των αγωνιζομένων! Διαφορετικά, υπάρχουν και ...γήπεδα!


     Ο κόσμος που καταφθάνει στη Κοιλάδα για να παρακολουθήσει τον Kassai και την Έφιππη Τοξοβολία δεν είναι διόλου περιστασιακός, αλλά ...παραδοσιακώς ...υποψιασμένος!


     Πρόκειται, κατά κανόνα, για νεαρούς Ούγγρους με σεβασμό στη πατρίδα τους και στις Παραδόσεις τους, νοιώθοντας υπερήφανοι για την Ιστορία τους και ευθαρσώς απαιτούντες τη δικαίωση του Έθνους τους έναντι των αδικιών που του επεφύλαξε η απάνθρωπη συνθήκη του Trianon. Στην Ουγγαρία, ο πατριωτισμός αποτελεί βασική ένδειξη πνευματικής υγείας, όπως πρέπει να είναι σε κάθε έθνος που θέλει να επιβιώσει εν μέσω εχθρών!


     Ένα παλιό διακοσμητικό γλυπτό μέσα στην υπέροχη βλάστηση δίνει μια παγανιστική εικόνα λατρευτικού συμβόλου, έτσι, ξαφνικά καθώς περιδιαβαίνεις την αχανή Κοιλάδα.


     Πριν από την έναρξη κάθε δραστηριότητος, οι Ίπποι οδηγούνται στην όχθη της λίμνης και αφήνονται να χαλαρώσουν. Το θέαμα, μοναδικό.


     Η "αετοφωλιά" του Kassai δεσπόζει στο χώρο έχοντας μία πλήρη θέα σε όλη του την έκταση. Μέσα η διακόσμησή του με φυσικό ξύλο και ξύλινα χειροποίητα έπιπλα αφήνει μία μοναδική αίσθηση στον επισκέπτη.


     Εδώ στο "ψήλωμα" ο αέρας είναι μοναδικός κι όλα ευωδιάζουν καθαρό οξυγόνο και καρποφόρα δέντρα.


     Δίπλα στον οικίσκο του Kassai, ένας μικρός βιολογικός κήπος που καλλιεργεί ο ίδιος για τις διατροφικές του ανάγκες αποτελεί ακόμη ένα φυσικό κόσμημα στο χώρο. 


     Στη κεντρική αυλή με το καμπυλωτό στέγαστρο και τους ξύλινους πάγκους με τα τραπέζια, λαβαίνουν χώρα όλες οι γιορτές και οι μαζικές συγκεντρώσεις της Κοιλάδος.


     Εδώ, κυριολεκτικώς, γίνεται το αδιαχώρητο, όταν καταφθάνουν επισκέπτες, τηλεοπτικά συνεργεία και διοργανώνονται εκδηλώσεις με επίκεντρο τον Kassai και την Έφιππη Τοξοβολία. Και η κάθε αρχιτεκτονική λεπτομέρεια αυτού του ημιανοικτού προαυλίου παραπέμπει στους νομαδικούς μεταναστευτικούς λαούς.


     Στο μέσον του ημιστεγασμένου κεντρικού προαυλίου μία παραδοσιακή βάση πυροστιάς διακοσμημένη με σκυθικούς γύπες παραμένει έτοιμη να υποδεχθεί το μεγάλο καζάνι με το "γκούγιας" των ομαδικών καλοκαιρινών αλλά και χειμωνιάτικων γευμάτων.


     Στο ίδιο κεντρικό προαύλιο και η είσοδος του παραδοσιακού κτίσματος που είναι η Αίθουσα Τιμής της Κοιλάδος, όπου γίνονται δεκτοί οι ξένοι και φυλάσσονται και τα τρόπαια του Οργανισμού.


     Οι αρμονικές αρχιτεκτονικές καμπύλες και η χρήση παραδοσιακών δομικών υλικών είναι κανόνας και γι αυτό το εντυπωσιακό οικοδόμημα.


     Στην Αίθουσα Τιμής φυλάσσονται και οι ξύλινες πινακίδες του Οργανισμού "KASSA" με χαραγμένα επάνω τους τα ονόματα των στελεχών μεταξύ των οποίων και εκείνο του πρώτου Έλληνος μαθητή του Kassai Lajos και, κατόπιν, εκπροσώπου του Οργανισμού στην Ελλάδα. Αυτή η πινακίδα με τη χρονολογία "2006" ορίζει και την επίσημη αφετηρία της εισαγωγής της Έφιππης Τοξοβολίας αλλά και της Παραδοσιακής Τοξοβολίας στην Ελλάδα από τον Ιδρυτή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ".


     Στους τοίχους της Αίθουσας Τιμής, κρεμασμένες και οι επίσημες πανοπλίες Ιππέων και Ίππων που φέρονται στις δημόσιες εμφανίσεις του Οργανισμού "KASSAI" .


     Σ'  αυτό το χώρο συχνά απολαύσαμε το "ταρτάρ" και το "γκούγιας" σε μια ζεστή και συντροφική ατμόσφαιρα που δε μπορεί να υπάρξει πουθενά αλλού εκτός από τη ...καυκασιανή γιούρτα που στέκει στο λόφο της Κοιλάδος!



     Βεβαίως, κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών περιόδων, σα πιο "οικογενειακή" ατμόσφαιρα, όλοι τρώγαμε έξω από τη κουζίνα, σε μία πανέμορφη ημιανοικτή μικρή τραπεζαρία με ξύλινη επίπλωση, στην οποία η ατμόσφαιρα είναι πάντα χαλαρή. Απολαυστικές φρουτόσουπες και πολλά άλλα "γαργαλιστικά" της ούγγρικης κουζίνας είναι ό,τι μοσχοβολά σ' αυτό το χώρο της Κοιλάδος.


     Ακριβώς απέναντι, οι Σταύλοι για τους δεκατρείς επιβήτορες του Οργανισμού, με το εργαστήριο ξυλουργικής και γενικής τεχνικής υποστηρίξεως, παραμένουν εύτακτοι και πεντακάθαροι συνεχώς.


     Από τους Σταύλους παρελαύνουν όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές του Οργανισμού και φροντίζουν τους Ίππους ως μέρος της εκπαιδεύσεώς τους. Και το πρόγραμμα της σταυλικής εκπαιδεύσεως είναι πολύ συστηματικό και βασικό για κάθε Εφιπποτοξότη.


     Είτε το καλοκαίρι, είτε το χειμώνα με τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ο Σταύλος σφύζει από ζωή και οι δεκατρείς επιβήτορες-κάτοικοί τους δέχονται τη συνεχή φροντίδα των ανθρώπων της Κοιλάδος.


     O Kassai Lajos δοκίμασε πολλές σταυλικές "συνθέσεις" μέχρι να καταλήξει στους επιβήτορες, πάντοτε όμως εδώ οι Ίπποι ζούσαν ευτυχισμένοι και, προ παντός, ελεύθεροι να επιλέγουν ανά πάσα στιγμή το προστατευμένο ή φυσικό περιβάλλον.


     Για τον λόγο αυτό, η ημιανοικτή αρχιτεκτονική των Σταύλων αλλά και η εκπαίδευση την οποία οι Ίπποι υφίστανται, τους δίνει τη δυνατότητα της επιλογής του περιβάλλοντος το οποίο, ανά πάσα στιγμή του εικοσιτετραώρου, μπορούν να επιλέξουν.


     Όταν οι Ίπποι αποφασίζουν να βγουν από τους Σταύλους κατευθύνονται, συνήθως, στο λόφο για ανέμελη βοσκή ή και στις όχθες της λίμνης για χαλάρωση.


     Πουθενά αλλού δε βλέπει κανείς τόσο ευτυχισμένα και ανέμελα πλάσματα τα οποία, λόγω ψυχισμού, αποτελούν ιδανικά για Έφιππη Τοξοβολία.


     Σε όλο το απέραντο κτήμα που λέγεται "Κοιλάδα" η παρουσία των επιβητόρων Ίππων είναι διάχυτη, παρά ταύτα ποτέ δε θα παρατηρήσει κανείς την οποιανδήποτε βίαιη συμπεριφορά τους.


     Η περιρρέουσα εύτακτη συμπεριφορά της αγέλης αφομοιώνει και αποσβαίνει "γλυκά" ακόμη και τη φυσική ζωηρότητα των νεωτέρων Ίππων με αποτέλεσμα τα πάντα μέσα στην αγέλη να κινούνται σε μία απολύτως ομαλή καθημερινότητα.


     Και η καταπράσινη "γονιμότητα" της Κοιλάδος τα κάνει ακόμη πιο ευτυχισμένα!


     Οπουδήποτε, όμως κι αν βρεθούν οι επιβήτορες, αρκεί μία εντολή του Kassai Lajos για να βρεθούν αυτοστιγμεί μπροστά του, σε κάθε κάλεσμά του.


     Περιβαλλόμενο από πολύ πράσινο το κλειστό Ιππευτήριο φιλοξενεί όχι μόνο τις ιππικές εκπαιδεύσεις και επιδείξεις του Kassai Lajos αλλά και πολλές γιορτές, πολυάνθρωπα γεύματα και εξετάσεις αποκτήσεως βαθμών.

     Ευτυχείς όσοι ασκηθήκαμε σε αυτό το χώρο υπό τους παλλόμενους ήχους των τυμπάνων και το βλέμμα του Δασκάλου.


     Δίπλα στο κλειστό Ιππευτήριο, το ημιανοικτό με τη καλπαστική ευθεία, τους ηλεκτροκίνητα ανασυρόμενους και σταθερούς στόχους και τη φυσική ατμόσφαιρα στο οποίο και ο Ιδρυτής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" μυήθηκε στην Έφιππη Τοξοβολία, ένα χειμωνιάτικο απόγευμα με θερμοκρασία -22 Κελσίου.


     Οι πανέμορφες ώρες της αυτοσυγκεντρώσεως σε αυτό το μαγικό χώρο σε φέρνουν πιο κοντά στη Τοξοβολία και σε εισάγουν σε ένα διαφορετικό τρόπο προσεγγίσεώς της. Το περιβάλλον παίζει κι αυτό το ρόλο του ..


     Οι Ούγγροι έχουν μιαν υψηλή αισθητική στην οποία πρωταγωνιστεί ο μεταναστευτικός αφαιρετισμός, η υπόμνηση της λιτότητος δομικών στοιχείων προς χάρη της διατηρήσεως της αρχιτεκτονικής ουσίας κι αυτό είναι κάτι πολύ αισθητό στη Κοιλάδα και στα κτίσματά της. 


     Σε μικρή απόσταση από το κλειστό και το ημιανοικτό, Ιππευτήρια, η εντελώς ανοικτή Lovarda (Iππευτήριο) υποδέχεται όλες τις εκδηλώσεις με ανάλογες απαιτήσεις. 


     Είτε επιδείξεις, είτε συνασκήσεις, είτε εξετάσεις, είτε παραστάσεις όλα μπορούν να φιλοξενηθούν σε αυτό το εντελώς ανοικτό Ιππευτήριο όταν επικρατεί καλοκαιρία.


     Και, βεβαίως, πως θα ήταν δυνατόν στη Κοιλάδα να μην υπάρχει και γήπεδο ...Τοξοσφαίρου, όπου, με ειδικά βέλη, ομάδες Τοξοτών προσπαθούν να σπρώξουν μία μπάλλα στα αντίπαλα ...δίχτυα! Όλα προβλεπόμενα σ' αυτή τη Κοιλάδα, στο λίκνο της παγκόσμιας Έφιππης και Παραδοσιακής Τοξοβολίας!


     Σήμερα, 16 Σεπτεμβρίου ο Kassai Lajos θα είναι στη Κοιλάδα του Kaposmérő, στο ...βασίλειό του για να γιορτάσει τα γενέθλιά του όπως κάνει πάντοτε, κάθε τέτοια μέρα! Θα ξεκινήσει τη πρωινή του Προπόνηση λίγο πριν χαράξει ο Ήλιος σπένδοντας στα πνεύματα των Προγόνων του και μετά θα πάρει το πρόγευμά του στην αετοφωλιά του. Κατόπιν θα δεχθεί πολλούς φίλους που θα του ευχηθούν... Εμείς από την Αθήνα, μέσα από αυτό το σύντομο αφιέρωμα, του στέλνουμε τις ευχές μας και την ευγνωμοσύνη μας για τη συμβολή του στο να αναβιώσει και στη σύγχρονη Ελλάδα η Έφιππη Τοξοβολία και η Παραδοσιακή Τοξοβολία μέσω της μόνης Ελληνικής Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" της οποίας υπήρξε η αφετηριακή έμπνευση και ο Δάσκαλός της!  

                            


Boldog születésnapot, Mester!





Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2015

ΜΕ ΑΞΟΝΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ


     Η τραγική λειψανδρία των παρακμιακών ημερών που διανύουμε δε σημαίνει και τη πλήρη έλλειψη Ανδρών σκεπτομένων οι οποίοι άφησαν πίσω τους σοφές υποθήκες βέλτιστης Κοινωνίας! Και στη σοφία αυτών των Ανδρών προσφεύγουμε αναζητώντας απαντήσεις σε ό,τι μας γεννά ερωτηματικά, στην Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", ευθυγραμμισμένοι πάντοτε με το 5ο Άρθρο του Καταστατικού της, επιβλέπουσας, "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας". Έτσι, με αφορμή αγωνιώδες τηλεφώνημα Μητέρας η οποία ενδιαφέρθηκε να εντάξει το γιο της στην Ομάδα μας (και τέτοια τηλεφωνήματα δεχόμαστε, σχεδόν, καθημερινώς...) ανασύραμε από τη Βιβλιοθήκη της Ομάδος μας ένα κιτρινισμένο, πλην σπουδαίο, φυλλάδιο που εκδόθηκε το 1952, αφιερωμένο στον Ίωνα Δραγούμη τον οποίο, κάποιοι ανόητοι, "βάφτισαν" ως πατέρα του ..."εθνικισμού"!


     Αυτό το παλιοκαιρίσιο φυλλάδιο συντεταγμένο από πνευματικούς κολοσσούς του ελληνικού πνεύματος εκείνης της, ανεπίστρεπτης, εποχής, σε κάποια σελίδα του, μας έδωσε την έμπνευση όταν θεμελιώναμε αυτή την Ομάδα να "σκάψουμε" ακόμη βαθύτερα, μεριμνώντας ώστε το εκπαιδευτικό πρόγραμμά μας να αποκτήσει ουσιαστικότερη σημασία από την απλή εξάσκηση σε μία πολεμική τέχνη. Οι λόγοι ενός από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες διανοητές υπήρξαν ο δικός μας "οίακας" κατά την εκτέλεση της δύσκολης πορείας των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"  τους οποίους αρχιτεκτονήσαμε ως παιδαγωγικό και όχι, απλώς, "αθλητικό" εργαστήρι. Εκείνοι οι σοφοί λόγοι ήσαν του Ίωνος Δραγούμη χαραγμένοι στο, παραπάνω, κιτρινισμένο αφιέρωμα στη μνήμη του:


     Mε το παιδί, λοιπόν, "άξονα" της ...σχεδιάσεώς μας (αφού όλοι από παιδιά ξεκινούμε και στο παιδί καταλήγουμε) η Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" είναι υπερήφανη για το παιδαγωγικό πρόγραμμά της το οποίο, σε πολλές δύσκολες περιπτώσεις, απεδείχθη ψυχωφέλιμο για τις μικρές ηλικίες. Έχοντας καταφέρει να συγκροτήσουμε ένα διαδραστικό, μη ανταγωνιστικό, διασκεδαστικό αλλά, κυρίως, οχυρωτικό της ψυχής, εκπαιδευτικό πρόγραμμα του οποίου κάθε στιγμή ενεργοποιεί τη κριτική σκέψη και τη συμμετοχική διέγερση σε ένα παιγνίδι του οποίου η "ανάγνωση δια του μέσου των γραμμών" ενισχύει την παιδική προσωπικότητα και την οδηγεί σε μονοπάτι γαλήνιας αυτοπεποιθήσεως η οποία επιτρέπει την καθαρή σκέψη και λήψη νηφάλιων αλλά και γρήγορων αποφάσεων. Και αυτό είναι η Έφιππη Τοξοβολία.  


     Και, βεβαίως, η παρακαταθήκη η οποία μας καθοδήγησε δε θα μπορούσε να προέρχεται από κάποιον άλλο, παρά από ένα στοχαστή ο οποίος βίωνε την ιδεολογική ισορροπία του σεβασμού προς τον άλλο, ισότιμα με τον αυτοσεβασμό!


     Στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" δώσαμε μεγάλη σημασία, όπως θα έπρεπε άλλωστε, στο παιδί! Σήμερα βλέποντας, την αρμονικότατη και ισότιμη σωμασκητική απόδοση, π.χ., της μικρής Κωνσταντίνας και του Πατέρα της στη Γραμμή Βολής, επαληθεύουμε την ορθότητα της παγίας αντιλήψεώς μας σύμφωνα με την οποία τα παιδιά θα πρέπει να αντιμετωπίζονται όχι ως όντα μειονεκτούντα έναντι των ενηλίκων αλλά ως μέλλοντες ενήλικοι προοριζόμενοι να αναπτυχθούν ως βέλτιστοι των προηγουμένων. Και αυτό θα πρέπει να το έχουν υπ΄ όψη οι Γονείς οι οποίοι ενδιαφέρονται να εντάξουν τους βλαστούς τους στην Ομάδα μας: μας ενδιαφέρει εξίσου με εκείνους, πρωτίστως, η χαρακτηροδομική και, δευτερευόντως, η σωματοδομική διάπλαση των νεαρών μαθητών μας με κύρια προτεραιότητα την ανάπτυξη της ψυχοπνευματικής τους ισορροπίας  


     Σε κάθε περίπτωση, παρακαλούμε τους ενδιαφερόμενους Γονείς να συμβουλεύονται επιμελώς τους  "ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΕΠΟΝΤΕΣ ΤΑ ΑΝΗΛΙΚΑ ΜΕΛΗ ΤΩΝ ‘’ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ’’ που βρίσκονται ανηρτημένοι στη πρώτη σελίδα του Ιστολογίου της Ομάδος μας. Θα απαντήσουν σε πολλά ερωτήματά τους όχι υπό την "νομοκανονικήν" έννοια αλλά, κυρίως με εκείνη του συντακτικού πνεύματος.



Καθόλου τυχαία η επίκληση του Ίωνος Δραγούμη σήμερα, επέτειο της γεννήσεώς του (1878)

Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2015

ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ


     Η κόπωση στα πρόσωπα των Συνασκουμένων φάνηκε πολύ πριν ολοκληρωθεί η σημερινή μας Προπόνηση η οποία ήταν ιδιαιτέρως δυναμική με πολύ κινητικότητα σε ορεινό έδαφος και με κλίσεις πλέον του 40% και με διδασκαλία νέας πλαγιοβαδιστικής ασκήσεως, καθώς και με μία διάρκεια πολύ πέραν της προβλεπομένης. Από τη δεύτερη, κιόλας, Προπόνηση αυτής της νέας (Η') Προπονητικής Περιόδου και οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" κολυμπάμε στα βαθιά νερά...


     Σήμερα είχαμε και πάλι τη χαρά να υποδεχθούμε μία νέα Συνασκούμενη η οποία τόξευσε για πρώτη φορά μετά την επιτυχή μύησή της από τον Αρχηγό της Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ". Και η Ράνια έδειξε ότι τα κατάφερε θαυμάσια!


     Πιστοί στις βασικές αρχές της Προπονητικής, ξεκινήσαμε, όπως πάντοτε, με τη καθιερωμένη προθέρμανση άνευ της οποίας "ουδέν" στην Ομάδα μας!


     Αμέσως μετά τις προθερμαντικές ομαδικές τοξεύσεις άρχισαν τα δύσκολα με την υπο-ομάδα των προχωρημένων επί ορεινού εδάφους με μεγάλη κλίση και ...διαγώνια διάταξη, ενώ ο στόχος σε μέση απόσταση. Μια άσκηση και δύσκολη και επικίνδυνη. Όλα έδειξαν άψογα!


    Υπό την ίδια γεωμετρία και δυσκολία αλλά με αλλαγή διατάξεως Συνασκουμένων, η άσκηση επανελήφθη με ολοένα αυξανόμενη επιτυχία.


     Επί οριζοντίου εδάφους, τώρα, αλλά με αύξηση της αποστάσεως του στόχου σε μακρά καθώς και έμφαση στο συντονισμό αφέσεων. Στη Γραμμή Βολής και η αρχάρια μαθήτρια η οποία διόλου δε δυσκολεύτηκε να ανταποκριθεί στα κελεύσματα του τυμπάνου του Αρπάλυκου. Έχουμε δίκιο όταν λέμε ότι η Τοξοβολία είναι χαραγμένη στο ανθρώπινο dna και δεν διδάσκεται ούτε μαθαίνεται αλλά ξανάρχεται στην "επιφάνεια" του ανθρώπινου ενστίκτου κάνοντάς το να λειτουργήσει.


     Ρυθμοί ταχύτεροι, αποστάσεις μεγαλύτερες έδαφος ορεινό αλλά οι  "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" απίστευτα αποτελεσματικοί!


     Τα επί του στόχου αποτελέσματα των βελών, οι αδιάψευστοι μάρτυρες των προσπαθειών των Συνασκουμένων μας!


     Κατόπιν, ο Αρχηγός ξαναχώρισε τους Συνασκουμένους σε νέες υπο-ομάδες για να εκτελέσει την άσκηση "τους ζυγούς λύσατε - στοιχηθείτε" που εφαρμόζεται και στην εκπαίδευση "KASSAI"!


     Kίνηση, ταχύτητα κρίση, και όχι στο επίπεδο έδαφος της Lovarda, αλλά σε ένα κλασικό ορεινό ελληνικό τοπίο με μεγάλη κλίση! Κι όλα στην εντέλεια! Πάντα οι Έλληνες όταν επιχειρούμε τα δύσκολα τα καταφέρνουμε τέλεια! Τα εύκολα μας ...τρώνε!


     Τώρα, όμως, αρχίζουν τα πραγματικά δύσκολα με τα ρυθμικά πλαγιοβαδίσματα και τις συντονισμένες τοξεύσεις επί σημείου. Νους, χέρια και πόδια σε πλήρη συντονισμό με ό,τι αυτό σημαίνει. Ο Αρχηγός της Ομάδος εξηγεί την άσκηση για πρώτη φορά και οι Συνασκούμενοι τον ακούν ευλαβικά! 


     Και ιδού η πρώτη απόπειρα εκτελέσεως της νέας ασκήσεως! Παρά τις πολλαπλές δυσκολίες δεν ήταν και τόσο άσχημα. Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" παίρνουν γρήγορα τα ..."γράμματα"! 

                           

     Η άσκηση επανελήφθη μέχρι πλήρους επιτυχίας επί ορεινού (!) εδάφους! Όχι, οι Έλληνες θα επιχειρούμε πάντα τα δύσκολα και θα τα καταφέρνουμε! Ο Αρπάλυκος θα κάνει τις τελευταίες επεξηγηματικές παρατηρήσεις στους Συνασκουμένους και η ...τελευταία του επιθυμία θα είναι να καταφέρει κι αυτός να τοξεύσει τρία βέλη σε μακρά απόσταση!


     Τον χαρήκαμε και τον Αρχηγό μας να τοξεύει θαυμάσια όπως χαρήκαμε και τη αρχάρια μαθήτριά μας αλλά και όλους τους Συνασκουμένους των οποίων τη πρόοδο χαιρόμαστε κάθε φορά στη Γραμμή Βολής. Κι αυτή η Προπόνηση ήταν μία επαναλαμβανόμενη χαρά για όλους μας, όπως και κάθε συνάντηση των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"! Και ήδη προετοιμαζόμαστε για το ερχόμενο Σάββατο...!



Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ 
ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ 
ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΤΗΣ ΜΟΝΟΜΑΧΗΤΙΚΗΣ
ADOLPHΕ  TAVERNIER


     Στη Βιβλιοθήκη των "Ελλήνων Κενταύρων" ένας δερματόδετος σπάνιος τόμος Μονομαχητικής περικλείει ένα ηθικό δίλημμα δίνοντας και την απάντησή του: Είναι επιτρεπτό να μονομαχούμε, ως αρτιμελείς, με αναπήρους;


     Πρόκειται για το "L' Art du Duel", μία υπογεγραμμένη έκδοση του 1885, του φημισμένου Δασκάλου της Μονομαχητικής Adolphe Tavernier του οποίου ο γραφικός χαρακτήρας, στην αφιέρωση της σελίδος του ψευδοτίτλου που κατέχουμε, δείχνει ένα υψηλοφρονέστατο, δίκαιο και πολύ συγκροτημένο άτομο. Έτσι, στο ΧΙ κεφάλαιο του μνημειακού, αυτού, τόμου διαβάζουμε:


     Eν ολίγοις: Μπορεί κανείς να μονομαχήσει με έναν ανάπηρο; Για να απαντήσει, εν συνεχεία, ο ίδιος ο AdolfpheTavernier: (Ασφαλώς, διότι) δε μπορεί να αναγνωρισθεί συλλήβδην σε μία κατηγορία το προνόμιο της ατιμωρησίας επειδή συμβαίνει να είναι ανάπηροι!

     Στη καθημερινή μονομαχία για την επιβίωση των κοινωνιών, οι κανόνες είναι το ίδιο άτεγκτοι! Κανένας δε θα σου αναγνωρίσει το δικαίωμα της ατιμωρησίας, εάν ποντάρεις στην αναπηρία σου (ειδικώς στη ...πνευματική!) προκειμένου να αποφύγεις τις συνέπειες των λαθών σου! Και, για τις μέρες που έρχονται, το μεγαλύτερο λάθος που χαρακτηρίζει τον, επικινδυνωδέστερα, πνευματικώς ανάπηρο είναι η ανάμειξη στην εκλογική απάτη η οποία, προσφάτως, απέδειξε ότι οι ψήφοι καταμετρώνται αλλά  δ ε ν  υπολογίζονται με αποτέλεσμα το 62% του "ΟΧΙ" να εφαρμοσθεί ως ..."ΝΑΙ"!

     Οι "Έλληνες Κένταυροι", πιστοί στο άρθρο 5 του Καταστατικού της "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας" ακολουθούμε τα Πλατωνικά προτάγματα, απέχοντες της μεθοδευμένης απάτης των εκλογών και θεωρούμε ως τιμωρητέους όσους, διανοητικώς αναπήρους, αναμειχθούν, χωρίς κανένα ελαφρυντικό! Άλλωστε, η τιμωρία τους θα προκύψει από το ίδιο το χέρι τους, όπως συμβαίνει εδώ και 41, ολόκληρα, χρόνια!   
  

Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2015

ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ" 
ΣΤΟΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΧΑΡΤΗ 
ΚΕΝΤΡΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ



     Από σήμερα το Παράρτημα των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" εμφανίζεται στον παγκόσμιο χάρτη Κέντρων Παραδοσιακής Τοξοβολίας του διεθνούς γερμανικού  portal "Instictive Archery".



     Oι "Έλληνες Κένταυροι" υποδεχόμαστε τους ξένους επισκέπτες μας σε μία από τις πλέον ακριτικές "πύλες" της χώρας μας για να τους μυήσουμε στη Παραδοσιακή Τοξοβολία όπως, επίσης, προάγουμε αυτή την αρχέγονη τέχνη σε ένα από τα υψηλότερα σημεία Πολιτισμού της Ελλάδος!


     Στον Χριστόφορο και στην Ειρήνη, τους δύο υπευθύνους του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας", άξιους παραδοσιακούς Τοξότες και από τα παλιά Μέλη της Ομάδος μας, ευχόμαστε επιτυχία στο πολιτισμικό τους έργο!

ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ 
ΤΟΥ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ 
ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" ΚΕΡΚΥΡΑΣ


     Με ένα πολύ ωραίο ξεκίνημα μυήσεως παίδων στη Παραδοσιακή Τοξοβολία "εγκαινίασε" τις δραστηριότητές του το νεοσύστατο Παράρτημα των "Ελλήνων Κενταύρων" Κερκύρας.


     Στις πολύ ωραίες ιππικές εγκαταστάσεις του πανέμορφου νησιού μας "SILVALAND" oι υπεύθυνοι των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" Χριστόφορος Κασφίκης και Ειρήνη Ψαίλα μύησαν αρκετούς μικρούς Κερκυραίους στο "μονοπάτι" της Παραδοσιακής Τοξοβολίας.


     Οι δύο έμπειροι Παραδοσιακοί Τοξότες μας, με πολύ φροντίδα και προσοχή, απεκάλυψαν στους νεαρούς συντοπίτες τους τη μαγεία του Τόξου, ξαναθυμίζοντάς τους το διαχρονικό "εργαλείο" που τάισε και προστάτευσε τον Άνθρωπο.


     Ένας - ένας και κάτω από τα άγρυπνα βλέμματα των δύο εκπροσώπων μας στη Κέρκυρα, οι νεαροί μυούμενοι τόξευσαν και ανεκάλυψαν "μέσα" τους εκείνο που είναι καταγεγραμμένο: τη Παραδοσιακή Τοξοβολία και τη γοητεία της τροχιάς ενός στοχευμένου βέλους.  


     Ο διαχρονικός Πολιτισμός που χαρακτηρίζει το νησί των Φαιάκων, κατέστησε απαραίτητη και την ανάπτυξη της Παραδοσιακής Τοξοβολίας την οποία, όπως ήταν φυσικό, ανέλαβαν κι εδώ οι πρωτοπόροι "Έλληνες Κένταυροι" με δύο από τα παλαιότερα Μέλη της Ομάδος τον Χριστόφορο και την Ειρήνη.

     Ωφελημένοι βγήκαν και οι συνοδοί-Γονείς των νεαρών Κερκυραίων που τόξευσαν μαζύ με τα παιδιά τους απολαμβάνοντας κάτι που όλοι το έχουμε μέσα μας αλλά μερικοί καταφέρνουμε να το χαρούμε: τη Παραδοσιακή Τοξοβολία!


     Καλή αρχή!, λοιπόν, ευχόμαστε όλοι στον Χριστόφορο και στην Ειρήνη, βέβαιοι όντες ότι θα τα καταφέρουν άριστα να προαγάγουν τη Παραδοσιακή Τοξοβολία σε έναν ιδιαιτέρως ανεπτυγμένο, πολιτισμικώς, τόπο, όπως η πανέμορφη και αγαπημένη μας Κέρκυρα! 


ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών
Θήρα – Ακρωτήρι
Παλαίκαστρο
Μυκήνες
Κνωσός
Σίσι


     Επειδή η Εκπαίδευση των «Ελλήνων Κενταύρων» πρέπει να βασίζεται στη βέλτιστη γνώση της οπλικής, της Ιππικής, της Τοξοβολίας, και της Έφιππης Τοξοβολίας, τέχνες πανάρχαιες, αναπτύσσουμε τη δική μας, επιτόπια, έρευνα στους πλέον σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους.


     Το καθημερινό πλαίσιο της κοινωνικής ζωής των αρχαίων πολεμιστών, το αστικό τους περιβάλλον απ΄ όπου ορμώνται, τα όσα ατομικά τους αφορούν, οι οχυρώσεις τους, τα όπλα τους, οι τακτικές τους, είναι τα στοιχεία των παρατηρήσεών μας.


     Έτσι, το επιστημονικό επιτελείο των «Ελλήνων Κενταύρων» σε συνεργασία με αρχαιολόγους διεθνούς κύρους και, πάντοτε, με την ευγενική συνεργασία των τοπικών αρχαιολογικών υπηρεσιών, ήδη «ανέσυρε» από το παρελθόν σημαντικά πορίσματα για τον Μυκηναίο - Μινωίτη πολεμιστή, το μαχητικό «προφίλ» του, το οικιστικό και οχυρωτικό περιβάλλον του,  τον εξοπλισμό του και τις πολεμικές τακτικές του.



     Η αρχαιολογική έρευνα των «Ελλήνων Κενταύρων» διεξάγεται, κατά περιόδους, σε προσεκτικά επιλεγμένους αρχαιολογικούς τόπους, αρχαιολογικά εργοτάξια και μουσεία, ώστε τα πορίσματα να είναι διαυγή και να καλύπτουν όσον ένεστι σφαιρικότερα τον ελλαδικό χώρο.


     Ώρες ατελείωτες, με μόνη προστασία το καταυχένιο, συχνά δε και χωρίς αυτό (και όσοι αναμεμειγμένοι σε ανασκαφές, αντιλαμβάνονται…) ο Ιδρυτής της Ομάδος των «Ελλήνων Κενταύρων» από την έρημο Gobi έως το Παλαίκαστρο και το Σίσι της Κρήτης, αφιέρωσε για την αποκατάσταση των γνώσεων που αφορούν στο εφιπποτοξοτικό αντικείμενο.


     Και, εδώ που τα λέμε, το εφιπποτοξοτικό «αντικείμενο» δεν είναι παρά μία ανεξάντλητη, σύνθετη, πολύ-Επιστήμη, εφ΄ όσον περιλαμβάνει την Ιππική αλλά και την Τοξευτική τέχνη οι οποίες, αυτοτελώς, αποτελούν πολύ-Επιστήμες.


    Σ’ αυτό, λοιπόν, το συναρπαστικό «μονοπάτι» που ξεκινά από τα αρχαιολογικά εργοτάξια και καταλήγει στις αποθήκες των αρχαιολογικών Μουσείων, υλοποιείται μια ακόπιαστη (τρόπος του λέγειν…) έρευνα για να μπορεί, σήμερα, να «δομηθεί» επάνω στα αρχαιολογικά πορίσματά της ολόκληρη η Εκπαίδευση της, μόνης Ελληνικής, Ομάδος Έφιππης και Παραδοσιακής Τοξοβολίας των «Ελλήνων Κενταύρων».


     Μέσα από την αρχαιολογική μελέτη ξαναζωντανεύουμε σωστά το ιστορικό παρελθόν, χωρίς τοπικιστικές «εξάρσεις» και σοβινιστικές μισαλλοδοξίες.


     Κι όσο κι αν εμείς οι Έλληνες υφιστάμεθα εντονότατα την απειλή της διαρπαγής της Ιστορίας μας από λογής-λογής εποφθαλμιούντες, με ψύχραιμη γνώση και επιστημονική ορθότητα μπορούμε να υπερασπισθούμε το παρελθόν μας θεωρώντας ως  ε θ ν ι κ ό  ό,τι το  α λ η θ έ ς!


     Και, οι «Έλληνες Κένταυροι» αναζητούμε το ιστορικώς  α λ η θ έ ς  ώστε να προστατεύσουμε την  ε θ ν ι κ ή  Ιστορία μας μέσα από την εφιπποτοξοτική δραστηριότητά μας!
 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ  ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ  ΥΛΙΚΟ