Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ
ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
ΜΕ ΤΟΥΣ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ"

Ο Κρητικός Σταμάτης στη πιο αυθεντική εκδοχή αρχαίου Κρητός τοξότη.

     Σε ένα φυσικό σκηνικό στη περιοχή του Μαραθώνος με την επιστημονική επιμέλεια του Ιδρυτή της Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" και με τη συμμετοχή των Μελών της,  ξεκίνησαν σήμερα τα "γυρίσματα" του ιστορικού ντοκιμαντέρ της κ. Ελένης Βλάσση που προορίζεται για το Διεθνές Φεστιβάλ Ιεραπέτρας το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στην ακριβή ιστορική "εικόνα" σε ό,τι αφορά στους χαρακτήρες, τις αμφιέσεις, τις εξαρτύσεις αλλά και τις τακτικές μάχης. 


     Σκηνές ιστορικώς άρτιες και πειστικές που αναπαριστούν μέρος της αναβάσεως του Μεγάλου Αλεξάνδρου και του έπους της Μακεδονικής στρατιάς αναβιώνουν επί πεδίου με τη συμμετοχή ενθουσιωδών ηθοποιών και κομπάρσων. 


     Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" σε αυτό το ντοκιμαντέρ κλήθηκαν να υπερβούν τον εαυτό τους και να ιππεύσουν σε ανοικτό πεδίο ευγενώς προσφερθέντες Ίππους οι οποίοι ποτέ πριν δεν είχαν ιππευθεί και μάλιστα να τους ιππεύσουν άνευ στομίδος και σέλλας και, βεβαίως, τα κατάφεραν εκτελώντας με απόλυτην επιτυχία κάθε σκηνοθετική εντολή ακόμη και σε σκηνές μάχης.


     Έφιππη συμπαραστάτις η αθλήτρια υπερπηδήσεως εμποδίων Χριστίνα Ντίκου, η οποία με την τεχνική της κατάφερε να "επικοινωνήσει" άριστα με τον ευγενώς προσφερθέντα (ανίππευτο, πάντοτε!!) Ίππο της, εντυπωσιακότατα προ του φακού. 


     Λαμπρή και η ιππική προσφορά της Μαρίλης μας η οποία με το φίλιππο συναίσθημά της αλλά και με την ιππική, πια, ικανότητά της στήριξε τα πλάνα μας.


     Το ίδιο ικανή με τις υπόλοιπες Σκύθισσες αμαζόνες και η Έφη μας που ίππευσε και λάμπρυνε το "πλατό".


     Άριστος Ιππέας και ο "Σκύθης"  Κάμελ μας πρόσφερε την ιππική του δεινότητα αλλά και το "χρώμα" του προσώπου του.  



     Άμιππος και έφιππος ο Θοδωρής μας, πάσχισε μέχρι τέλους και παρ'  ολίγον να πέσει ...ξερός μαζύ με τον Ίππο του από την κόπωση και τη θερμοπληξία, όμως, ως "ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ" τα κατάφερε επάξια κι αυτός κι ο Ίππος του!


     Ο Γιώργος μας, δεινός Ιππέας κι αυτός τιθάσευσε τον Ίππο του με γνήσιο σκυθικό μένος και πολύ τον χαρήκαμε όταν με το ίδιο μένος, αργότερα πολέμησε έφιππος και ως Έλλην.


     Βεβαίως και χωρίς καμία έκπληξη, σαν άνεμος ο Αρπάλυκος πέρασε καλπάζοντας μπροστά από τις κάμερες για να δώσει πλάνα Έφιππης Τοξοβολίας τα οποία μας άφησαν κατάπληκτους με την ακρίβεια των τοξεύσεων ώστε οι κάμερες να καταγράψουν το υπερθέαμα των τροχιών.


     Και εντυπωσιακό και το φυσικό "δικάβαλο" του Αρπάλυκου με τον Κάμελ ως "ενσταντανέ" της φυσικής ιππικής μιας αλογατάρικης ράτσας.


     Η Χρυσούλα μια πανάξια νέα μητέρα όχι απλώς "έγραψε" στις κάμερες αλλά και στις ψυχές μας! Είναι νέα μητέρα και ήρθε στα γυρίσματα με το μωρό της για να το θηλάζει, έχοντας φροντίσει με τον συμπαραστάτη σύζυγό της ώστε το βρέφος να βρίσκεται σε πεντακάθαρο δροσερό σημείο υπό την επίβλεψη του πατέρα κάτω από σκιερά δένδρα! Καμιά φορά οι θυσίες των γύρω μας είναι το δικό μας "οξυγόνο"!


     Ωραίες φυσιογνωμίες γεμάτες "κρητική" αλήθεια, μιας και η υπόθεση αφορά στους Κρήτες έφιππους και πεζούς τοξότες, με τα αρχαία κρητικά κεφαλομάντηλα (χωρίς κρόσια, βεβαίως!) κράτησαν εστιασμένες τις κάμερες για να δώσουν την ανυπέρβλητη "πινελιά" του κρητικού λαού που, διαχρονικώς, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα φυλάττει τις νότιες "Θερμοπύλες" του Ελληνισμού.


     Με αυταπάρνηση και ευγενώς προσφερθέντες, όλοι οι μετέχοντες εργάσθηκαν σκληρά δέκα τέσσερις ολόκληρες ώρες κάτω από τον ήλιο για να υλοποιήσουν το σκηνοθετικό όραμα! 


     Και αυτό το γύρισμα ανέδειξε υπέροχους Έλληνες να συνεργάζονται εθελοντικώς σε ένα πολύ δύσκολο γύρισμα, υπό πολύ δύσκολες συνθήκες για την ανάδειξη μιας "πτυχής" ελληνικής ιστορίας.


     Η υπεροχή της "εικόνος" αυτού του ντοκιμαντέρ έγκειται στην ακριβή ιστορική αναπαράσταση και στην απόδοση της "αύρας" της εποχής. Η αποφυγή κάθε υπερβολής και, κυρίως, κάθε "τουριστικοποιήσεως" υπήρξε η αφετηρία της μελέτης που κατέθεσε ο επιστημονικός συνεργάτης της παραγωγής, Αριστοτέλης Καλέντζης. 


     Σε αυτού του είδους τις παραγωγές η παγίδα του ..."γραφικοτέρου της γραφικότητος" ξεπεράσθηκε a priori ώστε με ιστορική σαφήνεια αλλά και απέριττη "ρητορική" να αποδοθεί ο "αιθέρας" του αλεξανδρινού έπους.


     Και το αποτέλεσμα, όπως το κατέγραψαν οι κάμερες υπήρξε η επιτομή της ιστορικής αληθείας χωρίς φλύαρους εξωραϊσμούς και χολυγουντιανές ωραιοποιήσεις. 


     Οι σκηνές μάχης με τη ζωντάνια και τη πολυχρωμία του "στήθηκαν" όχι επί τη βάσει "χορογραφιών" όπως ανοήτως συνηθίζονται αλλά ενθαρρύνοντας τους συμμετέχοντες να στραφούν κατ' αλλήλων και όχι να επιδειχθούν στις κάμερες. Καμία εξωγενής "διδασκαλία" σκηνικού χαρακτήρος αλλά ...μάχη για τη μάχη! 


     Ασφαλώς και η παρουσία των Ίππων έβαλε την "υπογραφή' της στο όλο "εικαστικό" εγχείρημα.


     Κάθε φυσική "γωνιά" αξιοποιήθηκε ώστε να περάσει στον θεατή ακόμη κι η "μυρουδιά" ενός docudrama αξιώσεων.


     Ευγενώς προσφερθείς και ο επικεφαλής του οπλιτικού αγήματος "ΛΕΩΝΙΔΑΣ", Διονύσης Βαρδίκος.


     Ο Σπύρος μας και ως τοξότης και ως Αρχίας υπήρξε πραγματικά, όπως πάντα, άψογος.


     Ο Παντελής, η Εριθέλγη, ο Αντώνης, ο Ιφικράτης, μαζύ με όλους τους υπόλοιπους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ", άμιπποι και έφιπποι έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους σ'  ετούτη τη προσπάθεια.


     Ωραία και η παρουσία του Νεάρχου με λιτή κίνηση κατά πως ταιριάζει σε πολέμαρχο, κυριαρχούσε στα πλάνα όπου έλαβε μέρος.


     Mετρίου αναστήματος και μυώδης, με ελαφρά τάση της κεφαλής προς τα άνω και ελαφρώς αριστερά (λόγω παλαιότερου τραυματισμού του ή λόγω σκολιώσεως, με ανοιχτόχρωμα μαλλιά ή και σκούρα καστανά (Αιλιανός, Ιούλιος Βαλέριος και Λιβάνιος, αλλά και τοιχογραφία της Μάχης της Ισσού στη Πομπηία) ο Γιάννης Δρίτσας υπήρξε ιδανικός Αλέξανδρος με εξαίρεση την ετεροχρωμία των οφθαλμών του μεγάλου Στρατηλάτη ο οποίος φέρεται να είχε το ένα μάτι γαλανό και το άλλο καφέ. Αυτή τη λεπτομέρεια, όπως είναι ευνόητο, δε θα μπορούσαμε να την αναζητήσουμε σε κανέναν ηθοποιό και ...αρκεστήκαμε στον γαλανομάτη Γιάννη Δρίτσα ο οποίος απέδωσε τον Στρατηλάτη πειστικότατα με μία εμφάνιση της οποίας κυρίαρχο στοιχείο υπήρξε η σεμνότητα του μεγαλείου ενός αυτοκράτορος δύο χρόνια προ του θανάτου του εν εκστρατεία με το αέτειο σύμβολο του Διός και κόσμημα τον κότινο της ιστορικής δικαιώσεως. 


     Αφανής ήρως αυτού του ντοκυμαντέρ υπήρξε ο Αρχηγός των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" ο οποίος εργαζόμενος το πρωί σε ...σιδηρουργείο και το βράδυ στη ...ραπτομηχανή του, σε οκτώ (!) μόλις ημέρες, ετοίμασε για τα γυρίσματα τις στολές του Αλεξάνδρου, του Νεάρχου, του Αρχία, 15 γιλέκα Σκυθών, 5 ελληνικούς χιτωνίσκους (κόβοντας και 14 επιπλέον, εφεδρικούς!), 16 σκυθικούς πίλους, 18 κρητικά κεφαλομάντηλα, 10 περσικούς πίλους, 12 σκυθικούς ποδοδέσμους, την κάπα και τη ζώνη του Αλεξάνδρου και πολλά-πολλά άλλα! καμιά φορά οι ήρωες δε χειρίζονται μόνον το σπαθί αλλά και τη ραπτομηχανή τους...!


     Και με την ίδιαν επιμέλεια ο Αρπάλυκος φρόντισε υπό αντίξοες συνθήκες και όλους τους Ίππους που έλαβαν μέρος στο επίπονο αυτό, πρώτο, γύρισμα, μαζύ με τα υπόλοιπα μ¨ελη των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" δίνοντας απόλυτη προτεραιότητα στην ευημερία των τετράποδων, πολύτιμων, συνεργατών μας. Οι Ίπποι ποτίστηκαν με δεκάδες λίτρων εμφιαλωμένου νερού που φρόντισε να μεταφερθούν επί τόπου η κ. Ελένη Βλάσση με τους βοηθούς της, αφού στο σημείο δεν υπήρχε πηγή ποτισμού.


     Η σκηνοθέτις κ. Ελένη Βλάσση με τους τεχνικούς ακούραστοι επί δέκα τέσσερις ώρες μαζύ με τους υπόλοιπους συντελεστές σε πλήρη δράση δείχνουν ότι θα καταφέρουν το καλύτερο για τη δικαίωση όχι μόνον του σεναρίου αλλά και της ιστορικής αληθείας.


     Τα "γυρίσματα" υλοποιούν το ιστορικό σενάριο του κ. Δημητρίου Πλευράκη με θέμα τον κρητικό ναύαρχο Νέαρχο και την "επανασυγκόλλησή" του με τον μεγάλο στρατηλάτη, τον Δεκέμβριο του 325 π.χ.χ. 


Ένα δημιούργημα για το 
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ιεραπέτρας
υπό την αιγίδα
του Υπουργείου Πολιτισμού 
και του Πανεπιστημίου Κρήτης




Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

ΟΙ
"ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ"
ΣΕ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ


     Μπορεί "οι καιροί" να είναι αντίξοοι και πολλοί να θεωρούν ότι η έγνοια της οπτικοποιήσεως της Ιστορίας είναι πολύ δευτερεύουσα εκεί που τα στομάχια αφουγκράζονται την ...εκκωφαντική κενότητά τους, όμως, φαίνεται ότι πολλά σοβαρά κι όμορφα "σαλεύουν" μέσα σ΄ ετούτη τη ναδιρική "στιγμή"... Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ιεραπέτρας, ένας θεσμός που ξεπερνά κατά πολύ τον τόπο στον οποίο οργανώνεται, θα αναδείξει μία πτυχή αρχαίας Ελληνικής ιστορίας με ένα ντοκιμαντέρ στο οποίο κλήθηκε να συμμετάσχει και η Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ".


     υχή" του Διεθνούς Φεστιβάλ Ιεραπέτρας το οποίο τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, η δημοσιογράφος και σκηνοθέτις κ. Ελένη Βλάσση, απεφάσισε φέτος να συμμετάσχει εκτός συναγωνισμού με ένα δημιούργημά της που βασίστηκε στο σενάριο ενός ρέκτη της Ιστορίας, του κ. Δημήτρη Πλευράκη με θέμα το ναύαρχο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Νέαρχο.

Η καλλιτεχνική Διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Ιεραπέτρας
και παραγωγός του ντοκιμαντερ
κ. Ελένη Βλάσση

     Με μία ευγενική πρόσκλησή της προς τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" η κ. Ελένη Βλάσση πυροδότησε τον ενθουσιασμό της Ομάδος μας η οποία προσέφερε τον καλύτερο εαυτό της στις προβλεπόμενες σκηνές Έφιππης Τοξοβολίας, Παραδοσιακής Τοξοβολίας, αλλά και πολεμικών σκηνών της αρχαιότητος.


     Το ντοκιμαντέρ αυτό βρίσκει σημαντική υποστήριξη από τη Δημοτική Αρχή Οροπεδίου Λασηθίου (Κρήτης) και τα γυρίσματα θα συνεχισθούν στο Δικταίον Άντρο προς υπογράμμιση και της μυθικής καταγωγής του Διός.



     Εκείνο, όμως, που πολύ περισσότερο πυροδότησε τον ενθουσιασμό μας είναι το ενδιαφέρον του σημερινού Υπουργείου Πολιτισμού να "αγκαλιάσει" με την επίσημη αιγίδα του παρόμοιες πρωτοβουλίες που προάγουν, πράγματι, τον Ελληνικό Πολιτισμό, την Ελληνική Ιστορία αλλά και την Πολεμική Αρετή των Ελλήνων στο σύγχρονο (και όχι πάντοτε ...φιλικό) Κόσμο! Ομολογουμένως, αυτό για μας ήταν έκπληξη και, ασφαλώς, μας βρίσκει ένθερμους αρωγούς! Όσο για το Πανεπιστήμιο Κρήτης, πάντα το είχαμε σε ιδιαίτερη εκτίμηση ανατρέχοντας συχνά στις ψηφιοποιημένες ιστορικές εκδόσεις του για να αντλήσουμε στοιχεία σχετικά των προσπαθειών μας, λόγος για τον οποίο του είμαστε ευγνώμονες.


     Ο Ιδρυτής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" υπό την ιδιότητα του επιστημονικού συμβούλου αυτού του ντοκιμαντέρ, συνέταξε και κατέθεσε γραπτή μελέτη για την ιστορικήν ακρίβεια των ενδυμασιών, εξαρτύσεων και παρελκομένων, ώστε η "εικόνα" των πλάνων να ευθυγραμμίζεται με την ιστορικήν αλήθεια και πειστικότητα.


     Ομολογουμένως, σε ένα σενάριο το οποίο εμπλέκει έφιππη και πεζή τοξευτική δράση καθώς και καθημερινά στιγμιότυπα περισσοτέρων του ενός λαού οι ενδυματολογικές και λοιπές επιλογές θα πρέπει να είναι όχι μόνον ιστορικώς ακριβείς αλλά και πολυποίκιλες ώστε, χωρίς να παρακάμπτεται ούτε κατά κεραία η ιστορική ακρίβεια, να αποφεύγεται ο εικαστικός "κορεσμός" των πλάνων με κουραστικές επαναλήψεις, ομοιομορφίες και ομοιοχρωμίες.


     Γι αυτόν τον σκοπό ο πονήσας την μελέτη, επιστημονικός σύμβουλος, κατέφυγε στον κορυφαίο μελετητή Hermann Weiss και στο μνημειακό έργο του "Geschichte der Tracht und des Geräths der Völker des Altherthums" (Στουτγάρδη, 1881) ενώ, παραλλήλως ανεσύρθη από την Βιβλιοθήκη της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" και το πολύτομο έργο του Giulio Ferrario "Il costume antico e moderno o storia del governo, della milizia, della religione, delle arti scienze ed usanze di tutti i popoli antichi e moderni" (Firenze, 1825 κλπ).


     Βεβαίως, δεν παρελείφθη και η καταφυγή στις δύο πληρέστατες μελέτες του κορυφαίου ερευνητή "λευκού" οπλισμού στην ελλάδα κ. Δημήτρη Α. Νικολακόπουλου του οποίου οι, επί 40ετία, ακριβείς ανακατασκευές κοσμούν το Πολεμικό Μουσείο Αθηνών αλλά και το ιδιωτικό Μουσείο που διατηρεί ο σεμνός, αυτός, ερευνητής ο οποίος, μακράν της δημοσιότητος αναπαράγει την Ιστορία των Λευκών Όπλων. 


     Ο ερευνητής, συγγραφεύς, δωρητής του Πολεμικού Μουσείου Αθηνών, αλλά και φίλος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ( στο βιβλίο του χαρακτηρίζει την Ομάδα μας ως "αιχμή του δόρατος της Ελληνικής Τοξοβολίας") κ. Δημήτρης Α. Νικολακόπουλος, πραγματικά με τις δημοσιευμένες μελέτες του, όπως και με τις πλέον των 600 ανακατασκευές του, επιλύει δαιδαλώδη προβλήματα σε αντίστοιχες περιπτώσεις κατανοήσεως των Λευκών Όπλων πολλών γεωγραφικών περιοχών και ιστορικών περιόδων, κάτι για το οποίο τον ευγνωμονούμε!


     Σε ότι αφορά στην ακρίβεια των χρώσεων, κατά την ως άνω σπουδή, ελήφθη υπ΄ όψη ο κατάλογος-μελέτη της εκθέσεως του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου "Πολύχρωμοι Θεοί" η οποία διοργανώθηκε το 2007, σε συνεργασία με την Γλυπτοθήκη του Μονάχου και το Ινστιτούτο "Goethe" Αθηνών.


     Με αυτά, λοιπόν, τα εχέγγυα ιστορικής ακριβείας, ο Αρχηγός της Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Αρπάλυκος ξεκίνησε την ραφή των ενδυμασιών αλλά και την κατασκευή παρελκομένων ώστε η ιστορική πραγματικότητα να αποδοθεί με ακρίβεια προ της κάμερας.


     Τα "δημιουργήματα" του Αρχηγού των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", ...υπεγράφησαν με μία σχεδιαστική αλλά και χρωματική τελειότητα που θα ζήλευε και η ...Cinecita και ο πολυτάλαντος Αρπάλυκος τη φορά αυτή είχε να αντιμετωπίσει την πρόκληση της ποιότητος, του όγκου αλλά και του περιορισμένου χρόνου  διότι το εγχείρημα σοβαρό, με μεγάλη συμμετοχή 25 "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" και 4 Ίππων και ο χρόνος μόλις 15 ημερών (!) αλλά ο Αρχηγός για άλλη μια φορά έδωσε recital επιτυχίας έργου!'


     Kαι όσοι ζούμε καθημερινώς τον Αρπάλυκο γνωρίζοντας ότι ο Αρχηγός μας συνδυάζει τον ...μόδιστρο, τον ...μάγειρα και τον ...σιδηρουργό, ταυτοχρόνως, με τον γενναίο Πολεμιστή, τόσο επιβεβαιώνεται ότι η διδασκαλία της Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" είναι απολύτως ισορροπιστική για τη καθημερινότητα ενός υγιούς και δημιουργικού βίου! 


     ειστικότερα" της ...πειθούς, μέχρι και στη τελευταία τους λεπτομέρεια, τα "δημιουργήματα" του Αρπάλυκου δοκιμάσθηκαν στη πρώτη συγκέντρωση των συντελεστών του ντοκιμαντέρ στη Κοιλάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" που έγινε το Σάββατο 23η Μαίου 2015, υπό την παρουσία της παραγωγού και σκηνοθέτιδος κ. Ελένη Βλάσση.


     Tα Μέλη των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" παρήλασαν, πεζή αυτή τη φορά, στη καλπαστική ευθεία δίνοντας στο φωτογραφικό "σημειωματάριο" του εικονολήπτη την πρώτη αίσθηση.


     Τα δοκιμαστικά πλάνα-διελεύσεις των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" μπροστά από τον φακό του εικονολήπτη κατέγραψαν μία πολύ πειστική αλλά και αισθητική "εικόνα" ιστορικής αληθοφανείας χωρίς καμία "φλυαρία" ή εσφαλμένο αναχρονισμό.


     Ο επιστημονικός σύμβουλος καταθέτοντας την αρχαιολογικώς τεκμηριωμένη πρότασή του είχε ακριβώς αυτό κατά νου: την αποφυγή κάθε ιστοριοφανούς εξάρσεως που "καίει" όχι μόνον ...πλάνα αλλά και την αλήθεια του χρόνου μέσα στην αιωνιότητα.


     Και όλοι οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" οι οποίοι τούτη τη μέρα υπεβλήθησαν στην "ανάκριση" της "πρώτης αναγνώσεως" του εικονολήπτη, κατάφεραν να σταθούν έως και ...μνημειακοί μπροστά στον "απογυμνωτικό" φακό του.


     Μαζύ μας και ο Έφορος της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ", γνωστός ηθοποιός και σκηνοθέτης του θεάτρου, κινηματογράφου και τηλεοράσεως, Γιάννης Δρίτσας ο οποίος μας προσφέρει την ελληνικότατη μορφή του έφιππος και τοξοφόρος στο υπό προετοιμασία ντοκιμαντέρ!


     Η αλήθεια είναι ότι δουλεύοντας με μία σκηνοθέτιδα τεραστίας εμπειρίας όπως η κ. Ελένη Βλάσση δε μπορεί παρά να ευθυγραμμιστείς με τις υψηλές απαιτήσεις της συμμεριζόμενος τη προσδοκία της για ένα άριστο αποτέλεσμα.


     Δύστοκες μέρες που πεισμώνουν "όσους ζωντανούς" ώστε, χωρίς μεμψιμοιρίες, οι πιονιέροι του Πολιτισμού να συνεχίζουν το έργο τους... Και, καθείς, με ό,τι το "περίσσευμα καρδιάς" μπορεί να χαρίσει, έχει χρέος να πορευτεί στο δρόμο του προνοιασμού ενός καλύτερου "αύριο" για τους ...επερχομένους! 


H ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Η ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΡΕΤΗ
ΚΑΙ
ΕΥΣΕΒΕΙΑ

     Ο στρατηγός Νέαρχος ο οποίος κατάγεται από την περιοχή της ανατολικής Κρήτης ανεβαίνει για προσκύνημα στον Ιερό τόπο γέννησης του Δία, αρχικά όταν ήταν παιδί μαζί με τον Πατέρα του Ανδρότιμο, προσωπικό φίλο του Φιλίππου ο οποίος είχε μεταναστεύσει στην Αμφίπολη περί το 344 π.χ.χ. Στην διαδρομή συναντούν και άλλους προσκυνητές, που κρατούν προσφορές για τον Δία, από όλα τα μέρη της Ελλάδος και της Μεσογείου .

     Όταν είναι πια νέος ο Νέαρχος, μαζί με τον φίλο του Μ. Αλέξανδρο ανεβαίνει για δεύτερη φορά στο Ιερό Σπήλαιο και κρατώντας προσφορές από την Μακεδονία, τις εναποθέτουν στις κοιλότητες των σταλαγμιτών και σταλακτιτών της ιερής λίμνης, με την βοήθεια των ιερέων του Δία.

     Στην εκστρατεία του Μ. Αλέξανδρου, ο Νέαρχος συμμετέχει ως αρχηγός του σώματος των Κρητών τοξοτών του Μακεδονικού στρατού και αργότερα ως ναύαρχος του στόλου.

     Μετά από ταλαιπωρία και κινδύνους ως πρώτος εξερευνητής του Ινδικού Ωκεανού συναντιέται με τον υπόλοιπο στρατό στην έρημο της κάτω Περσίας, αποφασίζοντας να προσφέρουν ένα ομοίωμα αναθηματικής ασπίδας, για την σωτηρία τους, εφόσον και ο στρατός και ο στόλος είχαν θετική κατάληξη του θαλάσσιου ταξιδιού και επιτυχή διάβαση από την έρημο της Γεδρωσίας. Οι Κρήτες ανταμείβονται με την ίδρυση της Κρητοπόλεως και o Νέαρχος παντρεύεται με την κόρη της Περσίδας γυναίκας του Μ. Αλέξανδρου.

     Ο Νέαρχος μετά τον θάνατο του φίλου του Μ. Αλέξανδρου, εμπλέκεται στους πολέμους των διαδόχων, και πολύ αργότερα ως ώριμος άνδρας, εκπληρώνει το τάμα και πηγαίνει για τρίτη και τελευταία φορά στο Ιερό Σπήλαιο του Δία , αφήνοντας το αφιέρωμα στις πτυχές ενός σταλακτίτη.