Δευτέρα 21 Απριλίου 2014

ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΕΞΑΚΤΙΝΩΣΗ


     H παρ(θ)-ία ύπερ(θ)εν του Παρ(θ)-ενώνος συμβολίζει τη προσήλωση των νεωτέρων στο ιστορικό μας παρελ(θ)όν ώστε, επί τη βάσει της αποτιμήσεώς του, να χαράσσουμε το μέλλον μας. Έτσι και το ρητό μας: «ΤΩι ΟΥΝ ΤΟΞΩι ΟΝΟΜΑ ΒΙΟΣ, ΕΡΓΟΝ ΔΕ (Θ)ΑΝΑΤΟΣ»!



     Οι «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ» τιμούμε την Ελληνική καταγωγή μας και τις πολεμικές Παραδόσεις της Φυλής μας, μακράν δε κάθε, παγιδευτικής, μικρόψυχης μισαλλοδοξίας, εξακτινώνουμε την Ελληνικότητά μας όπου και αν μεταφέρουμε τις Σημαίες της Πατρίδος και της Ομάδος μας.


     Χωρίς να περιοριζόμαστε σε φολκλορικούς ρόλους "reenactors", εκπαιδευόμαστε καθημερινώς στις έφιππες πολεμικές τέχνες ώστε, επαξίως, να φέρουμε τον τίτλο μιας Πολεμικής Ομάδος κι όχι ενός αθλητικού ή φολκλορικού "συλλόγου", τιμώντας την Ελλάδα εν μέσω των ομοτέχνων Ομάδων των Λαών της Ευρασίας.


Ο Αρχηγός των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Δημήτριος Π. Χρήστου.

     Έτσι, σήμερα, περήφανοι και με απολύτως δική μας οργάνωση και πόρους, ετοιμαζόμαστε να εκπροσωπήσουμε και πάλι τη Πατρίδα μας σε τρεις παγκόσμιους Αγώνες της κορυφαίας πολεμικής τέχνης, της Έφιππης Τοξοβολίας εκ των οποίων ο ένας στην Πολωνία ("GRUNWALD 2014") και οι δύο ("HUNOCHA 2014" και"KHOW 2014") στην Ουγγαρία, εκ των οποίων ο τελευταίος στη, κοιτίδα της Έφιππης Τοξοβολίας, Κοιλάδα του Οργανισμού "KASSAI".


Η Υπαρχηγός των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Χαρά - Σαμπρίνα Πολυζοπούλου.

     Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" οι οποίοι θα αγωνισθούν σ' αυτούς τους παγκόσμιους Αγώνες Έφιππης Τοξοβολίας θα είναι ο Αρχηγός της Ομάδος μας Δημήτριος Π. Χρήστου (Αρπάλυκος), η Υπαρχηγός της Ομάδος μας Χαρά-Σαμπρίνα Πολυζοπούλου και ο αρχάριος Εφιπποτοξότης, χωρίς καμία προηγούμενη αγωνιστική εμπειρία, Γεώργιος Τροβάς. 

Ο Εφιπποτοξότης Γεώργιος Τροβάς.

     Οι τρεις "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" θα εξακτινώσουν, συμβολικώς, την Ελληνική Πολεμική Αρετή στους επικείμενους παγκόσμιους Αγώνες Έφιππης Τοξοβολίας όντες βέβαιοι ότι τους ακολουθούν οι ευχές όλων μας για την πλέον λαμπρή εκπροσώπηση του κλέους της ιστορικής Φυλής από την οποία προέρχονται και της οποίας την Πολεμική Αρετή οι ίδιοι μαζύ με όλους τους Συνασκουμένους τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" συνεχίζουμε μέσα στο χρόνο! 




Παρασκευή 18 Απριλίου 2014

ΣΤΟΧΟΣ ΕΣΩΤΕΡΟΣ


     Οι «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ», το 2006, εισήγαγαν στην Ελλάδα την Παραδοσιακή (ενστικτώδη) Τοξοβολία, όχι προς διάδοση ακόμη ενός ‘αθλήματος’, αλλ’  επιδιώκοντας την αφύπνιση ενός ‘κοιμώμενου’ ψυχισμού που θα μπορούσε και θα …έπρεπε να ‘ξυπνήσει’! Έτσι, ‘στρώσαμε’ ένα εσωτερικό ‘μονοπάτι’ για να βαδίσουμε, πάνω σ΄ αυτό, όσοι ήμασταν προικισμένοι με την ικανότητα να το βαδίσουμε από κοινού. Το αποτέλεσμα αυτής της πρωτοβουλίας το χαιρόμαστε σήμερα, οκτώ χρόνια μετά, με έναν απολογισμό έργου του οποίου το πηλίκον είναι πολύ ανώτερο από τις αρχικές προσδοκίες μας… Όμως, «Γιατί αυτό το μονοπάτι»;


     H Παραδοσιακή (ή, ενστικτώδης) Τοξοβολία, υφ’ οιανδήποτε έκφανση και αν παρουσιάζεται στους αιώνες της ανθρώπινης Ιστορίας, δεν υπήρξε παρά ο ‘βατήρας’ επιβιώσεως της Ανθρωπότητος, μιας επιβιώσεως όχι τόσο υλικής όσο υπαρξιακής, ασχέτως αν αυτό ακόμη δεν έχει γίνει τόσο αισθητό όσο θα έπρεπε από εκείνους που θα …έπρεπε!


     Κατά την Παραδοσιακή (ενστικτώδη) Τοξοβολία, αυτή που εξαναγκάζει τον Τοξότη να τοξεύει χωρίς τη κυριαρχική πρωταγωνίστηση της τεχνολογίας, η όποια τεχνική υποβαθμίζεται σε δεύτερο επίπεδο ενώ σε πρώτο επίπεδο αναγορεύεται το ίδιο το Πνεύμα του Τοξότη.


     Ένας μεγάλος τεχνίτης του Ιαπωνικού Kyudo, o Anzawa Heijiro, συνήθιζε να λέει ότι η τόξευση βελτιώνει τη προσωπικότητα και όποιος δίνει έμφαση στη τεχνική της τοξεύσεως βρίσκεται ‘εκτός δρόμου’.  Πράγματι, όσοι μελετήσαμε ως ‘vade mecum' ζωής την Τοξοβολία διαπιστώσαμε πολύ νωρίς ότι, τοξεύοντας με τεχνική βελτιώνεται η τόξευση, αλλά, τοξεύοντας με Πνεύμα βελτιώνεται ο Τοξότης!


      Αλλά τι σημαίνει ‘Πνεύμα;


     Επιστρέφοντας στους Ιάπωνες θα παρατηρήσουμε ότι το αυτό το ‘Πνεύμα’ το αποκαλούν ‘Shinki’ μια σύνθετη λέξη ‘Shin’+‘Ki’, δηλαδή, ‘καρδιά’ και ‘ζωτική ενέργεια’ (‘πνοή’). Εμείς, θα μπορούσαμε να το ερμηνεύσουμε ως ‘εσωτερική ζωτική πνοή’, δηλαδή, μιαν ενέργεια που ξεχωρίζει τον ζωντανό οργανισμό ο οποίος δρα, εν αντιθέσει με τον νεκρό ή, έστω, τον κοιμώμενο.


     Στην ενστικτώδη Τοξοβολία, αυτή η εσωτερική ζωτική πνοή προσδίδει την ουσιαστική ενέργεια για τη σωστή διεύθυνση του βέλους προς τον στόχο.  Είναι η υποχθόνια ορμή ενός ποταμού ο οποίος, ενώ στην επιφάνειά του φαίνεται αδρανής, στα εσωτερικά του βάθη τα ρεύματα δαιμονίζονται οξυγονώνοντας τα έγκατά του. Έτσι και στη Τοξοβολία, ο Τοξότης που εμφανίζεται …ολύμπιος, απλώς, δεν αποκαλύπτει τις εσωτερικές δονήσεις του ψυχισμού του που παράγει η εσωτερική ζωτική πνοή προς την οποία προσφεύγει για να επιτύχει την ευστοχία του.


     Γίνεται, λοιπόν, σαφές ότι αυτή η εσωτερική ζωτική πνοή αποτελεί μία ταραχώδη υπαρξιακή συνιστώσα της οποίας η αποτελεσματική χαλιναγώγηση προϋποθέτει ένα ισχυρό σταθερό Πνεύμα. Και η προκύπτουσα αμφίδρομη σχέση της αναγκαιότητος της εσωτερικής ζωτικής πνοής (για την ευστοχία) προς την αναγκαιότητα της χαλιναγωγήσεώς της δια του Πνεύματος (για την αποφυγή εκτρεπτικών αποκλίσεων ως εκ των κλυδωνισμών που αυτή η πνοή παράγει), αναγκαστικώς ασκεί και οξύνει το ίδιο το Πνεύμα το οποίο βαθμιαία παραχωρεί την πρωταγωνιστικότητά του στην ολοένα ενδυναμούμενη εσωτερική ζωτική πνοή. Έτσι, η εμβάθυνση στη Παραδοσιακή (ενστικτώδη) Τοξοβολία ξυπνά το ίδιο το ένστικτο που δεν είναι άλλο από τον συνδυασμό της εσωτερικής ζωτικής πνοής μέσα στο, αχνό και δευτερεύον αν όχι αμελητέο, περιφερειακό πλαίσιο της νοητικής λειτουργίας.


     Προς υποβοήθηση αυτής της αναπτύξεως του ενστίκτου στη Παραδοσιακή (ενστικτώδη) Τοξοβολία η διδασκαλία εκ μέρους του Διδασκάλου είναι όσο το δυνατόν περιορισμένη στα απολύτως αναγκαία, χωρίς υπερδιορθώσεις, χωρίς επιβολές λεπτομερειακών κανόνων και οδηγιών, χωρίς παρεμβάσεις που διαταράσσουν την ανακάλυψη της εσωτερικής ζωτικής πνοής από τον κάθε ασκούμενο.



     O Δάσκαλος θα παραμείνει διακριτικά στη 'σκιά' του μαθητή-ασκουμένου, επιτρέποντάς του να ανακαλύψει τον ...εαυτό του και να διαμορφώσει την εξατομικευμένη τεχνική του με πρώτιστο γνώμονα, πάντοτε, την αφύπνιση του ενστίκτου του.H διδασκαλική παρέμβαση θα πρέπει να παραμένει στο ελάχιστο και ο μαθητής να αφήνεται να απαντά ο ίδιος, κατά το δυνατόν, στα ερωτήματά του. Κι αυτό δεν έχει 'κανόνες ή προκαθορισμένα 'βήματα' ('Steps') αφού εντάσσεται στην όλη φυσιοκεντρική ιδιοσυστασία ενός εκάστου μαθητή στο πλαίσιο των εξατομικευμένων συνθηκών διδασκαλίας ως μία καθαρά 'ζενική' διαδικασία.


     Ένα επιπλέον ζωτικό σημείο προσοχής είναι η κατάσταση της αναπνοής κατά τη στιγμή της κορυφώσεως της εσωτερικής ζωτικής πνοής όπου η διανοητική λειτουργία βρίσκεται κι αυτή στη κορύφωσή της. Η στιγμή αυτή είναι καθοριστική και οι Ιάπωνες την ονομάζουν ‘Kiai’, για την περίπτωση δε αυτή είναι απαραίτητη μία εμπεριστατωμένη διδασκαλία αναπνοής προς τον ασκούμενο. Στην πραγματικότητα, η αναπνοή ταυτίζεται με το Πνεύμα και μία καλορυθμισμένη και αποτελεσματική αναπνοή συντελεί σπουδαία στη καλύτερη απόδοση του Πνεύματος το οποίο όσο παραμένει δυνατό ο ασκούμενος παραμένει δυνατός ενώ όταν εξασθενεί εξασθενεί και ο ίδιος ο ασκούμενος. Η κατάσταση αυτής της εξασθενήσεως καθιστά τον ασκούμενο τρωτό τόσο διανοητικά όσο και φυσικά και οι Ιάπωνες, αυτή την κατάσταση την ονομάζουν ‘Suki’ το οποίο η Παραδοσιακή (ενστικτώδης) Τοξοβολία όχι μόνον ελαχιστοποιεί αλλά και θεραπεύει πλήρως κατά την επίτευξη της ορθής εξασκήσεως. Συνεπώς, εδώ έγκειται και η ευεργετικότητα της Παραδοσιακής (ενστικτώδους) Τοξοβολίας για τον Άνθρωπο.


     Ίσως κάποιος νομίσει ότι η μονομερής ανάπτυξη της ενδυναμώσεως (μυοσκελετικής) του Ανθρώπου, προλαμβάνει ή και αποτρέπει την εξασθένηση (‘Suki’) όπως την είδαμε στη προηγουμένη παράγραφο. Λάθος! Πολλοί οργανισμοί με έξοχη μυοσκελετική διάπλαση, φαινομενικώς ευρωστότατοι, πάσχουν από εξασθένηση Πνεύματος η οποία τελικώς τους οδηγεί ακόμη και στο μοιραίο! Ο Άνθρωπος, όπως και όλα τα πλάσματα εάν δεν παραμένουν στη φυσικότητά τους είναι καταδικασμένα και «φυσικότητα» σημαίνει την ισορροπημένη ενδυνάμωση ενός οργανισμού τόσο κατά την υλική υπόστασή του όσο και κατά την πνευματική του, αν όχι κυρίως κατά την πνευματική του η οποία αποτελεί και την κυρία ‘αντλία’ ζωής με την ανάσυρση τρομερών δυνάμεων οι οποίες μπορεί να διατηρήσουν την ζωή ακόμη κι εκεί που το σώμα φυλλορροεί… 


     Αυτή η προκύπτουσα, από την Παραδοσιακή (ενστικτώδη) Τοξοβολία, ισορροπημένη φυσικότητα του ασκουμένου δεν νοείται απλώς ως σωματική ή και ψυχοσωματική αλλά και χαρακτηροδομική. Η ενθάρρυνση της πρωταγωνιστικότητος του Πνεύματος στην όλη διαδικασία συνεπιφέρει και την ανάπτυξη των χαρακτηροδομικών ιδιοτήτων του ασκουμένου μέσα από μία ‘ροή’ φυσιοκεντρικών κατευθύνσεων τις οποίες ο ίδιος δεν αντιλαμβάνεται. Κι εδώ, η ζενική διαδικασία διατρέχει το ίχνος της μη υπάρξεως, του μη εντοπισμού αλλά της εκ του αποτελέσματος τεκμηριώσεως της υποστάσεως… Κάθε άφεση βέλους επιστρέφει μια βασική, διπλή, ευεργεσία στον ασκούμενο, αφ’  ενός μιαν ευεργεσία ψυχής και αφ’ ετέρου μιαν ευεργεσία Πνεύματος, αλλά και σώματος όσο κι αν η τελευταία μπορεί να θεωρηθεί ως αμελητέα ΄ οι δύο πρώτες είναι τα σημαντικά οφέλη της Παραδοσιακής (ενστικτώδους) Τοξοβολίας! Η τοξευτική διαδικασία δια της αναπτύξεως του Πνεύματος σε επίπεδα υπερβατικής ‘οξυδερκείας’ απογυμνώνει τον ασκούμενο από τα τεχνητά, ‘προστατευτικά θωράκια’ της υπάρξεώς του και τον καθιστά αυτόπτη μάρτυρα ενός απενδεδυμένου ‘Εγώ’ αναμορφώνοντάς του και την οπτική της εαυτού θεάσεως αλλά και ολόκληρου του περιβάλλοντος Κόσμου.


     Η Παραδοσιακή (ενστικτώδης) Τοξοβολία, λοιπόν, κατατείνει σε μία υπαρξιακή τελείωση, δικαιολογώντας της απολύτως τον τίτλο ‘εσωτερικό μονοπάτι’! 


ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

     Το, ανωτέρω, κείμενο αποτελεί μία 'αρχιτεκτονημένη' καταγραφή των κατευθυντηρίων σημειώσεων τις οποίες ευγενώς μας προσέφεραν οι Ιάπωνες Δάσκαλοί μας, προκειμένου να επιτύχουμε τις ακριβείς και ωφέλιμες, εβδομαδιαίες, Προπονήσεις Παραδοσιακής Τοξοβολίας κατά την τελευταία διετία. Αναρτάται προς κατανόηση των Εκπαιδευτών, βοηθών Εκπαιδευτών και Συνασκουμένων της Ομάδος μας ώστε να καθίστανται κοινωνοί του προπονητικού Πνεύματος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", των οποίων τα Μέλη μετέχουν συντεταγμένης και συγκεκριμένης Παιδείας! Για όποιον εκτός Ομάδος ενδιαφέρεται να αποσαφηνίσει ή και να εφαρμόσει σημεία του παρόντος κειμένου, ευχαρίστως και πάντοτε αφιλοκερδώς τιθέμεθα στη διάθεσή του.


Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης.



Τετάρτη 16 Απριλίου 2014

神道 
[SHINTō]


     "Ο Σιντοϊσμός [神道 Shintō] υπήρξε, από το 660 π.χ.χ., μία από τις πλέον θεμελιακές «συνιστώσες» της πνευματικής ζωής του Ιαπωνικού λαού. Αποτελεί την πνευματική «σάρκα» και τα πνευματικά «οστά» που δίνουν υπόσταση στο Ιαπωνικό έθνος. Και εάν κάποιος θελήσει να κατανοήσει πλήρως τον λαό του Ανατέλλοντος Ηλίου, ακόμη και τις «φερτές» θρησκείες του, τον Ιαπωνικό Κομφουκιανισμό ή τον Ιαπωνικό Βουδισμό, είναι απαραίτητο να έχει προηγουμένως εντρυφήσει στον Σιντοϊσμό ο οποίος υπήρξε ο πνευματικός «φωτοδότης» των Ιαπώνων.

     Όσοι επιχειρούν να μελετήσουν την ιαπωνική κουλτούρα, την ιαπωνική φιλοσοφία, την ιαπωνική αρχιτεκτονική, τις ιαπωνικές τέχνες, ματαιοπονούν αν προηγουμένως δεν έχουν εννοήσει τις διαστάσεις της Σιντοϊστικής λατρείας. Σε αυτή την ιδιαίτερη χώρα, ακούγεται συχνά «Μη πεις ποτέ Κekkō (όμορφο/υπέροχο) πριν δεις το Νikkō (Σιντοϊστικό Ιερό)». Κατά την ίδια έννοια, δεν είναι σωστό να πεις ότι γνώρισες την Ιαπωνία εάν προηγουμένως δεν κατανοήσεις τον Σιντοϊσμό."

     Τα παραπάνω έγραφε στο Τόκυο, τον Αύγουστο του 1935, ο Genchi Katō, στο βιβλίο του «ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ SHIΝΤō;» επί του οποίου βασίζεται και η παρουσίασή μας.


     Το Shintō ή Κami-no-Michi, ο Δρόμος των Θεών, κάτι το οποίο συχνά καλείται Kannagara-no-Michi, ή Δρόμος που στρώθηκε προ αμνημονεύτων χρόνων με θεία βούληση εν αντιθέσει με τη ξενόφερτη Βουδιστική θρησκεία, είναι ταυτισμένο με την ίδια την ιαπωνική γη, το έδαφος επί του οποίου οι Ιάπωνες οικοδόμησαν τον Πολιτισμό τους, ταυτιζόμενο με την ιδιαίτερη ιδιοσυγκρασία των Ιαπώνων οι οποίοι το ασπάζονται από της αρχαιότητός τους μέχρι σήμερα εναποθέτοντας επάνω του την εθνική τους πορεία. Ο Σιντοϊσμός είναι τόσο συμφυής με τους Ιάπωνες ώστε οι δύο μεγάλες ξενόφερτες θρησκείες, ο Βουδισμός και ο Κουμφουκιανισμός, δεν κατάφεραν επί δύο και πλέον χιλιετίες να τον εκτοπίσουν από την ιαπωνική ψυχή.

Σιντοϊστικό Ιερό στη Χιροσίμα.

     Η πρώτη εμφάνιση του όρου Shintō ή Kami-no-Michi, εντοπίζεται στο «Nihongi» ή «Χρονικά της Ιαπωνίας» ως εξής: « Ο Αυτοκράτωρ Yōmei (540-587) πίστευε στο Νόμο του Βούδα ευλαβούμενος και το Shintō ή Δρόμο των Θεών.» [Αston, “Nihongi”, τ. ΙΙ, σελ. 106]. Επίσης: « Ο Αυτοκράτωρ Kōtoku (596-654) τιμούσε τη θρησκεία του Βούδα και περιφρονούσε το δρόμο των Θεών.» [βλ. ανωτ., σελ. 195].

To Σιντοϊστικό Ιερό Hachiman στη Kamakura.

     Σύμφωνα με τα παραπάνω, το Shintō σημαίνει Kami-no-Michi, ή γραμματικά, τον Δρόμο των Kami ή Θεών. Αλλά, τι ακριβώς σημαίνει η λέξη «Kami» ή «Θεοί» υπό την ιαπωνική έννοια; Η λέξη «Michi» ή «Δρόμος» εδώ μπορεί να σημαίνει αορίστως τόσο την θρησκευτική διδασκαλία και λατρευτική πρακτική όσο και το τυπικό, ενώ η λέξη «Kami» ή «Θεοί» σημαίνει τους Θεούς, τις θεότητες, ενίοτε δε και τις ψυχές ή και τα πνεύματα, όπως οι ελληνικές λέξεις «Θεός» ή «Δαίμων» και οι λατινικές λέξεις «Deus» και «Numina». Aυτή είναι η σημασία του ιαπωνικού όρου «Kami». Ταυτοχρόνως, η λέξη «Kami» έχει μιαν ακόμη σημασία, κοσμική αυτή τη φορά. Η λέξη «Kami» γραμματολογικά και ετυμολογικά σημαίνει το ανώτερο, το υπερκείμενο, το ύψιστο. Ως εκ τούτου ο οιοσδήποτε άνθρωπος, ζώο, φυτό, πράγμα, οργανικό ή ανόργανο που, υφ’  οιανδήποτε έννοια βρίσκεται υψηλότερα από εμάς μπορεί να αποκληθεί «Kami».  Επί παραδείγματι, μία Κυβέρνηση ή δικαστήριο μπορεί να αποκληθεί «Kami» υπό την έννοια του ύπερθεν ημών επιπέδου δικαιοδοσίας. Στη μακραίωνα ιστορία του το Shintō οι δύο σημασιολογικές εκδοχές του, η θρησκευτική αλλά και η κοσμική, ανεμείχθησαν τόσο πολύ ώστε σήμερα δεν είναι δυνατόν να διαχωρισθούν. Το αποτέλεσμα είναι σήμερα το Shintō να μη θεωρείται καν ως μία κοινή θρησκεία διότι το «Kami» που το συνιστά είναι η έκφραση αυτής καθαυτής της ανωτερότητος επιπέδου και δυνάμεως, κάτι που δεν σημασιοδοτεί μιαν απλή θρησκεία αλλά μία σχέση επιπέδων ακόμη και μεταξύ ανθρώπου και ανθρώπων.  Και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παρερμηνείες… Στο Shintō ένας άνδρας ηθικής περιωπής με ευγενή χαρακτήρα μπορεί να λατρεύεται όχι λόγω της ανθρώπινης φύσεώς του αλλά λόγω της υψηλής, θεϊκής, φύσεώς του η οποία, στην πραγματικότητα αναρριχάται υπεράνω των, κοινώς νοουμένων, ανθρωπίνων ορίων. Και το να εντοπίζεις την θεότητα σε ανθρώπους, αντιθέτως με τις θεοκρατικές θρησκείες, είναι ένα από τα χαρακτηριστικά των θεανθρωπικών θρησκειών, όπως ο Βουδισμός και το Shintō.

Παλαιό σχεδίασμα με την ανέγερση 
του Σιντοϊστικού Ιερού Taga.

     Εν ολίγοις, ο μελετητής του  Shintō θα πρέπει εγκαίρως να αντιληφθεί ότι ο,τιδήποτε υπέρκειται, καθ’ οιανδήποτε έννοια, αποτελεί λατρευτικό αντικείμενο για το Shintō διότι εμπεριέχει την συνισταμένη του «Kami» υπό την θρησκευτική σημασία του όρου, ασχέτως της κοσμικής.


     Σήμερα το Shintō μπορεί να χωρισθεί σε δύο κύριες τάσεις: στο Σχισματικό ή Αιρετικό Shintō το οποίο συγκροτείται από 13 σχισματικές πτέρυγες και το λαϊκό λατρευτικό Shintō το οποίο έχει χαρακτήρα εθνικό και εμφανίζεται ως «Jinja Shintō», λατρευόμενο στα πάμπολλα Ιερά της Ιαπωνίας, ενώ διδάσκεται και στους Ιάπωνες μαθητές στο μάθημα της χρηστομαθείας. Σήμερα το Shintō, ως λατρευτικός  «κώδικας» των Ιαπώνων, έχει καταλάβει τη θέση μιας πανεθνικής ηθικής που πυρακτώνεται με τη φλόγα της θρησκείας κι έτσι ερμηνεύεται και η πατριωτική πίστη του λαού του Ανατέλλοντος Ηλίου προς τον Akitsu Kami  («Θείο Κυβερνήτη) «με αφιερωματική ποιότητα και θρησκευτική επίταση»! Έτσι, το Shintō, ως εθνική πίστη των Ιαπώνων, αποτελεί τον κατευθυντήριο ‘άξονα’ τόσο της ηθικής όσο και θρησκευτικής ‘πορείας’ του Ιαπωνικού Έθνους.


     Εξ όλων των προεκτεθέντων, το Shintō, είτε ως Σχισματικό είτε ως ενιαίο Εθνικό, δεν αποτελεί μία νεκρή θρησκεία όπως, επί παραδείγματι, οι αρχαίες Ελληνική και Ρωμαϊκή, αλλά παραμένει ζωντανή ισότιμα προς τον Βουδισμό, τον Χριστιανισμό και τον Ισλαμισμό. Είναι η θρησκεία η οποία άνθισε προ αρχαιοτάτων χρόνων στην Ιαπωνία και εξακολουθεί να παραμένει αδιάπτωτα ολοζώντανη! Μπορεί ο Βουδισμός και ο Κουμφουκιανισμός να επηρέασε το Shintō ως ένα σημείο αλλά η εθνική θρησκεία των Ιαπώνων ουδέποτε ‘κατακτήθηκε’ δογματικά από ξένες δοξασίες. Αντιθέτως, κατάφερε να διατηρήσει την παρουσία της, γενεά προς γενεά, αποκαλύπτοντας συνεχώς ολοένα και υψηλότερα επίπεδα θρησκευτικής τάξεως.


     Όπως χαρούμενα κάποτε τραγουδούσε ο Milton, η αρχαία Ελληνική θρησκεία έπαυσε προ πολλού να υπάρχει: 


     «Apollo from his shrine                  «Aπό το ιερό του ο Απόλλων 
      Can no more divine,                      Δεν μπορεί πια να θεουργήσει,         
      With hollow shriek the step of     Και με απόκοσμο βογγητό
      Delphos leaving.»                   Εγκαταλείπει το βάθρο των Δελφών.»



      Η εθνική θρησκεία της Ρώμης ακολούθησε την ίδια μοίρα. Στην ίδια λήθη κατέληξαν και οι θρησκείες των αρχαίων Αιγυπτίων, των Βαβυλωνίων και των Ασσυρίων. Όλες αυτές οι θρησκείες αποτελούν πράγματα του παρελθόντος που παρήλθαν για πάντα χωρίς να αφήσουν σήμερα κανένα σημάδι πίστεως των συγχρόνων επιγόνων των λαών απ΄ όπου πέρασαν. Το αντίθετο ισχύει για το Shintō. Κάθε ένα από τα δεκατρία σχίσματα του Shintō διαθέτει και από έναν μεγάλο αριθμό πιστών, ενώ, το Εθνικό Shintō αποτελεί το θεμελιώδες πνευματικό πλαίσιο του Ιαπωνικού λαού. Κάθε χρόνο το Ιερό του Ise προσελκύει εκατοντάδες χιλιάδες αφιερωμένων προσκυνητών που τιμούν την αρχαία, προγονική Ηλιακή θεότητα, ενώ τα Ιερά του Shintō με τους χαρακτηριστικούς ερυθρούς πυλώνες τους σε όλο το μήκος και πλάτος της χώρας αποτελούν σημεία σεβασμού και προσκυνήματος επιβεβαιώνοντας εύγλωττα ότι το Shintō παραμένει η εθνική πίστη των Ιαπώνων!


     Στην Ευρώπη, μια νεόφερτη και ξενόφερτη παγκοσμιοποιητική θρησκεία, ο Χριστιανισμός, εκτόπισε τις αρχαίες θρησκείες της Ελλάδος και της Ρώμης. Στην Ιαπωνία, η αρχαία εθνική θρησκεία, το Shintō, ουδέποτε εκτοπίσθηκε ή ξεπεράστηκε από παρόμοιες ξενόφερτες παγκοσμιοποιητικές θρησκείες, όπως ο Βουδισμός και ο Χριστιανισμός που εισήχθησαν στη νησιωτική Αυτοκρατορία. κι εδώ ακριβώς εντοπίζεται ένα θεμελιώδες χαρακτηριστικό της θρησκευτικότητος των Ιαπώνων.


ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

Είναι εμφανής όσο και εύλογη η έπαρση των Ιαπώνων 
για την διατήρηση της πατρώας θρησκείας τους στους νεώτερους χρόνους. 
Και αυτή ακριβώς η "έπαρση" αποτελεί ένα δίδαγμα για όλους εμάς 
ώστε να αναλογισθούμε το έγκλημα 
της αντικαταστάσεως των εθνικών Αξιών μας με ξενόφερτα είδωλα, 
κακότεχνα "τοτέμ" 
τα οποία οδήγησαν στο πολιτισμικό ναδίρ κορυφαίους Πολιτισμούς όπως τον Ελληνικό, 
καταντώντας παγκόσμιο παράδειγμα εμπτυσμού 
την σημερινή ελλαδική και καθόλου Ελληνική Κοινωνία!

Ευλαβούμενοι την θρησκεία των Δασκάλων μας,

Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης,



ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΕ ΑΓΩΝΕΣ 
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΚΥΠΕΛΛΟΥ 
ΕΦΙΠΠΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ 
ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ KASSAI



     Μία ιδιαιτέρως τιμητική πρόσκληση λάβαμε από τον Οργανισμό "KASSAI" από τον οποίο "κατάγεται" η Ομάδα μας, για να συμμετάσχουμε σε Αγώνες Παγκοσμίου Κυπέλλου Έφιππης Τοξοβολίας "KASSAI KHOW 2014" που διοργανώνονται στη Κοιλάδα του Οργανισμού, στο Kaposmérő της Ουγγαρίας, από 4ης έως 5η Ιουλίου 2014.


Ο Αρχηγός των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Δημήτριος Π. Χρήσοτυ.

     Ευγνώμονες για την πρόσκληση, οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" και πάλι θα εκπροσωπήσουμε την Ελλάδα σε αυτή την κορυφαία αγωνιστική διοργάνωση δια του Αρχηγού της Ομάδος μας, Αρπάλυκου, ο οποίος θα μεταφέρει και τον χαιρετισμό μας, όπως επίσης και τον χαιρετισμό των Ελλήνων Εφιπποτοξοτών και Παραδοσιακών Τοξοτών, στον Παγκόσμιο Πρωταθλητή και Δάσκαλό μας Kassai Lajos!


Ο Αρχηγός των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Δημήτριος Π. Χρήσοτυ.

     Επίσης, η Ελλάδα και η Ομάδα μας στους ίδιους Αγώνες θα εκπροσωπηθούν δια του αρχαρίου Εφιπποτοξότη μας Γεωργίου Τροβά ο οποίος δεν έχει καμία προηγούμενη αγωνιστική εμπειρία και ...σπεύδει προς απόκτησή της, ως Έλλην, ερωτών "ΟΥ ΠΟΣΟΙ (ή και ποίοι...) ΑΛΛΑ ΠΟΥ;" δοθέντος ότι οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" αναδεικνύουμε πολεμιστές!


Ο Εφιπποτοξότης Γεώργιος Τροβάς.

Δευτέρα 14 Απριλίου 2014

KYΡΙΑΚΗ 13η ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2014

ΣΤΗ ΚΟΙΛΑΔΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"


     Με ένα δίωρο διδακτικό Σεμινάριο Ιαπωνικής Σπαθασκίας στο Ιππικό Κέντρο "ΑΡΤΕΜΙΣ", την Κοιλάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" από τον Ελληνο-Αυστραλό Sensei Αntonios Karasoulas και Μέλος της Ομάδος μας, αρκετή εργασία εδάφους και ιππεύσεις στο Ιππευτήριο-παράρτημα όπου σταυλίζονται οι επιπλέον Ίπποι υπό την επίβλεψη του Αρχηγού της Ομάδος μας, την καθιερωμένη ομαδική Προπόνηση Παραδοσιακής Τοξοβολίας στη Κοιλάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" αλλά και πολλά μαθήματα Ιππασίας από την Εκπαιδεύτρια Χαρά, ήσαν τα "περιεχόμενα" αυτής της Κυριακής, 13ης Απριλίου με ένα ποικίλο και πυκνό πρόγραμμα που μας κράτησε πολλές αξέχαστες ώρες μέσα στην ομορφότερη ανοιξιάτικη Αττική φύση.

     Two hour seminar of Japanese Swordmanship at the Equestrian Center “ARTEMIS”, at the Valley of “GREEK CENTAURS” by the Greek-Australian Sensei Αntonios Karasoulas who is a member of our Team, lots of ground work  and ridings at the branch stable of our Team where the rest of our horses rest under our Team’s leader supervision, our Team’s Traditional Archery training at the “GREEK CENTAURS’s” Valley and lot’s of riding lessons from trainer Chara, were the listings of this Sunday, April 13th with a rich program that kept us for many unforgettable hours to the most beautiful spring’s Attica nature.


     Νωρίς το πρωί, οι δραστηριότητες της Ομάδος μας άρχισαν στο παραρτηματικό Ιππευτήριο της Ομάδος μας με την εργασία εδάφους των έξι προστατευομένων Ίππων μας υπό την επίβλεψη του Αρχηγού των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Αρπάλυκου. 

     Early morning our Team’s activities begun at the branch stable with ground working of our six protected horses by the Team’s leader supervision Harpalycus. 


     Οι νεαροί Ίπποι βοηθήθηκαν να αναπτύξουν ακόμη περισσότερο την εμπιστοσύνη τους προς τον Άνθρωπο και να αντιληφθούν καλύτερα τα καθήκοντά τους. Ακολούθησαν πολλές ιππεύσεις και υπερπηδήσεις εμποδίων.

     The horses were helped to develop more trust to human and realize their duties better. Many ridings and jumps followed.


     Στο Ιππικό Κέντρο "ΑΡΤΕΜΙΣ" ο Sensei Αntonios Karasoulas εντυπωσίασε με το δίωρο Σεμινάριο Ιαπωνικής Σπαθασκίας το οποίο ευγενώς προσέφερε προς τα Μέλη της Ομάδος μας αλλά και σε επισκέπτες μας που είχαμε την χαρά να τους υποδεχθούμε στην εγκατάστασή μας. 

     At the Equestrian Center “ARTEMIS”, Sensei Αntonios Karasoulas impressed everyone with his two hour seminar of Japanese Swordsmanship which he politely offered to our members but to others as well who were there.


     Με παραστατικότητα, σαφήνεια και γλαφυρότητα, ο Sensei Αntonios Karasoulas μας εντυπωσίασε με τις σπαθιστικές ικανότητές του σε μία τέχνη η οποία μας είναι μεν πολύ γνωστή αλλά όχι τόσο οικεία, ώστε να μπορούμε να πούμε ότι για πρώτη φορά μελετήσαμε "από κοντά" την μαγεία της Katana σε "δράση".

     Sensei Αntonios Karasoulas impressed everyone with his skill in an art that though is known to us is not familiar. So we can say that for the first time we studied in person the magic of Katana in action.


     Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" αλλά και οι παρόντες επισκέπτες μας εφαρμόσαμε τις ασκήσεις του Sensei Αntonios Karasoulas, ενώ ο ίδιος περιήρχετο τα ζευγάρια των εξασκουμένων για τις αναγκαίες διορθώσεις.

     “GREEK CENTAURS” but our guests also practiced Sensei’s instructions while he was walking through each student to perform his corrections.


     Για άλλη μια φορά η ορθή επιλογή μας να εξασκούμεθα σε φυσικό περιβάλλον και όχι εγκλωβισμένοι σε "τσιμέντα" απεδείχθη ευεργετική για όλους μας έτσι που οι πολλές ώρες συνεχούς ασκήσεως όχι μόνον να μη κουράζουν αλλά και να γίνονται "αντιληπτές" ως το ωραιότερο "δώρο" προς τους εαυτούς μας. Αυτό το φυσικό περιβάλλον σε συνδυασμό με τη θετική συναισθηματική "ατμόσφαιρα" στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" διαμορφώνει μιαν αξεπέραστη διάθεση ώστε να παραμένουν πάντοτε στη Κοιλάδα και μετά τη Προπόνηση, ως αργά το βράδυ, πολλά Μέλη μας.

     For one more time our wise choice to train on natural environment and not inside concrete proved great for all of us in a way that the many hours of training were not only tireless but considered to be the greatest gift to our selves. That natural environment combined with the positive emotional atmosphere of “GREEK CENTAURS” is shaping an unbeatable will for our members to stay at our Valley until late at night.


     Το Σεμινάριο Ιαπωνικής Σπαθασκίας παρηκολούθησε με αδιάπτωτο ενδιαφέρον και ο "Ποσειδώνας" μας για λόγους εκπαιδευτικούς όχι τόσο προς την ...Σπαθασκία αλλά για την ακόμη περισσότερη ανάπτυξη ηρεμίας και εμπιστοσύνης σε περιβάλλοντα ερεθίσματα και για άλλη μια φορά απέδειξε ότι είναι πραγματικά ...ατρόμητος, ακόμη κι όταν πέρασε απαθέστατος εν μέσω δύο αντιμέτωπων σειρών οπλισμένων και εξαγριωμένων σπαθηφόρων οι οποίοι κουνούσαν απειλητικά τα σπαθιά τους γύρω του ...ουρλιάζοντας ταυτοχρόνως.

     The Japanese Swordsmanship seminar was watched by Poseidon also not for training but for further development of calmness and trust in environmental stimulations and for one more time he proved to be fearless even when he crossed between two rows of armed and wild people moving their swords and shouting. 


     Δυστυχώς, παρά τον αρχικό προγραμματισμό μας, η έξοχη διεξοδικότητα του Sensei Αntonios Karasoulas δεν επέτρεψε την παρουσίαση του δευτέρου μέρους του Σεμιναρίου που ήταν η Μεσαιωνική Σπαθασκία και το οποίο θα παρουσιασθεί την μεθεπόμενη Κυριακή 27η Απριλίου, κατόπιν νέας ανακοινώσεως προς όλους τους ενδιαφερομένους Μέλη των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" αλλά και επισκέπτες οι οποίοι είναι πάντοτε ευπρόσδεκτοι στις δραστηριότητές μας.

     Unfortunately despite our previous plans, the Sensei’s excellence did not allow the presentation of the second part of the seminar, which is Medieval Swordmanship. This part will be presented n Sunday 27th of April and besides our Team’s members, everyone is welcome.


     Ιδιαίτερη ευγνωμοσύνη στον Sensei Αntonios Karasoulas για την προσφορά της γνώσεώς του σε όλους μας με την υπόσχεση να τον περιμένουμε την μεθεπόμενη Κυριακή για να χαρούμε μαζύ του τη Διδασκαλία του στη Μεσαιωνική Σπαθασκία.


     Special gratitude to Sensei Αntonios Karasoulas for sharing his knowledge to all of us with the promise to wait for him the next Sunday to enjoy his teaching of Medieval Swordsmanship.


     Στην τακτική, εβδομαδιαία Προπόνηση Παραδοσιακής Τοξοβολίας καλωσορίσαμε με ιδιαίτερη χαρά ακόμη τέσσερα νέα Μέλη στα οποία ευχόμαστε να απολαύσουν μαζύ μαε την Έφιππη Τοξοβολία και την ατμόσφαιρα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ". 

     On the tactical weekly training of Traditional Archery we gladly welcomed four new members hoping that they will share our joy for Horseback Archery and the atmosphere of “GREEK CENTAURS”.


     Η Γραμμή Βολής σε απόλυτη σιωπή και αυτοσυγκέντρωση, έδωσε τις καλύτερες μέχρι σήμερα ομαδικές τοξεύσεις μέσα στον κανόνα της ευστοχίας, του συντονισμού και της ταχύτητος.

     The shooting line in total silence and concentration gave the best until today results through accuracy, coordination and speed.


     Τοξεύσεις μεσαίων και μακρών αποστάσεων, πραγματικές "ομοβροντίες" επί του στόχου, απέδειξαν τη γεωμετρική πρόοδο των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" στη Παραδοσιακή Τοξοβολία την οποία η Ομάδα αυτή εισήγαγε πρώτη στην Ελλάδα πριν οκτώ χρόνια! 

     Shootings of middle and long distances showed the geometrical progress of “GREEK CENTAURS” in Traditional Archery which our Team first introduced in Greece eight years ago.


     Τα νέα Μέλη μας ενσωματώθηκαν αμέσως στην Ομάδα και, μετά από ένα ολιγόλεπτο εισαγωγικό μάθημα του Εφιπποτοξότη Γεωργίου Τροβά κατάφεραν σχεδόν άριστα αποτελέσματα!

     Our new members joined immediately in our Team and after a short introduction in Archery by Horseback Archer George Trovas the shootings were almost perfect.


     Είμαστε ευγνώμονες προς τους σοφούς Δασκάλους μας οι οποίοι, εξ αρχής, μας δίδαξαν ότι το ομαδικό πνεύμα είναι εκείνο το οποίο αφομοιώνει και αναδεικνύει εξίσου τις συνιστώσες μιας ομαδικής προσπαθείας, ασχέτως διαφοροποιήσεων φύλου, ηλικίας, κοινωνικής προελεύσεως και προηγουμένης εμπειρίας. Στη Γραμμή Βολής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" αυτό επαληθεύεται συνεχώς!  

     We are grateful to our wise Teachers who taught us from the start that team spirit is that which reveals and advances equally a team work, without knowing age, sex, status or former experience. At the shooting line of “GREEK CENTAURS” that is repeatedly achieved.


     Η πλέον εντυπωσιακή τόξευση της ημέρας ήταν εκείνη της Βαρβάρας η οποία, παρά την κακή εκτόξευση ιπταμένου δίσκου, κατάφερε να τον καταρρίψει στον αέρα με το βέλος της ακριβώς στο κέντρο της τροχιάς του και πολύ πιο ψηλά από την αναμενόμενη καμπύλη κινήσεώς του! Εύγε αγαπημένη μας Βαρβάρα, το ένστικτο δείχνει το όμορφο "ξύπνημά" του!

     The most spectacular shoot of the day belongs to Barbara who despite the wrong disc flight managed to shoot it down with her arrow sent straight to the center of it and way above it’s supposed trajectory. Well done Barbara, instinct shows it’s amazing awakening.


     Εν τω μεταξύ, στο Ιππικό Κέντρο "ΑΡΤΕΜΙΣ" συνεχίζονται τα μαθήματα Ιππασίας και Έφιππης Τοξοβολίας υπό την διεύθυνση της Υπαρχηγού της Ομάδος μας και Εκπαιδεύτριας Χαράς Πολυζοπούλου και την βοήθεια του Εφιπποτοξότη και Εκπαιδευτή υπό επίβλεψη Γεωργίου Τροβά.

     Meanwhile at the Equestrian Center “ARTEMIS” the trainings of riding and Horseback Archery continuo under the management of the co-leader of our Team and trainer, Chara Polyzopoulou and the help of Horseback Archer and trainer under supervision, George Trovas. 


     Το πνεύμα των μαθημάτων απηχεί το πνεύμα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" όπου όλοι υπηρετούν όλους προκειμένου να επιτευχθεί ομαδική πρόοδος! Σ' αυτή την Ομάδα η οποία διαθέτει Ιεραρχία η υπηρέτηση του Συνασκουμένου αποτελεί Τιμή για τον υπηρετούντα και με αυτό το πνεύμα η ασφάλεια όλων και η πρόοδος είναι δεδομένη.

     The spirit of “GREEK CENTAURS” is being strengthened  and everyone serve all in order to achieve group progress. In this Team which has Hierarchy, serving the co-trainee is an honor for the one serving and with that, progress and safety is guaranteed.


     Στο Ιππευτήριο μιας απέραντης φύσεως που αποτελεί και την Κοιλάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", όλοι οι μαθητές μας απολαμβάνουν την ιππική εμπειρία με ασφάλεια και χαρά, αφιππεύοντας πάντοτε καλύτεροι και πολύ πιο χαρούμενοι απ΄ ό,τι εφίππευσαν. Και αυτός είναι ο κανόνας που η Εκπαιδεύτριά μας η Χαρά εφαρμόζει σε κάθε της μάθημα.

     At the riding field of nature which is the Valley of “GREEK CENTAURS”, every student enjoy the riding experience safely, getting of the horse always better and happier than they got on. And that’s a rule trainer Chara is exercising every time.


     Πάντα λέμε "πιο γεμάτη ημέρα δε θα μπορούσε να υπάρξει" μέχρι να έρθει η ...επόμενη ημέρα στη Κοιλάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", οπότε καταλαβαίνουμε ότι κάθε φορά καταλύουμε το αδιαχώρητο του εικοσιτετραώρου, συνασκούμενοι σε έναν ιδανικό χώρο! Αυτή τη Κυριακή επιβεβαιώσαμε για μια ακόμη φορά τη σωστή επιλογή μας να χαρίσουμε τα "σκουπίδια" στον αρρωστημένο αθηνοκεντρικό εσμό των ανοξυγόνωτων ψηφοφόρων και ψηφοζήτουλων, επιλέγοντας συνειδητά την οξυγόνωση του φυσικού περιβάλλοντος ώστε να εξακολουθούμε να σκεπτόμαστε και να ισορροπούμε ευθυτενώς!

     We always say that a fuller day can not come, until the next day on the Valley of “GREEK CENTAURS. Then we understand that we always fill a whole forty eight hour training on an ideal place. This Sunday we confirmed again our right choice to spare the garbage for the “sick” world of athenean voters and vote wanters, by choosing to take some oxygen  from the natural environment so that we can keep thinking straight. 


     Είμαστε υπερήφανοι διότι, σε καιρούς ιδιαιτέρως χαλαιπούς, καταφέραμε να υλοποιήσουμε στο πλαίσιο της λειτουργίας των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" τις Αρχές της "ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ" του Πλάτωνος η οποία αποτελεί και το "Eυαγγέλιό" μας.

     We are proud because through dark times we managed through “GREEK CENTAURS” to live through the principles of Plato’s “STATE” which is also our holy script.