Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

ΣΤΗΝ ΑΠΟΧΡΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ...
 
 
 
     Γεμάτο δράση το σαββατοκύριακό μας, όπως και κάθε ημέρα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" κι ένας λόγος παραπάνω η προετοιμασία μας για τους διεθνείς Αγώνες του Ουσάκ (Τουρκία).
 
 
     Εντυπωσιακοί μέσα στην απλότητα των ενδυμάτων τους που εκφράζουν την ιστορική περίοδο μέσα στην οποία "κινείται" η Ομάδα μας,  οι τρεις Εφιπποτοξότες μας που θα εκπροσωπήσουν για πρώτη φορά την Ελλάδα σε διεθνείς Αγώνες Έφιππης Τοξοβολίας άρχισαν την εντατική προετοιμασία τους λίγες ημέρες πριν την αναχώρησή τους για την Τουρκία.
  
 
     Ο ...επιβλητικός Αρπάλυκος (ο οποίος, έφιππος θυμίζει, πράγματι, άλλες εποχές...) ανέλαβε να προπονήσει εντατικά τους δύο Συν-Εφιπποτοξότες που θα τον συνοδεύσουν στους Αγώνες και τα πρώτα "δείγματα γραφής" ήσαν αρκετά ενθαρρυντικά. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι τα απολύτως αρχάρια Μέλη της Ομάδος μας δε κατευθύνονται στη διεθνή διοργάνωση για να "σαρώσουν" διακρίσεις αλλά για να αποκτήσουν τις πρώτες τους εμπειρίες συναγωνιζόμενα με τους κορυφαίους Εφιπποτοξότες του Κόσμου!
 
 
     Όπως είναι ευνόητο, το υψηλό επίπεδο του Αρχηγού των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" δεν εντυπωσιάζει κανέναν ώστε να καταγράψει τις ικανότητες και τις επιδόσεις του. Πάντα ο Αρχηγός μιας τέτοιας Ομάδος είναι μια κορυφαία περίπτωση μαχητή της ζωής και όχι μόνον της Έφιππης Τοξοβολίας. Τα ίδια ισχύουν και για τη Χαρά η οποία, μάλιστα, σε κάποιο σημείο της καλπαστικής Προπονήσεως κατάφερε και μία υπέρβαση τοξεύσεως κι ενός βέλος επιπλέον από όσα τόξευσαν οι δύο άνδρες... Όμως ο Πάρης όταν τελείωσε την Προπόνηση είχε κάνει το μεγάλο "άλμα" μπροστά!
 
 
     Την, πραγματικά, εμπνευσμένη ομαδική Προπόνηση Παραδοσιακής Τοξοβολίας την κατάφερε ο Σπυρίδων, αφού δοκίμασε περήφανος την εφιπποτοξοτική σέλλα  υπό το ...πονηρό μειδίαμα του Αρπάλυκου.

 
      Οι ασκήσεις που υπέδειξε ο Σπυρίδων ήσαν από τις καλύτερες για να συντονίσουν και να ωφελήσουν τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ".
 
 
     Είναι χαρακτηριστικό ότι όλοι οι Συνασκηθέντες επέστρεψαν από τον προπονητικό χώρο όχι απλώς ικανοποιημένοι αλλά και ενθουσιασμένοι από τον τρόπο που ο Σπυρίδων τους εισήγαγε σε τοξεύσεις μακρών βεληνεκών, εκφράζοντάς του το θερμό 'ευχαριστώ' όλων μας!  
 
 
 
     Εκτός των Προπονήσεων, στο Ιππευτήριο είχαμε πολλά-πολλά μαθήματα αλλά και νέα Μέλη της Σχολής μας. Όχι μόνον ο Ποσειδώνας αλλά και αρκετοί ακόμη τετράποδοι ...Συνεργάτες έκαναν το καλύτερο δυνατόν ώστε όλοι να απολαύσουν το θείο δώρο της Ιππασίας αλλά, κυρίως, της σχέσεως με τον Ίππο.
    
 
     Κάποιοι από τους αρχαρίους μας προχώρησαν στα πρώτα βήματα της Έφιππης Τοξοβολίας ενώ κάποιοι άλλοι προχώρησαν ακόμη πιο μπροστά. 

 
     Ανάμεσα σ' εκείνους που προχώρησαν ακόμη πιο μπροστά στη Πολεμική Τέχνη μας και η Χριστίνα η οποία, συνεχίζοντας με το κέφι που την διακρίνει, μάλλον πρέπει να ετοιμάζει το "δισάκι" της για τους μεθεπόμενους διεθνείς Αγώνες...!
 
 
     Μία από τις νέες μαθήτριες της Σχολής μας, η Δανάη, στο δεύτερο μόλις μάθημά της ένοιωσε τη χαρά μιας εξωτερικής περιϊππεύσεως στον Υμηττό ώστε να συνεχίσει στο Ιππευτήριο με πολύ περισσότερο κέφι.
 
 
 
 
ΚΕΝΤΗΤΑ ΣΗΜΑΤΑ

 
     Καλοφτιαγμένα, εξ ολοκλήρου κεντητά, σήματα της Ομάδος μας σε διάφορα μεγέθη διατίθενται προς τα Μέλη και τους Φίλους των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" από τον Εφιπποτοξότη Γεώργιο (τηλ.: 6986089575)
 
ΑΣΗΜΕΝΙΑ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ 
 
 

     Ασημένια διακριτικά της Ομάδος μας κατασκευάζει, χειροποίητα, στο εργαστήριό του ο Εφιπποτοξότης-κοσμηματοποιός Αλέξανδρος (τηλ.: 6938899072). Με ευγενή μέταλλα και εξαιρετικές σχεδιάσεις τα εμβλήματά μας αποκτούν ιδιαίτερη αισθητική και συναισθηματική Αξία! Πληροφορίες:

 

 
 
 ΝΕΑ ΡΟΥΧΑ

     Ακόμη ένα καλοσχεδιασμένο και καλοφτιαγμένο ρούχο έρχεται να προστεθεί στα όσα ήδη διατίθενται για τα Μέλη και τους Φίλους των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", κατασκευασμένο από τα καλύτερα υλικά της αγοράς και φροντισμένο ώστε να έχει την καλύτερη εφαρμογή και πρακτικότητα. Πρόκειται για ένα ζεστό "φούτερ", με εξαιρετική "αφή" υφάσματος, που θα προσφέρει σταθερή θερμοκρασία αλλά και άνεση κινήσεων σε όσους το φορέσουν, ειδικά, για το χειμώνα που έρχεται. Αν και φτιαγμένο με πολύ λεπτό υλικό παρέχει θερμότητα, διαθέτει κουκούλα για την προστασία της κεφαλής και του αυχένος και, βεβαίως, φέρει κεντητά (και, όχι, απλώς εκτυπωμένα) το έμβλημα της Ομάδος μας στο στήθος και στη πλάτη. Στο εμπρός μέρος διαθέτει μεγάλη "τσέπη'-μάρσιπο.
     Διατίθεται σε όλα τα μεγέθη και η τιμή του είναι μέσα στο πλαίσιο των χαμηλών τιμών που ισχύουν για όλα τα είδη της Ομάδος μας με, πάντοτε, υψηλή την κατασκευαστική του ποιότητα. Εκτός από το "φούτερ" διατίθενται πολλές σχεδιάσεις ενδυμάτων όπως επινώτια, φανέλλες και μπλούζες σε διάφορα μεγέθη, θερινά και χειμερινά, με κορυφαίο το καταπληκτικής ποιότητος "fleece" για την χειμερινή περίοδο και για όσους θέλουν ζέστη και άνεση!  Παραγγελίες-πληροφορίες στον Εφιπποτοξότη Γεώργιο, τηλ.: 6986089575.   

 
 
 

 

 

 


 


 


Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013

ΔΕΡΜΑΤΙΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ
 
 
 
    Ναι, εμείς οι Εφιπποτοξότες δε ασκούμεθα μόνο υπό συνθήκες ...μοναστηριακής προσηλώσεως αλλά απολαμβάνουμε κάθε πτυχή της ζωής με ενθουσιασμό αλλά και υψηλή Αισθητική. Ανάμεσά μας και πολλοί ταλαντούχοι καλλιτέχνες όπως ο Γεώργιος ο οποίος ασχολείται με την χειροποίητη δημιουργία καλλιτεχνικών δερματίνων αντικειμένων με ευρύτατη γκάμα χρηστικότητος αλλά και διακοσμήσεως της καθημερινότητός μας.
 
 


    Ικανός Εφιπποτοξότης όσο και ικανός καλλιτέχνης, χειρίζεται το ίδιο καλά το Τόξο του αλλά κι ένα κομμάτι δέρμα ώστε να δημιουργήσει μοναδικά χειροποίητα "έργα τέχνης" με πρώτα απ΄ όλα διάφορα παραδοσιακά αντικείμενα της Ιππικής και της Παραδοσιακής Τοξοβολίας. Φαρέτρες, φυλακτήρες, αντικείμενα ιπποσαγής, παρελκόμενα ενδυμασιών και ό,τι φανταστεί ο απαιτητικός λάτρης του παραδοσιακού δερμάτινου, όλα φτιαγμένα στο χέρι σε ...συμβολικά χαμηλές τιμές αρμόζουσες στην οικονομική κρίση που νοιώθουμε όλοι στο "πετσί" μας!
 
 
      Ώρες ατελείωτες και, εν πολλοίς, ...απλήρωτες, αφιερώνει ο Γεώργιος, περισσότερο για να χαρεί το αποτέλεσμα παρά για να εμπορευθεί, χρησιμοποιώντας τα καλύτερα υλικά και την υψηλότερη Τέχνη. Ένα πρωτότυπο κούμπωμα από ημιπολύτιμη πέτρα (όπως το μάτι της τίγρεως...), ένα ιδιότροπο σχέδιο με χειροποίητη πυρογραφία, όλα έξω από τα συμβατικά και "τετριμμένα", κάνουν τα αντικείμενα που υπογράφει ο Εφιπποτοξότης μας μοναδικά!
 
 
     Τα σχέδια του Γεωργίου μπορεί να τα συναντήσει κανείς μόνον σε προηγμένες αγορές της κεντρικής Ευρώπης, βεβαίως, σε πολύ υψηλότερες τιμές, αλλά η Ελλάδα πάντοτε εκπλήσσει, εμφανίζοντας στους κόλπους της εκείνο που θεωρούμε απίθανο...
 
 
     Τα δερμάτινα, χειροποίητα, δημιουργήματα του Γεωργίου τα συνιστούμε ανεπιφυλάκτως όχι μόνον στους Εφιπποτοξότες μας αλλά και σε κάθε Συνέλληνα με υψηλές απαιτήσεις στον τομέα της δερμάτινης δημιουργίας. Και όσο κι αν ο χαρακτηρισμός "Είδη Δώρων" είναι πολύ καθιερωμένος, σπανίως αυτός που θα αποκτήσει κάποιο από τα δημιουργήματα του Γεωργίου θα μπορέσει να το αποχωρισθεί ...δωρίζοντάς το! 
 
 
     Γι αυτό, κάντε το κόπο να επισκεφθείτε την ηλεκτρονική του προθήκη ή βιαστείτε να τον "συναντήσετε" στο Facebook για να απολαύσετε ό,τι μπορεί να βρίσκεται λίγο πιο πέρα από σας και δεν το έχετε ακόμη εντοπίσει. Άλλωστε, σε λίγες μέρες αρκετές από τις δημιουργίες του Γεωργίου θα εκτεθούν στους Διεθνείς Αγώνες Έφιππης Τοξοβολίας στη Τουρκία ώστε οι εκεί επισκέπτες να χαρούν τα δερμάτινα δημιουργήματα του Εφιπποτοξότη μας και να διαπιστώσουν ότι στη σημερινή Ελλάδα δεν κυριαρχεί η "κατήφεια" αλλά το κέφι και η δημιουργία!
 
  
ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΦΥΣΙΚΗ ΖΩΗ
 
 
     Λιγότερες από επτά εκπαιδευτικές συνεδρίες, ένα φυσικό περιβάλλον, ένας νέος "ιδιοκτήτης" με πολλή αγάπη και το πρόγραμμα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" ήσαν αρκετά ώστε ο Θησέας, ένας ιπποδρομιακός Ίππος να επανέλθει στην εκτός αγωνιστικού στρες φυσική κατάστασή του και να ιππευθεί από μία κοπέλλα στην ελεύθερη φύση, σε ορεινό έδαφος. Χωρίς στομίδα, χωρίς σπηρούνια, χωρίς μαστίγιο, με πάρα πολλή αγάπη και, κυρίως, κατανόηση!
 
 
     Πολλοί θεωρούν "καμμένους" τους ιπποδρομιακούς Ίππους νομίζοντας ότι το εξοντωτικό στρες το οποίο τους χαρακτηρίζει και η σκληρότητα της μεταχειρίσεώς τους στο ιπποδρομικαό περιβάλλον από τον Άνθρωπο τους κάνει μονίμως εχθρικούς για τον τελευταίο. Λάθος! Στον ίδιο τον Άνθρωπο εναπόκειται να "σβήσει" από την μνήμη αυτών των Ίππων όσα αρνητικά κληρονόμησαν από τον σκληρό ιπποδρομιακό "χώρο" και να εγγράψει σ' αυτή την εμπιστοσύνη προς τον νέο Ιππαγωγό του.
 
 
     Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" διαθέτουμε και την τεχνογνωσία και την υπομονή να βοηθήσουν στην αποκατάσταση της διαταραγμένης "ψυχολογίας" των ιπποδρομιακών Ίππων εφ'  όσων αυτοί εγκαταλείπουν οριστικώς το στρεσογόνο "αγωνιστικό" περιβάλλον και ανατίθενται σε νέα "χέρια" που θα μπορέσουν να τους χειρισθούν με αγάπη και υπομονή. Το μόνο που θέλουμε είναι η συνεργασία του νέου Ιππαγωγού και η τήρηση των οδηγιών μας ώστε και ο Ίππος να καταφέρει να υπερβεί τις "εικόνες" του βασανιστικού παρελθόντος του και ο νέος Ιππαγωγός να τον χαρεί κοντά του, όπως στην "περίπτωση" του Θησέως ο οποίος φαίνεται να είχε μεγάλη τύχη ώστε να βρεθεί στα πιο κατάλληλα χέρια μετά την ιπποδρομιακή δοκιμασία του, ξεκινώντας μια καινούργια πανέμορφη και φυσική ζωή!
 
 
     Η Χαρά που τον βοήθησε θα πρέπει να είναι πολύ χαρούμενη για την προσφορά στην αποκατάσταση της ψυχικής του ισορροπίας, κάτι που διαπιστώσαμε, χθες μόλις, στο βουνό, όπου ο Θησέας κινήθηκε χωρίς στομίδα και χωρίς κανένα "βοήθημα βίας", με απόλυτη ισορροπία και θετική διάθεση! 
 
 
 
 
     Ευχή της Ομάδος είναι η ευημερία του Θησέως στα "χέρια" του, εξαιρετικού, Ιππαγωγού του Αλεξάνδρου, και στη Χαρά να "επαναφέρει" πολλούς-πολλούς ακόμη ιπποδρομιακούς Ίππους στην ήρεμη φυσική ζωή που αξίζει σ' αυτά τα υπέροχα τετράποδα. Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" θεωρούμε ως την καλύτερη ανταμοιβή μας την ευτυχία των Ίππων που καταφέρνουμε να επαναφέρουμε στο "μονοπάτι" που η ίδια η Φύση τους "χάραξε", κάνοντάς τους συνοδοιπόρους μας κατά τη μεγάλη πορεία του Ανθρώπου μέσα στον χρόνο!    
ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΝΤΑΣ ...ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ "ΘΥΡΕΣ"
 
 
 
     Όταν το παρελθόν στοιχειώνει τον Κόσμο, ο φόβος αναδεικνύεται σε ένα απ' τα ριζώματά του. Και για να βλαστήσουν νέες κλάρες δε πρέπει να κόψουμε τις ρίζες αλλά να τις χαρτογραφήσουμε, να τις κατανοήσουμε κι ενδεχομένως να τις ...εξορκίσουμε ως προς τις ενοχές που εμπεριέχουν... Διότι, αυτές οι ενοχές δε τροφοδοτούν με θρεπτική εξέλιξη τους ηθμοσωλήνες του "δένδρου" της Ανθρωπότητος αλλά μόνον υπελικτική στειρότητα. 
 
     Η "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" ως εκ του Καταστατικού της δεν περιορίζει τα ενδιαφέροντά της στην απλή προαγωγή μιας Πολεμικής Τέχνης αλλά επιδιώκει να υπηρετήσει ενεργά τον Ίππο ως στηλοβάτη του ανθρώπινου Πολιτισμού και τον μελετά εν τω βάθει ώστε να συνπεράνει περί του ιδίου του ...Ανθρώπου και του μέλλοντός του!
 
     Και τα όσα εν συνεχεία 'χαρτογραφούνται' προορίζονται, κυρίως,για την εννόηση όχι, απλώς, της ψυχολογίας και συμπεριφοράς του Ίππου αλλά του ίδιου του Ανθρώπου. 
 
 
 
     "Ειπώθηκε πως το πιο ισχυρό ένστικτο των ιπποειδών, στο οποίο βασίστηκε η εξέλιξή τους είναι ο φόβος. Άρα, χωρίς την αποβολή του δεν είναι δυνατή, ή έστω αποτελεσματική, η εκγύμναση μαζί με την πειθαρχία που απαιτείται για οποιαδήποτε εργασία. Για ν' απαλλαγεί όμως απ΄το φόβο και ν' αποκτήσει εμπιστοσύνη το άλογο, απαιτείται η άριστη μεταχείρισή του, η καθιέρωση του 'αρχηγικού' ρόλου του εκπαιδευτή και η συχνή ανταμοιβή σε κάθε υπακοή του."
[Καθ. Θ. Γ. Αντίκα : "'Ιπποι και Ιππολογία", τ. Α', σ. 168.] 
 
 
     Πριν λίγο καιρό ήρθε σε τούτο το Κόσμο ο Κίμων, ένας νεαρός πώλος, έτοιμος να χαρεί τη ζωή μέσα στη Φύση και δίπλα στον Άνθρωπο! Δραπετεύοντας από τον αμνιακό σάκκο του έφερε στο φως του ήλιου την τετράποδη ύπαρξή του μαζύ με όλες τις αταβιστικές καταχωρίσεις του γονοτύπου του στο βάθος των οποίων ο φόβος, παραμένει το απώτατο όριο της "μνήμης" των εμβίων πλασμάτων τα οποία, για να επιβιώσουν, αντιμετώπισαν την υπέρτατη αγριότητα των φυσικών στοιχείων. Και, σήμερα ο νεαρός Κίμων, ενώ άρχισε να εμπιστεύεται τον Άνθρωπο και να κινείται μαζύ του ακόμη και στα πιο αντίξοες στενωπούς της ανθρώπινης καθημερινότητος δείχνοντας μιαν απίστευτη προσαρμοστικότητα, εν τούτοις, δείχνει ορατή την επιφύλαξη του φόβου στο βάθος της νεανικής συμπεριφοράς του την οποία η ανωριμότητα την κάνει ακόμη εμφανέστερη...
 
 
     Παρατηρώντας την καθημερινή συμπεριφορά του Κίμωνος θαυμάζουμε την άνεσή του να συμβιώνει με τον Άνθρωπο και να κινείται ανεπιφύλακτα εκεί όπου τον οδηγεί ο δίποδος συνοδός του, ακόμη και μέσα από τα πιο στενά και άβολα περάσματα, τα τόσο άγνωστα και, κυρίως, ακατανόητα από τη ίππεια λογική. Μία πρόχειρη "ανάγνωση" της συμπεριφοράς του Κίμωνος θα παρέσυρε τον μελετητή στον χαρακτηρισμό "άφοβος"! Κι όμως... Μια βαθύτερη ηθολογική ερμηνευτική της συμπεριφοράς του Κίμωνος θα απεκάλυπτε στον παρατηρητή την ύπαρξη του αταβιστικού φόβου ακόμη και στον Κίμωνα!
 
 
     Ο Κίμων, όντας εξοικειωμένος με όλο τον περιβάλλοντα χώρο ήταν προφανές ότι θα χρειάζονταν κάτι πιο "αιφνιδιαστικό", κάτι πιο "ξέχωρο" για να μας δείξει τους φόβους του. Αν το πείραμά μας γίνονταν επάνω σε οποιοδήποτε από τα σημεία του χώρου όπου ο Κίμων συνηθίζει να κινείται καθημερινώς, ελάχιστα θα μπορούσε να μας δείξει... Στήσαμε, λοιπόν, το "σκηνικό" υπό συνθήκες "in vitro" επάνω σε ένα υπερυψωμένο επίπεδο πάνω στο οποίο ο Κίμων σπανίως, αν όχι καθόλου, κινείται, μιαν επιφάνεια η οποία ως εκ της ιδιαιτερότητός της προξενεί την επιφύλαξη του Κίμωνος ώστε να δείξει το βαθύτερο υπόστρωμα του φόβου του. 
 
 
     Επάνω στη συγκεκριμένη επιφάνεια ο Κίμων, ακριβέστερα, δεν αρνείται να κινηθεί. Δεν είναι αυτό το οποίο, στη πραγματικότητα θα του προξενήσει φόβο.
 
  
     Στην επιφάνεια αυτή ο Κίμων μπορεί όχι μόνον να κινηθεί αλλά και να ακινητήσει χωρίς κανένα δείγμα φοβικής ανησυχίας διότι από μόνη της, αυτή η επιφάνεια, παρά την ιδιαιτερότητά της, δεν αποτελεί στη συνείδηση του Κίμωνος παρά μιαν απλή παραλλαγή του ευρύτερου εδάφους πάνω στο οποίο κινείται.
 
 
     Έτσι, χωρίς άλλα επιπρόσθετα επιβαρυντικά στοιχεία, ο Ιππαγωγός δε θα δυσκολευτεί να ρυταγωγήσει τον Κίμωνα επάνω στη συγκεκριμένη επιφάνεια και ο Κίμων δε θα δυσκολευτεί να βαδίσει πάνω σ' αυτή. Όμως, τι θα συμβεί  εάν επιπροσθούν κάποια επιπλέον βαρύνοντα στοιχεία, κάποιοι παράγοντες που θα ερεθίσουν βαθύτερα τη ψυχολογία του "θηράματος" του Κίμωνος;
 
 
     Προς "ιχνηλάτιση" του φoβικού υποστρώματος αυτού του νεαρού Ίππου ήσαν αρκετές δύο καρέκλες στημένες παράλληλα επάνω στο υπερυψωμένο επίπεδο, σε μικρή απόσταση μεταξύ τους. Μια απόσταση όχι μικρότερη από εκείνα τα άλλα περάσματα από τα οποία ο Κίμων περνούσε άνετα χωρίς να επιδεικνύει κανένα ίχνος φόβου, παρά το ότι ήσαν το ίδιο στενά, με πολλά απωθητικά αντικείμενα στις δύο πλευρές και με ένα σκελετό οροφής που "ζωγράφιζε", ολόγυρα, απειλητικές σκιάσεις. Δυο ...αθώες καρέκλες σε έναν ανοιχτό και ολοφώτιστο χώρο (αλλά επάνω σε μία ξεχωριστή επιφάνεια...) ήσαν ικανές να ανασύρουν από τα βάθη της μνήμης του νεαρού Κίμωνος τους προπατορικούς φόβους κάνοντάς τον να αρνηθεί να βαδίσει ανάμεσά τους ακολουθώντας τον μέχρι τώρα, έμπιστό του, Άνθρωπο.
 
 
     Δυό άδειες, αθώες και ακίνδυνες, καρέκλες κάτω από τον ηλιόλουστο ουρανό σε ένα τελείως ανοικτό χώρο, ήσαν ικανές να ζωντανέψουν τις αρχέγονες φοβικές ψευδαισθήσεις αυτού του, κατά τα λοιπά, τολμηρού Κίμωνος ο οποίος, άξαφνα, έδειξε να ακινητεί μπροστά σε μία ...ανύπαρκτη "θύρα" που ορθώνονταν σε ένα ανύπαρκτο, απαγορευτικό, "κατώφλι"! Και τώρα, όσο κι αν ο Άνθρωπος παρέμενε ίδιος κοντά του, ο Κίμων πεισματικά προέτασσε την άρνησή του να τον ακολουθήσει, παραδομένος στο φοβικό του συμπεριφορικό υπόστρωμα!
 
 
     Με χαλαρότητα υποδείξεως της διευθύνσεως προς την οποία θα έπρεπε να τον ακολουθήσει, ο Ιππαγωγός πασχίζει να πείσει τον Κίμωνα να συνεχίσει την πορεία του αλλά ο νεαρός πώλος εξακολουθεί να αρνείται!  Ο Ιππαγωγός πασχίζει με τον καλύτερο τρόπο, με τους πλέον ενδεδειγμένους χειρισμούς, να πείσει τον Ίππο να περάσει ανάμεσα από τις δύο καρέκλες αλλά ο Ίππος ...αμετάπειστος! Ο φόβος σε "πρώτο πλάνο"!
 
 
     Στη πραγματικότητα, ο Κίμων "βλέπει" το όριο του φόβου σε ένα συγκεκριμένο σημείο που ορίζεται από μια νοητή γραμμή κι εκεί ακριβώς ακινητεί...
 
 
 
     Μήπως πρόκειται για τη στενωπό που σχηματίζει η απόσταση μεταξύ των δύο καρεκλών; Όχι, βεβαίως, αφού ήδη ο Κίμων σε προηγούμενη περίπτωση έχει περάσει από σημείο με ίδια στενότητα χωρίς καμία ένδειξη φόβου.
 
 
 
     Ο Κίμων δεν βλέπει, απλώς, ένα απαγορευτικό όριο αλλά μια φανταστική "αμπαρωμένη θύρα" η οποία του απαγορεύει την προσπέλαση! Τι κι αν η "θύρα" στην πραγματικότητα δεν υπάρχει καν, τι κι αν το απόλυτο κενό υπάρχει στη θέση του, κατά φαντασία, "ορίου", ο Κίμων νοιώθει την εσώτερη φοβική εντολή που του λέει "ΜΗ!".
 
 
     Ο Ιππαγωγός, ήπιος κι υπομονητικός, ελπίζει ότι ο Κίμων τελικώς θα διαβεί ανάμεσα απ΄τη στενωπό του φόβου του, όμως εις μάτην! Ο Κίμων θα ερευνήσει, θα μυρίσει, θα διαβουλευθεί με τον εαυτό του αλλά θα επιμείνει στη φοβική εμμονή του, αρνούμενος να περάσει τη στενωπό. Και τότε, ο εφευρετικός ανθρώπινος νους θα βοηθήσει τον Κίμωνα να κατανοήσει καλύτερα την πραγματικότητα που τον περιβάλλει και να ξεπεράσει το φόβο του.
 
 
     Ως πρώτη κίνηση, ένας βοηθός του Ιππαγωγού θα μετακινήσει αθόρυβα, ήπια και χωρίς πρόκληση πανικού τις δύο καρέκλες στο μέσον του σώματος του Ίππου κάνοντάς τον να ξαφνιαστεί, μάλλον ευχάριστα, με αυτό το "ξεθώριασμα" του ορίου του φόβου του. Τώρα ο Κίμων νοιώθει σαν να έχει αποφορτιστεί από ένα μεγάλο φοβικό "βάρος" που, ξαφνικά, του δίνει μιαν άλλη ελευθερία στη κίνησή του...
 
 
     Παραμένοντας, πάντως, σε έναν μετεωρισμό κινητικής αναποφασιστικότητος, ο Κίμων, θα πρέπει να διευκολυνθεί κι άλλο ώστε, τελικώς, να καταφέρει να αντιληφθεί ότι ο φόβος του είναι αβάσιμος και να κινηθεί προς τα εμπρός. Τώρα ο βοηθός του Ιππαγωγού θα μετατοπίσει ακόμη περισσότερο προς τα πίσω και τις δύο καρέκλες τις οποίες, τώρα, θα τις τοποθετήσει ακριβώς πίσω από τα οπίσθιά του. Ο Κίμων θα αντιληφθεί ξαφνικά ότι κάθε όριο φόβου έχει, πια, "εξαχνωθεί' και θα νοιώσει τα πόδια του ελεύθερα να κινηθούν, αβίαστα, προς τα εμπρός! Και τότε ο Κίμων κινείται πέραν του ορίου του πλασματικού φόβου του, βαδίζει προς τα εμπρός και ξεπερνά ό,τι τον κρατούσε "αιχμάλωτο" προ ενός ανυπάρκτου κινδύνου.
  
 
     Ίσως χρειασθεί να επαναληφθεί πολλές φορές η μετατόπιση των καρεκλών μέχρι που ο Κίμων να μπορεί να περνά ανάμεσά τους απελευθερωμένος κάθε πλασματικό φόβο περί, δήθεν, "αμπαρωμένων θυρών" που του ...φράζουν τη διέλευση! Σιγά-σιγά ο Κίμων θα διέρχεται χαλαρός ανάμεσα από τη στενωπό των καρεκλών και τίποτε δε θα του θυμίζει εκείνο το αρχικό "φρενάρισμά" του μπροστά σε ένα ανύπαρκτο εμπόδιο.  
 
 
     Κάτι ανάλογο με αυτό που συμβαίνει στον Κίμωνα συμβαίνει, κατά κανόνα και στους Ανθρώπους οι πλείστοι των οποίων βιώνουν πλασματικά, καθημερινά, κατώφλια φόβου και νοιώθουν ανύπαρκτες "θύρες" να τους ανακόπτουν την πορεία. Και, δυστυχώς, ελάχιστοι εξ αυτών των σημερινών φοβικών "ελλόγων" όντων διαθέτουν κοντά τους έναν υπομονητικό ...Ιππαγωγό με ένα ικανό βοηθό, ώστε να τους απομακρύνουν βαθμιαίως προς τα πίσω τις ..."καρέκλες", βοηθώντας τους να καταλάβουν ότι ο φόβος τους είναι αβάσιμος! Έτσι, οι πλείστοι των Κοινωνανθρώπων ζουν και πεθαίνουν με τις φοβικές ψευδαισθήσεις ή και παραισθήσεις τους, ανήμποροι, απλώς, να κατανοήσουν την ομορφιά της πραγματικά ελεύθερης ζωής που δικαιούνται να απολαύσουν.
 
 

 
 
     Για τον Άνθρωπο είναι πολύ δύσκολο να κατανοήσει το Ζώον! Η ανθρωποκεντρική, εγωϊστική, προσέγγιση του Κόσμου θέλει τον Άνθρωπο επικυρίαρχο της Φύσεως και των λοιπών πλασμάτων της λες και τα πάντα δημιουργήθηκαν προς ιδίαν αυτού υπηρέτηση. Κι όμως! Όταν ο Άνθρωπος συνειδητοποιήσει ότι, ενώ ο λόγος του γίνεται αντιληπτός από τα Ζώα, ο λόγος των Ζώων σπανίως γίνεται αντιληπτός από αυτόν, όταν αντιληφθεί ότι δίνοντας εντολές στον σκύλο του ο σκύλος του αντιλαμβάνεται και εκτελεί, ενώ, όταν ο σκύλος του γαβγίζει ο Άνθρωπος αδυνατεί να ερμηνεύσει νοηματικώς το γάβγισμα, τότε ο Κόσμος και, βεβαίως, ο ίδιος ο Άνθρωπος θα ισορροπήσουν πολύ περισσότερο! 
 
 
 
 
  

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013


TA 8 ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ
ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΣ
 


Τα 8 θανάσιμα αμαρτήματα του πολιτισμού μας: Απειλείται ο πολιτισμός μας και ο άνθρωπος σαν είδος από αφανισμό; Πότε και πώς ξεφύγαμε από τη φυσική πορεία; Με βαθύ ενδιαφέρον, ο δημιουργός της νέας επιστήμης, της ηθολογίας και κάτοχος του Βραβείου Νόμπελ, Κόνραντ Λόρεντς, ερευνά με το βιβλίο του «Τα 8 θανάσιμα αμαρτήματα του πολιτισμού μας», τους οχτώ βασικούς κινδύνους που οδηγούν τον άνθρωπο στη γενετική φθορά και στις τρομακτικές συνέπειες που απορρέουν από μια τέτοια πορεία.

Η ηθολογία είναι ο κλάδος της ζωολογίας που μελετά τη συμπεριφορά των ζώων. Εμφανίστηκε τη δεκαετία του 1930 με τις εργασίες των ζωολόγων Κόνραντ Λόρεντς, Καρλ φον Φρις και Nikolaas Tinbergen, οι οποίοι απέσπασαν το βραβείο Νόμπελ Ιατρικής και Φυσιολογίας το 1973 για τις ηθολογικές μελέτες τους για τις ανακαλύψεις τους αναφορικά με την οργάνωση και την εξακρίβωση των ατομικών και κοινωνικών τρόπων συμπεριφοράς.

Αντικείμενο έρευνας της ηθολογίας είναι η εξήγηση της συμπεριφοράς των ζώων, κυρίως στο φυσικό τους περιβάλλον και η μελέτη του τρόπου με τον οποίο η συμπεριφορά τους συμβάλλει στην επιβίωση τους. Η ηθολογία μελέτα επομένως τα ερεθίσματα των ζώων, με τα οποία αυτά αντιδρούν στις διάφορες αλλαγές στο περιβάλλον, τις συνήθειες που κληρονομούνται και που αποκτώνται με την πάροδο του χρόνου και τη συσσώρευση των εμπειριών. Επιχειρεί επίσης να ερμηνεύσει το σύστημα επικοινωνίας που χρησιμοποιούν τα ζώα, ακόμα και το βαθμό κατανόησης που διαθέτουν.

Ο Κόνραντ Λόρεντς (Konrad Lorenz) (1903-1989) ήταν Αυστριακός ζωολόγος, ηθολόγος και ορνιθολόγος που γεννήθηκε στην Βιέννη και έκανε σημαντικές μελέτες σχετικά με την συμπεριφορά των ζώων. Πραγματοποίησε έναν μεγάλο αριθμό πειραμάτων και παρατηρήσεων για το ένστικτο και την ικανότητα μάθησής τους, καθώς και την ερωτοτροπία, την αναπαραγωγή και την φροντίδα των μικρών. Η θεωρία, όμως που τον έκανε διάσημο ήταν εκείνη της εγχάραξης (imprinting), δηλαδή η διαδικασία που διενεργείται μόλις λίγες ώρες μετά την γέννηση, και μέσω της οποίας ένας νεοσσός νιώθει ενστικτωδώς την έλξη προς την μητέρα του ή το άτομο που θα δει πρώτα μπροστά του.

Επιπλέον, μελέτησε την επιθετικότητα ως μέσο που βοηθά στην επιβίωση των ειδών του ζωικού βασιλείου. Το πιο γνωστό του βιβλίο είναι το: « Μιλούσα με τα θηρία, τα ψάρια και τα πουλιά », τίτλος εμπνευσμένος από τον μύθο σύμφωνα με τον οποίο ο βασιλιάς Σολομώντας, με την βοήθεια ενός δαχτυλιδιού, μιλούσε με τα ζώα. Ο Λόρεντς υποστήριζε πως μπορούσε να τους μιλήσει χωρίς να χρειάζεται το δαχτυλίδι. Το 1973, μοιράστηκε με τους συναδέλφους του, Καρλ φον Φρις και Νικολάας Τίνμπεργκεν, το βραβείο Νόμπελ Ιατρικής ή Φυσιολογίας.

Το ουσιαστικό πρόβλημα για τον Λόρεντς που ερευνά με το βιβλίο του «Τα 8 θανάσιμα αμαρτήματα του πολιτισμού μας» είναι ότι: «η ανθρώπινη γνώση για τον εξωτερικό κόσμο έχει καλπάσει πολύ πιο μπροστά από τη φυσική ικανότητα της συμπεριφοράς να προσαρμοστεί σε νέες καταστάσεις». Τα 8 θανάσιμα αμαρτήματα του πολιτισμού μας επιγραμματικά είναι …

1) Ο υπερπληθυσμός: Ο Λόρεντς δεν εστιάζει στο πληθυσμιακό πρόβλημα κάποιων χωρών (Κίνα, Ινδία κλπ), αλλά το αντιμετωπίζει ως παγκόσμιο φαινόμενο το οποίο έχει διαστρεβλώσει την ανθρώπινη συμπεριφορά εν γένει. Η πιο καταστροφική έκφανση αυτού του προβλήματος είναι η υπέρμετρη αστικοποίηση.  Ο συνωστισμός – συγκεντρωτισμός στις τσιμεντουπόλεις και η αστική ανωνυμία που τους συνοδεύει «όχι μόνο οδηγεί έμμεσα σε απάνθρωπες ανήθικες και παράλογες πράξεις, που προκαλούνται από την εξάντληση και την προοδευτική εξαφάνιση των επαφών, αλλά αποτελεί την άμεση αιτία μιας ολόκληρης επιθετικής συμπεριφοράς.»

Καθημερινά στις πόλεις συναντάμε τόσους πολλούς ανθρώπους, βλέπουμε τόσα πολλά πρόσωπα, που καταλήγουμε να μη δίνουμε σημασία σε κανέναν. Τις περισσότερες φορές είναι μόνο ένα εμπόδιο που στέκεται μπροστά μας στην τράπεζα, στο σούπερ-μάρκετ, στο λεωφορείο και κουτουλάμε επάνω τους τρέχοντας να προλάβουμε … τι άραγε; Οι άνθρωποι από όντα της φύσης, κατάντησαν φυλακισμένοι σε κλουβιά τσιμέντου, όπως κάθε φυλακή, ζώντας με την ψευδαίσθηση της «ελευθερίας»

Στο οικοδομικό τετράγωνο όπου είναι το κλουβί-σπίτι σου, ζουν χίλιοι ακόμη άνθρωποι. Σκεφτείτε πόσους γνωρίζετε από αυτούς και σε πόσους λέτε έστω μια καλημέρα. Αντίθετα σε ένα χωριό χιλίων κατοίκων όλοι γνωρίζονται –ακόμα και αν δεν συμπαθούνται ιδιαίτερα. Σίγουρα υπάρχουν πολύ περισσότερες πιθανότητες να σας βοηθήσει ο συγχωριανός σας παρά κάποιος που ζει στην παρακάτω πολυκατοικία-φυλακή.  Κι αν κάποιοι υποστηρίζουν ότι η ζωή στην πόλη είναι ό,τι καλύτερο, θα πρέπει να μας εξηγήσουν γιατί όποιος «ανεβαίνει» στην κοινωνική κλίμακα μετακομίζει προς λιγότερο πυκνοκατοικημένες περιοχές.

Αν κλείσεις εκατό ποντίκια σε ένα κλουβί για δέκα,  αυτά θα αρχίσουν να αλληλοεξοντώνονται, ακόμα κι αν έχουν τροφή και καλές συνθήκες διαβίωσης !!! Επομένως αυτοί που ελέγχουν το κοπάδι των ανθρώπων ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ! Αλλωστε ο ΧΩΡΟΣ μαζί με τον ΧΡΟΝΟ δημιουργούν και συντηρούν τα υλικά δημιουργήματα που βλέπουμε γύρω μας.

2) Η ερήμωση του περιβάλλοντος: Ο Λόρεντς κάνει μια γρήγορη αναφορά στην οικολογία και στην εξάρτηση του ανθρώπου από τη γήινη σφαίρα . Όμως ασχολείται περισσότερο με την ερήμωση της ψυχής του ανθρώπου, απόρροια της απομάκρυνσης του από τη φύση. Παρομοιάζει τις πόλεις με κακοήθεις όγκους, οι οποίοι αναπτύσσονται ανεξέλεγκτα.

«Ο άνθρωπος, από τη φυλογένεση του δεν είναι κατασκευασμένος όπως ο τερμίτης ή το μυρμήγκι, ώστε να μπορεί να ανέχεται τη μετατροπή του σε στοιχείο ανώνυμο και απόλυτα εναλλάξιμο, ανάμεσα σε εκατομμύρια άλλα, απολύτως ομοιόμορφα, άτομα.»  Ο άνθρωπος των πόλεων αλλοτριώνεται γιατί ζει σε ένα περιβάλλον στο οποίο είναι αποκομμένος από τη φύση.  «Η ομορφιά της φύσης είναι αναγκαία για την ψυχική και ηθική υγεία του ανθρώπινου όντος.»

Δεν είναι τυχαίο ότι με την πρώτη ευκαιρία «εκδράμουμε στας εξοχάς»  όπου αναπνέουμε για λίγο με όλη τη δύναμη των πνευμόνων μας, αγαλλιάζοντας στη θέαση του τοπίου, πριν επιστρέψουμε στη μιζέρια των σύγχρονων ανθρωποτροφείων, των διαμερισμάτων και στην ασχήμια της ζωής μας, έτσι όπως την έχουμε αποδεχτεί.

3) Ο πυρετός του ανταγωνισμού: «Το πιο ηλίθιο προϊόν της ειδικής εσωτερικής επιλογής είναι ο ρυθμός της εργασίας του σύγχρονου ανθρώπου », ξεκινάει το κεφάλαιο αυτό ο Λόρεντς.  Η συντριπτική πλειονότητα των σύγχρονών μας δεν αποδίδει πια σημασία σε τίποτα παρά μόνο στη επιτυχία και κάθε μέσο κατάλληλο γι’ αυτό φαίνεται, εσφαλμένα, σαν να αποτελεί μια αυθύπαρκτη αξία.

Το άγχος μήπως μας ξεπεράσουν οι άλλοι, το άγχος μήπως δεν καταφέρουμε να αποκτήσουμε όλα όσα «μπορούμε» να αποκτήσουμε, το άγχος μήπως αποτύχουμε, συμβάλλει στην αποστέρηση του ανθρώπου από τις βαθύτερες ιδιότητες του. Μία από αυτές είναι η βαθιά και ουσιαστική σκέψη. Οι άνθρωποι υποφέρουν από νευρική και ψυχική υπερένταση, που τους επιβάλλει ο ανταγωνισμός με τους ομοίους του. Η καθημερινότητα είναι τόσο τρομακτική, τόσο ανταγωνιστική, που δεν υπάρχει χρόνος για περισυλλογή.

«Ακόμα κι αν δεχτούμε», έγραφε προφητικά ο Λόρεντς το 1973, «με αδικαιολόγητη αισιοδοξία, ότι ο πληθυσμός της Γης δε θα συνεχίσει να αυξάνεται με τον ρυθμό που γνωρίζουμε σήμερα, θα πρέπει να είμαστε βέβαιοι ότι ο οικονομικός ανταγωνισμός της ανθρωπότητας με τον εαυτό της θα αρκέσει για να τον οδηγήσει στον αφανισμό» Η Φυλή των Υπαλλήλων

4) Αισθητηριακή εντροπία: Το καταναλωτικό μοντέλο ζωής, έτσι όπως έχει επικρατήσει να αποκαλούμε τη συμπεριφορά του homo consumer, προωθεί την άμεση ικανοποίηση όλων των αναγκών, με έμφαση στις πλασματικές ανάγκες. Η ανάγκη του ανθρώπου για επικοινωνία έχει μετουσιωθεί σε «ανάγκη» για το τελευταίο μοντέλο κινητού τηλεφώνου και την απαιτούμενη τηλεφωνική σύνδεση, με την οποία μπορείς να «μιλάς συνέχεια» !

Ο άνθρωπος πρέπει να έχει (έτσι έχει συμφωνήσει ο ίδιος) άμεσα ότι θέλει να έχει (ό,τι τον έχουν πείσει ότι θέλει να έχει). Αν του στερήσεις αυτό το «δικαίωμα» αισθάνεται μειονεκτικός .

«Προκαλείται έτσι μια ανυπόμονη απαίτηση για άμεση ικανοποίηση κάθε επιθυμίας. Η λαχτάρα αυτή ευνοείται από μια κοινωνία, όπου οι παραγωγοί σπρώχνουν το κοινό προς την κατανάλωση. Και είναι εκπληκτική η διαπίστωση ότι οι καταναλωτές δεν αντιλαμβάνονται μέχρι ποιο βαθμό έγιναν σκλάβοι των ευκολιών πληρωμής του συστήματος της εξόφλησης με δόσεις .»

Την ίδια στιγμή η υπερπληθώρα ερεθισμάτων και πιθανών στόχων τον οδηγεί στην αποχαύνωση. Ο καταιγισμός πληροφοριών από την τηλεόραση και το διαδίκτυο προσφέρει πολύ λιγότερα από την ανάγνωση ενός βιβλίου. Η δυνατότητα να αποθηκεύσεις στο σκληρό σου δίσκο όλη τη δισκογραφία του αγαπημένου σου καλλιτέχνη δεν σου εξασφαλίζει και το χρόνο για να την ακούσεις.

Ο ίδιος ο άνθρωπος δεν παράγει τίποτα με τα χέρια του (ούτε το φαγητό του), παρά μόνο χρήματα για να αγοράσει όσα «χρειάζεται». Και με αυτά τα αντικείμενα το συναισθηματικό δέσιμο είναι μηδενικό, αφού με την πρώτη ευκαιρία θα τα πετάξει για να αγοράσει κάτι καινούριο. «Κατασκευάστε προϊόντα που να είναι ήδη παλιά», είναι το σύνθημα των εταιριών τεχνολογίας.

Μπορείτε να δείτε με πόσο περισσότερη ευχαρίστηση ένας άνθρωπος θα φορέσει το κασκόλ που έπλεξε μόνος του  ή θα φάει την ντομάτα που καλλιέργησε στον κήπο του. Ο κόπος που χρειάζεται για να παραχθεί ένα αντικείμενο είναι ευθέως ανάλογος της ευχαρίστησης που νιώθει ο παραγωγός. (ΠΑ-ΓΗ-ΔΑ: Η Φυσική Ιστορία του Αφύσικου)

Την ίδια στιγμή πασχίζουμε να εκμηδενίσουμε κάθε δυσάρεστο συναίσθημα, όχι καταπολεμώντας την αιτία του, αλλά φυγοπονώντας. Δεν είναι μόνο τα αντικαταθλιπτικά που πλέον είναι πιο συνήθη από τα αντιπυρετικά. Μια ολόκληρη βιομηχανία ευεξίας έχει στηθεί στη γρήγορη και χωρίς κόπο απώθηση κάθε δυσάρεστης σκέψης.

5) Ο γενετικός μαρασμός:  Στα περισσότερα ζώα και ειδικά στα πρωτεύοντα, υπάρχει ένας μηχανισμός προστασίας του είδους. Τα αρσενικά, για παράδειγμα, θα διεκδικήσουν το δικαίωμα τους στην αναπαραγωγή, αλλά δε θα σκοτώσουν τον αντίζηλο ούτε θα βιάσουν το θηλυκό.

Για να εξασφαλίσει μεγαλύτερο μερίδιο τροφής, ένας χιμπαντζής, συχνά καταφεύγει στην απάτη. Όμως ποτέ δε θα κρατήσει όλη την τροφή για τον εαυτό του, καταδικάζοντας έτσι τα αδύναμα μέλη της ομάδας σε θάνατο από ασιτία. Τα πρωτεύοντα γνωρίζουν ότι η επιβίωση τους βασίζεται στη συνοχή της ομάδας, έτσι δεν ξεπερνάνε τα όρια –σκοτώνοντας ένα άλλο μέλος της.

Στους ανθρώπους αυτός ο μηχανισμός επιβίωσης και αυτοσυντήρησης έχει ατροφήσει ή μάλλον έχει υπερκεραστεί εξαιτίας της εφευρετικότητας του. Η νοημοσύνη του τον κάνει να συμπεριφέρεται πιο ηλίθια από τους λιγότερο νοήμονες «συγγενείς» του.

Είναι πολύ πιο εύκολο να σκοτώσεις κάποιον εξ’ αποστάσεως παρά με τα χέρια σου. Οι δολοφονίες με στραγγαλισμό είναι εκατομμύρια φορές πιο σπάνιες από τις δολοφονίες με όπλο. Πόσο μάλλον όταν εξοντώνεις τον άλλον οικονομικά, όχι μόνο χωρίς να τον αγγίζεις, αλλά χωρίς να τον γνωρίζεις. Κάποιοι θα πουν ότι πάντα ο άνθρωπος ήταν λύκος για το συνάνθρωπο του, όμως δεν είναι λύση να αποδεχόμαστε την εγκληματική συμπεριφορά ως ιστορική αναγκαιότητα και μετά να καταδικάζουμε την βία απ όπου κι αν προέρχεται !!

6) Η ρήξη με την παράδοση: Έχουμε ταυτίσει την παράδοση με τη συντηρητικότητα  και θεωρούμε ότι κάθε τι καινοτόμο /επαναστατικό πρέπει να είναι απαλλαγμένο από τις «παλιές ιδέες».  Αυτό είναι λάθος. Ο μόνος τρόπος για να «ξεκινήσουμε από την αρχή» είναι να επιστρέψουμε στα σπήλαια και να προσπαθούμε να ανάψουμε φωτιά τρίβοντας ξύλα. Δεν μπορούμε να δούμε παραπέρα αν δεν πατήσουμε στους ώμους γιγάντων.

Ο Λόρεντς, παρότι επιστήμονας, πιστεύει ότι τα μη ορθολογικά πολιτισμικά αποθέματα γνώσεων πρέπει να διατηρηθούν και να μελετηθούν.  «Όποιος αρνείται συστηματικά κάθε αξία της σοφίας των παλαιότερων και κάθε έννοια της παράδοσης, υποπίπτει στο σοβαρό σφάλμα να πιστέψει ότι η επιστήμη είναι ικανή να δημιουργήσει από το μηδέν, και μόνο με τη λογική, έναν πλήρη πολιτισμό, με όλα όσα περιλαμβάνει.»

Ως ζώα και ως άνθρωποι είμαστε προϊόντα της φυσικής εξέλιξης και της πολιτιστικής εξέλιξης . Μέρος της πολιτιστικής συνέχειας είναι η γλώσσα κάθε λαού και οι ιδιωματισμοί, τα ήθη και τα έθιμα, οι παραδόσεις, η θρησκεία (ακόμα κι αν είσαι άθρησκος), η ιστορία, οι μύθοι, η μαγειρική, η μουσική, οι δεισιδαιμονίες και οι ενδυμασίες.  Διαγράφοντας το παρελθόν χάνουμε την ουσία του παρόντος, αφού ένας άνθρωπος χωρίς ρίζες δεν είναι τίποτα άλλο από έρμαιο των εκάστοτε εξωτερικών πιέσεων και καταστάσεων.

Η ισοπεδωτική παγκοσμιοποίηση, όπου όλοι οι άνθρωποι αναπαράγουν μοντέλα συμπεριφοράς νεόδμητα, τα οποία δεν έχουν καμία αναφορά και καμία σχέση με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε λαού, δεν δημιουργεί «πολίτες του κόσμου», αλλά ομοιόμορφα –και εύκολα στο χειρισμό- όντα. Αυτή η ομοιομορφία, η έλλειψη ποικιλότητας και προσωπικότητας, ταιριάζει φυλογενετικά στα μυρμήγκια, αλλά όχι στους ανθρώπους.

7) Η υποταγή στο δόγμα: Ο άνθρωπος, δυστυχώς, έχει έμφυτη ροπή στο δογματισμό. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους:
 
Πρώτον, γιατί είναι πιο εύκολο να αποδεχτείς άκριτα τις προκατασκευασμένες ιδέες παρά να τις αξιολογήσεις. Το να ζητωκραυγάζεις και να καταδικάζεις απαιτεί μικρότερη νοητική προσπάθεια από το να σκέφτεσαι.

Δεύτερον, γιατί οι άνθρωποι –όπως όλα τα ζώα- έχουνε ανάγκη να ανήκουνε σε ομάδες.  Ο άνθρωπος, μετά από χιλιάδες χρόνια θρησκευτικής κατήχησης -καταπίεσης, πιστεύει ότι του λένε … Πιστεύει ό,τι κατέχει –μόνος αυτός ανάμεσα στα υπόλοιπα ζώα- δύο ειδικά, αποκλειστικά ανθρώπινα, χαρακτηριστικά: Ψυχή και ελευθερία επιλογής.

Το πρώτο, η ψυχή, δεν μπορούμε να το αμφισβητήσουμε και δεν έχει να κάνει με κανέναν θεό. Το αν έχουν όλοι οι άνθρωποι ψυχή, ούτε κι αυτό είναι προς συζήτηση, μια καλή παρατήρηση του ΟΛΟΦΑΝΕΡΟΥ, πείθει και τον πλέον δύσπιστο και σκεπτικιστή, πως υπάρχουν γύρω μας άνθρωποι και «άνθρωποι» και Οργανικές Πύλες.

Όσοι νομίζουν ότι μπορούν να αποδείξουν την ύπαρξη ή την έλλειψη θεού με τη λογική και τα μπλα μπλα, δεν γνωρίζουν τίποτα για τη φύση του έμψυχου ανθρώπου –πόσο μάλλον για τη φύση της Ψυχής και αυτός είναι ένας λόγος που μπερδεύουν την Ψυχή με το Πνεύμα.

Το δεύτερο, η ελευθερία επιλογής, είναι ένα  φιλοσοφικό ζήτημα που η γενετική το έχει ήδη λύσει. Πάντα όμως μας αρέσει να θέτουμε το ερώτημα… Οι αποφάσεις και οι πεποιθήσεις διαμορφώνουν τις καταστάσεις ή μήπως οι καταστάσεις μας διαμορφώνουν; Συνήθως η αποδοχή της «γραμμής» ενός δόγματος έρχεται μετά την απάντηση σε αυτό το ερώτημα, αν και υπάρχουν κάποια στοιχεία που μας προδιαθέτουν να αποδεχτούμε ένα δόγμα και όχι το αντίθετο ή κάποιο παρόμοιο.

Ένας έφηβος, για παράδειγμα, θα ενταχτεί σε μια χριστιανική, ναζιστική, ή κομμουνιστική οργάνωση για λόγους που δεν σχετίζονται με τη ιδεολογία τους, ίσως επειδή του αρέσουν τα χρυσά, τα μαύρα ή τα κόκκινα ρούχα και η παραφιλολογία της βίας και του φόβου ή επειδή θέλει να έρθει σε αντίθεση με το περιβάλλον του «να κάνει την επανάσταση του». Μέσα στην ομάδα όμως θα ενστερνιστεί το δόγμα και θ’ αρχίσει να σκέφτεται, να μιλάει, να συμπεριφέρεται όπως οι δημαγωγοί, τα πρότυπα της ομάδας.

Αυτό ισχύει για κάθε κομματική οργάνωση, θρησκευτική ή επιστημονική κοινότητα. Ο κομμουνιστής θα χρησιμοποιεί τους όρους του διαλεκτικού υλισμού, ο Μάρτυρας του Ιεχωβά θα μοιράζει φυλλάδια και ο ψυχίατρος θα χλευάζει τους ψυχολόγους κλπ κλπ (Προσωπική Επιλογή κι Ανάληψη Ευθύνης και Έχεις Ελεύθερη Βούληση;)

Όλοι πιστεύουν ότι πράττουν ελεύθερα, χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι η «ελευθερία» τους είναι δογματική και υπαγορεύσιμη, και δεν αναφέρομαι καν σε μεθόδους ελέγχου.

Το υπέρτατο παγκόσμιο δόγμα όμως, έτσι όπως δεν έχει ξανασυμβεί στην ανθρωπότητα, είναι η πεποίθηση ότι ο μόνος ορθολογικός τρόπος συμπεριφοράς είναι αυτός που συνδέεται με το ανταγωνιστικό / καταναλωτικό πρότυπο, που αναφέραμε προηγουμένως. Όποιος άνθρωπος  αντιταχτεί ή θελήσει να μην απορροφηθεί από το σύγχρονο τρόπο ζωής θεωρείται γραφικός ή άρρωστος ή επικίνδυνος.

Τι θα σκεφτόσασταν για έναν άνθρωπο ο οποίος καλλιεργεί μόνος την τροφή του, κατασκευάζει τα έπιπλα του σπιτιού του, το οποίο έχει κτίσει μόνος και ζει χωρίς τηλεόραση, τηλέφωνο και ηλεκτρικό ρεύμα; Πιθανότατα ότι είναι ανισόρροπος. Τουλάχιστον απροσάρμοστος, αφού έρχεται σε αντίθεση με το δόγμα της σύγχρονης ζωής των υπνωτισμένων ζόμπι που αυτοαποκαλούνται με εγωπάθεια «πολιτισμένοι»

8 ) Τα πυρηνικά όπλα: Σε αυτό το «αμάρτημα» ο Λόρεντς αφιερώνει μία μόλις σελίδα! «Η απειλή αυτή, είναι ευκολότερο να αποτραπεί. Φτάνει να μην κατασκευάσουμε τη βόμβα ή να μην την ρίξουμε. Αν λάβουμε όμως υπόψη την απίστευτη συλλογική βλακεία της ανθρωπότητας, τότε καταλαβαίνουμε ότι ακόμα κι αυτό είναι αρκετά δύσκολο για να το πετύχουμε».

Σε έναν μικρό πρόλογο που συμπεριέλαβε αργότερα λέει πως: «Κάθε κίνδυνος παύει να είναι τρομακτικός από τη στιγμή που γνωρίζουμε τα αίτια του» ή που παύουμε να του δίνουμε την προσοχή μας δηλ. παύουμε να συμφωνούμε στην ύπαρξη του.

«Τα 8 θανάσιμα αμαρτήματα του πολιτισμού μας»

Όμως ο μεγάλος φιλόσοφος Νίτσε δίνει λύση για το πως μπορεί ο άνθρωπος να ξεφύγει απ τα δεσμά του Όταν ο Ζαρατούστρα μίλησε για τον Υπεράνθρωπο !

Όταν ο Ζαρατούστρα έφτασε στην πιο κοντινή πόλη που συνόρευε με το δάσος, βρήκε πολλούς ανθρώπους μαζεμένους στην αγορά, επειδή είχε ανακοινωθεί ότι ένας σχοινοβάτης θα έκανε επίδειξη και ο Ζαρατούστρα μίλησε έτσι στους ανθρώπους: Σας διδάσκω τον Υπεράνθρωπο. Ο άνθρωπος είναι κάτι που πρόκειται να ξεπεραστεί. Τι έχετε κάνει για να ξεπεράσετε τον άνθρωπο; Όλα τα όντα μέχρι τώρα έχουν δημιουργήσει κάτι πέρα από τον εαυτό τους: κι εσείς θέλετε να είστε η άμπωτη αυτής της μεγάλης παλίρροιας, και θα προτιμούσαμε να ξαναγυρίσετε στο κτήνος παρά να ξεπεράσετε τον άνθρωπο; Τι είναι ο πίθηκος προς τον άνθρωπο; Ένα περιγέλασμα, ένα επονείδιστο πράμα. Και το ίδιο ακριβώς θα είναι ο άνθρωπος προς τον Υπεράνθρωπο: ένα περιγέλασμα, ένα πράμα της ντροπής.

Έχετε προχωρήσει από το σκουλήκι στον άνθρωπο, και πολύ ακόμα μέσα σας είναι του σκουληκιού. Κάποτε ήσασταν πίθηκοι, κι όμως ακόμα ο άνθρωπος είναι περισσότερο πίθηκος από οποιονδήποτε πίθηκο. Ακόμα κι οι πιο σοφοί ανάμεσά σας είναι μόνο μια δυσαρμονία και μείγμα φυτού και φαντάσματος. Σας ζητάω όμως να γίνεται φυτά και φαντάσματα; Σταθείτε, σας διδάσκω τον Υπεράνθρωπο! Ο Υπεράνθρωπος είναι το νόημα της γης. Αφήστε τη βούλησή σας να πει: Ο Υπεράνθρωπος είναι το νόημα της γης!

Σας εξορκίζω, αδελφοί μου, μείνετε αληθινοί στη γη, και μην πιστεύετε αυτούς που σας μιλάνε για υπέρ-γήινες ελπίδες! Δηλητηριαστές είναι, είτε το ξέρουνε είτε όχι. Καταφρονητές της ζωής είναι, παρακμάζοντες και δηλητηριασμένοι οι ίδιοι, τους οποίους έχει βαρεθεί η γη: έτσι αφήστε τους να πάνε! Κάποτε βλασφημία ενάντια στο Θεό ήταν η μεγαλύτερη βλασφημία. Αλλά ο Θεός πέθανε, και μαζί και εκείνοι οι βλάσφημοι. Το να βλασφημήσεις τη γη είναι τώρα η πιο τρομερή αμαρτία, και το να επιτιμήσεις την καρδιά του μη γνωστού υψηλότερο κι απ’ το νόημα της γης!

Κάποτε η ψυχή κοίταζε με περιφρόνηση το σώμα, και τότε αυτή η περιφρόνηση ήταν το ανώτερο πράγμα:- η ψυχή επιθυμούσε το σώμα να είναι αδύναμο, χλωμό, και πεινασμένο. Έτσι σκέφτηκε να ξεφύγει από το σώμα κι απ’ τη γη. Ω, αυτή η ψυχή ήταν η ίδια αδύναμη, χλωμή, και πεινασμένη, και σκληρότητα ήταν η απόλαυση αυτής της ψυχής! Αλλά εσείς, επίσης, αδελφοί μου, μου λέτε: Τι λέει το σώμα σου για την ψυχή σου; Δεν είναι η ψυχή σου φτώχεια και μόλυνση και ελεεινή αυταρέσκεια;

Αληθινά, ένα μολυσμένο ρέμα είναι ο άνθρωπος. Κάποιος πρέπει να είναι θάλασσα, για να δεχτεί ένα μολυσμένο ρέμα χωρίς να μολυνθεί ο ίδιος.

Σταθείτε, σας διδάσκω τον Υπεράνθρωπο: αυτός είναι εκείνη η θάλασσα, σ’ αυτόν μπορεί η μεγαλύτερη περιφρόνησή σας να βυθιστεί.


     Το παραπάνω σπουδαίο κείμενο το ενετόπισα αναζητώντας, διαδικτυακώς, στοιχεία για το ηθολογικό έργο του Konrad Lorentz και προέρχεται από μία εξ΄ ίσου σπουδαία (όπως διεπίστωσα) διαδικτυακή σελίδα υπό τον τίτλο "Terra Papers". Το βαρύνον περιεχόμενο του εν λόγω δημοσιεύματος με υποχρεώνει να το μεταφέρω εδώ προς "πρώτη ανάγνωση" από τα Στελέχη και τα Μέλη της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" και των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" αλλά παρακαλώ να επισκεφθείτε προς μελέτη την κυρίως δημοσίευση ώστε να αντλήσετε ακόμη περισσότερα στοιχεία και από την καθόλου ύλη της Ιστοσελίδος και να τιμήσουμε τον πονήσαντα το σημαντικό, αυτό, δημοσίευμα.  
 
Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης

Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013

Kassai Lovasíjász Iskola - Nagy törzs



     Mία κορυφαία Σχολή Έφιππης Τοξοβολίας του Οργανισμού "KASSAI" στην ιστορική πόλη (και πρώτη Πρωτεύουσα της Ουγγαρίας) Székesfehérvár, μας μεταφέρει εξαιρετικές πληροφορίες για τα όσα ενδιαφέρουν και συγκινούν τους Ούγγρους Εφιπποτοξότες!
 
 
     Οι ασκούντες την Έφιππη Τοξοβολία τιμούν και σέβονται τον Ίππο μέσα στην Ιστορία. Χωρίς προκαταλήψεις, λοιπόν, η Σχολή Έφιππης Τοξοβολίας του Οργανισμού "KASSAI" Nagy törzs, αναρτά μία "εύγλωττη" φωτογραφία που απεικονίζει ένα εντυπωσιακό στιγμιότυπο από την δράση του Ιππικού του Γ' Ράιχ κατά το οποίο γίνεται αξιοπρόσεκτη η αγαστή συνεργασία του Ίππου με τον μαχόμενο Ιππέα του τον οποίο αγόγγυστα υπομένει όρθιο στη ράχη του!
 
 
     Είθισται όσοι ασχολούνται με Πολεμικές Τέχνες, πρωτίστως, να τιμούν και να σέβονται τις εθνικές Παραδόσεις των χωρών στις οποίες εντάσσονται οι συγκεκριμένες Τέχνες, δηλαδή να σέβονται και να τιμούν τις τοπικές παραδεδεγμένες Αξίες ώστε να μπορούν να κατανοήσουν εν τω βάθει και την Τέχνη την οποία ασκούν! Επί παραδείγματι, θα ήταν ακατανόητο να ασκείται κάποιος στο καράτε και να μην είναι κοινωνός αλλά και λάτρης των Ιαπωνικών Παραδόσεων! Έτσι και η Σχολή Έφιππης Τοξοβολίας του Οργανισμού "KASSAI" Nagy törzs αναρτά δημοσιεύματα για Ούγγρους εθνικούς Ήρωες και Πατριώτες πολιτικούς προς τους οποίους τον σεβασμό προτρέπει τα Μέλη της.
 
 
 
 
 
 
     Έχουν σχέση παρόμοιες αναρτήσεις στο Ιστολόγιο μιας Σχολής Έφιππης Τοξοβολίας η οποία, μάλιστα, ανήκει και σε έναν ευρύτερο εφιπποτοξοτικό Οργανισμό; Βεβαίως! Διότι το να ζεις έρμαιο των "κυμάτων" θα φτάσεις σύντομα σε ένα όριο (καλή ώρα...) κατά το οποίο χωρίς Πατρίδα ΔΕΝ θα μπορείς να ασκήσεις την Έφιππη Τοξοβολία, σε ένα όριο κατά το οποίο ΔΕΝ θα δικαιούσαι ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙΣ! Και οι Ούγγροι Εφιπποτοξότες θεωρούν αδιανόητο να ασχολούνται με μία Πολεμική Τέχνη, νομίζοντας ότι παίζουν ...τόπι σε έναν αθλητικό σύλλογο!
 
 
     Η Έφιππη Τοξοβολία δεν ασχολείται με τα κομματικά σε κανένα σημείο όπου κι αν εμφανίζεται, απαξιώνει κάθετα τον κομματισμό και, όμως, θεωρεί ότι οι Εφιπποτοξότες είναι πολιτικά όντα, κατ' Αριστοτέλην. Επιθυμεί να διαμορφώσει χαρακτήρες ενάρετους και άτομα υπεύθυνα γι αυτό κι ενθαρρύνει την ανάπτυξη ελεύθερων κι αδούλωτων χαρακτήρων με υπευθυνότητα εκφοράς πολιτικού λόγου ανεξαρτήτως "παραταξιακών" επιμερισμών και θρησκευτικών αγκυλώσεων! Εμείς, οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" αυτό το κατανοούμε απολύτως! 
     
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ:
https://www.facebook.com/pages/Kassai-Lovas%C3%ADj%C3%A1sz-Iskola-Nagy-t%C3%B6rzs/356197774468059