Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

"ΠΟΥΘΕΝΑΔΩΝ" ΣΥΝΕΧΕΙΑ... ...ΣΤΗ ΓΚΛΙΤΣΑ ΤΟΥ ΤΣΟΜΠΑΝΗ

"ΠΟΥΘΕΝΑΔΩΝ" ΣΥΝΕΧΕΙΑ...
...ΣΤΗ ΓΚΛΙΤΣΑ ΤΟΥ ΤΣΟΜΠΑΝΗ
 

 
Άγημα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" στις Πλαταιές (2012).
Πήγαμε για να τιμήσουμε τους Προγόνους μας και όχι ως ..."reenactors"!


     Κατανοούμε πλήρως το σύνδρομο του υπαρξιακού «βαλτώματος» των ανθρώπων της εποχής μας! Ερμηνεύουμε τη φυσική τους υστέρηση και το ολοένα διανοητικό  «βύθισμά» τους στους μαλακούς καναπέδες που προωθεί το ΙΚΕΑ. Δικαιολογούμε την εμμονή τους για «εικονική προσέγγιση» της ζωής αφού δεν έχουν ατροφήσει, απλώς, οι μύες τους, αλλά και η ίδια η ψυχή τους. Και δεν τους «κακίζουμε», όσο δεν «κακίζουμε» κανέναν αναξιοπαθούντα, μην έχοντας το ηθικό δικαίωμα για κάτι τέτοιο, ασχέτως αν οι αναξιοπαθούντες δεν έχουν τη στοιχειώδη φρόνηση να αποφύγουν την επίκριση… την οποία η αφροσύνη τους προκαλεί! Άλλωστε, ως εμπεπλεγμένοι σε "κύκλους" του ελλαδεμπόρου ...Αδώνιδος δεν διεκδικούν και κοτίνους σωφροσύνης και/ή συμπεριφορικής αισθητικής!

 
Για τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" υπάρχει και "Τόπος" και Σημαία",
οι "πουθενάδες" ας καλύψουν τα κενά τους.
 
     «Αριστοτέλη, το έργο που μου ανατέθηκε, να εκπαιδεύσω Εφιπποτοξότες στην Κύπρο είναι, ίσως, το δυσκολότερο που μου έχει ανατεθεί ποτέ.», γράφει, με πλήρη επίγνωση της βαρειάς ευθύνης του για επιτυχία, από την Κύπρο, ο Αρχηγός των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ», Αρπάλυκος.

 
     Στους «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ» η καθημερινή εργασία με την μάχιμη εφιπποτοξοτική ΠΡΑΞΗ είναι κανόνας και κανένας μας δεν κοιμάται «άπραγος» το βράδυ… Ασκούμεθα στο Ιππευτήριο, στο Τοξευτήριο, στο γραφείο, αλλά ΑΣΚΟΥΜΕΘΑ ΣΥΝΕΧΩΣ και επικαλούμεθα μιαν ιδιότητα, εκείνη του «Εφιπποτοξότη» που συνεπάγεται απτές, τεκμαρτές, ικανότητες και δεξιότητες και όχι απλώς μια στημένη «φωτογράφιση στούντιο»! Άλλο «ιδρώτας» κι άλλο «ποζάρισμα»…


Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" τιμούν τη Γυναίκα
και δεν παρακολουθούν τις μισογυνικές αποκλίσεις προβληματικών
οι οποίοι δεν τους αναγνωρίζουν το δικαίωμα να τιμούν κι αυτές τους Προγόνους μας.

 
     Ωστόσο, οι βαλτωμένοι «πουθενάδες», οι … «λούτρινοι ελλαδο-τρανς» όπως αυτοαποκαλούνται, νομίζοντας ότι αναφέρονται σε άλλους, με τη γνωστή γραικύλικη μικροψυχία τους, δε προσπαθούν να θεραπεύσουν εαυτούς αλλά ικανοποιούνται να προβάλλουν τη νόσο τους στον «απέναντι» με διάφορους τρόπους (τον εξής ένα, που λέγεται «πληκτρολόγιο»). Αναζητούν ευκαιρία, όχι εξυψώσεως του εαυτού τους, αλλά υποβιβασμού του άλλου, ώστε να φανούν «ψηλοί» οι ίδιοι και εξαντλούνται σε σκιαμαχίες μην αισθανόμενοι ότι, πια, πριονίζουν τις ίδιες τους τις υπάρξεις! Και οι ξεκρέμαστοι «πουθενάδες», χωρίς ταυτότητα, χωρίς περιεχόμενο, χωρίς λόγο υπάρξεως, συνεχίζουν την αυτοκαταστροφή τους κάτι στο οποίο κανείς δε μπορεί να τους φανεί πιο «χρήσιμος» απ΄ την ίδια την αφροσύνη τους η οποία θα προκαλέσει τη Νέμεση. Πώς (και, γιατί;) να τους προστατεύσουμε, αφού οι ίδιοι αποφάσισαν να «αυτοκτονήσουν»; Ίσως αυτή η επιλογή τους είναι κι ο μόνος τρόπος εξόδου από το υπαρξιακό τους αδιέξοδο...
 
Α.Η.Κ.
 

___

ΥΓ 1: Παρακαλούνται οι "πουθενάδες" πριν αρχίσουν να φαιδρύνουν την ατμόσφαιρα με τις περισπούδαστες "περί διαγραμμάτου" ...διαλέξεις τους από ...πληκτρολογίου αναφερόμενοι σε ...«Πυδναιοσαρισσοφόρους», να μάθουν πώς γράφεται, τουλάχιστον, η "σάρισα" και να μη τη μπερδεύουν με τη ..."γειτόνισσα"! Ανελλήνιστοι και αγραμμάτιστοι ελλ(εει-)ηνολαγνίζοντες, προκαλούν θυμηδία και όχι οργή!   Σας το ξαναείπαμε να πάτε σε κανένα φροντιστήριο στοιχειώδους (για να μη σας προτρέψουμε για "αλλού" που θα σας βόλευε λόγω υστερικού μισογυνισμού...), αλλά επιμένετε να παραδίδετε διαλέξεις  ...αγραμματωσύνης! Και, πάντα ταύτα, σας τα λέμε με πολύ χαμόγελο. :)

YΓ 2: Και πριν αλέκτωρ... Ναι, όταν κανείς είναι και εμπαθής και ανεγκέφαλος καταφέρνει εν ριπή οφθαλμού να δημιουργήσει όχι έναν αλλά τρεις εχθρούς!  Είναι, άραγε, αυτό που θα ήθελαν όσοι περιβάλλουν τον ανεγκέφαλο ανορθόγραφο ο οποίος λιμπίζεται "πανεπιστήμια και μουσεία" αλλά δεν έμαθε ακόμη πώς γράφεται η ..."σάρισα";

 

 

Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013

ΟΥΤΩ ΜΟΙ ΔΟΚΕΙ...!

ΟΥΤΩ ΜΟΙ ΔΟΚΕΙ...!



      Είναι δεδομένο ότι ο Ίππος και η Ιππική αποτελούν καθαρά "στεριανά" αντικείμενα..., παρά ταύτα φαίνεται ότι το έργο της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" είναι αισθητό ώστε να προκαλέσει ακόμη μία δωρεά βιβλίων και προσωπικών αντικειμένων σεβαστού Ναυάρχου του Βασιλικού Ναυτικού (όπως ο ίδιος επικαλείται, ζητώντας να τηρηθεί η ανωνυμία της ευγενούς δωρεάς του!) που σχετίζονται με την ...θάλασσα!


     73 σπάνια βιβλία και χειρόγραφα του 19ου αιώνος, ελληνόγλωσσα και ξενόγλωσσα, σχετικά με την πολεμική και εμπορική ναυτοσύνη, την πράξη και την ιστορία της, είναι το κύριο "σώμα" της δωρεάς του σεβαστού Ναυάρχου, ο οποίος σεμνύνεται για την "εύορκη υπηρέτηση της Πατρίδος και των θαλασσίων Αξιών της", όπως ο ίδιος υπογραμμίζει και τονίζει ότι "αισχύνεται για την ύβρι του συνενστόλου του Νίκου Παππά ο οποίος επρόδωσε την Πατρίδα παραδίδοντας Ελληνική πολεμική μονάδα σε ξένη δύναμη!".


     Ιστορικές αποτυπώσεις λιμένων, σκαφών και ναυτικών εγκαταστάσεων ξαναγυρνούν τον μελετητή δύο αιώνες πίσω για να "ιχνηλατίσει" την ίδια τη θάλασσα και τους "δρόμους" της ανά τον κόσμο!

  
    Παμπάλαιες εκδόσεις που "ζωγραφίζουν" ανταριασμένους ωκεανούς και απάνεμους κόλπους, φλοτίλες σε παράταξη μάχης και ιστορικά παραφερνάλια από διαχρονικές ναυτικές "στιγμές" προκαλούν ακόμη κι εμάς, τους στεριανούς αλογατάρηδες να στραφούμε έστω για λίγο και, ξεχνώντας για λίγο την αναζωογονητική οσμή της φρέσκιας κοπριάς, να οσμιστούμε "αύραν αλός"... 


      Παλαιά εκπαιδευτικά εγχειρίδια του άλλοτε, κραταιού, Ελληνικού Βασιλικού Ναυτικού και της Σχολής των Ναυτικών Δοκίμων, με παραστατικές εικονογραφήσεις και τεχνικά στοιχεία μας έβαλαν στον πειρασμό να τα "φυλλομετρήσουμε"...


     Μέρος της ειδικής Βιβλιοθήκης του αειμνήστου Ράδου με έναν φάκελλο γεμάτο ανέκδοτες σημειώσεις του μας εντυπωσίασε με τις πληροφορίες που προλάβαμε να "στραγγίξουμε" πριν καλά-καλά προλάβουμε να ξεφυλλίσουμε όλα τα χειρόγραφα που περιείχε!


     Διάφορα χαλκογραφημένα "διαμάντια" με αποτυπώσεις φάρων σε ελληνκές γωνιές αλλά και σχεδιάσματα σκαφών που ανήκουν, πια, στη βαθειά ιστορική "μνήμη" γίνονται το αναγνωστικό "προσφάι" μας μετά την πρώτη ταξινόμηση αυτού του ενδιαφέροντος υλικού στα ράφια της Βιβλιοθήκης της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ".


     Mα πάνω απ΄ όλα μας συγκίνησε το περιεχόμενο ενός μοναδικού αρχείου που αφορά στη Κρήτη κατά την διάρκεια του Ελληνο-τουρκικού πολέμου και στον, τότε, ρόλο του Ναυτικού μας.


     Είναι μοναδική αίσθηση να κρατάς στο χέρι σου ενυπόγραφα κείμενα εθνικής αγωνίας του μοιραίου Αρχηγού της Θωρηκτής Μοίρας Κ. Γ. Σαχτούρη, ή του ίδιου του Υπουργικού Συμβουλίου της εποχής με την κήρυξη Πολέμου του οποίου η έκβαση ήταν τόσο τραγική για τη Πατρίδα μας, η οποία, μετά την αγνώμονα και αυτοχειριαστική εκδίωξη του Βασιλέως Όθωνας Α' δεν είδε "άσπρη μέρα" !


      Με το δωρηθέν υλικό διαπιστώσαμε πόσο επιστημονικά και επαγγελματικά το Ελληνικό Κράτος του 19ου αιώνος αντιμετώπιζε το Πολεμικό Ναυτικό και την τέχνη του ναυτικού Πολέμου, πόσο φρόντιζε για την κατάρτιση των στελεχών του και, παρά τα μέσα εκείνης της εποχής εφοδίαζε ακόμη και με ναυτικές γνώσεις παγκόσμιας εμβελείας τον Έλληνα ναυτικό!


     Χάρτες με τις ακολουθούμενες διελεύσεις των ιστιοφόρων από τους ωκεανούς και χάρτες με τις κινήσεις των θαλασσίων ρευμάτων, όλοι στη διάθεση των ναυτικών μας.


     Αναλυτικοί πίνακες ναυτικής ορολογίας και ναυπηγικής μιας εποχής που το καρνάγιο ήταν το τέμενος τούτης της ναυτικής χώρας...


      ...Τέλος, κάποια αντικείμενα-λάφυρα από το Τουρκικό πολεμικό ναυτικό, συμπληρώνουν τα όσα, σήμερα, ο σεβαστός Ναύαρχος του Ελληνικού Βασιλικού Ναυτικού ευγενώς μας προσέφερε και τον οποίο ευγνωμονούμε!


     Απομεινάρια μιας περιόδου που κόστισε στη Πατρίδα μας ανυπολόγιστη εθνική ζημία, εξ αιτίας του φιλοτομαρισμού και της ανευθυνότητος των κατοίκων της και των αείποτε προδοτών κοινοβουλευτικών εκπροσώπων τους, οι οποίοι μέχρι σήμερα δεν κατάλαβαν ότι τίποτε δεν κερδίζεται σε ατομικό επίπεδο αλλά ό,τι μπορεί να κερδηθεί είναι μόνο σε πανεθνικό επίπεδο με μόνο κριτήριο τον αλτρουϊσμό!     


     Απομεινάρια που μας επαναλαμβάνουν ότι τίποτε απ΄τα κακά του παρελθόντος δε μπορεί ν' αλλάξει, αν εμείς οι ίδιοι δεν θεραπεύσουμε τα συμπλέγματά μας που μας θέλουν ανεύθυνους "πολίτες του κόσμου" και όχι υπεύθυνους Πατριώτες μιας και μόνης, φυσικής, Πατρίδος!


     Λίγους μόνον μήνες μετά την ευγενή δωρεά της ερίτιμης κ. Κλ. Παπαδήμα, η σημερινή δωρεά του σεβαστού Ναυάρχου του Ελληνικού Βασιλικού Ναυτικού επιβραβεύει καθ'  υπερβολή το έργο της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" και είναι χαρακτηριστική η απάντηση του δωρητή όταν του υπεδείξαμε μήπως θα ήταν σκόπιμο να αξιοποιήσει καλύτερα την δωρεά του προορίζοντάς την σε μία σημερινή ναυτική Αρχή ή Βιβλιοθήκη: "Oύτω μοι δοκεί!".  
          
      

AΠΟ ΣΗΜΕΡΑ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΙΠΠΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

AΠΟ ΣΗΜΕΡΑ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ
ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΙΠΠΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
 
 
     Από σήμερα θα εφαρμόζεται στην Ιππική Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" το ταχύρρυθμο πρόγραμμα των "30 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΜΕΡΙΔΩΝ" για την ανάδειξη αρίστων Ιππέων και Εφιπποτοξοτών, όπως ήδη είχε προαναγγελθεί!
 

     Το πρόγραμμα των «30 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΜΕΡΙΔΩΝ» αποτελεί το σύνολο της εκπαιδευτικής ύλης η οποία διδάσκεται στην Ομάδα των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» προκειμένου τα Μέλη της, από εντελώς αρχάρια να εξελιχθούν σε άριστους Ιππείς και Εφιπποτοξότες.
     Το περιεχόμενο Ασκησιολόγιο αλλά και η διάρθρωση του προγράμματος των «30 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΜΕΡΙΔΩΝ» αποτελεί επιλογή και σύνθεση του αναβιωτή της Έφιππης Τοξοβολίας στην Ελλάδα και ιδρυτή της Ομάδος των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» Αριστοτέλους Ηρ. Καλέντζη ο οποίος ‘αποκωδικοποίησε’ αρχαίες παραστάσεις Έφιππης Τοξοβολίας και άντλησε πληροφορίες από ιστορικές πηγές, ενώ συμπλήρωσε και τις δικές του, προσωπικές, εφιπποτοξοτικές εμπειρίες, κυρίως, από τα σημαντικά εκπαιδευτικά Σχολεία Αρχηγών  στα οποία μαθήτευσε στην Ουγγρική «Κοιλάδα» αλλά και τα όσα του υπέδειξαν Ιάπωνες Δάσκαλοι.
     Το πρόγραμμα των «30 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΜΕΡΙΔΩΝ», στην εκτενή δίμηνη εκδοχή του, διδάχθηκε ήδη με μεγάλη επιτυχία στη Σχολή των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» (2012) και μέσα από αυτό ανεδείχθη ο νέος Αρχηγός της Ομάδος Δημήτριος Π. Χρήστου καθώς και η Υπαρχηγός-Εκπαιδεύτρια Χαρά Εμμ. Πολυζοπούλου. Κατόπιν αυτών, ο συντάκτης του προγράμματος, μετά από προσεκτική μελέτη και χωρίς να παραλείψει απολύτως τίποτε, το συνέπτυξε ώστε να μπορεί ο Εκπαιδευόμενος σε βραχύτερο χρόνο και με μικρότερο κόστος να «φθάσει» στο ίδιο υψηλό αποτέλεσμα. Κυρίως, ενώ η δίμηνη εκδοχή προϋπέθετε παρουσία επί καθημερινής βάσεως 60 συνεχομένων ημερών στο Ιππευτήριο του Εκπαιδευομένου, κάτι που παρεμποδίζει την ομαλή διεκπεραίωση των υπολοίπων προσωπικών δραστηριοτήτων του ή τον εν γένει οικονομικό προγραμματισμό του.
     Η συντεταγμένη και παιδαγωγικά μελετημένη σύνθεση του προγράμματος των «30 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ ΗΜΕΡΙΔΩΝ» και η ενίσχυσή του με εκτενείς, αναλυτικές σημειώσεις και παρατηρήσεις καθώς και με λεπτομερείς οδηγίες χρήσεως, το καθιστούν, παγκοσμίως, μοναδικό εκπαιδευτικό σύστημα που δεν διατίθεται από καμία άλλη Ιππική Σχολή, οπουδήποτε! Όλα τούτα σε συνδυασμό με την έντυπη σελιδοποίησή του και την πλούσια εικονογράφηση από την ήδη εφαρμογή του, το αναδεικνύουν σε ό,τι πιο εύχρηστο για τον Εκπαιδευτή και τον Εκπαιδευόμενο και σε ό,τι πιο ωφέλιμο και για τους δυο, αλλά, κυρίως, για τον Εκπαιδευτή-Ίππο του οποίου εξοικονομείται εργασιακός ιδρώτας ο οποίος, διαφορετικά, θα ξοδεύονταν ασκόπως με ό,τι αυτό σημαίνει.
     Συμπληρώνεται από το ήδη εκδοθέν (2010) εκπαιδευτικό εγχειρίδιο υπό τον τίτλο «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΝΕΟΛΕΚΤΟΥ ΙΠΠΟΥ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΙΠΠΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΦΙΠΠΗ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ» το οποίο αποτελεί βασική ‘δεξαμενή’ ιππικών γνώσεων για κάθε Ιππέα και Εφιπποτοξότη που θέλει να κατέχει σε βάθος την διαχρονική, υψηλή Ιππική Τέχνη.
     Η «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» για άλλη μια φορά πρωτοπορεί, αποσκοπώντας στην εκπαιδευτική ωφέλεια και πρόοδο των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» αλλά και στην ευημερία των Ίππων και με υπερηφάνεια παραδίδει προς εφαρμογή στη Σχολή των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» ένα συντεταγμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αναδείξεως αρίστων Ιππέων το οποίο ουδεμία άλλη αντίστοιχη Σχολή της ημεδαπής ή αλλοδαπής έχει να επιδείξει.
 
 
THE SCHEDULE OF “30 TRAINING DAY CAMPS”
 
 
     The schedule of the “30 TRAINING DAY CAMPS” is composing the entire syllabus of the training material that is being taught in the Team of the “GREEK CENTAURS” so that its Members starting from the beginners’ level they develop themselves into excellent Riders and Horseback Archers.
 
     The contents of the exercise manual and the structuring of the schedule of the “30 TRAINING DAY CAMPS” is done by the selection and composition of the visionary reviver of the Horseback Archery in Greece and the founder of the Team of the “GREEK CENTAURS” Aristotle Herc. Kalentzis who has proven able to ‘decode’ the ancient pictures of Horseback Archery and drew information from valid historical sources, while he has added his own personal Horseback Archery experience mainly drawn from attending accredited Leaders’ training schools in the Hungarian “Valley” but also from his experiences and lessons taught by Japanese Masters through the years.
     The schedule of the “30 TRAINING DAY CAMPS” in its extended 60-days’ version, has been taught successfully in the School of the “GREEK CENTAURS” in 2012, and through that we had the rise of the new Team-Leader Demetrios P. Christou as well as the rise of co-Leader of the Team Chara Emm. Polyzopoulou.
     Following these, the composer of the schedule, based on careful and detailed study, and without any omissions, has condensed it so that the Trainee will be able to reach the same elevated result in less time and with minimal cost. Mainly, while the 60-days’ version was based in a continuous 60-days’ presence of the Trainee at the training camp, the condensed version of the “30 TRAINING DAY CAMPS” allows for intermissions in the training so that the Trainee will not be bound by his daily presence at the training camp, something that would make the dealing with the personal daily social and financial activities very difficult to be attended.
     The constitutionally and educationally studied composition of the schedule of the “30 TRAINING DAY CAMPS” and its support with extensive analytical notes and observations as well as the detailed user instructions, set this manual globally as a unique training system that isn’t offered by any Equestrian School anywhere in the world.
     All of those, in coordination with its printed version, and its richness in demonstrative pictures taken directly from its applications, have shown that the training manual is a very user-friendly as it is educational for both the Trainer and the Trainee. It is also equally as beneficial for both, but mainly for the Trainer-Horse that saves energy and working sweat that would otherwise would be wasted uselessly with along with the implications that may bring.
     The “30 TRAINING DAY CAMPS” manual is being complimented by the training manual under the title “TRAINING OF A ‘GREEN’ HORSE IN NATURAL HORSEMANSHIP AND IN HORSEBACKARCHERY” published in 2010, which is the principal vault for each Rider and Horseback Archer that desires to familiarize himself in depth with the unique, timeless upgraded Equestrian Art.
     The “HELLENIC HORSEBACK ARCHERY SOCIETY” once more is taking the lead, targeting not only into the educational benefits and progress of the “GREEK CENTAURS” but also into the well being of the Horses is proud to deliver to the “GREEK CENTAURS” a manual ready for application which composes the training schedule for the production and promotion of excellent Riders, similar manuals are not delivered yet by any other School in the region nationally or globally.
 
 
 
 
 

Κυριακή 7 Ιουλίου 2013

ΔΥΟ "ΜΑΘΗΜΑΤΑ" ΙΠΠΙΚΗΣ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΟΣ

ΔΥΟ "ΜΑΘΗΜΑΤΑ" ΙΠΠΙΚΗΣ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΟΣ
 
 
     Αποτελεί, πλέον, κοινό "μυστικό" η άριστη εκπαίδευση των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" η οποία καταλήγει με απόλυτη ασφάλεια Ίππου και Ιππέως στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και σε συντομότερο χρόνο! Ιδού δύο "δείγματα" - "μαθήματα" του "τι" σημαίνει "άριστη εκπαίδευση" για εμάς τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ", από τον Αρχηγό της Ομάδος μας Αρπάλυκο και την Υπαρχηγό Χαρά, αντιστοίχως:
 
 
 
     1. Ο Αρπάλυκος καλπάζει, βεβαίως με άψογο "κάθισμα" καιμε το σωστό πόδι, έναν ξένο, ευγενώς προσφερόμενο Ίππο, χωρίς στομίδα, χωρίς ηνίες χωρίς σέλλα και αναβολείς, εντελώς φυσικά και ήρεμα, καταφέρνει δε να τον σταματήσει αμέσως χωρίς να χρησιμοποιήσει καν χέρια μόλις ο Προπονητής του δίνει εντολή από το έδαφος. Η ιππευτική τελειότητα αποδεικνύεται κυρίως κατά την μετάπτωση από τον καλπασμό, στον τροχασμό και στο βάδην χωρίς καν ο θεατής να αντιλαμβάνεται τις αντίστοιχες επενέργειες του Ιππέως!!
 
 
     2. Η Χαρά, επίσης με ξένο, ευγενώς προσφερόμενο και ανεπίσακτο Ίππο, καλπάζει με άψογο "κάθισμα" και ασφαλώς με το σωστό πόδι, τοξεύοντας εύστοχα, με απολύτως ελεγχόμενες και ακριβείς κινήσεις, απελευθερώνοντας δε την χορδή ανοίγει το χέρι το οποίο, αμέσως και με μεγάλη ακρίβεια αναλαμβάνει την ομόπλευρη ηνία! Και όλα τούτα, με την πλέον ήρεμη και ευχάριστη διάθεση στο πρόσωπο της Αμαζόνας μας, κάτι που αποτελεί κανόνα για τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ"!
 
     Όμως, αυτά τα αποτελέσματα δεν "κατακτώνται" ούτε με πανάκριβα αγορασμένους "κουρδισμένους" Ίππους, ούτε με ακριβοπληρωμένους Προπονητές αλλά με πειθαρχία, ιδρώτα, μόχθο και επιμονή, κυρίως, με σοβαρότητα προσπαθειών που δε χωράνε σε "ζυγαριά" από εκείνον που πραγματικά θέλει να "φθάσει" την κορυφή της Ιππικής Τέχνης! Και στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" μαθαίνουμε να μοχθούμε για την τελειότητά μας, ακολουθώντας το σοφό "Σχολείο Σιωπής" όπως μας υπέδειξαν οι Ιάπωνες Δάσκαλοί μας!
 
 
  

ΜΟΝΟΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟΓΕΥΜΑ...

ΜΟΝΟΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟΓΕΥΜΑ...
 
 
     Απίστευτο το πόσα πολλά και όμορφα μπορείς  να χαρείς ένα μόνον απόγευμα σε ένα Ιππευτήριο...!
 
 
     Κατ' αρχήν να κρατήσεις στην αγκαλιά σου ένα νεογέννητο πουλάρι σα να κρατούσες το μεγαλύτερο θησαυρό του κόσμου ολόκληρου...
 
 
     ...Να χαρείς τη Χαρά σε ασκήσεις σπαθηφορίας Ιππηλασίου σα να παρακολουθείς σινεμασκόπ μια νέα συνέχεια του "Άρχοντα των Δακτυλιδιών" υπό τους ήχους του "Herr Mannelig"...
 
 
     ...Nα απολαύσεις τον Σπύρο στο δεύτερο μάθημα Έφιππης Τοξοβολίας να τοξεύει επί στόχου με τόση ακρίβεια ώστε να μη "χάνει" βέλος...
 
 
     ...Να ξαναθαυμάσεις τη Χαρά σε ασκήσεις υπερπηδήσεως καθέτου εμποδίου με τον "Όλι" ο οποίος φαίνεται ότι αποτελεί τον τρίτο, κατά σειρά, πλέον "έρωτά" της (ο δεύτερος κατά σειρά είναι σίγουρα ο "Ποσειδώνας" και μη περιμένετε να σας αποκαλύψουμε τον πρώτο διότι είναι οικογενειακή της ...υπόθεση!)...
 
 
     ...Να εντυπωσιαστείς από το αρχάριο Χριστινάκι μας να διέρχεται σπαθηφόρα και τροχάζουσα τις βαλβίδες με άψογο "κάθισμα" και έναν Ίππο ο οποίος θέλει να της κάνει όλα τα κέφια, ασχέτως αν η Χριστινούλα μας δε θέλει ούτε καν να του δίνει εντολές φοβούμενη ότι τον ...ενοχλεί!... 
 
 
     ...Να "σοκαριστείς" με τα καμώματα της Χαράς και του "Όλι" πάνω στη ...καυτή άμμο (και, ευτυχώς που ο νούμερο "δύο" και νούμερο "ένα" είναι πολύ ανεκτικά αγόρια...)!...
 
 
     ...Να χειροκροτήσεις τη Βαρβάρα για την άψογη διέλευση βαλβίδων και τη διατήρηση του ρυθμού του Ίππου της σε χαρούμενο τροχασμό...
 
 
     ...Να ξαναχαρείς τη Χαρά πάνω στον "Ποσειδώνα" αυτή τη φορά να επιδίδεται σε ξέφρενους έφιπποτοξοτικούς καλπασμούς ...
 
 
     ...Να παρατηρήσεις, εκτός από το άψογο "μαχητικό κάθισμά" του Αλέξανδρου και την ωραία "σύμπτωση" να τον συλλαμβάνει ο φακός πλάι σε μία υπερήφανα κυματίζουσα Σημαία...
 
 
     ...Να ενθουσιαστείς με το "βάπτισμα" στην Ιππασία που έκανε ο Αλέξανδρός μας στη μικρή κορούλα του η οποία, όταν αποφασίσαμε να τη παραδώσουμε στη μαμά της, έβαλε τις φωνές και μας επετίμησε αυστηρά διότι ένοιωθε πολύ βολικά στην αγκαλιά του μπαμπά της και στη ράχη του "Ποσειδώνα"...
 
 
     Ναί, όλα αυτά μπορείς να χαρείς μόνον σε ένα απόγευμα σε ένα Ιππευτήριο, αρκεί το Ιππευτήριο αυτό να είναι εκείνο των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"!
 
 
 
 
 
 
 

Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013

ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ»

ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ»
 

 
     Όλοι παρατηρούμε κάθε μέρα τις  εξελίξεις  των μαθητών, αρχαρίων και μη, τις όμορφες εικόνες  σε ειδυλλιακά τοπία και τις εξεζητημένες ασκήσεις με τις οποίες προπονούμε τα μέλη μας. Υπάρχει όμως κάποιος ο οποίος είναι ο κυρίως πρωταγωνιστής σε κάθε φωτογραφία, παρατηρεί την πορεία μας, μας διδάσκει τα μυστικά του και μας περνάει την βαθειά σοφία του. Ποτέ δεν αναρωτηθήκαμε το δικό του λιθαράκι σε όλα αυτά, την δική του ιστορία και πορεία εξέλιξης του μέσα από τα μαθήματα. Είναι πάντα εκεί, πιστός στον ρόλο του, με αστείρευτη υπομονή να διδάξει όποιον πραγματικά έχει ακούσει το «κάλεσμα».
 
     Ο λόγος πάει για τον Ποσειδώνα, για τον «τσίλικο»  Ίππο που μας συντροφεύει σχεδόν ένα χρόνο τώρα στα μαθήματά μας και όπου έχει και εκείνος την δική του ιστορία να πει.
 
    "Από μικρός αγαπούσα την θάλασσα. Εξάλλου, δίπλα σε αυτήν μεγάλωσα, και πέρασα την  νεαρή μου ηλικία εκεί, στην όμορφη πόλη του Ναυπλίου. Κάθε μέρα με συντρόφευε στις διαδρομές που κάναμε με το αφεντικό μου, διασκεδάζοντας τουρίστες  από το πρωί μέχρι την δύση του ήλιου. Η καρότσα βαρειά αλλά ποτέ δεν με ενόχλησε, έβαζα όλη μου την δύναμη να ευχαριστήσω το αφεντικό μου που με φρόντιζε όσο μπορούσε. Μια μέρα όλα άλλαξαν... Ένα αμάξι χτύπησε την άμαξα τόσο δυνατά που καταστράφηκε. Εγώ  κράτησα την ψυχραιμία μου για να σωθεί το αφεντικό μου. Την επόμενη μέρα ήρθε ένα φορτηγό και με πήρε μακρυά από το σπίτι μου. Δεν ξαναείδα την θάλασσα.
 
 
     Βρέθηκα σε ένα άγνωστο μέρος με άλλα άλογα, που όμως μύριζε βουνό. Δεν ήθελα να είμαι εκεί, ήθελα να γυρίσω  πίσω στο αφεντικό μου. Είχα βάλει  όρκο να μην εμπιστευτώ ποτέ κανέναν άλλο μέχρι να με γυρίσουν στο σπίτι μου.
 
     Ένα πρωί, μου βάζουν σέλα και με πάνε έξω μαζί με άλλα άλογα. Γύρισα πίσω μόνος μου. «Θέλω να γυρίσω πίσω!» Φώναζα...Δεν με άκουγε κανείς.
 
 
     Μετά από λίγο καιρό με ξαναπήρανε έξω βόλτα, και πάλι γύρισα πίσω μόνος μου, οπότε δεν με ξαναπήρανε. Κάθε μέρα σκεφτόμουν πως θα γυρίσω  πίσω. Καμιά φορά κατάφερνα να κόψω το σχοινί, έτρεχα όπου νόμιζα ότι θα έβρισκα έξοδο αλλά με ξαναπιάνανε οι σταβλίτες και με γυρνάγανε στην θέση μου. Έτρωγα καλά εκεί, με φροντίζανε, αλλά εγώ ήθελα να γυρίσω πίσω στην δουλειά μου και την θάλασσα.  Ώσπου μια φθινοπωρινή μέρα έρχεται ένας άντρας με ψηλά πόδια και χαμόγελο στα χείλη και με δείχνει στους φίλους του. Όλοι παράξενοι τύποι με μαύρα ρούχα και κάτι ξύλα στο χέρι που μυρίζανε καραμέλες.

 
     Εκεί ξεκίνησα να παίζω. Στην αρχή δεν ήθελα γιατί σκεφτόμουν το σπίτι μου, ύστερα όμως έπιασα τον εαυτό μου να τους περιμένει πότε θα έρθουν να παίξουμε. Τους χλιμίντριζα να με προσέξουν, μήπως και με πάρουν μαζί τους. Εκεί με πρόσεξε μια κοπέλα και συνέχεια με ζήταγε να παίξουμε μαζί.  Τελικά δεν ήταν τόσο άσχημα εκεί. Με παίρνανε τώρα όλοι  στο μάθημά τους, και οι περίεργοι τύποι που μυρίζανε καραμέλα αλλά και οι άλλοι που μου φοράγανε σέλα. Ήμουν το καλύτερο άλογο σχολής και άρχισε να μ’ αρέσει αυτός ο τίτλος.
     Δεν πέρασε πολύς καιρός και η κοπέλα που με
είχε προσέξει από την αρχή με είχε πλέον κάθε μέρα. Από κάπου άκουσα ότι με στάβλισε...τι είναι αυτό, δεν ξέρω, σημασία είχε ότι με φροντίζει κάθε μέρα αυτή και οι φίλοι της. Μου έμαθε κόλπα, να τρέχω γύρω-γύρω από ένα σχοινί, να δίνω πόδια για να μου τα καθαρίζει , να την κυνηγάω όταν κρατάει καρότο και άλλα πολλά παιχνίδια που θα τα δείτε όταν έρθετε να με γνωρίσετε. Την άμαξα δεν θα σταματήσω να την αγαπώ γιατί με αυτήν μεγάλωσα αλλά πλέον αγαπώ πολύ και αυτό που λένε οι τρελοί «Έφιππη Τοξοβολία» και την μυρωδιά της καραμέλας που με έκανε να ξεχάσω της θάλασσας.
Εφιπποτοξικά, "Ποσειδώνας"!"
 
 

 
 ...και για την αντιγραφή: Χαρά Πολυζοπούλου,
η ευτυχισμένη Ιππαγωγός του "Ποσειδώνος".

Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΟΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΟΣ
 
 
 
 
     Διεθνώς, η Ιππασία θεωρείται ως το πλέον επικίνδυνο άθλημα και αυτό βάσει στατιστικών τις οποίες παρακολουθούν πολύ προσεκτικά οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες προβαίνουν κατά καιρούς και σε ανάλογες ανακοινώσεις. Η επικινδυνότητα της Ιππασίας αυξάνεται όσο ο Άνθρωπος αφίσταται του Ίππου με την παρεμβολή της τεχνολογίας η οποία συν τω χρόνω καταλαμβάνει ολοένα και περισσότερο δεσπόζουσα θέση στίς ανθρώπινες Κοινωνίες. Πώς, όμως, στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" καταφέρνουμε σε όλα τα χρόνια της λειτουργίας μας να διατηρούμε μηδενικό δείκτη ατυχημάτων και να χαιρόμαστε ακίνδυνα τον Ίππο και την Ιππική; Η απάντηση είναι απλή: Εκπαιδευτικός επαγγελματισμός!
 
 
     Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" διαθέτουν μιαν εκπαιδευτική "βάση" στελεχών τα οποία έχουν κατανοήσει απολύτως τον βασικό κανόνα ασφαλείας ο οποίος ισχύει όχι μόνον στην Ιππική αλλά και σε κάθε τομέα ανθρώπινης δραστηριότητος και ο οποίος κανόνας δεν είναι άλλος από την γνώση και προοδευτικότητα στη διαχείριση του επικινδύνου αντικειμένου! Με λίγα λόγια, στην εκπαίδευση των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" δεν έχει καμία θέση η άγνοια ή η ημιμάθεια, η προχειρότητα και η βιασύνη. Όλοι όσοι εμπλεκόμεθα με την εκπαίδευση στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ", πολύ πριν αναλάβουμε την τεράστια αυτή ευθύνη, κατανοήσαμε ότι μόνον η βαθειά γνώση του εκπαιδευτικού αντικειμένου και η μεθοδικότητα πέραν κάθε βιασύνης μπορεί να μας κάνει να μεταδώσουμε τη γνώση ακίνδυνα για τον εκπαιδευόμενο.
 
     Χθες, η Χαρά Πολυζοπούλου, Εκπαιδεύτρια των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" εκπαίδευσε την αρχάρια Χριστίνα "βγάζοντάς" την στον πρώτο της καλπασμό. Όλο το μάθημα φωτογραφήθηκε ώστε να μπορεί , κατόπιν, να ελεγχθεί δεοντολογικά η όλη διδασκαλία, κάτι που γίνεται πάντα σε κάθε μάθημα. Η μελέτη των φωτογραφιών κατέδειξε τον άψογο εκπαιδευτικό επαγγελματισμό της Εκπαιδεύτριας ο οποίος κατέληξε στο άψογο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα της αρχάριας Εφιπποτοξότριάς μας! Μία αλληλουχία φωτογραφιών αποδεικνύει του λόγου το αληθές:
 
 
 

 
 
 
 

 
 
     H εκπαιδευόμενη ασκήθηκε στο έδαφος και εφίππως, με πλήρη αυτοσυγκέντρωση που κατέληξε σε ένα τελικό αποτέλεσμα "εύγλωττο" στην τελευταία φωτογραφία! Η Εκπαιδεύτρια δε λειτούργησε "με το ρολόι στο χέρι" αλλά επιστράτευσε τις γνώσεις της και την υπομονή της ώστε, με ασφάλεια και ηρεμία, η μαθήτριά της να προοδεύσει!
 
     Ε! Αυτό είναι εκπαιδευτικός επαγγελματισμός, η "ασπίδα" μας σε κάθε δυσάρεστο, αυτό το οποίο διδάσκονται εξ αρχής όλοι οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" ακόμη και από το στάδιο του αρχαρίου! Διότι, επιμένουμε στον μηδενικό δείκτη ατυχημάτων θεωρώντας ότι στο χέρι μας είναι να μη μεταθέσουμε ευθύνες στη ..."κακιά ώρα" όταν οι ίδιοι μπορούμε να την αποφύγουμε!