Τετάρτη 29 Ιουνίου 2011

Η «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» ΚΑΙ ΟΙ «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ» ΣΤΗΝ “IEFIMERIDA”


Η «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» ΚΑΙ ΟΙ «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ»

ΣΤΗΝ “IEFIMERIDA”





Έλληνες Κένταυροι:
Η αναβίωση μιας αρχέγονης πολεμικής τέχνης

  Η ιστορία των έφιππων τοξοτών χάνεται στα βάθη των αιώνων. Ήταν η πρώτη εκδήλωση «πυρός και κινήσεως» στην παγκόσμια ιστορία των πολέμων, μια τακτική που σφράγισε την καθημερινότητα πολλών λαών, συμπεριλαμβανομένων και των αρχαίων Θρακών και Κρητών. Σήμερα μπορεί να εξακολουθεί να είναι πολεμική τεχνική, αλλά έχει εξελιχθεί σε μια ψυχοπνευματική-φυσικοθεραπευτική αγωγή που, στους δύσκολους καιρούς που ζούμε, βοηθάει στην πνευματική και σωματική ισορροπία όποιου ασχοληθεί μαζί της. Ο Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης είναι ο άνθρωπος που πριν από μερικά χρόνια την αναβίωσε στην Ελλάδα. Ίδρυσε την Ελληνική Εφιπποτοξοτική Εταιρία, μία μη κερδοσκοπική εταιρία παραγωγής πολιτισμού, η οποία κατάφερε όχι μόνο να ξεχωρίσει αλλά και να κερδίσει και το πρώτο βραβείο στο τελευταίο πρωτάθλημα τοξευτικής επίδειξης στην Κορέα. Σήμερα η ομάδα αποτελείται από 220 επίσημα μέλη, είναι πιο δυνατή από ποτέ και όλα αυτά που έχει πετύχει είναι θαυμαστά. Μόνη της, χωρίς τη βοήθεια του κράτους και χωρίς  επιδοτήσεις. Συναντήσαμε τον Αριστοτέλη Καλέντζη στο σπίτι του, χωμένο ανάμεσα σε εκατοντάδες βιβλία και με τα τέσσερα σκυλιά του να κυκλοφορούν τριγύρω, και μας εξήγησε πώς είναι να κάνεις το όραμά σου πραγματικότητα. Με ό,τι δυσκολία αυτό συνεπάγεται…

 
Τι είναι η έφιππη τοξοβολία;

Είναι προπομπός των αρμάτων μάχης του πυρός και κινήσεως στην παγκόσμια στρατηγική. Οι λαοί της στέπας μας δίδαξαν -μαζί με τους Θράκες και τους Κρήτες εφιπποτοξότες- ότι καβαλώντας ένα άλογο και κρατώντας ένα τόξο στο χέρι, μπορείς να δρασκελίσεις μεγάλες αποστάσεις και να καταφέρεις στρατιωτικούς στόχους. Πρόκειται για αρχέγονη πολεμική τέχνη που αν επεκταθεί στη σύγχρονη πραγματικότητα μπορεί να παραγάγει έναν χαρακτήρα ισορροπημένο και διανοητικά και σωματικά. Είναι τέχνη με πάρα πολλές παραμέτρους. Προϋποθέτει να καλπάζεις, να αντιλαμβάνεσαι πότε τα τέσσερα πόδια του αλόγου είναι στον αέρα και εκείνη τη στιγμή να εξαπολύεις το βέλος και να βρίσκεις στόχο. Όλη αυτή η σύνθεση των παραμέτρων σε κάνει πάρα πολύ εναργή χαρακτήρα. Αυτή την τέχνη την πήραν δύο μεγάλες σχολές, η Ogasawara των Ιαπώνων και η Ούγγρικη Kassai και την εξέλιξαν σε πλήρη ψυχοπνευματική-φυσικοθεραπευτική αγωγή. Μέσω της τέχνης αυτής, προσπαθούμε να ισορροπήσουμε σωματικά και πνευματικά. Προϋποθέτει άσκηση πνευματική, αυτοπειθαρχία και σωματική εγρήγορση.

Πότε δημιουργήθηκε η εφιπποτοξοτική εταιρία στην Ελλάδα;

Η εταιρία δημιουργήθηκε πριν 3 χρόνια, κάτω από πολύ περίεργες συνθήκες. Προσωπικά άρχισα να ιππεύω όταν ήμουν 48 ετών. Είχα βάλει, βλέπεις, ένα στοίχημα με τον εαυτό μου να μην πεθάνω πριν επικοινωνήσω με ένα άλογο, το οποίο είναι 10 φορές ισχυρότερο από εμένα και δεν θα μπορούσα να του επιβληθώ με τη βία παρά μόνο με μια ευγενική προσέγγιση. Πρόκειται και πάλι για μια πνευματική δοκιμασία. Το πρώτο πράγμα που διαπίστωσα όταν ξεκίνησα το «άθλημα» ήταν ότι αυτό που διδάσκεται στην Ελλάδα ως ιππασία είναι μια μεγάλη απάτη, σχεδιασμένη από ανθρώπους που ούτε την αγαπούν ούτε την ξέρουν, και έτσι άρχισα να ταξιδεύω. Βρέθηκα, λοιπόν, στην Ουγγαρία, μια χώρα με μακρά ιππική παράδοση και εκεί άκουσα πως κάπου κοντά βρισκόταν ένας τρελός που καβαλάει άλογα και τοξεύει, και λέω: «Αφού είναι τρελός θα πάω να τον δω». Πήγα τον είδα, τον αγάπησα,  αγάπησα αυτό που έκανε, μαθήτευσα κοντά του και τον εκπροσώπησα στην Ελλάδα για έξι χρόνια. Μιλάω για τον Λάιο Κασσάι που είναι παγκόσμιος πρωταθλητής της έφιππης τοξοβολίας και έχει τρία βραβεία Guinness, κάθε χρόνο σπάει το περσινό του ρεκόρ. Τον είχα καλέσει μάλιστα στην Αθήνα, όταν η Ελληνική Ομοσπονδία Τοξοβολίας μού είχε αναθέσει την οργάνωση της τελετής ενάρξεως των πανευρωπαϊκών αγώνων του 2006. Ο δάσκαλός μου ήρθε και όταν έφυγε κάναμε την πρώτη ομάδα έφιππης τοξοβολίας στην Ελλάδα. Μετά από τρία χρόνια ιδρύθηκε η εταιρία γιατί διαπιστώσαμε ότι το ενδιαφέρον του κόσμου ήταν πολύ μεγάλο. Σήμερα απαριθμούμε περίπου 220 μέλη τα οποία λειτουργούν πολύ ωραία, είμαστε μια μεγάλη οικογένεια, διασκεδάζουμε, γελάμε, συζητάμε, καβαλάμε, τοξεύουμε, χωρίς πρωταθλητικές απαιτήσεις. Πήραμε, όμως, το πρώτο βραβείο σε παγκόσμιο πρωτάθλημα τοξευτικής επιδείξεως φέτος στην Κορέα, αφήνοντας πίσω μας 31 χώρες. Δεν ήταν κάτι που το επιδιώξαμε, ήρθε από μόνο του. Δεν αρεσκόμαστε στον πρωταθλητισμό, θέλουμε μια δια βίου άθληση, να φτάσουμε 200 ετών και να ιππεύουμε.

Γιατί η ιππασία στην Ελλάδα συνδέεται με ανώτερα κοινωνικά στρώματα;

Αυτό είναι ένα πολύ δυσάρεστο φαινόμενο που συμβαίνει μόνο σε υποανάπτυκτες χώρες, όπως την Ελλάδα επί παραδείγματι. Εδώ, λοιπόν, υπάρχει μία κάστα ανθρώπων με επικεφαλής τον κύριο Μυτιληναίο που θέλουν τα αλογάκια για τα παιδάκια τους. Η δική μας άποψη είναι ότι τα αλογάκια είναι κοινωνικό αγαθό, αλλιώς γίνονται αρρωστημένο προϊόν. Για τον λόγο αυτό ακριβώς δεν εισπράττουμε και χρήματα. Είμαστε μη κερδοσκοπικός οργανισμός και φροντίζουμε όσες υπηρεσίες παρέχουμε να είναι δωρεάν. Μη φανταστείτε ότι έχουμε μεγάλα έξοδα, τα άλογα έχουν περιορισμένα έξοδα για τη συντήρησή τους. Δεν είναι πάντως ακριβά τα πράγματα, ακριβά γίνονται όταν έχουμε συμπλέγματα. Έχουμε δύο άλογα, τα οποία χρησιμοποιούμε στην εκπαίδευση, τα φροντίζουμε και τα αγαπάμε.

Πού βρίσκονται οι εγκαταστάσεις σας;

Είμαστε υπό μετακίνηση αυτό τον καιρό. Προς το παρόν είμαστε ακόμη στο Μαρκόπουλο *, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο. Οι προπονήσεις μας γίνονται ανεξαρτήτως καιρού σε υπαίθριο χώρο. Με βροχή και χιόνι. Αν δεν υπάρχουν σωρητομελανίτες, νέφη κατακορύφου αναπτύξεως, που παράγουν ηλεκτρικά φαινόμενα, τα οποία είναι επικίνδυνα, εμείς προπονούμαστε. Στην Ουγγαρία οι προπονήσεις γίνονται στους -20ο μέσα στο χιόνι. Οι προπονήσεις γίνονται 2 φορές κάθε εβδομάδα, Σάββατο και Κυριακή. Η προπόνηση της σπαθασκίας γίνεται μόνο Κυριακή.

Τι είναι η σπαθασκία;

Διδάσκουμε μεσαιωνική σπαθασκία εδάφους. Από Σεπτέμβρη που θα καθιερωθεί το αμιγώς στρατιωτικό μας πρόγραμμα (γιατί είμαστε στρατιωτική ομάδα, όχι αθλητική) θα ξεκινήσουμε έφιππη ξιφασκία.

Τι χρειάζεται για να γίνει κανείς μέλος;

Γίνεσαι μέλος συμπληρώνοντας απλά μία αίτηση. Δεν χρειάζεται να έχεις κάποια ειδική γνώση, όλοι ξεκινούν ως αρχάριοι. Κανείς δεν είναι δάσκαλος, ακόμη και εγώ νιώθω κάθε φορά αρχάριος. Ο μικρότερος μαθητής μας είναι 5 χρονών και ο μεγαλύτερος 76. Η ιππασία δεν έχει ηλικία. Το παιδί, είναι καταπληκτικό, έχει μια προσαρμοστικότητα και μία ευπλαστότητα που το κάνουν να τα καταφέρνει πολύ καλά. Μάλιστα, έχουμε ένα σύστημα να παίρνουμε οδηγίες από το ιαπωνικό μοναστήρι της Ογκασαβάρα και οι ασκήσεις που ακολουθούμε βοηθούν τον αρχάριο να μυηθεί με τον καλύτερο τρόπο στην τέχνη αυτή.

Μιλήστε μας για το σύστημα που χρησιμοποιείτε.

Αν θες να γίνει αθλητής επιδόσεων στην τοξοβολία, επιβάλλεται να ρίχνεις από απόσταση 20 εκατοστών για τρία χρόνια. Κάνουμε βέβαια και ασκήσεις: ρίχνουμε οκλαδόν, τρέχοντας, με το ένα πόδι κ.λπ. Η προπονητική μας είναι ευτυχής διαδικασία που μας ανταμείβει μετά από κάθε συνεδρία. Θέλει όμως υπομονή. Στην Ελλάδα που όλοι βιάζονται να γίνουν κάτι δυσανασχετούν. Λένε: «Μα 20 εκατοστά για τρία χρόνια, πολλά δεν είναι;». Όμως δεν είναι. Τούρκοι, Κινέζοι και Ιάπωνες ρίχνουν από αυτή την απόσταση για πέντε χρόνια. Τα ελληνόπουλα έχουν πολλές δυνατότητες, δεν πρέπει όμως αυτό να τα κάνει να προτρέχουν.

Τι έξοδα θα έχει κάποιος που θα θελήσει να ασχοληθεί με την έφιππη τοξοβολία;

Τυπικά παρέχουμε εξοπλισμό στον αρχάριο για 15 μαθήματα. Πρακτικά όμως τους τα παρέχουμε εφ’ όρου ζωής γιατί δεν θέλουμε να υποχρεώσουμε τα μέλη μας να αγοράζουν από εμάς πράγματα, να μας βλέπουν ως εμπόρους. Αν κάποιος θελήσει πάντως να αποκτήσει το δικό του εξοπλισμό, ένα τόξο κοστίζει περίπου 150€ και κάθε βέλος από 8 μέχρι 10€. Προμηθευόμαστε τόξα από τον οργανισμό Kassai.

Ποιο είναι το βεληνεκές των τόξων που χρησιμοποιείτε;

Τα τόξα είναι ουσιαστικά μηχανισμοί αποθηκεύσεως μυϊκής ενέργειας του ατόμου και μετατροπής της σε βλητική ενέργεια. Κάθε χρήστης, λοιπόν, χρησιμοποιεί τόξο ανάλογο της μυοσκελετικής του δομής.  Όσο χρησιμοποιείς το τόξο, τόσο δυναμώνεις και ανεβάζεις τις λίβρες του. Υπάρχουν βέβαια διαφορετικά μεταξύ τους τόξα. Το βεληνεκές εξαρτάται από το λιβράζ του τόξου, το άνοιγμα που θα κάνεις, το είδος του βέλους που θα χρησιμοποιήσεις και την πυκνότητα της ατμόσφαιρας. Τα δικά μας τόξα βάλουν συνήθως σε απόσταση μέχρι 60 μέτρα.

Ποιες είναι οι δράσεις του συλλόγου;

Γενικά ο σύλλογός μας είναι δραστήριος, πέρα από την εκπαίδευση νέων μελών, κάνουμε διάφορες εκδηλώσεις και προσφάτως αρχίσαμε μία συνεργασία με τους μαθητές του τμήματος ΤΕΦΑΑ του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Θεωρώ ότι τα παιδιά αυτά θα επωφεληθούν αρκετά από τις συναντήσεις μας, ειδικά όσον αφορά τη καλλιέργεια της αυτοσυγκέντρωσής τους. Κάνουμε επίσης πάρα πολλές εξορμήσεις με το σύλλογο. Ο σκοπός τους είναι να κατανοηθεί καλύτερα η ιππασία, ο τρόπος ζωής. Φτάσαμε μέχρι και τη Μογγολία, όπου και καθίσαμε ένα μήνα για να κάνουμε ιππική αρχαιολογία. Οι Μογγόλοι είναι λαός με τεράστια ιππική παράδοση και το διαπίστωνες όταν έβλεπες τετράχρονα παιδάκια να καβαλούν άλογα και να καλπάζουν 100 χιλιόμετρα, χωρίς σέλα, για να πάρουν ένα κύπελλο.

Είναι επικίνδυνο άθλημα η έφιππη τοξοβολία;

Έχουμε μηδενικό δείκτη ατυχημάτων και τραυματισμών γιατί ό,τι κάνουμε γίνεται προσεκτικά και μελετημένα. Και δεν παίρνουμε τα μέτρα προφυλάξεως που παίρνουν οι δυτικοί λαοί στην ιππασία, θώρακες, καπέλα κ.λπ., δεν μας χρειάζονται.

Ποιες οι σχέσεις σας με τη σχολή Kassai;

Προσφάτως εγκαταλείψαμε τον οργανισμό Kassai γιατί τα μέλη στην Ελλάδα αποφάσισαμε να κάνουμε κάτι περισσότερο προσαρμοσμένο στη δική μας παράδοση, κάτι πολύ καλό, διαγράφοντας το δικό μας δρόμο. Έτσι, από τον περασμένο Γενάρη πάψαμε να είμαστε Κένταυροι Kassai και γίναμε Έλληνες Κένταυροι. Διατηρούμε άριστες σχέσεις με τον οργανισμό Kassai, απλά θέλουμε να κάνουμε ένα πείραμα, ένα αμιγώς δικό μας εγχείρημα. Θέλουμε να αναβιώσουμε τις παραδόσεις των Ελλήνων εφιπποτοξοτών της Κρήτης και της Θράκης. Ιστορικά οι Κρήτες προηγούνται των Θρακιωτών και χρονολογούνται περίπου την προχριστιανική περίοδο. Οι τελευταίοι Έλληνες τοξοβολητές, ξεχασμένοι από την ιστορία, είναι οι Έλληνες στρατιώτες της Δύσης. Υπήρξαν σώμα μισθοφόρων που συνεργαζόταν κυρίως με τους Ενετούς εναντίων των Οθωμανών, σε αυτό το ειδικό σώμα που δίδαξε για πρώτη φορά την τακτική του ελαφρού ιππικού. Αυτοί οι στρατιώτες στη συνέχεια έφτιαξαν δικά τους μπουλούκια και κατάφεραν να απελευθερώσουν ελληνικά εδάφη, πολύ προ του 1821. Αυτοί ήταν οι τελευταίοι εφιπποτοξότες και αυτή είναι μια σημαντική παράδοση που προσπαθούμε να κρατήσουμε ζωντανή.

Ποια η σχέση σας με την Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας;

Δεν έχουμε καλή σχέση με την Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας, η οποία δεν μας θέλει. Δεν μας θέλει γιατί εισάγουμε καινά δαιμόνια. Λέμε: Δεν επιτρέπεται να ανέβεις στο άλογο με μαστίγιο και σπιρούνια. Δεν μπορώ να θεωρώ το άλογο φίλο μου και να του γυρίζω μία καμτσικιά για να κάνει αυτό που θέλω. Αν δεν θέλει να κάνει αυτό που του ζητάω, θα το σεβαστώ. Εμείς θεωρούμε την ομοσπονδία βιαστές των αλόγων και πράγματι, αν σκεφτείς τα τόσα ατυχήματα που έχουν, οφείλονται στη συμπεριφορά τους προς τον ίππο. Για εμάς το άλογο είναι σύντροφος, συνεργάτης, γι’ αυτό και δεν έχουμε ατυχήματα.


Θα ήταν καλό να γίνει ολυμπιακό άθλημα η έφιππη τοξοβολία;

Σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα να γίνει η τέχνη μας ολυμπιακό άθλημα. Και στην τελική, τι σημαίνει αυτό;  Υπήρχε έφιππη τοξοβολία την Αρχαία Ολυμπία; Μάλλον εννοείς, κοκακολικό άθλημα! Δεν είναι χόκεϊ η έφιππη τοξοβολία, δεν γουστάρουμε τους Αμερικάνους και την κόκα κόλα, προτιμούμε ούζο και ρετσίνα, αντ’ αυτού!

Πείτε μας δύο λόγια για το βιβλίο που εκδώσατε.

Το βιβλίο γράφτηκε σε περίοδο 6 χρόνων. Χρειάστηκε να το γράψουμε αρχικά ως εγχειρίδιο διδασκαλίας για εμάς τους ίδιους. Γενικότερα, ωστόσο, δεν υπάρχει βιβλίο ιππασίας στα ελληνικά αυτή τη στιγμή. Υπάρχουν μόνο κάποια παλιά βιβλία γραμμένα από στρατιωτικούς. Το βιβλίο αυτό είναι το πρώτο φυσικής ιππασίας που γράφεται στην ελληνική γλώσσα και το έχει μεταξύ άλλων επαινέσει ο κορυφαίος ιππίατρος στην Ελλάδα, ο Αντικατζίδης. Βασικός σκοπός της φυσικής ιππασίας και κατά προέκταση του βιβλίου είναι να διδάξει πώς θα φέρει τον άνθρωπο κοντά στο άλογο και όχι πώς θα καταστήσει το άλογο υποχείριο του ανθρώπου. Το σύγγραμμα αυτό είναι ακόμη μία αφορμή για να μας μισήσει περισσότερο η ομοσπονδία, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς.

Ποια η σύνδεση των Κενταύρων της ελληνικής μυθολογίας με εσάς;

Η παράδοση των Κενταύρων είναι μία απεικόνιση της σχέσης του ανθρώπου με το άλογο. Ο ακριβής ορισμός της τελείας ιππεύσεως. Στην Ουγγαρία υπάρχει ένα ρεύμα Κενταυριστών οι οποίοι πιστεύουν πως οι Κένταυροι πραγματικά υπήρχαν, ως πλάσματα. Αναφέρομαι σε έναν δραστήριο οργανισμό που έχει εκδώσει βιβλιογραφία με αναλύσεις - ακόμη και ανατομικές μελέτες πειραματικής αρχαιολογίας για τον κένταυρο. Ο Χείρων υπήρξε δάσκαλος, εξαίρετος τοξότης και γιατρός. Η έφιππη τοξοβολία δίνει μεγάλη αξία στην ψυχοσωματική ισορροπία των μελών της. Εμείς το διαπιστώνουμε και στα ίδια μας τα μέλη, τα οποία έρχονται με διάφορες νευρώσεις που δημιουργεί ο σύγχρονος τρόπος ζωής και τις ξεπερνούν σε πάρα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Τι είναι το άλογο για εσάς;

Το άλογο έχει ένα μεταφυσικό χαρακτήρα ως ον. Μας παραπέμπει σε δρόμους που τους έχουμε μέσα μας, αλλά δεν τους έχουμε ανακαλύψει. Το άλογο μάς συνδέει με ένα βαθύτερο παρελθόν με ένα μοναδικό τρόπο. Πάνω στη ράχη του αλόγου, όπως λέει και το Κοράνι, χτίστηκε η ανθρωπότητα. Αυτό κουβάλησε τα πράγματά μας και αυτό ήταν ο σύντροφός μας. Η απώλεια του ζώου αυτού στη βιομηχανική εποχή είναι αβάσταχτη και μας δημιουργεί μια νοσταλγία. Κάποιοι παραποίησαν τη σχέση αυτή και το έκαναν μπιμπελό: το έδωσαν σε κάποιον να το φροντίζει, το καβαλούν και παίζουν για λίγο, το μαστιγώνουν και το παρατούν εκεί που το βρήκαν. Θυμάμαι, στις πρώτες μου προπονήσεις, δεν ήθελα με τίποτα να τραβήξω τα ηνία του αλόγου μου, μη τυχόν και το πονέσω, και αναγκαστικά έπεφτα εγώ κάτω. Το άλογο, βέβαια, πηδούσε από πάνω μου και δεν με τραυμάτιζε, όχι από καμία ευγένεια, μη με περάσεις για αφελή, το έκανε επειδή τα άλογα δεν πατούν σε επιφάνειες με τις οποίες δεν είναι εξοικειωμένα. Στην πράξη, όμως, αυτό το χαρακτηριστικό τους είναι μία προστασία για τον άνθρωπο. Δεν εξιδανικεύουμε το άλογο, είναι και αυτό ένα πλάσμα με τις φοβίες του, τα συναισθήματά και τα ένστικτα του. Δεν κινδυνεύουμε όμως από αυτό· το άλογο είναι ένα πλάσμα φυγής, δεν επιτίθεται όταν νιώσει απειλή.

Ποια η είναι σύνδεση της έφιππης τοξοβολίας με την ελληνική πραγματικότητα;

Βλέπεις έξω τι συμβαίνει. Η έφιππη τοξοβολία είναι ένα άθλημα με αξίες και ιδανικά. Η σχέση με τη φύση, η ανιδιοτέλεια, η αυτοσυγκέντρωση, η προσωπική βελτίωση, η αλληλεγγύη είναι αξίες της τέχνης αυτής που την καθιστούν διαμετρικά αντίθετη με την κρίση που συμβαίνει γύρω μας. Υπάρχει επίσης επικοινωνία και συλλογικότητα, μετά από κάθε προπόνηση κάνουμε ένα κύκλο και συζητούμε για τη μέρα μας, λέμε τα παράπονά του ο καθένας. Στην κοινωνία η επικοινωνία χάνεται. Ο εργαζόμενος φεύγει με το κεφάλι χαμηλά, βρίζει από μέσα του τον προϊστάμενο που τον μισεί και εκείνος αδιαφορεί. Αν η κοινωνία ήταν μια μεγάλη έφιππη τοξοβολία θα ήταν πολύ ευτυχέστερη.

Ένα σχόλιο ενός έφιππου τοξοβόλου για την κρίση;

Την παρακολουθούμε την κρίση. Ως σύλλογος, το έχουμε παραδεχτεί: τους θέλουμε όλους σουβλιστούς. Από εκεί και πέρα ο καθένας παίρνει θέση ως μεμονωμένο άτομο. Εγώ προσωπικά πηγαίνω στο Σύνταγμα μαζί με τον κόσμο, ως έφιππος τοξοβολητής, όμως, δεν μπορώ να βοηθήσω. Σε μια προηγούμενη διαδήλωση συνέλαβαν και έναν νεαρό με ένα τόξο, η αλήθεια είναι ότι πολύ τον χαρήκαμε!  Πολλοί στην ομάδα είπαν «Ο Αριστοτέλης θα’ ναι, πήρε το τόξο!»

Ποια θα είναι η επόμενη εμφάνιση των Ελλήνων Κενταύρων;

Φέτος θα πάμε ξανά στην Κορέα (23 με 28 Σεπτεμβρίου) και η αποστολή μας θα αναπαραστήσει κρητικά δρώμενα. Πρόκειται για ένα δρώμενο βασισμένο στους Κρητικούς χορούς και την παράδοση, συνδυασμένο με τοξοβολία ακριβείας.

Το βιβλίο του Αριστοτέλη Καλέντζη υπάρχει για αγορά στο http://horsebackarcherygr.blogspot.com/2011/01/h-e.html

Πληροφορίες για την Ελληνική Έφιππη Τοξοβολία και για επικοινωνία στο:


Συνέντευξη: M.Hulot και Διονύσης Ανεμογιάννης  
 
 



Ο Γενάρχης ÁRPÁD διασχίζει τα Καρπάθια.

ΣΥΝΑΨΗ ΟΥΓΓΡΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

[Με αφορμή πολλές ανακρίβειες που διαβάσαμε προσφάτως για τους Ούγγρους]




     Για όλους εμάς που συνδεθήκαμε με την Ουγγαρία και τον λαμπρό Πολιτισμό της, μέρος του οποίου αποτελεί και η Έφιππη Τοξοβολία και ο Οργανισμός "KASSAI" , είναι σημαντικό να γνωρίζουμε μία σύναψη της Ούγγρικης Ιστορίας και της "διαδρομής" ενός Λαού, όπως ο Ουγγρικός, ο οποίος , αν και παραμένει σχεδόν άγνωστος λόγω της δυσκολίας της γλώσσας του , εν τούτοις εκπλήσσει με την γενναιότητα και τα επιτεύγματά του!




    Στ' αλήθεια, για όποιον ποτέ ξεκίνησε να μελετά την Ουγγρική γλώσσα θα διεπίστωσε την βαθειά ιδιοτυπία της που, από πλευράς δυσκολίας, φθάνει σε σημείο "σταυρολέξου για πολύ ...προχωρημένους". Αν σκεφθούμε, επί παραδείγματι, ότι οι Ούγγροι δεν χρησιμοποιούν την πρόθεση "από" όπως οι υπόλοιπες Εληνική ή λατινογενείς γλώσσες, αλλά το προσθέτουν διαφορετικό κάθε φορά στο τέλος της λέξεως στην οποία αφορά, τότε καταλαβαίνουμε ότι η Ουγγρική για έναν Ευρωπαίο είναι λίγο πιό εύκολη από τα ...Κινεζικά! Και εδώ έγκειται το ότι η Ουγγαρία ως Χώρα αλλά και ο Λαός της παραμένουν στη "σκοτεινή πλευρά" των παγκοίνως "γνωστών". Aς την γνωρίσουμε, λοιπόν, την αγαπημένη μας Ουγγαρία, μαθαίνοντας λίγα από την τεράστια Ιστορία της.

     Τα πλέον πρώιμα δείγματα ζωής στην περιοχή χρονολογούνται από το 10.000 π.χ.χ., είναι παλαιολιθικά και αποτελούν ευρήματα τα οποία ενετοπίσθησαν στη στενωπό του Δουνάβεως.

     Πρώτοι κάτοικοι αυτής της περιοχής ήσαν οι Κέλτες και οι Ιλλυριοί οι οποίοι, δύο χιλιάδες χρόνια πριν, ίδρυσαν εδώ έναν οικισμό τον οποίον ωνόμασαν ΑΚ-ΙΝΚ (=πλούσια νερά) λόγω των πολλών θερμών πηγών του.

     Τον 2ο αιώνα μ.χ.χ. η περιοχή, ως ρωμαϊκή κτήση, και υπό τον αυτοκράτορα Σεπτίμιο Σεβήρο αναβαθμίζεται σε αποικία, με 30.000 κατοίκους.

     Το 376 μ.χ.χ. η Ρώμη χάνει την κυριαρχία της σε αυτή την περιοχή η οποία παρακμάζει. Στο άλλοτε ΑΚ-ΙΝΚ και μετέπειτα ρωμαϊκό Ακούινκουμ αρχίζουν να εποικούν Σλαύοι αλλά και Γότθοι, Λογγοβάρδοι και Άβαροι, φυλές ιδιαιτέρως πολεμικές.

     Κατά τον ένατο αιώνα μ.χ.χ., πιθανώς, εμφανίζονται οι δύο ονομασίες οι οποίες, αργότερα, θα συνενωθούν και θα αποτελέσουν την ονομασία της πρωτεύουσας. Η αριστερή πλευρά του Δουνάβεως που αναπτύσσεται κατά προτεραιότητα ονομάζεται "Βούδα" (=σόμπα, σπίτι, εστία, θαλπωρή) ενώ η δεξιά "Πέστη" (=κόλαση, από την ύπαρξη πολλών σπηλαίων). Έτσι τα δύο τμήματα που κάποτε θα συνενωθούν σε μία πρωτεύουσα θα ονομασθούν "Βουδαπέστη".

     Το 896 μ.χ.χ. εμφανίζεται από την πλευρά των Ουραλίων μία πολεμική φυλή υπό τον γενάρχη ÁRPÁD  (δυναστεία), οι Μαγυάροι οι οποίοι καταλαμβάνουν την περιοχή εγκαθιστάμενοι σε αυτήν μονίμως.



Το πρώτο Ουγγρικό νόμισμα (970 μ.χ.χ.)


     Το 1001 μ.χ.χ. γίνεται η στέψη του πρώτου Ούγγρου Βασιλέως, του Στεφάνου. Με τις Σταυροφορίες καταφθάνουν και οι πρώτοι τεχνίτες και έμποροι από την Γερμανία. Αυτοί, εγκαθίστανται και στις δύο πλευρές του Δουνάβεως και από το σημείο αυτό αρχίζει η καταλυτική επίδραση των Γερμανών στην εξέλιξη και διαμόρφωση της μετέπειτα Ουγγαρίας. Αν προσέξει κανείς πολύ καλά τους σημερινούς Ούγγρους έχοντας υπ΄όψη του και το γερμανικό "πρότυπο" θα δει ότι αυτό ισχύει περισσότερο για τους σημερινούς Ούγγρους παρά για τους σημερινούς (εκφυλισμένους, εν πολλοίς...) Γερμανούς! Έτσι, αν και οι Μαγυάροι διέθεταν ήδη (8.500 χρόνια πριν από σήμερα) την δική τους εγχάρακτη γραφή (Rovás) υιοθετούν για καθαρά πρακτικούς λόγους την Λατινική και, αμέσως μετά, την Γερμανική η οποία παραμένει η επίσημη γλώσσα της Ουγγαρίας μέχρι το 19ο αιώνα (1836).

     Όμως, οι Ούγγροι δεν διέθεταν απλώς γραφή πριν από πολλούς άλλους Ευρωπαϊκούς Λαούς αλλά και Σύνταγμα! Το 1222 οι Ούγγροι αποκτούν τον πρώτο Καταστατικό Χάρτη (Σύνταγμα) πριν από όλους τους Ευρωπαϊκούς Λαούς , υπό την ονομασία "Χρυσόβουλον".

     Οι Μογγόλοι αρχίζουν να απειλούν την περιοχή με τη γνωστή επεκτατική τους διάθεση και στις 11 Απριλίου 1242, κατανικώντας τον στρατό του Βασιλέως Μπέλα IV καταλαμβάνουν κι ερημώνουν τόσο τη Βούδα όσο και την Πέστη. Μετά την απόσυρση των Μογγόλων από την περιοχή , ο Βασιλέας Μπέλα IV , το 1247, ανακηρύσσει ως πρωτεύουσα την Βούδα και την ορίζει ως έδρα του νέου κράτους των Μαγυάρων.

     Εν τω μεταξύ ο χριστιανισμός ο οποίος, ήδη από το 1000 μ.χ.χ., "εισέβαλε" στην περιοχή με την βάπτιση του Βασιλέως Στεφάνου, επιδρά στους Μαγυάρους και αλλοιώνει τα ήθη τους. Αυτό είναι κάτι για το οποίο οι Ούγγροι έχουν πλήρη συνείδηση μη συγχωρώντας ποτέ στους εαυτούς τους την απομάκρυνσή τους από τα πατρώα και παραμένοντας διακριτικά αποστασιωποιημένοι από την Εκκλησία, σε αντίθεση με τους αδελφούς τους Πολωνούς οι οποίοι δυναστεύονται από την Εκκλησία μη εννοώντας τον βαθύτερο παγκοσμιοποιητικό ρόλο της. Με την αρνητική επίδραση του χριστιανισμού και την έκπτωση του πολεμικού πνεύματός τους, το 1526, ο Ουγγρικός στρατός ηττάται από τους Οθωμανούς στη σφαγή του Μόχατς κι ενώ οι τοπικοί άρχοντες μαζύ με τον πληθυσμό εγκαταλείπουν την περιοχή, εδώ θα εγκατασταθεί ο Σουλτάνος Σουλεϊμάν Ι με την αυλή του. Κατά την προσφιλή τακτική τους, οι Οθωμανοί πυρπολούν και την Βούδα και την Πέστη.

     Η συνολική κατοχή της περιοχής από τους Οθωμανούς διήρκεσε 150 χρόνια. Ευτυχώς, την οθωμανική επεκτατικότητα αντιμετώπισε επιτυχέστατα ο Πρίγκιψ Ευγένιος ο οποίος τους ανέκοψε τον δρόμο για την κατάληψη της Βιέννης και, βεβαίως, ολόκληρης της Ευρώπης! Το 1686 η Βούδα επανακτάται από τα ενωμένα Αυτοκρατορικά στρατεύματα και αρχίζει η κυριαρχία των Αψβούργων  στην Ουγγαρία, όπου, επί Αυτοκρατείρας Μαρίας-Θηρεσίας η περιοχή αναπτύσσεται ραγδαία κι εμπλουτίζεται με λαμπρά οικοδομήματα και δημόσια διοίκηση. Τόσο η Μαρία-Θηρεσία όσο κι ο Αρχιδούκας Ιωσήφ αφιερώνονται στον εκσυγχρονισμό της Βούδας και της Πέστης με θαυμαστά αποτελέσματα.

     Το 1867 στο πλαίσιο της εξισώσεως μεταξύ Βιέννης και και Ουγγαρίας, η Πέστη γίνεται η έδρα της Ουγγρικής Βουλής (εκεί υπάρχει ως σήμερα το Κοινοβούλιο) και πόλη στέψεως καθώς κι έδρα της Αυστρο-Ουγγρικής Μοναρχίας. μετά από 326 χρόνια ο πύργος της, απέναντι, Βούδας ξαναγίνεται ανάκτορο και ο Φραγκίσκος-Ιωσήφ στέφεται "Βασιλεύς της Ουγγαρίας".

     Το 1873 η Βούδα και η Πέστη, διοικητικώς, συνενώνονται στη μεγάλη, πια, πρωτεύουσα "Βουδαπέστη"και πάντοτε υπό την θετική επίδραση της Γερμανικής παιδείας η χώρα αποκτά "προσανατολισμό" βαρειάς βιομηχανίας με αποτέλεσμα, το 1896 (εκατό ολόκληρα χρόνια πριν την Αθήνα), η Βουδαπέστη να αποκτήσει το πρώτο Μετρό της ηπειρωτικής Ευρώπης το οποίο ωλοκληρώθηκε σε τρία μόλις χρόνια!

     Το 1916 τελείται η τελευταία στέψη Βασιλέως στην Ουγγαρία, με στεφόμενο τον Βασιλέα Κάρολο IV των Αψβούργων.

     Μετά την λήξη του Α' Παγκοσμίου Πολέμου και την πτώση της Αυστρο-Ουγγρικής Μοναρχίας η Ουγγαρία υποχρεώνεται σε εξοντωτικές ταπεινώσεις από την αγέλη των "νικητών", ενώ η Βουδαπέστη μετατρέπεται σε έδρα μιας παρωδίας "σοβιετικής δημοκρατίας" η οποία καταρρέει μετά από 133 ημέρες.

     Το 1920 η Ουγγαρία εκβιάζεται να υπογράψει την απάνθρωπη "Συνθήκη του Τριανόν" την οποία ο Ουγγρικός Λαός ποτέ δεν απεδέχθη. Σύμφωνα με αυτή, η Ουγγαρία εκβιάστηκε να παραδώσει το 72% των εδαφών της στις όμορες Χώρες, ενεχυριάζοντας το 64% του πληθυσμού της που κατοικούσαν στις εκχωρούμενες περιοχές. Αυτό είχε τεράστιες επιπτώσεις στη ζωή του Ουγγρικού Λαού ο  οποίος είδε πολύ περισσότερο από το μισό των αδελφών του να διαχωρίζονται βίαια από τον εθνικό κορμό και να εξανδραποδίζονται, προς ικανοποίηση των εκδικητικών προθέσεων των, πάντοτε, ελεεινών "Συμμάχων". Η μισητή αυτή "συνθήκη" εξακολουθεί να ζωπυρώνει τον αλυτρωτισμό των σημερινών Ούγγρων οι οποίοι αγωνίζονται σταθερά για την αποκατάσταση του Δικαίου με την κατάργησή της και την επιστροφή προσφυγοποιημένων Ούγγρων και κατειλημμένων Ουγγρικών εδαφών στην Ουγγαρία. 

     Η Ουγγαρία παραμένοντας πιστή στην Γερμανική πλευρά δε διστάζει να εξέλθει στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, το 1941, στο πλευρό του εκλεγμένου Εθνικοσοσιαλιστή Ηγέτη Αδόλφου Χίτλερ! Ο μεν Αδόλφος Χίτλερ θα έχει έναν πιστό σύμμαχο στο "πρόσωπο" των Ούγγρων αλλά οι ίδιοι οι Ούγγροι, μετά την ατυχή έκβαση του πολέμου θα πληρώσουν και πάλι "ακριβά" αυτή την ιστορική επιλογή τους.

     Τον Φεβρουάριο του 1945 οι εγκληματικές σταλινικές ορδές, διψασμένες για εκδίκηση κατά του Ουγγρικού πληθυσμού, εισβάλλουν στη Βουδαπέστη δολοφονώντας τους κατοίκους της και λεηλατώντας ό,τι βρούν, όπως ακριβώς κάποτε οι Μογγόλοι και οι Οθωμανοί. Οι σοβιετικοί δολοφόνοι καταστρέφουν και πυρπολούν γέφυρες, μνημεία, ιστορικά κτήρια, πολιτιστικά αγαθά, ενώ επιδίδονται σε καταλήστευση των έργων τέχνης από τα μουσεία της που μεταφέρονται όλα στη Σοβιετική Ένωση.

     Το 1949 ολοκληρώνεται και τυπικά η κτηνώδης σοβιετική κατοχή με την αναγγελία (20 Αυγούστου) του οπερετικού "συντάγματος" της ..."Ουγγρικής Λαϊκής Δημοκρατίας"  που αποτελούσε ένα μαριονετικό κράτος-δορυφόρου των σοβιέτ.

     Το 1956 οι Ούγγροι, πάντοτε υπερήφανοι ως Λαός αν και υπόδουλοι στους σοβιετικούς, ξεσηκώνονται και αντιμετωπίζουν δυναμικά τα σοβιετικά άρματα μάχης, αψηφώντας το αιματηρό τίμημα! Διεξάγονται σκληρές οδομαχίες μέσα στη Βουδαπέστη τα ίχνη των οποίων διακρίνονται ακόμη και σήμερα στους τοίχους κτηρίων και σε μνημεία,  μέχρι στα μάρμαρα των τάφων του Νεκροταφείου Κerepesi (παγκόσμιο κέντρο ταφικής αρχιτεκτονικής και υπάιθριας μνημειακής γλυπτικής). Εκατόμβες θυμάτων από τα δολοφονικά σοβιετικά πυρά αλλά και πάμπολλοι Ούγγροι δραπέτες, παρά το τίμημα, ήταν ο απολογισμός εκείνης της παλλαϊκής εξεγέρσεως.

     Η Ουγγαρία απελευθερώνεται, τελικώς και από τον σοβιετικό ζυγότο 1989 μετά την οριστική κατάρρευση των σοβιέτ κι επανέρχεται στην κοινότητα των ελευθέρων κρατών με πρώτο πρωθυπουργό (μετά τις εκλογές του 1990) τον διακεκριμένο συγγραφέα και διανοούμενο Άρμπαντ Γκεντζ τον οποίο υπερεψήφισε ο πατριωτικός χώρος ο οποίος πάντα καθορίζει τις εξελίξεις ολόκληρης της Χώρας από καταβολής Ούγγρων.
    

  ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Η εξαιρετικώς σύντομη, αυτή, ιστορική αναδρομή είναι εντελώς "εισαγωγική" ώστε να καθορισθούν, απλώς, οι ιστορικοί "σταθμοί" του Ουγγρικού Λαού και της Χώρας. Έπονται , πολλές ακόμη αναφορές στο συγκεκριμένο θέμα.


Τρίτη 28 Ιουνίου 2011

ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΑΣ!




Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ ΓΟΝΑΤΙΣΜΕΝΗ
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ
ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΦΥΛΑΝΕ
ΟΙ ΕΝΣΤΟΛΟΙ ΠΡΑΙΤΩΡΙΑΝΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΤΟΥΣ!




ΟΙ ΕΝΣΤΟΛΟΙ ΜΙΣΘΟΦΟΡΟΙ
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΤΙ
ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ
ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΛΛΑΒΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΛΕΦΤΕΣ
ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΟΥΝ!

ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΟΔΗΓΗΘΟΥΝ
ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ
ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ
Η ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ
KAI ME ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΗ
ΤΩΝ ΠΡΑΙΤΩΡΙΑΝΩΝ ΠΡΟΣΤΑΤΩΝ ΤΟΥΣ!

ΚΑΘΕ ΠΡΑΙΤΩΡΙΑΝΟΣ ΕΝΣΤΟΛΟΣ
ΠΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΠΟΥ ΠΟΛΕΜΑΜΕ ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ Ο,ΤΙ ΑΠΟΜΕΙΝΕ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

ΝΑ ΤΣΑΚΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ
ΤΟΥΣ ΠΡΑΙΤΩΡΙΑΝΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ
ΤΩΝ ΠΡΟΔΟΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ!



ΚΑΘΕ ΠΡΑΙΤΩΡΙΑΝΟΣ
ΠΟΥ ΣΤΡΕΦΕΙ ΟΠΛΟ ΣΕ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ
ΕΙΝΑΙ Ο ΑΜΕΣΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΜΑΣ!

ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΕΜΟ!

ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΑΣ!

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΗΡ. ΚΑΛΕΝΤΖΗΣ
ΤΗΛ.: 6977764737

YΓ. 30ής Ιουνίου 2011 : Ο υπογράφων είναι υπερήφανος για όλους τους Συνασκουμένους της Ομάδος μας μιας και με τους πλείστους συναντηθήκαμε στους χθεσινούς φλεγόμενους δρόμους του κέντρου της μαρτυρικής Αθήνας. ιδιαιτέρως, όμως, θα ήθελα να εκφράσω τη συγκίνησή μου όταν χθες, την ώρα που η πλατεία Συντάγματος ήταν πνιγμένη στα χημικά και οι Πολίτες έδιναν απεγνωσμένη μάχη με τα πραιτωριανά κτήνη, χτύπησε το τηλέφωνό μου για να ακούσω από την άλλη άκρη την φωνή ενός Συνασκουμένου να με ενημερώνει ανάμεσα σε εκρήξεις ότι βρίσκεται στα σκαλιά της πλατείας, σε λίγο μπορεί να σιγήσει το τηλέφωνό του και ότι θα ήθελε να κλείσει θέση στο αυτοκίνητο της Ομάδος για να συμμετάσχει στη προπόνηση του Σαββάτου!! Λαμβανομένου υπ όψη του εξαιρετικώς ευαίσθητου της ιδιότητος του Συνασκουμένου, νοιώθω πολύ υπερήφανος για το ότι και Έλληνες μαχόμενους διαθέτουμε αλλά και ...Εφιπποτοξότες!

Δευτέρα 27 Ιουνίου 2011

"ΤΩΡΑ ΝΟΙΩΘΩ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!"



     Παραμένουμε ευτυχείς μέσα σε μια καθημερινότητα γκρίζας μελαγχολίας διατηρώντας μια σταθερή επαφή με τη Φύση, ιππεύοντας και τοξεύοντας! 


     Εξαιρετικά ποιοτική αλλά και εντυπωσιακά ποσοτική η "δουλειά" της Ομάδος μας "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" κατά το Σαββατοκύριακο που μόλις έληξε, με πολλά μαθήματα Ιππασίας, μία Προπόνηση Σπαθασκίας και δύο Προπονήσεις Τοξοβολίας. Το πλέον ευχάριστο είναι ότι αυτό το διήμερο ίππευσαν για πρώτη φορά 14 (!) νέα Μέλη μας σε μαθήματα που άφησαν την καλύτερη "γεύση" τόσο στους ίδιους όσο και στους Ίππους και στον Εκπαιδευτή τους ο οποίος, πραγματικά, απολαμβάνει όλα αυτά τα παιδιά να χαίρονται τα αγαπημένα μας τετράποδα!


     Με την κλασική, πλέον, πειθαρχία, ηρεμία και χαλαρή διάθεση, τα μαθήματά μας με τους νέους υπέροχους τετράποδους φίλους μας μοιάζουν με μικρά κουτιά δώρων που όταν "ανοίγουν" μας γεμίζουν με μιαν απέραντη χαρά.


     Οι διαφορετικοί σωματότυποι, οι διαφορετικοί χαρακτήρες και οι διαφορετικές προσδοκίες των μαθητών-Μελών μας "ομογενοποιούνται" μέσα στη διαδικασία των μεθοδικών αλλά και διασκεδαστικών μαθημάτων μας ώστε στο τέλος, κάθε μαθητής να αφιππεύσει με την ικανοποίηση μιας πολύ βαθειάς θετικής εμπειρίας.


     Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι ο "πλούσιος" σε Ίππους Σταύλος του Κ.Ε.ΙΠΠ. ο οποίος ευγενώς μας προσφέρεται, αποτελεί έναν πραγματικό θησαυρό στην διάθεση της ιππευτικής προαγωγής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", βοηθώντας μας να αναπτύξουμε ένα πολυάριθμο "φυτώριο" νέων Εφιπποτοξοτών σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.


     Και νοιώθουμε ιδιαίτερη ικανοποίηση να βλέπουμε, πλέον τα Μέλη μας να τρέχουν μεταξύ της γραμμής βολής Τοξοβολίας, του χώρου Σπαθασκίας  και του Ιππευτηρίου μη ξέροντας τι απ' όλα να πρωτοχαρούν!


     Εκείνος, πάντως, που μας έδωσε μεγάλη χαρά είναι ο Steven ο  οποίος, αν και υποφέροντας από σοβαρό παθολογικό πρόβλημα της μέσης που του περιόριζε ακόμη και την βάδιση και με ρητή απαγόρευση για την Ιππασία, χωρίς να ενημερώσει κανέναν, ίππευσε για πρώτη φορά εκτελώντας ασκήσεις γυμνιππευτικής για να κατέβει με ένα διάπλατο χαμόγελο (φωτο) δηλώνοντας "Τώρα νοιώθω πολύ καλύτερα!".


H πρώτη γυμνιππευτική ίππευση της Όλγας.



H πρώτη γυμνιππευτική ίππευση του Δημήτρη.



     Κάθε μάθημα είναι δομημένο επάνω στις εξατομικευμένες ανάγκες κάθε μαθητού ώστε να τον συνδέσει φυσικά με τον Ίππο και την ιδιαιτερότητα των ισορροπιστικών απαιτήσεων της Ιππασίας και αυτό επιτυγχάνεται με διάφορα εκπαιδευτικά εφευρήματα όπως η ίππευση με δύο μπολ γεμάτα νερό στα χέρια.


     Ο μαθητής τόσο σε στάση όσο και σε κίνηση θα εξαντλήσει όλες τις στάσεις επάνω στον Ίππο ιππεύοντας ακόμη και αντίστροφα!


     Και όλα αυτά θα γίνουν χωρίς να αγχωθεί ο Ίππος (ο οποίος, συμπτωματικώς, είναι ένας δυνατός επιβήτορας!) ή ο μαθητής, όπως αποκαλύπτει το διάπλατο χαμόγελο της Τζένης μας.



     Μόνον μετά από αυτή την χαλαρωτική διαδικασία μπορούμε να προσδοκούμε από τον αρχάριο αναβάτη ένα βαθύ κάθισμα αλλά και μία χαλαρή ψυχολογία που θα του επιτρέψει να χειρισθεί τον Ίππο του με την απαιτούμενη ακρίβεια, λεπτότητα κι ευγένεια χωρίς καμία διατάρξη της ισορροπιστικής σχέσεως μαζύ του.




     Στο φιλόξενο χώρο του Κ.Ε.ΙΠΠ. η εκπαίδευση των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" γίνεται, πλέον, ιδανική! Θα μπορούσαμε να πούμε ότι μετά από τρία χρόνια λειτουργίας της Ομάδος μας, το Κ.Ε.ΙΠΠ. έρχεται αρωγός μας μετά την www.omofagia.gr στη προσπάθειά μας να αναδείξουμε τη Χώρα μας ακόμη ψηλότερα στην παγκόσμια "οικογένεια" της Έφιππης Τοξοβολίας και των Εφίππων Μαχητικών Τεχνών.


     Στη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" (γιατί σήμερα, εκτός από Προπονήσεις και μαθήματα είχαμε και Δ.Σ.)  αποφασίσθηκε, για πρώτη χρονιά, να μη διακόψουμε εν όψει θέρους! Ναι, οι απαιτήσεις των Μελών μας για εντατικοποίηση της εκπαιδεύσεώς τους και η επιθυμία τους για βελτίωσή τους μας υποχρεώνουν να μη διακόψουμε ούτε για μία ημέρα και αυτό είναι για όλους μας ιδιαίτερα ...ευχάριστο! Ήδη προγραμματίσθηκαν και τα δωρεάν επιμορφωτικά θερινά ιππολογικά σεμινάρια για τους επόμενους δύο μήνες. Όσο κι αν η θερινή αναψυχή των περισσοτέρων είναι μια "βουτιά" στα γαλανά νερά των παραλιών μας, για μας τα υπέροχα δειλινά στο Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο Μαρκοπούλου παρέα με τα Τόξα και τα αγαπημένα μας τετράποδα είναι ό,τι καλύτερο!


     Και θεωρούμε εαυτούς ευτυχείς που ανακαλύψαμε νωρίς ότι η μεγαλύτερη ικανοποίηση λίγο πριν κατακλιθείς το βράδυ είναι να σκύψεις και να περιποιηθείς τις οπλές εκείνου του Ίππου ο οποίος, λίγο πριν, σου προσέφερε τη ανείπωτη χαρά της Ιππασίας.


Kόστος μαθήματος Ιππασίας : 12 ευρω.
Πληροφορίες : 6977764737


    


    

Σάββατο 25 Ιουνίου 2011

ΔΩΡΕΑΝ ΘΕΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

ΙΟΥΛΙΟΣ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2011




     Η "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" ως φορέας παραγωγής Πολιτισμού σε συνεργασία με το "ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ ΙΠΠΑΣΙΑΣ" (Κ.Ε.ΙΠΠ.) θα διοργανώσει κατά την καλοκαιρινή περίοδο (Ιούλιος-Αύγουστος 2011) σειρά δωρεάν σεμιναρίων με αντικείμενα την Ιπποκομία, την Φυσιολογία του Ίππου, την Υγιεινή του Ίππου, την Ψυχολογία και Συμπεριφορά του Ίππου την Ανατομία Ποδός και Οπλής του Ίππου, την Θεραπευτική Χειροπρακτική του Ίππου, την Ψυχολογία και Συμπεριφορά του Ίππου .

     Τα σεμινάρια θα διεξαχθούν από ειδικευμένους Επιστήμονες των καθ' ύλην αντικειμένων, στην Ελληνική γλώσσα και ιππική ορολογία.

     Ο ακριβής προγραμματισμός των δωρεάν θερινών σεμιναρίων θα ανακοινωθεί μέσα από το Ιστολόγιο αυτό εντός των προσχεχών ημερών.  Η παρακολούθηση των σεμιναρίων είναι ελεύθερη για κάθε ενδιαφερόμενο (και εκτός Ομάδος "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"), όσοι δε τα παρακολουθήσουν και επιθυμούν, μπορούν να λάβουν Πιστοποίηση κατόπιν γραπτής δοκιμασίας. 



 
Για κάθε πληροφορία στο 6977764737

Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011

Η ΔΟΜΗ ΕΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΙΠΠΑΣΙΑΣ



     Κάθε μάθημα Ιππασίας αρχίζει και τελειώνει με Ιπποκομία μέσα στον Σταύλο. Τα μαθήματά μας είναι διαδραστικά και η παρακολούθηση του κάθε μαθήματος ωφελεί και τους "ακροατές" οι οποίοι επαυξάνουν την εμπειρία τους ασχέτως εάν δεν "πρωταγωνιστούν" σ' αυτό. Σήμερα η έμπειρη στην Ιπποκομία, Φλώρα, έδειξε στους αρχαρίους την προετοιμασία του Ίππου προκειμένου να επισαχθεί και να εκτελέσει μάθημα. Η στρατιωτική πειθαρχία που επικρατεί καθ' όλη την λειτουργία της Ομάδος μας ξεκινά από εδώ όπου όλοι παρακολουθούν με προσοχή τις κινήσεις και ενέργειες του έμπειρου Ιπποκόμου στην φροντίδα του οποίου αφήνεται ο Ίππος. Σε λίγο, κάθε Μαθητής θα είναι ένας έμπειρος Ιπποκόμος, υπεύθυνος για την ακεραιότητα και υγιεινή του Ίππου του.


     Η πειθαρχημένη συμπεριφορά της Ομάδος των Μαθητών ξεκινά πολύ πριν οι Ίπποι περάσουν το κατώφλι της φάτνης τους. Οι μαθητές με μοναστική σιγή και προσήλωση θα παραταχθούν στις εισόδους των φατνών τους και με τις ηνίες ανά χείρας θα αναμείνουν το σφύριγμα της εξόδου των Ίππων!


     Με το σφύριγμα οι Μαθητές θα επιτρέψουν στους ρυταγωγούμενους Ίππους τους να περάσουν το κατώφλι της φάτνης τους και, πάντοτε συντεταγμένα, με ήρεμες κινήσεις και τηρώντας ίδιο βηματισμό και αποστάσεις, θα παρατάξουν τους Ίππους τους στον κεντρικό διάδρομο για να τους οδηγήσουν στην έξοδο του Σταύλου προς το Ιππευτήριο.


     Διασχίζοντας τον διάδρομο του Σταύλου προς την έξοδο, Μαθητές και Ίπποι διατηρούν την συντεταγμένη παράταξή τους η οποία οργανώνει την σκέψη τους και διευκολύνει σε ήρεμο κλίμα μαθήματος. Είμαστε στρατιωτική Ομάδα, φέρνουμε το καλύτερο αποτέλεσμα γιατί η πειθαρχία μας συνάδει με την υψηλή αυτοπειθαρχία μας ευκολύνοντάς μας στο καλύτερο και ταχύτερο αποτέλεσμα!


     Η συντεταγμένη κίνηση προς το Ιππευτήριο δεν θα διαταραχθεί ούτε για μια στιγμή κι ενώ Μαθητές και Ίπποι παραμένουν χαλαροί και χαρούμενοι, είναι πάντα έτοιμοι να αντιμετωπίσουν θετικά την οποιανδήποτε έκτακτη κατάσταση. Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" έχουμε αποδείξει ότι διαχειριζόμαστε επιτυχώς την οιανδήποτε κρίση έχοντας παραδεχθεί με σεμνότητα ότι το απευκταίο μπορεί να συμβεί ΚΑΙ σε εμάς! Με αυτή τη ρεαλιστική παραδοχή, ίσως, ποτέ δεν μας συνέβει το απευκταίο!


     Η είσοδος στο Ιππευτήριο συνεχίζεται με ρυταγώγηση εδάφους σύμφωνα με τις Αρχές της Φυσικής Ιππασίας! Ηνίες (ή ρυτήρας) χαλαρά στο χέρι και ο Ίππος ακολουθεί πειθήνια, σταματά πειθήνια, αναλόγως με την κίνηση ή στάση του ρυταγωγούντος χειριστού του. Αυτό διασυνδέει τον Ίππο με τον Ιππέα και χειριστικά και, κυρίως, συναισθηματικά. Και ποτέ δεν εφιππεύουμε εάν δεν προηγηθεί αυτή η πεζή ρυταγώγηση η οποία αποτελεί θεμέλιο ενός ασφαλούς και ευεργετικού Μαθήματος Ιππασίας.


     Κατόπιν, Μαθητές και Ίπποι παρατάσσονται στο κέντρο του Ιππευτηρίου για εφίππευση. Μια τελευταία επιθεώρηση στην ιπποσαγή, κυρίως στο έποχο και το μάθημα αρχίζει χωρίς την χρήση αναβολέων τουλάχιστον για τα πρώτα δεκαπέντε μαθήματα.  Σήμερα κάποιοι ιππεύουν για πρώτη φορά στη ζωή τους. Ένα καινούργιο όμορφο ξεκίνημα χαράς που για όλους μας κάποτε υπήρξε σταθμός! Μια, επί τα βελτίω, αλλαγή ζωής! Και ο Κωνσταντίνος μας (άριστος Τοξότης!!) παρά τον σωματότυπό του που δεν φαίνεται να τον βοηθά "κάθισε"  βαθιά και άνετα στον "Captain", βρίσκοντας αμέσως την σωστή στάση και χαλαρότητα. Χαρείτε την αδιάψευστη φωτογραφία του "πρωτάρη" Κωνσταντίνου επάνω στον "Captain"! Σε λίγο, ο εξαιρετικός Τοξότης θα είναι και εξαιρετικός Ιππέας!


     "ΠΟΤΕ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΘΕΡΜΑΝΣΗ" αυτός είναι ο βασικός κανόνας και πάντοτε ξεκινάμε με βασικές γυμνιππευτικές ασκήσεις που προθερμαίνουν τον Ιππέα για να τον προετοιμάσουν ώστε να μην βαρύνει με πιθανή δυσκαμψία τον Ίππο και να μην υποστεί μυοσκελετικές κακώσεις κι ο ίδιος.


     Στερεώνοντας τις ηνίες με κόμβο επάνω στον τράχηλο του Ίππου, ο Ιππέας διευθύνει τον Ίππο με το βάρος του κορμού του, ωθεί με την πίεση των ποδών του και απολαμβάνει την ισορροπιστική κίνηση σα να βρίσκεται σε ...λούνα παρκ!


     Χωρίς καμιά βιασύνη και επί 20 λεπτά το σώμα του Ιππέως θα ανακαλύψει την κιναισθητική η οποία είναι απαραίτητη στη ίππευση και θα μάθει να ακολουθεί το σώμα του Ίππου πριν αρχίσει το κυρίως μάθημα. Εμείς, οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ", δεν βιαζόμαστε, δε προτρέχουμε, δεν τρέχουμε καν, αλλά ...κερδίζουμε ...άνετα και μια πρώτη παγκόσμια διάκριση (!) διότι μάθαμε να σεβόμαστε την Φύση παντού, κυρίως, στην αγαπημένη μας Ιππασία!

     Το μάθημά μας θα τελειώσει με την αποθέρμανση Ίππου και Ιππέως η οποία γίνεται επίσης με πεζή ρυταγώγηση και τελική Ιπποκομία.

     Σήμερα στο Κ.Ε.ΙΠΠ. γίνεται μια "δουλειά" ιππικής εκπαιδεύσεως πολύ σοβαρότερη απ΄ όσο θα μπορούσε να φαντασθεί κι ο πιο αισιόδοξος, σε μια Ελλάδα που πάσχει από καθολική απαισιοδοξία. Διοίκηση, Ίπποι και "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" προσπαθούμε να αποδείξουμε ότι υπάρχει ελπίδα για ένα δημιουργικό Μέλλον και είμαστε βέβαιοι ότι θα τα καταφέρουμε!

  
                                                      


     Tην ίδια στιγμή που το διεφθαρμένο "κράτος" ξοδεύει δισεκατομμύρια στο βούρκο του ποδοσφαίρου με αποτέλεσμα να εκ-luben-ίζεται η Κοινωνία μας και, σήμερα, να διώκονται 90 ποδοσφαιρικοί "παράγοντες" ως τζογαδόροι συμμορίτες κακουργηματικών απατών, στο Ολυμπιακό Κέντρο Μαρκοπούλου, στις εγκαταστάσεις του Κ.Ε.ΙΠΠ. κάποιοι παράγουμε πραγματικό ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ χωρίς καμιά κρατική υποστήριξη! Ακόμη ένα αίσχος του κράτους των διεφθαρμένων δημοκρατικότατων μαφιόζων που κάνει τους σημερινούς Έλληνες να ντρεπόμαστε διεθνώς!