Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2020

Η "ΣΤΑΣΗ" ΤΟΥ ΙΠΠΕΩΣ

Η "ΣΤΑΣΗ" ΤΟΥ ΙΠΠΕΩΣ


     Καμία φλυαρία προφορικού ή γραπτού λόγου δεν θα μπορούσε να περιγράψει το σωστό "κάθισμα" ενός Ιππέως όπως οι δύο εικόνες που ακολουθούν και προέρχονται από έναν "μετρ" της "δυτικής" Ιππασίας, τον Du Paty de Clam, περιεχόμενες στο εγχειρίδιό του "Η επιστήμη και τέχνη της Ιππασίας" που εξέδωσε το 1777 και το ανασύραμε από την Βιβλιοθήκη της Ομάδος μας. 

     Στη πρώτη "πρωταγωνιστεί" ο σκελετός του Ιππέως με έμφαση στην έδρα και τον κόκκυγα. Και στην δεύτερη γυμνό το σώμα απεικονίζει την "διάταξη" του ορθού "καθίσματος".

     Τα κλασικά κείμενα της Ιππασίας διατηρούν τις αλήθειες και την χρησιμότητά τους μέσα στους αιώνες και αυτό το τριών ...αιώνων εγχειρίδιο δεν αποτελεί εξαίρεση!

ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "Έλληνες Κένταυροι", έχει την καταγωγή της στον Οργανισμό "KASSAI" με Δάσκαλο τον ίδιο τον παγκόσμιο Πρωταθλητή Kassai Lajos,  λειτουργεί από το 2005 με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, είναι Μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας (W.H.A.F.) και έχει τιμηθεί με δύο πρώτα παγκόσμια βραβεία και πολλές διακρίσεις.

Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εισπράττει χρήματα και, βεβαίως και η Τοξοβολία προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ στους μαθητές μας, ενώ τους παρέχονται και Τόξα (κατασκευής "KASSAI").

Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" παρέχει στα Μέλη της μια πολυσχιδή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση η οποία αποβλέπει στη δόμηση χρηστών και δυνατών χαρακτήρων!

Οι τακτικές Προπονήσεις διεξάγονται στους Αμπελοκήπους (κέντρο) και την πρόσβαση στον προπονητικό χώρο εξυπηρετεί η μπλε γραμμή του μετρό, στάση "Αμπελόκηποι".

Aνεξαρτήτως του περιορισμένου του χώρου, μπορούμε όλοι να προπονούμεθα κατόπιν συνεννοήσεως στο 6977764737 ορίζοντας, όπως καθένας ευκαιρεί, ημερομηνία και ώρα, τουλάχιστον 24 ώρες πριν. Αυτό επιτρέπει τον καλύτερο συνδυασμό Συνασκουμένων με την καλύτερη σχεδίαση προπονητικού προγράμματος.

Πλην των νεοπροσερχομένων, όλοι υποχρεούνται να αποδέχονται το Καταστατικό της "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας", τον Κανονισμό Λειτουργίς της Ομάδος, να φέρουν την προβλεπόμενη αμφίεση των "Ελλήνων Κενταύρων" και να τηρούν τις οδηγίες των Εκπαιδευτών. 

Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2020

 ΔΟΚΙΜΗ ΒΕΛΩΝ


     Εποχές ισχνών ...αγελάδων και πορτοφολιών που πρέπει να υπολογίζουμε και το παραμικρό έξοδο, ειδικώς στην Τοξοβολία την οποία κάποιοι επιμένουν να θεωρούν ...χρυσωρυχείο. Ευτυχώς ο γνωστός προμηθευτής ειδών Τοξοβολίας "Ν. Παπαδάκης Α.Ε." επιμένει να παραμένει "προσγειωμένος" στην οικονομικήν αβελτερία εισάγοντας είδη Τοξοβολίας σε τιμές οικονομικές χωρίς να παραβλέπει και την ποιότητα.

     Τα 5 συγκεκριμένα βέλη carbon που αγοράσαμε προς 3,5 ευρώ έκαστο, ως προοριζόμενα για εκπαίδευση αρχαρίων και δοκιμάσαμε, τοξεύθηκαν σε 50 συνεχείς επαναλήψεις το καθένα, από Τόξο "Cassai" Falcon II 35#, σε απόσταση 5 μέτρων και επί πολυμερικού (όχι ψάθινου) στόχου χωρίς να προκύψει καμία κατασκευαστική αστοχία.

     Παρά την εμφανή υστέρηση κατασκευαστικής "ρώμης" σε όλα τα συνθέτοντα μέρη τους (όλο το βέλος δείχνει "φτερό στον άνεμο")  τα πυθμένιά τους παρέμειναν στη ...θέση τους υποδεχόμενα άψογα την χορδή και χωρίς καμία εμπλοκή αφέσεως.

      Εξίσου ευσταθή απεδείχθησαν και εμφανώς "αναιμικά" πτερώματα από τα οποία δεν αποκολλήθηκε ούτε ένα φύλλο.

     Τέλος, λειτουργικότατες αλλά και όλες στη θέση τους μετά την δοκιμή, οι αιχμές 


     Η δοκιμή των νέων βελών "Avalon, Hybrid" συνεχίστηκε και επί αποστάσεως 13 μέτρων και μάλιστα εν συνδυασμώ με ταυτόχρονες τοξεύσεις δύο άλλων κατηγοριών βελών όπου τα υπό δοκιμή βέλη επέδειξαν την καλύτερη πτητική συμπεριφορά καταλήγοντας στο εν συνεχεία, επί του στόχου, αποτέλεσμα.


     Εδώ σημειώθηκε η καταστροφή ενός από τα δοκιμαζόμενα βέλη λόγω της προσκρούσεως επάνω του ακολουθούντος βέλους.


     Επ΄ ευκαιρία δοκιμάσαμε να ελέγξουμε εάν σε ανάλογε περιπτώσεις είναι αξιοποιήσιμα τα συνθέτοντα μέρη και διαπιστώσαμε: (1) Το πυθμένιο είναι πλήρως αξιοποιήσιμο ως ανταλλακτικό και, μάλιστα, επειδή είναι "φορετό" και όχι μονίμως συγκολλημένο χρειάζεται η εξ αρχής σταθεροποίησή του προς αποφυγή περιστροφής, (2) Τα φύλλα του πτερώματος είναι, επίσης, αξιοποιήσιμα ως ανταλλακτικά, αλλά είναι και πολύ ελαστικά και σταθερότατα συγκολλημένα και για να αφαιρεθούν χρειάζεται μεγάλη δεξιότητα, ενώ (3) η αιχμή δεν είναι αξιοποιήσιμη ως ανταλλακτικό διότι έχει σταθερότατην εφαρμογή ώστε να παραμένει στη θέση της.

     Προσοχή: Κανείς δεν μπορεί να συστήσει αυτά τα βέλη για Έφιππη Τοξοβολία, ούτε καν για Τοξοβολία επιδόσεων! Όμως ως βέλη εισαγωγικών μαθημάτων αρχαρίων είναι ό,τι πρέπει και σε τιμή λίαν συμφέρουσα!



ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "Έλληνες Κένταυροι", έχει την καταγωγή της στον Οργανισμό "KASSAI" με Δάσκαλο τον ίδιο τον παγκόσμιο Πρωταθλητή Kassai Lajos,  λειτουργεί από το 2005 με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, είναι Μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας (W.H.A.F.) και έχει τιμηθεί με δύο πρώτα παγκόσμια βραβεία και πολλές διακρίσεις.

Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εισπράττει χρήματα και, βεβαίως και η Τοξοβολία προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ στους μαθητές μας, ενώ τους παρέχονται και Τόξα (κατασκευής "KASSAI").

Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" παρέχει στα Μέλη της μια πολυσχιδή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση η οποία αποβλέπει στη δόμηση χρηστών και δυνατών χαρακτήρων!

Οι τακτικές Προπονήσεις διεξάγονται στους Αμπελοκήπους (κέντρο) και την πρόσβαση στον προπονητικό χώρο εξυπηρετεί η μπλε γραμμή του μετρό, στάση "Αμπελόκηποι".

Aνεξαρτήτως του περιορισμένου του χώρου, μπορούμε όλοι να προπονούμεθα κατόπιν συνεννοήσεως στο 6977764737 ορίζοντας, όπως καθένας ευκαιρεί, ημερομηνία και ώρα, τουλάχιστον 24 ώρες πριν. Αυτό επιτρέπει τον καλύτερο συνδυασμό Συνασκουμένων με την καλύτερη σχεδίαση προπονητικού προγράμματος.

Πλην των νεοπροσερχομένων, όλοι υποχρεούνται να αποδέχονται το Καταστατικό της "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας", τον Κανονισμό Λειτουργίς της Ομάδος, να φέρουν την προβλεπόμενη αμφίεση των "Ελλήνων Κενταύρων" και να τηρούν τις οδηγίες των Εκπαιδευτών. 

Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2020

ΑΕΙ ΑΛΛΗΛΟ-ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΙ


ΑΕΙ ΑΛΛΗΛΟ-ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΙ


     Πάντοτε με γνώμονα την σωστή υπηρέτηση του εφιπποτοξοτικού αντικειμένου αλλά και την προαγωγή της προόδου των "Ελλήνων Κενταύρων", η Σχολή μας σχεδιάζει συνεχώς επί τα βελτίω το πλαίσιο της εκπαιδεύσεως της Ομάδος μας μη διστάζοντας να επιλέγει ρηξικέλευθα "μονοπάτια" αλλά και συχνά να τα αναθεωρεί προς χάρη κάτι καλύτερου όταν οι εκπαιδευτικές ανάγκες προτάσσουν επανασχεδίαση.

     Το καλοκαίρι που μας πέρασε μας έκανε πολύ ευτυχείς για την επιλογή μιας σειράς εκδρομικών εξορμήσεων οι οποίες ήσαν επιτυχέστατες, μας ψυχαγώγησαν, αλλά και μας έφεραν στην Ομάδα εξαιρετικά νέα Μέλη. Και κατά την διάρκεια αυτών των εκδρομών θαυμάσαμε τον Εκπαιδευτή μας, Εφιπποτοξότη Μηνά Α. Τσομπανιάν να διεκπεραιώνει έναν ρόλο πάντοτε υπεύθυνο, απαιτητικό όσο και καίριο κατά την ανάπτυξη του "κορμού" κάθε μιας από αυτές τις εκδρομές που ήταν η Τοξοβολία. 

     Όμως μια Προπόνηση σαν την σημερινή, αλλά και μια μύηση νεοεισερχομένης στην Ομάδα μας όπως της αγαπητής μας Αγλαίας, δεν θα μπορούσαν ποτέ να διεξαχθούν με την επιτυχία που ολοκληρώθηκαν στον προπονητικό μας χώρο, ακόμη και στον συναρπαστικότερο ταξιδιωτικό προορισμό.

     Δυο τακτικά και αξιότατα Μέλη τα οποία, όμως, είχαν καιρό να τοξεύσουν καθώς και η πρωτοείσακτη Αγλαία, βρέθηκαν στην Γραμμή Βολής του δικού μας, απομεμονωμένου και περίκλειστου προπονητικού χώρου που εξασφαλίζει ηρεμία και αυτοσυγκέντρωση, με αποτέλεσμα και οι τρεις, στο τέλος αυτής της εκπαιδευτικής ημερίδος να έχουν "φθάσει"  ..."εκεί" που έπρεπε.

     Με την καθιερωμένη Τοξοβολία εξ Επαφής και για τους τρεις Συνασκουμένους και όλο το επακολουθήσαν ασκησιολόγιο, η Αγλαία, ο Πολυδεύκης κι ο Πάνος κατάφεραν να σχηματίσουν γρήγορα ένα ομογενοποιημένο σύνολο, να αλληλοβοηθηθούν, να παρατηρήσει ο ένας τον άλλον και να ενεργοποιήσουν αυτοδιορθωτικούς "σερβομηχανισμούς" ώστε στο τέλος να κατακτήσουν τον στόχο.

     Πόσο δύσκολο θα ήταν, όμως, οι τρεις Συνασκούμενοι, να επιχειρούσαν κάτι ανάλογο κατά την διάρκεια μιας εκδρομής εν μέσω πολλών άλλων παρισταμένων συνταξιδιωτών...

     Ακόμη ένα γόνιμο φθινοπωρινό απόγευμα με καθαρήν ατμόσφαιρα αλλά και ...αιμοβόρα κουνούπια, με άριστες σχέσεις Συνασκουμένων που ενισχύονταν και από τον φυσιοκεντρικό χαρακτήρα της Αγλαίας και, κυρίως, με ομαδική πρόοδο στην Τοξοβολία.

      Η συνάσκηση αυτή, με την ιδιαίτερη σύνθεσή της, υπήρξε ένα ακόμη "εφαλτήριο" τελεσφορέστερου ανασχεδιασμού της δομής ενός ωφέλιμου ασκησιολογίου  

     Τώρα, αναφορικώς με τις εκδρομές, όλα τα παραπάνω και, επιπλέον, η κατατρομοκράτηση των εκδρομικών Γραφείων με την υποχρέωση λήψεως μέτρων κατά της διασποράς του ...κοροϊδοϊού η οποία κάνει, πλέον τα εκδρομικά γκρουπ με τις μάσκες να θυμίζουν "σώμα" ...νοσηλευτών Μ.Ε.Θ., μας κάνει να προτιμήσουμε, προς το παρόν, τον δικό μας προπονητικό χώρο για την ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μας προγραμμάτων, επιφυλασσόμενοι για το μέλλον.


ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "Έλληνες Κένταυροι", έχει την καταγωγή της στον Οργανισμό "KASSAI" με Δάσκαλο τον ίδιο τον παγκόσμιο Πρωταθλητή Kassai Lajos,  λειτουργεί από το 2005 με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, είναι Μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας (W.H.A.F.) και έχει τιμηθεί με δύο πρώτα παγκόσμια βραβεία και πολλές διακρίσεις.

Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εισπράττει χρήματα και, βεβαίως και η Τοξοβολία προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ στους μαθητές μας, ενώ τους παρέχονται και Τόξα (κατασκευής "KASSAI").

Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" παρέχει στα Μέλη της μια πολυσχιδή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση η οποία αποβλέπει στη δόμηση χρηστών και δυνατών χαρακτήρων!

Οι τακτικές Προπονήσεις διεξάγονται στους Αμπελοκήπους (κέντρο) και την πρόσβαση στον προπονητικό χώρο εξυπηρετεί η μπλε γραμμή του μετρό, στάση "Αμπελόκηποι".

Aνεξαρτήτως του περιορισμένου του χώρου, μπορούμε όλοι να προπονούμεθα κατόπιν συνεννοήσεως στο 6977764737 ορίζοντας, όπως καθένας ευκαιρεί, ημερομηνία και ώρα, τουλάχιστον 24 ώρες πριν. Αυτό επιτρέπει τον καλύτερο συνδυασμό Συνασκουμένων με την καλύτερη σχεδίαση προπονητικού προγράμματος.

Πλην των νεοπροσερχομένων, όλοι υποχρεούνται να αποδέχονται το Καταστατικό της "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας", τον Κανονισμό Λειτουργίς της Ομάδος, να φέρουν την προβλεπόμενη αμφίεση των "Ελλήνων Κενταύρων" και να τηρούν τις οδηγίες των Εκπαιδευτών. 

Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2020

ΤΟ ΙΠΠΙΚΟ ΤΟΥ ΤΣΙΓΚΙΣ ΚΧΑΑΝ ΞΑΝΑΚΑΛΠΑΖΕΙ!


ΤΟ ΙΠΠΙΚΟ ΤΟΥ ΤΣΙΓΚΙΣ ΚΧΑΑΝ ΞΑΝΑΚΑΛΠΑΖΕΙ!

ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

[Συνέχεια του εκπαιδευτικού ταξιδιού μας στη Μογγολία]



     Το να μιλάς για "ιστορικές αναπαραστάσεις" σε μια χώρα, σαν τη σημερινή Ελλάδα, η οποία διέρχεται περίοδο εσχάτης πολιτισμικής παρακμής ακούγεται, επιεικώς, ως ...σαρκασμός!

     Σε κάθε περίπτωση, όμως, οι ιστορικές αναπαραστάσεις αποτελούν για όλο τον πολιτισμένο κόσμο ένα σημαντικό βοήθημα μελέτης της Ιστορίας και εμβαθύνσεως στο αυθεντικό της πλαίσιο.

     Ακόμη και στη μακρυνή Μογγολία, διάφορες ιστορικές αναπαραστάσεις όχι μόνο διοργανώνονται, συνεχώς, σε όλη την χώρα αλλά και, συχνά με την υποστήριξη του κράτους, προάγονται σε επίπεδο μονίμων διοργανώσεων στις οποίες προσέρχονται περιηγητές από όλο τον κόσμο για να τις παρακολουθήσουν, αφήνοντας γενναίο "συνάλλαγμα" στην εθνική οικονομία και κατανοώντας περισσότερο την Ιστορία της Μογγολίας και, ειδικώς, τον μεγάλο Πολιτισμό που παρήγαγε ο Μογγόλος γενάρχης Τσίγκις Κχάαν και οι διάδοχοί του.  

     Μία από αυτές τις διοργανώσεις ιστορικών αναπαραστάσεων είναι και το αναπαραστατικό υπερθέαμα "Το Ιππικό του Τσίγκις Κχάαν, ξανακαλπάζει!" που διεξάγεται κάθε χρόνο, από τον Ιούνιο μέχρι τον Αύγουστο λόγω των ισχυουσών τοπικών καιρικών συνθηκών, σε μια τεράστια έκταση στην οποία έχουν διαμορφωθεί εγκαταστάσεις υποδοχής κοινού, 55 χιλιόμετρα έξω από την πρωτεύουσα της χώρας Ουλάανμπαατάρ.

Sakaiya Taichi 
(1935 - 2019)

     Αυτό το υπερθέαμα πρωτοπαρουσιάστηκε το 2006 στη περιοχή Sergelen Soum, της επαρχίας Tuv της Μογγολίας, με την ευκαιρία του επισήμου εορτασμού των 800 χρόνων από ιδρύσεως του μογγολικού κράτους από τον Τσίγκις Κχάαν, υλοποιώντας το όραμα ενός φημισμένου ...Ιάπωνος συγγραφέως, του Sakaiya Taichi, δείχνοντας πόσους λαούς συγκινεί η λαμπρή Ιστορία της μεγάλης Μογγολίας και πόσο μπορεί να εμπνεύσει το παγκόσμιο πνευματικό κοινό το μεγαλείο του κατακτητή γενάρχη της.

     Η θεαματική αναπαράσταση "Το Ιππικό του Τσίγκις Κχάαν, ξανακαλπάζει!" λαβαίνει χώρα σε μία εκτεταμένη στεπώδη έκταση με την ονομασία Takhiltiin Enger της περιοχής Sergelen της επαρχίας Tuv.

     Στον χώρο αυτού του υπερθεάματος φθάνουν οι επισκέπτες, είτε με ειδική συγκοινωνιακή γραμμή (shuttle buses) που αναχωρεί από το κέντρο της πρωτεύουσας, είτε με ιδιωτικά μέσα. Εμείς, όπως καθ΄ όλη την διάρκεια του εκπαιδευτικού ταξιδιού μας στην Μογγολία και με την άριστη οργανωτική φροντίδα του αθηναϊκού ταξιδιωτικού Γραφείου "Cel Tours" κινηθήκαμε με το δικό μας μέσο, συνοδευόμενοι από τον μόνιμο εξαιρετικό διερμηνέα μας και τον, επίσης, εξαιρετικό οδηγό μας χωρίς την αρωγή των οποίων το ταξίδι μας θα ήταν απλός "τουρισμός".


Ο εξαιρετικός διερμηνέας μας.
ο οποίος μας μετέφερε ανεκτίμητες πληροφορίες συνδέοντάς μας με τον "τόπο".


Ο εκπληκτικός οδηγός μας
 με τον οποίο διασχίσαμε αμέτρητα χιλιόμετρα στέπας..

     Σε όλο αυτό το μοναδικό ιππικό υπερθέαμα κυριαρχεί ο εμβληματικός Μογγολικός Ίππος, προβάλλοντας το μεγάλο ιστορικό "κεφάλαιο" της ιπποτρόφου Μογγολίας η οποία επάνω σε αυτό το πανέμορφο πλάσμα, κατακτώντας ό,τι έβρισκε μπροστά της, ίδρυσε την μεγαλύτερην αυτοκρατορία της Ιστορίας!

     Και μπορεί επάνω σε αυτό το μικροκαμωμένο πλάσμα ο Ιππέας να φαίνεται κυρίαρχος και τεράστιος, όμως, όποιος έχει ιππεύσει έναν Μογγολικόν Ίππο έχει καταλάβει την πραγματική ...ιπποδύναμη ανάμεσα στα σκέλια του κι ένα πεισματάρικο όσο και ανθεκτικό πλάσμα που μπορεί να τον μεταφέρει στα πέρατα του κόσμου!

     Εδώ, 500 έφιπποι και πεζοί σκηνικοί συντελεστές, με ζώα, άμαξες, καταπέλτες και αφθονία όπλων και πλούσιων σκηνικών (εντυπωσιακές γιούρτες κλπ), ζωντανεύουν με τον καλύτερο τρόπο ένα σενάριο διαρθρωμένο σε τρείς πράξεις (η ιστορική πρόκληση, η μάχη, η νίκη) οι οποίες εκτυλίσσονται πειστικότατα μπροστά στα μάτια των θεατών που σε κάποιες στιγμές νομίζουν ότι παρακολουθούν το δρώμενο "από μέσα" και νιώθοντας "ζωντανά" τη σκόνη από τους ξέφρενους καλπασμούς των πρωταγωνιστών.  


     Η διάρκεια του υπερθεάματος είναι μιάμιση ώρα και σε αυτό το διάστημα ο θεατής παραμένει καθηλωμένος στην τεράστια υπαίθρια "σκηνή" αισθανόμενος ότι αποτελεί "μέρος" της, καλπάζοντας κι αυτός πάνω σε κάποιον από τους 500 ατίθασους Ίππους της.

     Το όλο υπερθέαμα τελεί υπό την αιγίδα του Μογγολικού Στρατού ο οποίος παρέχει τους σκηνικούς συντελεστές και έχει αναλάβει τις οργανωτικές λεπτομέρειες, ακόμη και το κατάβρεγμα της απέραντης χωμάτινης εκτάσεως ώστε να μην ενοχλεί τους θεατές η σκόνη από τους ατελείωτους καλπασμούς.

     Και διαφημίζεται στο εσωτερικό και εξωτερικό με τον καλύτερο τρόπο και με πολύ προσεγμένα έντυπα τα οποία βρίσκονται παντού, σε αεροδρόμια, σταθμούς και τουριστικά γραφεία!

     Έτσι, η Μογγολία, με περιορισμένα τα έξοδα που, κανονικά, απαιτεί μια τέτοια διοργάνωση, προβάλλει διεθνώς την εθνική Ιστορία της, αλλά και εισπράττει από τους ξένους επισκέπτες ένα σημαντικό ποσό που ενισχύει την εθνική οικονομία διότι το εισιτήριο, εδώ, δεν είαι διόλου ευκαταφρόνητο!

     Αυτή η μεγαλειώδης παράσταση από τον Ιούνιο μέχρι τα τέλη Αυγούστου κάθε χρόνο, επαναλαμβάνεται σαράντα φορές με εισιτήριο 48 δολλαρίων για τις απλές θέσεις και ...68 δολλαρίων για τις "καλές" θέσεις ενώ, πάντα, όλες οι θέσεις όλων των παραστάσεων είναι πλήρεις!

     Καταλαβαίνει, λοιπόν, κανείς τι σημαίνει για τα έσοδα μιας χώρας όπως η Μογγολία μόνον μια τέτοια ιστορική αναπαράσταση χωρίς να λαμβάνονται υπ΄ όψη πάμπολλες παρόμοιες σε όλη την χώρα.

      Περί τίνος, όμως, ακριβώς πρόκειται αυτό το πολεμικό υπερθέαμα "Το Ιππικό του Τσίγκις Κχάαν ξανακαλπάζει!" και τι προσέφερε σε εμάς που, κυριολεκτικώς, μας μάγεψε;

     Μία επική ιστορική αναφορά στο πολεμικό μεγαλείο του Μογγολικού λαού η οποία συνιστά και ένα εξαίσιο δείγμα Ιππικού Θεάτρου αποτελεί αυτό το αισθητικότατο εγχείρημα που ξαφνιάζει θετικότατα το θεατή.

     Εμπεριέχει όλα τα συστατικά μιας πλήρους θεατρικής παραστάσεως, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και η επιλογή του φυσικού εδάφους ως μιας "open air" σκηνής του προσδίδει αληθοφάνεια παρασύροντας τον θεατή ώστε, αν και καθισμένος να αισθάνεται "συμπρωταγωνιστής".

     Οι πολυπρόσωποι σκηνικοί συντελεστές και το απέραντο του φυσικού σκηνικού εκστασιάζουν τον θεατή ο οποίος εύχεται να είχε ...περισσότερα μάτια ώστε να "ρουφάει" το θέαμα.

      Κι εδώ το φαινομενικώς "ακριβό" εισιτήριο αποδεικνύεται ...πάμφθηνο για τον θεατή ο οποίος απολαμβάνει μια πανδαισία φυσικών δρωμένων με Ίππους, μάγους, πολεμιστές, καμήλες, γιούρτες, άμαξες, στολές, όπλα και πολλά άλλα, μέσα σε μια τρικυμία χρωμάτων και ανταυγειών, συχνά, μεταφυσικών λόγω της παρεμβολής των νεφών της άμμου...

     Η σκηνοθεσία άψογη όπως και η σκηνική κίνηση πεζών κι εφίππων αλλά και αμαξών και μάλιστα με τέτοια "γεωμετρία" ώστε ο θεατής απ΄ όπου κι αν κάθεται να μπορεί να χαίρεται ολόκληρη την τεράστια σκηνή χωρίς να χάνει κανένα σημείο της.

     Ευφυέστατα, στο σενάριο ενσωματώνονται όλες οι Παραδόσεις του Μογγολικού έθνους και οι πτυχές της πολεμικής αρετής του.

     Η Έφιππη Τοξοβολία και οι Μογγόλοι Εφιποποτοξότες έχουν την τιμητική τους!

     Η ίδια η Παραδοσιακή Τοξοβολία των Μογγόλων, εδώ αναδεικνύεται σε ακρογωνιαίο λίθο, οπτικοποιημένο κατά τον αυθεντικότερο τρόπο.

     Η Πάλη, η οποία τιμάται και προάγεται ιδιαιτέρως από τους Μογγόλους δεν παραλείπεται σε τούτη την παράσταση.

     Ακόμη και η σύλληψη αγρίων Ίππων με την βοήθεια της "uurga" του μακρού εύκαμπτου ξύλου με την θηλειά στην άκρη.

     Και αυτή η περιπετειώδης σύλληψη ενός Ίππου ελευθέρας βοσκής, με ό,τι αυτό σημαίνει, επιδεικνύεται περιγραφικότατα στα μάτια του θεατή ο οποίος εντυπωσιάζεται από την γενναιότητα αλλά και το πείσμα των Μογγόλων όταν θέλουν να κατακτήσουν ένα νέο Ίππο που τον διακρίνουν ως "πολεμιστήριο" ανάμεσα σε ένα τυχαίο κοπάδι.

     Το ίδιο εμφαντική και η παρουσίαση των Τεγκριστών (Σαμάνων) θεραπευτών και μια απόδοση Τιμής στον Τεγκρισμό τον οποίο εξακολουθούν οι Μογγόλοι να σέβονται ως κύριο μέρος της εθνικής τους Παραδόσεως.

     "Που", όμως, "κινούνται" τα σκηνικά και η όλη σκηνογραφία μιας τέτοιας παραστάσεως;

     Ασφαλώς και δεν περιμένει κανείς σε μια τέτοια υπερπαραγωγή να υπάρχουν 500 αυθεντικές ...σέλλες εποχής 13ου αιώνος και, βεβαίως, δεν υπάρχουν. 

     Όμως, το "στήσιμο" των Ιππέων ήταν τέτοιο ώστε το μάτι του εμπείρου θεατή να μην ενοχληθεί διόλου από την εικόνα των συγχρόνων σελλών που έφεραν οι Ίπποι. Και με την ίδια σκηνογραφική λογική επελύθησαν πολλά ακόμη παρόμοια ζητήματα.  

     Πολύ καλή η επί σκηνής κίνηση και οι καλπαστικές "χορογραφίες", ευνοούμενες από το φυσικό έδαφος και την απεραντοσύνη της υπαίθριας σκηνής επί της οποίας, ακόμη και ο ήχος από τους τροχούς της άμαξας του Τσίγκις Κχάαν που την έσερναν βούβαλοι συμπλήρωνε την "αλήθεια" της σκηνογραφίας.

     Η όλη σκηνική διδασκαλία άριστη, μέχρι σημείου να είναι άριστα "δεδιδαγμένοι" και οι Ίπποι επί σκηνής αυτοπειθάρχησαν τόσο καλά στο ρόλο του ...σκοτωμένου που παρέμεναν ακίνητοι και ατάραχοι όσο γύρω τους μαίνονταν η "μάχη" και οι καλπασμοί των ομοίων τους!

     Το ίδιο πετυχημένος και ο όλος χώρος που φιλοξενούσε αυτό το υπερθέαμα, με χώρους παραλλήλων δρωμένων και πωλητών εξαιρετικών τοπικών ιστορικών προϊόντων, αλλά και με τα απαραίτητα κέντρα εστιάσεως προς εξυπηρέτηση του πολυπληθούς κοινού.

     Στον χώρο αυτό κυριαρχεί η αναπαράσταση μιας σκηνής tipi του Τεγκριστή (Σαμάνου) θεραπευτή προς Τιμή της φυλής των Tsaataan που βρίσκεται στη Βόρεια Μογγολία και χρησιμοποιεί σκηνές tipi και όχι κυκλικές ger όπως οι υπόλοιποι Μογγόλοι. Η Μογγολία τιμά ιδιαιτέρως τη φυλή των Tsaataan η οποία υπέστη γενοκτονία από τους κομμουνιστές εξ αιτίας της εμμονής της να παραμείνει σε σκηνές στη γη των πατέρων της, αντί να υποκύψει και να την εγκαταλείψει εγκαθιστάμενη σε σοβιετικά τσιμεντόκλουβα που κατασκεύασαν οι κομμουνιστές στη πρωτεύουσα ώστε να "νομιμοποιούν" την αυτάρεσκη και απατηλή "προοδευτική ρητορική" τους. Κι εδώ ο επισκέπτης παρατηρεί την ιστορική δικαίωση μιας φυλής που επέμεινε στις παραδόσεις της αρνούμενη να υποκύψει στους σοβιετοκομμουνιστές. 

     Στον ίδιο χώρο και επί μιας υπερυψωμένης σκηνής με όλο τον οπτικοακουστικό εξοπλισμό, επιλεγμένα λαϊκά μουσικοχορευτικά συγκροτήματα  παρουσίαζαν τη δουλειά τους στους επισκέπτες κι εδώ, αξίζει να μνημονεύσουμε ότι η μουσική της Μογγολίας, οι χοροί της και, κυρίως η Όπερά της είναι μοναδικά, παγκοσμίως! 

    Ένα μοναδικό "σχολείο" πολλών και σημαντικών γνώσεων για την Έφιππη Τοξοβολία και τις Έφιππες Πολεμικές Τέχνες, αλλά και μια μεγάλη όσο και πρωτόγνωρη διδασκαλία Ιππικού Θεάτρου ήταν για μας η παρουσία μας σε τούτη την επικήν ιστορικήν αναπαράσταση.

      Κι εκεί διδαχθήκαμε τα μύρια όσα προς εφαρμογή στη δική μας Σχολή αλλά και στη Σχολή Ιππικού Θεάτρου, μη διστάζοντας να δηλώσουμε την ευτυχία μας για την επιλογή των καλυτέρων "Δασκάλων" για ό,τι γνωρίζουμε!



Όλες οι φωτογραφίε πλην εκείνης του Sakaiya Taichi προέρχονται από την παράσταση και είναι λήψεις της Ομάδος μας.

Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ