Τετάρτη 16 Μαΐου 2018

ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟΙ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΙ


     Αν δεν καταγίνεσαι συστηματικά με την εκπαίδευση του Ίππου, γενικώς, στον χώρο της Ιππικής δεν έχεις κανένα μέλλον. Αν δεν διαπλάθεις με τα "χέρια" σου τον χαρακτήρα του Ίππου που θα ιππεύσεις, αργά ή γρήγορα, θα απογοητευθείς διότι, ακόμη και ως άριστος Ιππέας πάντοτε θα είσαι ένα ξένο σώμα επί του Ίππου. Και όλα τούτα τα έχει κατανοήσει ο επικεφαλής του Παρατήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" Αθανάσιος Ψωρομύτης ο οποίος αφιερώνει ..."φαιά ουσία" και πολλές εργατώρες εκπαιδεύοντας τους Ίππους του Παραρτήματός του μαζύ με τους μαθητές του.


     Στο τελευταίο οπτικοακουστικό υλικό του παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" ανακαλύπτουμε μία καινοφανή συραγώγηση την οποία θα μπορούσαμε να ονομάσουμε "συραγώγηση τριών ομοκέντρων κύκλων". Με επίκεντρο τον εσωτερικό, πρώτο, κύκλο του κυρίως συραγωγούντος Εκπαιδευτή συραγωγείται ο Ίππος [δεύτερος, ενδιάμεσος, κύκλος] ο οποίος ελέγχεται [εξωτερικός, τρίτος, κύκλος] από τον βοηθό του Εκπαιδευτή. Με τον τρόπο αυτό δεν αφήνεται κανένα περιθώριο εκτρεπτικής πρωτοβουλίας στον Ίππο ο οποίος διευθύνεται ως "σιδηρόδρομος επί τροχιάς" καθ΄ όλη τη διάρκεια της συραγωγήσεως.


     Πραγματικά, η επινόηση του Συνασκουμένου Αθανασίου Ψωρομύτη εντυπωσιάζει με την λογική της γεωμετρίας της και σύντομα θα μπορούμε να αποτιμήσουμε το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.


     Σε κάθε περίπτωση, όμως, αυτή η μέθοδος προδιαθέτει θετικά διότι εμφανίζεται να συραγωγεί τον Ίππο "επί τροχιάς" από την οποία δεν μπορεί να διαφύγει, ενώ, ταυτοχρόνως, δεν φαίνεται να προκαλεί στον Ίππο κανένα άγχος ή αφορμές αντιδράσεων φυγής. 


     Κι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά τα πρωτοποριακά στην εκπαίδευση νεολέκτου Ίππου στο Παράρτημα των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" δεν παραλείπεται και η προαγωγή της Παραδοσιακής Τοξοβολίας με, εξίσου, ενδιαφέρουσες ασκήσεις.


     Και οι φωτογραφίες των προπονήσεων του Παρατήματος δείχνουν και την πρόοδο των εκεί Συνασκουμένων. 


     ¨Ομως, η πρόοδος στο Παράρτημα των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" δεν τελειώνει σε αυτό το σημείο. Τέσσερα, ναι τέσσερα, υπέροχα αλογάκια εκπαιδεύει ο επικεφαλής του Αθανάσιος Ψωρομύτης και οι μαθητές του και τα ...σπουδαία, σε επόμενη ανάρτηση διότι είναι ...πολλά.


Τρίτη 15 Μαΐου 2018


ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΩΣ 
ΕΝ ΟΨΕΙ ... ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ


     Και αυτό το Σάββατο οι «Έλληνες Κένταυροι» συγκεντρώθηκαν στον αγαπημένο τους λόφο, στο κέντρο των Αθηνών, ώστε να ασκηθούν στην Παραδοσιακή - Εενστικτώδη Τοξοβολία. Καθήκοντα Αρχηγού Βολής ανέλαβε και σε αυτή τη Προπόνηση ο Υπαρχηγός, της Ομάδος, Εφιπποτοξότης Γεώργιος.



     Αφού ολοκληρώθηκε η προθέρμανση την οποία ο Γεώργιος είχε αναθέσει στη Χρυσούλα, όλοι οι Συνασκούμενοι πήραν τα Τόξα και τα βέλη τους και ετοιμάστηκαν για τις εισαγωγικές βολές.



     Κι επειδή στους «Έλληνες Κενταύρους» η ασφάλεια των Μελών μας είναι βασικό μας μέλημα, ο Γεώργιος έκρινε ότι είναι απαραίτητη η υπενθύμιση της τεχνικής στην Παρθία βολή η οποία σε μια γραμμή βολής είναι και η δυσκολότερη.



     Με τις διευκρινίσεις του Γεωργίου αλλά και με την προσοχή και τη συγκέντρωση που έδειξαν όλοι οι Συνασκούμενοι η άσκηση ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία.



     Γιατί καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι και οι μέρες γίνονται όλο και πιο ζεστές όλοι, λίγο έως πολύ (‘πάρα πολύ’ στην περίπτωση του Γεωργίου) χάνουμε τη συγκέντρωση και το ενδιαφέρον μας, σκεπτόμενοι τις γαλάζιες θάλασσες και τις όμορφες παραλίες που, αν μη τι άλλο, αφθονούν στη χώρα μας και προκαλούν για ελαφρά καλοκαιρινά καρό πουκαμισάκια παρά για μαύρα ρούχα …βαρέως ακτιβισμού… Και ενώ όλες αυτές οι σκέψεις είναι απολύτως φυσιολογικές, σε μια Γραμμή Βολής όπου κάθε Συνασκούμενος κρατά στο χέρι του ένα αντικείμενο που υπήρξε για χιλιάδες χρόνια το κορυφαίο εκηβόλο όπλο σε όλο τον κόσμο, η ανεμελιά και η αδιαφορία δεν γίνονται ανεκτές και πρέπει όλοι να είναι συγκεντρωμένοι στις οδηγίες του Αρχηγού Βολής.



     Αυτός ήταν λοιπόν ο στόχος του Εφιπποτοξότη Γεωργίου για εκείνη τη μέρα. Με συνεχόμενες εναλλαγές ασκήσεων μεταξύ των σφυριγμάτων τις οποίες ήδη είχε εξηγήσει αναλυτικά ‘’ανάγκασε’’ (εντός πολλών εισαγωγικών γιατί στην ομάδα μας κανείς δεν αναγκάζει κανέναν και για τίποτα) τους Συνασκουμένους να είναι μονίμως σε ετοιμότητα και πλήρη συγκέντρωση κατά τη διάρκεια της Προπόνησης.



     Για το τέλος, και αφού είχε επιτευχθεί η επιδιωκόμενη συγκέντρωση και αυτοπειθαρχία όλης της Γραμμής Βολής ολοκληρώσαμε με ασκήσεις ισορροπίας οι οποίες μπορεί να φαίνονταν δύσκολες στην αρχή αλλά οι «Έλληνες Κένταυροι» γνωρίζουν ότι άπαξ και ισορροπήσει το πνεύμα, το σώμα απλώς ακολουθεί.



     Το άριστο τοξευτικό αποτέλεσμα αλλά και η ικανοποίηση ακόμα και των πιο απαιτητικών Συνασκουμένων έδωσαν στον Αρχηγό Βολής την επιβεβαίωση ότι η μέθοδος του ήταν σωστή και πάνω απ’ όλα ωφέλιμη για όλους τους Συνασκουμένους.


Γεώργιος Μυλωνόπουλος
Υπαρχηγός Ομάδος


Δευτέρα 14 Μαΐου 2018

GREETINGS FROM GREECE




ΧΩΡΙΣ ...ΕΧΤREMΕ ΑΣΚΗΣΕΙΣ


σο περισσότερη αρμονία επιτυγχάνεται, τόσο περισσότερο αποτελεσματική καθίσταται η διδασκαλία" σημειώνει ο Δάσκαλος Kassai Lajos στο βιβλίο του "Έφιππη Τοξοβολία" [2002, σ.19] και, απ΄ ό,τι φαίνεται, ο επικεφαλής του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας", Συνασκούμενος Χριστόφορος Κασφίκης, επιτυγχάνει την αρμονία σε κάθε Προπόνηση που διευθύνει.


     Kαι όσο περισσότερη η αρμονία και όσο αποτελεσματικότερη η διδασκαλία, τόσο περισσότερος και ο δυναμισμός των Συνασκουμένων μιας ομαδικής Προπονήσεως, όπως αυτής της τελευταίας των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας".


     Μπορεί ο προπονητικός στόχος του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" [όπως, άλλωστε και όλης της Ομάδος μας] να μην είναι ο εικονοπλαστικός εντυπωσιασμός, όμως, η ποιότητα της διδασκαλίας μας οδηγεί, κατά κανόνα, στην "συγκομιδή" παρομοίου οπτικοακουστικού υλικού τόσο από το εν λόγω Παράρτημά μας, όσο και απ΄ όπου ασκούνται οι "Έλληνες Κένταυροι".


     Ευχάριστα αιφνιδιαστικός, με πλούσια προπονητική φαντασία ο Συνασκούμενος Χριστόφορος, όπως πάντα, έτσι και αυτή τη φορά μας εισήγαγε σε μία νέα προπονητική προσέγγιση ξεκινώντας την Αναφορά του ως εξής: "Σήμερα διεξήχθη μια ιδιαίτερη προπόνηση για το Παράρτημα Κέρκυρας. Σήμερα δεν είχαμε extreme ασκήσεις αλλά κάτι που έκανε τους τοξότες και το τόξο ένα φοβερό όπλο. Σήμερα δουλέψαμε εντελώς ζενικά. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν. Θεωρητικό μέρος. Ανάλυση της αναζήτησης της αλήθειας. Τι είναι η πραγματική βολή; Ποια τα επίπεδα των τοξοτών και τι πρεσβεύει το καθένα; Τι είναι το τσουράμε; (ο ήχος της χορδής) και τι πρεσβεύει η καθαρότητα του; Τι είναι το σάε;  Τι έιναι το κιάι και πως επιτυγχάνεται; Πώς ενώνονται όλα και η βολή γίνεται τρομερή και συνάμα το σώμα μένει χαλαρό αλλά ο νους σε εγρήγορση;" 


     "Σήμερα δεν είχαμε extreme ασκήσεις..." σημειώνει στην Αναφορά του ο Χριστόφορος και ας φαντασθούμε το τι ακριβώς εννοεί, απολαμβάνοντας το οπτικοακουστικό υλικό της Προπονήσεώς του...


     Όχι, κανένας ...εξτρεμισμός, στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" , δυναμισμός όμως...;


     Kαι, πράγματι, αυτός ο δυναμισμός  των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" αποτελεί το αξιοθαύμαστο αποτέλεσμα ενός προπονητικού σχεδιασμού που εδράζεται στη ζενική γαλήνη, κάτι που ο Χριστόφορος μπορεί να εξελίσσει κάθε φορά που η Ομάδα του κοσμεί τον ιδανικό προπονητικό τους χώρο.


Κυριακή 13 Μαΐου 2018

ΠΕΡΙ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ Ο ΛΟΓΟΣ


     Συχνά από το παρόν Ιστολόγιο έχει υπογραμμισθεί ότι η ευφυία και η γενναιότητα αποτελούν βασικές συνιστώσες της Ιππικής, λόγος άλλωστε και για τον οποίο η Ιππική δικαίως θεωρείται ως "Σχολείο Ηγητόρων". 



     Και αυτό εγκολπούται απολύτως από την διδασκαλία της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" η οποία προσβλέπει στην καλλιέργεια της Πολεμικής Αρετής ως ακρογωνιαίου στοιχείου του, αληθώς, "ευ ζειν".


     Ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Έφιππης Τοξοβολίας και Δάσκαλός μας Kassai Lajos, στο βιβλίο του "Έφιππη Τοξοβολία" [σ. 17, 2002] παραδέχεται ότι η μεγάλη συγκομιδή των ιππικών δεξιοτήτων του γίνονται στα διαστήματα μεταξύ των ...πτώσεών του από τον Ίππο και αυτό υπογραμμίζει την διδακτική αξία των πτώσεων ως "μονόδρομο" κάθε προόδου ιππικών ικανοτήτων.


     Πάμπολλα παραδείγματα ευφυίας και γενναιότητος έχει να επιδείξει η Ιππική κατά την διάρκεια των χιλιετιών της ιστορίας της. Παραδείγματα τα οποία δεν αποτελούν "προνομία" ενός συγκεκριμένου λαού ή ενός συγκεκριμένου ιππικού δόγματος, αλλά παραδείγματα που διαχέονται πληθωρικά όπου και όποτε ο Άνθρωπος διεκόνησε την Ιππική. Ένα από αυτά και ίσως το λαμπρότερο, η περίπτωση του Γερμανού Ολυμπιονίκη στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Βερολίνου του 1936, Konrad Freiherr von Wangenheim.



     Σε αυτούς τους Ολυμπιακούς Αγώνες, η Ιππική Ομάδα της Ναζιστικής Γερμανίας σάρωσε τα χρυσά μετάλλια σε όλα τα αγωνίσματα, κάτι μοναδικό στα παγκόσμια αθλητικά χρονικά και ο Αξιωματικός του Γερμανικού Ιππικού, Βαρώνος, Konrad Freiherr von Wangenheim, έχοντας το ένα χέρι στο νάρθηκα με σπάσιμο κλείδας, κατάφερε να κατακτήσει το χρυσό μετάλλιο παρά τους αφόρητους πόνους του και παρά το ότι η αγωνιστική διαδρομή ήταν ιδιαιτέρως δύσκολη



     Η Ιππική, πράγματι, αναδεικνύει την ηρωικότητα αυτών που την υπηρετούν και η περίπτωση του Αξιωματικού του Ναζιστικού Ιππικού, Βαρώνου Konrad Freiherr von Wangenheim ο οποίος, εν τέλει, δολοφονήθηκε από τους σοβιετικούς εγκληματίες, υπήρξε ένα παράδειγμα γενναιότητος ψυχής.



     Στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων", παρόμοια λαμπρά παραδείγματα γενναιότητος όπως αυτό του Εθνικοσοσιαλιστή Βαρώνου Konrad Freiherr von Wangenheim μας εμπνέουν στη καθημερινότητά μας και μπορεί να μην έχουμε ανάλογες ευκαιρίες να αναμετρηθούμε με τα διδάγματα των παραδειγμάτων μας, αλλά παραμένουμε στην τροχιά των όσων διδασκόμαστε από αυτά. Έτσι...


     Προσφάτως, ο Αρχηγός των "Ελλήνων Κενταύρων" ολοκληρώνοντας μιαν εξαίσια Προπόνησή του κι ενώ ήταν έτοιμος να αφιππεύσει ...κατάφερε να πέσει και να υποστεί μία ήσσονος σημασίας οστική κάκωση σε ένα οστάριο του αριστερού καρπού του. Αμέσως του έγινε η προβλεπόμενη προληπτική περίδεση και ο Κωνσταντίνος μας τέθηκε προσκαίρως εκτός ιππικής δράσεως προς πλήρη αποκατάσταση της κακώσεώς του. Παρά ταύτα, ο Κωνσταντίνος, ...τοις κείνων ρήμασι πειθόμενος, κάθε άλλο παρά απεμακρύνθη των σταυλικών εργασιών και, μονόχειρ έστω..., δεν παρέλειψε να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του όπου και εάν αυτά τον "κάλεσαν".


     Ο Κωνσταντίνος μας, δεν παρέλειψε, εξ άλλου, να χαλινώσει  με το ένα χέρι αλλά και να πλύνει τον χαλινό, παρά την παρεμπόδιση από την πρόσκαιρη "μονοχειρία" του.


     Στον Αρχηγό μας ευχόμαστε γρήγορη επάνοδο στη σέλλα, υπερήφανοι για τις ιππικές του δεξιότητες αλλά, κυρίως, για το Ήθος του το οποίο αναδεικνύει την Ομάδα μας και τον ίδιο σε "ιδιαίτερες" στιγμές. Ωστόσο, τα μαθήματα στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" συνεχίζονται κανονικότατα.



ΤΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ"

     Και μιας ο λόγος περί ατυχημάτων, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων", συνεχώς, από την ημέρα της λειτουργίας της τηρείται λεπτομερές αρχείο δραστηριοτήτων [μαθημάτων, Προπονήσεων, εκδηλώσεων κλπ] και καταγράφεται ο,τιδήποτε σχετικό με τις δραστηριότητές μας, συμπεριλαμβανομένων και των ατυχημάτων είτε Ίππων, είτε Ανθρώπων, ως "ατύχημα" λογίζεται δε κάθε περιστατικό για την αντιμετώπιση του οποίου κρίνεται απαραίτητο να επιληφθεί ιατρός και να παρασχεθεί ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.  



     Σύμφωνα λοιπόν με το τηρούμενο αρχείο ατυχημάτων, από τον Φεβρουάριο του 2005 μέχρι σήμερα η ποσοστιαία αναλογία είναι η ακόλουθη:

ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΙΠΠΩΝ
Ουδέν

ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
Θάνατος: Ουδέν.
Μόνιμη Αναπηρία: Ουδέν
Περιστατικά ήσσονος σημασίας: 0.018 %

     Είμαστε βέβαιοι ότι, παρά το επικίνδυνο του αντικειμένου μας, η υψηλή τεχνογνωσία και διδακτική εμπειρία της Σχολής μας, θα διατηρήσουν, εσαεί, το ποσοστό των ατυχημάτων μας σε μηδενικό επίπεδο




ΩΣΤΟΣΟ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΑ


«25χρονη έχασε τη ζωή της σε εστιατόριο στον Στρόβολο.

     Η 25χρονη Οδύσσεια Ιακώβου, εργαζόμενη του εστιατορίου, λίγο μετά τη μία το μεσημέρι πήγε στην αποθήκη και εκεί, κάτω από συνθήκες που διερευνώνται,  καταπλακώθηκε από μεταλλικό ράφι, όπου υπήρχαν ποτά και νερά, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή της. Ο θάνατός της ήταν ακαριαίος και επιβεβαιώθηκε στο Νοσοκομείο Λευκωσίας, όπου διακομίσθηκε με ασθενοφόρο.»


Παρασκευή 11 Μαΐου 2018

ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ 
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟΥ


     Επειδή, ως "εθνικό" λογίζεται μόνον το αληθές, προέχει η αποδεικτική τεκμηρίωση του ο,τιδήποτε σχετίζεται με το έθνος, την καταγωγή, το παρελθόν του και, ασφαλώς, το μέλλον του. Δηλαδή, του ο,τιδήποτε συνιστά την Ιστορία του έθνους. Και η συμμετοχή του υπογράφοντος στις εργασίες πολλών αρχαιολογικών εργοταξίων απέδωσε πολλούς συμπερασματικούς καρπούς όχι μόνον αναφορικώς με την αποδεικτική τεκμηρίωση εθνικών παραμέτρων αλλά και ...εφιπποτοξοτικών, ακόμη και προς "διευκρίνιση" του αποτμήματος εκ των "Νόμων" του Κρητός Κλεινία:


     «Ίππων δε ημίν χρεία μεν ούτε τις πολλών ούτε πολλή, κατά γε δη Κρήτην, ώστε αναγκαίον και τας σπουδάς ελάττους γίγνεσθαι τας τε εν τη τροφή και τας περί αγωνίαν αυτών. Άρματος μεν ουν και το παράπαν ούτε τις τροφεύς ημίν εστιν ούτε τις φιλοτιμία προς ταύτα ουδενί γίγνοιτ’ αν λόγον έχουσα, ώστε τούτου μεν αγωνιστάς, ουκ επιχώριον, έσται τιθέντας νουν μήτε έχειν μήτε δοκείν κεκτήσθαι’ μονίπποις δε άθλα τιθέντες, πώλοις τε αβόλοις και τελείων τε και αβόλων τοις μέσοις και αυτοίς δη τοις τέλος έχουσα, κατά φύσιν της χώρας αν την ιππικήν παιδίαν αποδιδοίμεν. Έστω δη τούτων τε αυτών κατά νόμον άμιλλά τε και φιλονικία, φυλάρχοις τε και ιππάρχοις δεδομένη κοινή κρίσις απάντων των τε δρόμων αυτών και των καταβαινόντων μεθ΄ όπλων ουτ΄εν τοις γυμνικοίς ούτε ενταύθα τιθέντες αγωνίας ορθώς αν νομοθετοίμεν. Τοξότης δε αφ'  ίππων Κρης ουκ άχρηστος, ουδ ακοντιστής.».


     Εν ολίγοις, πως να ερμηνεύσεις τον Κλεινία ο οποίος, αφ΄ ενός παραδέχεται ότι στην Κρήτη ο Ίππος ούτε αναγκαίος είναι, ούτε αποτελεί αντικείμενο ενδιαφέροντος εκτροφής, και εκγυμνάσεως για τους Κρητικούς, ενώ ταυτοχρόνως ο ίδιος θεωρεί τους συντοπίτες του ικανούς και ως Εφιπποτοξότες και ως εφίππους Ακοντιστές; Οποία αντίφαση να νομίζεις ότι αν και δεν χρειάζεσαι και δεν έχεις ένα πλάσμα όπως ο Ίππος,΄ούτε ενδιαφέρεσαι να το εκθρέψεις και να το εκπαιδεύσεις, πάντως,  μπορείς, να το χειρίζεσαι και, μάλιστα, στο πλέον απαιτητικό επίπεδο χειρισμού του όπως η Έφιππη Τοξοβολία και ο Έφιππος Ακοντισμός...


     Η θεατρική εξιδανίκευση του, δήθεν, "αρχαίου Ελληνικού πνεύματος" όπως διαμορφώθηκε από την μετα-αναγεννησιακή "περιηγητικότητα" κάθε άλλο παρά ανέδειξε τον Ελληνισμό.  Οι διάφοροι "Περιηγητές" όπως ο Marie-Gabriel-Florent-Auguste de Choiseul-Gouffier, οι οποίοι περιέγραψαν και τόπους που ποτέ δεν επισκέφθηκαν, συχνά κατέφεραν σοβαρή σύγχυση και ως προς την αληθή φύση του αρχαίου Ελληνικού πνεύματος, ως προς την αναγκαιότητα της αποδεικτικής τεκμηριώσεως.


     Στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων", πολύ προ της ιδρύσεώς της, διεξήχθη μία μακροχρόνια αρχαιολογική έρευνα αναφορικώς με τον Ίππο και την Ιππική, όπως και την Τοξοβολία.


     Κατά την διάρκεια της "συγκομιδής" αυτών των εμπειριών, ήσαν ατελείωτες οι ώρες κάτω από τον πυρακτωμένο ουρανό, συχνά χωρίς στέγαστρο για να ανασύρεις και την παραμικρή πληροφορία που θα μπορούσε να συνεισφέρει και η τελευταία πέτρα.


     Χωρίς "ρολόι" απ΄το ξημέρωμα μέχρι το βαθύ σκοτάδι στο πεδίο της ανασκαφής, με το μάτι αμετακίνητα εστιασμένο στο "σημείο" μια συνεχής συνεργασία με πάμπολλους ειδικούς, από τον ανασκαφέα μέχρι τον παλυνολόγο, η περισυλλογή πληροφοριών καταλήγει στο σημειωματάριο πριν καθαρογραφεί, αργά τα μεσάνυχτα στον υπολογιστή αφήνοντας ελάχιστες ώρες για ανάπαυση, μιας και το ξhμέρωμα είναι κοντά. 


     Ανάμεσα σε ένα πολυπληθές συνεργείο πολύτιμων συνεργατών, τοπογράφων, σχεδιαστών, αρχιτεκτόνων, συντηρητών, ανθρωπολόγων, φωτογράφων κλπ, ο "δάκτυλος επί των τύπων των ήλων" της ιστορικής μαρτυρίας για δώδεκα ίσως και περισσότερες ώρες καθημερινώς στο αρχαιολογικό εργοτάξιο, να "χαϊδεύεις" άλλοτε με το πινέλο κι άλλοτε με την παλάμη το χώμα, "κλέβοντας" πληροφορίες...


     Και εκεί ο χώρος έχει να σου πει τόσα πολλά, να σου μιλήσει για την αλήθεια των αιώνων, πέραν από εθνοκεντρικές "επάρσεις" και άλλες συναισθηματικές ανοησίες οι οποίες, τελικώς, καταρρακώνουν ό,τι φυλετικό, ό,τι εθνικό, αντί να το "υποστυλώνουν"...


     Πολλά από τα πορίσματα αυτών των πολυετών ερευνών σε διάφορα αρχαιολογικά εργοτάξια της Ευρώπης και της Ασίας έχουν ενσωματωθεί στη διδασκαλία της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" η οποία δεν ακολουθεί τυπολατρικώς το "πνεύμα" οιασδήποτε εποχής και λαού αλλά προτιμά τον συγκερασμό ό,τι θετικού.


     Βεβαίως, το ηθικό και τακτικό πρότυπο των "Ελλήνων Κενταύρων" είναι οι Έλληνες Στρατιώτες της Αναγεννήσεως, αλλά, όπως διδάσκει και ο Δάσκαλος Κάσσαι Λάιος, καθήκον μας είναι η βελτίωση οιουδήποτε βελτιωτέου.


     Και οι εμπειρίες αρχαιολογικού εργοταξίου, πάντοτε χρήσιμες για παρόμοιες βελτιώσεις, οποτεδήποτε και αν αυτές κρίνονται απαραίτητες.



Φωτογραφικά Λευκώματα εδώ