Τρίτη 3 Μαρτίου 2020

ΜΕ ΔΥΝΑΤΗ ...Χ Υ ΜΕΙΑ


     Κάποτε, στα έγκατα των μεσαιωνικών υπογείων, δυσώδεις αιθάλες από έλαιο βιτριολίου αναμίξ με κόνη καλαμίνης και άλλα υλικά, ξεχύνονταν από άμβυκες αποστάξεως και έδιναν το στίγμα της αγωνιώδους αναζητήσεως του Ανθρώπου για την ανακάλυψη μιας επιστήμης πέραν του φυσικού. Η Αλχημεία, μια λέξη προερχόμενη μάλλον από την αραβική al chemi ή al kimia η οποία έλκει την καταγωγή της από την ελληνική "χυμεία", την σπουδή των χυμών, αρχίζει να διαγράφεται στον ορίζοντα της ανθρώπινης γνώσεως...  


     Σήμερα, μετά από πολλούς αιώνες από τότε που ο Ραϊμόν Λουλ, ο Ελιφάς Λεβύ, ο Αλβέρτος ο Μέγας και ο Παράκελσος ξενυχτούσαν στα σκοτεινά εργαστήριά τους, καταλάβαμε ότι όλα εκείνα ήσαν περιττά μπροστά σε έναν Ίππο ο οποίος μέσα στο πεντακάθαρο οξυγόνο μιας αμίαντης φύσεως, σου αποκαλύπτει μύριες όσες αλήθειες οι οποίες δεν χρειάζονται αποστακτικούς άμβυκες για να γίνουν απτές από την ανθρώπινη εννόηση.


     Και η σημερινή εκπαιδευτική ημερίδα, με όλα τα συστατικά των καλύτερων χυμών ποιοτικών χαρακτήρων, κατέληξε στην παραγωγή του αλχΥμικότερου "καρπού" για όλους τους παρόντες, προγραμματισμένους και ...απρογραμματίστους! Διότι σήμερα είχαμε την Τιμή αλλά και την χαρά να υποδεχθούμε και κάποια από τα παιδιά της αθλητικής Ομάδος του Ομίλου στον οποίο λειτουργούμε και τα οποία θέλησαν να μυηθούν και στην Έφιππη Τοξοβολία.




     Πρώτη η Βάσια η οποία, στο σημερινό, εισαγωγικό της μάθημα, κατέφθασε με δύο μεγάλες «χειραποσκευές»: Στη πρώτη είχε τους φόβους, τους ενδοιασμούς και τις αναστολές της γι αυτό το μεγάλο και δυνατό ζώο που λέγεται «Ίππος»! Στη δεύτερη είχε την αγάπη της για το ίδιο ζώο και μια μεγάλη σακούλα γεμάτη καρότα! 


     Τελικώς, φάνηκε ότι η δεύτερη «χειραποσκευή» της ήταν μεγαλύτερη και βαρύτερη κι έτσι, η Βάσια, όχι μόνον διεκπεραίωσε ολόκληρο το ασκησιολόγιο του πρώτου μαθήματος αλλά και έφυγε αφήνοντας πίσω της ένα αλογάκι που την λάτρεψε! Αυτά συμβαίνουν όταν φοβόμαστε πλάσματα που μας …αγαπούν κι ένα καλοσχεδιασμένο εκπαιδευτικό σύστημα βοηθά και τις δύο πλευρές να μειώσουν τις ..."αποστάσεις"!


     Στην περίπτωση της Βάσιας ακολουθήσαμε το τέχνασμα που βοηθά τον αρχάριο ποδηλάτη να αποκτήσει αίσθηση ισορροπίας και οδηγήσεως, κρατώντας τον από πίσω και χωρίς να μας βλέπει, αφήνοντάς τον βαθμιαία να ισορροπεί και να οδηγεί μόνος, νομίζοντας ότι τον κρατάμε.


     Μια ανάλογη τεχνική εφαρμόζεται και με έναν αρχάριο, επιφυλακτικό ή και φοβικό, Ιππέα ο οποίος νομίζει ότι ο Ίππος του ελέγχεται από τον Εκπαιδευτή ενώ, βαθμιαία, ο ίδιος ο μαθητής αναλαμβάνει ρόλο "ηγήτορος" του Ίππου και η Βάσια έδειξε ότι αυτή η τεχνική είναι πολύ αποτελεσματική με αποτέλεσμα σε λιγότερο από ένα πεντάλεπτο να "παίζει" τον ίππο της "στα δάκτυλα" με ξεκινήματα, σταματήματα, στροφές, ακόμη και πολύ κλειστές.


     Με συγκροτημένο και αυτοπειθαρχημένο χαρακτήρα, η Βάσια δεν δυσκολεύτηκε σχεδόν καθόλου να εκτελέσει και όλες τις ειδικές ασκήσεις βαθύνσεως του "καθίσματός" της αλλά και ανακτήσεως σωστής στάσεως κορμού, τομέας στον οποίο δυσκολευτήκαμε λίγο λόγω της παρατεταμένης εργασίας γραφείου στην οποία επιδίδεται.


     Τέλος καλό όλα καλά και, κυρίως, για την επιτυχή υπέρβαση μιας αναμενόμενης δύσκολης στιγμής που ξεπεράστηκε όπως ήταν αναμενόμενο. Διανύοντας μια δύσκολην αστρολογική περίοδο η εντολή ήταν σήμερα να μη γίνουν μαθήματα λόγω υψηλού κινδύνου ατυχήματος και, όπως ήταν αναμενόμενο, ο Εκπαιδευτής βασιζόμενος στην ελεφάντινη αυτοπεποίθησή του ...παρήκουσε αν και παρέμεινε σε αυξημένη ετοιμότητα καθ΄όλη την διάρκεια της ημερίδος όταν σε κάποια στιγμή  ο Ίππος έδειξε σφόδρα ανήσυχος μυκτηρίζοντας προς την πλευρά του γειτνιάζοντος μαντριού, έτοιμος να βάλει σε ...περιπέτειες την Βάσια η οποία παρέμενε ...ανυποψίαστη επάνω του. 


     Τότε ο Εκπαιδευτής με την άκρη του ματιού του έστειλε το μήνυμα ηρεμίας στον Ίππο ο οποίος αυθωρεί επέστρεψε στην κανονικότητα συνεχίζοντας αρμονικότατα τα μαθήματά του. Στην αναμέτρηση "Αστρολογία-Ιππογνωσία" σημειώσετε ...2 και, εκ των υστέρων, έγιναν και οι απαραίτητες συστάσεις στον ...τσομπάνη ώστε να μη καταληφθεί εκ νέου "πράσσειν άλογα" επ΄ απειλή να ...σουβλισθεί πολύ προ των αμνοεριφίων του και πολύ προ του επικειμένου Πεσάχ!... Απλά και ...δημοκρατικότατα!


     Ο Σταύρος σε κάθε μάθημα μας εκπλήσσει! Και όχι μόνον με τις ικανότητές του αλλά και με το ...θράσος του να καταφθάνει για μάθημα σχεδόν ...άυπνος, νομίζοντας ότι είναι ακόμη ...γυμνασιόπαις και μπορεί να επιδίδεται σε μεταμεσονύκτιες κραιπάλες ατιμωρητί. 


     Έλα όμως που το εξασκημένο μάτι του Εκπαιδευτή "ανιχνεύει" ...ατάκτους φροντίζοντας να κρατά εκτός ιππευτηρίου κοπώσεις Ιππέων και Ίππων προς αποφυγήν ατυχημάτων...


     Έτσι, το πρόγραμμα του Σταύρου δεν εξετελέσθη σύμφωνα με την αρχική σχεδίαση αλλά έτυχε επιτόπιας αναπροσαρμογής προκειμένου να αξιοποιηθεί και η εσχάτη ικμάδα του καλοτάτου Συνασκουμένου μας επ΄ ωφελεία του.


     Την ιδιότυπη άσκηση του παιξίματος της σφαίρας με ένα χέρι του ζητήσαμε να εκτελέσει και το έκανε με αρκετήν επιτυχία.


     Δύσκολη άσκηση και πολύ αυτοσυγκεντρωτική η οποία, αν και απαιτεί λίγες φυσικές δυνάμεις ευνοεί το πνεύμα και την μυική μνήμη ώστε να αποφέρει βάθυνση "καθίσματος" και αυτοκυριαρχία ιππεύσεως.


     Και, εν συνεχεία, η Έφιππη Τοξοβολία (μάλλον σε περισσότερη διάρκεια και απαιτήσεις απ΄ ό,τι αρχικώς είχε σχεδιασθεί...) έδειξε έναν αξιότατο Σταύρο με πολύ καλόν αυτοέλεγχο και αυτοσυγκεντρωτικό επίπεδο.


     Πολύ καλές βολές και, κυρίως, προς το σημείο που στόχευε, πάντοτε εν κινήσει.


     Πράγματι στην καταληκτική αφίππευση αν και με δυσκολότατο συνδυασμό (παλάμες πίσω από τον αυχένα, ανάταση σκέλους υπεράνω αυχένος του Ίππου και άλμα) ο Σταύρος απέδειξε ότι η Ιππασία λειτουργεί θεραπευτικά και πολυεπίπεδα.




     Ελάχιστοι μπορούν να καταλάβουν τι σημαίνει μια τέτοια αφίππευση και, πολύ περισσότερο, για έναν πολυεγχειρισμένο και πολυτραυματία ο οποίος δεν αφήνει κανένα περιθώριο «πτώσεως»! Κι όμως η διαγνωσμένη ικανότητα αυτοσυγκεντρώσεως και η, επίσης, γενναιότητα χαρακτήρος, επιτρέπουν στον Εκπαιδευτή να δώσει την σχετικήν εντολή και ο Σταύρος να την εκτελέσει αυθωρεί και …αψογότατα! Και, μάλιστα, σε μία μέρα κατά την οποία η βαρύτατη αστρολογική συγκυρία δεν συνιστούσε ούτε καν την διεξαγωγή μαθημάτων Ιππασίας! Με σύνεση και θάρρος καρδιάς κανένα εμπόδιο δεν είναι απαγορευτικό για την "προέλαση" του Ανθρώπου! 


     Ακολούθησε ο Νικόλαος που του αρέσει να «καταπίνει αμάσητα» τα εμπόδια με το υπέροχο αλογάκι του και σήμερα θέλησε να δοκιμάσει και την Έφιππη Τοξοβολία, αποδεικνυόμενος το ίδιο εξαιρετικός αν και τόξευσε για πρώτη φορά και μάλιστα …έφιππος και εν κινήσει! 


     Και δείτε τον πως χαμογελάει... ΕΥΓΕ Νικόλαε και οι επόμενες τοξεύσεις σου εν καλπασμώ και υπεράνω …oxer!


     Παρών και ο ενδεκάχρονος Χάρης ο οποίος, όμως, κρατήθηκε μακράν της αγαπημένης του Έφιππης Τοξοβολίας για τους λόγους που προαναφέραμε


     Παρόντες και αγαπημένοι φίλοι, αγαπημένοι Ίπποι και, γενικώς, ό,τι αγαπημένο σε μιαν εξαίρετη συγκυρία άριστης χΥμείας και συνεκπαιδεύσεως, αφού όλοι, Εκπαιδευτές κι εκπαιδευόμενοι, Ίπποι και Άνθρωποι, στο Ιππευτήριο συνεχώς εκπαιδευόμεθα! 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.