Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019

EYΕΛΙΚΤΗ  &  ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


"...η γνώση δεν συνίσταται μόνο στο να ξέρεις 
τι πρέπει ή μπορείς να κάνεις, 
αλλά και στο να ξέρεις 
αυτό που θα μπορούσες και δεν θα 'πρπε, ίσως, να κάνεις."

ΟΥΜΠΕΡΤΟ ΕΚΟ: "ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΡΟΔΟΥ"
Πρώτη ημέρα, Απόδειπνο

     Τα βάθη συνθέτουν την άβυσσο και η άβυσσος χαρακτηρίζεται από έλλειψη φωτισμού... Κατ΄ ευθείαν αναλογία και το σκεπτικό της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ..."σκοτεινό" όχι λόγω, τυχόν, της αποστροφής του προς το φως αλλά διότι η γενναία κατάδυσή του σε βάθος επισκοπήσεως των ιππικών "πραγμάτων" του προσδίδει μία ασυνήθιστη, για Ιππική Σχολή, ιδιοτυπία. Στο πλαίσιο, λοιπόν, της εμβαθύνσεώς μας στην ιππική γνώση, επιλέξαμε τους καλύτερους Δασκάλους για να μάθουμε όχι μόνον εκείνο που  π ρ έ π ε ι  να πράττουμε αλλά και εκείνο που, ίσως, αν και μπορούμε  δ ε ν   π ρ έ π ε ι  να πράξουμε! 


      Είναι γνωστός ο πάγιος προσανατολισμός μας στην Γυμνιππευτική προσέγγιση ως την, δοκιμασμένα, κάλλιστη τακτική εκπαιδεύσεως Ιππέων και την μετά τις επιτυχείς εξετάσεις παραχώρηση του δικαιώματος του ιππεύειν με σέλλα. Όμως, το σκεπτικό της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" κάθε άλλο παρά μπορεί να χαρακτηρισθεί ως "μονολιθικό" και σταθμίζει κάθε νέα παράμετρο που μπορεί να εμφανισθεί αναπροσαρμόζοντας την τακτική της.


     Έτσι και στην περίπτωση του 11χρονου προχωρημένου υπερπηδητή εμποδίων Χάρη, ξεκινήσαμε την εκπαίδευσή του με σέλλα, κάτι που υπηρετεί άριστα την εισαγωγή του στο εκπαιδευτικό πεδίο της Έφιππης Τοξοβολίας ώστε, ανεπηρέαστος από ζητήματα "καθίσματος" και ισορροπίας να επικεντρωθεί καλύτερα και ταχύτερα στην τοξευτική τεχνική και, κατόπιν, να βελτιώσει δια της Γυμνιππευτικής το ήδη άριστο "κάθισμά" του επί σέλλας.


     Και, ήδη, απεδείχθη ορθή η "σχεδίαση" των μαθημάτων του νεαρού Χάρη ο οποίος σε λιγότερα των πέντε μαθημάτων έχει προχωρήσει και στην Έφιππη Τοξοβολία κατά πολύ!


     Η τεράστια συνεχής, καθημερινή, εκπαιδευτική εμπειρία της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" αθροίζεται σωρευτικά υπέρ των μαθητών της βάσει των ατομικών δεξιοτήτων ενός εκάστου εξατομικεύεται και η "σχεδίαση" των μαθημάτων τους.


     Κυρίως, στην Σχολή μας τολμάμε να αναπροσαρμοζόμαστε, πλέον δε, ακόμη και να βελτιώνουμε και τις διδασκαλίες που δεχθήκαμε ώστε να ανελίσσουμε την Έφιππη Τοξοβολία και τις έφιππες πολεμικές τέχνες ακόμη ψηλότερα από το επίπεδο που τις βρήκαμε ενθυμούμενοι πάντοτε και την προτροπή του Δασκάλου μας Kassai Lajos που μας είπε: "Μη διστάζετε να διορθώνετε και τα λάθη των Προγόνων μας όπου αυτά χρειάζονται διόρθωση!" Γι αυτό και οι "Έλληνες Κένταυροι" δεν δίστασαν να καθιερώσουν τον όρο "Εφιπποτοξότης" αντί του πολύ αρχαιοτέρου "Ιπποτοξότης" διότι αυτό το πολύ αρχαιότερο, γλωσσικώς, δεν είναι τόσον ακριβές όσο το "Εφιπποτοξότης", σημαίνον τον "ίππο -τοξότη" και όχι τον "έφιππο τοξότη" και με δεδομένο ότι ουδείς Ίππος μπορεί να χειρισθεί ...Τόξο! Και οι αρχαίοι χρήζουν διορθώσεων όπως, άλλωστε, όλοι μας!  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.