Τρίτη 19 Μαρτίου 2019

ΘΡΙΑΜΒΟΣ 
ΑΛΛΗΛΟΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ


     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" διατηρεί την πρωτοπορία και στα μαθήματα Ιππασίας τηρώντας σε κάθε εκπαιδευτική ημερίδα της τον κανόνα "Ασφάλεια με Πρόοδο " κι αυτή την φορά η 'σχεδίαση' των μαθημάτων έγινε επί του άξονος της αλληλοδιδακτικής ώστε οι τρεις μαθητές να προοδεύσουν και ως εκπαιδευόμενοι αλλά και ως μέλλοντες Εκπαιδευτές.


     Με πρωταγωνιστή τον τετράποδο Βάλιο (Ίππος δίφρου, Αχιλλεύς, Ομήρου Ιλιάς Π.149, Τ.400) πρώτο ζεύγος στον ρόλο της Εκπαιδεύτριας η 16χρονη Κατερίνα ξεκίνησε την διδασκαλία του τρίτου μαθήματός του στον 19χρονο Χρυσοβαλάντη ο οποίος εφίππευσε κατάκοπος αφού, προηγουμένως είχε ασκηθεί στον 4ο χρόνο της Τοξοβολίας στη Κοιλάδα μας διανύοντας αρκετά χιλιόμετρα επί ορεινού εδάφους, κάτω από πολύ έντονο, για την εποχή, ηλιακό φως!


     Η Κατερίνα τηρώντας τον κανόνα της Σχολής μας σύμφωνα με τον οποίο ο Εκπαιδευτής ακολουθεί καθ΄ όλο το μάθημα τον μαθητή του και δεν παραμένει στάσιμος δίνοντας εκ του ...μακρόθεν οδηγίες, όπως συμβαίνει στις σχολές "δυτικής Ιππασίας", "χαλάρωσε" τον κουρασμένο μαθητή της προετοιμάζοντάς τον για την εκτέλεση των ασκήσεων που θα ακολουθούσαν.


     Με πολύ καλό "μυαλό", η Κατερίνα άρχισε να εισάγει τον Χρυσοβαλάντη στα ...δύσκολα κι ενώ η ίδια δεν είχε προετοιμασθεί για τούτο τον δυσκολότατο ρόλο τον οποίο αποδέχθηκε εντελώς αιφνιδιαστικά, έδειξε ότι αμέσως 'σχεδίασε' το ασκησιολόγιό της ώστε να ωφελήσει τον μαθητή της.


     Η Κατερίνα "κάθισε" σωστά τον Χρυσοβαλάντη και, με ακριβείς χαμηλόφωνες αλλά επιτακτικές οδηγίες, όπως πρέπει στην ιππικήν εκπαίδευση, οδήγησε στις βαλβίδες τον Χρυσοβαλάντη.


     Μετά τις απαραίτητες επαναλήψεις, ο νεαρός μαθητής υπό την καθοδήγηση της δεκαεξάχρονης Εκπαιδεύτριάς του κατάφερε να διέλθει με άριστο "κάθισμα" και με τα χέρια στην έκταση, κατ΄ επανάληψη, τις βαλβίδες σ'  αυτό το τρίτο μάθημά του, χωρίς καμία πρόσκρουση των ποδών του Βαλίου σε βαλβίδα!


     Με την βοήθεια της ικανότατης Κατερίνας ο νεαρός μαθητής είχε ξεπεράσει την κόπωσή του και ανταποκρίθηκε στο, όχι και απλό, πρόγραμμα του τρίτου μαθήματός του πριν τον αναλάβει για την συνέχεια της εκπαιδεύσεώς του ο Παντελής μας...


     Κατόπιν την Κατερίνα την ανέλαβε ο Παντελής ο οποίος βυθίζεται ολοένα και περισσότερο στην παρατήρηση των "μυστικών" της Ιππασίας βελτιώνοντας τον εαυτό του αλλά συνεισφέροντας σημαντικά και στην βελτίωση των Συνασκουμένων του αποκτώντας σε κάθε μάθημα και εμπειρία Εκπαιδευτή, ρόλος που φαίνεται ότι του "πάει" επιτυχέστατα.


     Στην περίπτωση του Παντελή μας είναι αξιοπρόσεκτος ο ενθουσιασμός του για την ιππική διαδικασία και την μελέτη των λεπτομερειών της, η παρατήρηση των παραμέτρων της και το τελικό θετικό αποτέλεσμα στο οποίο καταφέρνει πάντα να καταλήγει.


     Το ίδιο είδαμε και σήμερα στο μάθημά του με την Κατερίνα την οποία δεν άφησε από την επιτήρησή του και τις ορθές κατευθύνσεις ούτε για μια στιγμή κατευθύνοντάς την σε σωστούς καλπασμούς με τον νέο μας Ίππο, τον Βάλιο που όλοι τον "συναντήσαμε, για τρίτη φορά!


     Κι αυτό είναι το πλεονέκτημα της διδασκαλίας της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" να μπορούν οι, ακόμη και αρχάριοι, μαθητές της να χειρίζονται με ασφάλεια τον οιονδήποτε Ίππο και όχι να καταντούν "κονσέρβες"-χειριστές ενός συγκεκριμένου Ίππου με τρόμο και φόβο να αναλάβουν έναν άλλο, όπως συμβαίνει στις σχολές των διαφόρων ομίλων "δυτικής Ιππασίας". 


     Μεθοδικότατος ο Παντελής βελτίωσε το "κάθισμα" της Κατερίνας περνώντας την από τις βαλβίδες.


     Και δεν παρέλειψε, στο τέλος, να την περάσει και με τα χέρια στην έκταση με απόλυτην επιτυχία σε ό,τι αφορά στην αποφυγή προσκρούσεως ποδών στις βαλβίδες, ώστε να την αποδώσει "βαθυκάθιστη" στη έξοδο του μαθήματός της! 


     Με την σειρά του, ο αγαπημένος μας Παντελής βοηθήθηκε από τον Εκπαιδευτή του να "γνωρίσει" καλύτερα τον Βάλιο και να αρχίσει να διδάσκει τον Ίππο του, εν σμικρώ, την καλπαστική διαδρομή για την εκτέλεση Έφιππης Τοξοβολίας.


     Αλλά η διδασκαλία του Παντελή, με το άψογο "κάθισμά" του, στον Βάλιο δεν περιορίσθηκε στην επίδειξη της καλπαστικής ευθείας.


     Ο Παντελής βοήθησε τον Βάιλο να "γνωριστεί" καλύτερα με το Τόξο και να απολαύσουν και οι δύο ωραίες καλπαστικές διαδρομές με αποτέλεσμα, σε λίγο, ο Βάλιος να γνωρίζει από μόνος του το σημείο της αφετηρίας της καλπαστικής ευθείας και το τέλος της.


     Τέλος, ο Παντελής ολοκλήρωσε την διδασκαλία Βαλίου και ...εαυτού με καλπαστικές προσομοιώσεις Έφιππης Τοξοβολίας ώστε και ο ίδιος να βρει τα "μέτρα" του με τον Ίππο αλλά και ο Ίππος να "συμφιλιωθεί" με τις τοξευτικές κινήσεις του Ιππέως του κατά την Έφιππη Τοξοβολια.


     Αφιππεύοντας ο Παντελής δεν κατευθύνθηκε προς το πολυτελέστατο ...Κυλικείο του Ιππευτηρίου αλλά ανέλαβε τον Χρυσοβαλάντη για την ...χαριστική βολή, της σημερινής εκπαιδεύσεώς του η οποία θα κατέληγε στον πρώτο τροχασμό του.


     Το προσεκτικό 'μάτι" του Παντελή διόρθωσε αμέσως την λαβήτων ηνιών στον νεαρό μαθητή του.


     Κι έτσι, μετ΄ ου πολύ, ο Χρυσοβαλάντης, σ΄ αυτό το τρίτο μάθημά του τρόχασε με ασφάλεια "καθίσματος" και ηνιοχείας ολοκληρώνοντας αυτή την πανέμορφην εκπαιδευτικήν ημερίδα με θριαμβεύουσα την αλληλοδιδακτική Ιππέων και Ίππου, όπου όλοι, με ασφάλεια, αγαθή διάθεση και προοδεύουσα αποτελεσματικότητα αποχαιρετούν  σ τ ε γ ν ό  και γαλήνιο τον Ίππο και εύτακτο το Ιππευτήριο! 


     Στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" θέλουμε ασφαλείς και δυναμικούς τους μαθητές μας και υπερήφανους για το έργο τους τους Εκπαιδευτές μας.


     Και θέλουμε τους Ιππείς μας να κυριαρχούν με ευγένεια και συνεργασιμότητα επί του Ίππου τους, με εύπλαστα, άλκιμα και ρωμαλέα σώματα, αλλά και γενναιότητα ψυχής, όπως τα θέλει η Ελληνική Φυσική Ιππική και όχι καλουπωμένα κορμιά μέσα σε "θώρακες"-κλουβιά και "καδραρισμένα" σε αφύσικες αγκυλώσεις όπως τα θέλει η, μοδάτη, γελοία αγγλόφερτη "δυτική ιππασία" που διδάσκεται ανοήτως από διαφόρους. Κι έτσι θα συνεχίζουμε!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.