Πέμπτη, 14 Ιουνίου 2018

           ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ...ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ  


     Μπορεί εκτός Σταύλου τα "πράγματα" να μην είναι όπως τα θέλουμε, όμως, εντός Σταύλου η ευτυχής καθημερινότητα της Ομάδος μας διατηρεί την σταθερή ανοδική της πορεία σε ένα ελπιδοφόρο "γράφημα" προόδου. Πρωταίτιος παράγοντας αυτής της ευτυχούς συγκυρίας η οποία αντίκειται πλήρως προς την περιρρέουσα κοινωνική υπέλιξη είναι, οπωσδήποτε η υψηλή ποιότητα των "Ελλήνων Κενταύρων" της οποίας "ενσάρκωση" αποτελεί καθένα από τα Μέλη μας.


     Τα σημερινά μαθήματα ξεκίνησαν, μετά τις καλλιτεχνικότατες διατάσεις των μαθητριών μας με μία "πρόγευση" επισάξεως Ίππου, ασχέτως εάν τα μαθήματά μας γίνονται γυμνιππευτικώς. "Και τούτο ποιείν κακείνο μη αφιέναι" λένε οι ...γραφές και εμείς προσπαθούμε να αποκτήσουμε μιαν ιππική αμφιθέαση πέραν "παρωπίδων", "δογμάτων" και "σχολών", διότι μόνον η αμφιθεατρική γνώση καθιστά τον "τεχνίτη" επαρκή.


     Στη φάτνη ο μεγάλος ...ερωτικός, ο λατρευτός μας Sepp, μας καλοδέχεται ηρεμότατος για να ξεκινήσουμε το ...παιγνίδι, συγγνώμη, τα μαθήματα ήθελα να πω και μεις να τον ρωτάμε για την ...διάθεσή του. Διότι, αν δεν αισθάνεται διάθεση για ...παιγνίδι, ή αν μας δηλώσει αδυναμία, θα σεβαστούμε την επιθυμία του για ξεκούραση και δεν θα διακινδυνεύσουμε το ο,τιδήποτε μια πίεσή του μπορεί να επιφέρει.


     Και ιδού η σημερινή -και όχι μόνον "σημερινή"- έκπληξη  που ακούει στο όνομα "Χρυσούλα" να διεξάγει εντελώς μόνη, με επίγνωση αλλά και κέφι, το εισαγωγικό, πρώτο, μάθημα στην Μαρίζα και μέχρι του σημείου της εφιππεύσεως. Το πρώτο "άριστα" της Χρυσούλας αλλά και της Μαρίζας η οποία, αμέσως, "έδεσε" με την Χρυσούλα και ολόκληρο το  μάθημα κύλησε "ρολόι". 


     Όπως και σε κάθε εισαγωγικό μάθημα, εν αρχή, παρατηρήσαμε προσεκτικά τον χαρακτήρα  και τις αντιδράσεις του μαθητή ώστε, επί τη βάσει αυτών να δομήσουμε την εκπαίδευσή του. Και για μιαν ακόμη φορά διαπιστώσαμε ότι στην Ομάδα μας, κατά κανόνα, έρχονται άτομα με σωστά δομημένη σκέψη, αυτοπειθαρχημένα και με γενναιότητα χαρακτήρος Και η Μαρίζα, "κανόνας" αυτού του κανόνος και δεύτερη έκπληξη αυτής της ημερίδος, μας άφησε άπνους όταν πέφτοντας από τον Sepp πρηνηδόν στην άμμο του Ιππευτηρίου σηκώθηκε αμέσως, χαμογελαστή -και αγνώριστη από την άμμο στο πρόσωπο- και εφίππευσε μόνη της χωρίς κανείς να της το ζητήσει. Κι αυτό είναι το μεγαλύτερο "Εύγε" για κάθε Ιππέα.


     Άνετη η Μαρίζα και στο μένδειο "κάθισμα" διηύθυνε τον Sepp ενώ η ίδια διατηρούσε τον ευσταλή κορμό της σε ..."ατσαλάκωτη" στάση.


     Άψογη η εκτέλεση όλων των ασκήσεών της ακόμη και το ορθοστάδην παρά τις δυσκολίες που της επεφύλαξαν οι ενδρομίδες της που δεν της επέτρεπαν ευκαμψία στους αστραγάλους Το πρώτο μάθημα της Μαρίζας είχε μιαν επέκταση πολύ πέραν του προβλεπομένου και όταν αφίππευσε είχε αισθανθεί ακόμη και τον τροχασμό ρυταγωγούμενη. 


     Τα πρόσωπα της Μαρίζας και της Χρυσούλας είχαν κάθε λόγο να φωτίζονται από ένα πλατύ χαμόγελο στο τέλος αυτού του μαθήματος διότι και οι δύο στο ρόλο τους υπήρξαν υποδειγματικές.


     Η τρίτη έκπληξη της ημερίδος ..."κατά σειράν εμφανίσεως", η Γεωργία η οποία, στο δεύτερο μάθημά της, ξεκίνησε να "βαθαίνει" το "κάθισμά" της, αν απενοχοποιεί καταστάσεις ασταθείας, προετοιμάζοντας τους καρπούς της για "καλές χείρες" παίζοντας έφιππη και εν κινήσει με μπαλάκια του τένις. 


     Η προσεκτική παρατήρηση του μαθητή που αποτελεί καθήκον κάθε Εκπαιδευτή κι εν προκειμένω, μας αποκαλύπτει το παιδί το οποίο προσηλώνεται με επιμέλεια στο εκπαιδευτικό αντικείμενο και προσπαθεί να το επιτελέσει με προσοχή και στην υψηλότερη, δυνατή, τελειότηα. Και βεβαίως,ένας τέτοιος χαρακτήρας δεν επιτρέπεται να αφεθεί να τελειώσει ένα μάθημα Ιππασίας στο προβλεπόμενο όριο. Οπότε η Χρυσούλα, δεν δίστασε να βοηθήσει την Γεωργία σ'  αυτό το δεύτερο, μόλις, μάθημά της να ...τροχάσει κι έτσι, με τις σωστές οδηγίες της Χρυσούλας η Γεωργία "βγήκε" σε δύο αρμονικότατους εδραίους τροχασμούς δίνοντας σε όλους μας την χαρά ενός ιδανικού "finale" μαθήματος... Αλλά τι λέμε, ..."finale", το finale ήρθε αμέσως μετά...


     Πραγματικά, επειδή τα μαθήματά μας δεν είναι "διεκπεραιωτικά" αλλά θέλουμε μέχρι και την τελευταία στιγμή να είναι ωφέλιμα για τον μαθητή, ζητήσαμε από την Γεωργία να μας δείξει εφίππως τις ...φωτογραφικές ικανότητές της. Μια άσκηση συντονισμού και αυτοσυγκεντρώσεως με ισορροπιστικές αλλά και χειριστικές απαιτήσεις. Και η Γεωργία και πάλι άψογη. Καδράρισε, φωτομέτρησε και κλικάρισε από το ύψος του ...Sepp απαθανατίζοντας  έναν υπερήφανο παππού για μια εγγονή που αποδεικνύεται ικανότατη ακόμη και στον τομέα της Ιππικής Εκπαιδεύσεως.


     Άνετη και ευθυτενής η Γεωργία ακόμη και στην αφίππευση, με πλήρη αυτοκυριαρχία κινήσεων και στάσεως δίνει "απλόχερα" την εικόνα μιας εξαιρετικής μελλοντικής Αμαζόνας και τα όσα την περιμένουν της επιφυλάσσουν μύρια όσα ωφελήματα. 


     Η έκπληξη των ...εκπλήξεων, όμως, είναι με τον Sepp, αυτόν τον  παντοδύναμο, ηρεμότατο μέχρι ...ραστώνης και ανεκτικότατο επιβήτορα τον οποίο η Χρυσούλα κατάφερε να βγάλει σε θεαματικούς ανοικτούς καλπασμούς. Και βεβαίως το χειροκρότημα όλο στη λεπτοκαμωμένη νεαρή Καζακστανή η οποία επεβλήθη στον "οδοστρωτήρα" Sepp, μετατρέποντάς τον σε ...Ferrari με το αποτέλεσμα που βλέπουμε στην τελευταία εικόνα. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.