Παρασκευή, 21 Απριλίου 2017

ΦΥΣΙΚΗ ΙΠΠΑΣΙΑ 
έναντι 
ΔΥΤΙΚΗΣ ΙΠΠΑΣΙΑΣ


     Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" δεν επιδιώκει, απλώς, να υπηρετήσει την Ιππική και Τοξευτική ως συνδυασμένες Τέχνες αλλά και να λειτουργήσει ερευνητικώς επί των τομέων αυτών εξάγοντας ωφέλιμα συμπεράσματα για την ανέλιξή τους.

     Με την Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" να έχει εκ της ιδρύσεώς της επιλέξει την "ατραπό" της Φυσικής Ιππασίας και με μία τεράστια, μέχρι σήμερα, επιτυχή εκπαιδευτική εμπειρία απαλλαγμένη ατυχημάτων αλλά και αναδείξεως Εφιπποτοξοτών αλλά και πολλών ικανών Ιππέων, με πλουσιότατη οπτικοακουστική τεκμηρίωση όλου του έργου της, επιχειρήσαμε ένα πείραμα συγκρίσεως της Φυσικής Ιππασίας την οποία εμείς ακολουθούμε με την Δυτική Ιππασία η οποία ακολουθείται από όλους τους υπόλοιπους ιππικούς ομίλους της χώρας μας.

   
  
     Έτσι, επιλέξαμε τον Αρχηγό και τον Υπαρχηγό των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" ως, κατόπιν εξετάσεων, αριστεύσαντες Ιππείς και δη Εφιπποτοξότες, προκειμένου να τους θέσουμε ενώπιον συγκρίσεως των δύο διαφορετικών ιππικών δογμάτων. Ο Κωνσταντίνος και ο Μάριος, λοιπόν, οι οποίοι με μηδενική προηγούμενη ιππική εμπειρία, ξεκινώντας ως "άγραφοι πίνακες" και σε διάστημα μόλις πέντε μηνών διεπιστεύθησαν ως Εφιπποτοξότες, υπεβλήθησαν σήμερα για πρώτη φορά σε ένα μάθημα Δυτικής Ιππασίας με τον ίδιον Ίππο με τον οποίο ασκούνται και στην Έφιππη Τοξοβολία, εντός του ιδίου Ιππευτηρίου όπου και η κυρία εφιπποτοξοτική δραστηριότητά τους. Το μάθημα διήρκεσε μία ώρα για τον καθένα με κατάσταση στίβου ιδανική, θερμοκρασία περιβάλλοντος 17C, άνεμο 3 κόμβων και cavok. Οι ασκήσεις τους, ίδιες και για τους δύο, ήσαν: (α)Βάδην εργασίας και διατάσεις, (β) Τροχάδην εδραίο, (γ) Τροχάδην ανακουφιστικό, (δ) Καλπασμός και (ε) Προσομοιώσεις Έφιππης Τοξοβολίας εν καλπασμώ. H ιπποσαγή με χαλινό άνευ στομίδος και σέλλα British Style μετά αναβολέων σε συνεχή χρήση. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων και ξεχωριστά, οι δύο υποβληθέντες στη συγκεκριμένη δοκιμασία απήντησαν σε 12 ερωτήσεις ως ακολούθως: 




1. Πως συγκρίνεις την ισορροπία που είχες καθ΄ όλη την ημερίδα με εκείνη που αισθάνθηκες στις υπόλοιπες Προπονήσεις σου;

Κ: Την ισορροπία μου την αισθάνθηκα χειρότερη απ’ της προηγούμενες προπονήσεις μου και αυτό διότι ένιωθα πως το κέντρο βάρος μου βρισκόταν σε υψηλότερο σημείο.

Μ: Χρειάστηκα λίγο χρόνο μέχρι να αποκτήσω καλή ισορροπία σήμερα, σε σύγκριση με τις υπόλοιπες.




2. Πως συγκρίνεις την οπτική επαφή με την διαδρομή που είχες καθ΄ όλη την ημερίδα με εκείνη που αισθάνθηκες στις υπόλοιπες Προπονήσεις σου;

K: Είχα σαφώς μειωμένη οπτική επαφή και αυτό διότι με εμπόδιζε να δω τον ορίζοντα το κράνος.

M: Δεν είχα κανένα πρόβλημα με την οπτική επάφη, και δεν αισθάνθηκα διαφορετικά απ'τις υπόλοιπες.


3. Πως αισθάνθηκες τη σχέση συνεργασίας και ελέγχου που είχες με τον Ίππο σου καθ΄ όλη την ημερίδα με τα αντίστοιχα που αισθάνθηκες στις υπόλοιπες Προπονήσεις σου;

K:  Ένιωθα μειωμένη την αίσθηση που είχα με τον ίππο μου και αυτό με οδηγούσε να έχω χειρότερο έλεγχο και παράλληλα συνεργασία.

M: Ελαφρώς μειωμένη σε σχέση με τις υπόλοιπες.


4. Ένοιωσες κόπωση και σε ποιο σημείο της ημερίδος;

K: Όχι.

M: Όχι.


5. Ένοιωσες απώλεια ενδιαφέροντος και σε ποιο σημείο της ημερίδος;

K: Όχι ακριβώς απώλεια ενδιαφέροντος αλλά ήταν η πρώτη φορά εδώ και αρκετό καιρό που δεν κατάφερα να εκτελέσω μία εντολή σου αμέσως με αποτέλεσμα αντί να το διασκεδάσω να παλέψω με τον εαυτό μου για να το ξεπεράσει.

M: Όχι, μου φάνηκε ενδιαφέρον να δοκιμάσω κάτι καινούριο μεν, "παράξενο" δε, για μένα.


6. Θεωρείς ότι κάτι δεν κατάφερες και αν ναι τι ακριβώς;

K: Θεωρώ πως δεν είχα σωστή στάση με την σέλα και ότι αυτό συνεπάγεται.

M: Αν και ήταν η πρώτη μου απόπειρα σε ανακουφιστικό τροχασμό, περίμενα ακόμα καλύτερα αποτελέσματα απ'τον εαυτό μου.


7. Τι θεώρησες ως δύσκολο καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημερίδος;

K: Θεώρησα δύσκολο μέχρι και τα απλά διότι όχι απλά ήταν κάτι εντελώς καινούργιο για εμένα αλλά έπρεπε κιόλας να κάνω αρκετά πράγματα διαφορετικά απ’ ότι εγώ είχα συνηθίσει.

M: Δε θεώρησα τίποτα δύσκολο.


8. Έχοντας γυμνιππευτική εμπειρία, εμπειρία σέλλας στέππας και σέλλας British τι θεωρείς ως πιο κατάλληλο για σένα;

K: Θα τα βάλω με σειρά προτεραιότητας 1 γυμνιππευτικά , 2 σέλλα στέππας και 3 σέλλα Bitish.

M: Γυμνιππευτική


9. Θεωρείς ότι σήμερα ή τις προηγούμενες φορές ο Ίππος σου ήταν πιο ευχείριστος;

K: Κάθε άλλο, ένιωθα πως είχα μειωμένη επαφή με τον ίππο μου και συνεπώς δυσκολευόμουν περισσότερο να τον χειριστώ.

M: Τις προηγούμενες.



10. Υπό τις συνθήκες αυτής της Προπονήσεως ή των προηγουμένων (γυμνιππευτικών) ένοιωσες ασφαλέστερος ως Ιππέας;

K: ΌΧΙ με κεφαλαία.

M: Των προηγουμένων.


11. Υπό τις συνθήκες αυτής της Προπονήσεως ή των προηγουμένων (γυμνιππευτικών) ένοιωσες αποτελεσματικότερος ως Εφιπποτοξότης;

K: Όχι. Τουλάχιστον με την σέλλα της στέππας παρόλο που ένιωσα άβολα αρχικά μετέπειτα κατάλαβα πως μπορώ να πραγματοποιήσω τοξεύσεις εκτός ισορροπίας κλπ.

M: Των προηγουμένων.


12. Πως συγκρίνεις τη σημερινή σου αίσθηση των διατατικών ασκήσεων από εκείνες σε γυμνιππευτική κατάσταση;


K: Δεν ένιωσα δυσκολία στην εκτέλεση τους αλλά είχα μικρότερη άνεση απ’ ότι γυμνιππευτικά και αυτό γιατί όπως είπα και παραπάνω το κέντρο βάρος μου βρισκόταν σε υψηλότερο σημείο.

M: .Ένιωσα πως είχα πολύ μειωμένη "επαφή" με το σώμα μου, σε σύγκριση με τις διατατικές ασκήσεις σε γυμνιπππευτική κατάσταση.



     Kαι όλα τούτα με υπερεφίδρωση της περιοχής της ράχεως κάτω από την "περιοχή" του υποσάγματος όταν αφαιρέθηκε η σέλλα, κάτι που, ασφαλώς, ουδέποτε παρατηρούμε μετά από ίππευση Φυσικής Ιππασίας σε κανένα σημείο του Ίππου, με ό,τι κι αν αυτό σημαίνει.

     Είναι χαρακτηριστικό ότι αμέσως μετά την εκτέλεση των μαθημάτων τους οι δύο Εφιπποτοξότες μας, ζήτησαν να "αποκαταστήσουν" την ιππική τους αίσθηση επιστρέφοντας σε μία "αποθεραπεία" γυμνιππευτικής η οποία τους επανέφερα στην εξαιρετική "εικόνα" που τους έχουμε συνηθίσει!




     Μετά τα δύο παραπάνω συγκριτικά μαθήματα διατυπώθηκε η ερώτηση αν θα έπρεπε να σταθμίσουμε ως παράμετρο της μειονεξίας της Δυτικής Ιππασίας και των δυσκολιών της το γεγονός ότι αυτό το ιππικό είδος προσεγγίσθηκε για πρώτη φορά σε ένα πρώτο εισαγωγικό μάθημα από τους δύο Ιππείς, αλλά η ερώτηση απαντήθηκε όταν αναλογισθούμε ότι, ακολουθώντας την Φυσική Ιππική κανείς από τους πρωτοείσακτους μαθητές δεν εμφάνισε δυσκολία εκτελέσεως του πρώτου, εισαγωγικού, μαθήματος με τις αντίστοιχες απαιτήσεις που αυτό περιλαμβάνει!



     Ασφαλώς και ο Ξενοφών δεν έχει χρεία της ...Σχολής μας για να επιβεβαιωθεί, αλλά η απορία είναι "γιατί" δεν εννοούν να τον ανακαλύψουν ακόμη όσοι ματαιοπονούν νομίζοντας ότι "ιππεύουν" ...χασομερώντας με την Δυτική Ιππασία; 



     Η Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" με την καθημερινή εκπαιδευτική δραστηριότητά της επιχειρεί να "αυξήσει" την "ιππική ζωή" και όχι μόνον την "ιππική ζωή" της Ελλάδος... Και, εμπνευσμένη από την παρότρυνση του μεγάλου διανοητή Ρένου Αποστολίδη, το επιχειρεί αυξάνοντας τις "λέξεις" της, αυτές τις "ψηφίδες" των γονίμων συμπερασμάτων που την προάγουν ως μία θεμελιώδη δραστηριότητα Πολιτισμού. Γι αυτό και τα Στελέχη της μπορούν να είναι υπερήφανα, όπως και όλα τα Μέλη αυτής της ιππικής "κυψέλης" Πολιτισμού τα οποία αυτοβελτιώνονται καθημερινώς, επενδύοντας τον πολύτιμο χρόνο τους αλλά και υποβαλλόμενοι σε οικονομική θυσία !




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.